PDA

Volledige versie bekijken : Gerard Smeets Maasmechelen



hendriksen
28 januari 2008, 21:29
Ik heb afgelopen jaar voor veel vrienden ingeslagen bij Gerard Smeets, een dierenspeciaalzaak in Maasmechelen.

Ze hadden er goede nitraten, vuurpijlen, bermuda's en nog veel meer.

http://www.gsmeets.be/

Iemand wel eens geweest?
Ik wil volgend jaar weer gaan, maar ik weet niet of ze nu wel Thumping Thunders hebben, afgelopen jaar hadden ze Thunder Crackers, deze waren wel goed maar zonder vlam dat was minder:sad:

Iemand ervaring mee?

Invader
29 januari 2008, 17:14
Ja ben hier zelf ook vaker geweest.
Opzich is het wel een goede winkel, hoewel het siervuurwerk vrij duur is. Het knalvuurwerk is goed te noemen, toen ik er was had hij 2.0g Thumping Thunders. Ze knalden niet goed maar dat kan aan de productie gelegen hebben.

Nitraten zonder vlam zijn sowieso niet meer legaal verkrijgbaar, dus je hoeft niet te klagen.:wink:
Hij verkoopt ook de goudmatten.
:bye:

hendriksen
30 januari 2008, 21:11
Nitraten zonder vlam zijn wel legaal te verkrijgen:)

Wat dacht je van de Thunder Cracker van Thor dan, dat is ook zonder vlam. Hij had deze afgelopen jaar omdat de zending Thumping Thunders erg slecht was. De Thunder Crackers van Thor zijn opzich best goed, maar jammergenoeg zonder vlam en de Thumping Thunder Blauwe Crêpe die hij in de winkel verkoopt is wel met vlam:D.

Hij heeft me toegezegd dit jaar weer Thumping Thunder Blauwe Crêpe te hebben, dus ik ga weer eens wat kopen. Overigens is het meerpaksvoordeel ook wel leuk.
1 pak 10 euro.
10 pakken 80 euro.

-> 8 euro per pakje is wel netjes!

ricoWalta
30 mei 2008, 19:43
Ik ga er ook elk jaar heen vind het een goede winkel
goed spul en niet duur.:cool:
en de goudmatten zijn erg goed en de nitraten ook.

ricoWalta
14 juni 2008, 22:41
ik heb een vraag vanaf wanneer is g smeets open :D:P

killswitch
15 juni 2008, 10:52
ik heb een vraag vanaf wanneer is g smeets open :D:P

Gsmeets is het hele jaar open , ben er laats nog geweest .

Hij heeft eind augustus alle producten op voorraad , als je dan gaat heeft hij alles.


LET OP ; gsmeets is ietswat duurder geworden , door de export van china , de choeet banger bijvoorbeeld kost bij hem nu 4 euro voor 5 stuks!

Diverse potten zijn ook 50 cent tot 1 euro duurder geworden.

Hoop dat je hier iets aan hebt :bye:


EDIT : Hij heeft producten NIET op voorraad , voor niets opgereden @ 20 aug. , Alleen rotzooi aan te hoge prijzen te koop.

the cigarman
15 juni 2008, 21:44
Vraagje.

Heeft iemand ervaring met de Panda cakes, die op de site staan van Gerard Smeets.

mark puch
23 juli 2008, 20:28
weet iemand of de thumping thunders alweer op voorraad zijn en welke kleur crepe?
en heben ze geen email
alvast bedankt
mark

Ruben
25 juli 2008, 00:51
Ze hebben wel een emailadres.

[email protected]

mark puch
26 juli 2008, 22:04
ik heb hem gebeld vanmiddag hij zegt dit tegen mij:
ik krijg volgende week nieuwe TT binnen in zwart folie ze gaan echt hardzegt hij
weten jullie welke dit zijn en ze gaan kosten 1 doos 10euro
10dozen 80euroweet iemand welke dit zijn ?
en ik heb nog vraag verkoopt smeets ook pirat special of een andere goeie strijker en zilvercrackers en gewone pirats?

alvast bedankt

mark

Kristof
26 juli 2008, 22:24
ik heb hem gebeld vanmiddag hij zegt dit tegen mij:
ik krijg volgende week nieuwe TT binnen in zwart folie ze gaan echt hardzegt hij
weten jullie welke dit zijn en ze gaan kosten 1 doos 10euro
10dozen 80euroweet iemand welke dit zijn ?
en ik heb nog vraag verkoopt smeets ook pirat special of een andere goeie strijker en zilvercrackers en gewone pirats?

alvast bedankt

mark


Die TT in zwarte folie kunnen misschien de Thunder Crackers van Thor zijn, ofwel de 'zwarte doos' nitraat:)
Waarschijnlijk zal hij wel gewone pirates hebben.. Silvercrackers of Pirat special weet ik niet. Ik gok van wel:rolleyes:

fred 810
26 juli 2008, 23:10
Die TT in zwarte folie kunnen misschien de Thunder Crackers van Thor zijn, ofwel de 'zwarte doos' nitraat:)
Waarschijnlijk zal hij wel gewone pirates hebben.. Silvercrackers of Pirat special weet ik niet. Ik gok van wel:rolleyes:

Met de zwarte doos nitraat worden niet de thunder crackers van Thor bedoeld maar de nitraten die karton kleurig zijn met een roze of groen crepe papiertje bij het lontje zoals in dit topic.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=6434

Kristof
26 juli 2008, 23:18
Met de zwarte doos nitraat worden niet de thunder crackers van Thor bedoeld maar de nitraten die karton kleurig zijn met een roze of groen crepe papiertje bij het lontje zoals in dit topic.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=6434

jah dat zei ik toch? Ik zei de thundercrackers van Thor ofwel zwarte doos nitraat... En Met zwarte doos nitraat bedoel ik dus deze van jouw post:wink:
Maar als g. Smeets echt deze nitraten gaat verkopen ben ik wel bereid om een paar doosjes in te slaan:bonk:

Bas.
6 augustus 2008, 10:35
weet iemand al of die alles binnen heeft? hij zei in februari tegen mij dat het in augustus zou binnen komen. het is voor mij een dikke anderhalf uur fietsen dus zou handig zijn als ik het ff weet. en wilde vandaag trouwens gaan.

mark puch
6 augustus 2008, 13:48
ik had hem gemaild hij had de nitraten allemaal op voorrraad en de rest ook gewoon ff mailtje sturen anders want hij stuurt binnen een dag terug.

mark

Nitraat12
6 augustus 2008, 13:59
jah dat zei ik toch? Ik zei de thundercrackers van Thor ofwel zwarte doos nitraat... En Met zwarte doos nitraat bedoel ik dus deze van jouw post:wink:
Maar als g. Smeets echt deze nitraten gaat verkopen ben ik wel bereid om een paar doosjes in te slaan:bonk:

De zwarte doos nitraat zijn niet van thor :wink: Thor heeft wel nitraten namelijk thundercrackers maar dat zijn anderen .

Dit zijn de thor nitraten:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=6441&highlight=thundercracker

pyroteamzuid
6 augustus 2008, 14:50
Ik ga in September ook maar weer eens langs bij Gerard Smeets :D
Effe kijken wat hij zo al heeft !
Ga al bij Gerard Smeets langs sins 2001 :)
Is ook de eerst zaak waar ik vuurwerk heb gekocht in België

Ga dan ook meteen langs bij Drutti in Lanaken.




GR




Pyroteamzuid ( Christiaan )

Bas.
7 augustus 2008, 14:36
ben gister even bij smeets langsgeweest voor visco lont:cool: gewoon ff om te kijken wat die allemaal had. meeste knalvuurwerk had die al op voorraad maar 3de week van augustus kwam het meeste binnen zei die.die thundercrackers van thor heeft die idd.

killswitch
20 augustus 2008, 16:42
ben gister even bij smeets langsgeweest voor visco lont:cool: gewoon ff om te kijken wat die allemaal had. meeste knalvuurwerk had die al op voorraad maar 3de week van augustus kwam het meeste binnen zei die.die thundercrackers van thor heeft die idd.

Had een afspraak met hem , heb hem gemaild , hij had zogenaamd alles op voorraad.


Ik ben met lege handen thuisgekomen..

Ik raad iedereen echt af om hier te kopen.

1 Zijn ''chainthunders'' zijn thunderstorms.
2 De prijzen die hij verkoopt zijn 50% duurder dan die van Wimmers , dit is tevens zijn leverancier.
3 De nitraten zijn ronduit , SLECHT. ( vorig jaar )
4 Hij liegt dat hij alles binnen heeft om je naar zijn winkel toe te lokken.

Rijd dan even 20 KM verder na wimmers ;)


Vandaag dus helemaal voor niets erna toe gereden.

~Killswitch

3307
20 augustus 2008, 19:43
Had een afspraak met hem , heb hem gemaild , hij had zogenaamd alles op voorraad.


Ik ben met lege handen thuisgekomen..

Ik raad iedereen echt af om hier te kopen.

1 Zijn ''chainthunders'' zijn thunderstorms.
2 De prijzen die hij verkoopt zijn 50% duurder dan die van Wimmers , dit is tevens zijn leverancier.
3 De nitraten zijn ronduit , SLECHT. ( vorig jaar )
4 Hij liegt dat hij alles binnen heeft om je naar zijn winkel toe te lokken.

Rijd dan even 20 KM verder na wimmers ;)


Vandaag dus helemaal voor niets erna toe gereden.

~Killswitch

Dit is ook meer een winkeltje voor degene die langs de grens wonen in Limburg en het moeten doen met een fiets of scooter. Mooi gevarieerd aanbod met van alles en nog, maar inderdaad niet de goedkoopste prijzen.

Op een niet nader te noemen winkeltje in Lanaken na ook de enige in de Limburgse grens regio waar je terecht kunt voor original zooi.

pyroteamzuid
21 augustus 2008, 14:33
Gerard Smeets heeft nu ook een Elektronische ontsteker apparaat van Originalfireworks.
Voor je eigen profesionele vuurwerkshow in elkaar te steken :thumbsup:

Het Elektronische ontsteker apparaat van Originalfireworks kost = 75 euro :wink:



GR



Pyroteamzuid ( Christiaan )

.rico.
23 augustus 2008, 20:12
wat kosten bij g smeets die chainthunders??
want ik ga er volgende week ff langs!
of kan ik beter naar wimmers gaan??

:bye:

pyroteamzuid
24 augustus 2008, 13:34
wat kosten bij g smeets die chainthunders??
want ik ga er volgende week ff langs!
of kan ik beter naar wimmers gaan??

:bye:

Gsmeest heeft de chainthunder NIET !!!
En wimmers heeft m ook NIET !!!


Je kan dan beter naar de Fireworkshop in Maaseik gaan,
die heeft de chainthunder WEL maar die kost wel 30 euro perstuk!



GR



Pyroteamzuid ( Christiaan )

pyroteamzuid
25 augustus 2008, 17:06
Die TT in zwarte folie kunnen misschien de Thunder Crackers van Thor zijn, ofwel de 'zwarte doos' nitraat:)
Waarschijnlijk zal hij wel gewone pirates hebben.. Silvercrackers of Pirat special weet ik niet. Ik gok van wel:rolleyes:



Als je daar bent moet je naar de ZWART DOOS STRIJKERSvragen
Ze zijn per 70 stuks 1,7 gram kost 5 euro per doosje en gaan echt hard :wink:



GR



Pyroteamzuid ( Christiaan )

Kristof
25 augustus 2008, 17:23
Je bedoelt de black box strijker?

Dit is inderdaad een aanrader:) Ook the fireworkshop in Maaseik heeft ze.

3307
25 augustus 2008, 17:39
Iemand een foto`tje van die zogenaamde black box strijkers?

Kristof
25 augustus 2008, 17:57
http://img221.imageshack.us/img221/3294/foto1001uv6.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/1718/foto1002dk3.jpg

remio
25 augustus 2008, 18:34
dat zijn idd toppers, heb ze in de ardennen in vielsalm gekocht. had er niet veel van verwacht, maar verraste me heel erg toen ik er een paar teste!

pyroteamzuid
26 augustus 2008, 14:12
Ja :) dat zijn ze Kristof ! :cool:
Die black box Pirat zijn 1,7 gram,
en knallen erg hard !!!
Een aanrader dus !

5 euro per box (70 stuks) bij Gsmeest.

Koop er dit jaar 5 doosjes van de Black box Pirat.



GR




Pyroteamzuid ( Christiaan )

Kristof
26 augustus 2008, 17:54
Ja :) dat zijn ze Kristof ! :cool:
Die black box Pirat zijn 1,7 gram,
en knallen erg hard !!!
Een aanrader dus !

5 euro per box (70 stuks) bij Gsmeest.

Koop er dit jaar 5 doosjes van de Black box Pirat.



GR




Pyroteamzuid ( Christiaan )

Idd ze knallen wel goed ! Ik zou zeggen bijna in de buurt van de weco corsair.

Maar de huls is zoooo slap :shocked: Je knijpt zonder veel moeite gewoon de strijker plat

Thierry,,,
27 augustus 2008, 22:26
Ik vind het echt een goede winkel hoor.
Altijd een praatje met hem maken enzo maarja inderdaad hij heeft toch wel alles iets duurder.
Trouwens ben nog langs geweest en die pirat black box kosten 4 euro maar het zijn zeker toppers want ik steek soms wat in me achtertuin af en zei tegen me moeder ff een strijker dus ik steek hem aan en Bam die knal was me toch ff harder dan ik dacht :p
En me moeder niet erg blij nee:p
Ook goede service vind ik maar ik las op deze pagina dat hij chainthunders niet heeft maar hij heeft wel celebration crackers maar toen ik er was alleen die van 240 shots.
Heb er 15 euro voor betaald.
Verder vind ik de winkel ook wel goed ingericht alleen moet je niet kijken naar de dieren spullen als je voor vuurwerk komt :p

.rico.
29 augustus 2008, 17:10
maar ze koste dus 4 euro die strijkers:wink:?
dan ga ik er een boel inslaan :D
Is gsmeets nu ook op zondag geopend!?

vvw
31 augustus 2008, 05:12
Ja van 9uur tot 12:00 en nitraat matten heeft hij ook in 500shots verzie aleen niet van het bekende merk bonbrits of hoe je dat schrijft:wink:

Bas.
31 augustus 2008, 09:32
weet niet of ik nog op tijd ben met je te waarschuwen maar die black box strijkers is echt troep. ik ben gister geweest en we hadden even een doosje meegenomen om te testen. dus wij steken ze af. kwamen allemaal gewoon van die spuitende vlammetjes uit en deden niks. als ze het wel deden knalden ze zelfs in de lucht met weggooien. maar degene die wel gingen gingen wel echt goed hard:p. maar dat waren er serieus hooguuit 20.
kan een slecht pakje zijn geweest om meneer smeets slaat ze gewoon niet goed op.

:bye:

.rico.
31 augustus 2008, 21:54
Oke ja ik ben nog niet langsgeweest maar een vriend van me had er vorig jaar ook een paar en die ginge gewoon wel goed sommige met gewoon die spuitende vlammetjes maar de meeste gingen gewoon goed. en ik ik ga zatrerdag langs:D
maar ik koop er toch gewoon een paar:p

Bas.
31 augustus 2008, 22:00
ga je gang:D. maar kom dan niet met klachten dat ze het niet goed doen. want bij deze ben je gewaarschuwd:rolleyes:

pyroteamzuid
31 augustus 2008, 22:38
weet niet of ik nog op tijd ben met je te waarschuwen maar die black box strijkers is echt troep. ik ben gister geweest en we hadden even een doosje meegenomen om te testen. dus wij steken ze af. kwamen allemaal gewoon van die spuitende vlammetjes uit en deden niks. als ze het wel deden knalden ze zelfs in de lucht met weggooien. maar degene die wel gingen gingen wel echt goed hard:p. maar dat waren er serieus hooguuit 20.
kan een slecht pakje zijn geweest om meneer smeets slaat ze gewoon niet goed op

:bye:

meneer smeets slaat ze gewoon niet goed op.

:bye:[/QUOTE]


Hahaha... dat kan wel kloppen,weet ook waar hij het op slaat :wink:



GR



Pyroteamzuid ( Christiaan )

.rico.
2 september 2008, 17:39
ik heb gehoord dat je die strijkers niet moet gooien maar gewoon neerleggen of een heksekring van maken want dan doen ze het wel.
want als je ze gooit gaan die strijkkopjes kapot en komt er een klein fonteintje.
Dat is mij verteld dan:bonk:

Bas.
2 september 2008, 17:47
ik heb gehoord dat je die strijkers niet moet gooien maar gewoon neerleggen of een heksekring van maken want dan doen ze het wel.
want als je ze gooit gaan die strijkkopjes kapot en komt er een klein fonteintje.
Dat is mij verteld dan:bonk:

als dat het geval is dan vind ik het gewoon slechte strijkers. als het een beetje kwaliteit is moet je er toch mee kunnen gooien eh. btw het kopje brand meestal in de lucht al op. het zou dan liggen aan het vertragingskruit.

.rico.
6 september 2008, 13:35
Ik ben vandaag naar g smeets geweest hij heeft nog niet alles:(
Ik heb er die pirat black box gekocht en ze doen het bijna allemaal :D
en nog wat ander spul heb ik gekocht

ciao

Denjo
6 september 2008, 15:13
Ik ben vandaag naar g smeets geweest hij heeft nog niet alles:(
Ik heb er die pirat black box gekocht en ze doen het bijna allemaal :D
en nog wat ander spul heb ik gekocht

ciao

Maak een leuk Tripreportje met wat foto's van je gekochte spul en deel je ervaring van vandaag met ons:wink:

.rico.
7 september 2008, 09:56
Meneer smeets heeft mij verteld dat hij deze maand alles op voorraad zal hebben!
Het kwam omdat er olympische spelen in China waren en daardoor kreeg hij het deze maand wel allemaal binnen:D

Bram95
12 september 2008, 08:02
als dat het geval is dan vind ik het gewoon slechte strijkers. als het een beetje kwaliteit is moet je er toch mee kunnen gooien eh. btw het kopje brand meestal in de lucht al op. het zou dan liggen aan het vertragingskruit.

Er staat ook op gebruiks aanwijzigingen dat je ze op de grond moet neerleggen.:wink:

.ιllιlı*xavier*lılılι.
22 september 2008, 20:16
Weet iemand misschien wanneer de prijzen op de site komen te staan?
Ennuh, ligt G. Smeets in het centrum van Maasmechelen?

Bram95
22 september 2008, 20:19
Weet iemand misschien wanneer de prijzen op de site komen te staan?
Ennuh, ligt G. Smeets in het centrum van Maasmechelen?

De bus stopt op 300 meter voor zijn winkel.(deze bus gaat naar maasmechelen outvillage)

.ιllιlı*xavier*lılılι.
22 september 2008, 20:26
De bus stopt op 300 meter voor zijn winkel.(deze bus gaat naar maasmechelen outvillage)

Aha,
Een vriend gaat het nl. voor mij halen. Hij zei dat het een dierenwinkel in het centrum van Maasmechelen was. Dat is dus G. Smeets =D.
Hij gaat het in December halen. Is dat wel zo verstandig??

Btw kan iem. mij helpen (www.gsmeets.be) Ik weet niet hoe ik mijn lijstje moet indelen. Ik heb nu 111,- om uit te geven aan illigaal vuurwerk. Maar ik weet niet hoe ik mijn lijstje moet indelen. I wil (alleen voor de avond) een paar potten en cakes (max. 17.50) verder nog wat goed knalwerk =D Een een paar rollen.

Hoe zou jij het indelen?

Alvast bedankt,
Xavier ;)

Edit:
Hmm, hij mailt mij terug dat de prijzen niet o de site komen te staan. En dat de prijzen goed zijn.

Reacties
30 oktober 2008, 22:25
Ik ben hier vorigjaar geweest, en heb 1 pakje nitraten gekocht.
een medewerker rade me de Nieuwe thor nitraten aan.
er lag ook een pakje nitraten die op de site greenlight crackers heten.

wie weet meer info erover?

Anyway, Het siervuurwerk is er wel duur maar het knalvuurwerk is wel goede keuze :)
het is de dichtsbijzijnde winkel hier vandaan (10km)

knalluh
5 december 2008, 16:04
Weet iemand hier hoeveel de pirat strijkers daar kosten??

diederik30
18 december 2008, 14:08
Ik had dezelfde vraag maar ik heb ff een mailtje naar G smeets. dezelfde dag nog andwoord gekregen (betterr:D). De normale pirats kosten 3 euro's. Verder zijn alle prijzen het zelfde als de prijzen van Original Firework. (tuurlijk ze verkopen spul van Original)

Bij een doosje pirats kreeg je volgens mij ook een gratis strijker plankje.

Groeten Diederik
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------JE BENT EEN RUND ALS JE JEZELF GEEN VUURWERK GUNT!!!

hendriksen
26 december 2008, 14:07
Iemand ervaring met de Thumping Thunder die Smeets verkoopt? :)

hendriksen
29 december 2008, 23:40
Ik ben hier vorigjaar geweest, en heb 1 pakje nitraten gekocht.
een medewerker rade me de Nieuwe thor nitraten aan.
er lag ook een pakje nitraten die op de site greenlight crackers heten.

wie weet meer info erover?

Anyway, Het siervuurwerk is er wel duur maar het knalvuurwerk is wel goede keuze :)
het is de dichtsbijzijnde winkel hier vandaan (10km)

Green Light Crackers.

Koop ze niet. Wat een rotzooi. Knal is dik slecht, afwerking idemdito en de vlam is helemaal de Het enige wat positief lijkt te zijn is de prijs, maar je komt bedrogen uit. Gewoon TT roze halen, dat is dope shit.:)

pyroteamzuid
24 oktober 2009, 21:00
Vandaag weer eens na lange tijd langs geweest bij Gsmeets :D
Vuurwerk staat weer in de kasten en onder het glas bij de toonbank.
Filmpjes van de Original producten zie je ook weer op het t.v'tje langs komen.

AlexanderVerslegers
21 december 2009, 22:06
Ik ben een belg, en als ik bij gsmeets bijvoorbeeld nitraten enzo ga halen, krijg ik totaal niet mee, en Wimmers (Maaseik) maakt er geen problemen over... Maar Smeets heeft wel zeer leuke pijlen :)

JCS~050
12 januari 2010, 19:17
Weet niet of iemand mij wil en KAN helpen, maar ik wil halverwege het jaar een keer naar Smeets. Ik moet alleen helemaal vanaf Groningen komen met het OV, dat betekent dus dat ik gelijk voor een paar honderd euro insla. Nou weet ik niet, hoe ik vanaf Maastricht CS uiteindelijk bij Smeets kom. Is er iemand die dit duidelijk uit kan leggen, welke bus moet ik nemen? waar is die bushalte? hoe moet ik lopen?

Je zou kunnen zeggen, waarom ga je niet naar Baarle, die winkels daar zijn toch veel beter? en? dat is toch veel dichterbij voor jou? Maar ik ben bang dat ik daar gepakt wordt als ik daar in de bus zit. Het voelt veiliger als ik het bij Smeets haal, omdat ik weet dat daar nauwelijks controles zijn.

robdewit79
17 februari 2010, 15:26
Ben vandaag nog ff daar geweest. Heeft alleen nog wat potten staan. Hebben geen lont meer en ook geen ontstekers.

UltraCorez
4 juli 2010, 15:09
Edit: Hij heeft een nieuw Email adres,

[email protected]

Mvg. Vince

UltraCorez
5 juli 2010, 08:49
"Hallo Vince, ik heb wel al wat liggen, maar alles heb ik in Augustus, de prijslijst komt de eerste week van Augustus ook online op de site."

Nieuw vuurwerk komt dus weer in Augustus :)

joajoa
12 september 2010, 16:51
Ben er geweest pas geleden, viel me tegen, was vrij duur en hij was niet echt vriendelijk. zal er denk ik niet zo snel meer heengaan

UltraCorez
3 oktober 2010, 00:28
Vandaag geweest, ik was er in september al eens geweest ;)

Maar de winkel is weer helemaal omgetoverd tot vuurwerk-ware-house om het zo maar te zeggen, als je binnenkomt zie je meteen de grote Hong Deng Long pakketten staan en de immense nitraatrollen / 10000 klappers etc. , links staat een meterslange vitrine met potten en cakes, waar rechts de balie is met al het knalspul achter glas. Achter de balie op de muur hebben de rekken met krachtvoer plaats gemaakt voor grote pijlenpakketen en een immense mascleta van 120(!) meter.. die neem je niet zo onder je hand mee :P

Hij heeft nu volgensmij weer alles op voorraad zoals Ugly joe, Bonbridge spanish cracker en de Widowmaker, die had die in augustus nog niet.

ook de website is vernieuwd, http://gsmeets.be/Vuurwerk/vuurwerk.htm

3307
3 oktober 2010, 22:29
Gister een kijkje genomen. Wanneer je met je fiets vanuit Nederland niet verder kunt komen dan Maasmechelen, is het vast allemaal prachtig wat daar te krijgen is, en is zo`n zaak langs de grens best handig maar in elk ander geval voegt deze toko weinig toe. Original producten met in de meeste gevallen een duurdere prijs, Siercakes van Nederlandse merken voor Nederlandse prijzen en dat was het verder zo`n beetje.
In een straal van 15km zijn er betere alternatieven noord en zuidwaarts.

KSM
12 oktober 2010, 13:20
Hallo,

Is deze vuurwerk winkel beter kwa kwaliteit dan Drutti?

Guy
12 oktober 2010, 13:43
Hallo,

Is deze vuurwerk winkel beter kwa kwaliteit dan Drutti?
Als je even in het topic had gelezen vond je dat hier het assortiment voornamelijk bestaat uit original en siercakes van nederlandse merken.
Aangezien drutti voorgaande jaren ook original verkocht zit daar weinig verschil in. Maar het bericht enkele posts hierboven geeft aan dat er in een straal van 15 km betere winkels zijn om te bezoeken:wink:.

KSM
12 oktober 2010, 13:50
Als je even in het topic had gelezen vond je dat hier het assortiment voornamelijk bestaat uit original en siercakes van nederlandse merken.
Aangezien drutti voorgaande jaren ook original verkocht zit daar weinig verschil in. Maar het bericht enkele posts hierboven geeft aan dat er in een straal van 15 km betere winkels zijn om te bezoeken:wink:.


Ik ben niet zo heel erg bekent in Maasmechelen tot Drutti ken ik de weg maar verder geen idee waar ik dan ben ghehe kan je misschien vertellen over welke winkels die meneer/mevrouw het heeft?

alvast bedankt!

Guy
12 oktober 2010, 13:56
Ik ben niet zo heel erg bekent in Maasmechelen tot Drutti ken ik de weg maar verder geen idee waar ik dan ben ghehe kan je misschien vertellen over welke winkels die meneer/mevrouw het heeft?

alvast bedankt!

Bekijk even de topics over winkels in belgie, daar vindt je bijvoorbeeld Drutti waar over het algemeen de mensen goede ervaringen mee hebben. Er is ook al verteld dat Marfa vuurwerk de moeite is om te bezoeken.

UltraCorez
13 oktober 2010, 18:08
Gsmeets verkoopt nu ook Pyrostar!

http://gsmeets.be/Vuurwerk/vuurwerk_pyrostar.htm

UltraCorez
18 oktober 2010, 10:41
Ja deze winkel is het hele jaar open

Elke dag open van 9u tot 18u. zondags open van 9u tot 12u.

In de maanden November en December, Open van 9u tot 19u, maandag van 13u tot 18u
Zondag van 9u tot 18u.

OPGELET, op zondag 30 oktober zal de winkel gesloten zijn



Drutti ligt 12 km ervanaf op een rechte lijn

UltraCorez
18 oktober 2010, 11:01
ANWB routeplanner is je beste vriend!

nee klopt je moet stoppenbij de outlet en dan links de Pauwengraaf ingaan

dan is het 300 meter verder aan de linkerkant en zie je een blauw bord met Vuurwerk

http://gsmeets.be/Afbeeldingen/winkel1.JPG


Kan niet missen ;)

pyroMaasje
18 oktober 2010, 11:36
Nog even een vraagje:

Knalvuurwerk welke kan ik dan het beste halen bij deze zaak?

UltraCorez
19 oktober 2010, 09:43
Joepie dalijk ga ik er weer heen :D

Pyrostar gedeelte op de site is ook weer geupdate

http://gsmeets.be/Vuurwerk/knalvuurwerk_van_pyrosttar.htm

UltraCorez
21 oktober 2010, 00:14
Supero's, bombero's, Spanish cracker-c, multi thunder 19sh, choeet no3 match cracker (harder dan weco corsair)...

Succes ermee :D

BTW check mijn tripreport ;)

vuurwerkteamzuid
14 november 2010, 20:38
gister ff langs geweest.
groot assortiment knalvuurwerk
aleen k vind het zo onhandig dat er geen prijslijsten zijn :S
maar goed
ga er over paar weken inslaan .
Vraag.
welke strijkers kan k het best nemen
2x match cracker choeet
of 3 x black box

ELalexandro
19 november 2010, 18:38
Deze heeft wel een fijne collectie, woon er 10 minuten vandaag, best wel interessant

A2Racer
24 november 2010, 00:59
gister ff langs geweest.
groot assortiment knalvuurwerk
aleen k vind het zo onhandig dat er geen prijslijsten zijn :S
maar goed
ga er over paar weken inslaan .
Vraag.
welke strijkers kan k het best nemen
2x match cracker choeet
of 3 x black box

Ik zou persoonlijk gaan voor de black box. Die vind ik echt van zeer goede kwaliteit.

pyroMaasje
30 november 2010, 10:39
Hebben ze hier leuke sier potten?

Mooie sier voor weinig geld? Kleine potjes tot 20shots ofzo met mooie boeketten?

vuurwerkteamzuid
6 december 2010, 16:34
Hebben ze hier leuke sier potten?

Mooie sier voor weinig geld? Kleine potjes tot 20shots ofzo met mooie boeketten?



kijken kost niets:D

UltraCorez
9 december 2010, 23:30
Hij heeft mooie cakes en potten verschillend tussen de 10 en 50 euro :)

UltraCorez
15 december 2010, 00:01
Edit: ben vandaag nog geweest, dit heb ik ingeslagen:

http://i929.photobucket.com/albums/ad136/iVisionz/DSC00586.jpg

:)

A2Racer
4 september 2011, 20:14
Dit jaar is Gerard met een vernieuwde website gekomen welke te vinden is op http://www.vuurwerksmeets.be/. Maar de site is ook gewoon nog te vinden onder het andere domein, gsmeets.be.

Ik kom er ook al een aantal jaar, ik vind het een goede winkel!

KSM
6 september 2011, 15:03
Hij heeft mooie cakes en potten verschillend tussen de 10 en 50 euro :)

enige filmpjes daarvan?

groetjes KSM

A2Racer
6 september 2011, 15:58
enige filmpjes daarvan?

groetjes KSM
Op de website zijn de producten te vinden: http://www.vuurwerksmeets.be/?page_id=26

Dit zijn allemaal bekende merken dus het meeste zal wel op Youtube of Vuurwerkbelgie.com te vinden zijn. :)

dii-paul
8 september 2011, 16:02
Als ik me niet vergis heeft hij ook links bij de producten staan.

kapotte stofzuiger
26 september 2011, 22:34
Ik ben vandaag bij Gerard geweest en hij is er helemaal klaar voor. De dierenwinkel is omgebouwd tot vuurwerkwinkel. Ik ben alleen wezen kijken wat er allemaal was en gevraagd wat er allemaal nog gaat komen. Ik ga begin oktober terug als de Rasta - Nitraat binnen is.

kapotte stofzuiger
28 september 2011, 14:18
Die Rasta - Traat werd verkocht op Jamiaca vermoedelijk vanwege die hasj kikkers die op de verpakking staan.

Ik zal eens een mailtje sturen aan Gerard om te zien wanneer die binnen zijn

melle3105
11 november 2011, 17:50
Aha,
Een vriend gaat het nl. voor mij halen. Hij zei dat het een dierenwinkel in het centrum van Maasmechelen was. Dat is dus G. Smeets =D.
Hij gaat het in December halen. Is dat wel zo verstandig??

Btw kan iem. mij helpen (www.gsmeets.be) Ik weet niet hoe ik mijn lijstje moet indelen. Ik heb nu 111,- om uit te geven aan illigaal vuurwerk. Maar ik weet niet hoe ik mijn lijstje moet indelen. I wil (alleen voor de avond) een paar potten en cakes (max. 17.50) verder nog wat goed knalwerk =D Een een paar rollen.

Hoe zou jij het indelen?

Alvast bedankt,
Xavier ;)

Edit:
Hmm, hij mailt mij terug dat de prijzen niet o de site komen te staan. En dat de prijzen goed zijn.

ik ga er ok heen bij mij mailde hij zelfde weet iemand mischien voor zon 50 a 55 euro wat leuke harde knallers want ik weet prijzen niet mischien weten jullie/jij wel de prijsen omdat je ze van andere site's hebt?
graag reactie

kapotte stofzuiger
24 november 2011, 18:39
Vandaag heb ik de Maaskant gedaan en bij 3 vuurwerk winkels geweest en bij Smeets toch goed kunnen inslaan. Hij had zojuist nieuw spul binnen wat hij in de vitrine aan het zetten was. Ik heb gekocht een golden Eagle 19 shots en Famsus of was het Ramasus. Ik heb nog geholpen om die metalen kooien van de dozen te halen en plat te stampen. Hij bood mij nog een koffie aan (was niet te zuipen) maar goed het is het gebaar was telt in dit soort gevallen. En het was gratis dus toch maar opgedronken. Ik heb de indruk dat Gerard probeert met een breed assortiment en lage prijzen de klanten aan zich te binden. Laat even weten wanneer de black thunder pot weer binnen is

Minimized
25 november 2011, 20:51
Is er al wat bekend over die Rasta nitraat?

@Kapotte stofzuiger
Je had het erover en ik lees er niks meer over terug ;)

kapotte stofzuiger
26 november 2011, 00:34
Ik er Gerard over gemaild en hij zei dat nu er CE is hij van zijn leverancier RASTA Traat gaat krijgen. Met CE nummer wat hij daar precies mee bedoelt weet ik niet maar het schijnt een nieuw soort nitraat te zijn. Het schijnt een soort 'blow' nitraat te zijn. Ben ook reuze benieuwd en wat op een mailtje van Gerard.

kapotte stofzuiger
3 december 2011, 11:09
Weet iemand of Smeets morgen (zondag) open is? Telefonische kan ik hem niet bereiken en op mailen gaat niet want zijn mailbox zit overval alles komt terug

3xh
3 december 2011, 11:49
was niet zo netjes!

Vaessen
3 december 2011, 11:53
Ik woon nu in Belgie, dus kan mooi legaal inkopen doen. Ik ga zometeen met de meid kerstinkopen doen in Maasmechelen en dat gaat uiteraard gepaard met een bezoekje aan Gerard.

Altijd een leuke sfeer om bij hem naar binnen te lopen, even rustig alles bekijken en alvast een beetje inslaan :D

patrick1974
3 december 2011, 14:06
Verder staan de openingstijden op de startpagina van Smeets.Hier de tijden om je toch te helpen.

De winkel is elke dag open van 8u tot 19u
Maandag van 13u tot 19u
Zondag van 9u tot 18u

Op Kerstdag is de winkel gesloten

Vaessen
6 december 2011, 19:36
Heb wat leuk inkopen kunnen doen, ben ook bij Salon Roger langs geweest.

Hij had leuke spullen maar heb wel altijd het idee dat zijn prijzen hoger liggen dan bij andere winkels. Ook vraag ik me af hoe eerlijk hij is, want hij zegt bij alles dat het goed is.

Ik zal het wel merken zodra ik het spul kan testen de 31ste :D

de vinnie
13 december 2011, 21:05
Weet iemand die er onlangs geweest is misschien of ze nog de groene black box pirat verkopen i.p.v. de zwarte?
Omdat mijn lokale krantenwinkeltje is overgeschakeld op de zwarte versie.
En ik ben altijd al content geweest van de groene, maar nu heb ik de zwarte en deze zijn bij mij van slechte kwaliteit.

de vinnie
20 december 2011, 16:41
Weet iemand die er onlangs geweest is misschien of ze nog de groene black box pirat verkopen i.p.v. de zwarte?
Omdat mijn lokale krantenwinkeltje is overgeschakeld op de zwarte versie.
En ik ben altijd al content geweest van de groene, maar nu heb ik de zwarte en deze zijn bij mij van slechte kwaliteit.

Niemand die dit weet?

Pauly-D
22 december 2011, 07:16
Nop ik zou het niet weten kerel

Pauly-D
22 december 2011, 07:18
Heb wat leuk inkopen kunnen doen, ben ook bij Salon Roger langs geweest.

Hij had leuke spullen maar heb wel altijd het idee dat zijn prijzen hoger liggen dan bij andere winkels. Ook vraag ik me af hoe eerlijk hij is, want hij zegt bij alles dat het goed is.

Ik zal het wel merken zodra ik het spul kan testen de 31ste :D

Ik heb zelf heel veel ervaring met salon Roger en beleve me hij praat geen onzin hij verkoopt ook gewoon echt goed spul kwa potten vooral de 13 shot waar iedereen t altijd over heeft.

PSVfanatics_geleen
22 december 2011, 09:08
Ik heb zelf heel veel ervaring met salon Roger en beleve me hij praat geen onzin hij verkoopt ook gewoon echt goed spul kwa potten vooral de 13 shot waar iedereen t altijd over heeft.

Ja hier ben ik het ook mee eens.

kapotte stofzuiger
23 december 2011, 17:14
Ik ben het hier ook mee eens!

Nog iemand?

3xh
23 december 2011, 17:44
@ kapotte stofzuiger.
Ik doe wel een beetje laggerig om u maar ik heb tog een vraag.
Heb je nog wat gehoord over de Rasta nitraat?
Ut kwam toen erg ongeloof waardig over.
Betekend niet dat ik je niet geloof.
Maar ben gewoon erg benieuwd.
een Nieuwe knaller/nitraat is niets mis mee.

mvg 3xh

Vaessen
26 december 2011, 15:58
Ik heb zelf heel veel ervaring met salon Roger en beleve me hij praat geen onzin hij verkoopt ook gewoon echt goed spul kwa potten vooral de 13 shot waar iedereen t altijd over heeft.

Kerel, ik had het over Gerard Smeets. Gerard Smeets kan het soms wat mooier neerzetten ;-)

mortierke
27 december 2011, 09:25
Oei, precies gene vriend van Smeets.

limbopyro
27 december 2011, 11:42
Kerel, ik had het over Gerard Smeets, Salon Roger is eerlijk en verteld geen onzin. Gerard Smeets daarentegen wel.

Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?

Vaessen
27 december 2011, 17:30
Oei, precies gene vriend van Smeets.

Ik had mijn post een beetje verkeerd neergezet, heb hem ge-edit. Begrijp me niet verkeerd ik ben een vaste klant bij hem elk jaar. Maar hij kan het wel wat overdrijven. :D


Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?

Ben ik met je eens, had mijn post nog eens nagelezen en heb hem ge-edit. Kwam verkeerd over. Hij heeft inderdaad goed spul te koop en het is een aardige gozer :wink:

Pauly-D
28 december 2011, 18:07
Dan mag je wel eens wat duidelijker type:p ma Als t idd over Gerard Smeets gaat Ben ik het wel met je eens sorry voor het ongemak

PSVfanatics_geleen
5 januari 2012, 09:47
Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?

Ben vorige week aantal keren bij hem geweest, de verhalen dat hij een botte man is, kan ik NIET bevestigen. Ik vind hem een relaxte vent met veel kennis en klantvriendelijkheid.

Brianveen
17 december 2012, 16:57
Heeft hij nitraten en vlinders

faab1234
17 december 2012, 16:59
Heeft hij nitraten en vlinders

Als je even op hun site kijkt zie je dat ze die hebben!!:wink:

de vinnie
22 december 2012, 19:22
Ben vorig jaar even bij hem langs geweest.
Toen hing er op dat je als belg een vergunning nodig had om knalvuurwerk te kopen.
Ik heb hem er toen op gewezen dat deze vergunning afgeschaft is en je nu als belg gewoon vrij knalvuurwerk kan kopen. Maar ik kreeg hier geen reactie op.
Iemand die weet of je dit jaar bij hem nog altijd een vergunning nodig hebt?

hindoerol
23 december 2012, 21:14
volgens mij heb je als belg altijd een vergunning nodig van je gemeente?

tristen
23 december 2012, 21:16
Nee Belgen hebben geen vergunning meer nodig!

Voor afsteken door het jaar is wel nog een vergunning nodig.

de vinnie
23 december 2012, 23:03
Nee Belgen hebben geen vergunning meer nodig!

Voor afsteken door het jaar is wel nog een vergunning nodig.
Wat je zegt klopt inderdaad.

Heb daarstraks gebeld naar gsmeets en vroeg of ik als belg bij hun knalvuurwerk kon kopen zonder vergunning van de gemeente.
Maar ik kreeg als antwoord: "Neen sorry, wij geven niets mee zonder vergunning."

Dan maar bij drutti langsgeweest... Heb het me zeker niet begklaagd.
Alleen spijtig dat de Chooet matchcrackers niet op voorraad waren.

brother
16 september 2013, 22:57
Ben gisteren in Maasmechelen, aan de Pauwengraaf 49, geweest bij Gerard Smeets. Hij heeft zijn hele winkel inmiddels verbouwd en het ziet er goed uit. Ook heeft hij een nieuwe, knappe verkoopster die mij geholpen heeft. Zelden meegemaakt dat een vrouw zoveel verstand van vuurwerk heeft. Ik hing aan haar lippen bij de uitleg.

Hij heeft allerhande aanbiedingen waar ik goed van geprofiteerd heb. Alleen raak ik uitgekeken op dat vuurwerk van Original het trekt helemaal op niets. Dat die mensen niet met nieuwe etiketten komen. Gelukkig dat hij ook nog andere merken heeft zoals Vulcan, Octopus en OPMIN.

Top Gerard mooie winkel, alleen jammer dat jij geen kernklappers verkoopt.

ELalexandro
30 september 2013, 11:57
Bedankt voor de info!
Weet je toevallig ook of hij de potten van Thor nog heeft?

ELalexandro
30 september 2013, 17:40
Bedankt voor de info!
Weet je toevallig ook of hij de potten van Thor nog heeft?
Update:
Hij krijgt tegen donderdag weer veel binnen zoals de Thor potjes, en nog veel meer.
Ben net langs geweest

jeffreyvuurwerk
13 oktober 2013, 09:26
Ik heb afgelopen jaar voor veel vrienden ingeslagen bij Gerard Smeets, een dierenspeciaalzaak in Maasmechelen.

Ze hadden er goede nitraten, vuurpijlen, bermuda's en nog veel meer.

http://www.gsmeets.be/

Iemand wel eens geweest?
Ik wil volgend jaar weer gaan, maar ik weet niet of ze nu wel Thumping Thunders hebben, afgelopen jaar hadden ze Thunder Crackers, deze waren wel goed maar zonder vlam dat was minder:sad:

Iemand ervaring mee?


Hoi,
ik wil graag deze herfstvakantie vuurwerk gaan kopen in belgie.
maar ik kom er niet uit welke winkel het best goedkoopst en het het meeste heeft.
ik kan kiezen uit: Gerard Smeets,Salon Roger,Drutti,Zena megastore,wapenhandelfrank,marfa fireworks, wimmers...
het zijn er zoveel met goed vuurwerk maar ik moet er toch 1 of max. 2 kiezen.
wie kan me helpen en heeft al ervaring met de winkels?
alvast bedankt groet jeffrey

Samenvuurwerkkopen
13 oktober 2013, 10:08
Ik zou eerst naar Zena rijden voor de fantastische herfstacties en daarna doorrijden naar Salon Roger.
Ik ga ook altijd naar Salon om de thunderbomb matjes te halen en de hindoe 1000.

brother
24 oktober 2013, 11:46
Ik kwam op de zuster site AVP een interessante post tegen die betrekking heeft op de vuurwerk winkel van Gerard Smeets in Maasmechelen maar ook voor de gehele Belgische vuurwerkhandel.

Het is natuurlijk mogelijk om de link te plaatsen in deze post maar het handelt om kritiek op één van moderatoren van AVP en deze kan simpelweg de post in de prullenbak doen verdwijnen.

Het handelt om een moderator van AVP. Lees en geef je mening. Moeten wij zuinig zijn op (onze) vuurwerk winkels in Bels of kunnen wij ze middels de fora gaan afbreken?

Oorspronkelijk geplaatst door feabal
Die man hanteert prijzen wat hem het beste uitkomen vandaag kost het zoveel en morgen zoveel

Ik ben gister middag even bij Gerard langs geweest, nadat ik mijn vrouw had afgezet in dat Outlet center Maasmechelen Village. Uiteraard heb ik Gerard geconfronteerd met de post van die moderator van AVP.

En inderdaad Gerard zei; diegene heeft gelijk als hij zegt "....vandaag kost het zoveel en morgen zoveel".

Kijk 'zoveel = zoveel' dus wanneer 'zoveel' zou staan voor € 3,95 dan zegt die 'feabal' eigenlijk: vandaag kost het € 3,95 en morgen kost (ook) het € 3,95. Dus er is hier sprake van een constante factor en niet van een wispelturige factor die naar ik dacht afhankelijk was van petje wat hij op heeft. :D

Gerard vond het ook eigenlijk een kwalijke zaak dat hij en ook andere winkels op de fora worden afgezeken door Jan en alleman en in het bijzonder één of meer moderatoren. Hij vertelde mij dat het de Belgische winkels zijn die, m.o.m., toch klanten het gehele jaar aan vuurwerk kunnen helpen. En het aantal winkels neemt gestaag af. Denk maar eens aan de AVEVE winkel in Essen en Moerkant in dezelfde plaats die hun vergunning zijn kwijt geraakt. Kiosk in Hoogstraten is dicht. Ook een icoon als Herman Wimmers in Maaseik bestaat niet meer. In Antwerpen is het voorhanden hebben van vuurwerk strafbaar gemaakt door het gemeente bestuur en levert een boete op van € 50,- Zoiets dergelijks zit er ook aan te komen in Baarle Hertog waar het Nederlandse Baarle Nassau en een groot aantal buurt bewoners van zowel het Nederlandse als Belgische deel van Baarle als maar blijven aandringen naar maatregelen om de vuurwerkhandel een halt toe te roepen. Goed op bepaalde dagen in december zijn bepaalde straten volledig verstopt met de Nederlandse vuurwerkklanten en is dat eigenlijk zo erg éénmaal per jaar. Dus als het gemeente bestuur van Baarle Hertog met dezelfde regels komt als de gemeente Antwerpen dan gaan daar in één klap 6 winkels dicht. Eigenlijk is Baarle het hart van de Belgische vuurwerkhandel. :wink:

Dus wat heeft het nu voor zin dat sommige vuurwerk fora bezoekers en met name één of meerdere van de moderatoren vuurwerkwinkels gaan afzeiken voor een groot publiek. En defacto is de beschuldiging jegens Gerard Smeets Vuurwerk uit Maasmechelen dat hij verschillende prijzen hanteert manifest onjuist want 'zoveel' = 'zoveel' dus waar hebben wij het eigenlijk over? :bonk:

Wat is eigenlijk het bezwaar als Gerard of een andere winkel een prijs verlaagt bijvoorbeeld als het een prijsactie is. Dat doen ook andere winkels in Bels.

Goed zo Gerard bedankt voor de koffie en de hartelijk ontvangst :bye:


De Conducteur


P.S. ik hoop dat de moderatoren van Vuurwerkcrew deze post laten staan want vlg mij moeten wij ook zuinig zijn op de winkels die er in Bels nog zijn. Het is niet de bedoeling om tweestrijd te kweken tussen AVP en VWC

karol
24 oktober 2013, 12:55
Ik kwam op de zuster site AVP een interessante post tegen die betrekking heeft op de vuurwerk winkel van Gerard Smeets in Maasmechelen maar ook voor de gehele Belgische vuurwerkhandel.

Het is natuurlijk mogelijk om de link te plaatsen in deze post maar het handelt om kritiek op één van moderatoren van AVP en deze kan simpelweg de post in de prullenbak doen verdwijnen.

Het handelt om een moderator van AVP. Lees en geef je mening. Moeten wij zuinig zijn op (onze) vuurwerk winkels in Bels of kunnen wij ze middels de fora gaan afbreken?

Oorspronkelijk geplaatst door feabal
Die man hanteert prijzen wat hem het beste uitkomen vandaag kost het zoveel en morgen zoveel

Ik ben gister middag even bij Gerard langs geweest, nadat ik mijn vrouw had afgezet in dat Outlet center Maasmechelen Village. Uiteraard heb ik Gerard geconfronteerd met de post van die moderator van AVP.

En inderdaad Gerard zei; diegene heeft gelijk als hij zegt "....vandaag kost het zoveel en morgen zoveel".

Kijk 'zoveel = zoveel' dus wanneer 'zoveel' zou staan voor € 3,95 dan zegt die 'feabal' eigenlijk: vandaag kost het € 3,95 en morgen kost (ook) het € 3,95. Dus er is hier sprake van een constante factor en niet van een wispelturige factor die naar ik dacht afhankelijk was van petje wat hij op heeft. :D

Gerard vond het ook eigenlijk een kwalijke zaak dat hij en ook andere winkels op de fora worden afgezeken door Jan en alleman en in het bijzonder één of meer moderatoren. Hij vertelde mij dat het de Belgische winkels zijn die, m.o.m., toch klanten het gehele jaar aan vuurwerk kunnen helpen. En het aantal winkels neemt gestaag af. Denk maar eens aan de AVEVE winkel in Essen en Moerkant in dezelfde plaats die hun vergunning zijn kwijt geraakt. Kiosk in Hoogstraten is dicht. Ook een icoon als Herman Wimmers in Maaseik bestaat niet meer. In Antwerpen is het voorhanden hebben van vuurwerk strafbaar gemaakt door het gemeente bestuur en levert een boete op van € 50,- Zoiets dergelijks zit er ook aan te komen in Baarle Hertog waar het Nederlandse Baarle Nassau en een groot aantal buurt bewoners van zowel het Nederlandse als Belgische deel van Baarle als maar blijven aandringen naar maatregelen om de vuurwerkhandel een halt toe te roepen. Goed op bepaalde dagen in december zijn bepaalde straten volledig verstopt met de Nederlandse vuurwerkklanten en is dat eigenlijk zo erg éénmaal per jaar. Dus als het gemeente bestuur van Baarle Hertog met dezelfde regels komt als de gemeente Antwerpen dan gaan daar in één klap 6 winkels dicht. Eigenlijk is Baarle het hart van de Belgische vuurwerkhandel. :wink:

Dus wat heeft het nu voor zin dat sommige vuurwerk fora bezoekers en met name één of meerdere van de moderatoren vuurwerkwinkels gaan afzeiken voor een groot publiek. En defacto is de beschuldiging jegens Gerard Smeets Vuurwerk uit Maasmechelen dat hij verschillende prijzen hanteert manifest onjuist want 'zoveel' = 'zoveel' dus waar hebben wij het eigenlijk over? :bonk:

Wat is eigenlijk het bezwaar als Gerard of een andere winkel een prijs verlaagt bijvoorbeeld als het een prijsactie is. Dat doen ook andere winkels in Bels.

Goed zo Gerard bedankt voor de koffie en de hartelijk ontvangst :bye:


De Conducteur


P.S. ik hoop dat de moderatoren van Vuurwerkcrew deze post laten staan want vlg mij moeten wij ook zuinig zijn op de winkels die er in Bels nog zijn. Het is niet de bedoeling om tweestrijd te kweken tussen AVP en VWC


Lijkt me niet handig omdat hier te behandelen vind je niet? Die andere winkels verkochte alle onder de toonbank. Sommige winkels kunnen niet met de nieuwe regeling om gaan en er zijn eigenlijk maar 3 bedrijven die dat kunnen:

-Pyrostar
-Zena Vuurwerk
-Salon Roger

Daarom overleven zij ook. Dat er het dus morgen zo kost en over morgen zo kost is dat er geen echte handelsprijzen aan vast zit. Maar laten we eerlijk zijn bij Zena gebeurd het ook zo. Net als bij Pyrostar. De één krijgt het voor 50% korting mee de ander voo 25% korting en als een slechte bui hebben betaal je de volle mep.

Laten ik het zo zeggen, Als je puur nuchter kijkt is het goed dat bepaalde winkels gesloten zijn. Moerkant leverde shells aan een particulier die dood bleef, Wimmers 3 maal gepakt met zwaar vuurwerk over G. Smeets zwijg ik maar. Ik weet niet het niet, u mag het zelf invullen.

De vuurwerkbranche moet de hand in eigen boezem steken en het "uitschot" eruit werken en samen herenigen en opkomen voor hun belangen. Maar dat gaat niet goed als vele vuurwerkwinkels gewoon nog onder de toonbank zwaar vuurwerk blijven verkopen!

Carat
24 oktober 2013, 13:24
Ik ga je toch dven corrigeren, de shells werden namelijk niet door Moerkant aan een particulier verkocht maar door Stock 1000.

Laten we niet onnodig winkels gaan zwartmaken.

brother
24 oktober 2013, 14:21
Lijkt me niet handig omdat hier te behandelen vind je niet? Die andere winkels verkochte alle onder de toonbank. Sommige winkels kunnen niet met de nieuwe regeling om gaan en er zijn eigenlijk maar 3 bedrijven die dat kunnen:

-Pyrostar
-Zena Vuurwerk
-Salon Roger

Daarom overleven zij ook. Dat er het dus morgen zo kost en over morgen zo kost is dat er geen echte handelsprijzen aan vast zit. Maar laten we eerlijk zijn bij Zena gebeurd het ook zo. Net als bij Pyrostar. De één krijgt het voor 50% korting mee de ander voo 25% korting en als een slechte bui hebben betaal je de volle mep.

Laten ik het zo zeggen, Als je puur nuchter kijkt is het goed dat bepaalde winkels gesloten zijn. Moerkant leverde shells aan een particulier die dood bleef, Wimmers 3 maal gepakt met zwaar vuurwerk over G. Smeets zwijg ik maar. Ik weet niet het niet, u mag het zelf invullen.

De vuurwerkbranche moet de hand in eigen boezem steken en het "uitschot" eruit werken en samen herenigen en opkomen voor hun belangen. Maar dat gaat niet goed als vele vuurwerkwinkels gewoon nog onder de toonbank zwaar vuurwerk blijven verkopen!


Ik wil daar het volgende op zeggen:

Het was niet het tuincentrum Moerkant en de AVEVE die shells verkochten aan particulieren maar dat was Stock 1000 uit Essen. Die is vlg mij al lang weg. Dus beide bovenstaande winkels (Moerkant en AVEVE) hebben niets met professioneel vuurwerk te maken. Het probleem die beide winkels hebben is dat hun opslag vergunningen voor consumentenvuurwerk i.t.t. Nederland veel en veel te klein zijn. Dit is nog steeds niet echt opgelost. Opslagvergunningen gelijk als in Nederland van 10.000 tot en met 50.000 kg bruto gewicht aan vuurwerk bestaan in België niet. De beide winkels zijn gepakt met overstock in hun magazijntje.

Het probleem met overstock is in feite niet op te lossen omdat groothandels geen leveringen kunnen doen van 1 of 2 kartons om maar onder de maximale opslagcapaciteit te blijven van die respectievelijke winkels.

Wimmers is weer een heel ander verhaal die had simpelweg bij de buren de boel vol gezet en het ging hier niet om illegale handel maar op illegale opslag.

Dat ZENA (originals) en Salon Roger goed weg komen is omdat zij beschikken over groothandels opslagvergunningen en dito hoeveelheden. Zij kunnen dus een stuk moeilijker betrapt worden door de Belgische controleurs.

Daarnaast is het ook zo dat ZENA en ook Harry Loots in Baarle Hertog (althans het vorige jaar toch) camionetten vol met vuurwerk rondjes door Baarle lieten rijden en telkens hun winkelvoorraden aanvulden vanuit die rijdende opslagplaatsen. Overigens loopt of liep er een onderzoek vanuit de Dienst der Springstoffen naar deze rijdende opslagplaatsen. Vorig jaar is er minstens 1 busje van ZENA/OR aangeslagen.

Verder heeft de firma ALPECO een zware boete opgelegd gekregen vanwege het afgeven van meer dan 1000 gram pyrotechnische sas aan particulieren. Deze zaak loopt nog voor het Hof van Beroep in Antwerpen.

Die overtreding van de maximaal af te geven hoeveelheid geldt voor de gehele Belgische vuurwerkhandel en dus is iedere winkel vogelvrij wat dit punt betreft

Ik heb alleen gereageerd vanwege het feit dat een moderator van AVP winkels op de hak neemt terwijl er al zo weinig winkels over zijn.

Maar goed als jij vindt dat Jan en alleman de schaarse winkels in België moeten beschimpen het zij zo.

the cigarman
24 oktober 2013, 18:19
Misschien is het handiger dat een moderator een apart topic voor dit onderwerp aanmaakt.
Dan raakt het Gerard Smeets topic niet ,,vervuild'' over de klaagzangen van ontevreden klanten.

Ik moet wel zeggen, dat sommige mensen snel zeuren over (Belgische) vuurwerk winkels.
Kreten van dit vuurwerk kan ik ook in Nederland kopen, ik kreeg niks gratis cadeau, winkel is te duur, enz.
De ene winkel is de andere niet, dus geeft winkel A altijd gratis vuurwerk bij je bestelling, dan hoeft winkel B dat ook niet te doen.

Wat betreft de winkels die in Belgie verdwijnen.
Jammer, maar kan dat ook niet liggen, omdat ze zich niet laten zien op de vuurwerkfora.
Geen maandelijkse acties, laten zien op de fora dat ze er ook zijn.
Een goede/mooie site, enz...
Bedoel ik niet aanvallend hoor, meer ter advies.
(Ik ben ook maar een Hollander....:D :wink:)

karol
24 oktober 2013, 21:54
Ik wil daar het volgende op zeggen:

Het was niet het tuincentrum Moerkant en de AVEVE die shells verkochten aan particulieren maar dat was Stock 1000 uit Essen. Die is vlg mij al lang weg. Dus beide bovenstaande winkels (Moerkant en AVEVE) hebben niets met professioneel vuurwerk te maken. Het probleem die beide winkels hebben is dat hun opslag vergunningen voor consumentenvuurwerk i.t.t. Nederland veel en veel te klein zijn. Dit is nog steeds niet echt opgelost. Opslagvergunningen gelijk als in Nederland van 10.000 tot en met 50.000 kg bruto gewicht aan vuurwerk bestaan in België niet. De beide winkels zijn gepakt met overstock in hun magazijntje.

Het probleem met overstock is in feite niet op te lossen omdat groothandels geen leveringen kunnen doen van 1 of 2 kartons om maar onder de maximale opslagcapaciteit te blijven van die respectievelijke winkels.

Wimmers is weer een heel ander verhaal die had simpelweg bij de buren de boel vol gezet en het ging hier niet om illegale handel maar op illegale opslag.

Dat ZENA (originals) en Salon Roger goed weg komen is omdat zij beschikken over groothandels opslagvergunningen en dito hoeveelheden. Zij kunnen dus een stuk moeilijker betrapt worden door de Belgische controleurs.

Daarnaast is het ook zo dat ZENA en ook Harry Loots in Baarle Hertog (althans het vorige jaar toch) camionetten vol met vuurwerk rondjes door Baarle lieten rijden en telkens hun winkelvoorraden aanvulden vanuit die rijdende opslagplaatsen. Overigens loopt of liep er een onderzoek vanuit de Dienst der Springstoffen naar deze rijdende opslagplaatsen. Vorig jaar is er minstens 1 busje van ZENA/OR aangeslagen.

Verder heeft de firma ALPECO een zware boete opgelegd gekregen vanwege het afgeven van meer dan 1000 gram pyrotechnische sas aan particulieren. Deze zaak loopt nog voor het Hof van Beroep in Antwerpen.

Die overtreding van de maximaal af te geven hoeveelheid geldt voor de gehele Belgische vuurwerkhandel en dus is iedere winkel vogelvrij wat dit punt betreft

Ik heb alleen gereageerd vanwege het feit dat een moderator winkels op de hak neemt terwijl er al zo weinig winkels over zijn.

Maar goed als jij vindt dat Jan en alleman de schaarse winkels in België moeten beschimpen het zij zo.


Ja jullie hebben gelijk in Stock vergiste ik me maar door al die onder de toonbank winkels verlies ik soms het overzicht.

Wimmers verkocht wel zwaar illegaal vuurwerk daar kwamen bijvoorbeeld die Super Thumping Thunders vandaan en ook shells gingen als zoete broodjes over de toonbank. Ik kan hier zo een complete lijst zetten met onder de toonbank winkels maar dat mag niet en ga ik niet doen. Wimmers telt niet meer mee want die is gesloten.

Feit is dat winkels die onder de toonbank verkopen het verpesten voor de winkeliers die zich wel netjes aan de regels houden. Mensen zoals Wimmers die dus en teveel opgeslagen had liggen en "fout" vuurwerk had verpesten het gewoon voor andere. Waarom denk je dat Zena nu last heeft met de vergunning? Dat is mijn punt en winkels zoals Wimmers zou je eigenlijk liever zien verdwijnen dan behouden net als dat Stock 1000. Maar zo zijn er dus veel winkels die onder de toonbank verkopen en uitgerekend in dit topic moet zo'n discussie plaats vinden?

Inderdaad, misschien is het beter om deze discussie niet te voeren. Maar Belgie wordt ook als maar strenger met die controleurs door dit soort winkels. En juist winkels als Zena, Harry, Salon Roger, Pyrostar hebben daar gewoon last van. Puur door het feit dat de controleurs nog strenger gaan controleren en de regels nog verder aanscherpen. Maar ik ga stoppen met deze discussie. Heeft weinig zin om hier over te praten

*Als men besluit deze post te verwijderen dan snap ik dat.

Apollo
25 oktober 2013, 19:22
Ja jullie hebben gelijk in Stock vergiste ik me maar door al die onder de toonbank winkels verlies ik soms het overzicht.

Wimmers verkocht wel zwaar illegaal vuurwerk daar kwamen bijvoorbeeld die Super Thumping Thunders vandaan en ook shells gingen als zoete broodjes over de toonbank. Ik kan hier zo een complete lijst zetten met onder de toonbank winkels maar dat mag niet en ga ik niet doen. Wimmers telt niet meer mee want die is gesloten.


Supervlinders en blokken heb ik daar jaren terug ook nog wel eens vandaan gehaald. Lawinepijlen had ie ook nog toen, maar dat waren die kartonkleurige prutdingen. Volgens mij had 'ie een groter assortiment onder de toonbank als 'erboven' haha. Idd, hij is toch opgedoekt dus nu maakt het toch niet meer uit :p


Feit is dat winkels die onder de toonbank verkopen het verpesten voor de winkeliers die zich wel netjes aan de regels houden. Mensen zoals Wimmers die dus en teveel opgeslagen had liggen en "fout" vuurwerk had verpesten het gewoon voor andere. Waarom denk je dat Zena nu last heeft met de vergunning? Dat is mijn punt en winkels zoals Wimmers zou je eigenlijk liever zien verdwijnen dan behouden net als dat Stock 1000. Maar zo zijn er dus veel winkels die onder de toonbank verkopen en uitgerekend in dit topic moet zo'n discussie plaats vinden?

Inderdaad, misschien is het beter om deze discussie niet te voeren. Maar Belgie wordt ook als maar strenger met die controleurs door dit soort winkels. En juist winkels als Zena, Harry, Salon Roger, Pyrostar hebben daar gewoon last van. Puur door het feit dat de controleurs nog strenger gaan controleren en de regels nog verder aanscherpen. Maar ik ga stoppen met deze discussie. Heeft weinig zin om hier over te praten

*Als men besluit deze post te verwijderen dan snap ik dat.

Mja, ik heb meer het idee dat het 'onder de toonbank' verkoop tijdperk, dus het naar België gaan om blokken en zware knallers te halen, juist een beetje voorbij is. Veel spul is in de handel in Nederland vaak stukken makkelijker en goedkoper te krijgen..

Misschien kan een mod deze discussie afsplitsen naar een nieuw topic? Het staat een beetje raar hier..
( Ach valt eigenlijk ook wel weer mee maargoed :D )

pyroboy
25 oktober 2013, 20:25
Ik heb inmiddels berichten verwijderd.. persoonlijke verwijten verwijderd.. en ik wil jullie nu dan ook vragen om ontopic verder te gaan!
Dat wil zeggen dat we het weer gaan hebben over de winkel G. Smeets in Maasmechelen.. en niet dat we gaan bespreken waar er wel en niet aan ''onder de toonbank verkoop'' gedaan werd etc.

Ontopic dus! :)

moertierke
7 december 2014, 10:42
Ik kom juist van Smeets, leuke actie's, en heerlijke koffie, ook een fijne babbel gehad, ik heb me een paar potten mee genomen van Jorge en Vulcan. Volgens de verkoper de beste wat er zijn, ben eens benieuwd, iemand ervaring mee??

moertierke
10 december 2014, 16:50
Waaw, ik ben eens op de site gaan snuffelen, ferme acties, tijd om nog eens terug te gaan.

http://www.vuurwerksmeets.be/?cat=26

Chanty
16 december 2014, 14:18
Ik ben juist bij Gerard geweest, heeft een leuke collectie van Pyrostar, en de Jorge potten zijn sjiek, ik heb filmpjes gezien, prachtige potten en betaalbaar.

reverze
17 december 2014, 00:49
Ik ben juist bij Gerard geweest, heeft een leuke collectie van Pyrostar, en de Jorge potten zijn sjiek, ik heb filmpjes gezien, prachtige potten en betaalbaar.

Heb jij nu werkelijk hier een account aangemaakt om ons te vertellen dat Gerard Smeets een goede zaak heeft? Das vriendelijk.

Vind het anders ook wel een top zaak, daar niet van.

Chanty
17 december 2014, 14:26
Ik ben pas 16 jaar geworden, en mijn moeder heeft het account voor mij gemaakt.

100.000k
18 december 2014, 15:19
Ik ben pas 16 jaar geworden, en mijn moeder heeft het account voor mij gemaakt.

En jij als 16 jarige ben niet zelf instaat een account aan te maken:bonk:

chappie
18 december 2014, 15:57
Niet bashen is niet nodig:shocked:

spanischcracker
18 december 2014, 16:54
En jij als 16 jarige ben niet zelf instaat een account aan te maken:bonk:




Heb jij nu werkelijk hier een account aangemaakt om ons te vertellen dat Gerard Smeets een goede zaak heeft? Das vriendelijk.

Vind het anders ook wel een top zaak, daar niet van.

Wat een reacties zeg.. Die jongen is naar gerard smeets geweest en waarschijnlijk dol enthousiast. Geeft hier netjes zijn mening over de winkel met argumenten erbij. Wat is hier mis mee?

moertierke
26 september 2017, 17:20
Nieuwe Website
www.vuurwerksmeets.be

vuurwerkfreakk
26 september 2017, 17:25
Mmmm, dat dit überhaupt nog bestond joh....

Maar er staan toch wel met name veel Pyrostar en Jorge producten op die in Nederland nauwelijks tot niet te verkrijgen zijn. Verder veel Tristar maar daar heb ik niet zo veel mee.

En niet te vergeten Zink 905 waar zoveel mensen weg van zijn! Jammer dat er geen prijzen bij staan.

pyro046
27 september 2017, 11:46
Idd joh dacht dat het ver gezien was met Smeetsvuurwerk al jaren niet meer geweest. Misschien dit jaar toch maar eens overwegen aangezien het voor mij 10 min rijden is.

moertierke
5 oktober 2017, 14:02
https://vuurwerksmeets.be/product-categorie/vuurwerksoorten/divers-vuurwerk/

firewall
5 oktober 2017, 14:23
Ik ben er van de zomer voor het eerst geweest. Vlak voor de nieuwe regelgeving. Was er met werk en wilde wat kleins halen. Hij had alleen grote potten van 40-50 euro en duurder. Pakje nitraten van 18eu (20st). Hij heeft me ook nog eens bijna een half uur laten wachten. Dus ik heb de beste man een fijne dag gewenst en ben weg gegaan. Niet echt mijn winkel.

TCDD
5 oktober 2017, 14:25
Ik ben net afgeknapt op de site alleen al.

moertierke
5 oktober 2017, 14:32
Firewall, Dit kan niet, daar er geen vuurwerk was tot Juli en zeker geen nitraten, wegens bouw van een nieuwe vuurwerk bunker, dus larie.
TCDD, hahahaha

TCDD
5 oktober 2017, 14:40
Firewall, Dit kan niet, daar er geen vuurwerk was tot Juli en zeker geen nitraten, wegens bouw van een nieuwe vuurwerk bunker, dus larie.
TCDD, hahahaha

"de zomer"is een vrij begrip he. Niet zo snel oordelen jij.

Ronaldeh
9 oktober 2017, 22:31
STaan nu artikelen op
het gehele SR assortiment

PSVfanatics_geleen
10 oktober 2017, 10:30
Heb ook niet echt de beste ervaringen met deze winkel al kom ik er regelmatig als ik snel iets nodig heb. 3 jaar geleden een mooie cake gekocht en 1 jaar later 30 euro duurder, toen ik hem zei dat ik hem eerder goedkoper kreeg zei hij dat dit niet kan.....toch was het zo.

firewall
26 oktober 2017, 18:18
Firewall, Dit kan niet, daar er geen vuurwerk was tot Juli en zeker geen nitraten, wegens bouw van een nieuwe vuurwerk bunker, dus larie.
TCDD, hahahaha

Frappant dat hij mij toch echt een pakje nitraten heeft laten zien. In het geval dat jij gelijk hebt zal het helemaal een afzetter zijn geweest want dan zou hij me een pakje dummies hebben willen verkopen voor 18eu.

Nee ff zonder dollen je weet niet waar je hebt over hebt. Ik ben niet achtelijk. Ben ook zeker niet uit op slechte reviews te schrijven over hem, helaas was dit wel mijn ervaring.

Pettemans
29 maart 2019, 19:17
Enkele weken geleden in de buurt moeten leveren, even van te voren gebeld en was geen probleem om te filmen,op zich had die wel heel wat leuk spul staan dus wat kleine dingen meegenomen.

hierbij een kijkje in de winkel in begin maart.


https://www.youtube.com/watch?v=KbT1bdQcDNw

Torrr
29 maart 2019, 19:22
Enkele weken geleden in de buurt moeten leveren, even van te voren gebeld en was geen probleem om te filmen,op zich had die wel heel wat leuk spul staan dus wat kleine dingen meegenomen.

hierbij een kijkje in de winkel in begin maart.


https://www.youtube.com/watch?v=KbT1bdQcDNw


Leuke schoenen in de vitrine op 1.13 :p

TCDD
29 maart 2019, 21:22
Wat een prijzen

happy4ever1968
29 maart 2019, 23:05
Inderdaad, goedkoop is het niet.

moertierke
23 april 2019, 13:39
Gesigneerde schoenen van Davy De Fauw. Speler van Zulte Waregem, vele onder jullie zullen hem wel kennen hé.
Is een goeie klant..
45843

Bakker023
23 april 2019, 17:18
Veelste duur allemaal...

tivoli
24 april 2019, 14:19
Beetje uit de buurt voor mij maar hij heeft wel een leuk pijlen assortiment. Iemand weleens dat pakket met de 6 Vulcan pijlen gehad en geschoten?

PSVfanatics_geleen
6 november 2019, 00:27
Tijd niet meer geweest.... ben benieuwd of hij verbeterd is...

erase2fast
6 november 2019, 09:22
Ga der maar vanuit dat dit niet zo is...

Pettemans
15 december 2019, 12:35
Vorige week geweest, veel producten binnen en natuurlijk wat meegenomen.
Vriendelijk geholpen en natuurlijk een filmpje gemaakt hoe de zaak er bij staat.


https://www.youtube.com/watch?v=zbQ8xxqdtH8&t=156s