PDA

Volledige versie bekijken : Euro-pyrotechnie



Richardus
3 maart 2008, 18:10
http://secure.feudartifice.be/nl/intro.html

Dat ze shows schieten wist ik al, maar dat je er ook spektakelvuurwerk kon kopen? De naam viel op fpm, met link, en de opmerking dat er met KvK uit het assortiment te kiezen is. Daar zitten wat leuke dingen bij. Iemand bv bekend met de Finbox finale cakes, 2 en 3 minuten? Lijkt op spul van Vulcan, maar kan er niks over vinden.
Mensen hier wel 'ns iets gehaald?

Gerwin
3 maart 2008, 19:12
Je dient hier ook een vergunnign dat eje pyrotechnicus bent overhandigen voor dat spul ;)

vuurwerkjunk
3 oktober 2008, 21:08
Je dient hier ook een vergunnign dat eje pyrotechnicus bent overhandigen voor dat spul ;)

Hoi,

Van waar kom je met deze bewering? Waarschijnlijk ben je nog nooit persoonlijk bij deze zaak geweest. Men neemt bij europyrotechnie genoegen met een kvk net als alpeco.

Groeten,

junky

Gerwin
4 oktober 2008, 20:34
Hoi,

Van waar kom je met deze bewering? Waarschijnlijk ben je nog nooit persoonlijk bij deze zaak geweest. Men neemt bij europyrotechnie genoegen met een kvk net als alpeco.

Groeten,

junky


Lijkt me sterk dat jij shells meekrijgt tenzij dat onder de toonbank gaat.

NLsandman
5 oktober 2008, 11:16
Als euro pyrotechnie een 1.3G vervoers vergunning heeft voor kvk houders zoals alpeco die vroeger had dan mogen ze volgens de wet shells verkopen.
Alpeco mocht dit ook alleen deed dit later niet meer uit eigen overweging.

vuurwerkjunk
5 oktober 2008, 14:35
Lijkt me sterk dat jij shells meekrijgt tenzij dat onder de toonbank gaat.

Zie de post van sandman, omdat ik het vreemd vond heb ik aan de persoon om uitleg gevraagd. Wat sandman verteld klopt!

Wat ik wel goed vond is dat ik bij de mortierblokken en shells een goede uitleg kreeg over het afsteken! helaas zijn ze wel wat duur maar ik kreeg wel wat korting van ze.

Groeten,

junkie

Gerwin
5 oktober 2008, 15:49
Zinds wanneer mag een belg dan shells in zijn bezit hebben zonder vergunning ?

fred 810
5 oktober 2008, 17:10
Ik zie op de site onder het kopje weco geen blokken staan. Verkopen ze helemaal geen weco blokken, of verkopen ze ze wel maar staat dit niet op de site? Dit vroeg ik me gewoon even af:)

vuurwerkk14
6 oktober 2008, 07:46
Je kunt ze ook niet goed op de mail bereiken. Dan sturen ze terug dat je moet bellen.

RedBaron
6 oktober 2008, 11:36
Je kunt ze ook niet goed op de mail bereiken. Dan sturen ze terug dat je moet bellen.

Dan moet je dat doen lijkt me ? Feit dat ze vragen of je even wilt bellen lijkt me dat ze je dan wel willen helpen, niet waar?

vuurwerkk14
6 oktober 2008, 11:37
Ja maar het was een normale vraag die ze ook via de mail kunnen beantwoorden dus een beetje raar.

dennis-pyro
6 oktober 2008, 13:50
Ja maar het was een normale vraag die ze ook via de mail kunnen beantwoorden dus een beetje raar.

Als een bedrijf alleen telefonisch vragen wil beantwoorden. Dan doen ze dat ook alleen telefonisch. Sommige bedrijven houden nou eenmaal niet van emailen. En zijn bang dat al hun antwoorden via copy/plakken op internet verschijnen. Dit zal denk ik de reden wel zijn dat ze alleen telefonisch mensen willen helpen.

vuurwerkk14
6 oktober 2008, 14:52
Klinkt allemaal best logisch maar als je telefonisch praat kun je dat wat ze zeggen toch ook typen ofniet?

RaZiel
8 november 2008, 09:44
Ze reageren zeker wel op de email. Ik heb gebeld, je kan hier alleen shells halen met KVK, Vergunning van de gemeente met toestemming dat je geschikte omgeving woont, en een pyrotechnisch diploma.

Tom.

BaliJeff
30 november 2008, 18:19
Europyrotechnie heeft 4 nieuwe compacts binnen.

Het betreft 4 19shots 30mm blokjes met de volgende uitwerkingen:
-Golden Glittering Crosette
-Golden Brocade Crown
-Golden Crown With Silver Pistil
-Golden Willow With Tail

Als ik de benaming moet geloven zijn ze van Vulcan Fireworks.

Kruitinhoud word niet genoemd, prijs per stuk: €26,-

Iemand bekend met deze blokjes?

Tractor
8 december 2008, 18:58
Als ik die site zie, zijn het echt bizarre prijzen.

BaliJeff
21 december 2008, 09:35
Europyrotechnie heeft 4 nieuwe compacts binnen.

Het betreft 4 19shots 30mm blokjes met de volgende uitwerkingen:
-Golden Glittering Crosette
-Golden Brocade Crown
-Golden Crown With Silver Pistil
-Golden Willow With Tail

Als ik de benaming moet geloven zijn ze van Vulcan Fireworks.

Kruitinhoud word niet genoemd, prijs per stuk: €26,-

Iemand bekend met deze blokjes?

Inmiddels bevestigd:
Merk: Vulcan Pyrotechnics International (DE)
Kruitinhoud: 380gram PTS per stuk.
Lijn: Silver Cord?

fred 810
3 februari 2009, 01:20
Ze verkopen inmiddels geen shells meer, als ik de site moet geloven! nog wel buizen!

Denjo
15 februari 2009, 20:40
Ze verkopen inmiddels geen shells meer! nog wel buizen!

Weet je zeker dat ze die niet meer verkopen of is je oordeel over de site? Want zo ging het vorig jaar ook. Als oud en nieuw voorbij is, hebben ze geen shells meer en als het hoogseizoen weer aanbreekt staan ze weer op de site. :bonk:

Maar misschien hebben ze er voor gekozen om met de shell verkoop te stoppen.

fred 810
15 februari 2009, 20:44
Ik oordeel idd over de site, aangezien deze regelmatig geupdate werd. Maar idd om het zeker te weten moet er ff gemailed of gebelt worden.

Denjo
15 februari 2009, 20:54
Ik oordeel idd over de site, aangezien deze regelmatig geupdate werd. Maar idd om het zeker te weten moet er ff gemailed of gebelt worden.

Jammer dat deze zaak hun mails niet beantwoorden:bonk: Al enkele keren een zeer nette mail gestuurd, maar steeds geen antwoord gehad. En ik had gehoord dat de man achter dit bedrijf Frans spreekt, nou dan maar liever niet bellen.

Ik hoop in ieder geval op meer duidelijkheid in de toekomst.

Gerwin
15 februari 2009, 20:54
http://secure.feudartifice.be/nl/catalogue.php?cat=Display%20Shell&session=CbAsYJgc

Staan er nog gewoon op hoor ?

fred 810
15 februari 2009, 21:01
http://secure.feudartifice.be/nl/catalogue.php?cat=Display%20Shell&session=CbAsYJgc

Staan er nog gewoon op hoor ?

idd nu staan ze er weer op:D

Vaag:bonk:

Tigers
17 februari 2009, 16:39
ze spreken gewoon nederlands als je ze belt dus dat is geen probleem
de rede waarom ze niet op hun mails reageren is omdat mensen dien kunnen gaan posten op een forum ofzo

originalmaster
5 oktober 2009, 08:53
huh zie ik nu dat ze supervlinders verkopen :|
http://www.fireworks.be/nl/catalogue.php?cat=Crackers&session=AdVcjVGt

toch wel appart dit zou eigenlijk niet verkocht mogen worden. :S

mvg O

the cigarman
5 oktober 2009, 10:43
huh zie ik nu dat ze supervlinders verkopen :|
http://www.fireworks.be/nl/catalogue.php?cat=Crackers&session=AdVcjVGt

toch wel appart dit zou eigenlijk niet verkocht mogen worden. :S

mvg O

Als je KVK uitdraai meeneemt, mag je ze wel kopen volgens mij.

originalmaster
5 oktober 2009, 14:35
Als je KVK uitdraai meeneemt, mag je ze wel kopen volgens mij.


als nog is het raar. 1.1 moet gewoon niet zo makelijk tekoop zijn voor mensen vind ik .

mvg O

sharkyboy
5 oktober 2009, 16:09
ik denk ook niet dat dat supervlinders zijn zoals wij ze kennen hoor.

R@lph
5 oktober 2009, 16:18
Ik denk ook niet dat je iets meekrijgt als je de bestelbon invult. Je hebt vast de nodige papieren nodig wil je het kunnen afhalen. Ik denk dat je het met alleen een KVK uitreksel het niet red.

luus75
12 oktober 2009, 21:33
Is iemand hier uberhaupt al eens geweest, en hoe is daar de voorraad? Kan bij Alpeco alles wel meekrijgen dus dan zou het daar toch ook moeten kunnen zou je denken. Kortom is het een bezoek waard?
Ltrz

Pirate
22 oktober 2009, 14:04
Die 9x4"" staat er al jaren op voor dezelfde prijs trouwens. Vind hem te groot/zwaar voor mijn achtertuin, maar ben wel benieuwd zoals bovenstaande poster of wij daar 'gewoon' kunnen shoppen...

luus75
23 oktober 2009, 22:31
Die 9x4"" staat er al jaren op voor dezelfde prijs trouwens. Vind hem te groot/zwaar voor mijn achtertuin, maar ben wel benieuwd zoals bovenstaande poster of wij daar 'gewoon' kunnen shoppen...

Ik heb een nette mail teruggehad met het verzoek om ze even te bellen, dus als ik meer weet laat ik het weten.

Richardus
24 oktober 2009, 09:55
Zo schijnt het altijd te gaan hier: ze hebben liever dat je belt dan mailt, en spreken dan iets met je af om het te komen halen. Een winkel hebben ze niet, dus je haalt het bij een of andere garagebox.
Een groothandel die ook wat aan particulieren levert, zonder winkel maar met opslag. Zoiets. Beetje vreemd maar ze schijnen gewoon betrouwbaar te leveren. Zelf geen ervaring mee.

aukez
30 oktober 2009, 00:13
ondertussen hier al wezen shoppen en ben een uitermate tevreden klant! Super mooi assortiment als je wat meer uit te geven hebt, gewoon even bellen en verder geen problemen en nette behandeling.. Mooie producten )o.a. 4`blok in dien voorradig etc. je moet er ff wat voor over hebben maar dan heb je wel wat

aukez
30 oktober 2009, 00:17
papieren of iets dergelijks moet je gwoon ff zlf regelen, wil je nou iets hebben of nie= vraag gewoon ff wat je nodig hebt, net als vroeger bij alpeco

Denjo
30 oktober 2009, 10:29
papieren of iets dergelijks moet je gwoon ff zlf regelen, wil je nou iets hebben of nie= vraag gewoon ff wat je nodig hebt, net als vroeger bij alpeco

Deze post snap ik niet.
Moet je nu een schietvergunning hebben of niet?

vuurwerkk14
30 oktober 2009, 12:43
1 ding zeg ik niet luisteren naar hem je hoeft geen schietvegunning te hebben gewoon net als bij alpeco kvk brandblusser enzo.

malossi
30 oktober 2009, 14:01
Hallo.
Weet iemand het het adres waar je mogelijk ken afhalen?.
Zie namelijk 2 adressen staan.
Brussel

Kapelle o/d Bos

aadjogfanaat
30 oktober 2009, 14:23
daarom moet je ook bellen zodat er een afspraak gemaakt kan worden;)

Pirate
30 oktober 2009, 17:33
De rest van hun producten lijkt toch zo bij Alpeco vandaan te komen (+ paar euro) ...

Hoe was het ook alweer, is Alpeco uit eigen beweging gestopt met de verkoop van die 4"" of was het (nieuwe) wetgeving? (Wat dit dus zelfs voor Belgische begrippen illegaal maakt)

vuurwerkk14
30 oktober 2009, 22:39
Uit eigen beweging omdat dit wat zwaardere onder 1.3 valt waardoor het veel duurder word om in te kopen door verschillende regels.

DiZoR
4 november 2009, 22:34
Uit eigen beweging omdat dit wat zwaardere onder 1.3 valt waardoor het veel duurder word om in te kopen door verschillende regels.
Not true, hun vergunning is afgepakt omdat ze te laks met de regeltjes omgingen (zoiets was het, weet niet precies.. is niet om commercieele reden gebeurt.)

RedBaron
5 november 2009, 00:53
jullie zitten beide fout :wink:

Alpeco is gestopt met de verkoop van 1.3G omdat dat eigenlijk niet wordt toegestaan in de KvK regeling. Ze zijn er wel uit eigen beweging mee gestopt. Mede onder andere door (dodelijke) ongevallen met mortierblokken. Het heeft niks te maken met het intrekken van vergunningen en dergelijke. 1.3G wordt nog steeds wel verkocht door Alpeco ( via Sinomax hun moederbedrijf zoals shells e.d) maar dan alleen aan professionals die alle papieren op orde hebben. Dit gebeurd overigens niet in Kapellen.

en nu weer verder over Europyrotechnie.

vuurwerkk14
5 november 2009, 12:21
Not true, hun vergunning is afgepakt omdat ze te laks met de regeltjes omgingen (zoiets was het, weet niet precies.. is niet om commercieele reden gebeurt.)

Ow dat wist ik nog niet oke bedankt voor je info maar ervoor was het wel zo.

Richardus
8 november 2009, 08:59
Kan iemand kaas maken van die TXB blokken die er op hun site staan? Ik dacht dat het Tropic zou zijn, maar kan geen filmpjes vinden, ook niet zonder de 'X' in de zoekterm. En er staat 'Prime Fireworks' op de cakes waar een label op zit. Iemand die helderheid kan verschaffen, en de weg naar filmpjes? tnx ;)

genius
8 november 2009, 09:08
Kan iemand kaas maken van die TXB blokken die er op hun site staan? Ik dacht dat het Tropic zou zijn, maar kan geen filmpjes vinden, ook niet zonder de 'X' in de zoekterm. En er staat 'Prime Fireworks' op de cakes waar een label op zit. Iemand die helderheid kan verschaffen, en de weg naar filmpjes? tnx ;)

Het zijn Triplex blokken maar ik dacht dat jij dat al wist? post 74: http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=7339&page=5

Richardus
8 november 2009, 09:23
die post heb ik geloof ik wel gelezen, en dan is het dus niet blijven hangen. Dank dus.

Ah, en nou heb ik de truc door: de laatste 0 van het serienummer moet je eraf halen, dan zijn de filmpjes te vinden :D Opgelost!

edit: nog niet allemaal, grrr :p

genius
8 november 2009, 09:40
had zelf ook al gezocht naar de filmpjes ervan maar ook nog niet gevonden:p ach ja t maakt me niet zoveel uit ik koop die blokken toch niet..

rick_oisterwijk
8 november 2009, 10:47
Mensen even weer ontopic gaan: Euro-Pyrotechnie!

Iemand foto's van de winkel? Of van de "Garage"?

Richardus
8 november 2009, 10:52
Euh, het was ontopic hoor, over de blokken die ze daar verkopen...

Maar er is dus geen winkel, en ik denk niet dat ze het waarderen als men foto's maakt van de afhaalplek(ken) als ze ook niet graag per mail commentaar geven. Ze blijven liever wat uit de aandacht, zo schijnt.

Ben benieuwd wat de nieuwe EUregelgeving voor hun en hun spektakelverkoop gaat betekenen

TBM09
22 november 2009, 09:19
Kan iemand kaas maken van die TXB blokken die er op hun site staan? Ik dacht dat het Tropic zou zijn, maar kan geen filmpjes vinden, ook niet zonder de 'X' in de zoekterm. En er staat 'Prime Fireworks' op de cakes waar een label op zit. Iemand die helderheid kan verschaffen, en de weg naar filmpjes? tnx ;)

Moet je toch iets beter zoeken, beste man.
Het zijn blokken van triplex en gewoon op youtube te vinden.
Die 2.5 inch blokken die vind ik mooi.
De TXB540 vind ik persoonlijk het mooist, omdat er aan het einde salutes in zitten. Met zijn 36 shots een leuk blokje voor 00.00uur. Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=2bzljzNhAHw

De TXB 539 is met zijn 25 shots een mooie opvolger, maar dan zonder de salutes. Hier de link : http://www.youtube.com/watch?v=LMOGOgnL7Ws

Richardus
22 november 2009, 09:20
Had jij wat verder mogen lezen, beste kerel, om er achter te komen dat we dat al duidelijk hadden gekregen ;)

TBM09
22 november 2009, 09:22
Had jij wat verder mogen lezen, beste kerel, om er achter te komen dat we dat al duidelijk hadden gekregen ;)

A Beste man...dat komt door mijn trage computer:bonk:

Zie het nu ook:D

wonkobonko
3 december 2009, 14:21
Iemand die meer weet over de volgende blokken?:
Reference: W/Vulcan Red blom wit titaniumVULCAN RED BLOM WIT TITANIUM - 49 SHOTSCaliber 50 mmhttp://www.fireworks.be/IMGproduit/Vulcanredblomwittitanium.JPG


Reference: U/1/epibru/75-15-ASS
SUPER BATTERIJ 3" - 15 bommen - Verschillende kleuren
Kaliber 75 mm

http://www.fireworks.be/IMGproduit/Epibru75-15.JPG

RedBaron
3 december 2009, 14:38
Iemand die meer weet over de volgende blokken?:
Reference: W/Vulcan Red blom wit titaniumVULCAN RED BLOM WIT TITANIUM - 49 SHOTSCaliber 50 mmimage
(http://www.fireworks.be/IMGproduit/Vulcanredblomwittitanium.JPG)




helemaal verkeerd gespeld. Red Plum and Thunder moet dat zijn. Dit is een 2inch 49S blok met rode palmen afgewisseld met Salutes. Een heel leuk blokkie. Maar ik denk dat je er bij Euro Pyrotechnie dan al snel rond de 250-300 euro voor mag betalen.

wonkobonko
3 december 2009, 14:39
185Euro is dus een redelijke prijs :P

rapalje074
3 december 2009, 15:18
Ik vind 185 Euro toch knap veel geld voor een 49 shots 2 inch blok

wonkobonko
3 december 2009, 17:25
Vulcan is geen Jorge en Belgie is geen Polen, 185 euro is dan nog niet zo heel veel denk ik.

rapalje074
4 december 2009, 09:31
Het is net wat je er voor over hebt . Zo simpel is dat . Ik heb zelf ook wel eens de hoofdprijs voor een blok betaald gewoon omdat ik het er voor over had . Heb je het er voor over moet je het gewoon doen .

BaliJeff
4 december 2009, 14:32
Is er ook een filmpje van die triplex 2''?

@Redbaron: Heb je dit blok live gezien? Zoja, zijn de knallen een beetje te vergelijken met de oude colourfull salute van bonbridge?

Bruell
5 december 2009, 17:09
Iemand die meer weet over de volgende blokken?:
Reference: W/Vulcan Red blom wit titaniumVULCAN RED BLOM WIT TITANIUM - 49 SHOTSCaliber 50 mmimage
(http://www.fireworks.be/IMGproduit/Vulcanredblomwittitanium.JPG)




image
(http://www.fireworks.be/IMGproduit/Epibru75-15.JPG)


Deze werd ook geschoten op de BEKO Product demo dit jaar zie filmpje bij ongeveer 5:00 minuten. http://www.youtube.com/watch?v=LqZevlMKijQ

Richardus
5 december 2009, 17:26
beswel saai dus...

Bruell
5 december 2009, 17:54
beswel saai dus...

Voor € 185 zeker ja...

wonkobonko
5 december 2009, 17:59
Ach ik vind hem wel mooi:P

BaliJeff
14 december 2009, 09:49
beswel saai dus...

Wat is hier saai aan dan?

Is gewoon zoals de omschrijving, effect is gewoon mooi met volgens mij aardige salutes.

BaliJeff
27 december 2009, 22:51
Edit: Verkoper gesproken, was erg te spreken over de vulcan 2''. Tevens waren ze er op FPM ook erg enthousiast over, kortom, op film misschien niet zo bijzonder, maar in werkelijkheid blijkbaar erg mooi! Met name de 2'' salutes.

RedBaron
29 juni 2010, 13:25
Vandaag bereikte mij het trieste bericht dat de eigenaar van Euro pyrotechnie de heer Jacques Martiny is overleden. Hij is overleden in Kinshasa (Congo, Midden Afrika). Hij was daar om een groot vuurwerk voor te bereiden voor de regering.

Wij van DBK Fireworks hebben in het verleden enkele vuurwerken met hem samen gedaan. Het was altijd erg prettig en leuk om met hem samen te werken. We kenden hem en zijn zoon erg goed. Het is voor ons dan ook een erg grote schok om dit nieuws vandaag te hebben mogen vernemen. Onze oprechte deelneming en condoleances gaan dan ook natuurlijk naar zijn zoon, familie en verdere naasten.

vvw
1 juli 2010, 02:05
dit is nartuurlijk altijt k.. nieuws
rip


voor de naar bestaande is dit nartuurlijk een groote schok
:shocked:

--sjon beton--
30 september 2011, 23:56
bestaat het nog wel?
want ik lees er niks meer van op internet.

dizz0r
27 november 2011, 10:41
Ik zie nu dat ze een nieuwe website hebben.
Zie: http://www.fireworks.be/