PDA

Volledige versie bekijken : Wat zie jij het liefst in een pakket vol cakes?



Mattenfreak
7 januari 2008, 20:16
Via deze poll willen wij graag te weten komen wat jullie vinden van de vuurwerkpakketten welke worden aangeboden.
Er zijn tal van vuurwerkpakketten te verkrijgen met alleen fonteinen, alleen cakes, alleen pijlen, maar ook veel combinaties van alles. Wij willen weleens te weten komen wat jullie nou precies voor een pakketten waarderen, wil je duurdere pakketten die wel vol kwaliteit zitten en minder artikelen bevatten of wil je juist veel vuurwerk voor weinig geld waarbij de kwaliteit ook minder zal zijn? Hiervoor hebben wij meerdere polls gemaakt, deze poll gaat over de pakketten met alleen cakes, laat je stem en mening horen.
Ook de importeurs zijn benieuwd naar de meningen van vuurwerkliefhebbers, wij hebben vaak een andere kijk op de zaak en kunnen bijdragen aan een verandering en/of verbetering van dergelijke onderwerpen.

In de poll staat daarom de algemene vraag centraal; Wat zie jij het liefst in een pakket vol cakes?
Met jullie stemmen weten wij daar dus een beeld van te schetsen, maar liever lezen wij nog meer dan dat, wij willen graag een beargumentatie van jouw keuze, waarom heb je het antwoord gekozen? Enkele voorbeelden van punten die wij graag zouden willen lezen in een reactie zijn;

- wat zijn de positieve en/of negatieve punten van jouw keuze?
- wat denk jij dat de gemiddelde consument wilt, vermeld jouw kijk er eens op.
- wat is het maximale bedrag wat voor pakketten met cakes gevraagd mag worden en waarom?

Schroom niet om te antwoorden, wees ook zeker eerlijk in jouw mening, niemand word ergens op afgerekend, ieder zijn mening is even belangrijk.

Wij danken jullie alvast hartelijk voor de medewerking, de uitslagen worden doorgespeeld aan importeurs en wellicht ook detaillisten.
Met vriendelijke groet,

Vuurwerkcrew.nl

Richardus
7 januari 2008, 20:39
Los kopen is de betere optie, maar als ik een pakket zou kopen zou dat voor erbij zijn, ter aanvulling. De grotere cakes zoek ik liever zelf uit, dus mogen in zo'n pakket dan wel wat minder goede zitten, voor een kleiner prijsje.
Ik ga niet veel geld uitgeven aan een pakket omdat ik liever per stuk zelf uitkies, dat vind ik leuk. Dus een paar potjes voor een leuke prijs, zo'n pakket vind ik leuk voor erbij. (denk aan de pakketten met 2,3 of 4 potten erin...)

Gerwin
7 januari 2008, 20:41
Meestal vind ik pakketten niks waard meer verpakking dan inhoud. Het liefste ga ik voor losse potten. Mocht ik een pakket kopen dan is dat voor overdag of het moet een mooi pakket voor weinig zijn. Zo moet ik denken aan bijvoorbeeld de

Pyro Duo
Pyro Qautro
Gerard Joling pakket

pyrosheep
7 januari 2008, 20:43
Mijn voorkeur gaat ook uit naar losse cakes kopen. Ik vind vaak de inhoud van zo'n pakket flink tegenvallen ook met de prijs die je er voor betaald. Ik heb dan liever, minder cakes van goede kwaliteit, dan een pakket met meerdere, vaak mindere (kwaliteit), cakes

Monsterking
7 januari 2008, 20:48
Veel cakes van goede kwaliteit en een hoge prijs

Dit is weer zo'n moeilijke poll:p
Maar als ik een pakket heb met cakes heb ik toch liever een pakketje met veel cakes van hoge kwaliteit.

Bombone
7 januari 2008, 22:11
Eigelijk het zelfde liedje als voor de pijlen voor mij, Ik heb liever veel goede potten van goede kwalitiet en een hogere prijs dan slechte kwaliteits potten van een lagere prijs. Ik betaal liever wat meer voor iets beters en mooiers.:)

kruitsnuiver
12 januari 2008, 12:44
Ik zelf koop altijd losse cakes, puur omdat je dan per effect bijvoorbeeld een cake kan uitzoeken.

- wat zijn de positieve en/of negatieve punten van jouw keuze?
Als je losse cakes koopt dan kan je echt uitzoeken wat je wilt, er zijn zoveel losse cakes op de markt. Alles wat je kan wensen zit in die cakes.
Als je een pakket koopt is het vaak maar afwachten wat er uit de cakes komt.

- wat denk jij dat de gemiddelde consument wilt, vermeld jouw kijk er eens op.
Ik denk dat de gemiddelde consument (niet freak) toch voor een pakket gaat.
Lekker makkelijk, en er zit van alles in.

- wat is het maximale bedrag wat voor pakketten met cakes gevraagd mag worden en waarom?
Moeilijke vraag, ligt een beetje aan de kwaliteit van de cakes vind ik.
Als er bijvoorbeeld 4 goede cakes in zitten van bijvoorbeeld 19sh (maximaal gevuld) dan is 70/80euro een normale prijs. Als het 19sh cakes zijn die niet maximaal gevuld zijn en dus minder kwa effect dan vind ik 50euro al teveel.

Denjo
13 januari 2008, 11:33
- wat zijn de positieve en/of negatieve punten van jouw keuze?

Bij een aankoop van een pakket weet ik niet wat ik kan verwachten. Er zouden plotseling fonteinen in kunnen zitten. Daarnaast is het natuurlijk dat ik maar moet afwachten wat er in de potten zit. Een pakket kan dan wel goedkoper zijn, wat ook wel gunstig is. Maar ik zie waarschijnlijk NOOIT brocade crowns, red blinkers, palms en crackling effecten in een pakket zitten. Daarom ben ik van de pakketten afgestapt en ben voor de losse cakes gegaan.

- wat denk jij dat de gemiddelde consument wilt, vermeld jouw kijk er eens op.
De meeste gaan dan toch voor een pakket waarschijnlijk, omdat er verschillend vuurwerk in kan zitten. Je bent daarna natuurlijk goedkoper uit dan een paar losse cakes waarvan ze de effecten toch niet zo koesteren. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de freaks, het vuurwerk kopen vanwege de mooie effecten maar een consument zal daar niet zo veel aandacht aan schenken.

- wat is het maximale bedrag wat voor pakketten met cakes gevraagd mag worden en waarom?
Het maximale bedrag is €60 voor ongeveer 4 tot 6 cakes met 10 schoten. Zo kan de consument toch hoogwaardig vuurwerk afsteken(als ze daar interesse in hebben) en zijn ze niet zo snel klaar.

PyroRuben
13 februari 2008, 19:37
Tja, los kopen kun je alle effecten uitkiezen die je wilt. Had dit jaar veel losse potten en 1 pakketje, Powerpack 2. €80,- voor 5 potten, wel topkwaliteit!!!

3307
20 april 2008, 19:03
Wanneer ik een duur pakket zou kopen, dan zou ik dat doen om te besparen op de prijs. Dus veel kwalitatieve cakes voor een lagere prijs dan wanneer je ze los koopt.
Dit zie je vaak in Engeland. Daar koop je gewoon echt een hele combi pack van een paar honderd euro tot duizend euro om een complete 'consumenten' show neer te zetten, waarbij je tot meer dan 300,- euro kan besparen ten opzichte van de losse prijs. Variërend van pakketten met enkel cakes, enkel candles, enkel pijlen tot en met een complete mix met van alles en nog wat. Waarbij de meeste producten 2 tot 3 keer aanwezig zijn. Prachtig vind ik het.

http://www.galaxy-fireworks.co.uk/upload/images/643fireworks_supanova_large.jpg

https://www.fireworkemporium.co.uk/stockpictures/combo10.jpg

Een ander reden zou kunnen zijn om gewoon een goedkoop pakketje van rond maximaal 50,- euro te kopen, om mij eigen te laten verrassen in de vroege vooravond. Daarbij ligt de nadruk dan ook meer op 'plezier' dan op kwaliteit en spektakel.

Silver Palm
11 juni 2008, 22:20
Ik denk dat de doorsnee consument voor een pakketje gaat. deze worden vaak inpulsief een aantal dagen voor o&n aangeschaft.
De freak zal naar mijn idee liever de cakes los kopen. Dit vooral omdat hij zich informeert via internet en vaak ook de mening van collega-freaks laat meewegen in een beslissing.

Een mooi pakketje voor mij zou bestaan uit kwalitatief goed vuurwerk, met wisselende effecten en die in prijs gunstig is. Helaas vindt ik de paketten van tegenwoordig eentonig, klein (van korte duur) en niet afwisselend. Maar dit is puur een mening van mijzelf. Ik schiet deze pakketjes in de loop van de dag en avond en om 12 uur gaat het proff. spul de lucht in.

Starburst
16 juni 2008, 16:26
Ik kijk altijd eerst wat er in het pakket zit. Wanneer het pakket mij bevalt kijk je naar de prijs is de prijs betaalbaar dan ren je naar de verkooppunten :D er is geen mooi pakket ga je op de losse toer :D

pyro-power
11 oktober 2008, 16:59
ik ga toch voor "Veel cakes van goede kwaliteit en een hoge prijs" kijk maar naar Powerpack I en PowerPack II
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1029
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1030

ze zijn van zeer goede kwaliteit, en de potten die er in zitten kun je ook los krijgen maar dan ben je wel duurder uit. zelf ben ik een fan van PowerPack II
dit zijn slechts 2 voorbeelden, je hebt veel meer voorbeelden maar deze twee ken ik. Je hebt dan ook nog T-Bone Box
https://www.vuurwerkplanet.nl/shop/default.aspx?key=tvz&nav=vuurwerkplanet&clearsession=true&locator=true&dgId=&dgIds=&dId=1365&dIds=6bb8d12c-222b-427b-84fa-ac1a9efce6ba&aId=&aIds=&cId=&cIds=&pId=&pIds=&mode=
dus sommige mensen zeggen dat je niet weet wat er in zit, er staat toch altijd in de folders dat er bijvoorbeelt 3 fontijnen 5 kometen en 3 vuurpijlen in zitten, nou dan weet ik genoeg.

Gr. Pyro Power

Janniekske
13 oktober 2008, 16:45
Ik ga voor de losse cakes, vind het over het algemeen wel beter, kost alleen wat meer.

Gurby
7 december 2008, 09:06
ik ga ook voor de losse cake's.
ik wil graag mijn eigen assortimenten en producten samen stellen,die pakketen zijn altijd al voor je samen gesteld, en zitten altijd een x aantal producten tussen die je waardeloos vind.. bij pakketten moet je het doen met wat er inzit

afca0251
7 december 2008, 10:54
Losse cake's.

Je kan zelf uitkiezen wat je wilt hebben en dat vind ik altijd wel leuk. Leuker dan dat het al samengesteld is. Vaak zitten er in pakketten vaak wel eens potjes die minder zijn.

Gygabyte
7 december 2008, 12:02
Het duurdere vuurwerk koop ik ook liever los.
Zo kan ik zelf het e.e.a. naar eigen smaak samenstellen.
Zelfs al zou een pakket 20% besparen, dan zou ik het nog niet kopen.
Ik ben gek van palmen, crowns en dat soort effecten en vindt knetters (chrysanthenum) helemaal niets aan.
Één zo'n pot in het pakket en ik zou al totaal ontevreden over de aankoop zijn, of ik er nu op heb bespaard of niet.
Dat gratis vuurwerk wat je bij een voorverkoop krijgt maakt me ook niet echt happy, want je kan het zelf niet uitkiezen.
Zou liever gewoon een bepaald percentage korting zien, bij aankoop vanaf een bepaald bedrag.

Wat ik verder nogal nep vind aan veel vuurwerk, zijn de afbeeldingen die erop staan, merendeels zie je een afbeelding van een effect (bijv een king crown e.d.) wat er totaal niet in zit.

Verder koop ik meestal ook een low budget pakketje en wat los spul om de kinders wat langer vuurwerk te kunnen laten zien.
Dat steek ik echter zelf niet met het grootste plezier af, omdat dat vuurwerk totaal in het niet valt bij de dikkere potten.
Maar ja, de glimlach van een kind -die dat kleine vuurwerk wel waardeerd- maakt ook een hoop goed.

grt Frans

Thrillseeker
6 februari 2009, 15:56
Ik koop een pakket omdat het me geld moet schelen maar dan wil ik cker waar voor me geld, anders gewoon losse potten kopen en weten wat je koopt. Gr

herdervriend
22 september 2009, 20:54
Zelf heb ik nog nooit eigenlijk een cake pakket gekocht (tenzij je de heavy 3 meetelt), waardoor ik niet echt goed mijn mening kan geven. Maar ik ben van mening dat bij mij alles goedkoop moet zijn. De minimum effect die ik eis is gewoon dat het net hoger dan me huis komt en dat die dan zo'n mooie effect geeft die je ziet op foto's enzo. Niet alleen burst. Als dat zo is dan oke:) Heavy 3 voldeed hier net niet aan, kwam te laag, maar was wel verder goed.

pyrostar88
30 november 2009, 13:07
haha de power box van isandra wat vergroten naar de mega power box:)
met wat meer cake's der bij enw at vuurpijlen van een bekend merk
bijv crown of profi proline???
voor de prijs van 70euro wel netjes lijkt me:P

brammekeeh
25 december 2009, 20:08
Een pakket heeft meestal dingen die je niet wilt. Liever een losse pot.

Exceptional
25 december 2009, 20:12
Ook ik ga voor de losse cakes.
Er zijn zat pakketen waar mooie cakes in zitten, alleen wordt dit meestal gecombineerd met cakes die alleen maar tails schieten, of maar weinig gram hebben.
Dan leg ik liever iets meer neer voor cakes die helemaal naar mijn wens zijn, dan dat ik ze goedkoper koop, maar dan wel met een aantal cakes zit waarvan ik denk van: tja, wat moet ik hiermee.

Torrr
14 oktober 2010, 21:21
Ook ik ga in principe voor de losse cakes, maar er zijn weleens assortimenten van 3 of 4 cakes in een pakket die goed en niet te duur en ook leuk zijn om er nog net even bij te halen. Vaak haal ik zoiets als ik denk dat ik net te kort ga komen :bonk:

typhoon88
26 november 2010, 20:51
Een pakket vind ik meestal bij elkaar gerapte zooi.. :p vaak betaal je bijv voor 6 cakes en is er maar 1 mooi en de rest valt dan echt heel erg tegen. Zelf zou ik liever een pakket samenstellen van het zelfde kaliber voor de prijs van een pakket :)

HaagsKruit
26 november 2010, 21:06
Veel cakes van een hoge kwaliteit voor een waardige prijs!

MichelAngelo
27 december 2010, 15:23
De pakketten zoals we van oudsher gewend waren zijn nog steeds onduidelijk wat betreft hun inhoud. Voor de gewone consument wellicht geen probleem. Die hebben toch geen idee en laten zich verrassen. Risico is hierbij wel dat het tegen valt en de winkelier (en daardoor ook de importeur) klandizie kwijt raakt. het is niet echt goed voor de business.

Voor de freak is het oude pakket geen oplossing. Zijn hooguit een leuke aanvulling voor de vooravond. Losse producten kun je zelf bepalen en hebben de kwaliteit die je verlangt. Voor de winkelier en importeur is de freak echter maar een klein stukje van de markt. Desondanks kan toch ook daar wat te halen zijn. Als ik het goed heb heeft Rubro met zijn Event Cakes wel een pakket aanbod. Dit betreft dan een pakket van zes kwaliteitsproducten (mis alleen de pijlen). Als dit dan tegen een goede prijs wordt aangeboden dan is dat interessant. Kijk in dat licht trouwens ook naar het Buurt Assortiment. Wolff doet nu een poging met z'n Dragon Box. Vier cakes voor 199 euro. Helaas te weinig diversiteit in het pakket en ook te duur.

De standaard pakketten voor de leek kunnen echter ook wel een nieuwe invalshoek gebruiken. Wellicht duidelijker aangeven wat er in zit. Of desnoods pakketten alleen met diverse fonteinen (Het Fonteinen Pakket) of alleen met veel kleurige boeketten (Het Multi Color Pakket) e.d.

Pakketten zijn voor ons een bijproduct, maar ook zoiets kan interessant zijn als het maar duidelijk is wat je krijgt.

TSK0709
27 december 2010, 17:06
Een pakket zelf samen kunnen stellen van een bepaald aantal producten lijkt mij nog de beste. Waarom moeten pakketten perse door de importeur zelf samengesteld worden?

*Vuurwerkfreak
27 december 2010, 17:12
Een pakket moet zelf samen te stellen zijn, en er moet ongeveer 10 euro van totaalprijs af!

MichelAngelo
28 december 2010, 14:56
Een pakket moet zelf samen te stellen zijn, en er moet ongeveer 10 euro van totaalprijs af!

Dat is bij een pakketje van 25,00 Euro natuurlijk niet mogelijk. Dan zal je met % moeten gaan werken.
Maar sowieso lijkt het me geen toevoeging als je uit het hele assortiment kan kiezen. Dat doe je nu ook met losse potten en dan krijg je ook vaak korting. Hooguit als je een pakket kan samenstellen van zeg 5 potten als er een keuze is uit bijvoorbeeld 10. Alleen dan kan de winkel wel weer met voorraad blijven zitten en dat is juist wat niet gebeurd als er kant en klare pakketten worden verkocht.

scootflyer
28 december 2010, 15:34
Ik kies toch het liefst voor losse cakes. Dan weet ik precies wat ik krijg en heb ik geen nare verrassingen achteraf. En daarnaast vind ik het ook veel te leuk om van te voren alles uit te pluizen om zodoende een mooi pakket van losse cakes samen te stellen.
Het is vaak ook lastig om de kwaliteit van een pakket van te voren te bepalen omdat er vaak filmpjes ontbreken en de informatie erover vaak gebrekkig is (zeker de tekst die in de folders staat).

Wat ik wel goede pakketten vind zijn de pakketten van Jorge. Dit zijn pakketten met een aantal cakes uit het gewone assortiment maar dan met wat korting samen in een doos.

De gewone consument zal wel vaak voor een pakket kiezen denk ik. Lekker makkelijk en scheelt een hoop tijd met uitzoeken.

Babiloot
28 december 2010, 15:48
Ik kies ook voor de losse cakes.

Silverspeed
28 december 2010, 15:49
Als er veel cakes van goede kwaliteit voor een hoge prijs inzitten, lijkt me dat hetzelfde antwoord als losse cakes. Pyro duo, quatro etc. zien er altijd wel netjes uit :)

TLVD(G)
28 december 2010, 18:40
ik heb voor losse cakes gekozen, want in een pakket zit toch altijd wel een mindere cake. ik koop zelf ook niet vaak pakketten alleen voor in de vooravond. anders zou ik gekozen hebben voor het duurdere pakket met veel kwalitatief goede cakes.