Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 272 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 4068

Discussie: Zena Megastore Olen

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    80
    Thanks
    34
    15 waarderingen in 10 posts

    Zena Megastore Olen

    Plaats hier in deze topic het laatste nieuws en bevindingen van Zena/ Original te Olen

    ZENA Megastore Olen
    Lammerdries_zuid 16a
    Industriezone Olen-Z.3
    2250 Olen
    Tel: +32 (0)14 854 181

    Openingstijden:

    jan-juli:- ma t/m vrij van 9.30 uur tot 17.00 uur.
    aug:- ma t/m vrij van 9.30 uur tot 18.00 uur.
    za van 9.30 uur tot 17.00 uur.
    sep-okt:- ma t/m vrij van 9.30 uur tot 18.00 uur.
    za t/m zo van 9.30 uur tot 17.00 uur.
    nov-dec:-ma t/m vrij van 9.30 uur tot 20.00 uur.
    za van 9.30 uur tot 18.00 uur
    zo van 9.30 uur tot 17.00 uur
    24 december (Kerstavond) van 9:30 tot 17:00
    25 december (1e kerstdag) Gesloten

    Info Winkel:

    Eigenlijk is dit de opper Zena winkel.
    Ruim 800 verschillende artikelen zijn vrijwel altijd op voorraad. Naast het huismerk Original Fireworks zijn er gerenommeerde vuurwerkmerken te koop. De collectie bestaat uit het modernste ‘design’ vuurwerk tot ouderwetse klassiekers en alles wat daar tussen zit. Eigenlijk zou elke Zena zo moeten zijn maar dat gaat niet i.v.m. beperkte opslagcapaciteit in België en beperkte verkoopdagen in Nederland.



    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 29 maart 2013 om 13:11

  2. Deze gebruiker waardeert bavaria voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    80
    Thanks
    34
    15 waarderingen in 10 posts

    Nieuws over producten van Orginal!

    Ik heb dankzij Lesley aardig wat nieuws erbij.

    Over een aantal producten:


    * Waterval: veel nieuwe dingen zullen weer laat komen dit jaar, dat geld ook voor de waterval. Deze is dus niet afgekeurd en komt aan het eind van dit jaar in de winkel te liggen.

    * Vrazja Petard: Deze is hellaas afgekeurd.

    * Flash rocket (Orginal): Ook afgekeurd, reden te harden knal.

    * The kings cracker: Deze is vanaf vrijdag in Olen te koop.

    * Superblitz: Ook afgekeurd, zelfde reden te harde knal.

    * Green Light Cracker: green light cracker kan ik nog niets over vertellen. het is getest met een drietal producten dat net uit de container kwam en nog een beetje vochtig was, jullie weten dat dit rampzalig is voor vuurwerk.

    * Black saluteen de 6-pack hadden het zelfde probleem, te vochtig!
    Dus we weten eigelijk nog niet hoe deze knallen!

    Overige informatie:

    *Zena's in nederland: haarlem en hoogvliet zijn zeker. producten van original en de merken ook.

    *Aanbieding van de maand: Gelden in Olen en in Baarle.


    Groetjes, bavaria!

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2005
    Berichten
    85
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Nitraatmat 10.000 en de Kingscracker zijn vanaf nu verkrijgbaar in Olen!

    http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?t=505

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    80
    Thanks
    34
    15 waarderingen in 10 posts
    Ik heb weer wat nieuws.

    Vandaag lekker dagje Orginal geweest was een top dag, vriendelijke mensen, mooie toonzaal en ben nog even in de bunkers wezen kijken

    Dit keer heb ik goed nieuws:

    * Z05 word uitgebreid, er komt nu ook een serie C, van 6 potten.
    * Nieuwe prodcuten zoals: Fakkels, nog een soort waterval, matjes. Is ook gefotografeerd.
    * 25/08/2006: Thunderheaven is op.
    * Green light cracker komt 1e week van Oktober
    * En er komen straks foto's van Orginal, de bunkers en de nieuwe producten.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bavaria: dis is inderdaad heel goed nieuws.
    Heb je een idee wanneer deze spullen voor de consument te koop zijn?
    Ik ben met name geinteresseerd in Z05C en de beide watervallen.

  7. #6
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Uuhmm beide watervallen??
    Maja zal wel
    Heb je toevallig ook meegekregen wanneer de thunderheaven weer binnen is ben ik benieuwd naar voor de rest bedankt voor de info!!

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    80
    Thanks
    34
    15 waarderingen in 10 posts
    Z05C weet ik binnekort meer over, over die watervallen ik weet eerlijk gezegt ook niet hoe dat precies zat

    Ik heb wat foto's gemaakt van Orginal Fireworks. Onder andere: De showroom, bunker en de nieuwe producten!







    Voor meer foto's: http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?t=510
    Laatst gewijzigd door bavaria; 25 augustus 2006 om 22:43

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2005
    Berichten
    85
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dames en Heren

    Allemaal even opgelet.

    Original heeft vandaag, nieuws voor jullie beschikbaar gesteld!

    Nieuws over de Zena Winkels in Nederland. Waar komen deze winkels, en wat het het adres. Staat er allemaal!
    Elke collectie 1 voor 1 uitgelegd:

    • Original
    • THOR
    • Hong Deng Long
    • Herlat
    • Choôet


    wat houd deze collecties nou allemaal in? En wat is er van te verwachten?

    Oftewel veel nieuwss....je Ziet het allemaal hier

    Registratie zal helaas nodig zijn, maar dit zal het zeker waard zijn!

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2005
    Berichten
    85
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Wat is er wel en niet verkrijgbaar in Baarle?

    Zena houd nu netjes een topic bij, op het forum van Zena en Original:

    http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?t=677

    Dus als je van plan bent om naar Baarle te gaan, check even dat topic, of dit topic

    Wat is er niet te krijgen in Baarle

    Laatste update: 04-10-06

    -Z31 MINI STRIJKERS
    -Z42 CHERRY BOMBS
    -Z52 BABYPIJL FLUIT
    -Z65 ANGEL PAKKET
    -Z66 LUCKY DRAGON PAKKET
    -Z69 METER PAKKET
    -Z70 LEGENDRY (wel olen)
    -Z71 DREAM LIKE COLOR (wel olen)
    -Z72 GAME LIFE (wel olen)
    -Z79 FLOWER BED
    -Z90 TRIPPLE FONTIJN
    -Z95 COLOURFULL DISPLAY PIJLEN OVER 1 MAAND
    -AB03 ATHENA (wel olen)
    -AB04 ADAM (wel olen)
    -AB05 ZEUS (wel olen)

    Wat is er sinds kort wel te verkrijgen? In Baarle

    -Z01 BIG BANG
    -R501 HINDOE 4000
    -R502 MADARIN 2000
    -R503 THE KINGS CRACKER


    Let op!
    ITEMS DIE NIET IN BAARLE VERKRIJGBAAR ZIJN MAAR WEL EEN
    NUMMER HEBBEN ZIJN WEL OP BESTELLING PER KARTON
    TE VERKRIJGEN IN BAARLE!!!

  11. #10
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Zena [Baarle-Hertog]

    Zena is gevestigd in Baarle-Hertog en zij hebben daar 2 vestigingen tot hun beschikking. De winkels worden ook wel "De Bunker" en de "Tabak-o-tiek" genoemd en zijn enkele tientallen meters bij elkaar vandaan gevestigd.
    In dit topic zullen enkele gegevens over Zena worden weergegeven, hierbij hoort ook fotomateriaal, klik op de foto's voor een grotere afbeelding.

    Contactgegevens:



    Zena "De Bunker"
    Klokkenstraat 6a
    Baarle-Hertog
    Tel: 0032-479264903
    Email: [email protected]
    Website: Vuurwerkbelgie.com




    Zena "Tabak-o-tiek"
    Kapelstraat 12
    Baarle-Hertog
    Tel: 0032-479264903
    Email: [email protected]
    Website: Vuurwerkbelgie.com


    Openingstijden:

    Zena "De Bunker"
    1 januari t/m 31 juli:
    Iedere zondag van 10:00 - 17.00
    1 augustus t/m 30 september:
    Maandag t/m Vrijdag van 10:00 - 18:00, Zaterdag en Zondag van 10:00 - 17:00
    1 oktober t/m 31 december:
    Maandag t/m Zaterdag van 10:00 - 20:00, Zondag van 10:00 - 17:00


    Zena "Tabak-o-tiek"
    1 januari t/m 31 juli:
    Kunt terecht bij Zena "De Bunker" in de Klokkenstraat
    1 oktober t/m 31 december:
    Dagelijks van 10:00 - 18:00


    Geschiedenis:

    Op de site van Zena staat per vestiging een kort verhaaltje over hoe deze is ontstaan en vanwaar de naam. Hieronder een quote per vestiging van de site van Zena:

    Zena "De Bunker"

    ‘De bunker’ is van oorsprong de bekendste vuurwerkwinkel in Baarle Hertog. Het pand is rond 1950 gebouwd als kippenslachterij en de huidige winkel was vroeger een koelcel. Jeroen heeft de Klokkenstraat 6a omgebouwd tot een kledingwinkeltje: Originals. Samen met Ronald, ook wel bekend als ‘het ei’, kreeg Jeroen het schitterende idee om van een gezamenlijke hobby hun werk te maken. In 1994 is de vuurwerkwinkel geboren en wat als klein begon, groeide in de loop der jaren uit tot een begrip in vuurwerkland. Inmiddels is er veel veranderd op vuurwerkgebied maar de sleutel van het succes is nog steeds het enthousiasme, sfeer, interesse en kennis die de boventoon voeren in de Klokkenstraat. Medio 2001 is de winkel overgenomen en omgedoopt tot Zena. Deze naam is afgeleid van de sprekende gelijkenis tussen de hoofdpersoon van de stripheldin Xena en Elly. Samen met het bestaande personeel heeft Zena, zover mogelijk, zich nog meer in het vuurwerk verdiept. Al het, door de wet toegestane vuurwerk, wordt uitgebreid getest en besproken. Daaruit selecteert Zena, samen met andere liefhebbers, het brede en diepe assortiment kwaliteitsvuurwerk dat in de winkel te vinden is.
    Zena "Tabak-o-tiek"

    In 1990 werd de Kapelstraat 12 roze geverfd en begon Ramon daar Tierelantijn. Een winkel met voornamelijk cadeauartikelen die in 1994 werd verkocht. In 2001 kwam het pand weer terug in bezit van Ramon, dit keer met als doel er vuurwerk te verkopen. Tussentijds werden hier naast vuurwerk ook nog tabakswaren verkocht, vandaar de naam Tabak-o-thiek. De buitenmuren zijn inmiddels grijs, maar de ramen en deuren opvallend geel en rood.

    Assortiment:

    Het assortiment van de Zena-winkels te Baarle bevatten producten van de merken Original Fireworks en Thor. Original Fireworks is een groothandel in Olen (B) die een vuurwerklijn hebben met hun bedrijfsnaam. Daarnaast importeren zij ook het Scandinavische merk Thor welke dus ook verkrijgbaar is in Baarle.

    Het assortiment bevat vele verschillende soorten artikelen, denk daarbij aan fop- en schertsvuurwerk, klein los vuurwerk, knalvuurwerk, matten, cakes, vuurpijlen, vuurwerkpakketjes etc. Daarnaast verkopen ze tegenwoordig ook merchandising van Original Fireworks waaronder een pet en een trui.


    Winkelinrichting:

    De winkels hebben natuurlijk een inrichting nodig om de producten zo goed en interactief mogelijk aan de consument aan te bieden. Bij Zena zijn de muren binnen in de winkels bewerkt met graffiti met afbeeldingen van vuurwerk in komische vorm weergegeven, maar ook de logo's van Zena en Original zijn afgebeeld.



    "De Bunker" is een relatief kleine winkel met een zeer lange balie. Aan het plafond hangen Celebrations Crackers en langs de muren staan verscheidene vitrines met daarin alle producten (dummy-versies). De prijzen zijn op de producten geplakt en acties zijn op losse bordjes geschreven die bij de desbetreffende artikelen te zien zijn. De wekelijkse actie hangt geschreven op een krijtbordje tegen de muur achter de balie.




    De "Tabak-o-tiek" is een wat grotere vestiging met wat meer loopruimte en een grotere verspreiding van de vitrines en artikelen (dummy-versies). Voor de ramen staan ook een aantal artikelen waardoor je in één oogopslag kunt zien dat er vuurwerk wordt verkocht en wat er zoal in het assortiment zit. Ook hier zijn de prijzen op de producten geplakt en acties zijn op losse bordjes geschreven die bij de desbetreffende artikelen te zien zijn.




    Service:

    De service is een belangrijk doel bij Zena, in beide winkels wordt uiteraard dezelfde service verleend. De klant staat boven alles en klanttevredenheid is dan ook waar Zena zich op richt.
    De klanttevredenheid houden zij hoog d.m.v. persoonlijke verkoop (lees: duidelijke uitleg bij producten, hulp bij het uitzoeken van het vuurwerk), natuurlijk een groot aanbod met verschillende soorten vuurwerk van goede kwaliteit en goede prijzen. Daarnaast zijn er vaste acties op verscheidene producten en hebben ze wekelijks een extra actie in de winkel.
    Ook is er sprake van een "kadootje" voor de klanten, dit houdt in dat je een gratis product ontvangt. Dit is overigens geen regel waar je van uit moet gaan, kadootjes zullen minder snel gegeven worden wanneer je al van de acties profiteert (dit is een voorbeeld). Niets is zeker, maar naar de winkel komen met het idee dat je gratis vuurwerk krijgt is niet de bedoeling van deze service, het is puur om klanttevredenheid creëeren.


    Foto's:

    Hierboven staan enkele foto's van de winkels, meerdere foto's zijn in ons album te vinden. Klik hier om de foto's van "De Bunker" te bekijken of klik hier om de foto's van de "Tabak-o-tiek" te bekijken.
    Aan de foto's kunnen geen rechten ontleend worden, de prijzen op de foto's kunnen verschillen van de werkelijkheid.
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 20 september 2007 om 22:11

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2005
    Berichten
    85
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Bij dit bedrijfsuitje van Original ben ik ook erbij geweest (waar de filmpjes zijn geschoten)

    Er zijn een 60 tal, producten geschoten, om vooral te testen, en te filmen voor het publiek op de diversie fora`s.

    Over een aantal producten was ik zeer te spreken! Die zeker in de collectie hier gaan komen. Mooie pijlen, met goede harde klappen.
    Draaizon die erg lang bleef draaien (jammer dat ie van de spijker schoot)
    En ook een aantal batterijen van de Herlat collectie, waren zeer mooi! zoals ook te zien is in de filmpjes

    Een verslag van deze dag staat op: TripReports Page

    Foto`s van het uitje zijn te vinden op: deze pagina

    Er komen nog 58 filmpjes vanuit een andere camera, die ook op de site komen te staan. We zijn nog bezig met deze filmpjes.

    Het was echt een toffe dag!!

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Goed nieuws Zenafreak
    Ik kijk erg uit naar de filmpjes.
    Goede zaak dat die er komen.
    Ik vind het van groot belang om van te voren te weten wat je koopt.
    Die Z05 serie en Messiers zijn steengoed, dat weet iedereen zolangzamerhand wel. Maar zo had ik vorig jaar de complete Pluto serie. Dat vond ik eigenlijk een miskoop. 2 van de 6 batterijen voldeden aan de prijs/kwaliteits verhouding. (potten kosten toen 26 euro per stuk) Overige potten erg magere effecten.


  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Goed nieuws Zenafreak
    Ik kijk erg uit naar de filmpjes.
    Goede zaak dat die er komen.
    Ik vind het van groot belang om van te voren te weten wat je koopt.
    Die Z05 serie en Messiers zijn steengoed, dat weet iedereen zolangzamerhand wel. Maar zo had ik vorig jaar de complete Pluto serie. Dat vond ik eigenlijk een miskoop. 2 van de 6 batterijen voldeden aan de prijs/kwaliteits verhouding. (potten kosten toen 26 euro per stuk) Overige potten erg magere effecten.

    Geloof mij maar dat het grootste deel van de nieuwe collectie steengoed was. Vooral de Zorro en de M85 vond ik zelf erg gaaf, na de laatste volgde dan ook spontaan een applaus. De Crackling Chrysanthum deed het ook erg goed, volgens de meesten die aanwezig waren beter dan die van Bonbridge. Dat zul je mij niet horen zeggen, maar gelijkwaardig was die in ieder geval wel. De verschillen waren dat de versie van Original wel een stuk hardere burstknallen heeft en het effect meer goudkleurig is, die van Bonbridge neigt wat meer naar zilver. Ook potten als de Spacefan en de Jupiter ( Die er al een poos zijn maar ik nu eigenlijk voor het eerst in het echt zag ) waren echt vet.

    http://video.google.nl/videoplay?doc...42972014528410
    Jupiter

    Ook voor de freak met een beperkt budget zijn er weer flink wat potten bijgekomen. De L113 serie en Ruitcakes van Herlat zijn potten van respectievelijk 13 Euro en 13.50 Euro per stuk en waren hardstikke goed. ( Voorbeeldje L113 cake )

    Tenslotte zijn er ook nog een aantal nieuwe pijlenpakketten bijgekomen die erg goed waren. Bijvoorbeeld het Time Rain pakket en de Big 3. Vooral die laatsten waren erg goed.

    http://video.google.nl/videoplay?doc...96089943830213
    Big 3

    http://video.google.nl/videoplay?doc...85061798276107
    Time Rain

    Dit zijn slechts een aantal artikelen die ik nu opnoem, alle filmpjes zijn te bekijken via de link die Thundering in tha sky al gaf.

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bedankt voor je filmpjes Apollo.
    Ik heb alle andere inmiddels ook bekeken.
    De twee waaiercakes die jij noemt zien er goed uit.
    En er zijn nog wel meer fraaie dingen heb ik gezien.
    Al vindt ik een ding wel een beetje jammer en dat is dat je de kleuren niet goed kunt zien. Maar misschien komt er nog een betere versie?

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Als je ooit van je hobby je werk wil maken kan dat nu.
    Bij Original/Zena hebben ze een vacature.
    Ik ben tevreden met mijn baan, maar iets voor de vwo,ers hier misschien?
    Let op de functieeisen.!!


    Ambitieus en administratief sterk?
    Geplaatst : 13-02-2007

    Dan is dit misschien wel iets voor jou! Original Fireworks is een trendzettend vuurwerkbedrijf dat zich o.a. bezig houdt met import en export van vuurwerk, het organiseren van evenementen en vuurwerkshows. Er is nauwe samenwerking met Hong Kong en China en het bedrijf richt zich op het opengaan van de Europese grenzen op het gebied van vuurwerk. Dit vuurwerkbedrijf is per direct op zoek naar een enthousiaste, administratieve ‘spin in het web’, die van aanpakken weet. Het gaat om een uitdagende functie waar een beroep wordt gedaan op je zelfstandigheid en het snel oppikken van zaken. Je werkt nauw samen met alle geledingen binnen dit snelgroeiende en dynamische bedrijf. Je bent verantwoordelijk voor facturatie, voorraadbeheer, postbehandeling, telefoonbehandeling, correspondentie en het uitvoeren en opvolgen van wettelijke bepalingen. Original Bvba is op zoek naar een hoofdverantwoordelijke voor de administratie die voldoet aan de volgende eisen: • Opleiding mag Hoge School/niet Universitair, denkniveau moet Universitair zijn. • Kennis van Word, Excell en algemene basiskennis van computers is vereist. • Frans kunnen spreken en schrijven. • Ervaring met administratief werk op hoger niveau. • zaken snel oppikken en accuraat/netjes werken. • Oprechte geïnteresseerdheid en verantwoordelijkheidsgevoel Orginal biedt: • Enerverende job met afwisseling • Warm, enthousiast bedrijf • Goede arbeidsvoorwaarden • Doorgroeimogelijkheden ALLEEN VOOR BELGEN! Original Fireworks Lammerdries Zuid 16a 2250 Olen Tel 014 854181 ramon@vuurwerkbelgie
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 20 april 2007 om 18:47

  17. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


Pagina 1 van 272 1231151101 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •