PDA

Volledige versie bekijken : Vuurwerk winkels Ardennen (rochefort la roche bastogne) etc etc



MC_MH
28 februari 2008, 22:22
Discussieer hier over vuurwerk winkels in de Belgische Ardennen. Als je een winkel tegen ben gekomen kan je er hier foto's van plaatsen

Groeten, MC_MH,

MC_MH
10 maart 2008, 10:19
Ik heb via de belgische goudengids een paar winkels gevonden waar ik waarschijnlijk even langs ga en ik neem dan me laptop die ik dan heb ook mee om terplaatse op de camping een TR te schrijven want er is daar op de camping draadloos internet dus die staat er waarschijnlijk dan met een dag op datum weet ik niet precies uit me hoofd wanneer we naar die winkels gaan maar in ieder geval na 25 Juli want dan gaan we daar heen

Groet Mark,

the cigarman
4 mei 2008, 21:53
Als je in het plaatsje Barvaux bent, daar zitten twee winkels.
De eerste kom je tegen, als van uit het plaatje Bomal komt.
Aan de rechterkant van de weg, zie je een krantenwinkel.
Daar verkopen ze klein vuurwerk.

Al je verder door rijdt, zie je links een kerk.
Vlak bij die kerk, zie je ook een krantenwinkel annex sigarenboer.
Ook deze winkel verkoopt klein vuurwerk.
Ik heb deze week, Chineese Corsiars gekocht van Weco.
En 2 doosjes mini Corsairs, de 2 verschillende soorten.
Ze verkochten nog meer klein spul, maar dat kon ik niet goed zien, omdat het in een kast lag.
Maar ik ga het ter zijner tijd wel vragen, met me handen en voeten Frans of ik even in dat kastje mag kijken.

originalmaster
5 mei 2008, 11:55
Als je in het plaatsje Barvaux bent, daar zitten twee winkels.
De eerste kom je tegen, als van uit het plaatje Bomal komt.
Aan de rechterkant van de weg, zie je een krantenwinkel.
Daar verkopen ze klein vuurwerk.

Al je verder door rijdt, zie je links een kerk.
Vlak bij die kerk, zie je ook een krantenwinkel annex sigarenboer.
Ook deze winkel verkoopt klein vuurwerk.
Ik heb deze week, Chineese Corsiars gekocht van Weco.
En 2 doosjes mini Corsairs, de 2 verschillende soorten.
Ze verkochten nog meer klein spul, maar dat kon ik niet goed zien, omdat het in een kast lag.
Maar ik ga het ter zijner tijd wel vragen, met me handen en voeten Frans of ik even in dat kastje mag kijken.

Wat koste de chineese weco coirsair
mvg \O

the cigarman
5 mei 2008, 20:53
Wat koste de chineese weco coirsair
mvg \O

3 euro per doosje.

MC_MH
11 mei 2008, 14:11
Als je in het plaatsje Barvaux bent, daar zitten twee winkels.
De eerste kom je tegen, als van uit het plaatje Bomal komt.
Aan de rechterkant van de weg, zie je een krantenwinkel.
Daar verkopen ze klein vuurwerk.

Al je verder door rijdt, zie je links een kerk.
Vlak bij die kerk, zie je ook een krantenwinkel annex sigarenboer.
Ook deze winkel verkoopt klein vuurwerk.
Ik heb deze week, Chineese Corsiars gekocht van Weco.
En 2 doosjes mini Corsairs, de 2 verschillende soorten.
Ze verkochten nog meer klein spul, maar dat kon ik niet goed zien, omdat het in een kast lag.
Maar ik ga het ter zijner tijd wel vragen, met me handen en voeten Frans of ik even in dat kastje mag kijken.



is dat soms deze die je bedoelt want deze komt dicht in de buurt

Annonces (Les)
Rue de Tohogne 3, 6941 Bomal, Belgium
086 21 12 08
Categorie: Uitgave Van Kranten, Tijdschriften En Bulletins

the cigarman
12 mei 2008, 14:55
is dat soms deze die je bedoelt want deze komt dicht in de buurt

Annonces (Les)
Rue de Tohogne 3, 6941 Bomal, Belgium
086 21 12 08
Categorie: Uitgave Van Kranten, Tijdschriften En Bulletins

Nee, het plaatsje Bomal, ligt naast Barvaux.
De 1 ste sigarenboer ligt langs de weg van Bomal en die weg heet, Grabd'Rue.
En de tweede sigarenboer is in het centrum van Bomal enb de straat heet, En Charotte.

Bron Google maps.

the cigarman
4 juli 2008, 23:01
Ik ben vandaag naar Durbuy geweest.
Ook daar is een winkeltje waar vuurwerk verkocht word en ook weer een kiosk.
Als je Durbuy binnen komt rijden vanaf Barvaux, zit de kiosk vlak bij de bierbrouwerij.
De bierbrouwerij zit gelijk aan het begin van het dorp, als je Durbuy binnen rijdt.

Wat hebben ze er?
Eigenlijk maar 2 dingen: een Weco pot, genaamd Flash light.
En gekleurde rookbommen, van die kleintjes.
De mevrouw achter de toonbank raadde me aan om in de winter terug te komen, want dan hadden ze meer.

Ik heb de Flash ligt gekocht.
Dat kostte me 15 euro dat zal in Duitsland stukken goedkoper zijn, maar toch.

http://freakpyromaniacs.com/album/data/500/DSC_00251.JPG

the cigarman
5 juli 2008, 11:57
Als je in het plaatsje Barvaux bent, daar zitten twee winkels.

Al je verder door rijdt, zie je links een kerk.
Vlak bij die kerk, zie je ook een krantenwinkel annex sigarenboer.
Ook deze winkel verkoopt klein vuurwerk.
Maar ik ga het ter zijner tijd wel vragen, met me handen en voeten Frans of ik even in dat kastje mag kijken.

Ik ging vanochtend tanken en dacht laat ik even langs de sigaren/krantenboer gaan.
Om even in het kastje te kijken.
De sigaren/krantenboer verkoopt verder, knalmatjes 40 en 400 shots, 2 verschillende maten astronauten van Weco, babyvuurpijltjes, knetterballen, enz, enz.
Ook hadden ze een pakket van Weco, met daarin pijlen en wat kleien potjes.
Ik weet niet of ik dat pakket ga kopen, maar dat laat ik jullie dan wel weten.

Ik heb voor me zelf 2 knalmatjes, knetterballen en volgens mij een soort grondbloemen gekocht.

P.s. al het vuurwerk wat in deze winkel verkocht wordt is van Weco.

http://freakpyromaniacs.com/album/data/500/DSC_0023.JPG
De knalmatjes.

http://freakpyromaniacs.com/album/data/500/DSC_00201.JPG
Grondbloemen?

http://freakpyromaniacs.com/album/data/500/DSC_00192.JPG
Dit zouden de betreffende grondbloemen moeten zijn.

http://freakpyromaniacs.com/album/data/500/DSC_00162.JPG
Crakling bit.

MC_MH
8 juli 2008, 14:02
bedankt hier heb ik zeker wat aan als ik er ben 25 juli tot 8 augustus

the cigarman
8 juli 2008, 14:22
bedankt hier heb ik zeker wat aan als ik er ben 25 juli tot 8 augustus

Welke plaats ga je naar toe in de Ardennen?
Misschien kan ik je verder helpen.

Tunit
8 juli 2008, 15:05
ik ga dit jaar ook naar de ardenne naar Bertix ik ken niets vinden in de buurt.

the cigarman
8 juli 2008, 15:10
ik ga dit jaar ook naar de ardenne naar Bertix ik ken niets vinden in de buurt.

Ik kan je alleen maar aanraden om in de krantenwinkels en sigarenboeren te kijken.
Bouillon en Chiny, heb je wel kans denk ik.

Succes.
Of ga eens in Frankrijk kijken, de grens van Frankrijk is niet ver van Bertix vandaan.

Bram95
8 juli 2008, 15:31
In La roche zit er een op 200 mtr van het legermuseum, hij zit op de hoek ze verkopen van knal (als het goed is) Original en van sier skyline etc.

Tunit
8 juli 2008, 17:19
Ik kan je alleen maar aanraden om in de krantenwinkels en sigarenboeren te kijken.
Bouillon en Chiny, heb je wel kans denk ik.

Succes.
Of ga eens in Frankrijk kijken, de grens van Frankrijk is niet ver van Bertix vandaan.

Op de terug weg ga ik denk langs olen of alpeco

MC_MH
13 juli 2008, 17:05
In La roche zit er een op 200 mtr van het legermuseum, hij zit op de hoek ze verkopen van knal (als het goed is) Original en van sier skyline etc.

is dat soms die winkel waar ze ook wapens enzo verkopen en speelgoed etc etc op dat plein volgens mij wat ik kan herinneren

& @ the cigarman ik ben op vakantie in het plaatsje bure - tellin

MC_MH
15 juli 2008, 17:28
ik heb hier een paar mogelijke vuurwerk winkels die ik in een word document heb op me laptop die heb ik een tijdje geleden opgezocht via de belgische goudengids toen ik zocht op de woorden vuurwerk Pyrotechnique & Artificiers

Eerste

Artificiers Réunis (Les)

Rue de la Posterie 40
6700 Heinsch (Arlon)



Tweede


Imprimerie & Graphisme de la Semois

Place Albert Ier 63A
6820 Florenville




Derde



ADAM ARTIFICES (PYROSUD)

Rue du Centre 5
6820 Florenville

Vierde

Au Feu Follet

Chaussée de Charleroi 800
5020 Malonne (Namur)


Vijfde

Malle aux Folies (La)

Rue du Commerce 148
5590 Ciney


Zesde

Artificiers de la Vallée de la Lesse

Rue Grande 29
5560 Houyet



Groet,

MC_MH

vuurwerkcracker
16 juli 2008, 10:34
zijn ze erg streng op leeftijd als je vuurwerk koopt in wallonie bij een krantenboer?:)

Mattenfreak
16 juli 2008, 12:48
zijn ze erg streng op leeftijd als je vuurwerk koopt in wallonie bij een krantenboer?:)

Ga daar maar wel van uit ja, zij hebben ook regels die ze na moeten leven.

remio
16 juli 2008, 18:06
Zevende

Art Pyrotechnique

Avenue de la Résistance 12
6698 Grand-Halleux (Vielsalm)




deze ben ik meerder keren langs geweest en staat al een jaar leeg, daarvoor weleens iemand gesproken maar was meer een 1 mans schietbedrijfje die verder niets verkoopt.

MC_MH
17 juli 2008, 19:02
deze ben ik meerder keren langs geweest en staat al een jaar leeg, daarvoor weleens iemand gesproken maar was meer een 1 mans schietbedrijfje die verder niets verkoopt.

ok bedankt ik ik zal het aanpassen

ylke
18 juli 2008, 22:49
ik heb ook een vraag.

ga naar Roqubrune Sur argens (Frankrijk) iemand bekend of daar ook vuurwerk te krijgen is

MC_MH
19 juli 2008, 11:23
ik heb ook een vraag.

ga naar Roqubrune Sur argens (Frankrijk) iemand bekend of daar ook vuurwerk te krijgen is

dan zit je hier verkeerd dan moet je naar het topic van frankrijk klikerdeklik (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=18)







trouwens the cigarman goede foto's had je gemaakt

vuurwerkcracker
21 juli 2008, 12:58
ik ben ff een dagje thuis van de ardennen i.v.m. een crematie, ik ga er vanmiddag weer heen tot en met vrijdagm, maar er zit bij la roche en ardenne
idd een vuurwerkwinkel. Er hangen 2 nico posters aan hun deur verkopen weco en sier van skyline, ik heb zelf een bb gun:D, 2 pakke widowmakers, 2 pakke corsair(mooi afgewerkt), 1 pak bermuda, 3 pakke pico pirat en 1 pak mini corsairs het koste al met al 26.50, is dus duurder als zena, maar ik zal als ik tijd heb een trip report schrijve met foto's, ze hebben hele goeie klanditie:)
Ik ga van de week nog wel meer hale!:D

MC_MH
23 juli 2008, 17:42
ik ben ff een dagje thuis van de ardennen i.v.m. een crematie, ik ga er vanmiddag weer heen tot en met vrijdagm, maar er zit bij la roche en ardenne
idd een vuurwerkwinkel. Er hangen 2 nico posters aan hun deur verkopen weco en sier van skyline, ik heb zelf een bb gun:D, 2 pakke widowmakers, 2 pakke corsair(mooi afgewerkt), 1 pak bermuda, 3 pakke pico pirat en 1 pak mini corsairs het koste al met al 26.50, is dus duurder als zena, maar ik zal als ik tijd heb een trip report schrijve met foto's, ze hebben hele goeie klanditie:)
Ik ga van de week nog wel meer hale!:D

is dat die waar de cigarman het over had bij het leger museum

vuurwerkcracker
25 juli 2008, 18:17
ja, het is waar ongeveer 200 meter en dan aan de overkant van de straat, op de deur hangen 2 posters van nico feurwerk, en in de etalege ligt helamaal onderin een pijlen pakket, ook hengen er t-shirts en zwarte (gothic) dinge bij de deur:),,succes

MC_MH
26 juli 2008, 16:53
ja, het is waar ongeveer 200 meter en dan aan de overkant van de straat, op de deur hangen 2 posters van nico feurwerk, en in de etalege ligt helamaal onderin een pijlen pakket, ook hengen er t-shirts en zwarte (gothic) dinge bij de deur:),,succes

is goed zal vandeweek ff langsgaan weet je mischien wanneer ze open zijn

MC_MH
28 juli 2008, 12:41
Ik ben vandaag op een hele grote rommelmarkt/braderie/kermis geweest in Hargimont gemeente Marche en Famenne en bij een kraampje verkochten ze corsairs en klein kinder vuurwerk zoals knalerwten etc etc weet niet allemaal wat het was heb geen foto's gemaakt van deze kraam en braderie

vuurwerkcracker
28 juli 2008, 18:29
die bij het leger museam heeft geen openingstijden, maar ongeveer vanaf 1 tot weet ik nie..:wink:

MC_MH
29 juli 2008, 15:06
die winkel bij het leger museum ik weet volgens mij welke je bedoeld in een winkel straat is die winkel ik ben daar 2 jaar geleden langsgelopen toen ik hier ook was ik toen heb ik er niet gekeken nu ga ik daar zeker wel ff kijken als ik daar in de buurt ben

Bram95
29 juli 2008, 15:38
ik ga morgen ff naar een weekmarkt in namur en ik ga da ook langs 2 vuurwerk winkels of vuurwerk te kopen ik had op internet een winkel gevonden au fue follet in malonne die hadden een grote vitrine staan zag ik op hun site met allemaal vuurwerk erin dus daar ga ik zeker ff kijken ik zal morgen wel een kleine trip report maken erover

edit \/


trouwens over die winkel bij het leger museum ik weet volgens mij welke je bedoeld in een winkel straat is die winkel ik ben daar 2 jaar geleden langsgelopen toen ik hier ook was ik toen heb ik er niet gekeken nu ga ik daar zeker wel ff kijken als ik daar in de buurt ben

Ze verkopen daar vuurwerk, luchtdruk pistolen en vis spullen etc. het is voor qua siervuurwerk niet het te bezoeken waard kan ik mij herinneren.

MC_MH
29 juli 2008, 17:18
Ze verkopen daar vuurwerk, luchtdruk pistolen en vis spullen etc. het is voor qua siervuurwerk niet het te bezoeken waard kan ik mij herinneren.

over welke winkel heb je het die au fue follet of die winkel met gothic kleding



ik ben gisteren langs au fue follet geweest ze hadden daarzo bij de toonbank een bak met glas ervoor waar wat klein knalvuurwerk lag oa choet bangers china boller a jumping jacks corsairs kleine gele strijkers kleine draaizonnetjes voor op de grond en een soort grondbloemen en verderop in de winkel hadden ze een vitrine staan met wat losse potten en aan aantal pijlen pakketten van 40 euro en een kleine chinese rol hoeveel schots weet ik niet precies hij was 10 euro helaas heb ik geen foto's van de winkel kunnen maken want was me camera vergeten

MC_MH
2 augustus 2008, 09:37
nog een update ik ben gisteren bij die winkel in la roche wezen kijken ze hadden meer dan au fue follet een heel vitrine en achter de toonbank hadden ze nog een aantal pijlen paketten en een meter pakketje



wat ze allemaal verkochten oa

spanish crackers

widows makers

china boller

baby pijlen

pico pirats

losse potten

meter pakketje

pijlen paketten

volgens mij gekleurde rookbommen

nog meer dingen een aantal soorten china bollers

en kinder vuurwerk

heb ook foto's gemaakt die post ik thuis ff ze verkochten wat al eerder was gezegt band shirts en balletjes pistooltjes veel fun dingen veel verschillende soorten messen beeldjes asbakken speelkaarten en nog veel meer dingen


update

foto's staan erbij!!



http://img389.imageshack.us/img389/4373/dsc00535ls6.jpg

dit zijn de pijlen paketten en wat losse potten die ze verkochten

http://img399.imageshack.us/img399/881/dsc00536wm6.jpg

ze verkochten ook bb guns een hele vitrine vol

http://img84.imageshack.us/img84/3995/dsc00534rz6.jpg

dit is de vitrine met vuurwerk

Bram95
2 augustus 2008, 09:50
over welke winkel heb je het die au fue follet of die winkel met gothic kleding


update 31-07-08

ik ben gisteren langs au fue follet geweest ze hadden daarzo bij de toonbank een bak met glas ervoor waar wat klein knalvuurwerk lag oa choet bangers china boller a jumping jacks corsairs kleine gele strijkers kleine draaizonnetjes voor op de grond en een soort grondbloemen en verderop in de winkel hadden ze een vitrine staan met wat losse potten en aan aantal pijlen pakketten van 40 euro en een kleine chinese rol hoeveel schots weet ik niet precies hij was 10 euro wat ik allemaal heb gekocht zal ik nog foto's van maken want kan ze hier met het internet van de camping niet uploaden want het is te langzaam helaas heb ik geen foto's van de winkel kunnen maken want was me camera vergeten

hier de dingen die ik heb gekocht \/

10x china boller a € 1,00,- ps

2x choet banger € 5,00,- ps

een cake van skyline paradise € 11,95,- ps

chinese rol € 10,00 ,- ps

ps

ik ga van de week waarschijnlijk nog naar een aantal vuurwerk winkels en naar dorpjes hier in de buurt dus daar koop ik waarschijnlijk ook nog wat jullie horen hier nog van

Ik weet niet hoe die heet het is nl. een tijd geleden:rolleyes:, het is gewoon een soort speelgoed winkel(luchtdruk geweren etc.) op een hoek

MC_MH
2 augustus 2008, 16:59
Ik weet niet hoe die heet het is nl. een tijd geleden:rolleyes:, het is gewoon een soort speelgoed winkel(luchtdruk geweren etc.) op een hoek

weet je nog in welke dorp/stad het was anders hebben we er niet veel aan dan kunnen we overal wel gaan zoeken is het mischien in bastogne daar was volgens mij wel een soort speelgoed winkel waar een oude man werkte die zat volgens mij ook op een hoek ;) maar dat weet ik niet zeker die winkel uit een post eerder van mij zat als je voor het leger museum staat aan de andere kant van de straat aan de linker kant 200 meter verder

Bram95
2 augustus 2008, 17:14
La roche wat ik al in het begin poste het staat daar vol met vitrines

Bram95
2 augustus 2008, 17:15
weet je nog in welke dorp/stad het was anders hebben we er niet veel aan dan kunnen we overal wel gaan zoeken is het mischien in bastogne daar was volgens mij wel een soort speelgoed winkel waar een oude man werkte die zat volgens mij ook op een hoek ;) maar dat weet ik niet zeker die winkel uit een post eerder van mij zat als je voor het leger museum staat aan de andere kant van de straat aan de linker kant 200 meter verder

Dat had ik al eerder gepost :p

MC_MH
3 augustus 2008, 19:16
Dat had ik al eerder gepost :p

Weet ik maar had het nog een keer gepost. Maar ff wat anders ben vandaag in bastogne geweest en daar op een plein in het centrum waar een tank staat is op de hoek een souveniers winkel waar ik vandaag ff heb gekeken heb ook foto's gemaakt maar die post ik later samen met de anders foto's want zoals eerder gezegt kan ik hier geen foto's posten met het internet van de camping die heel traag is kwa knalvuurwerk is het niks en kwa sier hebben ze wat meer oa pijlen sier pakketjes losse potten grondbloemen en ander kleinspul




update foto's staan erbij

http://img147.imageshack.us/img147/3186/dsc00606wd3.jpg

de vitrine met vuurwerk en bb guns

http://img218.imageshack.us/img218/39/dsc00607zv2.jpg

het vuurwerk wat dichterbij de foto is niet helemaal goed gemaakt komt omdat ik stond toen ik hem maakte had beter op me hurken kunnen zitten


http://img111.imageshack.us/img111/6883/dsc00608fq8.jpg

de voorkant van de winkel zoals je hem vanaf het plein ziet

MC_MH
9 augustus 2008, 14:05
foto's staan erop

vuurwerkcracker
20 augustus 2008, 09:53
ja, het is waar ongeveer 200 meter en dan aan de overkant van de straat, op de deur hangen 2 posters van nico feurwerk, en in de etalege ligt helamaal onderin een pijlen pakket, ook hengen er t-shirts en zwarte (gothic) dinge bij de deur:),,succes voor de politie: het ligt echt niet bij mij thuis:)

remio
24 augustus 2008, 11:45
ben net erug uit la roche, ook ff in het winkeltje geweest. wel grappige dingetjes daar.

heb wat ladycrackers, tankjes, silberwhirls met grijs lont gehaald. en die mini pirats, zijn gewoon halve groene strijkers wel originale weco's dus kwaliteit.

tankjes kosste 1,50. ook de mini pirats waren zo duur. 3 slagstrijkers zijn daar 7 euro dacht ik. rookpotten van tristar 2,50 ps.

MC_MH
16 september 2008, 18:41
voor de politie: het ligt echt niet bij mij thuis:)

Hahahahahaha. En dat geloven ze denk je:wink:

Speakerfreak
13 januari 2009, 15:06
Weet een van jullie of er in de buurt van het plaatsje Spa winkels zijn.
Ligt namelijk ook in de ardennen in de provincie Luik.

pb erg welkom!

MC_MH
13 januari 2009, 23:31
Weet een van jullie of er in de buurt van het plaatsje Spa winkels zijn.
Ligt namelijk ook in de ardennen in de provincie Luik.

pb erg welkom!

Je kan het beste ff kijken in de Belgische goudengids daar staan vuurwerkwinkels ook in :wink:

MC_MH
19 januari 2009, 19:53
Zijn er misschien vuurwerk winkels in Belgie/Luxemburg die dicht bij Bleialf (Duitsland) zitten. Want daar zit een camping die zit op 18 Km van Luxemburg en vlakbij de belgische ardennen. Ik zal zelf ook even zoeken. Maar misschien weten jullie er nog een paar.

Dit is allemaal in de buurt van luik. Als ik daar een dagje naar toe zou gaan. Kan ik er wel even langsgaan

Pyrotechnie Liégeoise (La)LPL Fireworks SCS
Rue Auguste Doutrepont 28
4000 Liège

Tristar SD SPRL
Rue Neuve Voie 67
4480 Engis

A & L Events
Rue de la Province 63
4100 Seraing

Hodimont Cotillons
Rue de Limbourg 55
4800 Verviers

Etincelle (L')
Chaussée de Waremme 16A
4500 Huy

JLA JOHNNY LONNEUX ARTIFICE
Rue de Visé 154
4020 Jupille-Sur-Meuse (Liège)

Maison Halleux
Rue Saint-Gilles 27
4000 Liège

Ambiance Fêtes
Chaussée de Tongres 342
4000 Rocourt (Liège)

C.N.S.
Rue du Pont de Wandre 110
4020 Wandre (Liège)

Festy-Party
Chaussée de Tongres 342
4000 Rocourt (Liège)

teun48
29 januari 2009, 18:04
Ik ben ook opzoek naar vuurwerk winkels in Spa. Maar ik kan er echt helemaal niks over vinden. Iemand die mij kan helpen? :)

MC_MH
29 januari 2009, 22:11
Ik ben ook opzoek naar vuurwerk winkels in Spa. Maar ik kan er echt helemaal niks over vinden. Iemand die mij kan helpen? :)

Je kan het beste even in de belgische goudengids kijken. Daar staan ook vuurwerk winkels in. Je moet dan alleen op regio zoeken :D.

ruttie-partyboy
30 januari 2009, 06:43
hier is een zoekopdracht die ik heb ingetikt bij de Belgische Goudengids:

http://goudengids.truvo.be/search/vuurwerk.html;jsessionid=0E5F705A2D43BADC3FAE1B997 2D35ACD

MC_MH
30 januari 2009, 10:54
Je kan ook het beste op Regio/Provincie zoeken. Zo te zien heb jij dat niet gedaan.

ruttie-partyboy
30 januari 2009, 12:41
Je kan ook het beste op Regio/Provincie zoeken. Zo te zien heb jij dat niet gedaan.

ik wilde niet op provincie zoeken.. maar ik zag het wel staan hoor:wink:

Rutger

Cloggy3
30 januari 2009, 12:44
Heeft iemand ervaring met deze winkel?? ik kan buiten het adres etc niets vinden over het assortiment/prijzen/openingstijden...

Art Pyrotechnique
Avenue de la Résistance 12
6698 Grand-Halleux (Vielsalm)

Het is de enige die dichtbij mijn vakantieadres is (Stavelot). Of zijn er andere goede winkels nabij?

thanks,

cloggy3


edit: laat maar, zie net op pagina 2 dat dit al wat langere tijd geen winkel meer is...

MC_MH
30 januari 2009, 22:35
ik wilde niet op provincie zoeken.. maar ik zag het wel staan hoor:wink:

Rutger

Nee dat dacht ik al ;).

pyromempel
6 februari 2009, 21:07
Weet iemand misschien een winkel in de buurt van Anseremme ik ga in mei namelijk met school hier naar toe. Wij gaan survivallen daar. En zou graag een leuk souverniertje willen hebben (A)

Greetz pyromempel

MC_MH
7 februari 2009, 09:09
Weet iemand misschien een winkel in de buurt van Anseremme ik ga in mei namelijk met school hier naar toe. Wij gaan survivallen daar. En zou graag een leuk souverniertje willen hebben (A)

Greetz pyromempel

Zoek hier ff in daar vind je veel vuurwerk winkels. http://goudengids.truvo.be/ en dan vuurwerk intypen uiteraard en dan op provincie/regio zoeken

the cigarman
13 april 2009, 12:46
Gisteren was ik naar de markt in Bomal.
Momal is een klein plaatsje in de Belgische Ardennen, wat in de buurt van het wat bekendere Durbuy ligt.

Op de markt wordt veelal het zeflde qua kleding gekocht.
Ook kom je veel kraampjes tegen waar je speelgoed en van die pistolen met gele kogeltjes kan kopen.

Toch zag vanavond iets liggen, qua vuurwerk.
Er was een kraampje waar een Le Tigre knalpakket verkocht werd.
En wat losse fontijnen en dikke knallers van Le Tigre.
Ik heb er niks gekocht.
Voor het pakket werd 15 euro gevraagd, wat ik erg dur vond.
En naar de prijs van de dikke knallers en de fontijnen heb ik niet naar gevraagd.

Het was/is oud vuurwerk en misschien gaat het niet eens meer af.
Misschien heeft het vochtig in de opslag gelegen en wat dat betreft, vertrouwde ik het ook niet.

Tot zo ver met kruit avonturen in de Ardennen.

teun48
1 augustus 2009, 19:09
Ik heb al lang gezocht naar vuurwerk winkels in de buurt van Spa d'Or. Ik heb een winkel in Verviers gevonden. Ook in de goude gids is niks meer te vinden. Iemand die mij nu kan helpen?

Alvast bedankt.

vuurwerk4life!
1 maart 2010, 16:00
Ik ben nog op zoek naar een vuurwerkwinkel in Malmedy.
mocht je er een weten of heb je misschien er zelfs foto's
van, zeg het dan :D

PM's zijn natuurlijk ook welkom~!

nirvana19
10 december 2010, 22:04
Dit jaar naar Erezée 30 dec. (40 km onder Luik). Hoorde iemand over La Roche, heb even gezocht maar kan niets vinden op internet (zoekmachine, goudengids). iemand bekend hier in La Roche. En kan je er een beetje leuk spul halen?

PyroPowerZ
6 mei 2011, 12:09
Net terug uit la roche, de winkel op 200m van het museum (naast de kerk) heet "Fanthomas" waar ze dus naast BB guns, metal of worstel shirts dus ook vuurwerk verkopen. Een groot deel Tristar, en ook wat Weco knal spul. Verder nog een 10k rolletje, paar (kleine) potjes, fontijntjes, pijlen pakketten en wat klein spul (moon travellers, crackling balls, van die tolletjes en grondbloemen.
Leuk als je in de buurt bent!
Waarschijnlijk kom je wel in la roche als je in de ardenne zit, voor het oorlogs museum, de supermarkt :p of anders wel om te kayakken :D

MC_MH
15 juli 2011, 18:31
Net terug uit la roche, de winkel op 200m van het museum (naast de kerk) heet "Fanthomas" waar ze dus naast BB guns, metal of worstel shirts dus ook vuurwerk verkopen. Een groot deel Tristar, en ook wat Weco knal spul. Verder nog een 10k rolletje, paar (kleine) potjes, fontijntjes, pijlen pakketten en wat klein spul (moon travellers, crackling balls, van die tolletjes en grondbloemen.
Leuk als je in de buurt bent!
Waarschijnlijk kom je wel in la roche als je in de ardenne zit, voor het oorlogs museum, de supermarkt :p of anders wel om te kayakken :D

Over een ruime 3 weken ben ik weer in de Ardennen en ga ik zoals altijd Bastogne en La Roche weer even bezoeken.

Denk dat ik maar op de mountainbike La Roche door ga om wat winkeltjes te zoeken na dat ik getraind heb op de Mountainbike routes.

Ga de bovenstaande en door mij eerder genoemde winkels ook weer bezoeken om wat dingen te kopen. Ga dit keer niks meenemen maar ga lekker op de camping en daar buiten stoken :D

MC_MH
9 augustus 2011, 16:16
Ik ben vandeweek in Bastogne geweest en La Roche. Geen inkopen gedaan wel dingen gezien in beide winkels. Het is allemaal wel erg duur helaas :frusty:

luuk0906
27 januari 2012, 13:17
Hoeveel kost zo pijlenpakket?
want ik ga elk jaar naar belgie maar was benieuwd hoeveel ik moet meenemen

sr-lex
27 januari 2012, 16:28
Ik kom/ kwam zelf ook vaak in de ardennen. Echter zou ik hier geen vuurwerk kopen of je moet er zelf erg blij van worden...
Ik ken in Bastogne 2 winkels 1 zit in het centrum bij de grote parkeerplaats en de tank, het is een souvenir winkel die op de 3 pagina ook besproken werd. Deze is naar mijn mening veel te duur. €7/€8 voor een pak slechte strijkers. Al het sier spul is nog vele malen duurder bijvoorbeeld €2,5 voor 8 bijtjes.
Daarnaast zit er nog een winkel net buiten de stad dit is een hele grote bouwmarkt. Hier verkopen ze enkel strijkers en rond december ook sier. Deze verkoopt strijkers voor zo ongeveer €3/€4 per pakje, ze knallen iets harder dan rotjes. Daarnaast hadden ze ook 3 slags strijkers hier. Grappig om eens te proberen maar stelt niet veel voor.

In La Roche heb je meerde kleine souvenir winkels, waar ze ook kleine dingen verkopen. Vaak wat duurder, dan de normale prijzen. Hier kom/kwam ik zelf zelden.

In Spa had je 2 winkels, een winkel was helaas gesloten toen ik er was dit leek wel bijna op een vuurwerkwinkel omdat er in de etalage voor zover ik kon zien veel vuurwerk stond. Daarnaast had ik bij een krantenwinkel/sigarenboer ook wat Chooet spullen gescoord. (naar mijn mening vreemd) vaak kom je enkel Weco tegen.

In Luik ben ik een keer in een wat meer afgelegen stuk waar niet zoveel winkels meer zaten bij een carnavals winkel ook wat kleine spullen tegen gekomen, denk ook aan strijkers, grondbloemen kleine potjes en pijlen. Allemaal erg duur.


Mijn ervaring in de Ardennen is dat het er erg duur is. Als je vuurwerk wilt kopen heb je de meeste kans om dat bij een krantenwinkel/sigarenboer/ fopwinkel/carnavals winkel of bij een bouwmarkt te doen.
Eind december is het aanbod altijd groter maar je kan het naar mijn mening beter in Nederland kopen of naar Baarle gaan voor leuker en goedkoper voorwerk.

Vroeger hadden ze nog wel leuk vuurwerk, dit was een jaar of 10 terug. Toen kom je ook nog festivallbals kopen en echte dikke knallers die je nu ziet opduiken in Polen maar sinds een jaar of 8 is dit geheel voorbij en verdwijnt het vuurwerk ook steeds meer.