PDA

Volledige versie bekijken : Welke merken consumentenvuurwerk waardeer jij hoog?



Ruben
18 maart 2008, 19:34
Beste leden,

Ik zit nu al een geruime tijd rond te kijken op het forum en ben een groot aantal merken tegen gekomen waar positief over gepraat word. En ook een aantal merken waarin het vuurwerk weer wel mooi is, maar de kwaliteit/ prijsverhouding niet zo goed is.

Daarom lijkt het mij handig om een topic aan te maken voor de personen die dit jaar kwaliteits consumentenvuurwerk willen gaan aanschaffen. Maar niet de producten, maar meer gefocussed op het merk of importeur.

Graag eigen meningen goed beargumenteren,

Met vriendelijke groeten,
Di Resta

DeDeu122
18 maart 2008, 19:41
Nou ik vind wolf vuuwerk:D toch wel een van de beste merken van Nederland.
Ze hebben namelijk twee sterke merken: Dynasty en Full Loaded.( of meer, ik weet het niet)
De prijs en kwaliteit van deze twee merken is gewoon harstike goed!:)

Ruben
18 maart 2008, 19:53
Wolff Vuurwerk bestaat inderdaad uit Dynasty Collection en Full Loaded.

Ik heb dit topic vooral aangemaakt voor de meer onbekendere merken zoals Profi Vuurwerk, Jorge Nederland en Marijn Vuurwerk. Deze merken zijn allemaal nieuw in het assortiment consumentenvuurwerk van 2007/2008. Daarom zijn ze nog niet zo bekend als de merken als Dynasty Collection en Diamond Collection.

Mijn oog is de laatste tijd veel gevallen op het vuurwerk van Marijn. Een nieuw merk met tot mijn verbazing erg goed vuurwerk. Erg veel ervaringen zijn er nog niet maar ik hoop dat meer mensen in de tussentijd zijn verhaal kunnen plaatsen in het desbetreffende gedeelte daarvoor.

Ook het Profi Vuurwerk is mij onder de ogen gekomen. Bij dat merk staan er al meerdere filmpjes per artikel. Daardoor heb ik al een algemene indruk over de producten. En ik moet toegeven dat er een aantal stukken vuurwerk tussen zit dat echt heel mooi is, en prijs/ kwaliteit ook goed in orde zit.

Ik heb zelf ook ervaring met het vuurwerk van Dynasty Collection. Een erg goed merk met een aantal echte toppers. Niet alleen de 500 gram batterijen maar ook de goedkopere zijn erg goed te doen. Daarom ben ik ook positief over dit merk te spreken.

omepje
18 maart 2008, 19:57
Dan ga ik absoluut voor Hardix.
Puur om het feit dat ze zeer veel low budget potten hebben en die ook nog eens supper goed zijnm net breede en duidelijke effecten.
Neem de Freedom, Rainbow, Purple Tail, Brilliant Salute enz. Allemaal potten voor rond de tien euro die hardstikke goed zijn.
Zo kun je bij Hardix dus zo'n 6 potten kopen voor 50 euro.

ook vind Hardix erg goede 500 grammers hebben: Neem de Full Blast, Outblast, Dessert Eagle, 7 steps en de Phantom. Stuk voor stuk vind ik dit top cake's.

Dus ik kies overduidelijk Hardix.

DeDeu122
18 maart 2008, 20:00
Ehhh, in de begin post staat dat het om de importeur en niet om de producten:wink:

omepje
18 maart 2008, 20:02
Ik geef ook duidelijk aan dat ik het over Hardix heb. Lijkt mij alleen maar mooi mee genomen dat ik er tog ook wat producten bij vertel.

Gerwin
18 maart 2008, 20:03
Top 3:

1. Witte tenten
2. Hardix
3. Wolff

Maar wachte eerst de prijverhogingen af die er aan komen van 20/30% :) Gelukkig blijft marijn/witte-tenten zelfde prijzen hanteren :)

Ruben
18 maart 2008, 20:03
Dat maakt niet veel uit DeDeu. Om voorbeelden te geven kunnen we niet in het algemeen over een merk praten maar moet het is gedetailleerder gaan.

Hardix is zoals Omepje aangeeft erg goed in het goedkopere assortiment, maar ook bij de duurdere producten kwaltitatief erg goed. Zulke dingen zou ik graag willen horen.

ilvan
18 maart 2008, 20:05
ik vind evuco wel goed. is niet zo bekend maar je betaald mooie prijs en krijgt er goed vuurwerk voor.

TenJ
18 maart 2008, 20:21
Ik vind Hardix een erg goed merk (heb eigenlijk pas heel weinig andere merken gezien), zitten erg leuke potten in, waar er veel ook nog een mooie prijs hebben. (Denk aan Aftershock thunder, Freedom, Adventure, Outblast, Brilliant Salute, etc) :)

Pyro-rola
18 maart 2008, 20:39
Dit jaar wil ik vooral net zoals Di Resta Profi vuurwerk en Marijn vuurwerk.
Ik hoor veel goede berichten over deze nieuwe merken.

Profi vuurwerk heeft ook een aantal low-budget potjes met erg leuke en mooie uitwerkingen en ook echt grote cake's met een aardig prijskaartje maar met hele mooie uitwerkingen.
Marijn vuurwerk heeft erg veel leuke producten die niet veel voorkomen in Nederland.

Ik kies als het lukt dit jaar dus voor Profi Vuurwerk, Marijn Vuurwerk en GBV.

Jupilerfreak
18 maart 2008, 23:49
Jorge heeft bij mij hoge ogen gegooid afgelopen jaar.
B&W, HvK en Wolff scoren daarna zeer goed. Wel even de krenten uit de pap kiezen, maar dan heb je ook wat.

Giron
19 maart 2008, 00:04
Is het niet een idee om er een Pol van te maken???
En ik denk zelf als je iedereen een mening laat geven dat er dan ook meerdere producten naar voren komen uiteindelijk.
Eigenlijk zou je met jou kennis zelf een mening moeten geven NA het verzenden van alle reacties!
Hierbij wel uigaande van niet wat JOU smaak is maar echt goed kijkend naar prijs kwaliteit en uitwerking.

Ik zelf ga voor Marijn.
Dit omdat er bij ons in de buurt presies hoorbaar was waar het geschoten werd.
En toen ik de volgende dag een rondje ging lopen klopte de plekken presies met de plaats waar ik tijdens de jaarwisseling het geluid en en de kleuren vandaan zag komen.
Hard, Vol, en kleurrijk.
Toppie TOPPIC :wink:
Giron

BigSpender
21 maart 2008, 17:20
Er is op FPM al een poll over dit onderwerp gehouden: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/consumenten-vuurwerk-algemeen/15391-welke-importeur-heeft-volgens-jou-het-beste-vuurwerk.html

Er staan hier veel meningen met goede onderbouwingen.

Verder vind ik een merk dat ik hier nog niet veel ben tegengekomen Mercurius.
Zij hebben veel potjes voor onder de 10 euro met ook nog is erg mooie effecten (denk aan travel, paradise en zo nog wel meer).

Ook lijkt mij dat er weinig mensen ervaring hebben met alle importeurs (ik ook niet trouwens).

Dus mijn persoonlijke top 3 is:
1) Wolff
2) Marijn
3) Moeilijker, Lesli vind ik iets te duur geworden, Broekhoff is zowiezo duur, maar wel erg mooie producten, Beko is ook een topper door de sky screamers en de supreme, en GBV heeft een goede prijs/kwaliteits-verhouding maar is een beetje veel van hetzelfde. Na veel twijfelen ga ik toch voor GBV, puur door de enkele toppers die ze hebben (mega steps, yellow caps).

De merken waarmee ik ervaring heb zijn: Beko, Broekhoff, Breeschoten, Cafferata, GBV, Lesli, Mercurius, Schuurmans, Witte Tenten Verhuur en Wolff.

Bert
22 maart 2008, 19:57
Top 3:

1. Witte tenten
2. Hardix
3. Wolff

Maar wachte eerst de prijverhogingen af die er aan komen van 20/30% :) Gelukkig blijft marijn/witte-tenten zelfde prijzen hanteren :)

Prijsverhogingen zijn er elk jaar maar 20/30% lijkt me een beetje aan de hoge kant. Elk jaar weer zijn er geruchten dat het veel meer gaat kosten maar in de praktijk zal het redelijk meevallen denk ik. (naast de gewone stijgingen)

Nou on-topic:
Wolff is voor mij de absolute nummer 1, ook original vind ik erg goed vuurwerk op de nederlandse markt zetten maar die missen nog wel wat dingen in de collectie naar mijn mening.

moontan
23 maart 2008, 13:46
Mijn persoonlijke keuze:

1.Wolff
2.Marijn
3.Hardix ex aequo XXL/Jorge
4.Brave & Wichers
5.ProfiVuurwerk

Wolff heeft het grootste assortiment in alle prijsklassen. Weinig tot geen afraders.
Marijn zou wel eens de nr. 1 bij mij kunnen worden. Maar dan moet ik wel eerst alle producten gezien hebben.
Hardix en XXL topmerken met vooral goede producten in de lagere prijsklassen

500gram
23 maart 2008, 21:58
ik denk dat we rekening moet gaan houden met een enorme prijsstijging dit jaar,uiteraard zullen er importeurs zijn die dit jaar de prijzen niet omhoog zullen doen,omdat ze nog voldoende voorraad hebben.

ik heb de inkoopprijs al binnen en die zijn al een stuk hoger als vorig jaar,we nemen uiteraard gée'n genoegen met die prijstijging.

De chinees voert de prijs zelf op,ze leven nu in welvarend land,ze mogen sinds vorig jaar ook produceren voor hun eigen land en afsteken natuurlijk dit mog tot vorig jaar niet.

De rederijen tellen ook steeds meer geld voor het transport van het vuurwerk per boot,arbeidsvoorwaarden,grondstoffen,nacalculatie van het verkochte vuurwerk en er gebeuren te veel ongelukken in china,zodat de overheid er een halt op gaat ropen en havens dicht doen voor het vuurwerk.

Dit zijn berichten die ons nu bereiken,of het uiteindelijk allemaal waar is zullen we nog wel zien,maar toch.....

groeten,
500gram

moontan
23 maart 2008, 22:00
Das minder goed nieuws 500 gram.
Hoe hoog is de prijsstijging in % ?

:bye:

Gerwin
23 maart 2008, 23:00
20/30 procent fred :( we gaan hier een harde klap krijgen :cry::cry::cry:

Invader
24 maart 2008, 00:39
Auw auw... Dus het vuurwerk gaat nog veel duurder worden, plus het feit dat de afsteektijden verscherpt worden.
Hmm, wordt een stuk minder leuk dus.:frusty:

TenJ
24 maart 2008, 08:22
Das niet zo best, krijg je straks potten van 200 euro:wink:

Eigenaar van Hardix was trouwens al 14 januari volgens mij alweer naar China gegaan, dat moest zo vroeg omdat die spelen daar zijn :p Heb je net oud en nieuw gehad en kan je alweer voor 2 weken naar China. (Volgens mij ging hij dan elke avond een show kijken, en de ochtend erna de producten kijken die hij wel interessant vond ofzo, en vergaderen)

pyromaniac
24 maart 2008, 10:43
Das niet zo best, krijg je straks potten van 200 euro:wink:

dat is weer beetje overdreven.. potten van €200,-...


mijn voorkeur naar goeie merken is toch we:

ProLine (GBV)
Crown Collection (Broekhoff)
Dynasty (wolff)
Full Loaded (wolff)

dus:

GBV, Broekhoff & Wolff :bye:

Denjo
24 maart 2008, 11:41
dat is weer beetje overdreven.. potten van €200,-...


mijn voorkeur naar goeie merken is toch we:

ProLine (GBV)
Crown Collection (Broekhoff)
Dynasty (wolff)
Full Loaded (wolff)

dus:

GBV, Broekhoff & Wolff :bye:

Nou check die dure pot van ferro en je telt er 30% overheen, kom je al gauw op die 200 euro.

500gram
24 maart 2008, 11:58
Das minder goed nieuws 500 gram.
Hoe hoog is de prijsstijging in % ?


Dat is nog niet helemaal bekend,maareen prijsverhoging zit er wel aan te komen

Ruben
25 maart 2008, 18:50
Graag weer even on topic, heb een aantal goede berichten gelezen, maar nu dwaalt het wat meer af.

carbid
2 mei 2008, 22:15
De merken / importeurs die ik het beste vind zijn de volgende:
Wolff, zowel bij dynasty als full loaded zitten erg goede producten. Goede effecten. Voor een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Daarnaast vind ik profi vuurwerk ook erg goede cakes hebben met mooie uitwerkingen.

En xxl met jorge vind ik ook zeker een topper, lage prijzen voor toch wel goed vuurwerk.

alwin20
2 mei 2008, 23:37
Mijn favoriet is en zal altijd wel blijven PRO-LINE, zitten natuurlijk ook wat mindere potje e.d bij, maar over het algemeen zeker de 500grams potten zijn heel erg mooi voor Nederlandse begrippen.

Ik ben ook wel te spreken over Dynasty, nog niet heel veel van geschoten, maar wat ik heb geschoten beviel me goed.

MGMT
5 mei 2008, 02:34
1. Dynasty
2. Lidu

Dynasty is een goed(en vooral betaalbaar!)merk. Lidu heeft mooie pijlen en dan doel ik met name op de Ninja Pijlen.

Monsterking
5 mei 2008, 07:27
Mijn persoonlijke toppers zijn:
- Hardix Vuurwerk, goede kwaliteit en goede prijs/kwaliteit verhouding
- XXL-Fireworks, zeer goede kwaliteit en veel kleine cakes tot grote aan toe met vele effecten in een cake
- Wolff Vuurwerk, goede prijs/kwaliteit verhouding en heeft hele mooie producten


Ik denk dat dit de toppers van de meeste zijn, Marijn Vuurwerk lijk me ook erg goed alleen al als je naar de vele apparte effecten en niet al te dure prijs/kwaliteit verhouding kijk maar ook de vele goede meningen.
Ik heb hem er niet bij gezet omdat ik dit merk nog nooit in het echt heb meegemaakt, waar dit jaar uitteraard verrandering in moet komen.



Maarja alles zal verranderen door die grote prijsstijging het is niet niks :sad:

pyromaniaqs.f
9 mei 2008, 21:38
met een woord:
dynasty

ilvan
10 mei 2008, 10:11
ik vind beko,evuco,schuurmans,wolf en zena nederland wel goed...

Starburst
17 juni 2008, 19:36
Ik vindt de Brave & wichers vuurwerk erg mooi vooral de lidu collection spreekt mij erg veel aan

damianus
18 juni 2008, 13:53
ik vindt er zoveel goed , hier 'n paar voorbeelden ff uit m'n hoofd :
dynasty
herlat nl
titanium
lidu
skyline
top selection
profi
crown

Fire-Freak
18 juni 2008, 21:17
Ikzelf vind het vuurwerk van Wolff het beste. Altijd mooie heldere effecten, kwaliteit is (meestal) erg hoog en niet te vergeten: de prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed.

Ik heb winkeliersdemo's gezien van Schuurmans, Broekhoff, GBV en Wolff. Ik vind toch dat Wolff hier dan ver bovenuit steekt.

*kevin*
18 juni 2008, 21:36
ik heb niet 1 beplaald merk wat ik helemaal top vind, ik vind dat er bij elk merk wel een aantal toppers zijn en ook een aantal potten die ik niet goed vind. ik haal gewoon bij verschillende importeurs zodat ik overal het beste kan halen dus ik kan niet echt een bepaald merk noemen.

moontan
3 januari 2009, 13:11
Nu de jaarwsseling 2008-2009 achter de rug is en ik nieuwe dingen heb geprobeerd is ook mijn mening over de merken veranderd.

Voor mij zijn op dit moment de betere merken:
Zena Nederland
Hardix
Marijn
LIDU
Pronk Vuurwerk
Wolff
Rubro Vuurwerk
Beko

Van Bonfireworks heb ik 2 producten uitgeprobeerd, die zien er ook goed uit

Gerwin
3 januari 2009, 13:13
Ik blijf bij

Wolff
en
Marijn

:)

hgk
3 januari 2009, 15:57
Brave en Wichers
Lesli
Wolf
Pronk.

pyro-power
3 januari 2009, 16:05
wolff - dynasty is erg goed, vooral om de lange effecten denk aan de sniper en stars over paris. Profi ken ik niet echt.
Pronk vuurwerk - eigen import, luide burst, gewaagde effecten en felle kleuren. En die prijs dan ook echt he:D

gr. Pyro Power

teun48
3 januari 2009, 16:25
Voor mij:

Wolff- gewoon veel variantie in effect, product en prijs.
Zena- haalt collecties uit belgie en verkoopt het in nederland.
Pronk- top vuurwerk.
GBV- gewoon goedkoop, en harde burst knallen.
Marijn- mooie en speciale effecten.
XXL-fireworks- verkoopt jorge collectie wat een buitelandse collectie is.
AVP collectie- leuk dat een bekende vuurwerk site hun eigen goede producten heeft.
Hardix- heeft er wel een aantal toppers tussen zitten.

:bye:

bobkouveld
3 januari 2009, 17:08
Proline vind ik de beste

Mek
3 januari 2009, 18:05
Wolff
Beko
Brave & Wichers
Pronk
Bonfireworks
Katan

DW2000
3 januari 2009, 18:12
wolff en zena nederland

EschR
3 januari 2009, 18:29
De merken waar ik ervaring mee heb. Aanraders in het groen, Neutraal zwart, Afraders rood.

-Broekhoff (goed vuurwerk, maar behoorlijk prijzig.)
-Wolff (Goed vuurwerk tegen prima prijzen. Weinig keus in waaier-cakes.)
-GBV (Fletse kleuren, weinig afwisseling in effecten.)
-Cafferata (Nog geen uitgebreide ervaring, maar wat ik tot nu toe heb gezien was zo goed tegen goede prijzen dat ze mij in december weer als klant terugzien.)
-Hardix (Hoge ondergrens in kwaliteit. Kan eigenlijk geen slecht product bedenken van deze importeur. Prijzen zijn wel een tikje aan de hoge kant op enkele positieve uitzonderingen na.)
-Schuurmans (Kleine effecten, hoge prijzen.)

Bert
3 januari 2009, 18:48
Wolff - goed vuurwerk met over het algemeen goede prijzen
Bonfireworks - 3 cakes van gehad waren allen van zeer goede kwaliteit met goede prijzen
Original - goed vuurwerk helaas slecht verkrijgbaar
Marijn - goed vuurwerk tegen goede prijzen

lordofthunder
3 januari 2009, 19:28
1. Lesli
2. Mercurius

Dit zijn wel degene waar ik het meeste ervaring mee heb.

- Lesli is best duur., maar ik vind dat je wel wat krijgt voor je geld
- Mercurius: Leuke potjes voor lage prijzen met nog redelijke kwaliteit

Starburst
4 januari 2009, 12:38
b&w en wolff zijn voor mij de beste

niewap
17 januari 2009, 21:40
ik vind de collectie van Witte Tentenverhuur en de Brave en Wichers collecties top

fascinating
26 februari 2009, 14:49
Das niet zo best, krijg je straks potten van 200 euro:wink:

Eigenaar van Hardix was trouwens al 14 januari volgens mij alweer naar China gegaan, dat moest zo vroeg omdat die spelen daar zijn :p Heb je net oud en nieuw gehad en kan je alweer voor 2 weken naar China. (Volgens mij ging hij dan elke avond een show kijken, en de ochtend erna de producten kijken die hij wel interessant vond ofzo, en vergaderen)

hey T&J is harry regelink al naar china toe :bye: fascinating

fascinating
26 februari 2009, 14:51
Kwaliteit heeft een naam!! :Hardix vuurwerk bv

Mick39
26 februari 2009, 17:58
1 - Wolff (erg mooie potten en pijlen voor een goede prijs)
2 - B&W (Heeft leuke potjes erbij zitten en vind dat ze bij mij leuke prijzen hadden)
3 - Mercurius (voor de mooie budgetpotjes)

Mzzl, Mick ;)

magnolia
26 februari 2009, 18:50
1 hardix
2 B&W vooral de vuurwerkland 4 is goed
3 evuco

knaller voor life
23 maart 2009, 21:00
1-Wollf
2-Pro line
Had bij Wollf leuke potjes voor weinig geld + de spinning flower whit bang was super hard.
En bij Pro line had de wat grote potten gekocht warren goed voor de prijs.

pyrorboy
23 maart 2009, 21:18
1-katan
2-gbv

VWC Mitch
23 maart 2009, 21:36
Wolff, Pro-line, nooit problemen mee gehad.
Thor, mijn persoonlijke favoriet!

Snutareen
7 augustus 2009, 17:09
Ik heb met proline slechte ervaring, fletse kleuren en effecten waren zo weer weg. Natuurlijk niet bij alle producten, de Best of seven rows vond ik geweldig. Mijn favorieten zijn Wolff en Marijn.

Asian Thunder
7 augustus 2009, 18:52
Zelf heb ik vaak wat gehaald van Pro-line, er zijn potten van hogere bedragen maar ook leuke potjes voor een tientje. :)

Pyroguy
7 augustus 2009, 21:40
1. Dynasty - Geweldige kwaliteit voor een goede prijs.
2. Crown - Erg goed vuurwerk, alhoewel het wel aardig prijzig is.

Vuurwerkland-Steenbergen
7 augustus 2009, 22:34
Als je puur kijkt naar merken met speciale effecten voor een ''redelijke prij'' is dit mijn persoonlijke top 3 :

1 Dynasty
2 Marijn
3 Herlat NL

Puur omdat veel van de producten uit de bovenstaande merken er flink gas op geven met grote boeketten en een flinke burstknal. Er producten bij zitten met speciale/niet veel voorkomende effecten. En ook niet onbelangrijk, de meeste producten hebben gewoon een goede/nette prijs/kwaliteits verhouding!

Als je kijkt naar enkel de budgetproducten, kom ik uit bij brave&wichers. Omdat deze veel potten hebben tussen de 5 en de 15 euro die bijna nooit zullen tegenvallen.

the cigarman
7 augustus 2009, 23:53
1. Wolff
2. Marijn
3. Royal
4. Lesli
5. Weco

Wolff is en blijft voor mij de onbetwiste nummer 1.
Goed vuurwerk mooi goede volle effecten en de prijs is perfect.

Marijn is de goede 1ste, 2 de.
Bijzondere effecten.
Prijs is ook goed in verhouding en ze hebben goede uitblinkers.
Min punt is dat de ongelofelijk krankzinnige lijn iets te duur is.

3.
Royal, de demo filmpjes beloven veels goeds.
Als je qua prijs het kaf van het koren scheid, dan heb erg mooi spul, voor een goede prijs.


4. Lesli.
De enigste dealer die in me buurt zit is Lesli.
Ik ben erg te spreken over de midnight paraschutes en de secret signs pijlen.
Blue voodoo is ook ene toppertje, maar die verkoopt me beste deale niet.....
Prutsers!

5. Weco.
Ja, daar ken ik niks over zeggen.
Maar als ze een paar goede 500 grams blokken voor een niet al te dure prijs...

Moet ik wel zeggen, dat ik vorig jaar van plan was om ook Marijn te bestellen.
Maar dat heb ik niet gedaan.
Ik had giganties veel Wollf spul.
En een klein beetje Lesli spul.

Dit jaar moet ik, want ik moet mezelf dwingen om wat meer collecties aan te schaffen.
Maar Marijn gaat er zeker bij komen.

Maar ja ik moet ook niet te veel kopen/bestellen anders heb ik zo veel he.:shocked:

bassie1978
8 augustus 2009, 10:21
Hierbij mijn lijstje, alleen gebasseerd op ervaring. Ik kan niet echt een top5 oid maken omdat ik vind dat elke collectie wel toppers heeft :D


Marijn
Wolff
Rubro
Beko
Hardix


Waarschijnlijk komen er na dit jaar nog wel wat bij. Ik verwacht iig Royal zeker en ik hoop ook bonfire te kunnen proberen dit jaar, als er een dealer redelijk in de buurt zit bij me...Deze twee importeurs scheppen erg hoge verwachtingen bij mij iig.

herdervriend
13 augustus 2009, 23:41
Verleden jaar kocht ik Wolf Vuurwerk. Veel voor weinig geld. Echt geweldig vuurwerk. Alleen had ik duidelijk net de foute producten LOL Want ze waren erg slecht afgelopen jaar. Maar goed, de klantenbeleid en het goedkope vuurwerk maakte het wel een van de beste merken van verleden jaar. En ja, het gaat mij niet echt om de merken xD meer om de effecten en prijs. Want ik wil wel tot half 1 minstens gigantisch mooi vuurwerk afsteken. Gelukkig is mijn straat zowat dood xD (Eigenlijk niet echt gelukkig, maar voorruit).

Masteromg
30 augustus 2009, 16:17
Ik vind Havana ook een mooi merk!

Rollende_Babba
30 augustus 2009, 18:13
Ik hoop dat ik Weco dit jaar erbij kan verwelkomen als een van mijn favorieten.
Op dit moment ben ik toch wel een groot fanvan Marijn en Jorge.

Blitzortung
4 september 2009, 02:25
Beste cakes die er zijn in Nederland zijn van Pronk die importeerd ze zelf.

Zijn ook mensen die zelf op de vuurwerk fora hangen

lwd gast
5 oktober 2009, 19:25
hardix en evuco vind ik de beste goeie kwalitietspotten voor een betaalbare prijs in tegenstelling tot schuurmans :)

Ischa
5 oktober 2009, 19:28
hardix en evuco vind ik de beste goeie kwalitietspotten voor een betaalbare prijs in tegenstelling tot schuurmans :)

mischien even naar de nieuwe cakes van schuurmans kijken zitten er genoeg tussen die dubbel en dwars hun geld waard zijn

lwd gast
19 oktober 2009, 20:06
mischien even naar de nieuwe cakes van schuurmans kijken zitten er genoeg tussen die dubbel en dwars hun geld waard zijn

sorry zie t nu pas trek mn woorden terug :)

pabloe
27 oktober 2009, 13:40
Ik ben een grote fan van Next Generation merk van Lesli:)
Hebben mooie 500grammers (o.a.: Hotfuzz 35 en Chaos 46's) en ook wel een serie mooie kleine cakes voor mooie prijzen (o.a.: Some Like it Hot, Next Mystery Mines en Next Night Blitz)

Vuurpijlen van Next Generation zijn overigens niet zo goed :) Wat dat betreft kun je beter een ander merk vuurpijlen kopen.

RIK777
27 oktober 2009, 14:50
Hier Mijn Top 6

Marijn.
Wolf.
Brave & Wichers.
Beko.
GBV.
Broekhoff.

Brooklyn
28 oktober 2009, 12:03
* Wolff
* Marijn

lamatje
28 oktober 2009, 21:14
Wolff - Dynasty series

Vind ik het mooiste kwalitatief goed vuurwerk hebben.

sjopies
28 oktober 2009, 21:46
van heel wat merken ben ik gecharmeerd van een aantal producten, dus niet alles!
wolff
rubro
pronk
hardix
bonfireworks ( voor mij nieuw dit jaar)

vuurwerkhgk
8 januari 2010, 22:16
Mijn lijst gebaseerd op eigen ervaring na de afgelopen jaarwisseling.

Met stip op nummer 1 Bonfireworks, stuk voor stuk top cake,s voor een betaalbare prijs.
Op de tweede plaats B&W HARDE BURST, mooie grote,volle uitwerkingen.
En dan op de derde plaats MARIJN , ik heb er weinig ervaaring mee, heb dit jaar voor het eerst wat vuurwerk van hun gehad, karton ZWARE JONGENS.
Wat een toppers.

dimple
10 januari 2010, 12:35
1. Bonfireworks, scherp geprijst en topkwaliteit potten
2. Wolff / Dynasty, redelijk geprijst en groot aantal klasse potten
3. Zena, leuke budgetpotjes, 500 gr cakes zijn niet goedkoop, wel erg mooi.

meerval
10 januari 2010, 12:37
Wolff, Hardix en Bonfireworks.

pyromaniac
10 januari 2010, 12:47
1. royal fireworks / goede prijzen met goede cakes!
2. zena vuurwerk / prima prijzen met goede cakes!
3. wolff vuurwerk / goede prijzen met prima cakes!
4. gbv vuurwerk / pro-line cakes zitten aantal toppers tussen.

Nitraat12
10 januari 2010, 12:50
1. Wolff Gave cakes voor niet veel geld!!
2. Bon Echt mega goede cakes voor weinig geld
3. Marijn Gewoon kwaliteit voor wat je betaald

Torrr
10 januari 2010, 13:04
1 Lesli - Pyroshopper : goede mooie cakes voor een mooie prijs
2 Bonfireworks - beide labels zijn gewoonweg klasse
3 Wolf - Dynasty : goed, grote uitwerkingen, prijs mag iets minder
4 Rijswijkse vuurwerkhal - Orange label : verbluffend mooie nieuw label
5 Rubro : alleen een oordeel via de filmpjes, hier in de buurt geen verkooppunt, maar zeker weten de moeite waard.

Pauls
10 januari 2010, 13:17
1. Zena, prachtige nieuwe cakes dit jaar.
2. Bonfireworks, prachtig nieuw vuurwerk, voor een mooi prijsje. Hopelijk kan hij deze prijs/kwaliteit verhouding doorzetten. Staat op 2 omdat ik maar 2 cakes heb kunnen testen.
3. Wolff, veel goede cakes qua prijs-kwaliteit. Toch vielen sommige dingen tegen, maar over het algemeen is het nog steeds erg goed qua prijs-kwaliteit.

TenJ
10 januari 2010, 13:56
1. Wolff
2. Bonfireworks
3. Marijn
4. Zena/Original
5. Hardix

fascinating
10 januari 2010, 14:07
1. Wolff
2. Bonfireworks
3. Marijn
4. Zena/Original
5. Hardix

Dacht dat je altijd hardix vuurwerk koopt

200mm
10 januari 2010, 14:09
1 wolff
2 pronk/marijn
3 rubro(omdat ze eigenlijk maar 1 vet pakket hebben en de rest is veel te duur)
4 Mercurieus e.d. leuke potjes goede kwaliteit goede prijs.

TenJ
10 januari 2010, 14:30
Dacht dat je altijd hardix vuurwerk koopt

Nee man, hardix zitten paar goede dingen tussen, maar andere merken zijn meestal beter met prijs/kwaliteit :) Niet tegen robin/willem zeggen he :p haha

heartworm
10 januari 2010, 14:32
22 Okt 2012: Wow, wat kan er toch veel veranderen in bijna 3 jaar!
Nu: 1 Marijn, 2 Cafferata, 3 Rubro/Wolff

1 Bon
2 Wolff
3 Marijn
4 Beko, Broekhoff, Mercurius, Rubro
5 Zena, Lesli, Royal

Bon met stip op nummer 1.

fascinating
10 januari 2010, 14:38
Nee man, hardix zitten paar goede dingen tussen, maar andere merken zijn meestal beter met prijs/kwaliteit :) Niet tegen robin/willem zeggen he :p haha

nee oke. haha

is de Deep impact van hardix mooi

trench
10 januari 2010, 14:48
Wolff mooi vuurwerk voor ieder budget.
Bonfire verrassing voor mij, schitterend vuurwerk voor weinig en mooie kleuren en harde burst.
Rubro event cakes gewoon super
Marijn zitten heel veel toppers tussen.

Bram95
10 januari 2010, 15:21
1: Wollff, goede producten met een goede prijs. De kwaliteit is elk jaar hetzelfde.
2.BonFireworks,zag bij de buurman een paar van deze potten en ze waren erg goed.
3. B&W, elk jaar goede (Ninja) pijlen en goede potten. En vooral het kleiner vuurwerk is volop in aanbod en zeer goed.

ilvan
10 januari 2010, 16:06
gezien afgelopen jaar :

1. Wolf vuurwerk. Compleet met de verkiezing eens; de beste van Nederland.

2. Beko vuurwerk. Had ook dit jaar weer leuke producten, met name die nieuwe 25 sh. fluitbakjes zijn leuk en de Grene Glitter en Rocket boom zijn van ongekende klasse.

3. Evuco vuurwerk. Helaas stoppen ze ermee, maar afgelopen ajar heb ik nog wat potjes weten te bemachtigen, en dan zie je toch weer want een geweldige importeur het was.

4. GBV Vuurwerk. Op Basis van collectie is het niet zoveel. Proline is niet zo'n goede serie. Maar kwa overig vuurwerk en het kleine tuig zitten ze zeker wel goed. Ik heb daar erg van genoten. Ze moeten het siervuurwerk verbeteren en zich amar richten op bijv. de Asian budget line, Want dat is wel een goede collectie.

5. Cafferata vuurwerk Redelijk vuurwerk. De prijzen mogen wel iets lager.

Beste nieuwkomer:

Royal Fireworks. Ze hebben een uitbebreid assortiment, en de proffesionele effecten zie je terug in het vuurwerk. Ik hoop dat er ook een winkel ervan hierheen komt..

Snutareen
10 januari 2010, 17:36
1. Dynasty (Wolff).
2. Royal Garden collection (Royal).
3. Marijn.
4. Oriental collection (Bonfireworks).
5. Zena NL.
-
-
-
-
GBV.
Schuurmans.
BKV.

XpyroX
11 januari 2010, 11:19
- silver collectie: de kleine potten voor onder de 20 euro zijn allemaal top :D sommige met finale maar degene zonder zijn nog onder de 10 euro dus niks mis mee :D

- schuurmans: nu ze wat meer budget potten hebben wordt dit merk aantrekkelijker voor mij. ik heb dit jaar 3 verschillende nieuwe potten gekocht en die waren alle 3 top

- zena: dit jaar zelf niet gehad omdat de dealer geen vergunning had, maar dit ziet er goed uit :D en volgend jaar komt dit er zeker in

- Wolff: van de laatste 4 jaar zit er 3 jaar wolff in de collectie :D heeft geen uitleg nodig denk ik. :D

Anthony bomb
11 januari 2010, 16:50
1. Bonfireworks (overduidelijk)
2. Wolff Dik verdiende 2e plek
3. Marijn vuurwerk Harde knallen, redelijk betaalbaar

Zena, Lidu, Skyline, Broekhoff etc kunnen mij niet echt overtuigen, ze hebben wel leuke producten, maar voor mij niet veel intressants (meer) te bieden sinds de komst van bonfireworks bijvoorbeeld.

Proline en Ferro bijvoorbeeld mogen wat mij betreft al helemaal uit vuurwerkland verdwijnen, want daar zou ik zelfs nooit iets van willen kopen. (Klinkt nogal direct, maar toch)

Ruben
11 januari 2010, 17:16
Nummer 1: Bonfireworks
Nummer 2: Witte Tenten
Nummer 3: Wolff Vuurwerk
Nummer 4: Rubro Vuurwerk
Nummer 5: Cafferata (alleen Showtime)
Nummer 6: Schuurmans Vuurwerk

omepje
11 januari 2010, 19:14
Nummer 1: Rubro
Nummer 2: Wolff
Nummer 3: Hardix
Nummer 4: Witte tenten

Bonfireworks had ik dit jaar niets van, dus kan er niet goed over oordelen.
Dit jaar wel in mijn collectie.

killerdome
11 januari 2010, 22:52
wolff
zena
rubro
marijn

3xh
12 januari 2010, 18:00
1 BONFIREWORKS (heeft zig echt bewezen dit jaar! BETAALBAAR EN MOOI!!!)
2 Royalfireworks (een hele goede nieuw komer met een tal pracht producten vergelijk baar met pro vuurwerk vooral met de efect combinaties.)
3 Wolf (betaal baar en mooi en een tal nieuwe toppers waar onder silver salute.)
4 zena (tja een deel is erg goed vooral de nieuwe palm en 25sh ass ook een tal oude toppers zitten er elk jaar bij, wel hebben ze de plank met een aantal producten voledig mis geslagen.)
5 hardix (mooi vuurwerk meestal redenlijk aan de prijs maar dan heb je wel wat)

Stefan Works
13 januari 2010, 17:07
Mijn favorieten:

1) GBV
2) Schuurmans

FireDragon
17 februari 2010, 19:22
Beetje late reactie mss, maar hier dan toch mijn favorieten:

1 - Pronk, betaalbare mooi uitgewerkte cakes (volle effecten, mooie timing)
2 - Bonfireworks, zou net zo goed op de 1e plek kunnen staan, ware het niet dat ik het erg waardeer dat de gebroeders Pronk echt luisteren naar hun klanten en zich opgelegd hebben onder een bepaalde prijs te blijven met hun produkten (tenminste was dit zo in 2009-2010)
3 - Mercurius, vooral voor de budget potten, maar ook de mooie verrassende effecten in de duurdere cakes (bijv. de falling leaves cake)
4 - Wolff, goed betaalbaar, mooie effecten. Niet al te vernieuwend naar mijn mening.
5 - Marijn, lekkere afwisselende effecten en goede knallen, soms misschien een beetje te chaotisch naar mijn mening.

knaller
17 februari 2010, 19:46
1. bon fireworks
2. witte tenten verhuur
3. zena nederland
4. wolf

hardcore0438
17 februari 2010, 20:32
ik hoor hier niet veel van de cafferata:O.
sky-line is cker goed, goeie budgetpotjes(Y)

zyzal
31 maart 2010, 18:30
Rubro
Hardix
zena
marijn

vindt dit echt top merken !

kamikaze
7 april 2010, 07:52
1. Bonfire
2. Gbv
3. Marijn (wiite tenten)

Bonfire had ik maar één €15-potje van staan, maar echt super kwaliteit. Voor mij een beetje aan de hoge kant kwa prijs, maar de kwaliteit is er zeer zeker ook naar (dan wel niet beter)

GBV ben ik al jaren fan van. Lekker veel potjes voor een euro of €5. Al met al jammer dat hier de Mini gaat verdwijnen. Dit was toch wel een van de grappige items die ze hebben. Verder redelijke kwaliteit voor een goede prijs.

Marijn heb ik vooral kleiner spul van gehad. De grootste items waren de Dreumes en het Romeins Kwartet en een lading Binkies. Op deze items plaats ik hem dan ook derde. Goede gillers in de Dreumes, apparte romeinse kaarsen in het Kwartet en imo overhyped singleshots.

jejestilo074
5 mei 2010, 23:09
1 Rubro
2 Wolff
3 Bonfireworks

defqon1
11 juni 2010, 20:53
NR 1: Wolff, gewoon goed spul. Voor een mooie prijs goed vuurwerk.
NR 2: Hardix, kost bijna niks. Is eigenlijk altijd wel goed. Nooit weigeraars gehad.

PYROMANIAC 1975
12 juni 2010, 10:36
Elite Brand Rubro.
+ Mooie cake's met mooie effecten waarvan er sommige erg groot uitkomen.
- Prijs is behoorlijk hoog.
Royal Garden Royal Fireworks.
+ Erg mooi vuurwerk met heel veel kleurijke en brede effecten.
- De cake's als Edelweiss en Impirial Orchid mogen wel gewoon vierkant worden.
Red Factory Royal Fireworks.
+ Mooi vuurwerk met ook weer cake's die behoorlijk breed effect geven.
- Pear of Thunder presteerd niet
Dynasty Wolf.
+ Super vuurwerk voor elk budget.
- Pakket assortimenten vallen tegen.

stefantvs
12 juni 2010, 11:54
Is er dan niemand die voor jorge gaat ?
Vind deze cakes altijd erg mooi + een leuke prijs wat ze dr voor vragen.

nummer 1&2

1= Jorge
2= Dynasty wolf

skyrider
12 juni 2010, 12:30
1 Royal Fireworks : Momenteel nog steeds mijn favoriet. De cakes die ik had,Deden wat ze moesten doen. Verder zijn er in bijde lijnen,Een aantal cakes die ik graag zou willen mee maken. Hun heldere kleuren gebruik en de niet vaak voor komende effecten,Maken hun mijn nummer 1


2 Bonfireworks Oriental Collection : Prijs/Kwaliteits verhounding is gewoonweg super. Ik heb er nog geen ervaring mee,Hopelijk komt daar dit jaar verandering in. Oosterse uitstralling,Zeer heldere effecten en harde burst,Zijn de woorden die in me op komen.

3 Rubro Elite Brand : De twee event cakes die ik had,Waren echt heel mooi. Veel verschillende effecten,Heldere kleuren,Keiharde burst. De prijs was alleen wel een tikie te hoog.

Bert
12 juni 2010, 14:30
Bonfireworks: mijn nummer één. Voorheen was het Wolff maar nu ga ik toch echt voor Bonfireworks. Goede kwaliteit, geen onnodige crackling in de cakes en de prijzen zijn super. Aankomend jaar waarschijnlijk weer voornamelijk vuurwerk van dit merk.

trench
12 juni 2010, 20:07
Bonfireworks. wat een prachtig vuurwerk en betaalbaar.
Wolff. mooie budget cakes.
Marijn.afgelopen jaar voor het eerst gehad en zeker niet voor het laatst. gewoon super vuurwerk.

Pyrofiel
13 juni 2010, 12:03
Afgaande op wat ik van het afgelopen jaar gehad heb en op films gezien zeg ik:

1. Wolff Vuurwerk
2. Marijn Vuurwerk
3. Bonfireworks

pele
13 juni 2010, 20:57
Top drie:

1. Wolff
2. Bonfireworks
3. B&W

leslifan
30 juli 2010, 20:09
lesli
de prijzen zijn niet echt ehh lol zal ik maar zeggen.
maar de potten en de rest is wel goed

Lesl
31 juli 2010, 10:54
lesli
de prijzen zijn niet echt ehh lol zal ik maar zeggen.
maar de potten en de rest is wel goed

Het is jou mening maar,
Ik koop al +- 2 jaar bij Lesli, en het enige dat goed was is de nieuwe pyro-shopper lijn, en die verkoopt ook niet elke winkel, zoja maar 3 potten..
Maarja de rest vind ik zwaar bagger en veelste duur!

Dit jaar word het Royal fireworks en Marijn.
Zeer goed vuurwerk, helemaal waar royal dit jaar mee komt, en Marijn ook.

Lesli komt er bij mij voorlopig niet meer in, dat zeker:bye:

herdervriend
31 juli 2010, 11:38
Sinds 2007 koop ik vuurwerk dus mijn mening zal niet echt boeiend zijn. Althans koop vuurwerk als in, ik kan t herinneren, daarvoor zijn t van die vage vlekken, want steek al vuurwerk af sinds ik 13 was, wat nog steeds laat is maar toch, ben nu 19 en heb nog steeds geen vrijheid in wat ik doe thuis, dus echt genieten kan ik sowieso nooit zolang ik nog thuis woon. Maar goed genoeg onzin, ff naar t verhaal.

Ik heb sinds 2007 5 merken gezien, Wolf/Beko/Lesli/Breeschoten/Schuurmans. En ik moet zeggen, elk jaar weer genoot ik ervan, van al het vuurwerk wat ik had. Alleen, verleden jaar had ik pas echt wat ik wou hebben. Dus ik denk dat van wat ik verleden jaar had gekocht, echt mijn favorieten zijn, maar daar vertel ik lekker veel mee, want dan blijven er nog steeds 4 over.

Wolf: Verleden jaar had ik rond de 160 euro besteed aan vuurwerk van Wolf, officieel Frans Mulder, kocht een boel en ik moet zeggen het was allemaal prachtig, echt prachtig. En verbazingwekkend, want de Navy Seals leverde feitelijk meer effecten op dan bijvoorbeeld een pot die ik had die 5 keer zo duur was, wat echt schokbarend is. Paar pijlen gingen mis, eentje kwam zelfs zo dichtbij een ander dat we dachten dat zn ogen adios waren, had die maar een bril moeten dragen, maar nee, die Fire/Imperial pijlen waren echt GEVAARLIJK. Rond 12 uur snachts stak ik ook andere potten af, eerste keer dat er ooit wat omgevallen was bij mij, liep gelukkig goed af. Maar heb genoten en niks is over.

Beko/Lesli: Ja, Goudvuur verkocht ze beiden en ik moet zeggen, de klantvriendelijkheid, serieus, ik ga daar voor de rest van mn leven vuurwerk kopen, al ist niet echt wak wil, want god, ze zijn zo aardig, geven ook als enige demo's hier in Gouda en belangrijkst, ze hadden zelfs een wedstrijd georganiseerd, helaas verloren. Ken met de eigenaren best goed omgaan:) Echt aardige mensen. En kreeg zelfs een fluitcake gratis, die ik wou hebben. Oh en mijn materiaal (film van die demo avond) werd zelfs op hun website gezet, ik bedoel, promotie voor mezelf en een gratis fluitcake, beter bestaat niet lijkt mij:) Vervolgens met 2 volle zakken thuisgekomen:) Der is feitelijk alleen nu nog klein knalspul over, ruim 100 euro daar besteed. En echt, net na 12-en, stak ik een cake af genaamd de Cybershot, eerste 500 grams die ik ooit heb gehad. En serieus, ik ben verliefd.

Breeschoten: Deze was eigenlijk bijna niet doorgegaan, want had niks gewonnen en mn ouders keurden t niet goed dat ik nog meer bestelde, maar toch besloot ik om 4 uur nog ff snel naar Streefland toe te gaan. Kocht 3 hele lange touwen waarmee ik dus t vuurwerk kon afsteken en 2 stukken vuurwerk. En moet zeggen, als je voor een pot ter grote van de Cybershot, althans lijkt erop, alleen dan 290 dacht ik aan grammen (die ene actie pot van 34.95), als je die koopt, nadat de actie voorbij is voor maar 31 euro. Dan ben je blij, ook echt genoten van die cake. Hij was groots en duurde LANG. Heb hem gelukkig gefilmd:)

Conclusie: Lesli met de Cybershot was de beste! Verleden jaar.

Maar, als ik qua producten eenheid/prijs en meer moet kijken dan is WOLF on verslagen.

dimple
1 augustus 2010, 02:05
Ook weer een leuke topic dit. Mijn keuze is als volgt:

1. Bonfireworks.Mooie heldere kleuren, veel variatie, goede burst, werkelijk geen ene pot in hun assortiment is overpriced.

2. Wolff.mooi breed assortiment, zitten enkele toppertjes tussen, helaas ook een aantal cakes zijn naar mijn mening te duur.

3. Witte tenten.mooie kleuren, goede burst, mooi assortiment, helaas ook hier wat overpriced artikelen, met name in de ongelooflijke krankzinnige-lijn. (ook hier eigen mening, een ander kan hier anders over denken)

Beko en Royal heb ik nog geen ervaring mee. Van wat ik aan filmpjes zie, ziet het er goed uit. Zeker merken om in de gaten te houden.

bryan613
23 augustus 2010, 13:46
Mercurius
Wolff
Hardix
Brave & Wichers

dit zijn mijn favorieten

smilli
23 augustus 2010, 13:51
Wolff
GBV
Broekhoff
Marijn
B&W
Zena

Ruben
23 augustus 2010, 14:07
Elke importeur heeft zijn toppers, maar ik heb ook een aantal favorieten

Witte Tenten
Rubro Vuurwerk
Royal Fireworks
Wolff Vuurwerk
Bonfireworks

danielmi
23 augustus 2010, 22:10
Wolff
GBV
Broekhoff
B&W
Zena

wat ik nog wil proberen:
Marijn
Bonfireworks

scootflyer
23 augustus 2010, 22:52
De afgelopen 2 jaar heb ik vuurwerk van wolff gehad en dit is mij goed bevallen. Het afgelopen jaar had ik ook nog een aantal cakes van bonfireworks en ook deze zijn erg goed in de smaak gevallen.

Wat het dit jaar gaat worden? Ik heb echt nog geen idee. Er is zoveel nieuws op vuurwerk gebied. Breeschoten die een nieuwe collectie met een scherpere prijs/kwaliteitsverhouding komt, Lesli die met veel belovende producten komt, Schuurmans die veel nieuws in petto heeft. Dit waren merken die ik altijd wat links liet liggen, kocht er wel eens wat om wat uit te proberen, maar voor de rest vond ik de prijs vaak te hoog voor wat je ervoor kreeg. Laat ik het zo zeggen: er waren merken met een betere prijs/kwaliteitsverhouding. En die merken komen ook dit jaar weer met mooie producten, kijk maar eens naar de nieuwe filmpjes van Bonfireworks.

Het gaat dit jaar nog erg moeilijk worden om een beslissing te maken, mijn budget is helaas niet eindeloos. Dus dat wordt nog heel wat lijstjes maken en proberen zoveel mogelijk demo's te bekijken.

Het beloofd in ieder geval een heel mooi vuurwerkjaar te worden met veel nieuwe producten.

the mighty two
24 augustus 2010, 14:51
Bij mij staat Pronk de afgelopen 2 jaar op 1. Deze hebben een mooie eigen lijn opgezet welke ze dit jaar wederom verder willen uitbreiden.

Op 2 staat met een haartje erachter Bonfireworks.

En op 3 komt bij mij na veel twijfel toch Marijn voor Wolf en Zena.

Er komt dit jaar ook zeker van alle 5 weer wat in de collectie!

leslifan
16 september 2010, 15:57
lesli valt er een beetje uit zie ik...

3xh
16 september 2010, 18:21
lesli valt er een beetje uit zie ik...

vind je het gek?...
veel te duur en niet echt spectaculair..
raar maar waar tog zijn zij een van de grootste:bonk::frusty:

Jupilerfreak
16 september 2010, 18:31
vind je het gek?...
veel te duur en niet echt spectaculair..
raar maar waar tog zijn zij een van de grootste:bonk::frusty:

Dat komt doordat ze al jaren een vaste afzet hebben en de gemiddelde consument niet weet wat waar voor het geld is. Die kopen gewoon een pakket van 40 euro en klaar.

herdervriend
16 september 2010, 18:42
Ik zelf vind Wolf vuurwerk toch wel echt eruit springen, koop pas 2 jaar producten bij een dealer die deze collectie verkoopt en moet zeggen, mooi, prijs is goed, echt niks om over te klagen!

Lesl
16 september 2010, 19:01
Tot nu toe, wolf en royal fireworks, die 2 komen er zeker weten in!

smoorkie2
16 september 2010, 19:09
niet echt veel super keus. legaal spul haal ik altijd bij de lokale grote broekhoff dealer hier. neem dan altijd wel het duurste/grootste pakket van Crown. vindt crown opzich best een goed merk.

Vadha
19 september 2010, 19:25
Voor mij is dit:

Dynasty
Barely Legal
Royal Fireworks
Marijn
Bonfireworks

Jean-Paul_*
19 september 2010, 19:53
Ik zal jullie mijn mening vertellen over de merken die ik heb gehad tot nu toe.

Vroeger ging ik altijd met mijn vader vuurwerk halen bij de vuurwerkreus en daar hebben ze dus GBV en naast dat hun eigen lijn genaamd : De Vuurwekreus Collectie

De Vuurwerkreus Collectie : een leuke collectie, ( iedegeval dat vond ik toen ) waarvan sommige producten de omgelabelde producten zijn van GBV.

GBV : met deze collectie heb ik toch altijd een band mee gehad, ik haal der niks meer van ( op de Bullpack na ) maar toch kijk ik altijd aandachtig naar de nieuwe producten waarmee ze elk jaar mee komen. Prijs/Kwaliteit vind ik slecht bij heel veel producten zoals de Big,Bigger,Biggest enzovoorts.. Toch blijven ze overeind staan dit komt denk ik omdat zij vroeger voor mij iedergeval de grootste waren. Ik koop er niks meer van omdat het mij niet meer raakt maar de gewone consument denkt hoe groter hoe beter en die leggen dan wel die 120 euro voor die cake. GBV wordt het komend jaar iedergeval niet.

Na dat Vuurwerkmagazijn7kamp opende ging ik gelijk hierheen is een stuk dichterbij dan de Vuurwerkreus. En daar hebben ze de volgende lijnen : GBV, Skyline , Katan Vuurwerk en Bonfireworks.

Katan vuurwerk : Een zeer mooie collectie, met veel verschillende producten vooral in de Maxx line assortiment en je hebt ook Profi vuurwerk, oftewel het gekopieerde vuurwerk van Dynasty. Maxx line heeft zeer mooie producten alleen vind ik dat het soms net iets te veel vragen voor een cake, of juist net te weinig wat voor mij in het voordeel is. Profi vuurwerk ook een mooie collectie alleen vind ik bij sommige cakes de prijs te hoog. Temple off Stone van wolff is 45.00 terwijl Profi er 60.00 voor vraagt.

Bonfireworks : Ze bestonden al een jaar en ik had nog niks van ze gehoord tot dat vuurwerkmagazijn7kamp het ging verkopen en ik ging me er maar is in verdiepen dit zijn echt stuk voor stuk TOP PRODUCTEN!! Prijs is top, kwaliteit is top. echt dit is mijn collectie hier hou ik van. Ze hebben geen enkel product waar ze teveel voor vragen zoals de oriental collectie de duurste is 36 euro voor een 500 grammer! Mijn favoriete collectie dus en die waardeer ik enorm hoog!

Wollf vuurwerk : Dit jaar komen ze met mooie nieuwe producten alleen soms hebben ze echt kwalitatief slechte producten maar ook heel veel goede producten met als uitschieter natuurlijk de Silver Salute maar ook de Panter,Concerto Rosso zijn heel goed. Allemaal van Dynasty maar dat is ook de collectie die mij het meeste aanspreek. Wolff staat er heel goed voor als ik het zo bekijk. Hiervan neem ik ook veel cakes van mee.

Hoop jullie zo een stukje ervaring van mij goed over te hebben gebracht op jullie.

Marizon
19 september 2010, 20:13
BlackSmith collection
dynasty
en wolff

roderick
19 oktober 2010, 08:41
Nee man, hardix zitten paar goede dingen tussen, maar andere merken zijn meestal beter met prijs/kwaliteit :) Niet tegen robin/willem zeggen he :p haha

Kijk, het is maar goed dat ik dit even zie.... Ik denk dat de heren hier niet zo blij mee zijn:rolleyes:

teun48
19 oktober 2010, 13:11
Dynasty- gewoon elk jaar weer vele toppers erbij in hun assortiment.
Barely Legal- vooral de oude producten zijn goed, met de nieuwe (omblabelingen) hebben ze de lijn verpest.
Royal Fireworks- geweldige producten voor een goede prijs.
Marijn- Orginele producten met een aantal toppers zoals: Vette Marja, Grof Geschut en de Zware Jongens, producten van 2010 zien er ook goed uit, alleen ligt de prijs wel hoog.
Bonfireworks- erg goede effecten voor een nog betere prijs.
Cafferata- dan praat ik vooral over de Showtime lijn, voor de freaks erg kicken!
Rubro- Met het Buurtassortiment XXL vind ik dat deze er ook tussen mag staan!
Hardix- zitten goede producten tussen misschien mogen de prijzen wel iets zakken maar ik ben er in het algemeen erg tevreden over.
Zena NL- goede zet om de Belgische markt deels naar Nederland te halen, vooral de aanbiedingen van 5x 20sh of 12x Messier spreken mij altijd erg aan. Ook de single shot pakketjes Fusion bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd.

XpyroX
19 oktober 2010, 13:57
dit jaar gaat pronk niet lukken helaas.
maar wel:
- wolff
- marijn
- royal
- zena
- pyroshopper
- bonfireworks


:D

TenJ
17 november 2010, 21:53
Kijk, het is maar goed dat ik dit even zie.... Ik denk dat de heren hier niet zo blij mee zijn:rolleyes:

Haha, dat wordt billenkoek..

meerval
18 november 2010, 16:07
Bonfireworks staat tot nu toe op eenzame hoogte voor mij, misschien ook nog wel de tweede plaats:wink:

thunder95
7 januari 2011, 17:40
Dynasty- gewoon elk jaar weer vele toppers erbij in hun assortiment.
Barely Legal- vooral de oude producten zijn goed, met de nieuwe (omblabelingen) hebben ze de lijn verpest.
...
Cafferata- dan praat ik vooral over de Showtime lijn, voor de freaks erg kicken!
...
Zena NL- goede zet om de Belgische markt deels naar Nederland te halen, vooral de aanbiedingen van 5x 20sh of 12x Messier spreken mij altijd erg aan. Ook de single shot pakketjes Fusion bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd.

Mee eens! :thumbup:

*Vuurwerkfreak
7 januari 2011, 17:53
Wat ik erg waardeer:

Lesli's pyroshopper collectie.
Wolff's dynasty collectie.

Ik begin Breeschoten de Kruiterij ook steeds meer te waarderen vanwege zeer mooie budgetcake's.

Ruben
7 januari 2011, 18:40
Wanneer ik terug ga kijken naar mijn oud en nieuw dan is het toch wel Cafferata/ Showtime, Bonfire/ Oriental en Rubro/ Elite Brand. Daar heb ik echt toppers in terug gezien.

raymond24
7 januari 2011, 19:45
wolff
rubro
cafferata
maar zo zijn er nog veel meer super merken

moontan
7 januari 2011, 23:09
Na mijn ervaringen tijdens O&N 2010-2011 is mijn keuze:

1. Dragon Line Breeschoten
2. Bonfireworks Oriental
3. Marijn Menselijkheid en Horoscoop
4. Wolff Dynasty
5. Rubro Event serie
6. Vuurwerk Totaal

bassiefirework
7 januari 2011, 23:12
1 Dynasty Wolff Vuurwerk
2 Bon fireworks
3 Zena Vuurwerk Nederland
4 Royal Fireworks
5 Marijn Vuurwerk

landinho
8 januari 2011, 00:37
Wolff, heeft echt hele leuke artikelen.

En dat voor redelijke prijzen. Echt een topmerk!

anco26
8 januari 2011, 00:46
Afgelopen jaar voor het eerst kennis gemaakt met de producten van Royal fireworks. Ik moet zeggen dat hun producten erg veek indruk gemaakt hebben op mij! De effectn van hun vuurwerk hangen zeer dicht tegen proffesioneel vuurwerk aan! Grote goed uitgewerkte effecten en een zeer goede burstknal. ( dan praat ik vooral over de red factory collection)

dimple
8 januari 2011, 00:55
Na afgelopen O & N:

1. Marijn
2. Royal
3. Bonfireworks
4. Wolff
5. Zena

Maximum blast
15 januari 2012, 04:39
Wat ik waardeer is dat een merk een constante qualiteit
heeft en een goed uit gewerkt effect heeft.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn als de prijs goed is
zoals 1 euro per schot.

De volgende merken vind goed:
1)Rubro
2)Royal Fireworks
3)Bon Fireworks (wordt de laatste tijd wel mee geknoeid helaas)

rene_vuurwerk
15 januari 2012, 08:57
Afgelopen oud en nieuw had ik verschillende merken en veel demo's bezocht.
vandaar mijn top 3

1) Royal Fireworks
2) Rubro
3) Wolff

3xh
15 januari 2012, 10:23
1- Royal- alle 3 de lijnen....
(vooral hun waaiers zijn wonder schoon)
2- Rubro- de heavy legand .....
(al vind ik andere producten van rubro ook heerlijk)
3 Wolf- Dynasty...
vind ik nog steeds goed!(komt vooral door oude toppers zoals Panter en Sniper)
4 - Bon fireworks - oriental...
(mooi en goed betaalbaar)
5 - caferata- showtime...
(ischien wel de beste van allemaal! maar wil voor een goed oordeel meer producten van caferata hebben geschoten)

floris1
15 januari 2012, 10:54
1) Rubro
2) Wolff


mvg
Floris1

Black Dragon
15 januari 2012, 12:16
RUBRO en ROYAL waren wel de toppers dit jaar! 2 merken die zeker terug komen op mijn lijstje!

killerdome
15 januari 2012, 12:18
Ik vind het altijd erg moeilijk om een merk gelijk te bestempelen als goed, laten we eerlijk zijn, ieder merk heeft z'n goede en slechte producten. Dat is ook zo bij de beste importeurs, want niet iedereen heeft dezelfde smaak, gelukkig!:p Wel kan ik zeggen dat ik sinds afgelopen jaarwisseling helemaal lyrisch ben over de producten van:

Royal Fireworks, met name de mooie waaiers, ook zijn de nieuwe cake's van vorig jaar zeer goed qua helderheid, variatie en boeketgrootte. Dit jaar wil ik zeker weer wat producten van royal hebben, ook ben ik benieuwd waarmee ze dit jaar op de markt zullen komen!:)

Pronk vuurwerk, veel variatie in hun collectie én veel variatie in hun producten per stuk. Ik ben blij dat ik hun producten vorig jaar eindelijk eens met eigen ogen heb mogen bewonderen. Pronk vuurwerk kun je gewoon bestempelen als kwaliteitsvuurwerk en vuurwerk dat een mooi tempo heeft, niet te snel en niet te langzaam, tussendoor vaak even een tempoversnelling en dan weer shot voor shot. Pronk vuurwerk is dus ook zeker vuurwerk wat ik onthouden wil voor dit jaar!

Bon-Fireworks, dit jaar had ik ook een groot scala aan Bon-Fireworks. Het mooie van het spul van Bon-Fireworks vind ik dat er per cake weinig effectverschil in een cake zit. Dit verveelt bij Bon-Fireworks gewoon niet en het is dan dus ook heerlijk spul om in te zetten bij een showtje of doorlontproject:)

Rubro, zij zijn ook gewoon lekker aan de weg aan het timmeren, van de showtails cake hebben zij nu het effect ook verwerkt in de event stage maker, well done! De heavy legend serie zijn stuk voor stuk toppertje met heerlijke heldere kleuren en tussendoor snoeiharde salutes die uit de kleine maar fijne potjes komen!

Zo zie je maar weer, ik kan over ieder merk wel wat goeds zeggen, wel kan ik het vuurwerk pas echt goed beoordelen als ik het met eigen ogen heb gezien. Bovenstaande merken heb ik dan ook in de straat met eigen ogen mogen bewonderen en deze merken sprongen er toch echt wel uit!

marty
15 januari 2012, 12:26
Het merk wat ik geweldig vind is:
1. Bonfire.
2. Zena. (nog niet veel van afgestoken maar,wat ik had was super)
3. Rubro.

Mvg Mart

stefanovic
15 januari 2012, 13:04
1. Rubro
2. Royal
3. Wolff (zakt steeds verder weg. ik had deze vorig jaar nog boven aan staan, maar de producten worden mij te duur.

Rowy Vuurwerk
15 januari 2012, 13:07
1: Rubro
2: Royal
3: Marijn
4: Wolff
5: Zena

thunder95
15 januari 2012, 13:28
1. Rubro
2. Royal
3. Wolff (zakt steeds verder weg. ik had deze vorig jaar nog boven aan staan, maar de producten worden mij te duur.

Mee eens. Vooral dit jaar was Wolff maar matig, terwijl het voorgaande jaren echt geweldig spul was. Oke, het is nog steeds geen slechte importeur maar de kwaliteit is (met name dit jaar) erg achteruit gegaan en dat is heel jammer...

Voor mij was Rubro dit jaar de nummer 1.

Jacob
22 januari 2012, 20:52
Na mijn ervaringen tijdens O&N 2011-2012 ga ik voor:

1. Drgn Line Breeschoten (alleen de pijlen had ik niet)
2. Monaco line Breeschoten
3. New Spirit Lesli
3. Crown Broekhoff
4. Zodiac Lesli
5. Diamond collectie Schuurmans
6. Weco Nederland
7. Made in China Lesli
8. Professional Style Breeschoten

Vuurwerkkoning
22 januari 2012, 21:00
1. Rubro
2. Katan
3. Royal
4. Bonfireworks
5. Zena NL
6. Wolff
7. Marijn
8. Cafferatta

smilli
23 januari 2012, 14:14
Rubro, Royal en Wolff. Bonfire is in mijn ogen achteruit gegaan met veel producten die in kwaliteit minder worden dus behoort die niet meer in mijn persoonlijke top 3.

Pyroclastic
23 januari 2012, 19:47
1) royal
2) rubro
3) wolff

3xh
24 januari 2012, 06:51
Ik ga geen 1-2-3 doen! maar: ik waardeer ....hoog, omdat...

RUBRO- Nu ook voor het 2e jaar ervaring mee!
En wat ik heb gehad was super!
Omdat ik nu aardig wat producten van deze firma heb gehad/afgestoken kan ik een aardig(e) oordeel geven.
Of je nu een kleine cake of een groote cake neemt.
Of je nu een I-shape of een Fan-shape koopt,. Het is gewoon allemaal goed.
Ik zie Rubro als de nieuwe Alrounder op consementen gebied!

CAFFERATA- wat ik van deze firma heb gezien was super! Helaas kan ik deze firma niet heel goed beoordelen omdat ik pas 2 jaar vuurwerk van Cafferata heb gehad.
Maar wat ik van deze firma heb gezien was buitengewoon goed! (al is de prijs wel aan de hoge kant).

ROYAL-FIREWORKS-Een firma met erg mooie waaier cake's.
En gelukkig zijn de waaier's apart en creatief genoeg om aan te schaffen.
Ik Vind Royal zeer sterk door hun kleuren in hun vuurwerk.
geen enkel andere importeur gebruikt/heeft heldere kleuren als Royal.
Wil je iets wat dicht bij professioneel vuurwerk staat/in de buurd komt?..... neem dan Royal-Fireworks.

WOLFF-VUURWERK-Hier wil ik verder geen woorden meer aan vuil maken.
Ik vind Wolff-Vuurwerk het afgelopen jaar helemaal niet zo sterk meer.
Gelukkig blijft Wolff-Vuurwerk nog de ideale importeur voor de Perfekte budget cake's.
Voor klein spul kun je hier ook prima terecht.

binkenparade
22 oktober 2012, 13:34
rubro
heron van vuurwerk 24
royal

Djaimy
22 oktober 2012, 13:56
1. Rubro
2. Zena
3. Lesli, met veel producten duur, maar heeft wel goed vuurwerk!

heartworm
22 oktober 2012, 14:01
1 Marijn (ik ga al die mooie tails, rare wolkjes, goede kleuren en vernieuwende effecten echt missen straks in meerdere uitlopende items)
2 Cafferata (Kleuren zijn pure klasse en de reeks aan single-shots is echt gaaf)
3 Rubro en Wolff (Rubro door z'n vernieuwende drang in vooral zwaardere en combinatie-cakes, maar toch koop ik de kleinere potten zoals Zentax, HL49, Secret Salute en Showtails en Wolff omdat ze toch lekker meekomen met potten als The Moment en de Fuego. Wolff ook omdat ze goede klassiekers hebben zoals Silver Salute, Crying Angels, Panther en Concerto Rosso. Wolff is wel afgezakt bij me door de recente prijsverhogingen die echt fors zijn)

the cigarman
22 oktober 2012, 14:17
1 Royal: Vooral de oudere cakes die eerder op de markt zijn gebracht vind ik zeer mooi.
Mooie heldere kleuren en grote effecten.
Minpunt is wel, dat de nieuwe producten wat mij betreft een te hard burst hebben.
Dat doet mij gelijk denken aan Pro-line.

2 Rubro: De event cakes vond ik al super.
Maar de Event Gold is een mooie topper.
Dit jaar ga ik de Event Gold niet kopen/afsteken, maar ik vermoed volgend jaar wel.

3 Wolff: Het was een twijfel geval met nummer 4.
Maar ja, ik geef Wolff toch het voordeel van de twijfel.
Vorig jaar hadden ze een 3 tal zeer mooie cakes op de markt gebracht.
De Flying Dutchman, The Cube en May day.
Dit jaar is het grootste gedeelte van de nieuwe producten niet de moeite waard.
Jammer, dat had ik niet van Wolff verwacht.
Toch blijven de Sniper, de 3 bovengenoemde cakes, de No Mercy wel super.
Maar waarom wordt die Silver saltute zo f*cking duur, dat kan niet.
Wolff zorg er voor, dat jullie de goede weg in gaan, want dat doen jullie nu niet.

4: Marijn.
Ondanks dat het k*t gaat met Marijn, blijf ik in Marijn geloven.
Hopelijk krijgen ze in 2013 the good vibe weer te pakken.
En komen er weer veel mooie Marijn producten op de markt.
Ik mis stiekem de Vetjes, de Woede, de Vette Marja en de Zware jongens.
Gelukkig heb ik nog een aantal van bovenstaande cakes kunnen regelen.
Maar ik zou eigenlijk een kaarsje voor Marijn moeten branden.

5: Pronk.
Al jaren loop ik te twijfelen of ik langs deze importeur ga, om mijn vuurwerk te halen.
Maar het grootste nadeel is, dat ik al vrij snel aan mijn max. zit voor na 0:00 uur cakes.
En dat ik voor die paar cakes niet naar Willemstad cross.
Volgend jaar wil ik het anders doen.
Ik wil zo ie zo Pronk halen.
Dan laat ik de bovenste drie/vier importeurs even voor wat ze zijn.
En ga ik boodschappen doen bij Pronk.
Herinner mij gerust aan, als het 2013 is.

amen. :wink:

Lambal
22 oktober 2012, 15:54
1.Rubro
2.Zena
3.VuurwerkTotaal

Alle drie mooie oude en nieuwe producten tegen betaalbare prijzen. De één nog net wat beter dan de ander.

joeyvanderlee
22 oktober 2012, 17:35
1 Royal: Vooral de oudere cakes die eerder op de markt zijn gebracht vind ik zeer mooi.
Mooie heldere kleuren en grote effecten.
Minpunt is wel, dat de nieuwe producten wat mij betreft een te hard burst hebben.
Dat doet mij gelijk denken aan Pro-line.

2 Rubro: De event cakes vond ik al super.
Maar de Event Gold is een mooie topper.
Dit jaar ga ik de Event Gold niet kopen/afsteken, maar ik vermoed volgend jaar wel.

3 Wolff: Het was een twijfel geval met nummer 4.
Maar ja, ik geef Wolff toch het voordeel van de twijfel.
Vorig jaar hadden ze een 3 tal zeer mooie cakes op de markt gebracht.
De Flying Dutchman, The Cube en even vergeten.
Dit jaar is het grootste gedeelte van de nieuwe producten niet de moeite waard.
Jammer, dat had ik niet van Wolff verwacht.
Toch blijven de Sniper, de 3 bovengenoemde cakes, de No Mercy wel super.
Maar waarom wordt die Silver saltute zo f*cking duur, dat kan niet.
Wolff zrg er voor, dat jullie de goede weg in gaan, want dat doen jullie nu niet.

4: Marijn.
Ondanks dat het k*t gaat met Marijn, blijf ik in Marijn geloven.
Hopelijk krijgen ze in 2013 the good vibe weer te pakken.
En komen er weer veel mooie Marijn producten op de markt.
Ik mis stiekem de Vetjes, de Woede, de Vette Marja en de Zware jongens.
Gelukkig heb ik nog een aantal van bovenstaande cakes kunnen regelen.
Maar ik zou eigenlijk een kaarsje voor Marijn moeten branden.

amen. :wink:

Je bedoelt waarschijnlijk mayday ;)

Mijn top 3 :

Rubro (onder voorbehoud) : Ik heb nog nooit iets van rubro live gezien, maar wat ik nu zie bij de filmpjes word ik heel blij van.

Wolf: Toch echt een paar goede potten, zoals panther, concerto rosso, mayday en nog wel een paar.

Lesli: Hier blijf ik toch altijd wel wat kopen, ook toppers zoals monster jam, next mystery mines, pontificaal...

k0enn
22 oktober 2012, 17:44
Mijn Top van afgelopen Oud en Nieuw:

1 Bonfireworks
2 Rubro
3 Original BE hoort er dus eigenlijk niet bij...
4 Wolff
5 Zena NL

En toch komt er zeer weinig tot geen Bonfire dit jaar, ik heb zo goed als alles al besteld van rubro en royal,, ook enkele wollf producten en aardig wat Original belgie producten zitten in de collectie.

Maximum blast
29 oktober 2012, 22:23
Wat ik waardeer is dat een merk een constante qualiteit
heeft en een goed uit gewerkt effect heeft.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn als de prijs goed is
zoals 1 euro per schot.

De volgende merken vind goed:
1)Rubro
2)Royal Fireworks
3)Bon Fireworks (wordt de laatste tijd wel mee geknoeid helaas)

Nu is dit;
1)Rubro
2)Zena
3)Royal Fireworks
4)China Red/Wolff
5)Bonfireworks

smilli
30 oktober 2012, 00:24
Wolff
GBV
Broekhoff
Marijn
B&W
Zena

Dit is nu geworden:
Rubro
Royal
Wolff
Broekhoff

kamikaze
30 oktober 2012, 08:15
Wat ik hoog heb staan;

1. Bonfire,
Is nog gebaseerd op de "oude cakes". Heb weer genoeg besteld, dus eens zien of ze die nummer 1 plek kunnen houden.

2. China Red,
Zie erg goede dingen voorbij komen in die hoek, wordt ook dit jaar uitgebreid getest. Mogelijk een nieuwe nummer 1 dus!

3. Katan,
Hebben goede producten, ook ervaring mee gehad twee jaar terug. Beviel prima! Personeel van Katan gaat ook in op vragen, en geeft verkopers meer vrijheid. Is toch ook een pluspuntje.

Ischa
30 oktober 2012, 08:46
Mijn nieuwe favoriet is toch wel Rubro vuurwerk geworden.
Goed vuurwerk,vernieuwende producten, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. en Wim is zelf ook lekker actief op het forum en staat achter de producten die op de markt komen.
Voorheen altijd veel Wolff gehad maar door de absurde prijsstijgingen sla ik die dit jaar over.

Zena komt bij mij op 2.
Gaan goed mee met de tijd en prijstechnisch zie ik leuke dingen voorbij komen.
Goede blokjes voor een euro of 20 ,Zena cakebox en 3 25 grammers van 16 shots voor 50 euro.
Ik wordt er vrolijk van.

Royal staat bij mij ook hoog aangeschreven.
Mooie producten, en met commentaar op foras wordt ook echt veel gedaan.

Dus dat is wat er dit jaar voornamelijk in mijn collectie te vinden zal zijn.

3xh
30 oktober 2012, 09:03
Ik heb voor dit jaar nog niet echt een favoriet.
Ik heb wel kanshebbers.
Kanshebber nr:
1- Rubro. Mooie producte sommige voor een acceptabele prijs.
Vernieuwend maar ook sommige producten die ik duur en matig vind.
Ook die vage advied prijzen doet me twijfelen eveneens als het niet verschijnen van sommige filmpjes en informatie.
2- Royal . Helaas niet echt vernieuwend. Maar de oude producten zijn echt helemaal top!
Sommige nieuwe producten soal magicanes en de Timeless zijn echtr toppers.
De prijzen zijn wel eerlijk.. Alleen die prijs stijging vind ik raar.. Die hadden ze beter geleidelijk kunnen doen.
3- Vuurwerk visi/original/vw totaal. Vorrig jaar vond ik Original nog inspiratiloos en weinig vernieuwend.
Maar ze zijn terug.... En hoe!
Mooie eerlijke producten. En nog belangrijker betaalbaar.
4-katan.
Komen met mooie producten en eerlijke betaalbare prijzen.
Alleen het landelijk berijk van Katan vind ik erg jammer.
Ik kan er moeilijk aankomen in mijn omgeving.
5- broekhoff.
Mooie verfrissende producten.
Prachtige Labels en nog strakker uitgewerkte producten.
Helaas is bijna alles wel flink aan de prijs.
Maar kwalliteit gegarandeerd..

Ik ben er iig nog niet over uit!

Jupilerfreak
30 oktober 2012, 11:12
Voor 2012 ziet mijn lijst er als volgt uit.

1. Katan. Luistert goed naar de signalen die bij de consument vandaan komen. Speelt daarnaast goed in op de huidige economische situatie. Het assortiment is zeer uitgebalanceerd en logisch opgebouwd. Goed klein vuurwerk, trek je zeker jongere liefhebbers mee. Zoeken niet direct de grenzen van wat mogelijk is op, maar produceren daarentegen wel kwaliteit goede potten met 15 gram effect lading tegen leuke prijzen. Prijs-kwaliteit-verhouding lijkt goed te zijn. Biedt daarnaast de ruimte voor acties.

2. Vuurwerktotaal. Producten worden uigebracht in aantrekkelijke prijsklassen. Mooie producten in de middencategorie. Kwalitatief goede producten. Prijs-kwaliteit-verhouding lijkt goed te zijn. Qua acties op Huisman en Haokan verder nog niet veel gezien. Voor het klein grut zou ik er niet heen gaan. Qua aanbod pijlen zit het dan wel weer goed.

3. Rubro. Zoekt de grenzen van de wet nadrukkelijk op. Hebben enkele zeer mooie producten. Voor freaks (met groot budget) erg interessant, voor de gewone consument minder aantrekkelijk, aangezien er veel producten in de hogere prijsklasse bij zijn gekomen. Dat is het nadeel van maximale uitwerking willen bieden. Grote producten komen eveneens gehypt over. Wordt voor de gemiddelde consument of de freaks met kleiner budget toch net even te veel van het goede. Heeft nog steeds leuk klein spul erbij zitten, niets mis mee. Met een combinatie van Katan en Rubro heb je een hele sterke combinatie aan klein spul. Misschien wel beste combinatie aan klein grut die er in Nederland momenteel te vinden is.

4. Royal. Presteert gemiddeld genomen erg constant. Grote what you see is what you get factor. No nonsense uitstraling. Helaas net even te weinig vernieuwends voor de freaks, maar voor de gemiddelde consument leuke aanvullingen. Biedt in alle prijsklassen wel leuke producten zijn, sommigen springen er echt uit zoals de Screaming Salute.
De grootste teleurstelling vind ik dat er nog steeds geen beelden zijn van de nieuwe China by Night. Daar heb ik hoge verwachtingen van. Kan zo maar eens best verkochte 19s assortiment gaan worden de komende jaren. Mits kwaliteit verbeterd is en de prijs niet te hoog op zal lopen.

magnolia
30 oktober 2012, 20:53
voor dit jaar heb ik mijn speer punten op rubro een vuurwerk totaal gericht .
rubro heb ik al een paar jaar op mijn lijstje staan omdat effecten van producten goed zijn uitgevoerd .
daarnaast mogen ze hun producten graag voorzien van speciale effecten een kleuren (zantix bijv )
verder heb ik het idee dat vuurwerk totaal het ook wel goed zal doen .
wat beide importeurs met elkaar gemeen hebben is een goede prijs kwaliteitsverhouding .
vuurwerk totaal heb ik nog geen ervaring mee, dus hou ik ff een slag om de arm met mijn opinie over dit merk

elburgersc
30 oktober 2012, 21:01
Vuurwerkvisie hoort daar met gemak zeker bij. Ze hebben prachtige nieuwe producten dit jaar en zeker betaalbaar...

flutsjah
26 februari 2020, 13:37
Leuk topic, waarin ik heel veel Rubro lees die er hoog uitkomt terwijl ik het laatste jaar juist vrij veel anti-sentiment teruglees. Ik ben wel benieuwd hoe de lijsten er nu uitzien, zit er veel verschil?

Mijn lijstje zou als volgt zijn:

- Funke
- Vuurwerkmania
- Evolution Fireworks
- Rubro
- China Red

Funke vind ik gewoon topkwaliteit hebben, maar soms qua prijs-kwaliteit wel tikje duur. Producten komen altijd overheen met de films, wat ik erg fijn vindt. Ook een breed assortiment met veel variatie in de producten.
Vuurwerkmania vind ik veel goede kleine cakes hebben die in de freakacties voor scherpe prijzen te koop zijn, ook hebben ze enkele mooie compounds. Veel kleine cakes hebben alsnog een goede burst wat het leuk stookvoer maakt voor de vooravond.
Evolution heeft een erg goede naam, wordt wel steeds prijziger lijkt het. Hun grote compounds zijn echt machtig mooi, afgelopen jaar met 3 ervan afgesloten en deze overstegen alles. Qua kleinere potjes vind ik het aanbod wat smal, maar zijn zeker leuke producten te vinden. Alleen de nieuwe lijn vindt ik best een tegenvaller.
Rubro heeft binnen de event serie echt heel mooie spullen, wel stevig aan de prijs. Jammer is dat de productfilms lang niet altijd overheen komen en vaak met 2 worden geschoten. Wel een erg breed aanbod en vooral de kleinere cakes zijn voor goede prijzen te vinden. Hebben ook veel toppers in de compounds.
China red is de hekkensluiter, mede dankzij de freakactie die nu loopt is het in mijn waardering gestegen. Veel producten voor een concurrerende prijs kunnen kopen, dus ben erg benieuwd aankomende jaarwisseling. De straatfilms beloven in ieder geval veel goeds, met brede spreiding en goede burst.

Fireworkfreakz19
1 maart 2020, 21:00
- Vuurwerkmania
- Evolution Fireworks
- Rubro
- Wolff vuurwerk
- magnum vuurwerk
- katan

voor mijn toch wel egt de merken met top spul..al zijn de rest van de merken ook wel goed

Happiness
1 maart 2020, 21:39
Katan
Funke
Evolution

emieloss
2 maart 2020, 14:16
Pangu op nummer 1, Altijd kwaliteit. Nog nooit een tegenvaller gehad.

bassie1978
2 maart 2020, 14:41
Weet je: om eerlijk te zijn vind ik dat er geen enkele importeur is die geen goede producten heeft. Ik kan hier ook onmogelijk een keuze in maken :D
Wel leuk dat dit topic weer leven in is geblazen trouwens!

funkeliefhebber
2 maart 2020, 19:08
Funke
Luypaers
Katan
Rubro

bruijntjeluc
2 maart 2020, 22:51
funke
eurostar
vuurwerktotaal.

dit zijn de enige merken waarvan ik kan zeggen dat het mooi vuurwerk is en dat het ook afgaat zoals het hoort te gaan.

Mavcovic
2 maart 2020, 23:37
- Funke

Vorig jaar voor het eerst wat Funke spul van de Duitse markt gehad + de Kometenbomben 2 van de Nederlandse. Die cakes en single shots waren veel beter en groter dan die van andere merken. Dus eigenlijk waardeer ik alleen Funke nog maar hoog. En dan vooral de "Duitse"/"Belgische" 30mm cakes/boxen. Maar er is wat mij betreft ook een subtop daaronder:

- Evolution
- Pangu
- Rubro
- Vuurwerkmania

De Knalknapen
3 maart 2020, 06:33
Funke - label, type producten van klein tot groot en de kwaliteit
Argento - prijs/kwaliteit verhouding is top !
Pangu - kwaliteit is altijd top !

fascinating
3 augustus 2020, 14:14
Vuurwerkmania
Rubro
Magnum

thermite
3 augustus 2020, 14:25
Pangu
Evolution
Wolff

josZie
3 augustus 2020, 18:21
Evolution
Pangu

Funke lijkt me wel aardig (de Duitse boxen)

BigBoy
3 augustus 2020, 18:50
Funke
Evolution
Wolff
Pangu.

Bij de rest van de merken zijn de toppers zeer dun gezaaid naar mijn mening.

KJ25
3 augustus 2020, 19:02
Pangu, moeilijk te betrappen op rommel. Prijs/kwaliteit erg sterk.
Evolution, idem, maar wel stukje duurder.
Magnum, kwam goed binnen kijken hoe dat ontwikkelt.


Rubro/Mania/Wolff, toppers worden afgewisseld met mindere producten.

Funke/Argento, niet echt toegangkelijk voor mij (jammer), maar ziet er goed uit!

bonzo26
3 augustus 2020, 19:16
Funke
Argento
Pangu

Verder vind ik dat Magnum zich heel sterk heeft gelanceerd vorig jaar. Dat is wat mij de alarmschijf.

funkeliefhebber
3 augustus 2020, 19:23
Funke
El Gato
Surex

pyrothijsje
3 augustus 2020, 20:48
Er zijn zoveel leuke spullen te krijgen bij vrijwel alle producenten..

Persoonlijk heb ik goeie ervaring met

Funke (Fireball en Cracker fountains)
Maar als veel straatfilmpjes zie van andere producenten wordt Funke wel erg de hemel in geprezen...

Naar mijn mening zijn er verschillende merken die producten hebben die er niet veel voor onder doen of soms gelijkwaardig of zelfs mooier zijn

Evo
Pangu
Magnum
vwt
rubro
vuurwerkmania

En zeer zeker als we het over prijs/kwaliteit gaan hebben

Ftg
3 augustus 2020, 20:52
Dit jaar voor het eerst China red

Grizmo Raizor
3 augustus 2020, 21:52
Ik ga geen importeur opgeven die op nr. 1 moet komen te staan, daarvoor zijn er toch nog genoeg op de markt die het ook in mijn ogen heel goed doen.

EVO
Vuurwerktotaal
Wolff
Magnum
Rubro
Funke
Vuurwerkmania
Argento
China Red
Pangu

Black Dragon
3 augustus 2020, 22:12
Mijn favorieten van de laatste jaren zijn Evolution, Funke, China Red, Pangu, Vulcan boxen!

Kijkend naar de jaren daarvoor waren dat toch zeker Rubro, Royal Fireworks, Zena, Wolff, Hardix, Lidu, Bonfireworks!

Nog vroeger was ik gek van Pro-line, Schuurmans en Breeschoten!

Zeer benieuwd of ik Argento aan het lijstje kan toevoegen dit jaar!

stefantvs
4 augustus 2020, 12:18
redwire
rubro
funke

Nitraat12
4 augustus 2020, 12:54
Funke
Argento
Rubro
Vuurwerktotaal
Magnum

Avalanche
5 augustus 2020, 08:41
Voor mij is - niet helemaal objectief - Magnum van Broekhoff het meest veelbelovend. Nog wat stappen te maken op het gebied van assortiment-breedte, maar dat is evident aan een nieuw merk. En ondanks dat Vuurwerkexpert een groter assortiment heeft PLUS de toppers van Magnum, is de hele vibe en marketing om Magnum heen toch sterker.

Daarnaast komt er op één of andere manier altijd wat van Mania/Rubro in de collectie, en heb ik met name in wat voorgaande jaren veel plezier beleefd aan Zena en Pangu.

De evo-hype is bijna helemaal aan mij voorbij gegaan, al hebben ze zeker in het begin zeer mooie producten in de markt gezet.

jakhal
5 augustus 2020, 11:11
Tja een favoriet is altijd lastig te benoemen in mijn ogen, vrijwel iedere importeur heeft wel een topper of flopper in huis.

Onderstaande springen er wat mij betreft uit.

Evo: onlangs dat ik met het met regelmaat niet eens ben met de manier van handelen zegt dat niks over de producten. Ik heb vrijwel ieder jaar Evo in de collectie zo ook dit jaar.

Funke DE: afgelopen jaar voor het eerst gehad en zwaar onder de indruk geweest van de kwaliteit, hierdoor bewust dit jaar zeker 70% van mijn collectie van Funke.

Magnum: The new kids in town, met kwalitatief goed vuurwerk en een aantal mooie toppers zie de W-Triple layer en Armageddon. Deze zijn hierdoor ook toegevoegd aan mijn collectie van dit jaar.

Vuurwerktotaal: Als jaren steevast in de top 3 van Nederlandse importeurs vanwege de kwaliteit en het onderscheid welke ze maken in de effecten. Zie de Pyro & Papel en de shots of anarchy.

RandomDaniel
5 augustus 2020, 11:34
Mijn favorieten.

- Wolff. Gewoon altijd goed vuurwerk vind ik, een conservatieve importeur, maar ze hebben wel gewoon goede spullen. Die in de freakacties ook gewoon zonder problemen voor goede prijzen kunnen worden aangeboden. (*Kuch* daar kan Veenendaal nog wat van leren *Kuch*)

-Rubro/Mania. Nog altijd de beste prijs/kwaliteit importeur naar mijn mening. Al jaren in de collectie, en ze leveren gewoon goede (niet het allerbeste) producten. In de freakacties is Rubro doorgaans het meest goedkoop.

- Pangu ziet er op de films ook heel veelbelovend uit, dit jaar voor het eerste Pangu (wel de oude Pangu). Als de nieuwe Pangu in diezelfde kwaliteit voortzet komt het goed, hoewel ik vrees dat je voor freakprijzen 1 op 1 contact met de winkelier moet hebben, als het aan Veenendaal ligt.

pyrostar88
5 augustus 2020, 19:15
Volt
Rubro
Evolution
Crown

Scav
6 augustus 2020, 22:35
Vuurwerktotaal
Broekhoff / Magnum
China Red
Vuurwerkmania

BUTCHER
8 augustus 2020, 22:37
Red Lantern, Flower Basket, Horse Brand en Tigerhead Brand..... nee, even serieus: Wolff bevalt mij al vele jaren zeer goed, maar ook Evolution en Pangu zijn naar mijn smaak prima. Vuurwerktotaal heeft ook mooi spul. Verder heb ik Funke leren kennen vorig jaar en ook dat is topspul.
Speciale vermelding voor Katan: de snipperrotjes (Böller B) met grijslont alleen al maken dat ik Katan alleen maar een groot compliment kan maken. Zeer frustrerend dat het door de wetgeving een eenmalige uitgave was..... Ergo: we kunnen kiezen uit zoveel goede merken, laten we hopen dat we nog jaren van onze mooie hobby kunnen genieten!

Bunkxxl
9 augustus 2020, 17:20
Rubro
Broekhoff/ magnum
Pangu
Wolf
Evolution( al vond ik de producten van afgelopen jaar tegenvallen)

Vuurwerk mania

Spinner
9 augustus 2020, 17:38
De importeurs die het meest waardeer in willekeurige volgorde.

- Rubro
- Evo
- Funke
- Magnum/broekhoff
- Mania.

Eigenlijk waardeer ik ze allemaal. Iedere importeur heeft zo zijn toppers. Alleen maken deze steevast deel uit van mijn collectie..

picollo
9 augustus 2020, 20:50
Wat ik uit principe niet koop is cafferata. Te duur en vooral slechte uitwerkingen. Ik wil best voor iets betalen maar dan moet het effect daar ook naar zijn.

Voor de rest kijk ik puur naar het product en welk merk/label daar dan op ziet doet er voor mij niet echt toe.

Merken waar ik afgelopen jaar positief verrast over was:
- China red(dik bovenaan)
- Broekhof(na jaren niets van gehad te hebben)