PDA

Volledige versie bekijken : [Stelling] De prijs bepaalt wat ik koop!



titanium
10 september 2016, 11:47
We hebben weer een nieuwe stelling:

We zijn namelijk benieuwd waarop jullie de inkopen baseren, kijken jullie puur naar de prijs van het product** en kiezen jullie aan de hand daarvan de mooiste producten uit? Of kijken jullie specifiek naar een bepaalt effect dat je mooi vind en ga je daarvoor ondanks de hogere prijs?

Nogmaals de stelling:
De prijs bepaalt wat ik koop!


**Bijvoorbeeld een max. prijs per schot of max. prijs per cake of dat je een minimaal kortingspercentage wilt

kloesje
10 september 2016, 12:08
Leuke stelling!

Voorop gesteld kijk ik natuurlijk naar wat de effecten van een bepaald product zijn. Als die me al niet aanspreken hoef ik naar de prijs al niet te kijken.

Daarnaast kijk ik voornamelijk naar de prijs van een product. Zo probeer ik altijd cakes voor max 15/20 eur per stuk te kopen, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Daarboven vind ik het simpelweg te duur voor 1 product.
Een cakebox met bijv. 4 cakes is voor mij de max prijs dus om en nabij de 100 euro.

tjopper
10 september 2016, 12:45
Ik kijk altijd wat ik zelf wil. Die producten probeer k voor een goede prijs te krijgen. Als iets echt goed is betaal ik het gewoon. Maar dan moet het echt goed zijn.
Greetzz

fascinating
10 september 2016, 13:01
Ik koop meestal 3 losse 500 grammers en dan kijk ik niet wat het kost want dan moet het ook mooi siervuurwerk zijn

kwintos
10 september 2016, 13:10
Ja opzich wel maar ik ga geen producten kopen omdat ze goedkoop zijn.De effecten moeten mij ook aanspreken natuurlijk.

emieloss
10 september 2016, 13:25
Ja, soms meer dan ik zelf zou willen. Ik koop wel alleen producten die ik oprecht goed vind en waarvan ik de effecten mooi vind. Maar ik laat wel eens producten die ik echt graag zou willen staan vanwege de prijs.

Uiteindelijk ben ik toch altijd duur uit en houd ik vaak over omdat ik te veel heb dus ik zou beter mn keuze minder afhankelijk van de prijs kunnen maken.

the mighty two
10 september 2016, 13:41
Ik kijk in de eerste plaats alleen of ik het product mooi vindt of niet. Zo ja kijk ik naar de prijs. Dan maak ik de afweging of ik het product de prijs waard vindt.

Ik laat me niet afschrikken door de prijs. Als ik het waard vind koop ik het.

RandomDaniel
10 september 2016, 14:39
Bij mij geld dit wel, ik kijk ook naar prijs/kwaliteit.

Vlinderbommetje
10 september 2016, 14:41
Ik let eigenlijk op beide. Zowel de uitwerking als de prijs.
Zo geef ik maximaal 20 euro voor een cake, 100 euro voor een goede cakebox en maximaal 1,50/2,00 per vuurpijl. Tuurlijk zijn er wel eens uitzonderingen, maar dan moet het écht iets heel unieks zijn.
Zo betaalde ik bijvoorbeeld 25 euro voor de Salute Cake 1 'In Shock' van Schuurmans. Dat waren zoals bekend ongekende klappen en daar had ik zelfs wel meer dan 25 euro voor over.

Het is maar net hoe goed en uniek het product is. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik heel belangrijk.

Aftershock
10 september 2016, 17:15
Bij combiboxen kijk ik naar de kwaliteit en of ik het artikel "impressive" genoeg vindt. Prijs is niet direct doorslaggevend.

Losse 500 grams cakes hoeven in mijn optiek niet veel duurder te zijn dan 30 a 35 Euro. Er zijn meerdere goede cakes die ruim onder dat bedrag zitten, zoals bijvoorbeeld de Massive en de Killer Instinct.

Pijlen zijn voor mij leuk voor erbij. 35 Euro voor een pakketje pijlen is mijn max.

omepje
10 september 2016, 17:21
Uiteraard is prijs belangrijk, genoeg cake's die geweldig zijn maar ik toch laat staan doordat ze te duur zijn. Altijd zijn er cake's die eigenlijk te duur zijn maar er toch moeten komen omdat ze het waard zijn.
Maar prijs is zeker wel belangrijk, die boom is hier achter nog steeds niet vindbaar helaas.

vuurwerkfreakk
10 september 2016, 18:56
Leuke stelling inderdaad! Prijzen zijn voor mij erg belangrijk omdat ik maar een student ben met een krap budget en toch het beste van het beste wil samenstellen. Ik koop bijna alles in de januari/februari outlet-acties. Dus prijzen zijn voor mij erg belangrijk. Ik ben soms wel dagenlang de opties van bijvoorbeeld cakeboxen tegen elkaar aan het afwegen haha. Er is zoveel tegenwoordig te koop!

Jorn89
10 september 2016, 20:01
Prijzen zijn voor mij ook erg belangrijk. Ik wil altijd zoveel mogelijk goed vuurwerk voor zo weinig mogelijk geld. Daardoor kan ik juist meer vuurwerk kopen... :-)

Ik ga dit jaar voor de cakeboxen, met hoge kortingen. Ik heb er inmiddels al meerdere besteld, maar 139,00 of 169,00 voor een paar 500 grammers in een doos vind ik echt belachelijk duur.. Deze laat ik dan ook staan.

Ik hoop dat er gewoon reële prijzen gehanteerd (gaan) worden door de verkopers.

knaller voor life
10 september 2016, 20:23
Ik heb helaas geen geldboom groeien in de achtertuin. Hierdoor moet ik zeker naar de prijs kijken van het vuurwerk. Gelukkig zijn er in Nederland enkele verkopers die ons als liefhebbers tegemoet komen met kortingsacties.

Hoe selecteer ik mijn collectie? Dit doe ik aan de hand van te bepalen wat ik wil hebben, hoeveel potten voor in de vooravond, hoeveel cakes voor na 12 uur en komt er een cakebox of niet? Daarna bekijk ik de verschillende kortingswebsites en bepaal ik aan de hand van de KORTING en het assortiment waar ik mijn vuurwerk ga bestellen. Vervolgens stel ik een maximaal bedrag per cake in per categorie, zo mag bij mij een cake voor in de vooravond nooit duurder zijn dan 15,- euro. Maar met 15 euro kan je in de webshops met korting zeer mooie spulletjes kopen. Daarna bekijk ik alle producten in de webshop en selecteer ik op effect en aantal schoten. Zo ontstaat er een lijst met wat ik wil en uit deze lijst wordt er gestreept tot dat er een lijst is gemaakt waarin ik voldoende cakes heb voor in de vooravond.

Voor de cakes na 12 u speelt de prijs van de cake niet zo'n groot belang. Hier ga ik voor kwaliteit en dat mag dan ook wat kosten. Hiervoor trek ik een nog reeds te bepalen budget voor uit. En koop ik de cakes waarvan ik denk dat deze ver boven het 'normale' geweld van 12 uur komt. Hiervoor maakt het niet zoveel uit of cake 1 20,50 kost en cake 2 40,- euro, zolang het maar in het budget past.

Dennis74
10 september 2016, 20:29
Heb elk jaar wel een aantal vaste favorieten die gekocht worden maar lees natuurlijk ook de ervaringen van anderen op het forum en bekijk de filmpjes van nieuwe producten.De praktijk is wel dat het budget elk jaar weer fors wordt overschreden!:D

Levensgenieter
10 september 2016, 20:36
Door de freak acties ben ik denk ik een beetje verwend geworden. Vorig jaar werd ik hier pas bekend mee en er ging een wereld voor mij open. Producten die ik eerst heel graag wou hebben, liet ik staan die nu wel binnen bereik vallen.
Want ja.. 1 of 2 dikke boxen is leuk en vet. Maar ik wil de hele dag wat af te steken hebben.
Als ik nu diezelfde prijzen bekijk denk ik gewoon.. tja normale prijs.. en bij de rest denk ik :bye: veel te duur. En dan kijk ik bvb naar de duur van een product. Een euro per seconde vind ik wel max. Tenzij er veel in salvo wordt geschoten, dan veranderd dat. Maar dat is ook wel een reden dat ik de waaiers vaak laat staan. Die komen gouw op 3 euro per seconde. Ook 3 keer zo mooi. Maar als je je vuurwerk alleen koopt (niet met een groep) dan moet je keuzes maken. En dan ga ik toch ook wel voor veel met een paar hele dikke jongens er tussen. Lekker opbouwen.
Pijlen rekje hoort er ook gewoon bij..
Meestal in het begin gooi ik alles in de winkelmand wat ik enigszins leuk vind en graag zou willen zien. Vervolgens moet ik de helft vaak schrappen en dan vergelijk ik alles met elkaar.
Dus eindconclusie is: Zo veel mogelijk mooi kwaliteit spul kopen (30mm tubes /25 gram per shot) en daarnaast genoeg leuk klein spul voor erbij. Zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Maar soms is het ook wel een kwestie van gunnen..

Sommigen zeggen dat die freak acties de markt kapot maken. En snap dit ergens wel maar zo zit de markt nou eenmaal in elkaar. Uiteindelijk doet toch 90%? zijn inkopen wel bij die winkels (in december).

Ik vinn hemaal mooi :D

patrick ouwehand
10 september 2016, 22:58
als vader van 2 tieners. (die trouwens ook van vuurwerk houden en ook wat willen afsteken).
Zijn de keuzes gauw gemaakt.
De prijs zo laag mogelijk en zo veel mogelijk ook al kost het dan nog een vermogen.
( en daar zijn de freak acties dan wel goed voor mijn nederige dank daarvoor).
voor de dag cat.1 veel voor weinig.
sier pakketten voor de kinderen max 60 per stuk (de keuze is dan aan hun)
pijl pakketten mogen niet missen voor in de rekken max 40 euro per pakket.
er mag zeker wel wat bij zitten zoals één waaier maar niet te duur en wat 500 gram cakes.De meeste cake boxen laat ik links liggen ivm de prijs.
En voor de rest veel voor weinig. van 18:00 tot 0:00 is tegenwoordig echt een uitdaging om te kunnen stoken.
in deze tijden ben ik blij met freak acties ivm de stijgende jaarlijkse kosten.
dus voor mij is de prijs belangrijker dan wat ik er voor krijg.

remcus
11 september 2016, 04:07
Ik maak zcker gebruik van de freakacties, maar ik let niet heel erg op de prijs ik koop wat ik mooi vind en zie meestal wel waar ik uiteindelijk op ben uit gekomen qua prijs en hoop dat dan nog vele jaren zo te kunnen doen:) Meestal een box of 6/7 voor nachts en leuk " klein spul " voor overdag/avonds en de meeste boxen zijn idd niet goedkoop, maar wil in januari ook niet de gedachte hebben " mmm dat had ik toch beter wel kunnen doen "

pyrofan#1
11 september 2016, 21:29
Leuke stelling. Dit houdt de sfeer er goed in! De prijs speelt zeker een rol, want ik probeer toch met een bepaald budget zoveel mogelijk kwaliteitsproducten te kopen. Het komt dan ook zeker voor dat ik bijvoorbeeld geweldige cakes laat staan, omdat ik ze te duur vind.

Toch zitten er ieder jaar wat uitzonderingen bij. Als ik echt wild ben van een product, bijvoorbeeld vanwege een uniek effect of vanwege een uitzonderlijk goede productie (salute cake 1, happy thunder q 2013), dan betaal ik graag de volle mep om toch het betreffende product eens meegemaakt te hebben.

Dit jaar heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de freakacties. Ik heb hierbij een aantal producten besteld met flink wat korting, die ik doorgaans liet staan vanwege de hoge prijs. Ook was ik sneller geneigd om producten in meervoud aan te schaffen.

elgielo
12 september 2016, 08:00
Ik wil altijd toch wel een flinke berg vuurwerk en heb een max budget, dus voor de grote berg geldt voor mij..... een goed boeket is een goed boeket.... en als ik dan maar wat variatie erin heb (5 a 6 verschillende effecten) dan vind ik het goed....
Dus dan maak ik die main stash zo groot mogelijk met aanbiedingen en kartonacties als ik maar zoveel mogelijk goede shots heb voor dat geld.
en dan houd ik altijd nog zon 10 a 20 procent van mijn budget apart voor speciale dingen die ik perse wil hebben en nieuwe dingentjes die je dan toch wilt proberen zeg maar.



het lijkt zo makkelijk maar uiteindelijk vindt ik het toch elk jaar weer lastig kiezen :p

dinoroel
13 september 2016, 17:30
Prijs maakt zeker uit bij het bestellen, de prijs bepaald zelfs waar ik het vuurwerk bestel.

wesley.s
13 september 2016, 17:49
prijs maakt heel veel uit waar ik het koopt en wat ik koop het is en soort sport om ook binnen een budget te blijven en dan toch mooie show er van te maken
het vuurwerk moet het ook wel waard zijn sommige cakes vind ik heeel mooi maar gewoon veel te duur gelukkig hebben we daar voor freak acties:D

aartvanmaren
13 september 2016, 17:52
Prijs maakt inderdaad wel deel uit waar ik me vuurwerk ga halen , maar als een product niet goedkoper ergens anders te halen is . Dan koop ik het als nog , als ik het echt graag wil hebben .

skyrider
13 september 2016, 18:48
Budget speelt wel de grootste rol. Aangezien dat er voor zorgt,dat je bepaalde dingen wel of niet kunt kopen. Probeer wel altijd,voor het maximale aan kwaliteit te gaan,binnen het budget. Kijk dan ook niet meer,naar producten die niet haalbaar zijn,of teveel snoepen in een keer.

En ja effecten,spelen zeker een rol! Bepaalde effecten,maken of breken een cake voor mij. Hoe mooi de cake ook is. Bijv: een cake als leaping Lions. Is qua prijs goed te doen,mooie felle kleurtjes,en een ruk finale. Dat had een 10 kunnen zijn,is nu een 7. Doet soms wel pijn,dat soort keuze's. Maar ik wil,dat het zo perfect mogelijk is. Als ik voor bepaalde effecten ga.

mega vuurwerkfreak
23 september 2016, 11:27
Voor mij speelt de prijs van een product zeker een grote rol. Ik merk zelf dat 't aantrekkelijker wordt om een product te kopen als er hoge kortingen op gelden. Dan probeer ik toch nog bij mezelf te raden te gaan: is het product z'n geld echt waard? Vuurwerk is immers duur zat, de verschillen tussen prijs en kwaliteit zijn aanzienlijk en onze buurlanden zijn dichtbij.

EvilHead1990
25 september 2016, 16:21
Prijs bepaalt uiteindelijk inderdaad of ik het koop, en dan meestal kijk ik naar prijs per shot. Maar dit alleen met een product waar ik wel tevreden mee ben qua kwaliteit etc. En dan hou ik ook mijn totale budget in achtergrond zodat ik genoeg variatie en genoeg vuurwerk overhou waardoor ik een leuke dag/avond kan hebben.

Knalpak
26 september 2016, 20:33
De prijs heeft toch zeker wel invloed in wat ik koop (wie houdt er nou niet van aanbiedingen of kortingen) daarbij wel lettend op kwaliteit. Maar als ik iets zie dat ik graag wil hebben en het is iets duurder dan koop ik het meestal ook wel.

Palm Tree
27 september 2016, 00:00
Elk jaar weer neem ik een budget in mijn hoofd, en elk jaar weer ga ik daar iets over heen...
Nee, ik kijk niet echt naar de prijs, maar vooral naar kwaliteit :)

bassie1978
27 september 2016, 10:24
Ik kijk eerst naar de uitwerkingen van een cake....dat bepaald of deze op mijn wish-list komt.
Daarna kijk ik pas naar de prijs, past die binnen budget, is de prijs kwaliteit goed, etc etc...

De prijs die ik moet betalen bepaald uiteindelijk zeker wel of ik de cake uiteindelijk wel of niet koop, maar ik kijk dus eerst naar de uitwerking!

moonstone
29 september 2016, 09:39
Ik kijk eerst naar de uitwerkingen van een cake....dat bepaald of deze op mijn wish-list komt.
Daarna kijk ik pas naar de prijs, past die binnen budget, is de prijs kwaliteit goed, etc etc...

De prijs die ik moet betalen bepaald uiteindelijk zeker wel of ik de cake uiteindelijk wel of niet koop, maar ik kijk dus eerst naar de uitwerking!

Hier precies hetzelfde. Uitwerking moet mooi en afwisselend zijn en daarna binnen het vast gestelde budget passen.
Nu moet ik zeggen dat ik dit jaar voor het eerst gebruik maak van de freak akties waardoor er meer producten in het assortiment komen dan de jaren hiervoor. :D

Afcajax
30 september 2016, 09:27
Ik kijk echt naar de prijs. Als ik iets mooi vind en de prijs staat me niet aan dan sla ik het over en wacht tot het volgende jaar. Uit ervaring kan ik nu wel zeggen dat er altijd gestunt wordt met uitlopende producten. Altijd wel iets moois te vinden dus voor een klein prijsje.

brian the freak
30 september 2016, 10:17
Ik kan me niet meer heugen iets niet zonder korting gekocht te hebben. Ik heb een flink budget 1000+ maar koop eigenlijk nooit een los product duurden dan 20,-

smilli
30 september 2016, 12:32
Prijs kijk ik niet eens echt naar, als ik het product heel erg goed vind koop ik hem toch wel.
Ga wel op zoek naar korting hoor want dat ik eigenlijk wel een must maar goed.

bakero1973
3 oktober 2016, 18:55
ik kijk altijd naar de prijs en de kwaliteit, dat moet wel in verhouding zijn. Dat doe ik met alles dus vuurwerk is geen uitzondering.

hout86
3 oktober 2016, 19:42
Wil altijd het beste voor het minste geld, vanaf september kijk ik op het forum naar de nieuwe producten van afgelopen jaar die goed zijn bevallen, daar selecteer ik de cakes/boxen die mijn favoriete zijn en bestel ik ze op de freaksites.

oldskool1908
20 oktober 2016, 18:53
Ligt eraan hoeveel ik uit te geven heb,het ene jaar wat meer als het andere jaar.Als ik wat meer te besteden heb blijf ik toch altijd naar kortingsacties kijken.Een mooie pot of mat wil toch iedereen voor weinig.

Testdummy
22 oktober 2016, 14:52
Prijs kwaliteitsverhouding is natuurlijk heel belangrijk. Maar ik koop liever een beter duurder product dan dat ik meerdere goedkope en kwalitatief mindere producten. Heb liever even spektakel in plaats van helemaal niet.

chappie
22 oktober 2016, 14:59
Bij mij is HET prijsverschil bepaald.

Blup
22 oktober 2016, 15:05
Kan me niet voorstellen dat prijs voor iemand nietszeggend is tenzij je echt geld teveel hebt..

vuurwerkduiven
22 oktober 2016, 15:09
ik kijk er niet naar eerlijk gezegt maar dat komt door me ruime budget van max euro. als ik iets mooi vind bestel ik het gewoon :)

oldskool1908
27 oktober 2016, 20:42
Leuk voor je,heb je een bank berooft of ben je familie van Donald Trump:wink:

vuurwerkduiven
27 oktober 2016, 20:51
Nee geen van beide gewoon sparen

Black Dragon
27 oktober 2016, 20:52
Ik probeer altijd wel korting te pakken! Daarbij koop ik het liefst boxen met niet meer dan 4 cakes in freak acties! Wat nieuwe boxen betreft kijk ik het liever een nog jaartje aan en als de recensies en straatfilmpjes lovend zijn, deze te pakken met korting! Ik koop ook zeer weinig tijdens de verkoopdagen! Dit geld wordt weer besteed in de acties! De eerste winkel met vroege vogel actie is immers alweer in de eerste 5 dagen van januari open!

vwkfreak1989
27 oktober 2016, 23:49
nee niet echt. vuurwerk is maar 1 keer in het jaar en mag best wat kosten. het moet vooral mooi en spectaculair zijn. prijsverschil is wel een puntje, als je het bij de 1ne winkel goedkoper kan krijgen dan bij de ander dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je dat niet bij de goedkoopste haalt.

Hendtje Contentje
28 oktober 2016, 00:00
Kwaliteit staat hier voorop! ik heb eens een jaarwisseling gevierd op de kwantiteit, en achteraf had ik EN een hoop geld uitgegeven, EN een gevoel van: Was dat het nou? Daarna ben ik eerst naar kwaliteit gaan kijken. Alles moet gewoon top, uniek of verrassend zijn, en daarna ga ik kijken waar ik de meeste producten die ik wil voor het minste geld kan krijgen. in totaal ben ik nu wel meer geld kwijt dan vroeger, maar ik en mijn publiek zijn het er over eens dat dat een noodzakelijk kwaad is. :bye:

glopje
28 oktober 2016, 10:52
Prijs bepaalt voor het grootste gedeelde mijn koopgedrag. Met een beperkt budget(~€500,-)ga ik toch voor een goede prijs per cake.

Op de Nederlandse markt zijn zeer veel producten met goede prijzen te koop en hieruit kan ik dus mijn keuzes maken. Het is dan ook niet raar dat er elk jaar standaard een karton big19 in de collectie zit, het is gewoon heel veel waar voor je geld. Toch blijft er altijd ruimte over voor een iets duurder product indien deze zo goed is wil ik dit wel aanschaffen al word dit altijd puzzelen met het budget.

Op deze manier heb ik toch altijd een voldoening van genoeg maar ook kwalitatief vuurwerk. Al zou het altijd wel meer kunnen haha.

TotalConfus
28 oktober 2016, 11:10
Ik koop vuurwerk wat ik mooi vindt. De prijs is in deze van ondergeschikt belang. Hanteer ook geen vast budget, waarbinnen het moet gebeuren.

MagicSjefke
31 oktober 2016, 15:50
Met een vast budget (450 - 500) koop ik vooral wat ik mooi vind. Meestal 1 a 2 boxen aangevuld met een aantal losse 500 grams cakes.

Viva la Bang
1 november 2016, 08:45
Persoonlijk kijk ik zeker wel naar prijs kwaliteit. Een 500 grammer mag in mij n ogen niet meer dan € 50.00 kosten of hij moet echt heeeeeel bijzonder zijn. Dan heb ik het er nog wel voor over. Maar omdat we zoveel keus hebben kunnen we uiteraard goed zoeken wat de beste prijs kwaliteit geeft en dat kopen.

arviidd
1 november 2016, 08:53
Ik maak altijd eerst een lijst van wat ik allemaal wil hebben zonder na de prijs te kijken. Dan wordt het overwegen of ik het waard vind en hoe graag ik het wil hebben.

In het begin van het jaar koop ik al behoorlijk wat juist door de prijs.

chris1994
6 november 2016, 15:21
Prijs is bij mij natuurlijk wel bepalend!
Ik ga van te voren wel na wat voor effecten etc ik dit jaar wil en daar ga ik mijn producten voor op zoeken met dat betreffende gewilde effect. Maar in me achterhoofd houd ik wel altijd rekening met mijn budget!

aasamember
7 november 2016, 15:19
Ik koop geen combi box die boven de 100euro is, geen waaier die boven de 40 is, geen gewone cake die boven de 35euro is en dan moet het wel een bijzondere zijn liefst onder 30euro, geen ratelband boven de 30euro, geen pijlen boven de 30 euro, geen fontein boven de 12,50.
En ik kijk ook hoelang een cake meegaat, wil geen comibox die in 30seconden wegis

Vaak zie ik ook combiboxen met slechts 800gram voor 90euro dat had ook in 2 cakes gekunt denk ik dan ipv 4, zulke neem ik ook niet.

ImmSamuel
7 november 2016, 15:42
Ik heb geen vast budget, maar ik koop wel vaak de dingen die ik echt absoluut wil hebben, ongeacht de prijs. Vaak kijk ik ook naar producten die ik eerder heb gehad, en eventueel erbij zou nemen (afhankelijk van de prijs). Het is maar 1x per jaar, en dan maakt de prijs per product mij echt niet zo veel uit, zolang het lekker bruut en binnen het budget past is het prima.