Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 39
  1. #16
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik wilde op een post reageren van Moontan, maar vond het te off-topic om dat in het Salvo Caps topic te doen. Dan maar even hier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik kan mij vinden in de stelling van Jupilerfreak. (gaat over de matige effecten van pro-line)
    Ik vind dat deze stelling echter niet opgaat voor de nieuwkomers van vorig jaar:
    Golden Glory,Mega Steps, Best of 7 rows, Colourfull flash.
    Het zijn gek genoeg deze 4 blokken (naast de originele Yellow Caps) die op mijn wensenlijst staan.
    Maar dit was off-topic. We praten hier over de Salvo Cabs.
    Daar ben ik het zeker met je eens moontan. Maar ik denk dat pro-line gewoon sinds 2006 aan het image is 'nt werken.
    De nieuwkomers van dit jaar (Salvo Caps, Multi Color Lines, Screeming Cake) zijn allemaal van betere kwaliteit.
    Salvo Caps niet dan, maar dat was ook niet mogelijk; ze zijn namelijk voortgekomen van 2 cakes die al matige effecten hadden zegmaar.
    Screeming Cake kun je niet echt veel klasse aan onderscheiden, maar ik denk dat Multi Color Lines onderstreept dat Pro-line echt een andere weg heeft ingeslagen.

  2. #17
    VWC-Lid BigSpender's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    223
    Thanks
    18
    12 waarderingen in 6 posts
    Ik ben gisteren naar de demo geweest en heb mijn bevindingen gepost in het topic van die show. Maar onder advies van moontan post ik ze hier ook maar.

    Vulcano Fountain: Fontein met mooi effect, maar duurde maar 5-10 seconde, ik ben er dus geen fan van.
    Etna on Fire: Hetzelfde als de Vulcano Fountain, alleen duurde ongeveer 2x zo lang. Dit is naar mijn mening nog steeds te kort.
    Purple Sky: Een cake met acht schoten. Niet veel bijzonders, typische Pro-Line kleuren, los te langzaam voor spektakel.
    Yellow Sky: Hetzelfde als de Purple Sky, alleen twee extra schoten en, zoals de naam al zegt, een andere kleur.
    Royal: Gratis vuurwerk bij een besteding boven de Eur 50. Hiervoor is het wel een leuke cake, maar los is het geen aanrader. (GRATIS)
    Yellow Cabs: Een al veel geroemde cake en stelt ook dit jaar niet teleur. Harde fluit, grote boeketten. Maar ik merkte dat er toch twee schoten een hele andere richting kozen dan naar boven (allebei toevallig naar links), opletten dus!
    Thunder Salvo: Een goede nieuwkomer dit jaar. Zoals de naam al zegt harde knallen en ook nog een een geweldig tempo. Ook zitten er grote boeketten bij, wat dit voor mij de beste knalpot van NL maakt. (€13,00)
    Howling Ghost: Het kleine broertje van de Screeming Cake, voor het geld is het een leuke cake, die net niet te lang duurt en ook nog eens een mooie, harde crackling heeft.
    Thundergold Brocade: De brocade cake van Pro-Line. Mooie grote brocades die de Pharao van Dynasty overtroeft. En met 19 shots ook precies genoeg schoten, maar de prijs he.
    Sunny Oasis: Een topcake die geen 500 gram heeft: prachtige boeketten en harde knal. Hij is alleen niet echt bijzonder, dus toch een minpuntje
    Excellent Hart: Deze staat op mijn lijstje, prachtig grote effecten met een dikke willow met een crackling hart. Ik vind dat een erg mooi effect en hij is ook goed langdurig.
    Excellent Firemix: Hij is minder dan de Excellent Hart, deze heeft ook niet het bijzondere effect en dus die aah-factor. Goed, maar niet bijzonder.
    Colourfull Flash: Een cake die 49 multicolour peonies wegschiet die bij de burst een verblindend fel licht hebben (flash poeder?!). Bijzonder, maar hierdoor zie je het effect niet goed.
    Best of Seven Rows: De topper van vorig jaar is de topper van dit jaar, 7x 7 schoten in waaiervorm met een ronduit perfect tempo en prachtige finale. Hij staat ook op mijn lijstje.
    Mega Steps: Langdurige cake met grote effecten. Vooral de laatste rij is prachtig (dit is hetzelfde effect als de Excellent Hart). De fonteinen stellen echter niet zo veel voor.
    Fire Barrel: Gigantisch effect met meerdere schietrichtingen, harde knallen, goede crackling. Maar door de prijs weet ik nog niet of ik hem neem.
    Golden Walls: 5x 3 mines met een mooi groot effect à la Sacred World (zonder de boeketten. Leuk als tussendoortje voor je show, maar los niet.
    Step by Step: Destijds een mooi cake, maar hij wordt steeds meer overrompeld door zijn 2 grotere broertjes, de Mega Steps en Quick Step. Quick Step: Vorig jaar een topcake, maar hij drijgt dit jaar ondergesneeuwt te worden door zijn grotere broer de Mega Steps. Maar die is dan wel weer wat duurder.
    Golden Glory: Mooi, maar niet erg bijzonder. Het zijn namelijk geen gigantische effecten en voor die prijs kan je beter iets anders kopen (of even doorsparen).
    Screeming Cake: Nu ga ik echt even zeiken, dus als je er niet van houd moet je bij de volgende cake gaan lezen. Hij duur ver over de 3 minuten met een veel te bedroevend tempo en net niet hard genoege crackling. Voor de prijs kan je hem overwegen, maar ik raad je dan toch echt de Crocodile aan van Diamond.
    Salvo Cabs: De topper van dit jaar, steeds 5x shots à la zijn kleine broertjes en dan 5x tegelijk top shots met groot boeket en erg harde knal. Ik vind het dus een combinatie van Thunder Salvo en Yellow Cabs (heb ik ook meteen de naam verklaard. Hij staat op mijn lijstje.
    Multi Colour Lines: Verrassend goed. Mooie grote effecten in een goed tempo en 81 shots, hij stond op mijn lijstje totdat ik de volgende had gezien.
    Maxi Colour: 100 topschoten voor een prijs die lager is dan de Multi Colour Lines. Deze cake heeft alles, van crackling tot harde knal, tot grote boeketten tot toptempo. Hiervan neem ik er 2 mee naar huis.
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 12 februari 2013 om 10:40
    BigSpender a.k.a. RubinhoS a.k.a. Rubinho93

  3. #18
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Beste BigSpender, zou jij deze reacties los van elkaar in de topics van de producten willen plaatsen, dan kunnen andere leden en bezoekers het overzichtelijker zien bij het product zelf en kunnen ze reageren. Dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor gerichte meningen, daarvoor hebben we die losse topics per product.

    Bedankt alvast voor de moeite, je helpt met deze reacties veel mensen.



  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 januari 2006
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Smile

    Ik heb dit jaar weer eens gekozen voor pro-line. de bedoeling was een vuurwerkopbouw te geven, waarbij elke volgende pot de voorgaande moest overtreffen.
    de volgende opbouw is gekozen.
    1e de howling wolf
    2e amazing yellow cabs
    3e quick steps 32 shots
    4e golden walls
    5e de best of seven rows
    6e fire barrel 36 shots
    hierbij kreeg ik gratis de multi signal flares. en deze heb ik voor nummer 3 geplaatst.
    ik moet zeggen dat dit een van de mooiste series was die ik zo in deze volgorde heb afgestoken.
    zal het dit jaar zo weer doen. pro-line is voor mij de nummer 1.

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Je kunt wel goeie prijs/kwalitiet potten uitkiezen maar het gratis vuurwerk van pro line zuigt enorm. Zou beter zijn als er proline beschikbaar is bij de dealer maar dat het gratis vuurwerk niet van pro line is.

  6. #21
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jejestilo074 Bekijk bericht
    Je kunt wel goeie prijs/kwalitiet potten uitkiezen maar het gratis vuurwerk van pro line zuigt enorm. Zou beter zijn als er proline beschikbaar is bij de dealer maar dat het gratis vuurwerk niet van pro line is.
    Tja, je koopt niet bij een zaak voor het gratis vuurwerk he, als het daar om gaat ben je gierig bezig. Dat gratis vuurwerk is een extraatje, en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
    Bovendien is Royal best een aardig potje.

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Tja, je koopt niet bij een zaak voor het gratis vuurwerk he, als het daar om gaat ben je gierig bezig. Dat gratis vuurwerk is een extraatje, en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
    Bovendien is Royal best een aardig potje.
    Ik zou het niet gierig willen noemen maar verstandig. Er zijn andere collecties die betere korting geven of beter gratis vuurwerk. Ik bedoel de Finnland By Night en niet de Royal. Hele miezerige boeketjes met een zachte burst twv 25 euro. Had dan liever de Yellow Caps gratis gekregen die nog goedkoper is zelfs. Hier is een filmpje van de Finnland By Night http://www.pietersvuurwerk.nl/2006/4...by%20night.wmv
    Laatst gewijzigd door jejestilo074; 2 november 2008 om 20:45

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Invader Bekijk bericht
    Ik wilde op een post reageren van Moontan, maar vond het te off-topic om dat in het Salvo Caps topic te doen. Dan maar even hier.

    De nieuwkomers van dit jaar (Salvo Caps, Multi Color Lines, Screeming Cake) zijn allemaal van betere kwaliteit.
    Salvo Caps niet dan, maar dat was ook niet mogelijk; ze zijn namelijk Lines
    De Salvo Caps is dit jaar toch vernieuwd ?. Dus de caps worden ook in salvo of sneller achter elkaar geschoten.

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens.
    Elk merk heeft trouwens zijn toppers en miskopen.
    Als je Proline hebt dan heb je leuk vuurwerk.
    In mijn lijstje was ik trouwens Sunny Oasis vergeten.
    Die had ik vorig jaar. Ook een aanrader.
    hoi moontan heb jij ook ervaring met het new gold star pakket vriendelijke groet
    fascinating

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 oktober 2007
    Berichten
    613
    Thanks
    17
    72 waarderingen in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc_87 Bekijk bericht
    Ik vind het allemaal nog wel meevalleen dat de effecten snel weg zijn,
    als je het met bijvoorbeeld Crown vergelijkt vind ik dat er eigenlijk geen verschil is.
    Maar dat is mijn mening, en ik heb bijna alles van Pro-Line gehad dus ik kan er wel
    wat over zeggen.
    hallo marc heb je ook ervaring met het new gold star pakket van proline
    vriendelijke groet fascinating

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2008
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    8
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik vind proline het mooiste merk wat er is!
    Altijd mooie effecten, potten van diverse soorten, snelle langzame, grote kleine..
    voor iedereen altijd wel iets te vinden, en en prijzen zijn goed hoor, als ik dit jaar in de folders kijk bij mij in de buurt komt proline, en de rest van de merken van GBV altijd goedkoop uit de folders, alleen de 100.000 knaller is duurder, maar dan heb je ook een echte, als je kijkt bij andere winkels zijn ze gewoon een stuk kleiner, daarom ook wat goedkoper.

    Verder vind ik de effecten wel mooi, en proline gaat 99,99& van de tijd goed af, gewoon KWALITEITS vuurwerk ;)

    ( evenals 31-12 , Pyroprofs enzovoort.... )

  12. #27
    VWC-Lid boozebelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    315
    Thanks
    227
    166 waarderingen in 55 posts
    Ik heb in een ver verleden wel eens vuurwerk van Proline gehad, maar ken het ook wel van de laatste jaren van bekenden & buren die het hadden.

    Behalve mijn mening over Proline, zal ik meteen mijn mening geven over het complete assortiment van GBV.
    Voor dit jaar heb ik sinds lange tijd weer een paar cakes op de lijst staan van GBV, namelijk de Golden Glory & Excellent Colours.
    En ook de Excellent Hart, maar die schaf ik alleen aan als ik er korting op kan krijgen, omdat ik de adviesprijs net iets te hoog vind.
    Verder zal ik wat Asian Thunders, Twisters met knal en Silver Thunder's aanschaffen, die vind ik ook prima

    Van het overige vuurwerk van GBV (o.a. Proline) ben ik niet bepaald onder de indruk.
    De effecten vind ik vaak flets overkomen, rommelig en snel weg.
    Over de burstknallen... die zijn wel prima, maar ik koop niet alleen maar cakes omdat de burstknallen goed zijn, ik wil ook mooie effecten en die mis ik dus teveel.

    Op de dvd van het Vuurwerkmuseum komt op een gegeven moment ook wat Proline-vuurwerk voorbij en deze beelden bevestigden voor mij mijn mening die ik zojuist heb beschreven.
    Ook valt mij redelijk vaak op dat sommige schoten niet krachtig genoeg zijn en op geringe hoogte al ontploffen, vooral bij de budgetpotjes.

    Ik ben dus geen groot liefhebber van dit vuurwerk, op enkele uitzonderingen na. Als ik een cijfer zou moeten geven, gebasseerd op het totaalplaatje dat ik heb van GBV/Proline, dan is dat net een: 6

  13. #28
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Ik vind geeneen van de nieuwe producten goed. Ze proberen er leuke kleuren in te brengen, maar die vergaan snel, zitten in kleine slordige boeketjes of lukken zelfs gewoonweg niet. De grote bakken zijn schandalig voor 't geld, de nieuwe kleintjes slordig, vrijwel geen innovatie of originaliteit hier... Ik had al nooit een hoge pet op van Proline en nooit de neiging gehad er veel van te kopen, en dat zal dit jaar ook zeker niet gebeuren.

  14. #29
    VWC-Lid xavilolo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    310
    Thanks
    3
    11 waarderingen in 6 posts
    Ik vind het een redelijk merk, maar de nieuwe potten zijn echt niet normaal. Enorm duur en de effecten zijn bij de meeste cakes eigenlijk gewoon slordig of klein en zijn zo weg. Er zijn bijna geen nieuwe kleine potjes, de potjes die er zijn zijn niet echt goed, op Coco Magnolia na dan. En ze hebben geen nieuwe potten gemaakt die er tussenin zitten. Ik blijf wel Proline kopen, maar niet omdat ik vind dat ze dit jaar nou van dat geweldige vuurwerk hebben gemaakt.
    conciliavi, abdi, accipi - ik kocht, ik stak af, ik genoot

  15. #30
    VWC-Lid Bert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    408
    Thanks
    343
    41 waarderingen in 28 posts
    Ik ben zelf zoals volgens mij nog een groot aantal anderen best teleurgesteld in het merk Pro-Line. Een aantal jaren terug vond ik Pro-Line echt het beste op de markt en waren de prijzen in vergelijking met andere merken echt goed te noemen.

    Als je kijkt welke cakes er nu in de collectie zitten en wat er nieuw op de markt wordt neergezet dan mag GBV zich wel schamen. Niks vernieuwends, hoge prijzen en slechte uitwerkingen. Ik heb het wel gehad met dit merk... erg jammer want toch hoop je elk jaar weer positief verrast te worden.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •