PDA

Volledige versie bekijken : [Verslag] Bezoek aan Broekhoff 23-07-2008



moontan
18 augustus 2008, 21:38
Verslag van het bezoek aan Broekhoff Vuurwerk
Datum bezoek: Woensdag 23 juli 2008

Op woensdag 23 juli 2008 waren wij uitgenodigd voor een bezoek aan Broekhoff Vuurwerk te Dronten. Voor dit bezoek werden wij ontvangen door Pieter van Leeuwen, sales representative bij Broekhoff. Voor dit bezoek was ook de website FPM uitgenodigd, vertegenwoordigd door Tony en Patrick (Vuurwerkfreakz)


Inleiding:
Broekhoff Vuurwerk International BV bestaat ruim 34 jaar en is vanaf 1976 gevestigd in de Flevopolder. Het is een familiebedrijf - ca. 20 vaste medewerkers en even zo veel seizoenkrachten. Broekhoff is bekend om haar uitgebreide collectie met de volgende labels:
Crown Collection, Phoenix, Dynamic, Pyro Power en High Performance.
Met name door de jarenlange ervaring en tevreden afnemers is Broekhoff een hoofdspeler op de consumenten markt.
Daarnaast heeft Broekhoff ook evenementenvuurwerk in het assortiment en exporteert zij naar meer dan 10 landen in Europa.

Gesprek met Pieter van Leeuwen:
Het gesprek vond plaats aan een tafel in de showroom van Broekhoff. De showroom is ontzettend groot en bijzonder fraai ingericht met een uitstalling van alle producten tegen de wand aan zodat er een grote loopruimte over blijft. Het maakt een prima verzorgde indruk.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/broekhoff3.jpg

Uiteraard kwam als eerste onderwerp van het gesprek de nieuwe producten aan de orde.
Broekhoff komt dit jaar met 35 nieuwe producten op de markt.
Hier zitten een aantal nieuwe 500 grammers bij waaronder “Storm in a Box” van Crown Collection, “Pyra Myth” van Dynamic en “Zinger”, eveneens van Dynamic.
Daarnaast komt er een Buurtpakket met als inhoud 9 cakes waaronder ook weer een 500 grammer. En dan ook nog een 500 grams cake genaamd “Impact” welke gratis verstrekt wordt bij afname van een bepaald minimum bedrag.
Verder heeft Broekhoff nog een verrassing in petto in de vorm van een speciaal product met speciale uitwerking. Ik kan jullie beloven dat dit product goed in de smaak zal vallen zowel bij de heren als bij de dames.
Nadere informatie over de nieuwe producten maken wij zo snel mogelijk bekend.
Wij krijgen van Broekhoff de foto,s en overige informatie nog toegestuurd.
Zodra wij van Broekhoff toestemming hebben gekregen gaan wij de informatie online plaatsen.

Wat nieuw is in 2008 is dat de labels van de producten voorzien gaan worden met een effectomschrijving op de doos en tevens de schietrichting.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/broekhoff1.jpg

Rondleiding
Na het gesprek met Pieter in de showroom gingen we naar buiten voor een rondleiding door het bunkercomplex. De opslag is helemaal aangepast en uitgebreid volgens de regels van het nieuwe vuurwerkbesluit. Moderne panden, voorzien van alle mogelijke voorzieningen zoals sprinklerinstallatie en brandmeld systeem, ondersteund door een op BRZO niveau veiligheidsbeheerssysteem. Hierdoor kan Broekhoff veilig - voor hun zelf én de omgeving - een enorme hoeveelheid opslaan waardoor actuele voorraad tot de laatste dag gewaarborgd is.

De bunkers zaten al redelijk vol met nieuwe producten.
Wat mij vooral opviel was dat Broekhoff nauwelijks oude voorraden heeft.
Een complete bunker vol met Thunderkings, je kijkt je ogen uit zoveel voorraad.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/broekhoff2.jpg

Gesprek met Kees van de Beek.
Na de rondleiding kregen we als laatste onderdeel nog een gesprek met Kees van de Beek, Hoofafdeling Finance/Control en veiligheidscoördinator.
Kees vertelde ons het een en ander over de wetgeving waar Broekhoff mee te maken heeft.
• Reach wetgeving; de administratie van de chemische stoffen
• CE keurmerk; invoering 1 januari 2010.
• Erkenningsregeling importeurs; samenwerking overheid en branche. Doel: transparantie inkoop- en verkoop vuurwerk, controle door de overheid.

Einde bezoek
Na ruim 3 uur !!! rondgebracht te hebben werd het tijd om naar huis te gaan, het was een ontzettend leerzame middag. We kregen ook nog leuke dingen mee naar huis in de vorm van merchandising. (Posters, folders, etc.)

We danken hierbij Broekhoff, in het bijzonder Pieter van Leeuwen en Kees van de Beek, voor de genomen tijd en moeite en de gastvrije ontvangst.

MGMT
18 augustus 2008, 21:52
Leuk verslag Fred ! Ook leuk om te lezen dat Broekhoff zo uitermate gastvrij is en dat jullie in de bunkers mochten kijken was natuurlijk helemaal top :D

*kevin*
18 augustus 2008, 22:19
broekhoff heeft weer veel in petto dit jaar, ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten want ik houd wel van speciale effecten.
mooi verslag, nu nog maar even wachten totdat alle info vrij gegeven mag worden:)

moontan
18 augustus 2008, 22:24
Ik vergat te melden dat van Vuurwerkcrew aanwezig waren:
Mattenfreak,Kruitsnuiver en Moontan.
:bye:

Pyro-rola
18 augustus 2008, 23:29
Leuk verslag Fred, ben ook erg benieuwd naar de nieuwe producten. Hebben jullie het trouwens nog over de prijs stijgingen gehad?
Bedankt voor het verslag en de foto's:).

Groeten,
Pyro-rola

Ruben
19 augustus 2008, 08:52
Een groot aantal nieuwe producten in de lijn van Broekhoff vuurwerk. Ben ook benieuwd naar welke producten er dan weer weg gaan. Van zulke dingen krijgen wij eigenlijk nooit bericht?

Maar goed, ken ook niet wachten op wat meer details over de speciale cake met speciale effecten, hummers? :D Aangezien de Shogun Rip Rap erg geprijst is wil ik deze niet nog een keer kopen maar wil zeker wel een Hummercake in mijn assortiment hebben.

Daarnaast heeft Broekhoff veel vuurwerk met het Falling Leaves effect, ben ook benieuwd of er dit jaar nieuwe batterijen komen met dit effect, ben er namelijk gek van!

skyrider
19 augustus 2008, 14:05
mischien is het wel geen cake. dat nieuwe speciale product who knows.

magnolia
19 augustus 2008, 16:07
35 nieuw producten dat is erg veel.
en zo te zien aan de fotos hadden ze al eerder in geslagen
vorig jaar om deze tijd was het nog aardig leeg.
maar goed . weten julie al waar en waneer de demo wordt gehouden ?
want ik wil daar erg graag bij zijn . :bye:

Ruben
19 augustus 2008, 17:56
Nu brengt het nog een andere vraag bij mij op misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden.

Omdat de bunkers van Broekhoff nu al zo vol staan betekend dat ook dat de producten al binnen zijn gehaald voor dat alle prijzen omhoog zijn gegaan, en dat dat weer betekend dat de prijzen van Broekhoff dit jaar nog niet met zoveel procenten zijn gestegen?

moontan
19 augustus 2008, 18:00
Nu brengt het nog een andere vraag bij mij op misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden.

Omdat de bunkers van Broekhoff nu al zo vol staan betekend dat ook dat de producten al binnen zijn gehaald voor dat alle prijzen omhoog zijn gegaan, en dat dat weer betekend dat de prijzen van Broekhoff dit jaar nog niet met zoveel procenten zijn gestegen?


Eerlijk gezegd is mij daar niets bekend over. En Broekhoff heeft nog niet alles binnen. Tijdens het bezoek hebben we het niet over de prijzen gehad.
En nog een reactie over jouw opmerking over die speciale cake:
Het is inderdaad niet gezegd dat het om een cake gaat. :p

Ruben
19 augustus 2008, 18:03
Ehhh ik wil hummers! :D

Nee goed inderdaad er is nergens gezegt dat het om een cake ging... Helaas!

skyrider
19 augustus 2008, 18:40
moontan is de cake storm in a box een fanshape of totaal anders.

Jayden
19 augustus 2008, 18:55
Nu brengt het nog een andere vraag bij mij op misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden.

Omdat de bunkers van Broekhoff nu al zo vol staan betekend dat ook dat de producten al binnen zijn gehaald voor dat alle prijzen omhoog zijn gegaan, en dat dat weer betekend dat de prijzen van Broekhoff dit jaar nog niet met zoveel procenten zijn gestegen?

Je hebt daar een heel goed punt. Broekhoff en een aantal andere grote importeurs hadden al hun spullen binnen voor de zomer.

Broekhoff had naar zeggen al ruim 75% van de capaciteit binnen voor de Olympische spelen. De nieuwe producten zullen daar uiteraard niet bij zitten. Maar wel de hardlopers etc.

Maar dan is het nog de vraag of ze wel of niet de prijs omhoog gaan gooien, dat kan twee kanten hebben..............Maar neem van mij aan dat als je Broekhoff graag in je collectie hebt dat je nog goed zit dit jaar. Want de prijzen van Lesli verbazen mij ten zeerste...........

kruitstress
28 augustus 2008, 11:02
Leuk verslag om te lezen, ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe producten die we aankomend seizoen mogen verwachtten. Slimme zet van Broekhoff om het meerendeel van de voorraad voor de O.S binnen te halen, zo hoeft de consument minder te lijden van de stijgende productie- en vervoersprijzen.

X-Treme
14 september 2008, 12:08
mischien is het wel geen cake. dat nieuwe speciale product who knows.

Ik gok op vuurpijlen met het zo genaamde "hart"effect :wink:

monique
16 september 2008, 20:11
Heb reeds het boek van Broekhoof gezien. Er komt een Love is in the air pijl (effect zou bij benadering een hartje zijn). Dit komt in samenspraak met selecthotel.nl (kun je hotel aanbieding krijgen) Dit is een kopie van de wenspijl denk ik. :bye: Niet echt origineel vindt ik. ook gaan de prijzen fors omhoog wat zeer jammer is daar ik wel fan ben van de producten van broekhoff:bonk:

moontan
16 september 2008, 22:21
Monique heeft het geheim dus verklapt. Niet dat dat erg is natuurlijk, want de catalogi zijn inmiddels onder de winkeliers verspreid. Dus publicatie op de vuurwerkfora is dan ook toegestaan.
Maar inderdaad, The Love is in the air pijl, is de verrassing waar over ik sprak in de beginpost.
Een pijl met een hartvorm.
Meer informatie dan dat hebben wij op dit moment niet, dus kan ik ook niet inhoudelijk ingaan op de opmerking van Monique.

vuurwerkk14
16 september 2008, 22:59
Ja Moontan ik heb dit ook gezien, alleen ik dacht persoonlijk dat ze dit effect niet konden maken in nederland met aantal grams maar ben erg benieuwd.

*kevin*
17 september 2008, 12:08
Monique heeft het geheim dus verklapt. Niet dat dat erg is natuurlijk, want de catalogi zijn inmiddels onder de winkeliers verspreid. Dus publicatie op de vuurwerkfora is dan ook toegestaan.
Maar inderdaad, The Love is in the air pijl, is de verrassing waar over ik sprak in de beginpost.
Een pijl met een hartvorm.
Meer informatie dan dat hebben wij op dit moment niet, dus kan ik ook niet inhoudelijk ingaan op de opmerking van Monique.

als dit hart mooi uitgevoerd is gaan er een flink aantal van die pijlen deze kant op komen voor in mijn show! mooi thema met falling leaves, crosettes, ring effecten en dan ook nog een hart effecten echt super dit!

pijl zou trouwens wel een bolpijl zijn denk ik want anders ik het effect moeilijker te maken.

Jayden
17 september 2008, 18:44
pijl zou trouwens wel een bolpijl zijn denk ik want anders ik het effect moeilijker te maken.

De pijl is inderdaad een bol pijl met zo een puntje erop. Ze schijnen echt goed te zijn kwa uitwerking, dus we zijn benieuwd!

shinji
17 september 2008, 19:14
Zo dan, als ze echt een hartje vormen, ga ik , ondanks mijn afkeer voor pijlen (voor eigen gebruik ivm risico), deze jongens zeker aanschaffen.

magnolia
17 september 2008, 21:57
go de bunkers komen mij bekend voor
ik was er vorig jaar in levende lijven bij samen met mijn vader
ik stond toen zelfs op 1 van die fotos . haha haha :devil::devil:

Pyro Power Gek
18 september 2008, 08:48
ook gaan de prijzen fors omhoog wat zeer jammer is daar ik wel fan ben van de producten van broekhoff:bonk:

Kan je daar al een voorbeeld van geven? Zodat we weten waar we ongeveer rekening mee moeten houden.

monique
21 september 2008, 19:51
:cry:Ze hebben in het boek staan dat de pijl bij benadering een hartje vormt. Dus het zal wel niet kunnen uit zo'n pijl. Anders hadden ze er wel neergezet dat het wel een hartje als effect heeft. Kan me ook niet voorstellen dat het lukt. Dus worden we misschien wel misleid????

monique
21 september 2008, 19:54
Kan je daar al een voorbeeld van geven? Zodat we weten waar we ongeveer rekening mee moeten houden.


Broekhoof gaat zijn inkoopprijzen met 10-15% verhogen. Dat betekend dat de winkelverkoopprijzen met 20-30% zullen stijgen dit jaar!!!!!!! Heb de prijzen gezien en hoop dat ze nog tot inkeer komen. Jammer want ze worden hiermee wel prijsleider van vuurwerkland!!:angry:

Thresher
21 september 2008, 20:16
heb al een paar prijzen gezien en vond het wel meevallen eigenlijk...

was jij niet die monique die zo pro BKV was....

kruitsnuiver
21 september 2008, 20:19
Laten we het een beetje ontopic houden, over het bezoek aan Broekhoff Vuurwerk zelf dus:)

Danku

weco-Germany
25 oktober 2008, 14:05
De folder die jullie hebben gekregen is dat van deze jaar of van vorige jaar? Met de nieuwe producten ofnie als dat zo is zou je dat zo vriendenlijk willen zijn om er een foto van te maken en ons een voorschot te geven van de folders :D daar zou je ons als vuurwerk freaky erg blij mee maken!

moontan
25 oktober 2008, 14:08
We hebben geen folders gekregen. De folders zijn op dit moment nog niet uit.
Wel kregen we een dikke catalogus mee, bestemd voor wederverkopers.
Ik denk dat de folders binnen niet al te lange tijd klaar zijn.

weco-Germany
1 november 2008, 10:03
Zou je dan zo vriendenlijk willen zijn om is wat foto's te maken van Het catalogus zo dat wij ook een beetje een beeld kunnen krijgen:D

Torrr
10 mei 2010, 20:59
Staat er voor dit jaar nog een bezoek aan Broekhof gepland, het is een beetje stil rond deze importeur. laatste bezoek dateert uit 2008 namelijk en ik heb nog wel een paar vragen betreft de collectie voor dit jaar :rolleyes:

moontan
10 mei 2010, 21:13
Staat er voor dit jaar nog een bezoek aan Broekhof gepland, het is een beetje stil rond deze importeur. laatste bezoek dateert uit 2008 namelijk en ik heb nog wel een paar vragen betreft de collectie voor dit jaar :rolleyes:

Wij gaan ons best doen voor een bezoek dit jaar,zeker.
Jullie horen spoedig wanneer/en of dit bezoek gaat plaatsvinden.
Vorig jaar koos Broekhoff ervoor om de websites uit te nodigen voor de demoavond in het park Walibi om getuige te mogen zijn van de presentatie van de nieuwe producten.

Torrr
11 mei 2010, 02:46
Wij gaan ons best doen voor een bezoek dit jaar,zeker.
Jullie horen spoedig wanneer/en of dit bezoek gaat plaatsvinden.
Vorig jaar koos Broekhoff ervoor om de websites uit te nodigen voor de demoavond in het park Walibi om getuige te mogen zijn van de presentatie van de nieuwe producten.

Aanwezig zijn als website bij een demoshow klinkt leuk, maar is er dan ook tijd en of een mogelijkheid om vragen te stellen bij zo'n gelegenheid of wordt er puur een demo van nieuwe producten geschoten met een kleine uitleg erbij ?

moontan
11 mei 2010, 16:43
Aanwezig zijn als website bij een demoshow klinkt leuk, maar is er dan ook tijd en of een mogelijkheid om vragen te stellen bij zo'n gelegenheid of wordt er puur een demo van nieuwe producten geschoten met een kleine uitleg erbij ?

Er is voldoende gelegenheid om tijdens de demo vragen te stellen; bijna al het Broekhoff personeel is vertegenwoordigd bij de demo en zijn aanspreekbaar.
Je kan dus gerust je vragen stellen, antwoord op de vragen zal echter nog enige tijd op zich laten wachten.

Torrr
11 mei 2010, 20:53
Dat is goed Fred, wordt er nog een speciaal topic voor aangemaakt met vragen aan .... ?
Of kunnen de vragen hier worden gesteld ?
Ik zelf ben een voorstander van een nieuw topic, dat is zowieso overzichtelijker en dan is er meteen een topic over Broekhof up to date :cool:

moontan
11 mei 2010, 22:28
Dat is goed Fred, wordt er nog een speciaal topic voor aangemaakt met vragen aan .... ?
Of kunnen de vragen hier worden gesteld ?
Ik zelf ben een voorstander van een nieuw topic, dat is zowieso overzichtelijker en dan is er meteen een topic over Broekhof up to date :cool:

Arjan, er bestaat reeds een topic voor::p

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=6144

Torrr
12 mei 2010, 05:13
Dat is een behoorlijk oud topic, maar je hebt wel gelijk :p.