Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabinet tegen vuurwerkverbod

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Kabinet tegen vuurwerkverbod

    Kabinet tegen vuurwerkverbod(Novum)

    - Het kabinet ziet niets in een verbod op het afsteken van vuurwerk door mensen die daartoe niet zijn opgeleid, zoals de initiatiefnemers van een burgerinitiatief bepleiten. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vrijdag gezegd.

    Ter Horst wil het afsteken van vuurwerk blijven toestaan. Zij heeft een eigen onderzoek onder de bevolking laten doen, waaruit bleek dat er ongeveer evenveel voor- en tegenstanders zijn. Wel wil zij het afsteken van illegaal vuurwerk blijven tegengegaan.

    Twee GroenLinks-raadsleden uit Den Haag maakten donderdag bekend veertigduizend digitale steunbetuigingen te hebben verzameld voor hun pleidooi om vuurwerk alleen nog door professionals te laten afsteken. Met dat aantal kan het burgerinitiatief in de Tweede Kamer worden behandeld. De met burgerinitiatieven belaste commissie moet het eerst goedkeuren.


    #2
    ik mag toch zeggen Fred, hier wordt een mens weer blij van
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    Comment


      #3
      Gejuich barst hier los, Bonte heeft het nakijken.
      Hiep hiep hoera.!!!!

      Comment


        #4
        wat zijn 40000 mensen op een bevolking van 16 miljoen nou...

        Comment


          #5
          zo ik kan weer lekker slapen,heerlijk gevoel.

          Comment


            #6
            Voorlopig geen verbod op vuurwerk
            Gepubliceerd: 9 januari 2009 14:20 | Gewijzigd: 9 januari 2009 14:29
            ANP
            Den Haag, 9 jan. Het kabinet wil voorlopig geen verbod instellen op vuurwerk voor consumenten.
            Nieuws - Kamer moet zich buigen over vuurwerkverbod

            Dat heeft minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken vandaag gezegd na afloop van de eerste ministerraad van het nieuwe jaar.

            „Het kabinet gaat nu niet over tot het verbieden van vuurwerk”, aldus Ter Horst.

            Gisteren werd bekend dat een groep burgers de benodigde 40.000 handtekeningen binnen heeft gehaald die nodig zijn om de Tweede Kamer zich over een verbod te laten buigen. Sinds 1 januari kunnen Nederlanders hiervoor een burgerinitiatief via internet ondertekenen.

            Het is overigens nog de vraag of de Tweede Kamer het initiatief daadwerkelijk aan de orde zal stellen. Het onderwerp van een burgerinitiatief mag de laatste twee jaar niet in de Kamer aan de orde zijn geweest.

            Volgens Ter Horst zijn er ongeveer evenveel Nederlanders voor als tegen een verbod op consumentenvuurwerk. Er komt daarom geen verbod. Wel wil zij het illegale vuurwerk blijven aanpakken, omdat daarmee de meeste ongelukken gebeuren.

            Nieuws, duiding, analyse en onderzoeksjournalistiek over onderwerpen die er echt toe doen. Feitelijk, betrouwbaar, diepgravend en genuanceerd.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
              Het is overigens nog de vraag of de Tweede Kamer het initiatief daadwerkelijk aan de orde zal stellen. Het onderwerp van een burgerinitiatief mag de laatste twee jaar niet in de Kamer aan de orde zijn geweest.
              Als ze het niet aan de orde zal stellen dan kunnen we feestje bouwen, kunnen we nu ook al

              Comment


                #8
                balkenende wil dat de jaarwisseling nog rustiger verloopt. hij vind dat gemeenten goed voorberied moeten zijn.

                hier in Goes hielp dat afsluiten van prullenbakken enzo echt. er was nauwelijks overlast en er is bijna niks gesloopt. Goes is tevreden.



                ik hoop dat meer gemeenten dit doen!

                Comment


                  #9
                  Mijn weekeinde kan door dit bericht niet meer stuk.
                  En bij jullie?
                  Bonte heeft daareentegen geen goed weekeinde, hij was zo overtuigd dat het verbod zou gaan komen

                  Comment


                    #10
                    Het enige dat ik van dit soort berichten moet is lachen. Bij deze dus een grote lach richting Adolf Bonte, HAHAHAHAHAHAHA

                    Comment


                      #11
                      Hatsé, dát zijn de berichten haha, heerlijk, weer even rust voorlopig, maar die strijd komt weer terug, dus wij moeten het imago gaan verbeteren en voorbereiden op een nieuwe strijd!

                      Comment


                        #12
                        Zoo,dat zij de berichten die we graag zien.
                        Wat een perfect weekend ga ik nu in,heerlijk.
                        Had het eigenlijk ook niet anders verwacht, maar je weet het hier soms nooit.
                        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                        Comment


                          #13
                          pfffff god zij dank dank dit is de tweede keer dat het kadinet het voorstel afwijst
                          arno heeft zijn kansen gehad nou zijn wij aan zet .
                          het nieuws is goed . maar dat wil nog niet zeggen dat we rustig kunnen gaan slapen .
                          wij moeten ons van af nu op de kaart zetten
                          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                          Comment


                            #14
                            Hoorde het vanmiddag op de radio bij mijn werk. Heerlijk nieuws geweldig gewoon!!!
                            Stoken tot we er bij neervallen!!

                            Comment


                              #15
                              Heb uiteraard ook de berichtgeving over dit onderwerp zeer goed gevolgd en was dan ook zeer blij om te lezen dat Ter Hort nog geen verbod wil instellen.
                              Als ze deze mening nu de komende jaren maar vast blijft houden, is er voor ons niets aan de hand

                              Comment

                              Working...
                              X