Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk hoort thuis in centrale show

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk hoort thuis in centrale show

    Vuurwerk hoort thuis in centrale show

    APELDOORN - Vuurwerk hoort bij oud en nieuw, maar zorgt wel voor te veel overlast en ongelukken. Arno Bonte en David Rietveld vinden daarom dat vuurwerk alleen nog maar in shows op centrale plekken mag worden afgestoken.

    Het nieuwe jaar is ingeluid met 200 miljoen knallen, honderden gewonden en een dikke deken van smog. Vuurwerk hoort bij oud en nieuw, maar het heeft ook veel nadelen.

    De naamgeving van vuurwerk doet denken aan zwaar oorlogsgeschut, en in veel gevallen kunnen de explosieven ook echt dodelijk zijn. Toch mag iedereen vuurwerk afsteken. Geen wonder dat er elk jaar zo veel slachtoffers vallen.

    Wat kunnen we hieraan doen? Een jaarwisseling zonder vuurwerk is geen optie. Daarvoor is het te populair. Maar gewoon doorgaan met steeds meer vuurwerk afsteken is ook niet wenselijk.

    Wij pleiten er daarom voor om vuurwerk alleen nog maar af te laten steken door professionals op speciaal daarvoor aangewezen plaatsen. Dat voorkomt honderden ongelukken, ernstige smogvorming en enorme geluidsoverlast. En het vuurwerk blijft op een aantrekkelijke manier behouden voor oud en nieuw.

    Uit een opiniepeiling vorig jaar bleek dat de meeste Nederlanders het met ons eens zijn. We zijn een zogeheten burgerinitiatief begonnen om ons voorstel in de Tweede Kamer te laten behandelen: ”Meer plezier met minder vuurwerk” (mindervuurwerk.nl graag omzetten in link). Per dag zetten duizenden mensen via de site hun handtekening onder ons voorstel.

    Natuurlijk zijn er ook veel mensen tegen ons voorstel. Maar die zullen zich wel aanpassen aan de nieuwe regels. In Australië en New York is dat ook gebeurd. Daar is privévuurwerk al twintig jaar verboden.

    De echte vuurwerkfanaten krijgen met ons voorstel zelfs een nieuwe kans. Als elke gemeente een vuurwerkshow organiseert, zijn er heel veel professionele vuurwerkafstekers nodig. Na een basiscursus pyrotechniek kunnen de vuurwerkamateurs van nu straks op een veilige manier een bijdrage leveren. Het hele dorp of de halve stad kan dan meegenieten van hun prachtige vuurwerkshow.

    Zonder privévuurwerk en met prachtige vuurwerkshows hebben we straks weer een plezierige jaarwisseling.

    Arno Bonte en David Rietveld zijn gemeenteraadslid voor GroenLinks in respectievelijk Rotterdam en Den Haag.


    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Vuurwerk hoort thuis in centrale show


    De echte vuurwerkfanaten krijgen met ons voorstel zelfs een nieuwe kans. Als elke gemeente een vuurwerkshow organiseert, zijn er heel veel professionele vuurwerkafstekers nodig. Na een basiscursus pyrotechniek kunnen de vuurwerkamateurs van nu straks op een veilige manier een bijdrage leveren. Het hele dorp of de halve stad kan dan meegenieten van hun prachtige vuurwerkshow.

    Zonder privévuurwerk en met prachtige vuurwerkshows hebben we straks weer een plezierige jaarwisseling.



    http://yord.nl/article/805836
    He made us an offer we coudn't refuse.

    Met dit soort maffiose uitspraken gaat die zot nog op de Godfather toer ook.

    Comment


      #3
      Zoiets is gewoon niet te realiseren, dat moge duidelijk zijn.
      Leuk bedacht en geef mij maar zo'n opleiding, maar het is gewoon niet haalbaar, heel simpel.

      Comment


        #4
        groenlinks word steeds ongeloofwaardiger.
        Stoken tot we er bij neervallen!!

        Comment


          #5
          Iemand er al bij stil gestaan hoe dat dan met opslag moet? Het is nu al haast niet meer te doen om iets te huren in Duitsland of Belgie van de Classificatie 1.3G of hoger.

          Of gaat men dan ook de belachelijk strenge regels voor de opslag ook meteen maar versoepelen?
          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
            Iemand er al bij stil gestaan hoe dat dan met opslag moet? Het is nu al haast niet meer te doen om iets te huren in Duitsland of Belgie van de Classificatie 1.3G of hoger.

            Of gaat men dan ook de belachelijk strenge regels voor de opslag ook meteen maar versoepelen?
            Zoals bij alle voorstellen van g.l. kijkt men alleen naar eigenbenoemde theoretische voordelen en vergeten ze gemakshalve alle praktische zaken, die daarbij komen kijken.

            Comment


              #7
              Het is en blijven een stel **** fouten. Misschien moeten ze eens een cursus logisch nadenken krijgen. En snap al helemaal niet waar hij het gore lef vandaan haalt om te zeggen dat wij, de freaks, een nieuwe kans krijgen.

              ps, Ik denk dat Arno en David dan ook wel zo nobel zijn om zelf even alle benodigde mortier rekjes en dergelijke te maken die nodige zijn voor de shows.

              Comment


                #8
                En wie gaat dit dan ook allemaal betalen?
                Groeten...:)

                Comment


                  #9
                  ARNO moet deuwd :P

                  Ik wordt gek van Arno en helemaal met z`n stomme opmerkingen zoals WIJ krijgen EEN NIEUWE KANS!!! hoe haal je het in je hoofd! alsof dat aantrekkelijk is met 15.000 freaks MAFKEES!!!

                  wat nou nieuwe kans? Omdat 2 ****`s tegen vuurwerk zijn moet iedereen lijden?en wij zullen wel even ons aanpassen aan de nieuwe regels? wat een gierig, verwend en verwijft mannetje zeg!

                  Wat is er nou dodelijk aan een 500 grammer tenzij je je hoofd erop zet en dat ding dan aansteekt....

                  Comment


                    #10
                    aanpassen? aanpassen? zij zouden zich moeten aanpassen, wij hebben ons al genoeg aangepast aan de regels ten behoeve van zulke egoistische communisten. Nooit van mijn leven zal ik mij aanpassen aan zulke mensen, nooit!
                    Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                    Comment


                      #11
                      je blijft lachen met deze gast .
                      maar de vraag is wie lacht er het laatste
                      Laatst aangepast door magnolia; 13 January 2009, 17:42.
                      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                      Comment


                        #12
                        Dan willen niet alleen wij (vuurwerkfreaks), maar ook mensen die het alleen voor oud en nieuw leuk vinden, bijvoorbeeld wat vrienden van mij..
                        Dus er zijn nu te weinig, en straks teveel.
                        Overigens denk ik ook niet, dat zoeits haalbaar is..wat heeft die man domme uitspraken en argumenten zeg, gewoon triest en dom.

                        Comment


                          #13
                          Nu heeft die het argument wat betreft het tekort aan pyro-mannen denken te weten op te lossen. Maar elke halve zool zou bij zo'n vraagstuk meteen denken aan materiaal. Waar hij die vandaan toverd is een leuke vraag denk ik.

                          Comment


                            #14
                            Ofdat ik voor zon bloed verveel als die Bonte een showtje ga wegstoken. De mensen die hij in dienst daarvoor wilt, de freaks, hebben een grote hekel aan hem.

                            Je gaat aan een stel naties ook niet vragen of ze in een joodse synagoge willen werken.

                            Wanneer accepteerdt hij de feiten nou eens, kan iemand mij dat zeggen?

                            Comment

                            Working...
                            X