Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Film Fallas 2009 - Nit del Foc Ricasa - 18/03 *NIEUW!!!*

    We hadden voorafgaand aan onze reis naar Valencia nog kunnen lezen wat Ricasa van plan was, met bijna 3.000kg kruit wist je dat dit weleens een hele mooie en grote show kon gaan worden. De voorpret begon al de avond ervoor, wij liepen voor de castillo van Valenciana nog even langs het veld en daar zagen we al menig pallet met 10" mortieren staan, op dat moment 6 hoogwerkers en ja, dan krijg je toch wel een heel fijn gevoel haha.



    De 18e waren wij in de middag naar Nou Campanar gegaan voor de mascletÃ*, daar vandaan de metro terug gepakt en op Alameda uitgestapt, naar boven lopen en we liepen recht tegen de setup aan. Iedereen was verbaasd, het aluminiumfolie schitterde over het hele veld, het veld was breder afgezet, want ja, de 9 hoogwerkers moesten er toch komen te staan. Ongelooflijk, we keken vol verbazing naar het veld, aan de andere kant zagen wij een flinke groep Nederlanders boven op de wand zitten, genietend van het uitzicht.



    Wij stonden ruim van tevoren te wachten bij de hekken, een ruime 3 uurtjes wachten haha, konden we inmiddels ook wel hebben na die dagen. De tijd ging toch weer lekker snel voorbij, het was weer goed gezellig. Om 01:20 een salute... Huh? Begint de show om 01:30? Jawel, een half uur eerder dan verwacht, super!



    En ja, wat kunnen we nog zeggen, de show begon en het barstte los, alles kwam voor en in grote kalibers en hoeveelheden, het was gewoon te gek! De rook bleef helaas wel veel hangen, toch gaf het ook een mooi effect soms, zeker in de finale waarbij er tijdens de salutes nog even een enorme lading single shots werd geschoten. Die single shots zijn niet te zien, maar de lucht kleurde oranje en de rookwolken en salutes werden prachtig zichtbaar, een enorm mooi gezicht!
    De show kende alles, je moet het gewoon bekijken om te zien hoe grandioos hij was, kippenvel gegarandeerd.

    Erik heeft weer een aantal prachtige foto's weten te maken zoals hierboven ook al te zien is, de rest van de foto's staan *hier* in het album.

    Rechtermuisknop, doel opslaan als...

    Bestandsnaam: VWC_Fallas2009_Nit_del_Foc_Ricasa.rar
    Bestandstype: WMV (ingepakt met WinRar)
    Tijdsduur: 22:02
    Bestandsgrootte: 273 MB

    Wij danken Roy (Grouver) voor zijn geluid, helaas is ons eigen geluid niet optimaal gebleken en dat hebben we dus vervangen door het geluid van Roy.

  2. #2
    VWC-Lid DeDeu122's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 februari 2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    314
    Thanks
    199
    106 waarderingen in 25 posts
    Whjoo!!! Wat een geweldige finale heeft deze show tog! ging helemaal uit n'm dak

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dat zag er prima uit Mike

    Ik vind de kwaliteit met je nieuwe Canon HV30 bijzonder goed! Mooie kleuren, helder en fijn van detail! Goed en rustig gedraaid. Ondanks dat de afstand wat kort is was je daar met je camera waar de meest interessante zaken te beleven waren. Daar ontbreekt het soms nogal eens aan bij andere . Dit zonder dat je het overzicht verloor van de show. Zo zie ik ze het liefst!


    De show? tsja.. verder commentaar is eigenlijk niet nodig.. dat was gewoon te bruut. Alleen had de live commentator op de achtergrond wel wat zachter mogen praten. Dat was soms best wel irritant.

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid Grouver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2007
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    15 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Dat zag er prima uit Mike

    Ik vind de kwaliteit met je nieuwe Canon HV30 bijzonder goed! Mooie kleuren, helder en fijn van detail! Goed en rustig gedraaid. Ondanks dat de afstand wat kort is was je daar met je camera waar de meest interessante zaken te beleven waren. Daar ontbreekt het soms nogal eens aan bij andere . Dit zonder dat je het overzicht verloor van de show. Zo zie ik ze het liefst!


    De show? tsja.. verder commentaar is eigenlijk niet nodig.. dat was gewoon te bruut. Alleen had de live commentator op de achtergrond wel wat zachter mogen praten. Dat was soms best wel irritant.

    En wat vind je van me geluid Jack?
    Tsja.. je hebt precies de zelfde microfoon als mij, dus slecht zal je het niet vinden.

    -Roy-

  5. #5
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    echt een super show..ik had hem al via fpm gezien, maar dit soort shows kun je elke dag weer van genieten...wat een show zeg....

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik heb deze show nu meerdere malen gezien en ik vindt het een topper van jewelste.
    Een hoogstandje op pyrotechnisch gebied.
    Met name door de inzet en het tempo van deze show.
    Maar ook door de grote variatie van de effecten.
    Persoonlijke favorieten van deze show: girandola,s, het thema met de blinkerbommen( het lijkt wel of het die avond sneeuwde in Valencia), maar vooral de bijna 3 minuten durende finale maakt er een gedenkwaardige show van.

    Het enthousiaste commentaar op de achtergrond: hoor ik hier Roy steeds ?

  7. #7
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Wat een geweldige show he, niet normaal gewoon. RICASA is voor mij de beste.

    Had er graag bij geweest.

    Echt een abnormale hoeveelheid vuurwerk word er geschoten, dat word in nederland alle shows in een jaar nog niet verschoten.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  8. #8
    VWC-Lid Corné's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    238
    Thanks
    112
    203 waarderingen in 55 posts
    Van dit soort shows met zo'n finale kunnen we hier alleen maar van dromen.Deze show was er toch wel één die veel indruk heeft gemaakt.Ik heb hem al vele malen gezien en het blijft telkens weer genieten.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •