Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen vreugdevuren meer in Moerkapelle

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Geen vreugdevuren meer in Moerkapelle

    ZEVENHUIZEN-MOERKAPELLE - Het ontsteken van een groot vreugdevuur in Moerkapelle op oudjaarsnacht is verleden tijd.
    Burgemeester Fijen wil geen vergunning meer afgeven voor dit jaarlijkse evenement op het 'kruispunt' in Moerkapelle. De reden is dat de mobiele eenheid van de politie ingezet moest worden omdat de zestien aanwezige politiemensen bedreigd en bestookt werden.

    De gemeente had eerder het initiatief voor een groot vuur van onder meer een groep jongeren omarmd. Wel stelde zij enkele voorwaarden om de veiligheid voor omwonenden en toeschouwers te waarborgen. Toen de brandweer het vuur uiteindelijk wilde blussen, werd zij daarin belemmerd door een groep jeugdigen. Zij bleef overal brandjes stichten. De aanwezige politiemensen werden bestookt met onder andere vuurwerk. Ook probeerden jongeren een complete caravan op het vuur te gooien. De politie heeft dat verhinderd. Er zijn veertien jongeren aangehouden.

    ,,Het is van de zotte dat voor de derde keer in betrekkelijk korte tijd de ME op moest draven,'' zei burgemeester Fijen in zijn nieuwjaarstoespraak. ,,Het moet maar eens afgelopen zijn. De maatschappelijke kosten, de veiligheid van politie, hulpverleners, omwonenden, de energievretende voorbereiding. Genoeg is genoeg.''
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    #2
    Staat nergens bij wat het optreden van de aanwezige politie was. Ik heb zo mijn bedenkingen als ik over dit soort incidenten lees, altijd worden anderen dan de politie maar eenzijdig aangewezen als "daders" en nooit wordt de rol van de aanwezigen blauwen belicht.

    Comment


      #3
      Ik vind dat ze gewoon niet zo moeilijk moeten doen, een vreugdevuur moet gewoon kunnen, alleen als het echt helemaal uit de hand loopt zoals andermans eigendommen in brand steken, dan mag er hard opgetreden worden. Hierdoor krijg je dat jongeren straks overal een brandje gaan stichten.

      Comment

      Working...
      X