PDA

Volledige versie bekijken : Van welke importeurs koop jij?



Mavcovic
4 december 2016, 13:54
Ik ben benieuwd naar de favoriete importeurs van de mensen op Vuurwerkcrew en ook waarom dat zo is.

Doordat ik nu klaar ben met bestellen weet ik precies hoeveel ik van welke importeur besteld heb. Ik heb per importeur alle cakes opgeteld en gekeken wat het percentage is ten opzichte van het totale aantal cakes. Cakeboxen heb ik per cake geteld, bijvoorbeeld de Transbomber is 4 producten, terwijl ik een doos thunderkings of zak pijlen als 1 product heb geteld. Alles afgerond naar hele percentages.

1. Wolff Vuurwerk - 41%:
Het vuurwerk van Wolff komt meestal precies overeen met de productfilmpjes, daarom durf ik bij Wolff meestal wel een nieuw product zonder demo's te kopen. Ook hebben ze vaak mooie ronde boeketten met een goede burst. Mijn hoofddealer verkoopt voornamelijk Wolff en daar kan ik het vuurwerk vaak voor een mooie prijs krijgen. De Underground lijn heeft ook enkele pareltjes voor ons freaks opgeleverd.

2. Evolution Fireworks - 15%
Duidelijk gemaakt voor en door freaks. Deze importeur wil vooral kwaliteit leveren. Grote ronde boeketten met een goede burst, ook heeft elke cake een reserve lont en een mooi label. Ook de verhalen en openheid van Marchel op het forum hier bevalt mij wel.

3. Rubro Fireworks - 15%
Heeft een aantal cakes die je gewoon moet hebben. De Daisybeam en Gravity moet gewoon in elke consumentenshow zitten hoe klein die ik ook is. Ik heb de gok gemaakt met de Transbomber en hoop dat Rubro het waar kan maken.

4. Witte Vuurwerk - 9%
De koning van de mijnen. De Amazon/Awaken en de Down Under/Rolling Thunder moet je gewoon hebben als je een liefhebber bent van dit effect. Groter dan deze ga ja voor deze prijzen niet vinden.

5. Vuurwerktotaal - 8%
Ze hebben meestal wat bijzondere effecten zoals de Fiftyfifty en de regenboog van de Flowmotion. Vorig jaar had ik wat tegenvallers van dit merk en daardoor heb ik er nu dan ook wat minder van.

6. Pangu Fireworks - 6%
Nog weinig ervaring met dit merk, dit jaar een paar kleine potjes gekocht zoals de Skyrider.

7. Lesli Vuurwerk - 3%
Dit merk kan ik lastig met korting krijgen, toch hebben ze wel een aantal toppers die ik gewoon moet hebben.

8. Zena Vuurwerk - 2%
Ik was verbaast dat Zena zo laag op mijn lijstje staat. Zena heeft een aantal mooie cakes op de markt gebracht dit jaar. Toch heb ik er blijkbaar niet veel van gekocht.

9. Royal Fireworks - 2%
Helaas hebben we dit jaar niet veel van dit merk gehoord en dus heb ik er niet veel van kunnen bestellen.

Van welke merken hebben jullie je vuurwerk gehaald?

Matii
4 december 2016, 13:59
Ik ong 80% rubro/mania, 10% zena en 5% wolff en 5% vwt

Bjarne0406
4 december 2016, 14:05
Bij mij 25% Vuurwerkmania, 25% Vuurwerktotaal, 25% Wolff en overige 25% van alles wat (lesli, Zena etc.)

Matii
4 december 2016, 14:06
Dit jaar veel rubro/mania vanwege de vele acties die ze hebben, andere importeurs komen daar soms een beetje achteraan.

RemcoS
4 december 2016, 14:11
Wolff 55%
Evolution 30%
Vuurwerk Mania 10%
Royal 3%
Vuurwerktotaal 2%

MagicSjefke
4 december 2016, 14:47
Dit jaar 50/50 Rubro en Vuurwerktotaal. Rubro is mij persoonlijk nog nooit tegengevallen, op de gok de Transbomber besteld. Immortal Gold achteraf misschien wat spijt van omdat ze hem trager hebben gemaakt. After Burn, Super Cluster en Ethica voor in de vooravond. Vuurwerktotaal is dit jaar een pure gok omdat ik allemaal nieuw spul heb besteld maar vond de effecten op de filmpjes erg mooi met een goede burst.

emieloss
4 december 2016, 16:38
Ten eerste: Leuke post! Ook tof met die percentages enzo :D Ik ga gelijk even aan het rekenen!


... *Rekenwerk*
Oke ik heb alleen de cakes en cakeboxen berekend want pijlen pakketten, single shots e.d. gaat wat lastig worden. Dit kan dus iets een vertekend beeld geven maar vind het toch leuk om te posten en om zelf wat inzicht te krijgen in welke importeurs ik graag in mijn collectie heb.


Op Nr1: Rubro! met 36,6%
Prachtige cakes en boxen en vaak in freakacties voor mooie prijzen te krijgen. De cakes doen het ook goed in shows of projecten zoals ook in de openingspost wordt aangegeven. Vooral de daisy beam, gravity en secret salute zijn favoriet

Op Nr2: Wolff met 15,3%
Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht van mezelf. Ik dacht dat wolff wat lager op de lijst zou staan maar de cijfers liegen er niet om. Wolff brengt mooie constante kwaliteit waar absolute parels tussen zitten.

Op nr3: Zena met 10,7%
Heeft gewoon een hoop sterke producten, mooie cakeboxen voor goede prijzen.

Op een gedeelde 4e plaats. Pangu & Evolution Fireworks. Beide hebben 9,9% gescored
Pangu heb ik dit jaar voor het eerst vanwege de vele goede verhalen. Evolution had ik vorig jaar ook al het een en ander van en is goed bevallen. Ik verwacht dat deze importeurs volgend jaar nog een groter percentage in beslag gaan nemen vanwege de uitbreiding van de collectie. Vooral de nieuwe dozen van evolution die ik dit jaar nog niet durfde te kopen zullen er volgend jaar bij komen als ze zich bewijzen tijdens de jaarwisseling'.

Op nr5: Royal met 6,1%
Helaas horen we tegenwoordig weinig van deze importeur, het was 2 jaar geleden nog mijn favoriet en ik vind het jammer dat ik er nu zo weinig van heb. Ik blijf hoop koesteren voor deze importeur

Nr7: Vuurwerktotaal met 3%

Nr8: Cafferata met 2,3%


Overig: 6,1%

Fire-Freak
4 december 2016, 17:46
Bij mij is de verdeling als volgt:

1. Wolff Vuurwerk - 40%
2. Evolution Fireworks - 14%
3. Cafferata / Rubro / Vuurwerktotaal - elk 10%
4. Vuurwerkmania - 7%
5. Witte Vuurwerk - 5%
6. Broekhoff / Pangu - elk 2%

Zoals ook wel uit de percentages blijkt, is Wolff Vuurwerk voor mij dé importeur van Nederland. Altijd een constante, goede kwaliteit, prima prijzen en mooie producten (groot en klein). Evolution een goede tweede: pure kwaliteit!

jrvuurwerk
4 december 2016, 18:10
Heb even zitten rekenen, op basis van wat al besteld is.

1. Wolff 42,6%
Al jaren traditioneel op 1 bij mij, altijd goed, stabiel en betrouwbaar en bovenal ook betaalbaar.
2. Vuurwerkmania 18.6%
Eigenlijk al jaren over zitten twijfelen om meer van te nemen en dit jaar de stap gezet. Met name door het goede contact tussen de freaks en vwmania. Een paar producten per karton afgenomen dus ik ben benieuwd.
3. Rubro 12.4%
Laatste jaren altijd meer van gehad. Dit jaar minder, omdat met name de artikelen zoals de delicious thunder finale edition en andere toppers er helaas niet meer zijn, of niet de kwaliteit meer hebben die ze hadden. Daarbij spreken mij de nieuwste artikelen mij dit jaar minder aan.
4. Hardix 7.6%
Eenmalig groot ingeslagen. Oude collectie opgekocht en de keuze was alles of niets. Vandaar het grote percentage. Vele toppers als de dutch thunder, thunderstruck, outblast, freedom en andere leuke cakes zijn er dus bij.
5. Lesli/MX vuurwerk 6.4%
Tien jaar geleden nog bijna alles van LEsli omdat de winkel bij mij in de straat dit verkoopt, maar daar kom ik al jaren niet meer. Dit jaar vooral wat oude MX toppertjes kunnen kopen
5. Pangu 6.4%
Sinds ik deze leverancier ontdekt heb bij Kuiper, altijd wat toppertje gekocht, maar nooit echt veel.
6. Royal 3%
Helaas.. still and over... jammer was altijd goed.
7. Zena 3%
Ook minder dan afgelopen jaren, niet echt een reden voor... vooral minder tegengekomen in freakacties waar ik zelf deel aan nam.

Screaming Girl
4 december 2016, 18:28
Evolution: 65,5%
Wolff: 17,8%
Cafferata: 6,7%
Pangu: 6,3%
VWM: 4,3%
Van der Nat: 1,8%
VWT: 1,9%

the mighty two
4 december 2016, 18:49
Hier is de lijst voor nu
1: Wolff - 47.9%
Al jaren dominerend in de collectie. Prima assortiment met zeer goede kwaliteit.

2 Pangu en Rubro - beide 16.7%
Immortal gold is al jaren vast in de collectie.Nu nog een tweede cakebox besteld van Rubro. Verder ook 2 cakeboxen van Pangu besteld. Is voor het eerst dat ik Pangu vuurwerk heb gekocht.

3 Royal - 8.3%
Nog nooit gehad en nu uit nieuwsgierigheid eens wat van gekocht in een aanbieding.

4 VWT - 4.2%
Vorig jaar veel VWT gehad. Dit zijn een paar cakes die ik over heb.

Grote ontbrekende is op dit moment nog Pronk. Kan best zijn dat die nog wat procentjes inpikt.

3xh
4 december 2016, 18:57
60% Evolution
30% wolff
10% overig

fompert
4 december 2016, 19:02
Ik weet nog niet precies wat ik ga oppikken tijdens de verkoopdagen, maar o.b.v. van wat ik tot nu toe heb besteld en mijn wish list ziet het er ongeveer zo uit o.b.v. verkoopprijzen:

Rubro/Vuurwerk Mania 25%
Wolff (incl. Big Valk 19) 20%
Broekhoff 15%
Vuurwerk Totaal 15%
Pangu 8%
Evolution 7%
GBV/Weco 4%
Royal 3%
Heron 3%

DW2000
4 december 2016, 19:23
80% evolution
20% vuurwerktotaal

RickGAE
4 december 2016, 19:42
Wolff: 23,61%
Vuurwerktotaal: 16,67%
Vuurwerkmania: 15,28%
Broekhoff: 9,72%
Lesli: 8,33%
Cafferata: 8,34%
China Red: 8,34%
Royal: 4,17%
Rubro: 2,78%
Evolution: 1,39%
Zena: 1,39%

Heb het allemaal even uitgerekend :)

omepje
4 december 2016, 19:45
Erg leuk topic Mavcovic, bedankt daarvoor. Erg leuke reacties ook van iedereen tot nu toe.
Wel valt mij direct weer op wie de kanshebbers zijn en mee zullen doen om de prijs van importeur van het jaar.

lawinebom
4 december 2016, 19:51
Wolf zowiezo echt alles is bijna goed.
Evolution echte stukjes kwaliteit
Witte vuurwerk unieke vernieuwde effecten
Rubro maniabkomt een beetje op het zelfde neer.
Zeker rubro schiterende cakes en cakeboxen

pyrowijk
4 december 2016, 19:58
50%Evolution,30% wolff,20% overig,vuurwerkmania,jorge,broekhoff

elburgersc
4 december 2016, 20:00
Even ruw geschat hoor

Wolff 50%
Evolution 40%
Pangu 10%

Darjon
4 december 2016, 20:48
Met wat ik tot nu toe besteld heb 33% Evolution, 33% Vuurwerktotaal en 33% Lesli. Zal met de volgende bestelling nog wel wat veranderen (al heb ik eerlijk nog gezegd geen idee van wat ik nog ga bestellen)

Cristaline
5 december 2016, 17:42
Ga geen percentages er aan hangen, maar: Panda, Zena, Evolution, Rubro, Wolf, Vuurwerkmania, Vuurwerktotaal.

De waarom: ik kijk niet zo zeer naar de importeur. Ik beoordeel het liefst de vuurwerk producten individueel (prijs/kwaliteit -verhouding).

arviidd
5 december 2016, 18:18
Haha ik had nog helemaal niet geteld op hoeveel cakes ik totaal zit dit jaar. Oeps 100 (Plus dus cakes uit cakeboxen. Maar wel lekker makkelijk rekenen natuurlijk vanaf 100.

Ik heb alleen de cakes berekend en niet het losse spul en pijlen.

Wolff: 38%
Evolution: 14%
Vuurwerkmania: 12%
Rubro: 11%
Vuurwerktotaal: 10%
Royal: 6%
China Red: 5%
Lesli: 4%

Ik heb niet echt een reden om nou bij die importeur te kopen. Ik kijk naar wat ik mooi vind en wat ik wil hebben van welke importeur dat komt maakt me niet uit.

Royal staat bij mij eigenlijk al te hoog komt puur door 2 producten die ik in meervoud heb besteld.

Normaal gesproken had ik ook altijd wel wat van Zena. Dit jaar hebben ze niet veel interessants vind ik.

agentbigfoot
5 december 2016, 18:24
10% Zink feuerwerk
10% heron feuerwerk
40% xplode feuerwerk
50% Katan Vuurwerk

reden: Goedkoop en vooral mooi

wigster23
5 december 2016, 18:26
Percentages weet ik niet
Maar inporteurs:

Evolution
Royal
Mania
Rubro
Fireworks for all (wat een toppers lijken dit te gaan worden)
Zena

En het klopt inderdaad ik heb geen wolff
Waarom niet de cruel traction heeft mij nooit kunnen overtuigen raar maar waar.

koenie95
5 december 2016, 19:19
Van meeste producten naar minste:
Vuurwerkmania
Wolff
Pangu
Evolution
Zena
Rubro

Normaal bestaat de collectie voornamelijk uit Wolff die dit jaar nog steeds wel 2e staat, dit komt echter door het karton Big 19 wat ik heb besteld. Wilde dit jaar eens een aantal andere importeurs proberen. Waaronder dus Vuurwerkmania die door hun kortingsacties bovenaan de lijst staat. Daarnaast heb ik van de 4 andere importeurs in mijn lijst een aantal toppers kunnen scoren voor leuke prijzen!

Rijswijk1968
5 december 2016, 21:22
Ik heb teveel Fabrikanten merken dan zal de lijst best lang worden ook al hebben ze maar 1 cake en ik vind die mooi dan koop ik hem ongeacht het merk. Het meeste is China red.

china red
wolff
evolution
katan
dynasty

RickGAE
7 december 2016, 12:22
Wolff: 23,61%
Vuurwerktotaal: 16,67%
Vuurwerkmania: 15,28%
Broekhoff: 9,72%
Lesli: 8,33%
Cafferata: 8,34%
China Red: 8,34%
Royal: 4,17%
Rubro: 2,78%
Evolution: 1,39%
Zena: 1,39%

Heb het allemaal even uitgerekend :)

Update:
Wolff: 23,3%
Vuurwerkmania: 15,1%
Vuurwerktotaal: 13,7%
Lesli: 11,0%
Broekhof: 9,6%
Cafferata: 8,2%
China Red: 6,8%
Royal: 4,1%
Evolution: 2,7%
Rubro: 2,7%
Katan: 1,4%
Zena: 1,4%

Heb gisteren de laatste bestelling gedaan en nog een beetje aangepast :D

Palm Tree
7 december 2016, 12:26
ruwe schatting voor dit jaar:

Vuurwerktotaal 60%
mooie producten voor scherpe prijzen!
altijd zeer tevreden!

Zena 20%
unieke producten met verrassende effecten!

Wolff 10%
heeft precies die speciale dingen die ik bij andere importeurs niet kan vinden,
denk aan de Return Of The Phoenix...

Vuurwerkmania 10%
voor mij de eerste keer dat ik hier wat heb besteld,
ben erg benieuwd...

kglfrts
7 december 2016, 12:26
Globale verdeling:

Pangu: 62%
Dynasty: 15%
Vuurwerkmania: 10%
Royal Fireworks: 8%
Vuurwerktotaal: 5%

En nog wat klein spul wat ik niet meegerekend heb.

Pyroboy26
7 december 2016, 12:41
Wolff
Valk
Vulcan
China Red
Vuurwerktotaal
Rubro

kloesje
7 december 2016, 12:44
Vuurwerktotaal
Valk
Zena
Vuurwerkmania
Rubro

Vuurwerkplace
7 december 2016, 12:44
Voornamelijk Vuurwerktotaal aangevuld met rubro, mania en wolff. :)

NIKOS
7 december 2016, 13:32
Als ik naar mijn huidige bestellingen kijk zit in ongeveer op

60% Rubro
20% Wolff
15% Cafferata
5 % Vuurwerktotaal.

Al jaren groot fan van Rubro. Komt mede door hun blokken en cakes
Favorieten zijn o.a, daisy Beam, ready 2 rumble, Gravity, Voltage, secret salute.
Ook dit jaar flink aantal boxen gekocht waaronder Flash of the Gods.

Daarnaast ook fan van Wolff met persoonlijke toppers als, Cruelty en Cruel traction.

fernando93
20 december 2016, 21:20
Mm Verdeling precies durf ik niet te zeggen maar merken zijn Qua aantallen cakés

Evolution
Rubro/vuurwerkmania
Wolff
1 lesli caké

Evo omdat de enkele producten van vorig jaar bevielen. Orthen goed voor mij licht om op te halen en ik marchel wel vertrouw in de artikelen die ik heb gesteld

Rubro Tja al jaren daar leuke dingen van en ook dit jaar wat toppers gekocht. Ook degene die ik nooit heb gehad. Moest gravity en Daisy Beam gewoon hebben.

Wolff. Tja de keuze in hun cakés was wat minder bij orthen maar toch zijn er cakes die je gewoon moet hebben :)

Vuurwerkmania. Omdat O.a gold ullusion er in de aanbieding was en nog 3 cakés in meervoud.

Dit jaar vooral de grote gok genomen met veel nieuwe Evo Cakés maar degene die zijn geschoten zijn top,

hout86
20 december 2016, 21:34
Aantal jaren meerdere artikelen van Evolution, Wolff en Pangu, is me nog nooit tegen gevallen, vooral de evolution cakes en pangu cakes zijn prima uitgewerkt, veel reacties krijg ik na het afsteken of het illegaal vuurwerk is dus dat zegt genoeg voor mij!! Dit jaar heb ik een cake gewonnen van Vuurwerktotaal dus ben benieuwd naar de uitwerking.

anco26
20 december 2016, 21:34
Dit jaar van alles wat......vooral de pareltjes ( voor mijn gevoel) van de volgende importeurs: Rubro, wolff, vuurwerktotaal, Cafferata, Pang, Royal, Evolution.

Binkie2
20 december 2016, 21:36
rubro: 50%
marijn: 35%
zena: 10%
lesli: 5%

Altijdwat
20 december 2016, 21:36
Meestal Rubro, Wolf, Vuurwerkmania, Royal, Cafferata, Zena, Vuurwerktotaal, Weco, Evolution.
Dit jaar komen daar bij: Witte Vuurwerk, Vulcan, Schuurmans. Erg benieuwd naar Witte!

remcus
20 december 2016, 23:28
Rubro
Wolf
Lesli
Zena
En dat is eigelijk wel het vaste lijstje voor elk jaar:)

Arahon
21 december 2016, 00:20
Zelf dit jaar geen vuurwerk, maar gelukkig een bestelling kunnen redden met vrienden;

Wolff 38%
Evolution 20%
Broekhoff 20%
Zena 13%
Rubro 4%
Cafferata 4%
Vulcan 1%

Toegegeven, meer dan de helft ga ik niet te zien krijgen, maar soit.

broodjekaas
21 december 2016, 00:59
Cafferata (thundershocks)
GBV Weco
Zena
VWT
VWP

dinoroel
21 december 2016, 10:54
Kon het niet laten om het in een grafiekje om te zetten.

http://i.imgur.com/aCkPF1r.png

SQUEAK!
21 december 2016, 11:06
Toffe thread dit :)


Als ik het even snel uitreken ziet de verdeling bij mij er (tot nu toe) ongeveer zo uit:

28% Wolff:

Zit elk jaar wel in de collectie vanwege de constante kwaliteit.

28% Evolution:

Vorig jaar Evolution ontdekt en dat is heel goed bevallen. Kwaliteit is super en de liefde voor vuurwerk spat van de produkten (en trouwens ook van de manier waarop ze zich op de forums presenteren) af. Echt een importeur voor liefhebbers.

11% Pangu:

Voor het eerst dit jaar. Ben zeer benieuwd, ik heb er hoge verwachtingen van.

17,5% Vuurwerk Totaal

Zie Pangu :)

17,5% MX

Een dealer in de buurt verkoopt de Amazon, en die zit een aantal keer in de collectie. Ik overweeg om ook nog een aantal cakes van Witte te kopen.

Fausto
21 december 2016, 11:18
- Vuurwerkmania
- Vuurwerktotaal
- Evolution
- Rubro
- Zena
- Wolff

Airforce
21 december 2016, 11:23
- Rubro
- Wolff
- Cafferata
- Evolution
- Witte/Marijn
- 1 cake van GBV :bonk:
- Vuurwerkmania
- Vuurwerktotaal
- Schuurmans
- Royal
- Hardix
- Zena

Redelijk wat oude topper, vandaar Hardix, Schuurmans etc. :)

RickGAE
21 december 2016, 11:30
En na weer een nieuwe bestelling kom ik uiteindelijk uit op:

Broekhoff: 9%
Cafferata: 11%
China Red: 7%
Evolution: 3%
Katan: 1%
Lesli: 11%
Royal: 4%
Rubro: 3%
Vuurwerkmania: 14%
Vuurwerktotaal: 14%
Wolff Vuurwerk: 22%
Zena Vuurwerk: 1%

Ruben
21 december 2016, 11:41
Zena Vuurwerk Nederland
Vuurwerktotaal
Vuurwerkmania
Rubro Vuurwerk
Wolff Vuurwerk

Avalanche
21 december 2016, 11:55
VuurwerkMania: 12,5%
Zena Vuurwerk: 20,3%
Rubro: 17,2%
VuurwerkTotaal: 20,3%
Katan Vuurwerk: 14,1%
Wolff: 15,6%

Vrij netjes verdeeld dacht ik zo.

bassie1978
21 december 2016, 12:36
Prachtig topic om door te lezen hoor :D Mooi ook om te zien bij welke importeurs iedereen allemaal koopt :thumbsup:
Zelf probeer ik dat meestal redelijk te verdelen. ook echt niet alles bij 1 importeur bijvoorbeeld.