PDA

Volledige versie bekijken : hoe naar baarle met OV?



HermitDion
10 februari 2009, 06:26
ik wou samen met mijn broer een keer naar baarle gaan met het OV?
heeft iemand hier ervaringen mee of weet hoe ik moet gaan?
hoeveel gaat het ongeveer kosten?

alvast bedankt HermitDion

P.S. ik woon in Hengelo(o)

MC_MH
10 februari 2009, 09:00
Kijk ff op 9292ov.nl daar kan je zien welke treinen moet hebben en welke bussen enzo en de prijs ervan.

Aftershock
10 februari 2009, 10:17
Kijk hier eens:

http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/index.php?showtopic=3252

Jaspertjuh heeft een heel topic op VWB gezet met alle nodige info....

MC_MH
10 februari 2009, 11:01
Dat kan natuurlijk ook nog :)

R@lph
10 februari 2009, 18:58
Ik weet niet of het waar is natuurlijk, maar volgens mij had ik op avp gelezen dat de buschauffeur van bus 132 in elke tas wil kijken. :)

Lev-he
10 februari 2009, 19:23
Ik denk niet dat ie dat het hele jaar door zal gaan doen. Ik verwacht, maar pin me er niet op vast, dat je nu zonder zorgen met de bus kan gaan.

teun48
10 februari 2009, 19:26
Dat denk ik ook. En pak anders gewoon je spullen in met kadopapier. Deed iemand op AVP ook en kon gewoon doorlopen. :p Maar ik heb op school een kaart gekregen en daarmee kan ik een korting van 45% op treinkaartjes krijgen voor 1 dag. :)

3xh
10 februari 2009, 21:42
Ik denk niet dat ie dat het hele jaar door zal gaan doen. Ik verwacht, maar pin me er niet op vast, dat je nu zonder zorgen met de bus kan gaan.

ben al geweest vorrige week en er word niet meer gecontroleerd.
hou er wel rekening mee dat het volgende week carnaval is.
dan word er wel gecotroleerd (op drank drugs enzv) maar dan ben je nog de sjaak met vuurwerk in je tas.:D
btw ze beginnen met controleren vanaf sept(over het algemeen)

Xorpa
13 februari 2009, 10:38
In bus 132 heb ik zlef nog nooit controle gehad (en ben nu 5x geweest, inclu een dag in de laatste dagen van het jaar).

zijnercontroles
27 november 2009, 12:32
ik ben nieuw , en heb wel een beetje hulp nodig
nadat ik op 9292ov.nl kijk en adress invoer in dit geval baarle-hertog
komt er baarle nassau uit moet ik daar zijn ??.
en als ik daar kijk staat er 15.60 euro retour
kan ik niet gewoon een simpel trein kaartje ofso hale ?
is strippenkaart wel geldig in de trein??
Ik moet Maandag al weg.
En ik heb echt te veel vragen want dit is mijn eerste keer dat ik naar belgie ga..
en hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven over om met de trein naar belgie gaan..

Viva la Bang
27 november 2009, 12:36
ik ben nieuw , en heb wel een beetje hulp nodig
nadat ik op 9292ov.nl kijk en adress invoer in dit geval baarle-hertog
komt er baarle nassau uit moet ik daar zijn ??.
en als ik daar kijk staat er 15.60 euro retour
kan ik niet gewoon een simpel trein kaartje ofso hale ?
is strippenkaart wel geldig in de trein??
Ik moet Maandag al weg.
En ik heb echt te veel vragen want dit is mijn eerste keer dat ik naar belgie ga..
en hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven over om met de trein naar belgie gaan..

Zoals Aftershock in een paar posts hierboven ook al zei, kijk even bij deze link en dat moet je aardig op weg helpen:
http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/index.php?showtopic=3252

genius
27 november 2009, 12:39
ik ben nieuw , en heb wel een beetje hulp nodig
nadat ik op 9292ov.nl kijk en adress invoer in dit geval baarle-hertog
komt er baarle nassau uit moet ik daar zijn ??.
en als ik daar kijk staat er 15.60 euro retour
kan ik niet gewoon een simpel trein kaartje ofso hale ?
is strippenkaart wel geldig in de trein??
Ik moet Maandag al weg.
En ik heb echt te veel vragen want dit is mijn eerste keer dat ik naar belgie ga..
en hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven over om met de trein naar belgie gaan..

Klopt Baarle-Nassau is het Nederlandse deel van die plaats en Baarle-Hertog het Belgische deel. Dus als je in Nassau bent is het nog maar een klein stukje..
Een retour is een simpel treinkaartje maar je kan er mee heen en terug, dus dat is goedkoper dan 2 enkeltjes.
Strippenkaarten zijn alleen geldig in de bus, metro of tram.

zijnercontroles
27 november 2009, 13:23
Klopt Baarle-Nassau is het Nederlandse deel van die plaats en Baarle-Hertog het Belgische deel. Dus als je in Nassau bent is het nog maar een klein stukje..
Een retour is een simpel treinkaartje maar je kan er mee heen en terug, dus dat is goedkoper dan 2 enkeltjes.
Strippenkaarten zijn alleen geldig in de bus, metro of tram.

waar kan ik zo'n retourtje halen ? en dat is dus ook niet geldig in de bus?
en moet ik daar een andere kaartje halen ??
echt bedankt datje antwoord geeft op me vragen.. :D

Lev-he
27 november 2009, 13:42
Een treinkaartje is niet geldig in de bus nee xd.
Een treinkaartje kan je gewoon op het station bij een automaat kopen. Strippenkaart kan je bij het postkantoor kopen, bij ons zelfs bij de AH to go. Je moet alleen weten hoeveel strippen je nodig hebt.

DarkSoul
27 november 2009, 13:46
Zeg. Ben jij wel 16 jaar? Want er bekruipt me een gevoel dat je nog geen 16 bent...
Misschien is het een idee om even aan je ouders te vragen of zij je kunnen uitleggen hoe je met het openbaar vervoer reist. Want ik maak al op dat jij geen flauw benul hebt waar je aan begint. Ik denk dat je ouders je een stuk sneller en makkelijk het verhaal kunnen uitleggen, en je daarmee teleurstellingen voorkomt.

zijnercontroles
27 november 2009, 15:24
hahaha , ik ben 16jaar jah alsje niet gelooft 12 oktober 1993 ;) ik weet ook hoe je met openbaar vervoer reist want ik heb een tram abonement en weet ook hoe strippenkaart enzo in elkaar zit jullie hebben mij wel erg laag in geschat maar ja dat is het probleem niet , als het jou eerste keer naar belgie is dan begreip je ook wel dat je je zorgen gaat maken , en niet precies weet wat je te wachten staat ...

Lev-he
27 november 2009, 15:53
"Zijnercontroles" probeer met meer interpunctie en ietwat vriendelijkere manier te posten. Voel je niet gelijk aangevallen. Darksoul bedoelt het goed.
Laten we rustig en vooral vriendelijk met elkaar discussiëren.

zijnercontroles
27 november 2009, 15:56
"Zijnercontroles" probeer met meer interpunctie en ietwat vriendelijkere manier te posten. Voel je niet gelijk aangevallen. Darksoul bedoelt het goed.
Laten we rustig en vooral vriendelijk met elkaar discussiëren.

u heeft gelijk maar ik ben hier met een reden , ik probeer vriendelijk over te komen maar er word over mijn leeftijd getwijfeld alleen om mijn manier van typen .. :bonk:
ik ben 16 jaar en ik ga samen met nog een vriend van mij we zijn van plan om maandag te gaan en dit is mijn eerste keer naar belgie , ik wist niet wat me allenmaal te wachten staat dus daarom dat ik ook bepaalde informatie vroeg maar er word meer negatief op mij gereageerd dan dat ik antwoorde krijg.. :frusty:

alvast bedankt

la-b0mba!
27 november 2009, 16:03
ik heb een paar vraagjes:
wanneer is nou het beste om met de auto te gaan?
sochtens of in de nammidag?
via polderweggetjes of op de snelweg?
miss is dit niet het juiste topic om het te vragen,maar ik kon geen ander topic ervoor vinden.
als dit berichtje in een ander topic hoort meld me dan aub even:D
alvast bedankt groetjes:D

Lev-he
27 november 2009, 17:52
Inde namiddag is het altijd wat drukker op de weg (spits). Hoe drukker op de weg hoe beter vind ik altijd. Het overzicht voor de coppers is dan moeilijker te behouden omdat het zo druk is. Als je met de auto gaat, let dan goed op. Als je bijna in Baarle bent, kom je op één weg ongeveer 12 flitspalen tegen. Daar wil je echt niet te hard rijden.

Tip voor zijnercontroles; check op www.9292ov.nl hoeveel strippen je nodig hebt voor de busreis (hou wel rekening mee dat je ook weer terug moet), koop die bij de lokale postkantoor oid en steek die in je zak.
Op de dag dat je naar Baarle gaat koop een dagretour voor naar Tilburg of Breda (hangt net af waar je woont) en hou die goed bij je. Neem er één MET datum als je het kaartje op dezelfde dag koopt.

Belangrijk is dat je geen uitstekende stokken of doorzichtige tasjes bij je moet hebben. Of tassen met groot "Original Fireworks" erop. Trekt iets teveel aandacht.
Meer weten?

defqon1
29 november 2009, 19:59
Ik ga gewoon met de trein, dan de bus, en dan gewoon een rugtas helemaal volproppen dus geen grote sporttassen enz...