Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PvdA is Marokkanen spuugzat

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    PvdA is Marokkanen spuugzat

    PvdA is Marokkanen spuugzat
    dinsdag 13 januari 2009 10:52
    GORINCHEM - De PvdA zal tijdens de eerste raadsvergadering in het nieuwe jaar, donderdag 29 januari, vragen stellen over de problemen met de Marokkaanse jeugd en een aantal eisen op tafel leggen: Er moet een plan van aanpak komen en alle middelen moeten worden ingezet, zoals wijkverbod, om de overlast te bestrijden. De daders van brandstichting en vandalisme moeten gepakt worden en aansprakelijk worden gesteld voor de schade. ,,Ze moeten een flink pak slaag krijgen."PvdA-fractieleider Pierre Schefferlie is woedend in feite op de hele Marokkaanse gemeenschap, die hij te laks noemt. ,,Na de gebeurtenissen met de brandweer eind vorig jaar in de Haarwijk kon je nog de vraag stellen of dit een incident was of een probleem. Nou, dat is op oudejaarsavond wel duidelijk geworden. We hebben een joekel van een probleem. We kunnen Gorinchem nu toevoegen aan de lijst probleemsteden met Marokkaanse jeugd."
    Op Oudejaarsavond zijn in de Haarwijk enkele branden gesticht zoals in de Lidl en in een school en er is met molotovcocktails gegooid. ,,Maar dat is niet alles," voegt Schefferlie daar aan toe. ,,Enkele inwoners zijn in hun huizen belaagd door jochies van 9 jaar. Er zijn tennisballen met daarin vuurwerk bij mensen naar binnen gegooid."Het is volgens Schefferlie niet gepast om (gebrek aan) welzijnswerk de schuld te geven van dit soort gedrag. ,,We hebben in Gorinchem altijd een hele vriendelijke en tolerante samenleving gehad met de nadruk op kansen voor alle mensen. Dat staat nu enorm onder druk. De ellende is ook nog dat andere goedwillende allochtonen eveneens de dupe zijn van het gedrag van enkelen." Juist om die reden had Schefferlie verwacht dat de Marokkaanse gemeenschap zelf in actie zou komen. Een bijeenkomst medegeorganiseerd door de moskee eind vorig jaar in het Huys van Breughel werd uiteindelijk echter een besloten bijeenkomst. ,,Maar ik wil de discussie met hen wel aan gaan," zegt Schefferlie. Hij vindt de Marokkaanse gemeenschap te afwachtend. ,,We merken helemaal niets van dat front. Veel te slap. Zij onderschatten hoe spuugzat de mensen het zijn. De bal ligt duidelijk bij henzelf. Zij moeten nu investeren."
    Schefferlie vindt het erg jammer dat er slecht één jongere is gepakt op oudejaarsavond. De politie legt uit dat voor deëscalerend politieoptreden is gekozen om erger te voorkomen en 'wij zijn ook mensen', aldus een woordvoerster. ,,Dan moet er maar versterking komen," aldus Schefferlie. ,,Nu zijn er levensgevaarlijke situaties ontstaan."

    Lokaal nieuws uit de omgeving Gorinchem lees je altijd het eerst op destadgorinchem.nl. Lees nu direct het lokale nieuws uit de buurt!

    #2
    Slap van de gemeenschap? Slap van de gemeente en politie zal je bedoelen...
    Die zijn er toch om de burger te beschermen!
    Dit laat je toch allemaal niet zomaar gebeuren onder het mom; anders zou het wel eens kunnen escaleren?
    Mvg Frans

    Comment


      #3
      Gebeurt hier ook gewoon hoor. Optreden tegen dronken studenten (die zijn ook vervelend, daar niet van), lopen mensen te controleren op vuurwerk, maar zodra er ruiten ingegooid werden en auto's in vlammen op gingen door de desbetreffende criminele hangjongeren die al jaren in beeld zijn geweest, toen was men even niet te bespeuren. Toeval? Ik denk het niet. Lekker hoor om er zelf dan ook nog gezeik mee te krijgen. Dat is nou de reden dat ik oud en nieuw niet thuis meer vier. Zulke lieden verpesten je hele avond en de blauwen durven niets te doen. Helden.

      Comment


        #4
        Ik ben bijzonder kwaad na het lezen van bovenstaand bericht.
        Kwaad op de politie, gemeente en regering.
        De politie, gemeenten en natuurlijk ook de regering zijn laf.
        Laf omdat ze deze criminaliteit niet durven aan te pakken.

        Het gaat er bij niet om dat het om Marokkanen gaat, het kunnen net zo goed Polen of Nederlanders zijn. Het feit is dat wij in nederland niet meer beschermd worden tegen dit soort uitwassen.

        Ja en dan de uiterst hypocriete A.Bonte, die in zijn reclamecampagne, ons mooie consumentenvuurwerk de schuld geeft aan alles.
        Bah, bah en nog eens bah.

        Comment


          #5
          Ben zo vrij geweest dit artikel met toelichting even op Hyves van de heer Rietveld
          te plaatsen, met de mededeling of het niet beter is aan dit probleem aandacht te besteden in plaats van zijn huidige idee.

          Comment


            #6
            goede zaak Loeloe, we delen dezelfde gedachten.
            ben benieuwd wat het antwoord van de heer Rietveld hier op zal zijn.
            Wil er wel nogmaals op benadrukken dat de kop van deze thread misleidend kan zijn.
            Want het zijn natuurlijk niet alleen de Marokkanen die voor overlast zorgen.
            Kijk de You tube films er maar op na. Ook veel Nederrlandse jongeren maken zich schuldig aan vandalisme: vernielingen etc.

            Comment


              #7
              Moontan heb je volkomen gelijk in, maar ik heb in de begeleidende toelichting
              in zijn Hyvesforum de kop van deze tekst al ontkracht met deze passage.

              "Overigens heeft dit artikel het over
              een bepaalde bevolkingsgroep, maar net als u wil ik deze
              groep niet over 1 kam scheren en realiseer mij ook dat
              autochtonen soortgelijke problemen veroorzaken zonder
              aangepakt te worden".

              Ik hou jullie op de hoogte

              Comment


                #8
                Goed bezig Loeloe, dank

                Comment

                Working...
                X