PDA

Volledige versie bekijken : Bezoek aan GBV - 07-05-2008



Mattenfreak
7 mei 2008, 13:20
Vandaag was ons eerste bezoek aan GBV (http://www.gbv-vuurwerk.nl/) voor 2008 weer gepland en wij werden vanmorgen dan ook weer vriendelijk ontvangen in de prachtige showroom met een lekkere kop koffie.

Het eerste wat opviel bij de showroom waren de muren, daar hingen nu posters van uitvergrootte bladzijden uit folders en ook een prachtige flatscreen. Bij deze TV zit een DVD-speler om zo hun eigen beelden te laten zien, maar ook om de klant zijn/haar beelden te kunnen tonen, zelfs beelden rechtstreeks vanaf de camera is mogelijk, ideaal dus. Gert gaf ook aan dat qua dummies er niets aan gedaan was, er waren alleen wat producten weggehaald die er dit jaar uit gaan.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_003.jpg

Wij hebben natuurlijk een afspraak gemaakt om het afgelopen seizoen een beetje te bespreken en de nieuwtjes door te nemen die GBV alvast naar buiten kan brengen. Wij hebben gesproken over o.a. de nieuwe producten, een nieuwe lijn, de prijsstijgingen, het CE-keurmerk en de Europese Wetgeving.

Naast dat er weer nieuwe producten komen, waaronder een nieuwe lijn, is het momenteel de prijsstijging die een hoop vraagtekens oproept. Wat GBV betreft zullen er uiteraard prijsstijgingen zijn, daar kan men simpelweg niet onderuit, maar om het reëel te houden voor de consument zal lang niet alles in prijs stijgen en wanneer het wel het geval is, dan zal 10% de maximale toevoeging wezen. De Salvo Cabs zal bijvoorbeeld net als afgelopen jaar €40,- kosten.

Zoals al een beetje bekend was op het forum, zal GBV dit jaar met een compleet nieuwe lijn komen. Details zullen later in het jaar bekend worden gemaakt, zodra de informatie compleet is, zetten wij dat natuurlijk direct hier op het forum. Wat wel bekend is, is dat het vuurwerk spectaculair zal zijn, wij zijn benieuwd!

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_002.jpg

Naast een nieuwe lijn zal er dit jaar ook weer een aantal veranderingen gemaakt worden in het huidige assortiment en ook weer nieuwe toevoegingen. Om alles even op een rijtje te zetten;


Er komen 4 nieuwe 500 grammers
De Salvo Cabs (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3794) zal bij de gele hulsen iets versneld worden
Pro-line komt met 2 nieuwe cakes in de stijl van Yellow Sky/Purple Sky
De Pro-Line Starter (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=4455) zal veranderen, compleet andere effecten, de prijs blijft gelijk
Het Pro-Line Green Star Ass. (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1979) is eruit gehaald, word vervangen door een compleet nieuw pakket, later meer info
Excellent (http://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdisplay.php?f=225) komt met een nieuw pijlenpakket, veel en goede pijlen

Daarnaast zal de actie tijdens de voorverkoop ook een verandering doormaken. Momenteel kon men 4 verschillende cakes gratis krijgen, de Raiders, Sweden by Night, Royal en Finnland by Night. Het aantal cakes zal niet veranderen, de samenstelling wel. Dit jaar zullen de Raiders en Sweden by Night vervallen, hiervoor in de plaats komen er 2 nieuwe cakes waaronder een kleine fluitcake en een 500 grammer t.w.v. €50,-. De indeling is als volgt;


Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake
Bij een bestelling van €70,- tot €110,- krijgt met de Royal
Bij een bestelling van €110,- tot €175,- krijgt met de Finnland by Night
Bij een bestelling van €175,- of meer krijgt met een 500 grammer t.w.v. €50,-

Gert gaf ook aan dat de kleuren lemon en pink wel eens zouden kunnen verdwijnen wegens het feit dat de substantie niet stabiel genoeg is. Zekerheid is er echter nog niet, zodra er meer informatie is, zullen wij dit mededelen.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_006.jpg

Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;


Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen

Er zal daarnaast een CE-keurmerk op de artikelen moeten zitten, naast dat dat veel tijd kost, kost dat ook enorm veel geld. Vorig jaar is dit feit veel besproken en Gert meldde ons dat GBV de eerste is die het contract heeft ondertekend met TNO om het CE-keurmerk te verkrijgen.
Dit word door het TNO gedaan door middel van het indelen van producten in "families". Neem als voorbeeld dat je een familie hebt van fonteinen tot 20gram, een familie van fonteinen tot 50gram, 100gram etc. Dit zijn dus een hoop families, want bij fonteinen en cakes zijn er al verschillende hoeveelheden als familie gesteld, maar de kleine artikelen zoals rotjes, grondbloemen etc. zijn op zich allemaal afzonderlijke families.
Families maken heeft als voordeel dat je per familie dus meerdere producten kunt hebben, maar dat ze er maar 1 van hoeven te testen, dit scheelt enorm veel tijd én geld natuurlijk.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_005.jpg

Wat erg fijn is, en dat is bewust door GBV gekozen, is het feit dat men voor iedereen open staat en dat men de mensen achter GBV goed en makkelijk kan bereiken. Vorig jaar op de open dag bij GBV hebben wij dit van de winkeliers te horen gekregen, wij hebben het nu al vaker zelf mee mogen maken, maar Gert vertelde ons ook een verhaal over een perfecte klachtenafhandeling van een particulier die aangaf en ook aantoonde dat hij een productiefoutje had waarbij de cake uit elkaar klapte. Naast dat GBV de klacht met de particulier heeft afgehandeld, hebben ze ook in China het probleem voorgelegd waarna de oorzaak word gezocht en er een verbetering plaatsvindt om het probleem tegen te gaan. Heel fijn om te horen en te ervaren, want contact met de directe en indirecte consument is zeer belangrijk.


Wij willen dan ook wederom de mensen van GBV hartelijk bedanken voor hun tijd en uitnodiging om weer gezellig bij te praten over het afgelopen seizoen en vooral komend seizoen. Wij kijken uit naar de volgende afspraak waarbij de details van de nieuwe producten en de nieuwe lijn gegeven kunnen worden.

Voor de overige 3 foto's, *klik hier* (http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=167)

moontan
7 mei 2008, 14:01
Uitstekend verslag van ons bezoek aan GBV vanmorgen. Keurige weergave van het besprokene
Ook al zitten we nog niet in het seizoen, het eerste nieuws is er al, het neusje van de zalm volgt bij een volgende afspraak.
Ook namens mij dank aan Gert Breeschoten voor de zeer gastvrije ontvangst vanmorgen op het kantoor in Veenendaal.
Gert Breeschoten heeft het jaar 2007 bijzonder succesvol afgesloten, en dat is hem van harte gegund.
Er wordt daar keihard gewerkt, maar er wordt ook geluisterd naar datgene wat er in de markt leeft.
Ik kijk uit naar de ontwikkelingen binnen dit bedrijf en zijn merken.
Uiteraard houden wij jullie daarvan op de hoogte

:bye:

Monsterking
7 mei 2008, 14:37
Leuk zo de eerste nieuwtjes van het jaar te zien over een importeur.
Ik hoorde wel af en toe dat er een nieuwe lijn zou komen dit vind ik echt goed nieuws ik ben benieuwd naar het nieuwe merk.
ook de nieuws over de producten van pro-line klinken erg goed ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe producten.
Ik kijk met smart uit naar jullie nieuwe afspraak als er meer informatie over de nieuwe lijn komt.
Fijn dat GBV zo gastvrij is.

Het is een goed verslag met leuke foto's bedankt voor het delen.

Tony
7 mei 2008, 16:25
Leuk verhaal geschreven en goed gevuld met interessante informatie!!

Toppie!

*kevin*
7 mei 2008, 16:27
zeer mooi verslag, bedankt hiervoor:)
zo erg vroeg in het jaar al nieuws, en heel gastvrij van gbv hopelijk kunnen we veel van hun verwachten dit jaar.

Pyroguy
7 mei 2008, 16:39
Dit bezoek is inderdaad wel erg vroeg.. Maar dat neemt niet weg dat het een goed en leuk verslag is en de foto's zijn ook erg mooi!

Dat ze nu al precies weten wat er bij komt en weg gaat enzo.. Dacht dat ze dat pas wat later gingen bekijken... :bonk:

Gerwin
7 mei 2008, 16:44
IVM de olypische spelen zullen de importerus alles zeer vroeg naar Nederland moeten halen. Dit betekent dat de meeste bunkers van de importeurs al rond aug geheel gevuld zijn :) Dus alles moet sneller worden geregeld dit jaar.

Mattenfreak
7 mei 2008, 16:45
Dit bezoek is inderdaad wel erg vroeg.. Maar dat neemt niet weg dat het een goed en leuk verslag is en de foto's zijn ook erg mooi!

Dat ze nu al precies weten wat er bij komt en weg gaat enzo.. Dacht dat ze dat pas wat later gingen bekijken... :bonk:

Heeft te maken met dat zowel de productie als de export stil komt te liggen wegens de Olympische Spelen deze zomer. De importeurs hebben alles dus eerder gedaan, bijvoorbeeld bestellingen van producten die dit jaar sowieso zullen worden verkocht, werden in 2007 al besteld en begin dit jaar afgeleverd. De meesten hebben het nu toch wel een beetje op orde wat de collectie zelf betreft, de gedetailleerde informatie laat nog even op zich wachten natuurlijk, maar de nieuwtjes kunnen wel globaal gemeld worden gelukkig. :wink:

:bye:

Nitraat12
7 mei 2008, 16:48
Bedankt voor de report :D Erg handig dat we nu al details weten hoe en wat :)

Tony
7 mei 2008, 16:55
Ik denk ook dat ze heel veel problemen hebben nu met importeren na de giga explosie in de haven een aantal maanden geleden. Dat was de belangrijkste haven en daarna is bijna alles stil gelegd. Dus hopelijk komt snel alles weer op gang anders kan het nog eens een zooitje worden dit jaar.

legion of fire
7 mei 2008, 17:17
alles wat ik wilde weten is beantwoord:thumbsup:

Invader
7 mei 2008, 17:52
Nounou, alweer een prachtig verslag van jullie bezoek aan GBV. Echt professioneel dat jullie zo zegmaar een 'band' maken met het hoofd van deze vuurwerklijn. Zeer interessant om dit te lezen, en te merken valt dat men naar de consument luistert.
Raiders en Sweden by night worden er uit gehaald, het starters pakket wordt verbeterd en Salvo Caps wordt versneld.

Dat zijn toch 3 dingen waar je bij GBV ging nadenken, en dit wordt nu weggewerkt. Zeker een stap in de goede richting! Vooral nu het assortiment wordt uitgebreid met 2 goedkope potjes, 4 500 grammers en bovendien een compleet nieuwe lijn.

Mijn interesse is gewekt!
:bye:

X-Treme
7 mei 2008, 19:16
Zeer goed en duidelijk verslag mannen.

GBV is idd al druk bezig voor het komende seizoen afgelopen week ook al 2 enquetes mogen ontvangen van GBV over onlinevoorverkoop.nl en de folders / verspreiding. Hoe dat bevallen was afgelopen jaar en hoe het natuurlijk verbeterd kan worden.

Ik heb afgelopen jaar een 3-tal cakes afgestoken van GBV welke niet in de folder stonden maar welke ik echt super goed vond, ik hoop echt dat de nieuwe lijn meer van dat soort cake's voort brengt.

Thresher
7 mei 2008, 19:22
top om te te lezen en leuk dat we al zo vroeg in het jaar wat nieuwtjes krijgen te horen.

Dat CE keurmerk, als dat wordt ingevoerd, betekend het dan definitief dat je ook cakes uit belgie of duitsland mag halen die voorzien zijn van een CE keurmerk?

Gerwin
7 mei 2008, 19:26
Ja dit is een europees kenmerk als het goed is (correct me if im wrong). Maar je dient je nog wel aan de wettelijke regels uit nederland te houden dus alleen laatste drie dagen

moontan
7 mei 2008, 19:27
top om te te lezen en leuk dat we al zo vroeg in het jaar wat nieuwtjes krijgen te horen.

Dat CE keurmerk, als dat wordt ingevoerd, betekend het dan definitief dat je ook cakes uit belgie of duitsland mag halen die voorzien zijn van een CE keurmerk?

Ik weet het niet zeker, vraag beantwoorden we later.
Ik ga je vraag aan deskundigen voorleggen.
Hier vind je alvast wat meer info over het CE keurmerk.
http://www.minbuza.nl/nl/actueel/ecvoorstellen,2006/03/richtlijn_betreffende_het_in_de_handel_brengen_van _pyrotechnische_artikelen.html

:bye:

the cigarman
7 mei 2008, 20:22
Leuk stukje.
Goed en informatief beschreven.

Leuk om te horen, dat GBV steeds meer luisterd naar zijn klanten.
Leuk om te lezen.
Ben benieuwd hoe de nieuwe lijn zal zijn.

Pyro-rola
7 mei 2008, 21:46
Goed verslag hoor.
Goede informatie. Leuk dat Proline dit jaar met 2 nieuwe Yellow Sky/Purple sky's komt want wat zijn dat leuke potjes.
Van dit verslag heb ik veel geleerd want hierin staat veel meer info als het verslag wat ik van Cafferata heb gemaakt. Volgende keer komt er dus ook zo'n informatief verslag van mij:idea::bonk:

Bedankt voor het verslag.

Groeten,
Pyro-rola

Doodskopper
8 mei 2008, 06:56
Erg leuk verslag om te lezen. Ik vind het ook erg goed van pro-line dat ze niet elk product in prijs verhogen en als ze het wel doen met max 10%, daar kan ik mee leven:p.
Ook leuk om te lezen dat Nederland zich met de eu-wetgeving aan andere landen moet aanpassen en niet andersom:D
Er is sinds vorig jaar een pro-line winkel gekomen in lelystad (de enige hier in de buurt, voorheen verkocht bijna elke winkel b&w).
Ik was daar even langs gegaan om een paar producten te kopen.
Het viel mij op dat de klantvriendelijkheid daar vele malen hoger was dan in andere vuurwerk winkels, er liepen mensen in de winkel rond die uitleg gaven over de producten, de effecten, hoe je het moet afsteken etc. GBV is dus gewoon een erg klantvriendelijke bedrijf:)

Bedankt voor het verslag:bye:

alexy
8 mei 2008, 11:13
Heel mooi verslag van jullie bezoek heren. Goed beschreven, duidelijke informatie en leuke fotootjes erbij.. Klasse!

:bye:

ilvan
8 mei 2008, 15:23
mooi zo die tekst en hele handige info! wel goed dat van die nieuwe cakes en die gratis dingen. top!

omepje
8 mei 2008, 16:10
Het is al vaak genoeg gezegd, mooi verslag, niet te uitgebreid, gewoon kort maar krachtig.

Ben ook zeer benieuwd naar de nieuwkomers en de nieuwe lijn.

MGMT
10 mei 2008, 10:02
Mooi en duidelijk stuk !

Wat mij opvalt aan GBV is dat ze goed op de wensen van de klanten inspelen :thumbup:

Invader
10 mei 2008, 11:45
Erg leuk verslag om te lezen. Ik vind het ook erg goed van pro-line dat ze niet elk product in prijs verhogen en als ze het wel doen met max 10%, daar kan ik mee leven:p.

Dat is voor mij ook doorslaggevend, en ik denk dat ze hier ook een aantal vliegen mee slaan. Aangezien de prijsverhogingen zodanig zijn dat 10% erg voordelig is, ten opzichte van andere merken. Ze zullen het voelen in de winst, maar niet in de afzet.


Er is sinds vorig jaar een pro-line winkel gekomen in lelystad (de enige hier in de buurt, voorheen verkocht bijna elke winkel b&w).
Ik was daar even langs gegaan om een paar producten te kopen.
Het viel mij op dat de klantvriendelijkheid daar vele malen hoger was dan in andere vuurwerk winkels, er liepen mensen in de winkel rond die uitleg gaven over de producten, de effecten, hoe je het moet afsteken etc. GBV is dus gewoon een erg klantvriendelijke bedrijf:)

Bedankt voor het verslag:bye:
Klantvriendelijkheid in vuurwerkwinkels heeft niet per sé iets met de importeur te maken. Die winkels houden zich in principe maar 3 dagen van het jaar bezig met het verkopen van vuurwerk. Je hebt verschillende verkopers, en helaas zijn ze niet allemaal helemaal weg van vuurwerk.
En daarom verschillen verkopers als het gaat om kennis van de producten, en klantvriendelijkheid. Heeft met interesse te maken.:wink:

Maar ik denk wel dat GBV hun verkopers zal instrueren over hoe het allemaal in elkaar zit. Maar uiteindelijk staat of breekt het bij de interesse van de verkopers.
:bye:

kaotch
10 mei 2008, 18:02
Ach het ziet er leuk uit,als ik buiten NL vuurwerk haal krijg ik ook koffie en uitleg.
Maar dan koop ik iets wat een goede prijs ,kwaliteit en prestatie heeft en niet die
rotzooi die hier dan verkocht word.Laten we nu eerst eens beginnen met de prijs /kwaliteits verhouding van de Duitse Aldi en Lidl te evenaren(en dat is te doen) daarna kunnen jullie weer eens op de koffie gaan voor uitleg.
Kortom hier gaan in NL enorme bedragen rond met het zogenaamde consumenten vuurwerk wat voor 99% pure rotzooi is ,mooie verpakkingen maar
qua prestaties erg teleurstellend is. De handelaars in deze rotzooi hebben nu nog nooit(zover ik weet) hun krachten gebundeld om nu eens de NL wetgeving trachten te versoepelen. Integendeel ,men probeert alleen elkaar aftetroeven om dan nog maar een paar MILJOEN extra te verdienen.
CONSUMENTEN VUURWERK IMPORTEURS IN NL MOETEN ZICH DOODSCHAMEN.

Gerwin
10 mei 2008, 18:20
@kaotch

Ik raad je toch aan om de search te gebruiken want 90% wat jij zegt klopt niet. De dure prijzen zijn namelijk wel degelijk te verklaren. We zullen zien wat er in 2010 gaat gebeuren wanneer alles regels in het eu gelijkgestreken zullen gaan worden (zo goed als)


Aldi en Lidl en lidl is zo goedkoop omdat die 1 kleine assortiment hebben max 10/20 verschillende producten. Veel grotere afzetterrein hoeveel groter is duitsland wel neit als nederland. En de aldi en Lidl kopen het ZEEER groot in wat je in Nederland niet kunt doen.

moontan
11 mei 2008, 01:28
Kaotch, ik ben het totaal niet met je eens wat je zegt.
Op de eerste plaats wordt er in Nederland geen rotzooi verkocht.
Er wordt over het algemeen prima kwaliteit verkocht.
En op de tweede plaats moet je niet de importeurs aankijken voor het dure vuurwerk. De importeurs zijn met handen gebonden aan hun inkoopsprijzen uit China en hun hoge lasten welke ze moeten maken in verband met de strenge wetgeving in Nederland.

legion of fire
11 mei 2008, 19:35
he kaotch je moet niet alles over een kam gaan scheren en al helemaal geen importeurs die werken ook het hele jaar als een paard om ons consumenten een zeer fijjne dag in het jaar te geven en de producten die ze leveren zijn zeer goed en het is allemaal grotendeels veilig dus kap :angry:met de ontevreden nederlander
uittehangen

Richardus
11 mei 2008, 20:05
Informatief stuk, en goed geschreven. Bedankt!

ifeelfine
14 mei 2008, 21:13
dank jullie wel voor de nuttige informatie

een 500 grammer bij meer dan 175 euri.. nou normaal gezien haal ik dat wel. en royal blijft er ook in. super....

maar goed. nog meer dan een half jaar (gelukkig zullen we maar zeggen) maar toch leuk om te lezen

legion of fire
19 mei 2008, 18:40
beste moontan kan jij bij het volgende bezoek vragen of mijn vermoeden klopt dat de nieuwe collectie pyromax gaat heten en zoja hoe gaan de producten heten en wat is hun uitwerking?

moontan
19 mei 2008, 19:49
beste moontan kan jij bij het volgende bezoek vragen of mijn vermoeden klopt dat de nieuwe collectie pyromax gaat heten en zoja hoe gaan de producten heten en wat is hun uitwerking?

Zal ik doen, moet je alleen even geduld hebben.
Voortaan mag je je vragen ook stellen in het daarvoorbedoelde topic:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3779

Groetjes

Fred

PROLINE FAN
6 september 2008, 17:13
Vandaag was ons eerste bezoek aan GBV (http://www.gbv-vuurwerk.nl/) voor 2008 weer gepland en wij werden vanmorgen dan ook weer vriendelijk ontvangen in de prachtige showroom met een lekkere kop koffie.

Het eerste wat opviel bij de showroom waren de muren, daar hingen nu posters van uitvergrootte bladzijden uit folders en ook een prachtige flatscreen. Bij deze TV zit een DVD-speler om zo hun eigen beelden te laten zien, maar ook om de klant zijn/haar beelden te kunnen tonen, zelfs beelden rechtstreeks vanaf de camera is mogelijk, ideaal dus. Gert gaf ook aan dat qua dummies er niets aan gedaan was, er waren alleen wat producten weggehaald die er dit jaar uit gaan.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_003.jpg

Wij hebben natuurlijk een afspraak gemaakt om het afgelopen seizoen een beetje te bespreken en de nieuwtjes door te nemen die GBV alvast naar buiten kan brengen. Wij hebben gesproken over o.a. de nieuwe producten, een nieuwe lijn, de prijsstijgingen, het CE-keurmerk en de Europese Wetgeving.

Naast dat er weer nieuwe producten komen, waaronder een nieuwe lijn, is het momenteel de prijsstijging die een hoop vraagtekens oproept. Wat GBV betreft zullen er uiteraard prijsstijgingen zijn, daar kan men simpelweg niet onderuit, maar om het reëel te houden voor de consument zal lang niet alles in prijs stijgen en wanneer het wel het geval is, dan zal 10% de maximale toevoeging wezen. De Salvo Cabs zal bijvoorbeeld net als afgelopen jaar €40,- kosten.

Zoals al een beetje bekend was op het forum, zal GBV dit jaar met een compleet nieuwe lijn komen. Details zullen later in het jaar bekend worden gemaakt, zodra de informatie compleet is, zetten wij dat natuurlijk direct hier op het forum. Wat wel bekend is, is dat het vuurwerk spectaculair zal zijn, wij zijn benieuwd!

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_002.jpg

Naast een nieuwe lijn zal er dit jaar ook weer een aantal veranderingen gemaakt worden in het huidige assortiment en ook weer nieuwe toevoegingen. Om alles even op een rijtje te zetten;


Er komen 4 nieuwe 500 grammers
De Salvo Cabs (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3794) zal bij de gele hulsen iets versneld worden
Pro-line komt met 2 nieuwe cakes in de stijl van Yellow Sky/Purple Sky
De Pro-Line Starter (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=4455) zal veranderen, compleet andere effecten, de prijs blijft gelijk
Het Pro-Line Green Star Ass. (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1979) is eruit gehaald, word vervangen door een compleet nieuw pakket, later meer info
Excellent (http://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdisplay.php?f=225) komt met een nieuw pijlenpakket, veel en goede pijlen

Daarnaast zal de actie tijdens de voorverkoop ook een verandering doormaken. Momenteel kon men 4 verschillende cakes gratis krijgen, de Raiders, Sweden by Night, Royal en Finnland by Night. Het aantal cakes zal niet veranderen, de samenstelling wel. Dit jaar zullen de Raiders en Sweden by Night vervallen, hiervoor in de plaats komen er 2 nieuwe cakes waaronder een kleine fluitcake en een 500 grammer t.w.v. €50,-. De indeling is als volgt;


Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake
Bij een bestelling van €70,- tot €110,- krijgt met de Royal
Bij een bestelling van €110,- tot €175,- krijgt met de Finnland by Night
Bij een bestelling van €175,- of meer krijgt met een 500 grammer t.w.v. €50,-

Gert gaf ook aan dat de kleuren lemon en pink wel eens zouden kunnen verdwijnen wegens het feit dat de substantie niet stabiel genoeg is. Zekerheid is er echter nog niet, zodra er meer informatie is, zullen wij dit mededelen.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_006.jpg

Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;


Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen

Er zal daarnaast een CE-keurmerk op de artikelen moeten zitten, naast dat dat veel tijd kost, kost dat ook enorm veel geld. Vorig jaar is dit feit veel besproken en Gert meldde ons dat GBV de eerste is die het contract heeft ondertekend met TNO om het CE-keurmerk te verkrijgen.
Dit word door het TNO gedaan door middel van het indelen van producten in "families". Neem als voorbeeld dat je een familie hebt van fonteinen tot 20gram, een familie van fonteinen tot 50gram, 100gram etc. Dit zijn dus een hoop families, want bij fonteinen en cakes zijn er al verschillende hoeveelheden als familie gesteld, maar de kleine artikelen zoals rotjes, grondbloemen etc. zijn op zich allemaal afzonderlijke families.
Families maken heeft als voordeel dat je per familie dus meerdere producten kunt hebben, maar dat ze er maar 1 van hoeven te testen, dit scheelt enorm veel tijd én geld natuurlijk.

https://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/files/1/gbv_mei_005.jpg

Wat erg fijn is, en dat is bewust door GBV gekozen, is het feit dat men voor iedereen open staat en dat men de mensen achter GBV goed en makkelijk kan bereiken. Vorig jaar op de open dag bij GBV hebben wij dit van de winkeliers te horen gekregen, wij hebben het nu al vaker zelf mee mogen maken, maar Gert vertelde ons ook een verhaal over een perfecte klachtenafhandeling van een particulier die aangaf en ook aantoonde dat hij een productiefoutje had waarbij de cake uit elkaar klapte. Naast dat GBV de klacht met de particulier heeft afgehandeld, hebben ze ook in China het probleem voorgelegd waarna de oorzaak word gezocht en er een verbetering plaatsvindt om het probleem tegen te gaan. Heel fijn om te horen en te ervaren, want contact met de directe en indirecte consument is zeer belangrijk.


Wij willen dan ook wederom de mensen van GBV hartelijk bedanken voor hun tijd en uitnodiging om weer gezellig bij te praten over het afgelopen seizoen en vooral komend seizoen. Wij kijken uit naar de volgende afspraak waarbij de details van de nieuwe producten en de nieuwe lijn gegeven kunnen worden.

Voor de overige 3 foto's, *klik hier* (http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=167)
Halllo,
Hartelijk bedankt voor de post. Nog ff een vraagje: Als je boven de 175 euro besteld krijg je dus een 500 grammer gratis. Maar is dat dan een 500 grammer naar eigen keuze?

Alvast bedankt: Thomas (PROLINE FAN)

ilvan
6 september 2008, 19:13
''Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake''

hoeveel shots kan ik hier verwachten??? 50?? 75?? 100 ??

X-Treme
12 september 2008, 15:24
[5028] Whistling cake - Tussen de € 35.00 en € 70.00
[5033] Royal - Tussen de € 70.00 en € 110.00
[5038] Finnland by Night - Tussen de € 110.00 en € 175.00
[5223] Giant Magnolia - Tussen de € 175.00 en € 250.00

:wink:

moontan
30 september 2008, 12:19
Ons bezoek aan Gert Breeschoten kent binnenkort een vervolg.
Wij kunnen jullie nu alvast mededelen dat wij zijn uitgenodigd voor de besloten demo eind oktober alwaar de producten worden geschoten
Eind oktober kunnen jullie dus de filmpjes van de nieuwe producten tegemoet zien.

ruttie-partyboy
30 september 2008, 15:11
tof! ik ga waarschijnluk ook de producten van pro-line kopen lkkr goedkoop en goed, hoge kwaliteiten en lage prijzen, prachtige uitwerkingen, en de excellent collectie is ook super! al er dan ook nog nieuwe producten komen wordt het alleen maar beter:D

Rutger

chris92
30 september 2008, 15:12
Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;

* Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
* Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
* De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Betekent dit dat de kans er dik in zit dat dit ook daadwerkelijk gebeurd? =D Dat zou wel mooi wezen.

En als de eisen ook echt worden versoepeld, mogen wij dan ook buitelands vuurwerk halen die aan de nederlandse normen voldoet en/of een CE-keurmerk hebben?

In iedergeval een mooi verslag :thumbsup: