Advertentie - Winkelbanner op Vuurwerkcrew.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Algemene ervaring/mening Mercurius Collection

    Post hier jouw ervaring en/of mening over het merk Mercurius Collection in het algemeen.

    Ervaring met bepaalde producten kunnen in desbetreffende topics worden besproken, dit topic is puur voor Mercurius Collection in het algemeen.

  2. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Colony Een 25 schots pot met knetterende staarten. Deze koste vijf euro in de voorverkoop en zes euro tijdens de verkoopdagen. De knetterende staarten begonnen pas toen ze in de lucht waren. Normaal is het bij een 'Romeinse Kaars' dat de staart gelijk al begint te knetteren en het één rechte knetterende lijn is. Bij de 'Colony' is het een ander verhaal want hier begint het pas te knetteren wanneer het al een tijd in de lucht is waardoor het gedeeltelijk omhoog, en naar beneden knetterd. Een hele aparte pot voor maar vijf euro. Een aanrader dus.

    Pearl Voor mij nog steeds onbekend hoeveel schoten deze pot heeft. Uit elke buis komt een gekleurde bal en een knal. Dus bij elk schot worden er twee effecten in de lucht geschoten. Ik had hem dit jaar twee keer gekocht, vorig jaar ook. Elke pot had een een redelijk tempo maar hadden wel een keer een hapering waardoor het net leek alsof het afgelopen was maar toch weer doorging. Aan het einde nog een finale met een knetterende staart. Voor drie euro een leuke pot maar geen aanrader en ook geen spektaculaire show.

    Super Flitterend Fluitje De naam zegt het al. Het bekende pijltje dat met een scherpe fluit de lucht ingaat waarna het knalt. Het zijn precies de zelfde pijlen als die van de Diamond Collection ('Flittering Wistle Rocket') alleen dan de Nederlandse naam, en een andere label. Ze zitten per tien in een pak en kosten ongeveer twee euro.

    Hier nog een foto van de Pearl en de Super Flitterend Fluitje

    http://img179.imageshack.us/img179/8454/1031365vi4.jpg

    http://img179.imageshack.us/img179/2618/1031362ne1.jpg

    Groeten,
    Vuurwerkland
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 20 december 2007 om 22:30

  3. #3
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    De Mercurius Superior 'Dream' is officieel niet door de keuring gekomen wegens een haperende stijgkracht.
    Laatst gewijzigd door Ruben; 22 december 2007 om 15:06

  4. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Ik begrijp dat de Superior Collection hier onder 'Mercurius Collection' wordt geschaard? Ivm aanmaken nieuw producttopic Zelf hanteert Mercurius geen eigen collectienaam, maar Ultimate Gold en Superior..

  5. #5
    VWC-Lid Mick39's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 maart 2008
    Locatie
    Bunker 3b
    Berichten
    296
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Ja inderdaad Richardus, de producten die onder de superior collection vallen worden hier onder Mercurius collection neergezet. Hier kan je dan ook je nieuwe producttopic kwijt!

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Voor kleine potjes hebben ze leuke dingen, zo kwam mijn vriendin eens aan met een paar goedkope potjes die ze als verassing had meegenomen 31 december. Ik weet nie meer welke het waren helaas.
    Maar toen ze na 12 uur de lucht in gingen zag ik effecten die groot, hard, mooi en ontzettend helder waren. Over de budgetpotjes ben ik dan ook 100% van mening dat dit top producten zijn .

    Het jaar daarna heb ik er zelf ook nog wat van gekocht en weer waren de budgetpotjes super (alleen moon weet ik nog dat ik hem had) Maar alle pijlen en grotere cakes (eigenlijk boven de 20 euro) zijn gewoon ruk..

    Dit jaar hadden ze eigenlijk voor het eerst ook grote cakes (500 grams waaiers en potten) en daarvan heb ik er 2 gezien die een gekke overbuurman had. De effecten stelden NIETS voor.

    Beetje dubbel gevoel dus bij mercurius.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2005
    Berichten
    112
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 10 posts
    Ik ben het deels met jou eens, maar niet helemaal

    Ik wilde eigenlijk zelf nog een stuk schrijven over mijn ervaringen posten over mercurius.
    Ik heb dit jaar best veel van de collectie gehad en ik ben 'zeer' tevreden. Je moet het alleen wat slimmer aanpakken, ik zelf heb mijn vuurwerk bij BALK gehaald in Nieuw-Vennep ( nee ik maak geen reclame ) maar daar is letterlijk elk blok gewoon 7-15 euro goedkoper dan andere mercurius dealers! Hoe kan dat nou zou je zeggen? De andere zijn waarschijnlijk gewoon lichtelijke oplichters, want BALK maakt ook genoeg winst lijkt mij.

    Ik heb nog niemand een reactie horen geven over de BLUE STAR van 300 gram! Ik hoor prijzen van 27.50 euro? Ik heb er zelf 15 euro voor betaalt en ben van mening dat het voor 15 euro een van de beste blokken van Nederland is gezien de prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb geen filmpjes jammer genoeg, dat maak ik eigenlijk nooit.
    De effecten van die blok zijn 'volgens mij '
    5* time rain ( hard, groot, tot aan de grond bijna )
    3* brocade in een w-shape
    5* time rain
    3* brocade in een w-shape
    5 shots finale time rain ( staat overigens niet op de film )

    Daarnaast had ik de great mine! Voor 17.50 ( adviesprijs 27.50? ) 10 euro verschil dus
    Effecten 5* rode harde mine, goed tempo daarna willows! telkens 5 shots achter elkaar en steeds om en om!

    Red flower ( 20 euro? ) ik heb hier 12.50 voor betaalt! prachtig ding daarvoor.
    Wij hadden de silver titanium (45 euro? ) 500 grams blok wat echt super vet was, soort showtje alles zat erin met een dubbele finale
    De time rain ( zie filmpje in dat topic ) wat een blok, in het filmpje is finale verkeerd die ging bij mij wel goed ik heb daar 20 euro voor betaald

    Oke! De glittering fan shape viel wel tegen, maar dat weet ik dan weer voor volgend jaar.

    Overigens is de brocade cake en de falling leave bij balk 30 euro ( volgens mij wordt er bij sommige dealers 45 euro voor gevraagd )

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Voor die prijzen is het wel leuk ja. Maar het gaat uiteraard over de advies prijzen

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2005
    Berichten
    112
    Thanks
    0
    11 waarderingen in 10 posts
    Is het dan niet afzetterij dat bij de ene winkel een sierblok 30 euro kost en bij de ander 45? Ik studeer Finance op de universiteit, maar volgens mij zit hier dan bijna 15 euro PURE netto winst in. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat misschien de dealer iets minder inkoopt en die van 30 euro iets meer en daardoor wat kortingen heeft. Iets anders kan ik niet bedenken?
    Misschien heeft het te maken met de kosten van bunkers etc.. maar 15 euro??

  10. #10
    VWC-Lid bryan613's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Berichten
    402
    Thanks
    210
    113 waarderingen in 76 posts
    Ben erg benieuwd naar de nieuwe cakes

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •