Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wimmers-Hermans N.V.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wimmers-Hermans N.V.

    Wimmers-Hermans N.V.
    Schoorstraat 7/9
    3680B Maaseik
    Telefoon: 328-9568556
    Fax: 328-9568625
    E-mail: Via deze link kan je een E-mail sturen



    Openingstijden:
    Maandag/donderdag van 9.00 tot 17.00u en vrijdag van 9.00 tot 14.30u

    Bijzonderheden:
    Tijdens de maanden oktober, november en december zijn we open van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.30u ( Zaterdags van 10.00 tot 16.00u )
    Tijdens de maand december zijn we ook op zondag open van 10.00 tot 15.00u


    Laatst aangepast door Monsterking; 5 September 2008, 00:01.

    #2
    adres gegevens zijn hier te vinden:

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
      adres gegevens zijn hier te vinden:

      http://www.wimmers.be/index.php?ln=nl
      Bedankt ik zal het meteen aan de startpost toevoegen.

      ik zie nu dat ik op afdeling vuurwerk alleen zat te kijken ik vond het al raar dat ik alleen dat zag.

      Comment


        #4
        Mag deze winkel nog steeds vuurwerk verkopen, er was vorig jaar toch inval geweest waardoor ze hun vergunningen kwijt waren?
        Het leven is een feest!

        Comment


          #5
          volgens mij verkopen ze nogsteeds vuurwerk, ik denk dat dat verhaal nog niet helemaal rond is en als er nog geen definitieve beslising is mag hij waarschijnlijk nog gewoon verkopen.

          Comment


            #6
            De bestendige deputatie heeft de milieuvergunning van vuurwerkhandel Wimmers in Maaseik ingetrokken. Dat gebeurde op vraag van het stadsbestuur van Maaseik. De vuurwerkhandelaar slaat meer vuurwerk op dan volgens de vergunning is toegelaten. Op nog geen jaar tijd is de vuurwerkhandel twee keer betrapt. De zaakvoerder gaat in beroep.

            AVP Forum: https://avpvuurwerk.nl/forum :-)

            Comment


              #7
              Bedankt voor het artikel Arjan.
              Op het filmpje is te horen dat Wimmers voorlopig gewoon mag doorgaan totdat de zaak in hoger beroep is geweest.
              Hoger Beroep zal natuurlijk lang op zich laten wachten.
              Rare gang van zaken, vergunning is ingetrokken, en Wimmers mag voorlopig gewoon dus doorgaan.

              Comment


                #8
                spijtig! maar natuurlijk ook ontzettend dom, je zou zeggen dat ze wel opassen na 1 keer gezeik.
                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                Comment


                  #9
                  Reken er maar op dat deze meneer zijn vergunning defenitief heeft kwijd gespeeld. 2 of 3 keer op zo een korte termijn een mega blunder begaan met illegale opslag van (al dan niet ongekeurd en\of spektakel) vuurwerk is natuurlijk zeer dom. Zeker op die grote schaal zoals hij betrapt is al een paar keer.
                  [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                  Comment


                    #10
                    Vuurwerkhandel verliest vergunning - 15/05/2008

                    MAASEIK - De Limburgse deputatie heeft de vergunning van vuurwerkhandel Wimmers ingetrokken. 'De handelaar uit de Schoorstraat werd twee keer betrapt op het illegaal opslaan van tientallen tonnen vuurwerk', zegt burgemeester Jan Creemers (CD&V).

                    Vuurwerkhandel Wimmers, een leverancier voor kleinhandels in binnen- en buitenland, is zijn vergunning kwijt. De bestendige deputatie besliste de vergunning voor de opslag van pyrotechnisch materiaal, het gevaarlijke bestanddeel van vuurwerk, in te trekken. Tweemaal moest de dienst springstoffen van de Federale Overheidsdienst Economische Zaken ingrijpen, omdat de man vuurwerk had opgeslagen in een gehuurde loods. Die voldeed helemaal niet aan de specifieke eisen voor vuurwerkopslag. Eigenlijk moest het vuurwerk in bunkers liggen.

                    'In augustus 2007 hebben we aan de bestendige deputatie ons advies overgemaakt om de vergunning in te trekken', zegt burgemeester Creemers. 'Enerzijds zijn we tevreden, maar anderzijds is het jammer dat we een firma moeten sluiten. Ik heb de beslissing van de deputatie dinsdag laten betekenen. De handelaar kan nog altijd in beroep gaan, maar het gaat om een complex dossier, want ook het parket van Tongeren is hierin tussengekomen.'

                    In december 2006 werd bij Wimmers 150ton illegaal opgeslagen vuurwerk in beslag genomen. In augustus 2007 ging het om 70ton vuurwerk. Er moest een groot aantal speciale vrachtwagens (ADR-gekeurde) aan te pas komen om het in beslag genomen vuurwerk in speciale opslagplaatsen onder te brengen.

                    De handelaar werd ook door de Tongerse onderzoeksrechter aangehouden. 'Hij herviel in acht maanden tijd. Regels zijn er om na te leven en het is een delicate materie waarbij mensenlevens op het spel staan. We konden geen risico nemen', zegt Creemers.

                    De advocaat van Wimmers, Wim DeGendt, liet gisteren weten dat er in de loop van de week hoger beroep wordt aangetekend bij de federale minister van Economische Zaken, die hiervoor bevoegd is. 'Zolang deze beroepsprocedure loopt, wordt de beslissing tot intrekking van de vergunning opgeschort. Het bedrijf, dat zo'n vijf tot tien personen tewerkstelt, kan dus open blijven. Sinds het laatste voorval in augustus 2007 zijn we op zoek gegaan naar een oplossing voor het opslagprobleem. Daarom is in Duitsland een huurcontract afgesloten, waar we een bunker ter beschikking hebben. Op die manier kunnen we eventuele overtredingen in de toekomst voorkomen en het vuurwerk legaal opslaan', zegt DeGendt.


                    Bron:

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                      [B]In december 2006 werd bij Wimmers 150ton illegaal opgeslagen vuurwerk in beslag genomen. In augustus 2007 ging het om 70ton vuurwerk. Er moest een groot aantal speciale vrachtwagens (ADR-gekeurde) aan te pas komen om het in beslag genomen vuurwerk in speciale opslagplaatsen onder te brengen.
                      150 ton vuurwerk in een loots opslaan.
                      Er zal maar toevallig brand uitgebroken zijn, in de desbetreffende loots.
                      Dan was de ramp niet te overzien.

                      Had eerst een extra bunker gehuurd en bestel dan die 150 ton vuurwerk.

                      Voor een professioneel vuurwerk bedrijf, vind ik het maar een paar amateurs.
                      Kom zei de vis in de vissenkom.

                      Comment


                        #12
                        Het heeft volgens mij meer met arrogantie te maken. Maw. wie doet mij wat. Heb verschillende keren deze zaak bezocht en was nooit tevreden over de service en uitleg. Ik vindt het alleen erg voor de rest van de medewerkers die door zo'n houding van hun baas waarschijnlijk hun baan kwijt raken.
                        Pyroterror is verledentijd.

                        Comment


                          #13
                          Vernieuwde website

                          Zoals jullie zien, is er achter de schermen hard gewerkt geweest aan onze vernieuwde website.

                          Dit is immers nog maar het prille begin, want vanaf nu zullen er wekelijkse updates verschijnen, alle mogelijke nieuwtjes komen en nog vele andere extra's. Zo zal er toekomstgericht meer en meer met een webshop gewerkt worden voor de winkeliers.

                          Overigens zal er de mogelijkheid bestaan zich in te schrijven voor een nieuwsbrief, waarin wij niet alleen u op de hoogte zullen houden van de huidige aanbiedingen, maar ook veranderingen die zich bij Wimmers-Hermans voordoen.

                          Indien iemand suggesties of opmerkingen heeft betreffende de website, staan wij altijd open voor uw mening.

                          Comment


                            #14
                            Verkoopt ie dan nog steeds ? zijn vergunning is toch ongetrokken ? dan mag je toch ook neit meer verkopen ?
                            Gerwin

                            Comment


                              #15
                              Is z'n vergunning echt ingetrokken?
                              Ik heb wel gehoord dat dit wel eens een mogelijke sanctie kon wezen. Dat die sanctie is uitgedeelt wist ik niet van.

                              Maarjah wanneer je naar W-H rijdt, zul je nooit met lege handen thuis komen.

                              Comment

                              Working...
                              X