Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het was geen rotje

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Het was geen rotje

    Het was geen rotje

    DEN BOSCH - De Veghelaar die na de carnavalsoptocht van Veghel vuurwerk gegooid heeft, hangt een zware straf boven het hoofd. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) staat maximaal vijftien jaar celstraf op het opzettelijk laten ontploffen van vuurwerk met zwaar letsel voor een ander tot gevolg.

    "Het gaat niet om een rotje maar om een vuurwerkbom", aldus een woordvoerster van het OM. Het voorarrest van de man is gisteren met veertien dagen verlengd.

    Bij het incident raakte de driejarige Grietje Maas uit Veghel afgelopen zondag zwaar gewond aan haar oog en gezicht. Een veertigjarige Veghelaar meldde zich woensdagavond als de dader bij de familie Maas. Donderdag gaf hij zich bij de politie aan.

    Zijn advocaat Peter van Alkemade denkt dat de officier het hoog gaat spelen. " De officier heeft een maatschappelijk belang, ik alleen dat van mijn cliƫnt. " Inhoudelijk wilde hij gisteren niet reageren.

    Volgens strafrechtadvocaat en deskundige Pieter van der Kruijs uit Den Bosch wil de rechtercommissaris met het verlengen van het voorarrest tegemoetkomen aan de verontwaardiging in de samenleving. "Justitie wil de tanden laten zien."

    Vanwege de ernst van de zaak wordt geen snelrecht toegepast. De politie heeft het onderzoek nog niet afgesloten. Volgende week wordt onder meer onderzocht of de man alleen handelde.


    #2
    Uiteraard wil het OM een voorbeeld stellen.
    Voor iemand een klap geven krijg je tegenwoordig al poging tot doodslag onder je neus geduwd. Het recht dreigt zoek te raken in Nederland, hopelijk vindt men een middenweg in dit soort zaken. Echte rechtspraak dus. Wat de man gedaan heeft valt nooit goed te praten, maar zoals men het er nu over heeft komt deze man over als een terrorist en dat lijkt mij dan ook weer overdreven.

    Comment


      #3
      Goed gesproken Danny.
      Deze man verdient een straf, absoluut.
      Maar laat het recht in alle gevallen recht spreken.
      Een dader die een man om niets doodslaat verdient ook 15 jaar.

      Comment


        #4
        idd 15 jaar is wel veel
        al is zijn doen niet goed te praten
        wel vind ik de leeftijd van die persoon raar>>
        40 jaar?
        dan zou die geene tog beter moeten weten?(lijkt mij zo)

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
          idd 15 jaar is wel veel
          al is zijn doen niet goed te praten
          wel vind ik de leeftijd van die persoon raar>>
          40 jaar?
          dan zou die geene tog beter moeten weten?(lijkt mij zo)
          Juist mensen van die leeftijd weten vaak niet hoe ze met vuurwerk om moeten gaan. Het is triest maar waar, de meeste dodelijke vuurwerk slachtoffers zijn ook volwassenen.

          Comment


            #6
            Die 15 jaar is goed dat ze die iemand een keer geven. Zo zien mensen het in wat voor straffen erop staan als je zoiets doms doet. Maar of die man dat moet krijgen, oke hij heeft een hele domme actie gemaakt. Maar dit vind ik erg veel voor iemand die zelf naar de familie en politie toe stapt om zich aan te geven.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
              Uiteraard wil het OM een voorbeeld stellen.
              Voor iemand een klap geven krijg je tegenwoordig al poging tot doodslag onder je neus geduwd. Het recht dreigt zoek te raken in Nederland, hopelijk vindt men een middenweg in dit soort zaken. Echte rechtspraak dus. Wat de man gedaan heeft valt nooit goed te praten, maar zoals men het er nu over heeft komt deze man over als een terrorist en dat lijkt mij dan ook weer overdreven.

              Off-topic;
              Ook al zou je poging tot doodslag onder je neus krijgen als je iemand een klap verkoopt zal het altijd nog (spreekwoordelijk) 2 uurtjes schoffelen worden bij de plaatselijke gemeente. Zo mild dat Nedeland is qua straffen

              On-topic;
              Tja, je kan het ook opvatten als poging tot doodslag wat hij gedaan heeft. Als de (ik meen) explod door was gerold oid. dan had het wel degelijk erger kunnen aflopen. Nu is het meisje van 3 zwaargewond, maar die had net zo goed kunnen overlijden al was het ff wat anders gelopen.

              Ik vind persoonlijk 15 jaar aan de hoge kant, maar wel terecht. Je moet niet lollig/stoer gaan doen met zulk vuurwerk.
              amstelvwb @ hotmail.com

              Comment

              Working...
              X