Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen verbod vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Geen verbod vuurwerk

    Geen verbod vuurwerk

    WOERDEN - Er komt geen verbod op het afsteken van vuurwerk door de inwoners van Woerden. Bovendien mag iedereen zelf weten waar het vuurwerk wordt afgestoken.
    Van de komst van professionele vuurwerkshows tenslotte, is geen sprake.


    Dit blijkt uit de negatieve reactie van het college van b en w op voorstellen van Progressief Woerden. Die partij voelt veel voor een verbod op consumentenvuurwerk. Ook wil de partij dat vuurwerk op speciaal aangewezen plekken wordt afgestoken. Ook een voorstel van de lokale GroenLinks/PvdA-fractie krijgt geen steun van het college. Die fractie stelde voor consumenten de komende jaren steeds minder dan de nu toegestane tien kilo vuurwerk te laten kopen.

    Behalve b en w zijn ook diverse raadsfracties tegen de voorstellen van Progressief Woerden en GroenLinks/PvdA. Zij vinden dat sprake is van ‘betutteling door de overheid’ als dergelijke voorstellen worden aangenomen. Tevens worden de voorstellen weinig realistisch genoemd.

    De twee partijen kwamen met de voorstellen omdat vuurwerkschade en -rommel de Woerdense gemeenschap jaarlijks tienduizenden euro’s kosten. Tijdens de vorige jaarwisseling werd bijvoorbeeld voor 25.000 euro aan schade veroorzaakt. Zo werden onder meer zestig prullenbakken vernield. Daar kwamen de kosten van circa 300 schoonmaakuren bij, zo’n 15.000 euro.


    #2
    Ja duhhhh

    Comment


      #3
      Tussenstand 1-0.
      Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

      Comment


        #4
        Niet meer dan logisch, lijkt mij.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rollende_Babba Bekijk bericht
          Tussenstand 1-0.
          nee 2-0 vorig jaar heeft het ook geprobeerd
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            ben zo blij
            Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

            Comment


              #7
              Ik ben er ook erg blij mee, maar er staat wel "voorlopig"als we nu ook allemaal andermans spullen heel laten en géén vernielingen gaan aanrichten en hulpverleners meer gaan bestoken met vuurwerk,dan denk ik dat we gewonnen hebben.

              Een het vuurwerk gaan gebruiken waarvoor het bedoeld is.....dan komt het wel goed,en wat ook wel van belang is: mesnen die al begin december vuurwerk in huis hebben ,ga het nu niet al vroegtijdig lopen afsteken,dat scheelt ook al heel veel overlast..

              Comment


                #8
                Ja, maar er zijn helaas altijd mensen die het nodig vinden vernielingen en hulpverleners aan te vallen.
                Daar kan vrijwel niemand iets aan doen, gewoon keihard aanpakken die handel.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door xclewsive Bekijk bericht
                  eeh hier staat een poll mensen
                  even stemmen aub
                  02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                  Comment


                    #10
                    78 procent steunt momenteel de uitspraken van Ter Horst

                    Comment

                    Working...
                    X