Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 22 van 22
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Column: Fact-free politics
    Een geweldig stukje tekst geschreven door ons aller Nick (Cameo)
    Absoluut de moeite waard om te lezen:

    http://www.vuurwerktraditie.nl/index...-free-politics

  2. #17
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Column: Propaganda of feiten?
    Auteur: Roel Wijngaarden



    Fact-free politics; Bij het lezen van het recente column van Nick van der Veen bedacht ik me; de manier van doen welke bedoelt word met ‘fact free politics’ komt meer voor dan je in eerste instantie zou denken. Zeker bij vuurwerk gerelateerde zaken loont deze manier van discussiëren blijkbaar, dat kan komen door het vluchtige karakter van het onderwerp. Vuurwerk is in de media een week of drie actueel daarna verdwijnt de vuurwerk discussie in de kast om weer over elf maanden uit de kast gehaald te worden. Daardoor is de gewone burger (vaak vuurwerk liefhebber na kerst, hoe komen we anders aan 60 mln. omzet?) minder goed op de hoogte dan je zou wensen. De gemiddelde koper/afsteker van consumenten vuurwerk weet meestal niet eens dat het komische duo, Arno Bonte en David Rietveld, een poging heeft gedaan om deze oudjaar traditie te laten verdwijnen in Nederland. Aan de andere kant zijn er massa's mensen die echt geloven dat een 'nitraat bom' een huis kan wegvagen. Deze term word veelvuldig gebruikt in de media, gewoon, omdat het sensationeler klinkt. (Iedereen met een beetje kennis van zaken weet dat het een Belgisch rotje betreft welke harder knalt dan de Nederlandse variant). Een ander mooi voorbeeld komt van de stichting ‘Staakt het vuren’, dit is geen ‘fact-free’ meer maar in gewone Nederlandse termen ‘uit je nek kletsen’. Is dit onkunde of opzettelijk dramatiseren?
    ...

    Lees meer ...

    Bron: www.vuurwerktraditie.nl
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  3. #18
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    is helemaal waar wat hier staat .
    ga de boeken van die stichting maar eens lezen .
    dat is echt schrikken wat je leest
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  4. #19
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    dit topic moet maar weer eens een bump .
    want ik denk dat deze de afgelopen tijd een beetje vergeten is
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  5. #20
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Dankjewel Magnolia. We komen desondanks geen aandacht te kort. De website wordt goed bezocht, zowel door voor- als tegenstanders van onze traditie. Daarnaast worden feitenstukken inmiddels gebruikt als bronmateriaal bij enkele objectieve wetenschappelijke studies. Dat is precies wat wij graag zien. Eerst de feiten op een rijtje, daarna een eerlijke discussie met partijen die weten waar ze het over hebben.

    Steeds vaker worden we (word ik) benaderd door journalisten of andere media om ons verhaal te doen. Als de context eerlijk en opbouwend is overweeg ik serieus deel te nemen. Zogenaamde "foute discussies" vermijd ik. Wat zijn foute discussies dan? In mijn ogen is een discussie fout als onze plek direct het gedaagdenbankje is of de invalshoek gekleurd nadelig. Meestal zijn dat de ons bekende sensatiebeluste programma's. Deze wijs ik zonder meer af.

    Een beetje cherry picking dus, maar met resultaat. Een drietal items op de radio (Radio 1, Eva Radio en een regionaal station van Den Haag), enkele krantenitems en een leuk televisieitem bij de NTR. Goed voor ons imago, maar ook voor mijn bloeddruk.

    Facebook is eigenlijk de nieuwe contactplek geworden. We merken dat daar erg veel (nieuwe) aandacht uit verkregen wordt. Het is daarnaast een erg snel medium, waardoor je sneller kunt ingaan op actuele situaties. Denk aan de vuurwerkhoaxes met "opgeblazen katten" of de zoveelste burgemeester die besluit dat we maar naar een centrale vuurwerkshow op een weiland moeten gaan kijken. Dankzij Facebook kunnen we snel en adequaat reageren.

    Ziezo, even bijgepraat.

    Nick
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]


  6. #21
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    gelukkig maar .
    ik ben heel blij om te horen dat alles goed gaat .
    ik weet dat jullie niet alle tijd van de wereld hebben, maar ik hoop dat je ons wel beter op de hoogte houd .
    want op die manier kunnen we nog eens ergens op in spelen of aan mee werken .

    oja jij krijgt een mailtje van mij .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  7. #22
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Ook de Vuurwerktraditie is een partner van Vuurwerkcheck

    https://vuurwerkcheck.nl/partners




    Laten we met zijn allen een vuist maken tegen het tegenkamp!

  8. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •