Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CDA: alleen vuurwerk afsteken door professionals

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    CDA: alleen vuurwerk afsteken door professionals

    CDA: alleen vuurwerk afsteken door professionals

    HEEMSKERK -
    Het CDA in Heemskerk wil dat er tijdens de jaarwisseling alleen door professionals vuurwerk wordt afgestoken. Een brief van die strekking is onderweg naar de CDA-fractie in de Tweede Kamer.

    Het landelijke burgerinitiatief 'meer plezier met minder vuurwerk' wordt van harte ondersteund door de CDA-fractie in Heemskerk. Dat heeft fractievoorzitter Jacques de Vlugt aan zijn partijgenoten in het parlement laten weten.

    De Vlugt dringt er bij zijn partijgenoten in Den Haag op aan om een wettelijke regeling te maken waarbij de het afsteken van vuurwerk bij oud en nieuw alleen wordt toegestaan aan professionals met een vergunning voor een vuurwerkshow. De reden is de overlast van vuurwerk.


    #2
    Weer een politieke partij die mijn stem niet meer zal krijgen..!!
    Groeten...:)

    Comment


      #3
      dit gaat fout
      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

      Comment


        #4
        Schrik er eerlijk gezegd ook wel van dat ze nu ook steun krijgen van het CDA.
        Stoken tot we er bij neervallen!!

        Comment


          #5
          jemig vorig jaar is er door het cda voor hardere aanpak voor het misbruik van vuurwerk
          of vernielingen . en nou dit snappen julie het nog
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Jongens: het gaat voorlopig alleen maar om de fractie in Heemskerk.

            Comment


              #7
              Oké dat is dus weer mooi *****.
              Ook al betreft het enkel de fractie in Heemskerk, als er eenmaal stemmen worden gewonnen dan is het snel gebeurd.

              Enkel is het niet zo dat ze pas over 1 jaar weer mogen komen met een vuurwerk besluit in de tweede kamer?
              Het leven is een feest!

              Comment


                #8
                Ik ben het toch wel met Magnolia eens. Kijk, als een stel individuen wat gaan roepen is er geen man overboord, maar dit is een hele fractie. Nou weet ik niet hoe de coalitie in Heemskerk in elkaar zit, maar voor je het weet heb je een meerderheid in de gemeenteraad en dan krijg je hoe dan ook de poppen aan het dansen. Ik vind dit een heel gevaarlijke ontwikkeling, want als er 1 schaap over de dam is............

                Comment


                  #9
                  Heemskerk!? Was da voor gat joh, waar legt dat?

                  Maar goed. je hetb de 2e kamer fractie, en een lokale fractie. de 2e kamer fractie iheeft al een tijd terug een andere stelling ingenomen. En die wijkt duidelijk af van zo een klein lokaal fractietje. niet teveel zorgen om maken.

                  Kort gezegd: een fractie op lokaal nivo kan zoveel willen.. als de fractie in de 2e kamer een ander opvatting heeft is er niks aan de hand. waar van akte.
                  [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                  Comment


                    #10
                    Nou weet ik 'gelukkig' niet veel van politieke regeltjes, maar kan me zo voorstellen dat, net als in Belgie, gemeentes vuurwerk kunnen gaan verbieden. En ik zie dat toch als het begin van het einde.

                    Comment


                      #11
                      Ik heb de afgelopen weken veel artikelen gelezen over de petitie voor een vuurwerkverbod
                      Als ik kijk naar de commentaren van de politieke partijen zijn volgens mij 2 partijen voor een vuurwerkverbod: Groen Links en ChristenUnie
                      Maar goed het kan natuurlijk nog omslaan in het negatieve.

                      Comment


                        #12
                        Een landelijk verbod ben ik de eerste jaren ook niet bang voor, maar wat gebeurd er als individuele gemeentes een verbod kunnen instellen en die gemeentes kunnen pronken met veel minder overlast (wat ik overigens nog niet geloof). Dan weet je zeker wel wat er gaat gebeuren.

                        Comment


                          #13
                          Gatverrrrr, het CDA gaat ook een plasje doen over de kwestie vuurwerk. Als in de kamer hier meer steun voor komt, vrees ik toch met grote vreze.....

                          Comment


                            #14
                            Ik denk overigens dat de plaatselijke kapper gek wordt bij het lezen van dit bericht.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                              Heemskerk!? Was da voor gat joh, waar legt dat?

                              Dagdag Jack!

                              Comment

                              Working...
                              X