Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 155
  1. #16
    VWC-Lid Doodskopper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    151
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    @ jekovuurwerk, volgens mij is er in de keuken het meeste kans op brand dus niet slim om het daar op te slaan

  2. #17
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    ik heb zelf ook bij het ontsteken van mijn vuurwerk altijd een brilletje bij de hand en oordopjes... en ik ontsteek mijn vuurwerk altijd met een pyrotorch.

    ik schiet zelf ook shells dus daarom heb ik dan een brilletje op en oordopjes in heb namelijk een keer een blijvertje gehad een 100mm shell.
    die ontplofde in de buis en dan is de klap behoorlijk hard en je word ook niet blij van een ster/vonk in je oog want als (afsteker) sta je er toch wat dichter op dan de mensen die staan te kijken

  3. #18
    VWC-Lid aap007's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    98
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dus de beste opberplaats is:

    - Vuurwerk in plastic tasje (Tegen vocht)
    - Plastic tasje In een houten (?) kist/doos.
    - Uit de buurt van electrische dingen/Brandgevaarlijke plekken
    - Voorzorgmaatregelen nemen -> Brandblusse/deken

    Mis ik iets/Is er iets fout?

    Ik wilde eerst een topic maken over hoe te opbergen, maar toen zag ik deze.

  4. #19
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Sla onstekers niet bij het vuurwerk op.
    Kijk uit met (statische) electriciteit.
    Sla kleine hoeveelheden bij elkaar op.
    Water en vuurwerk gaan niet samen dus sla vuurwerk droog op, op een niet vochtige plek. (kelder is dus niet echt een goede plek).

    Beste plek om vuurwerk op te slaan is een bunker natuurlijk maar wie heeft er nu een bunker in zun achtertuin.

    Gebruik ook die speciale vuurwerk dozen, die zijn behandeld met een spul wat het ontbranden moeilijker maakt.

    Zet duidelijk op een doos wat er in zit en wikkel deze dan in in krimp folie en tape hem dicht.

    Sla vuurwerk nooit langer op dan nodig is, hiermee beperk je het risico. Vuurwerk is erg veilig zolang je weet hoe je er mee omgaat.

    Afhankelijk van het soort vuurwerk is er natuurlijk een bepaald risico. Hou hier dan rekening mee bij de opslag. Dus ver weg van mogelijke onstekingsbronnen en electriciteit.

    Maar het aller belangrijkste om vuurwerk op te slaan:
    (De laatste 3 dagen van het jaar, dan wel legaal dan wel illegaal. (ook al wijken we hier massaal van af).

    Maak een plan: ok het brand/explodeerd wat nu ? dat plan moet je al klaar hebben, zoals een brandblusser in de buurt. (gebruik een CO2 blusser en geen poederblusser, die poeder werkt wel maar gaat echt overal in zitten. (b.v. je computer kun je dan weggooien)

    Michien een paar flessen met water er in (wel uitkijken omdat sommige metalen in het zwaardere vuurwerk hier heftig (explosief) op reageren.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  5. #20
    VWC-Lid aap007's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    98
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackBaron Bekijk bericht
    Kijk uit met (statische) electriciteit.
    Ik neem aan dat als ik vuurwerk in een plastic tas doe en daarna in een doos er geen statische electriciteit opzit? Of heel weinig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackBaron Bekijk bericht
    Gebruik ook die speciale vuurwerk dozen, die zijn behandeld met een spul wat het ontbranden moeilijker maakt.
    Deze dozen ken ik niet, of zijn het gewoon de dozen die je krijgt als je het vuurwerk koopt? Of kan je ze ergends bestellen/waar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackBaron Bekijk bericht
    Zet duidelijk op een doos wat er in zit en wikkel deze dan in in krimp folie en tape hem dicht.

    Sla vuurwerk nooit langer op dan nodig is, hiermee beperk je het risico. Vuurwerk is erg veilig zolang je weet hoe je er mee omgaat.
    Waar tegen helpt krimfolie?
    Vuurwerk kan je lang opstlaan zolang het niet vochtig of iets anders mee gebeurd. Of ontstaat er egt een ontbrandings risico als vuurwerk lang word opgeslagen?
    Het vuurwerk dat ik vorig jaar over had en dit jaar afstak ging nog goed, of heb je het over jaren?


  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    ik heb zelf ook bij het ontsteken van mijn vuurwerk altijd een brilletje bij de hand en oordopjes... en ik ontsteek mijn vuurwerk altijd met een pyrotorch.

    ik schiet zelf ook shells dus daarom heb ik dan een brilletje op en oordopjes in heb namelijk een keer een blijvertje gehad een 100mm shell.
    die ontplofde in de buis en dan is de klap behoorlijk hard en je word ook niet blij van een ster/vonk in je oog want als (afsteker) sta je er toch wat dichter op dan de mensen die staan te kijken
    Als je shells af wilt schieten is het meest veilige een helm met scherm, zoveel kosten zulke helmen niet.
    Het hoofd is het meest kwetsbare onderdeel van het lichaam, een scherf die je hoofd treft doorboort het makkelijk op zo'n afstand, afhankelijk van het materiaal zijnde.
    Het is goed dat je je ogen en oren beschermd maar ook het belangrijke is je hoofd die je in dit geval onbeschermd laat.
    Beste combi is gewoon helm met oorkleppen en scherm, mocht je geen scherm willen kan je desnoods alsnog een veiligheidsbril gebruiken.
    Daarnaast geen syntetische kledij dragen zoals nylonachtige kledij, mooiste is een overall of iets in die richting, het gaat je namelijk ook geen smerige kleding bezorgen.

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 februari 2007
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik bewaar het gewoon op zolder, maar ik denk niet dat het zo ff 123 allemaal afgaat. dus ik neem geen maatregelen.

  8. #23
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukaa Bekijk bericht
    Ik bewaar het gewoon op zolder, maar ik denk niet dat het zo ff 123 allemaal afgaat. dus ik neem geen maatregelen.
    precies je denkt van niet,, dat zal ook het probleem niet zijn dat het van zelf ontsteekt,maar er kan iets gebeuren we noemen een kleine brand in je woning?? het kan het kan en als ze dan je vuurwerk ontdekken ben je mooi niet verzekerd.. en moet je voor alle kosten toch zelf opdraaien. daar moet je ook aan denken he.

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    precies je denkt van niet,, dat zal ook het probleem niet zijn dat het van zelf ontsteekt,maar er kan iets gebeuren we noemen een kleine brand in je woning?? het kan het kan en als ze dan je vuurwerk ontdekken ben je mooi niet verzekerd.. en moet je voor alle kosten toch zelf opdraaien. daar moet je ook aan denken he.
    100% mee eens.

    Een beetje maatregelen nemen mag wel, je kan het tenminste wel uit de buurt van leidingen leggen, velen houden het wel uit de buurt van brandhaarden maar leggen het wel in de buurt van leidingen.
    Nou lopen gasleidingen vaak binnen de muur onder de grond door maar in sommige huizen loopt deze nog onbeschermd door de kelder waar wel kilo's aan vuurwerk staat.

    Het is al een must om een klein poeder blussertje bij het vuurwerk te hebben, ik kan je verzekeren mocht er wat gebeuren dan ben je blij dat je zo'n ding erbij hebt staan.

  10. #25
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    even los van het opslaan van spullen in je woning...... vind ik het ook belangrijk voor mensen die shells in serie schieten.. om je buizen af te dekken met een zilverfolie met elastiekje er om na dat je ze geladen hebt met de shell... zo kun je altijd controleren welke shells de lucht in gegaan zijn, en of je een eventuele achter blijver hebt. vind ik zelf ook erg belangrijk. want als je 8 shells tegelijk wilt schieten kun je niet 100% zeker zien of ze ook alle 8 ontstoken zijn.
    Laatst gewijzigd door Gurby; 3 juli 2007 om 20:03

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    even los van het opslaan van spullen in je woning...... vind ik het ook belangrijk voor mensen die shells in serie schieten.. om je buizen af te dekken met een zilverfolie met elastiekje er om na dat je ze geladen hebt met de shell... zo kun je altijd controleren welke shells de lucht in gegaan zijn, en of je een eventuele achter blijver hebt. vind ik zelf ook erg belangrijk. want als je 8 shells tegelijk wilt schieten kun je niet 100% zeker zien om ze ook alle 8 ontschoten zijn.
    Klopt.

    Maar ik meen dat Kruitsnuiver daar al melding van gemaakt had in zijn topic over het schieten van shells.

    Ik kan het mis hebben hoor, maargoed je kan het beter te vaak zeggen dan je stil houden.

    Maar daarnaast blijven je naaste shells die geladen zijn in de mortieren ook gespaard voor eventuele vonkoverslag en residuen die in de buis kunnen komen.

    In ieder geval een goed punt van je.

  12. #27
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    In een droge omgeving.
    Weg van electriciteit.
    Brandblusser bij de hand voor het geval dat...en voor verzekering.
    Goed afgesloten.

    Hoe zit het met temperatuur? Als je het in een schuurtje achter huis bewaard is het veiliger, maar heeft kou invloed op de ontbranding? Is het voldoende om dan het vuurwerk een week ofzo voor afsteken in een warmere omgeving te plaatsen?

    bvd

  13. #28
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Als het geen extreme kou is zou ik er niet zo over inzitten...
    Bij Alpeco zit het ook gewoon allemaal in bunkers...
    Daar zit echt geen verwarming in hoor
    Als het maar niet te vochtig wordt das het belangrijkst

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2005
    Berichten
    41
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    is er niemand die hier zijn eigen kleine bunkertje heeft? lijkt me wel leuk om te maken eigenlijk. helaas woon ik nog niet op mezelf anders wist ik het wel haha. een hobby kamertje ombouwen tot bunker
    spook 11

  15. #30
    Banned
    Geregistreerd
    21 juli 2008
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik heb het in me kamer staan in een ijzeren doos/blik vind ik wel veilig

Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •