Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkstraf vanwege neppistool bij EK-feest

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Werkstraf vanwege neppistool bij EK-feest

    ZUTPHEN - Hoewel hij nog in een proeftijd zat voor wapenbezit, ging de 22-jarige Apeldoorner A.K. op 13 juni vorig jaar toch weer met een vuurwerkpistool de straat op. Een met dat wapen bedreigde jongen schrok zich een ongeluk.

    Na de EK-wedstrijd Nederland-Frankrijk barstte het feest los op de rotonde van de Matenpoort in Apeldoorn. K. had kort daarvoor een neppistool gekocht, waarmee hij vuurwerk kon afsteken. ,,Ik was zo dom om dat ding mee te nemen naar het feest. Iedereen liep vuurwerk af te schieten, ik wilde ook meedoen'', aldus de Apeldoorner gisteren bij de politierechter. K. richtte zijn nepwapen echter ook op een andere feestganger, die zich te pletter schrok. De rechter in Zutphen vond dat K. beter had moeten weten. Voor zijn eerdere veroordeling had hij nog 225 euro boete klaarliggen. Die oude voorwaardelijke straf legde de rechter nu op. Daarnaast kreeg K. voor de bedreiging honderd uur werkstraf en vier weken celstraf voorwaardelijk, met reclasseringscontact. Ook moet hij het slachtoffer 250 euro smartengeld betalen. De rechter vonniste conform de eis.

    Mvg Frans

    #2
    Snap nog steeds niet dat ze die dingen met vuurwerk in verband brengen, heeft helemaal niets met vuurwerk te maken.
    Vindt het verder een zwakke straf, knalpatronenpistool of niet voor mij blijft het simpelweg bedreiging met een vuurwapen...
    Mvg Frans

    Comment

    Working...
    X