Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SP wil 'uitsterven' vuurwerk- handel

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    SP wil 'uitsterven' vuurwerk- handel

    SP wil 'uitsterven' vuurwerk- handel

    HENGELO - Nieuw onderzoek naar herziening van bestemmingsplan.

    Er komt een nieuw onderzoek naar de mogelijkheden om de vestiging van nieuwe vuurwerkbedrijven in woonwijken te voorkomen. Dat heeft wethouder Guido Weber gisteravond in de raadscommissie Fysiek toegezegd naar aanleiding van vragen van SP-raadslid Vincent Mulder. Enkele jaren geleden heeft voormalig wethouder Hans Kok nog geprobeerd om via een centrale opslag op een industrieterrein de vuurwerkopslagplaatsen uit woonwijken te verbannen. Dat is niet gelukt. Vincent Mulder constateerde gisteravond dat het vuurwerkbesluit van de overheid een 'tandeloos stuk' is. "Dat blijkt wel uit de opslag van Busscher aan de Deurningerstraat. 40.000 kilo vuurwerk ligt er dicht tegen woningen aan." Door het gemeentelijke bestemmingsplan te voorzien van een soort 'paraplu' kan er volgens hem een soort standstill komen voor de vuurwerkhandel. Nieuwe handelaren kunnen zich dan niet meer vestigen in woonwijken. "Deze aanpak werkt ook in andere gemeenten." Verschillenden andere partijen waren positief over het idee. CDA'er Johan Harink constateerde dat er binnen de raad geen wezenlijk verschil van mening is in de grondhouding over dit punt. Wethouder Weber reageerde aanvankelijk sceptisch. "Bestemmingsplantechnisch zijn we er een aantal jaren geleden al mee bezig geweest. Toen kwamen we tot de conclusie dat een paraplu-constructie niets toevoegt." Maar de SP is ervan overtuigd dat het wél werkt. Weber is bereid hier een nieuw onderzoek naar te doen. Nog voor de volgende raadsvergadering moet dat onderzoek klaar zijn.


    #2
    ik stem nooooooit meer op sp
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      #3
      die linkse partijen zijn de laatste tijd behoorlijk op het oorlogspad .
      ik vind dat wij te weinig tegen gas geven .
      hoe lang pikken wij dit nog
      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

      Comment


        #4
        oooh gaan we weer. die bunkers hier in dit land zijn nog beter dan die van de 2e wereldoorlog lijkt et wel. en nog hebben ze altijd en ook altijd wat te zeiken.

        zoek een leven SP.

        geetz killerdome

        Comment


          #5
          Sukkelige Partij.

          Comment


            #6
            Pfff
            Er komt een nieuw onderzoek naar de mogelijkheden om de vestiging van nieuwe vuurwerkbedrijven in woonwijken te voorkomen.
            Laten wij een onderzoek doen naar de mogelijkheden die er zijn om te voorkomen dat er mensen op de SP stemmen en hoe de SP kan ''uitsterven''

            Slaat nergens op. Alles wat ''leuk'' is wordt ineens verboden door dit kabinet. Of ze proberen het in ieder geval
            www.jekovuurwerk.nl

            Comment


              #7
              Dit artikel heeft niks te maken met een verbod op het consumentenvuurwerk. Maar op een verbod van vuurwerkopslag in woonwijken. Dat ze hierdoor de vuurwerkhandel minderen is wel een feit.

              Verder een beetje krom bericht. Zoals iedereen weet is consumentenvuurwerk niet massa explosief. En door de strenge regelgeving totaal niet gevaarlijk in woonwijken. Enkel door al dat enschede gezeik willen sommige partijen dat gewoon niet snappen. Ik vind dat politieke partijen eerst is beter onderzoek moeten doen. Voor ze van deze belachelijke dingen gaan roepen.
              Laatst aangepast door dennis-pyro; 26 February 2009, 17:10.
              Stoken tot we er bij neervallen!!

              Comment


                #8
                Jongens,

                Om eerlijk te zijn 40 ton in een woonwijk is eigenlijk ook wel heel erg veel he. Zo iets hoort ook thuis op een industrieterrein. Of aan de rand van een woonwijk desnoods.

                Niet zozeer het gevaar ( ja dat is wel aanwezig natuurlijk) Maar meer om de logistieke en praktische kant.. 40 ton moet je ook bevoorraden enzo.
                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  #9
                  idd. En het woordje verbod is hier geen sprake van. Dit is alleen voor de veiligheid. Ik denk dat vooral grote handelaren dus 40 ton best op industrieterreinen kunnen worden geplaatst.

                  Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                  Jongens,

                  Om eerlijk te zijn 40 ton in een woonwijk is eigenlijk ook wel heel erg veel he. Zo iets hoort ook thuis op een industrieterrein. Of aan de rand van een woonwijk desnoods.

                  Niet zozeer het gevaar ( ja dat is wel aanwezig natuurlijk) Maar meer om de logistieke en praktische kant.. 40 ton moet je ook bevoorraden enzo.

                  Comment


                    #10
                    Vanuit dat opzicht moet ik RedBaron ook gelijk geven.

                    Qua veiligheid wat betreft de opslag, de regels omtrent de bunkers en opslag zijn zo streng, het zou mij verbazen wanneer daar uberhaupt een brandje zou uitbreken. Maar telkens een container vol vuurwerk door de woonwijk heen lijkt mij ook niet zo prettig.

                    Comment


                      #11
                      Ik geef toch al weinig om politiek... maar FUCK de sp!!!

                      Comment


                        #12
                        Ik wil graag dat de SP uitsterft
                        Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                          Ik wil graag dat de SP uitsterft
                          Niks aan toe toevoegen verder.

                          Comment


                            #14
                            mensen maken mensen gek met indiaanen verhalen over vuurwerkopslagen.
                            mensen bang maken en vergelijken met de vw ramp in enschede.
                            dit valt toch niet te vergelijken?

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door mi-shell Bekijk bericht
                              mensen maken mensen gek met indiaanen verhalen over vuurwerkopslagen.
                              mensen bang maken en vergelijken met de vw ramp in enschede.
                              dit valt toch niet te vergelijken?
                              Maar de pers vergelijkt altijd kroketten met frikandellen.
                              Het slaat nergens op, maar ja ze halen graag ouwe koeien uit de sloot.


                              Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                              Jongens,

                              Om eerlijk te zijn 40 ton in een woonwijk is eigenlijk ook wel heel erg veel he. Zo iets hoort ook thuis op een industrieterrein. Of aan de rand van een woonwijk desnoods.

                              Niet zozeer het gevaar ( ja dat is wel aanwezig natuurlijk) Maar meer om de logistieke en praktische kant.. 40 ton moet je ook bevoorraden enzo.
                              Ja, maar aangezien men nooit rekening houdt, dat na 10 a 20 jaar een vuurwerk opslag is ingebouwd in een woonwijk.
                              Heb je na een 10 jaar, datzelfde probleem.

                              Want in Nederland heeft men nog steeds het motto, om elk stukje groen om te zetten in een industrie terrein of woonwijk gezwel. (Ja, ik ben groen rechts.)
                              Kom zei de vis in de vissenkom.

                              Comment

                              Working...
                              X