Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doe jij op oudjaarsdag?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    mijn planning is zo een beetje elk jaar hetzelfde :

    09.30-10.00 : verzamelen.
    10.00-10.15 : een aantal luide dingen afsteken om een beetj wakker te worden
    10.15-15.00 : stoken,stoken&nog eens stoken (en filmen natuurlijk)
    15.00-18.00 : ff naar binnen,chillen,filmpjes op pc zetten,camera-batterijen opladen
    18.00-18.45 : eten & vuurwerk inpakken
    19.00 : naar familie & oliebollen + appelflappen kanen
    20.00-23.00 : afwisseling van stoken en af&toe naar binnen> wat drinken
    23.00-23.59 : met familie>> meer oliebollen!
    23.59-00.00 : aftellen & iedereen gelukkig nieuwjaar wensen..
    00:00 : KNALLEN ALS EEN GEK !

    Comment


      #32
      Ik benut mijn oudjaar altijd optimaal. Ik begin stiekem langzaam al op de eerste verkoopdag. Maar op 31 december zelf sta ik om half 10 buiten te wachten totdat al mijn vrienden bij mijn straat zijn. Dan is het projecten klaar zetten en in spanning wachten. Als het zover is gaat het de lucht in en is heel de buurt meteen wakker.

      Dan stoken we zo heel de dag door tot een uur of 7 in de avond. Af en toe even naar binnen om te drinken en te eten.

      In de avond stoken we meestal een aantal kleine pakketjes en de restanten van overdag nog weg. Dit is altijd even lekker om tot rust te komen en de spanning op te laten bouwen voor het echte werk om 12 uur.

      Om ongeveer half 11 ga ik altijd weer naar binnen om gezellig met familie en vrienden te kletsen en af te tellen. En om altijd even mijn vader te bellen want jammer genoeg vier ik oudjaar niet met mijn vader (scheiding). Na dit allemaal is het aftellen geblazen op het laatste minuut van het jaar. Dit is altijd erg spannend en gezellig. Als het zover is dan feliciteer ik snel even snel iedereen en dan ren ik als een gek naar mijn vuurwerk en naar buiten om het af te steken. Na een aantal cakes kijk ik even naar de rest van de buurt. Om een uur of half 1 begin ik zelf echt pas. Dan barst het geweld los en is rond een uur of half 3 het grote spul op. Dan stook ik altijd rustig alle resten op en geniet ik van die prachtige dag. Als dit allemaal voorbij is duik ik lekker met de kruit resten aan mijn handen, en zere ogen van het rook in mijn bed. Heerlijk!

      Comment


        #33
        Om 08:30 rijd ik naar Arno Bonte. Eenmaal daar aangekomen gaan we ons voorbereiden op de dag des dagen.
        De klok slaat 10:00, in de verte zie ik een paar kinderen wat nitraatjes klaarleggen voor een zogenaamde heksenkring.
        Terwijl ik de jongens allemaal van een oliebol voorzie, jat Arno de nitraten.
        Hollend lopen we weg en doen dezelfde truc nog eens, maar dan bij wat oudere freaks.
        Gelukkig kennen zij Arno niet van het nieuws.
        Dan is het ongeveer 12:30 en kunnen we ongestoord de mascleta gaan maken. Iedereen is dan namelijk binnen een oliebol aan het eten met een hot chocolate.

        Om 15:00 zijn we klaar en staat Arno op het punt om hem aan te steken.
        Boem, boem, boem, we draaien ons om en de grotere jongens hebben door dat we hun vuurwerk hebben gejat.
        De dikste uit de groep geeft al snel op met rennen, maar wat maakt hij toch een flinke stappen die de grond goed doet trillen.
        De dunnere echter komen wel heel snel dichterbij en Arno steekt snel de mascleta aan.
        We maken dat we weg zijn en Arno belt de politie, geeft de straatnaam door waar de mascleta staat en zegt wat er allemaal van gevaarlijk vuurwerk ligt.

        Vlug lopen we naar een bij liggende flat, daar gaan we met de lift omhoog en gaan op het dak.
        Met onze verrekijker kijken we onder het genot van een hapje en een drankje hoe de jongens van het vuurwerk genieten.
        De politie arriveert en de jongens staan maar te genieten van de heerlijke nitraten, vlinders, chainthunders, chinese rollen en de salutes.
        De jongens draaien zich om en hebben snel door dat ze het haasje zijn.
        De politie houdt hen aan en moge zich verantwoorden op het bureau.

        Arno kijkt met een hele GROTE smile naar mij toe en geeft mij de high five.
        Missie geslaagd zegt die tegen me.

        Om 17:00 stap ik de auto in en ga ik weer richting thuis.
        Het leven is een feest!

        Comment


          #34
          het begint altijd met de zenuwen ervoor we kunnen niet slapen. alleen bij mij is het nog erger. Ik moet bij elke knal kijken moet alles zien. Mensen steken al sier af moet zelf ook traditioneel 1 sierpot afsteken elke verkoop dag anders red ik het niet. De avond ervoor alles sorteren missen we nog wat doorlonten gek worden nog meer gek worden. Dan slapen zover het kan als ik al 3 uur pak is dat geweldig is gewoon gek worden in bed. Dan smorgens dit gaat al bijna 5 jaar zo iedereen rond 6 aan 7 uur wakker maken ze waarschuwen me elke keer maar iedereen in huis moet wakker zodat ik niet gek word. Dan hoor je knallen rond 8 aan 9 uur, maar we houden ons in lopen rondje door de buurt en denken ja ik ben zo aan de beurt.

          Dan is het zo rond kwart voor 10 ga naar buiten zoek paar stookmaten op en leg de matten uit. Zo rond de klok van 10 afsteken die hap iedereen wakker. Dan natuurlijk full time stoken en stoken en stoken. Ik ga meestal echt alleen naar binnen om bij te vullen. Me moeder zegt dan moet je niks eten, maar meestal is het antwoord nee omdat ik te druk ben of naja soms drukt ze het gewoon in mn mond. Dan zo rond 12 uur zijn er wel ergens oliebollen dan moet ik toch aan toegeven. Toch maar stuk of 3 aan 4 naar binnen werken dan weer door overal heen, maar ook vooral op de leuke plekken afsteken.

          Dan is zo rond 5 uur heb non stop gestookt voel het al in mn benen, maar dat is niet erg we gaan dan zoals gebruikelijk elk jaar naar me opa en oma. Wat dan ook altijd zo heerlijk is voor de deur ligt dan zoveel troep lekker kijken hoeveel er wle niet ligt en dan keer richting de auto die achter staat want daar is die veel veiliger ( wat overigens iedereen doet).

          Dan lekker bij opa en oma aan de oliebollen. Me opa gaat elk jaar op oud en nieuw oliebollen bakken dit doet die al 50 jaar!!!! ja respect voor je opa, maar helaas is die erg ziek geworden en word het voor hem heel moeilijk dus toen het vorig jaar 50 jaar was heeft hij besloten dat dit het laatste jaar was en dit jaar zullen we dus halen. Dus halen we dit jaar. Dan dus lekker oliebollen eten meestal stuk 6 aan 7 heerlijk en natuurlijk sier gaat al de lucht in gek worden dus bij elke cake of knal of wat ook voor het raam staan.

          Als het eten op is gaan we naar buiten ja de familie heeft wel een shock gehad door de ramp van enschede omdat de meesten er midden in zaten,maar die blijven binnen. Met name me tante en me oma. Dan steken we paar sierpotten af vooral voor opa die dit prachtig vind en vuurpijlen daar is die helemaal gek op gewoon heerlijk genieten voor mij ook natuurlijk.

          Weer thuis aangekomen rond half 7 ongeveer weer doorstoken zoals het hoort non stop mooi wat sier afsteken beetje klein spul voor de avond gewoon lekker genieten. Maar toch zon dag stoken op gegeven moment zo rond 10 uur zeggen je benen toch keer stoppen het doet zo pijn dat we eigenlijk ff moet rusten. Maar ben een echte freak dus we gaan door tot minimaal 11 uur.

          Dan om 11 uur benen helemaal stuk moet de bel buiten gezet worden en de cakes in gereedheid gebracht worden. Alles checken laatste voorzorgmaatregelen treffen. Is nog een leuk verhaal was vorig jaar zo lang bezig dat ik letterlijk om 1 voor 12 naar binnen werd geroepen en was echt op de minuut klaar. Heb wel spijt dat ik niet even bij de familie kan zitten laatste kwartier ofzo maar goed is niet anders.

          5,4,3,2,1 geukkig nieuwjaar jongens het is zover iedereen zoenen hand geven en naar buiten stormen met schoenen al aan natuurlijk. De buren vrienden iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en dan loos gehen!!!!.
          wat al klaar staat begin project gaat aan meestal 5 over 12. En dan al het sier stoken stoken meestal tot half 2 dan is op. Meestal ben ik dan echt gebroken vorig jaar heb ik ook domme fout gemaakt liep de schuur in was zo moe beetje dizzy enzo wou kijken of er nog wat boven op de plank lag, maar stond nog in de deuropening dus sprong boven tegen de lijst aan half knock out gegaan ging echt hard ( bleek ook niks meer te liggen)

          Ja en dan nog uit gaan wat me nog half is gelukt maar was echt zo moe en tja dan gaat smorgens je wekker rond 11 uur tja je moet je nest uit. Ook iets wat we al jaren doen we staan meestal met stuk of 20 man als het niet meer is te vegen ja de mannen en de vrouwtjes komen dan ook al jaren een traditie met de koffie en koekjes naar buiten. Ik zeg altijd maar als je met paar man buiten staat te vegen is het zo weg duurt meestal uurtje en dan lekker aan de koffie.

          Dit was beetje me verhaal is nog veel meer te vertellen maar is al lang genoeg zo.

          vuurwerkk14

          Comment


            #35
            Eerst wakker worden (goh...) en dan rustig het ochtendritueel.
            Uurtje of 8/9 checken of er buiten al wat te beleven valt (meestal niet).
            Strak om 10 uur een handvol goeie knallers op straat, en vanaf dat moment staat mijn hoofd er zo bij: de hele dag!

            Dan alles zo'n beetje klaar maken voor de rest van de dag. Het hangt er een beetje vanaf of we het bij mij thuis vieren, of bij kameraden, dat scheelt namelijk flink in het werk haha. Al het vw naar de plek brengen, collectiefoto's maken, en rustig wat klein spul stoken terwijl we wachten op de rest van groep. Dan pakken we de auto(s) en gaan bij het carbid schieten kijken in een dorpje verderop. Geweldig altijd!! Rond 13:00 in de kou met het eerste pilsje in de hand, en de ongelooflijke dreunen van de melkbussen aanhoren. Het gaat elk jaar gekker waar we zijn, grotere bussen/vaten, en zelfs 8 op een rij vorig jaar

            Om een uurtje of 17:00 weer huiswaarts, en nog effe in m'n eigen buurt wat stoken.
            Ook gaat het eerste sierspul dan de lucht in, als het langzaam donker wordt.
            Gauw een stevige maaltijd naar binnen werken, en om 20:00 verzamelen met alle vrienden.
            Vanaf dat moment ben ik meer buiten dan binnen. Van alles wordt er dan gestookt, en we zijn lekker oldschool aan het knutselen. Vinden de buren ook mooi, allemaal kerels van 27-32 jaar die als kleine jochies nog heksenkringetjes bouwen en babypijl-rekjes maken en afsteken. Geweldig altijd! Ook het nodige sier (doorgelont en los) schieten we dan al weg.

            Dan rond 23:30/23:45 toch effe naar binnen om op te warmen en die duffe klok kijken.
            Klokslag 00:00 in sneltreinvaart handjes schudden en de mooie dames zoenen, en dan snel naar buiten! Eerst een half uurtje naar al het moois van de buurt kijken en pas als dat wat minder begint te worden dan gaan wij rossen haha. Dat houden we vaak nog een hele tijd vol, als tenminste iedereen netjes wat gekocht en meegenomen heeft. Uurtje of 03:00/04:00 is het dan toch echt mooi geweest, en gaan we binnen nog effe lekker verder met het feestje.

            Sjongejonge, wat heb ik er alweer een zin in zeg!!

            Comment


              #36
              Wijziging van de plannen, ga eerst tot 6 uur s'avonds carbid-/melkbus schieten.
              Guess who's back?

              Comment


                #37
                7:00 opstaan
                7:00 - 10:00 vuurwerk bewonderen
                10:00 - 18:00 overdag vuurwerk afsteken
                18:00 singleshots en pijlen
                0:00 het grote siervuurwerk
                Laatst aangepast door Asian Thunder; 29 July 2010, 11:35.

                Comment


                  #38
                  31 Dec

                  07:00 Opstaan
                  07:15 Douchen
                  07:30 Aankleden
                  07:40 Vuurwerk klaar leggen
                  08:00 TV kijken + het forum checken
                  08:45 Even met de hond lopen, kijken of het goed weer is
                  09:00 De rest van het gezin is ook alweer op, lekker gezellig met z'n alle ontbijten
                  09:30 Vrienden opbellen
                  09:40 Iets maken of zo. Weet nog niet wat, ideeën??
                  10:00 Ik begin altijd heel rustig weet niet waarom
                  10:10 Project afsteken
                  10:15 HARDCORE!!!!!
                  12:30 Even rustig wat eten...
                  13:00 FF chillen
                  13:45 Vuurwerk afsteken
                  17:45 Naar soort van vrienden groep waarmee we altijd O&N vieren
                  18:15 Vuurwerk afsteken
                  21:00 Wat kleine kinderen naar buiten halen en hun wat rotjes aflaten steken
                  21:30 HARDCORE!!!!
                  22:30 Eten, met duizend gangen dus tijd geen vuurwerk
                  23:30 De grote dingen buiten klaar zetten
                  23:50 Naar binnen, je weet wel waarom
                  24:00 Iedereen feliciteren(duurt veel te lang)
                  24:15 Het grote spul afsteken
                  24:30 Probeer zoveel mogelijk af te steken
                  01:15 Groot vuur maken van 100.000 klapper
                  01:30 Stoken.
                  03:15 Willen me ouders naar huis
                  03:45 Lig ik in bed
                  EINDE
                  Laatst aangepast door janb123; 17 October 2009, 10:27.

                  Comment


                    #39
                    bij mij is het ook altijd hetzelfde.
                    niet kunnen slapen.
                    wat ik nu soms al heb:s maar als het dan eindelijk 10 uur is lekker naar buiten heel de dag stoken. soms effe naar binnen voor 5minuten en weer doorgaan. het is tenslotte maar 1dag. savonds naar binnen af en toe naar buiten om nog wat knallers af te steken. en dan 12 uur naar buiten met me zak vuurwerk en alles opstoken. alles verbranden en dan naar bed. en de volgende dag naar familie. en denken dat het we weer een heel jaar moeten wachten!!!

                    Comment


                      #40
                      Ik heb twee scenario's liggen voor oudjaarsdag. Het ideale scenario is scenario 2, maar dat treedt alleen in werking als ik vrij ben (ik werk of beide kerstdagen óf oud- en nieuwjaarsdag). Scenario 1 is wanneer ik wel werk.

                      Ik heb twee scenario's liggen voor oudjaarsdag. Het ideale scenario is scenario 2, maar dat treedt alleen in werking als ik vrij ben (ik werk of beide kerstdagen óf oud- en nieuwjaarsdag). Scenario 1 is wanneer ik wel werk.

                      Scenario 1
                      01:00 Slapen
                      05:00 Opstaan, douchen, hapje eten
                      06:15 Naar 't werk
                      06:30 Kopje koffie op 't werk
                      06:45 Werken
                      10:00 Pauze met koffie en een appelflap
                      10:15 Werk
                      12:30 Lunchpauze
                      13:00 Werk
                      15:30 Oliebol en kopje koffie met collega's, iedereen gelukkig uiteinde wensen
                      15:45 Naar huis
                      16:00 Thuis omkleden, douchen
                      16:30 Ma en stiefvader gedag zeggen, naar mijn vader fietsen
                      16:35 Laptop in de woonkamer stallen, colaatje nemen, wat klein vuurwerk uitzoeken
                      16:45 Eindelijk stoken! Beginnen met het weinige knalspul dat ik heb. Broertje mee.
                      17:30 Gourmetten en dergelijke
                      19:00 Nog wat klein spul wegstoken! Broertje mee.
                      19:30 Cadeautjes (ipv. met Kerst)
                      20:00 Stoken! Paar pijlen wegjagen, klein spul. Broertje mee.
                      20:30 DVD'tje (muziek o.i.d.) in de TV, MSN (vriendinnetje zit in 't buitenland)
                      22:00 Oliebol, nog beetje stoken. Broertje mee.
                      22:15 TV of DVD, MSN, drankje, hapje
                      23:15 Grote vuurwerk voorbereiden.
                      23:25 MSN, TV.
                      23:58 Aftellen, multitasking tussen real life en MSN.
                      00:00 Happy New Year voor iedereen.
                      00:02 STOKEN! Het grote spul.
                      01:30 Opruimen en wegvegen
                      02:00 Nog even op MSN
                      03:00 Naar bed
                      08:00 Zucht... Klaarmaken voor werk...

                      Scenario 2
                      04:00 Slapen
                      09:00 Opstaan, douchen, ontbijten
                      09:30 Journaal kijken
                      09:45 Vuurwerk inpakken en klaarmaken
                      09:55 Nerveus naar buiten. Broertje mee.
                      09:58 Aansteeklont aanmaken
                      09:59 Openingsmat klaarleggen
                      10:00 Stookdag openen! Babypijltjes, grondbloemen, paratrooper-spul wegjagen.
                      11:00 Naar binnen. Muziekje luisteren, wat schrijven of tekenen.
                      12:00 Lunchje eten.
                      12:30 Nog even wat stoken. Broertje mee.
                      13:00 Beetje studeren (voorzover dat lukken gaat).
                      14:00 Wat Internetten.
                      15:15 Laptop en wat andere spullen inpakken
                      15:30 Naar pa.
                      15.35 Drankje. Spullen stallen. Vuurwerk uitzoeken.
                      15:45 Stoken. Broertje mee.
                      16:15 Gourmetten
                      17:15 Cadeautjes
                      18:00 Nog maar wat stoken. Broertje mee.
                      18:30 DVD'tje, MSN.
                      22:00 Stoken! Wat pijlen. Broertje
                      22:30 Laatste voorbereidingen aan het grote sierspul.
                      22:50 DVD of TV, MSN.
                      23:30 Nog één pijltje wegjagen dan. Oké, twee.. Drie? Broertje mee.
                      23:35 TV, MSN.
                      23:58 Aftellen, multitasking tussen real life en MSN.
                      00:00 Happy New Year voor iedereen.
                      00:02 STOKEN! Het grote spul.
                      01:30 Opruimen en wegvegen
                      02:00 Nog 'even' op MSN
                      07:00 - 12:00: Naar bed
                      15:00 - 20:00 Wakker worden

                      Ja, ik ben nogal OCD...

                      Comment


                        #41
                        eerst slapen tot half 9 ongeveer, dan zo snel mogelijk uit bed
                        dan aankleden en douchen enz...
                        dan eten,tas inpakken alles controlleren enz... en dan wachten tot het kwart voor 10 is dan komt een goede maat van me me ophalen.
                        dan heel snel naar een andere vriend rijden.
                        dan snel fiets neergooien en dan gelijk ff een zink de lucht in jagen
                        dan hard stoken tot uurtje of 1 dan ff snel eten.
                        weer naar buiten, dan het zwaardere werk (harder)
                        stoken ruim door tot 6 uur dan weer eten en dan weer stoken (beetje sier)
                        dan om 9 uur nog ff naar vrienden/familie.
                        10 uur weer stoken tot uur of 11 dan 1 uur binnen vol spanning zitten wachten.
                        en dan als het eindelijk 12 uur is:

                        AFTELLEN! 3,2,1 ! handjes schudden, iedereen gelukkig nieuwjaar wensen.

                        zo snel mogelijk naar buiten wat doorlont projecten neerzetten.
                        dan nog grote cakes er door heen schieten, dan klein spul stoken en wachten tot iedereen een beetje klaar is in de straat zodat ik een beetje de ruimte heb.
                        en dan wat harde knallers zoals: supervlinders, zinks, en wat matten afsteken

                        dan om een uur of 3 naar binnen, dan weer wat oliebollen eten.
                        dan om een uur of 4 slapen tot ongeveer 9 a 10 uur dan door het raam kijken wat ik heb aangericht (hele straat rood)
                        en dan opruimen.

                        Dan weer een heel jaar wachten en dan precies weer hetzelfde!
                        Met een eindbom. TrTrTrtRttRRRtRRtR BAM!

                        Comment


                          #42
                          Ik maak eigenlijk nooit een planning, ik beslis alles op de dag zelf. Veel handiger (vind ik) dan een strak schema. Relax!
                          Vuurwerk is een passie!

                          Comment


                            #43
                            haha leuk om te lezen dat bijna niemand kan slapen enzo..
                            bij mij is het 's cohtends crabid schieten en de rest van de dag non stop stoken

                            Comment


                              #44
                              Of ik me eraan houd, dat weet je nooit.

                              ALs ik niet kan Slapen, dan ga ik ook niet slapen.

                              8:00 Wekker
                              8:30 klaar met douchen
                              8:45 Klaar met ontbijten
                              9:15 Klaar met me vuurwerk bekijken
                              9:45 Klaar met kijken naar alle forums, lekker vwc en avp
                              9:55 Verzamelen
                              10:00 Onze start.
                              13:00 Wat eten
                              13:15 klaar, en dan afsteken.
                              18:00 Eten
                              18:30 afsteken voor me deur
                              11:40 Naar binnen, drinken en aftellen
                              00:00 Knallen
                              04:00 Denk ik klaar te zijn
                              04:10 net als altijd nog shoarma eten enzo en bij komen
                              5:00 Nog even computeren, nabespreken jwz
                              6:00 Slapen
                              14:00 wakker
                              14:30 klaar met douchen en dan foto's day after maken en dan opruimen

                              dan 2 Januari kerstboom enzo leeghalen, alle versiering en lampjes weg
                              en kerstboom de deur uit

                              tsjaa, dan is het jammer genoeg weer voorbij

                              Comment


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door gwn_spanishCracker Bekijk bericht
                                mijn planning is zo een beetje elk jaar hetzelfde :

                                09.30-10.00 : verzamelen.
                                10.00-10.15 : een aantal luide dingen afsteken om een beetj wakker te worden
                                10.15-15.00 : stoken,stoken&nog eens stoken (en filmen natuurlijk)
                                15.00-18.00 : ff naar binnen,chillen,filmpjes op pc zetten,camera-batterijen opladen
                                18.00-18.45 : eten & vuurwerk inpakken
                                19.00 : naar familie & oliebollen + appelflappen kanen
                                20.00-23.00 : afwisseling van stoken en af&toe naar binnen> wat drinken
                                23.00-23.59 : met familie>> meer oliebollen!
                                23.59-00.00 : aftellen & iedereen gelukkig nieuwjaar wensen..
                                00:00 : KNALLEN ALS EEN GEK !

                                Jow precies hetzelfde hier
                                Remember, Remember The 31st Of December

                                Comment

                                Working...
                                X