Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgemeester wil verkoop van vuurwerk alleen op vaste plekken

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Burgemeester wil verkoop van vuurwerk alleen op vaste plekken

    Burgemeester wil verkoop van vuurwerk alleen op vaste plekken

    APELDOORN - Verkoop van vuurwerk moet alleen nog op een aantal vaste plaatsen in de gemeente plaatsvinden.

    Die wens uitte burgemeester Fred de Graaf vanavond op de politieke markt. Nog voor de zomer zal hij met een voorstel richting raad komen.

    Aanleiding voor zijn uitspraak is de volgens hem 'buitengewoon ongelukkige gang van zaken' rond de verkoop van vuurwerk bij winkelcentrum het Fort in Osseveld. Dat mobiele verkooppunt zou eerst bij de Meubelboulevard komen, maar ondernemers protesteerden daar tegen. Bij een eerdere jaarwisseling was een winkel uitgebrand. Burgemeester en wethouders vonden het verkopen van vuurwerk vlakbij die plek niet kies en besloten tot verplaatsing.

    De keuze voor Het Fort, waar omwonenden fel tegen protesteerden, ging buiten de burgemeester om, onthulde hij vanavond. ,,Ik heb zelf de suggestie gedaan om de gemeentewerf aan de Vlijtseweg beschikbaar te stellen. Het college heeft echter anders beslist en voor Het Fort gekozen. Ik was daar niet bij anders had ik geprobeerd ze op andere gedachten te brengen.'' Dat de vestiging bij Het Fort commotie zou geven verbaasde De Graaf niet. ,,Als er al zoveel ophef is in de krant moet je dat verkooppunt niet bij woningen neerzetten.Dat had ik ze ook kunnen vertellen.''

    De Graaf wil voor mobiele verkooppunten vaste plekken in Apeldoorn aanwijzen, waarbij hij rekening wil houden met de bestaande, vaste verkopers. De politiek stemde in met dat idee.


    #2
    ja daar kan ik wel in komen .
    en bovendien bespaard de winkelier dan een boel duiten
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      #3
      Juist niet nu heeft het verkooppunt alleen de kosten voor huur van de bunker straks voor bunker + verkoophal het gaat hier trouwens om garskamp als ik het goed heb
      Gerwin

      Comment


        #4
        Dat klopt Gerwin. Er zijn bij mijn weten 2 of 3 verkooppunten die onder de noemer "mobiel" worden gerekend. Persoonlijk nooit wat van gekocht behalve Robin Hood dan, ikzelf zal er geen last van hebben. Maar ik vind het wel raar dat de burgermeester hier geen duidelijk overzicht in had.
        Zoiets moet je toch als burgermeester onder controle hebben.

        Comment

        Working...
        X