PDA

Volledige versie bekijken : 2012 het jaar van...



PYROMANIAC 1975
26 december 2012, 21:55
Met het eindejaar weer in zicht is mij nu al iets erg opgevallen.
Wij krijgen als winkel namelijk steeds meer te horen dat er producten niet leverbaar/uitverkocht zijn.

Hieronder alvast een lijst met producten die dit jaar uitverkocht zijn bij importeurs.

Wolff > Alcatraz.
Wolff > Wasp.
Royal > Garden of Eden.
Royal > Gate of Heaven 1.
Schuurmans > Sky Screamers.
Schuurmans > Falcon.
Schuurmans > Super Boost.
Rubro > Heavy Legend 16sh.
Rubro > Heavy Legend 25sh.
Rubro > Heavy Legend 36sh.
Rubro > Heavy Legend 49sh.
Rubro > Heavy Legend Voltage.
Rubro > Heavy Legend Ready to Rumble.
Rubro > Heavy legend Spider King.
Rubro > Heavy Legend Killer Instinct.
Rubro > 4 seasons.
Rubro > Spirit of Beijing.
Rubro > Immortal Gold.
Rubro > 6 Ellements.
Katan > 4ever.

En zo zijn er nog een aantal.
Ik verwacht zelf dat er meer en meer producten niet meer te krijgen zijn.
Of dit komt door de stijging in verkoop of dat importeurs kleiner hebben ingekocht door de recessie weet ik niet maar fijn is anders.

gr

Masc
26 december 2012, 22:11
Tja ik denk dat importeurs de populariteit van de doorlont boxes een beetje onderschat hebben misschien.
Al moet daar uiteraard wel de kanttekening worden gemaakt dat er minder van een doorlontbox in een container passen dan van een willekeurige andere cake waardoor het ook wat minder aantrekkelijk is om deze in bulk in te slaan.
Heavy Legend lijn is voor mij persoonlijk nieuw maar ik kan me er iets bij indenken dat deze in een rap tempo erg populair zijn geworden en er ook hier sprake is van onderschatting?

Dit in combinatie met een betere/eerdere voorverkoop waardoor winkeliers eerder zijn gaan bijbestellen bij de importeurs zou een goede oorzaak kunnen zijn.

aasamember
26 december 2012, 22:15
Neej hoor ze liegen gewoon zodat je gaat kopen.
Die 4ever bijvoorbeeld ik ken een winkel met 25 stuks en slechts 5 zijn er verkocht.
Verder zie ik de falcon en wasp bijvoorbeeld nog in winkels.
Volgens mij hebben ze gewoon express weinig gehaald.

gizmo75
26 december 2012, 22:22
Vuurwerkhandel is ondernemen. Ondernemen is risico nemen. In tijden van recessie zijn er minder middelen en mogelijkheden om risico's te nemen. Financiering krijg je minder vaak rond. Oorzaak -> gevolg. Daarnaast zijn de voorbeelden die genoemd worden in de startpost voornamelijk kleine tot middelgrote vuurwerkimporteurs die beperkt vet op de botten hebben. Daarnaast speelt de veranderlijke wetgeving natuurlijk ook een rol. Ze hebben veel uitverkocht, dan kun je ook stellen dat ze het goed hebben gedaan!!

Masc
26 december 2012, 22:26
Ik kan absoluut niet achter bovenstaande beweringen of uitlatingen staan en herken ze dan ook niet. Er zijn voldoende verkooppunten die van elke leverancier/importeur precies hebben gekregen wat ze in augustus/september bij ze hebben besteld...

Hij heeft het over importeurs die momenteel (of in sommige gevallen al een poosje) volledig uitverkocht zijn, niet over winkeliers die hun originele bestelling niet volledig gekregen hebben.

Richardus
26 december 2012, 22:30
Als Orthen iets niet krijgt, hoeft het toch niet te zeggen dat andere winkels het ook niet krijgen? Ik bedoel; zogenaamde folderdealers hebben toch voorrang voor verkooppunten die los van her en der een assortiment samenstellen bijvoorbeeld? Of spreek je, Marchel, nou niet alleen over je eigen winkel maar over hoe het voor alle verkooppunten landelijk geldt? Dat elk verkooppunt bv minder Heavy's krijgt uitgeleverd dan ze wilden/bestelden?

PYROMANIAC 1975
26 december 2012, 22:35
Ik spreek niet voor anderen maar heb aardig wat connecties en wij zijn niet de enige winkel die sommige producten niet geleverd meer krijgt.
En dit is niet om de boel op te stoken maar meer ter informatie voor jullie.

Zo kan men er rekening mee houden dat er steeds minder te krijgen valt in de winkels.
Want het lijkt mij stug dat alleen wij niet aangeleverd krijgen.

gr

jopoh
26 december 2012, 22:40
Ik zit zelf ook als medewerker bij verkooppunt.
van de week ook te horen gekregen 1 ding per direct terug moest afgekeurd. 2dingen terug moesten en pot van het betreffende pakket gewisseld werd omdat die ook afgekeurd was.
en zoieso zijn orders dit jaar anders aantal dingen staan nog in backorder tewijl morgen de eerste rits bestellingen van de voor verkoop gelopen gaan worden. Alleen tot nu toe hebbe wij nog alle producten op voldoende voorraad.

Dus ik kan me behoorlijk in denken bij het verhaal van PYROMANIAC 1975.

gizmo75
26 december 2012, 22:47
Hij heeft het over importeurs die momenteel (of in sommige gevallen al een poosje) volledig uitverkocht zijn, niet over winkeliers die hun originele bestelling niet volledig gekregen hebben.

Ik had mijn post al aangepast omdat ik er zelf al achter kwam dat ik het verkeerd gelezen had. Heeft elkaar net gekruist denk ik. Tnx anyway. Zie mijn aangepaste reactie hierboven (#4):

Vuurwerkhandel is ondernemen. Ondernemen is risico nemen. In tijden van recessie zijn er minder middelen en mogelijkheden om risico's te nemen. Financiering krijg je minder vaak rond. Oorzaak -> gevolg. Daarnaast zijn de voorbeelden die genoemd worden in de startpost voornamelijk kleine tot middelgrote vuurwerkimporteurs die beperkt vet op de botten hebben. Daarnaast speelt de veranderlijke wetgeving natuurlijk ook een rol. Ze hebben veel uitverkocht, dan kun je ook stellen dat ze het goed hebben gedaan!!

Aftershock
26 december 2012, 23:02
Niet met een beschuldigend vingertje wijzend zeg ik ook : Het is ook vast zo dat sommige winkeliers misschien nét te laat hun webshop hebben aangepast... Wanneer de bestellingen lekker lopen is men geneigd te denken: Ik bestel nog wel extra bij de importeur, maar ook die hebben geen onbeperkte voorraden. Het liep overal hard en dan krijg je op een bepaald moment het uitverkocht bod in beeld.....

Het is jammer dat er veel is uitverkocht voor degenen die achter het net vissen, maar wij freaks hebben allemaal onze bestellingen al op tijd gedaan en hoeven ons ook geen (of minder) zorgen te maken.

Richardus
27 december 2012, 08:02
maar als ik zie wat voor hoeveelheden jullie al hebben afgezet, en hoe vroeg jullie al begonnen...mag een ander verkooppunt dan óók nog even??

Nitraat12
27 december 2012, 08:10
Ik zie akelig veel producten die ik ook besteld heb!

We zullen zien morgen wat het wordt.

Cornel
27 december 2012, 08:31
Niet alleen Orthen zal hier last van hebben neem ik aan, volgens mij las ik ook al ergens dat Rowy er ook last van heeft.

Het valt inderdaad op dat dit jaar een hoop producten al uitverkocht waren bij de importeurs. Ik kan me geen jaar herinneren dat er zoveel producten uitverkocht waren bij de leveranciers. Eerste keer dat ik dat meemaakte was toen met het Buurtassortiment.

Heeft het ook niet mee te maken dat er toch grote groep vuurwerkliefhebbers op deze site (en andere sites zitten) en van bepaalde producten die gewoon goed zijn een hoop kopen? en dan niet 2 of 3 stuks maar sommige producten gaan met kartonnen tegelijk?

Pyroclastic
27 december 2012, 18:20
Vandaag contact gehad met mijn winkel (ANO), wij hebben als het goed is ons Rubro spul gewoon binnen :D

Anthony bomb
27 december 2012, 19:08
Waarom is 75% van de lijst RUBRO?
Dat zegt eerder iets over de importeur dan over de recessie lijkt me :idea:

Jupilerfreak
27 december 2012, 19:53
Bewust weinig inkopen betekent eenvoudigweg dat je de prijs kunstmatig hoog kan houden. Dit kan één van de tekenen dat je bezig bent met onmogelijk maken van eerlijke concurrentie.

kamikaze
27 december 2012, 20:10
Waarom is 75% van de lijst RUBRO?
Dat zegt eerder iets over de importeur dan over de recessie lijkt me :idea:

Dat dacht ik stiekem ook. Maarja, daar kunnen we niets over oordelen op dit moment.

Bij mijn winkel hier is inderdaad veel Rubro al uitverkocht. Slecht ingeschat van Rubro denk ik. Lijkt me niet bewust gedaan om zo een hogere prijs te kunnen vragen.

Richardus
27 december 2012, 20:20
Bewust weinig inkopen betekent eenvoudigweg dat je de prijs kunstmatig hoog kan houden. Dit kan één van de tekenen dat je bezig bent met onmogelijk maken van eerlijke concurrentie.
Kan ook niet slim zijn omdat het weinige dát je levert duur is. Terwijl een Vuurwerkvisie goedkoop is én alles levert.

Ik denk eerder dat ze hun populariteit onderschat hebben en/of zich hebben verkeken op de bestellingen van hun sterk vermeerderde distributeurs.

Jupilerfreak
27 december 2012, 20:22
Kan ook niet slim zijn omdat het weinige dát je levert duur is. Terwijl een Vuurwerkvisie goedkoop is én alles levert.

Ik denk eerder dat ze hun populariteit onderschat hebben en/of zich hebben verkeken op de bestellingen van hun sterk vermeerderde distributeurs.

Komen sommigen dan volgend jaar wel achter?

yorick94
27 december 2012, 21:41
Voor de gene die het nog niet wisten, Rubro heeft erg veel leverings problemen. Ik zou zeggen, lees even volgend topic door: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?9350-Ervaring-met-Rubro-Vuurwerk&p=549436&viewfull=1#post549436

Winkeliers die bijvoorbeeld 10 kartonnen van iets bestellen in september, krijgen er nu maar 3 geleverd. Deze zijn echter wel al "verkocht" aan de klanten van de winkels. Vandaar veel problemen met deze producten.

Daarnaast zal het ook wel aan de vraag van producten liggen, volgens mij zijn het allemaal (rubro uitgezonderd) topproducten.

Hopelijk is alles bij mij morgen ook gewoon goed in huis.

skyrider
27 december 2012, 21:45
Pulse Driver kan ook op de lijst!

jopoh
27 december 2012, 21:47
Ik wil niet veel zeggen, maar lesli heeft ook al aantal dingen die uitverkocht zijn, zijn tot nu toe wel de kleine producten die je wel kan missen.

paulus01
28 december 2012, 19:34
De Rubro en Royal producten, met name de event boxen, zijn ook wel aardig onderwerp van discussie geweest op de diverse fora. Met name de duurdere en nieuwere producten zijn ook overwegend van positief commentaar voorzien en vele producten zijn weer beter dan vorig jaar.
Of het al dan niet gehyped is, is lastig te zeggen. Ik denk dat we importeurs bestellingen in China en consumentenbestellingen bij de lokale dealer moeten afleggen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Kan me wel voorstellen dat men niet had verwacht dat er zoveel dure cakes zouden worden verkocht.

kanonslag-eter
28 december 2012, 20:04
bij orthen idd veel dingen niet op voorraad maardat handelen ze netjes af maar denk idd dat het licht aan leverings problemen mischien door wateroverlast ofzo of bij sommige producten iig omdat het super producten zijn

Richardus
28 december 2012, 20:07
Giezen wist van niks en had nergens last van; alles gewoon geleverd zoals besteld.

zevenklapper
28 december 2012, 20:37
dankzij het forum wordt reclame gemaakt voor de producten, hierdoor worden die ook populairder. is trouwens uit onderzoek gebleken dat mensen dit jaar veel sier kochten, en dan vooral het duurdere spul

vuurwerkfreak34
28 december 2012, 20:58
Hallo mensen kan het niet zo zijn dat veel producten niet meer verkocht mag worden? zag ik op het nieuws gisteren om dat het te zwaar vuurwerk is

Groeten

SniperX
28 december 2012, 21:04
bij ons in de winkel helaas ook dingen uitverkocht en een hoop teleurgestelde klanten... gelukkig ook een heeeeele hoop goedmakers.

Anthony bomb
29 december 2012, 06:35
Hoe dan ook, tegenwoordig moet je je afvragen of het product wat een jaar eerder heel goed was het jaar erop nog überhaupt hetzelfde is qua uitwerkingen/effect. Ten tweede is het dan nog maar de vraag of je het product daadwerkelijk krijgt bij je bestelling. Daarnaast stijgen de prijzen van elk artikel elk jaar tot wel 10%, dus ik vraag me af wat er allemaal speelt in de wereld van het vuurwerk.

1. Aanpassingen van effecten in de producten (soms heeft dit helemaal niets te maken met het feit of een product wel of niet goed/afgekeurd is/was)
2. Leveringen aan de winkels vanuit de fabrikant
3. (enorme) prijsstijgingen, jaarlijks.

Erg jammer dat de vuurwerkwereld zo aan het veranderen is! Terwijl het vuurwerk zelf (vergeleken met 5-10jaar terug) kwalitatief gezien veel betere effecten heeft en het in mijn ogen wint van de buurlanden en oostbloklanden. Maar kan me nog herinneren dat een aantal jaren terug je 90% van de tijd altijd kreeg wat je bestelde, en de effecten niet elk jaar aan werden gepast en je voor verassingen kwam te staan.

(Hoe dan ook, ik heb dit jaar wel alles gekregen wat ik had besteld :D)

Gygabyte
29 december 2012, 06:55
Je ziet in algemene zin sowieso steeds meer dat door de huidige economische situatie, veel leveranciers en afnemers er voor kiezen hun voorraad zo laag mogelijk te houden en er liever zoveel mogelijk liquide middelen op na houden.
Je heb tenslotte meer aan "money on the bank" als aan een grote voorraad, wanneer het even tijdelijk slecht gaat.
Voor een vuurwerkgroothandel zal wellicht hetzelfde geldden, vooral omdat het een voorraad betreft waarmee vervolgens een jaar lang niets mee te doen is.
En waarschijnlijk zullen de veranderende EU regels er ook wel wat mee te doen hebben.

davidh
29 december 2012, 07:11
Waar ik het meeste van baal is dat je in de folder andere producten/verpakkingen ziet dan dat er verkocht worden....meterpakketten met een heel andere verpakking etc....

RF JEROEN
29 december 2012, 07:17
Met het eindejaar weer in zicht is mij nu al iets erg opgevallen.
Wij krijgen als winkel namelijk steeds meer te horen dat er producten niet leverbaar/uitverkocht zijn.

Hieronder alvast een lijst met producten die dit jaar uitverkocht zijn bij importeurs.

Wolff > Alcatraz.
Wolff > Wasp.
Royal > Garden of Eden.
Royal > Gate of Heaven 1.
Schuurmans > Sky Screamers.
Schuurmans > Falcon.
Schuurmans > Super Boost.
Rubro > Heavy Legend 16sh.
Rubro > Heavy Legend 25sh.
Rubro > Heavy Legend 36sh.
Rubro > Heavy Legend 49sh.
Rubro > Heavy Legend Voltage.
Rubro > Heavy Legend Ready to Rumble.
Rubro > Heavy legend Spider King.
Rubro > Heavy Legend Killer Instinct.
Rubro > 4 seasons.
Rubro > Spirit of Beijing.
Rubro > Immortal Gold.
Rubro > 6 Ellements.
Katan > 4ever.

En zo zijn er nog een aantal.
Ik verwacht zelf dat er meer en meer producten niet meer te krijgen zijn.
Of dit komt door de stijging in verkoop of dat importeurs kleiner hebben ingekocht door de recessie weet ik niet maar fijn is anders.

gr



De Nederlanders willen alleen het beste!

Royal Fireworks niet de enige wel de beter!

Vuurwerk presented by Royal Fireworks

Spreek je goeie dag vandaag!

Bel maar heb nog wel wat voor jullie!!!!!!!1

VuurwerkDanny
29 december 2012, 07:24
aangepast en niet leverbaar. De China Red Giga Klapper van vorig jaar is aangepast volgens mij dealer, vorig jaar werd die verkocht als 12,5 meter lange mat.. nu staat er geen lengte bij en is die veel korter-lichter. Daarnaast is die nergens leverbaar en krijg je een vervanger die nieuw zou zijn.. geen idee of deze goed is, toch zonde.

Richardus
29 december 2012, 08:16
Hoor meer over leveringsproblemen met China Red...vooral over vorig jaar ook :sad: weet niet zeker hoe het dit jaar is. Wel reden dat ik geen Mega Maxi heb maar wel een Mini :wink:


Waar ik het meeste van baal is dat je in de folder andere producten/verpakkingen ziet dan dat er verkocht worden....meterpakketten met een heel andere verpakking etc....
Whahaha, soort van nostalgie: paar jaar terug hier daarover gemekkerd omdat ik bij Giezen ander meterpakket dan op de afbeelding binnengekregen. Later nog leuk mee gepest en blijft beetje running gag; het was dit jaar zoeken naar m'n bestelling op basis van het uitstekende meterpakketje hahaha

Richardus
29 december 2012, 08:20
Meer nog dan over tekorten, gaat het dit jaar over vocht. Nooit is de discussie erover zo uitvoerig geweest, nooit zijn er zoveel natte rotjes gesignaleerd, nooit heb ik zoveel verhalen gehoord en foto's gezien van knallers en cakes die op verwarmingen worden gelegd tot in vriezers aan toe...

2012 is Het Jaar Van Het Vocht.

Ruben
29 december 2012, 08:28
Topic samengevoegd, laten we er een; 2012 het jaar van... van maken!

VuurwerkDanny
29 december 2012, 08:35
Hoor meer over leveringsproblemen met China Red...vooral over vorig jaar ook :sad: weet niet zeker hoe het dit jaar is. Wel reden dat ik geen Mega Maxi heb maar wel een Mini :wink:


Het probleem is, vind ik, niet alleen de levering. Zo zijn er producten veranderd en van slechte kwaliteit. Vorig jaar was ik zeer positief over China Red, nu niet meer.

Richardus
29 december 2012, 08:43
Topic samengevoegd, laten we er een; 2012 het jaar van... van maken!

Jaaaa, een beetje lucht in de toko! :thumbsup:

kamikaze
29 december 2012, 10:17
Meer nog dan over tekorten, gaat het dit jaar over vocht. Nooit is de discussie erover zo uitvoerig geweest, nooit zijn er zoveel natte rotjes gesignaleerd, nooit heb ik zoveel verhalen gehoord en foto's gezien van knallers en cakes die op verwarmingen worden gelegd tot in vriezers aan toe...

2012 is Het Jaar Van Het Vocht.

Héél bekend.
Had zelf in een pijlenpakket (Killing Arrow) een pijl met vochtschade, en de rest van de ongeveer €700 was over het algemeen vochtig te noemen.

Al een teleurstelling op voorhand dus, want zoveel krijg ik nooit op tijd droog..

Flashing_Diamond
29 december 2012, 10:18
HTen tweede is het dan nog maar de vraag of je het product daadwerkelijk krijgt bij je bestelling.

Dit is dé reden waarom ik niet bestel. Er is altijd wel wat;

- Of de levering is niet tijdig aangeleverd bij de dealer.
- Of de dealer is naar zijn vereisten niet genoeg bevoorraad.
- Of TNO / Vliegende Vuurwerk Brigade keurt het product op het laatste moment af, waardoor alle aan dealer geleverde partijen terug moeten (bijvoorbeeld China Red - het "Six Red" pakket). Zit je alsnog zonder het bestelde.
- Lang niet alle spelregels (bijvoorbeeld geld terug i.p.v. vervangend artikel) zijn keurig vastgelegd bij elke dealer.

In alle haast moet je dan een vervanger gaan zoeken of met de dealer ruzie maken omdat die naar eigen inzicht een vervanger meegeeft met welke je het niet eens bent.

Hedendaags is het triest gesteld met de vuurwerk wereld. Naar mijn mening biedt voorbestellen voor de consument niet zozeer veel voordelen (bij winkels zonder of zeer weinig korting). Je bestelt en betaald netjes en uiteindelijk draait het weer uit op een circus.

Edit: Importeurs kunnen er overigens ook wel wat van. Die laten (ondanks de vele consumentbestellingen) hun producten vaak laat overkomen, waardoor er een tekort onstaat of een vochtige bende.

Hieruit kan ik concluderen dat vele importeurs/dealers de consument niets kan schelen, enkel de winst. Geeft maar weer aan dat wij zwaar genaaid worden (ook qua prijzen).

Richardus
29 december 2012, 10:26
Over die prijzen...schijnt dat zo'n imbeciele kooi $15 kost... dank u, Overheid!

Het vuurwerk in mijn oventje begint al minder muf te ruiken :D

*kevin*
29 december 2012, 10:41
Het jaar van...

Kruitinhoud die niet kloppen met wat er gezegd wordt.

kamikaze
29 december 2012, 11:39
- Lang niet alle spelregels (bijvoorbeeld geld terug i.p.v. vervangend artikel) zijn keurig vastgelegd bij elke dealer.

In alle haast moet je dan een vervanger gaan zoeken of met de dealer ruzie maken omdat die naar eigen inzicht een vervanger meegeeft met welke je het niet eens bent.

[...]

Edit: Importeurs kunnen er overigens ook wel wat van. Die laten (ondanks de vele consumentbestellingen) hun producten vaak laat overkomen, waardoor er een tekort onstaat of een vochtige bende.

Hieruit kan ik concluderen dat vele importeurs/dealers de consument niets kan schelen, enkel de winst. Geeft maar weer aan dat wij zwaar genaaid worden (ook qua prijzen).

Als iets niet geleverd wordt, heb je in principe gewoon recht op geld terug. Simpel is dat. Wil de verkoper dat niet, overtreedt hij de wet. En als je ze daar mee confronteert, krijg je meestal je zin wel.

Wat betreft importeurs is het gewoon "opslag is geld". En minder opslag bereik je daar later te importeren. Dat dat ten koste gaat van de kwaliteit zal ze weinig uitmaken.


Het jaar van...

Kruitinhoud die niet kloppen met wat er gezegd wordt.

Het jaar van... Valse beloftes van importeurs.

DSey
29 december 2012, 12:07
Het jaar van de 200 schots 4 kilo kruit dozen.

Highscr5
29 december 2012, 12:26
Het jaar dat Wolff (voor mij dan) afhaakt.

Het jaar van Rubro, Royal Fireworks en Vuurwerkvisie.

En inderdaad het jaar van de cakeboxen.....

nederlandsvuurwerk
29 december 2012, 12:34
Vocht? ik heb toch echt nergens last van, heb door de regen naar de auto gelopen en de dozen stonden al even in een koude bunker dan krijg je al snel een vocht idee.

Anthony bomb
29 december 2012, 12:46
Sinds de invoering van het (zwaardere) 500grams vuurwerk is het gezeur over jaarlijkse aanpassingen, het aanleverren van de juiste producten en forse prijsstijgingen pas begonnen!
Nu dit jaar de ''2 kilo'' en ''4 kilo'' boxen zijn vervaardigd lijkt het helemaal uit te hand te lopen met de leveringen van (sommige) fabrikanten.

Wat ik dan echt niet begrijp is dat de prijzen van siervuurwerk absurd stijgen, terwijl de prijzen van kanonslagen, babypijltjes en alle andere kleine rommel tussen de 0,50 en €1,- blijft kosten!! (Toen ik voor het eerst in mijn leven een slof astronauten kocht betaalde ik F2,95 gulden (lol!)

:)

Crownking
29 december 2012, 12:59
2012 het jaar die liet zien hoe enorm triest het er vandaag aan toe gaat in Nederland.
Mensen worden opgeroepen door de politiek en als extreem voorbeeld door mijn burgermeester om je medemens bij het minste geringste te veraden.
Geloof dat ze vroeger nog een naam voor dat soort mensen hadden, zal hem hier niet noemen omdat ik dan ongetwijfeld tegen het verkeerde been schop maar goed...
Wordt eens tijd dat ik naar een ander huis ga zoeken, ergens lekker afgelegen zodat ik niet van dat soort buren heb.

Snutareen
29 december 2012, 16:43
2012 het jaar van een (waarschijnlijk) verregend oud en nieuw!

zevenklapper
29 december 2012, 18:18
regen? ik heb redelijk weinig regen gister en vandaag gehad. gelukig. ik vind het wel jammer dat het Nederlands vuurwerk zo achteruit gaat.

link(credits gaan naar Xtremerides1):
http://www.youtube.com/watch?v=fpzaEWs2thA

2012, dat de overheid een vuil spel speelt met de vuurwerker

Richardus
29 december 2012, 18:22
Het jaar van...

Kruitinhoud die niet kloppen met wat er gezegd wordt.

Oh? Waar dat?

AstroPredi
29 december 2012, 18:27
Ik denk dat er forse investeringen in China zijn gedaan in machines. Bijv. de Showtime lijn wordt op advies van jullie vernieuwd. Professional Firebase is compleet uitverkocht. Veel Chinezen hebben meer opties dan in een vuurwerkfabriek te werken. Ik bekeek de Smoke singleshots film van Royal/Cafferata en zag ook de mooie water cakes.

GTRulez
29 december 2012, 18:54
regen? ik heb redelijk weinig regen gister en vandaag gehad. gelukig. ik vind het wel jammer dat het Nederlands vuurwerk zo achteruit gaat.

link:
http://www.youtube.com/watch?v=fpzaEWs2thA

2012, dat de overheid een vuil spel speelt met de vuurwerker

Mooi filmpje. laat ook goed zien waarom ik echt klaar ben met nederlandse rotjes.
dat is nog niet het enige, ik heb meerdere malen bij nederlands knalvuurwerk gehad dat de lontjes ZEER slecht aan gingen. echt alsof het in een bak met water heeft gelegen. of dat als je ze weg gooide dat ze uit gingen.
dat heb ik nog nooit ondervonden bij nitraten of vlinders. altijd eventjes aansteeklontje ertegenaan en ze branden, vaak hoef je niet eens te blazen of te klooien.
ook daar zie je dus een groot verschil in kwaliteit. een lont moet het gewoon doen. je hebt er niks aan als ie weer uit gaat en het lontje als maar korter word. zeker als je met knalvuurwerk te maken hebt.

op siervuurwerk uit nederland is het vaak al veel beter voor elkaar. waarom dan niet bij die rotjes meuk..

vincmeister
1 januari 2013, 10:33
het jaar van... hele dikke tubes, met hele dikke mines!

Torrr
1 januari 2013, 10:36
Het jaar van vuurwerktotaal en het Rowy assortiment :)

Pyroclastic
1 januari 2013, 10:52
Het jaar van nieuwe toppers als de Voltage, Killer Instinct en Super Blinking Willows.

Afcajax
1 januari 2013, 11:36
Het jaar van Vuurwerktotaal en Zena Nederland. Wat een geweldige produkten zaten hier tussen!

ChrissieOne
1 januari 2013, 13:35
Oh? Waar dat?

Katan, 'Duitse toren' cakes, ofwel freak, beast, why...
50% minder kruitgewicht.

Richardus
6 januari 2013, 17:11
Het jaar van de "unboxing videos"...

azui308
6 januari 2013, 17:18
Mooi filmpje. laat ook goed zien waarom ik echt klaar ben met nederlandse rotjes.
dat is nog niet het enige, ik heb meerdere malen bij nederlands knalvuurwerk gehad dat de lontjes ZEER slecht aan gingen. echt alsof het in een bak met water heeft gelegen. of dat als je ze weg gooide dat ze uit gingen.
dat heb ik nog nooit ondervonden bij nitraten of vlinders. altijd eventjes aansteeklontje ertegenaan en ze branden, vaak hoef je niet eens te blazen of te klooien.
ook daar zie je dus een groot verschil in kwaliteit. een lont moet het gewoon doen. je hebt er niks aan als ie weer uit gaat en het lontje als maar korter word. zeker als je met knalvuurwerk te maken hebt.

op siervuurwerk uit nederland is het vaak al veel beter voor elkaar. waarom dan niet bij die rotjes meuk..


Vind wel dat ze de pijlen van de nederlandse markt ook mogen na kijken de helft ging bij ons amper de lucht in!

RB89
13 januari 2013, 15:48
Sinds de invoering van het (zwaardere) 500grams vuurwerk is het gezeur over jaarlijkse aanpassingen, het aanleverren van de juiste producten en forse prijsstijgingen pas begonnen!
Nu dit jaar de ''2 kilo'' en ''4 kilo'' boxen zijn vervaardigd lijkt het helemaal uit te hand te lopen met de leveringen van (sommige) fabrikanten.

Wat ik dan echt niet begrijp is dat de prijzen van siervuurwerk absurd stijgen, terwijl de prijzen van kanonslagen, babypijltjes en alle andere kleine rommel tussen de 0,50 en €1,- blijft kosten!! (Toen ik voor het eerst in mijn leven een slof astronauten kocht betaalde ik F2,95 gulden (lol!)

:)

Ah! Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heeft namelijk te maken met klanten winnen. Wanneer jij het goedkoopste bent dan kopen de jongeren (met papa) automatisch vuurwerk bij jou.

Wanneer een winkelier kanonslagen inkoop voor €1,- en verkoop voor €0,5 of babypijltjes voor €2,- inkoop en voor €1,- verkoopt dan maken zij daar €0.5 en €1,- verlies op. We stellen nu voor het gemak even dat een winkelier dus op dat kleine grut 50% 'verlies' heeft. Stel nu dat iemand voor €20,- aan dat kleine grut koopt, dan kost de winkelier dit 20,- (want de inkoop kosten zijn €40,-).

Maar nu komt het. Omdat de jongen daar vuurwerk koopt koopt ook papa een paar paar mooie siercakes. Ik noem geen merk of type, maar ik weet dat een bepaalde cake inkoop €9,- kost en voor €25,- over de balie gaat. Dat is dus €16,- 'winst' per cake. Wanneer papa nu 2 van deze cakes koopt heeft die winkelier alsnog (16,-*2) - 20,- = €12,- 'verdient'.

Snapie?

PYROMANIAC 1975
13 januari 2013, 15:54
Ah! Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heeft namelijk te maken met klanten winnen. Wanneer jij het goedkoopste bent dan kopen de jongeren (met papa) automatisch vuurwerk bij jou.

Wanneer een winkelier kanonslagen inkoop voor €1,- en verkoop voor €0,5 of babypijltjes voor €2,- inkoop en voor €1,- verkoopt dan maken zij daar €0.5 en €1,- verlies op. We stellen nu voor het gemak even dat een winkelier dus op dat kleine grut 50% 'verlies' heeft. Stel nu dat iemand voor €20,- aan dat kleine grut koopt, dan kost de winkelier dit 20,- (want de inkoop kosten zijn €40,-).

Maar nu komt het. Omdat de jongen daar vuurwerk koopt koopt ook papa een paar paar mooie siercakes. Ik noem geen merk of type, maar ik weet dat een bepaalde cake inkoop €9,- kost en voor €25,- over de balie gaat. Dat is dus €16,- 'winst' per cake. Wanneer papa nu 2 van deze cakes koopt heeft die winkelier alsnog (16,-*2) - 20,- = €12,- 'verdient'.

Snapie?

En dat is dus ook weer niet helemaal waar.
Want je vergeet erbij te vertellen dat op die 16,- nog btw,personeel,en diverse afschrijvingen gaan.

gr

RB89
13 januari 2013, 17:20
En dat is dus ook weer niet helemaal waar.
Want je vergeet erbij te vertellen dat op die 16,- nog btw,personeel,en diverse afschrijvingen gaan.

gr

Had het misschien even iets duidelijker er bij moeten vermelden, maar daarom staan de woorden winst, verlies en verdient ook tussen '' omdat dit allemaal globaal bedoeld is. Het gaat meer om de achterligende gedachten waarom het kleine grut zo 'goedkoop' is.

Denjo
13 januari 2013, 17:50
2012, het jaar van het afzeiken van Rubro.

Zwitsal
13 januari 2013, 17:56
2012, het jaar van het afzeiken van Rubro.

Nee jaar van samples :p

Jojo

p-aart-y
13 januari 2013, 18:03
Ah! Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heeft namelijk te maken met klanten winnen. Wanneer jij het goedkoopste bent dan kopen de jongeren (met papa) automatisch vuurwerk bij jou.

Wanneer een winkelier kanonslagen inkoop voor €1,- en verkoop voor €0,5 of babypijltjes voor €2,- inkoop en voor €1,- verkoopt dan maken zij daar €0.5 en €1,- verlies op. We stellen nu voor het gemak even dat een winkelier dus op dat kleine grut 50% 'verlies' heeft. Stel nu dat iemand voor €20,- aan dat kleine grut koopt, dan kost de winkelier dit 20,- (want de inkoop kosten zijn €40,-).

Maar nu komt het. Omdat de jongen daar vuurwerk koopt koopt ook papa een paar paar mooie siercakes. Ik noem geen merk of type, maar ik weet dat een bepaalde cake inkoop €9,- kost en voor €25,- over de balie gaat. Dat is dus €16,- 'winst' per cake. Wanneer papa nu 2 van deze cakes koopt heeft die winkelier alsnog (16,-*2) - 20,- = €12,- 'verdient'.

Snapie?



En dat is dus ook weer niet helemaal waar.
Want je vergeet erbij te vertellen dat op die 16,- nog btw,personeel,en diverse afschrijvingen gaan.

gr

Die 16 euro is omzet. Als er na aftrek van alle onkosten nog geld overblijft is dit dus je winst.

ChrissieOne
13 januari 2013, 18:46
Die 16 euro is omzet. Als er na aftrek van alle onkosten nog geld overblijft is dit dus je winst.

Lees RB89's verhaal nog eens door...

Bram95
13 januari 2013, 21:22
2012 Het jaar waarin het meeste onzin werd uitgekraamd door zowel de consument als de importeur en uiteindelijk heeft niemand er profijt van gehad.

2012 Was ook het jaar van de 25 gram , misschien was het wel het laatste jaar.

2012 Was ook het jaar met de slechtste weersomstandigheden tijdens oud en nieuw.

2012 Was ook het jaar met de meeste slijmballen bij de importeurs en de meeste "haters" mensen die kritiek gaven zonder dat het gegrond was , maar hetzelfde met mensen die alles de hemel in prijsde.

Maar 2012 was vooral een fantastisch jaar! Ik heb op mijn werk genoten van het vuurwerk , en van mijn collega's. Ook vond ik dat in 2012 een mooie stap vooruit werd gezet qua manier van sfeer geven in de "sfeertopics". Zo vond ik het column topic zeer interessant en zal ik dat wanneer de admins en leden het niet erg vinden het gehele jaar door wat columns plaatsen.

Ik wens iedereen een fijn 2013. Ik hoop dat dit jaar de sfeer wat vooruit gaat t.o.v vorig jaar en ik hoop vooral dat de importeurs weer met leuke dingen komen en vooral qua prijs!

Lambal
14 januari 2013, 12:42
One Direction

Djaimy
14 januari 2013, 13:04
Misschien heel dom, maar hoe weet je als importeur zijnde hoeveel cake's je moet laten maken? Ik bedoel stel, Rubro laat 1miljoen heavy legend 16 shots maken, maar er zijn vraag naar 1,3 miljoen. Wat dan? Moeten winkels voor een bepaalde datum aangeven hoeveel ze willen hebben ofso?

skyrider
14 januari 2013, 14:12
2012,het jaar van er achterkomen,dat meer budget op een later tijdstip geen zekerheid is.

2012 het jaar van af en toe hardop denken,hielenlikkers.

2012,het jaar van harde woorden,die nodig waren tegen onrecht,en voor eerlijkheid.

2012 het jaar van vergaande koeien uit de sloot halen,door de politieke partij stekker eruit.

2012 het jaar van stoken,met echte vrienden.

3xh
14 januari 2013, 14:24
Het jaar waar ik me mond niet meer dicht kon houden.
Het jaar waarin ik erg kritisch ben geweest.
Het jaar waarin het bovenstaande voor meer mensen geldt!
Het jaar waarin de grens voor velen was/is berijkt.
Het jaar van gegronde en ongeronde meningen
Het jaar van een Rumoerig forum.

Maar het was ook een jaar waar de sfeer ongekent gezellig was ondanks de felle discussies.
Het jaar waarin meer mag en kon als ooit te voren.
Het jaar waarin eerlijkheid het heeft gewonnen van de Samples en leugens!


Wat brengt 2013 ons als liefhebbers?
iig een bedankje na alle lede toe die dit een geweldig gezellig en vooral een eerlijk forum maken en houden!!

Zwitsal
14 januari 2013, 14:31
Ik zeg jaar van wim (rubro)

Wat heeft hij veel vrienden en vijanden er bij gekregen :angel:
jaar van remco enz die voor mij gevoel het forum leven houden.
Jaar van basie en Adriaan (cobra 6 topic).
Jaar van Xplode die massaal op de markt kwam.
jaar van mij jojo :p
Jaar van the cigaarman met ze humor maak forum luchtig maar soms irritant
Kan wel zo uren doorgaan maar word zo slaap verwekend.

Nou jojo

3xh
14 januari 2013, 14:36
Oja het jaar van Zwitsal met een S en niet met een Z!
Die het forum heeft voorzien van de nodige informatie!
Zwitsal.. bedankt he:p

Zwitsal
14 januari 2013, 14:37
Slijmbal zeg die remco haha :p

Maar wel fucking 375 bedankjes in 11 weken tijd ! Niemand doet mij dat naar :angel:

Jojo

3xh
14 januari 2013, 14:43
375 bedankjes waarvan er 374 door mij getankst :p whahah
Nee grapje hoor.. zullen we weer ontoppic gaan.. anders voel ik me zoon toppic verpester:wink:

5pyroman5
14 januari 2013, 15:12
Het jaar dat er kwalitatief erg veel en erg goed vuurwerk op de markt kwam.

kamikaze
14 januari 2013, 18:07
Het jaar waar ik me mond niet meer dicht kon houden.
Het jaar waarin ik erg kritisch ben geweest.
Het jaar waarin het bovenstaande voor meer mensen gelt!
Het jaar waarin de grens voor velen was/is berijkt.
Het jaar van gegronde en ongeronde meningen
Het jaar van een Rumoerig forum.

Maar het was ook een jaar waar de sfeer ongekent gezellig was ondanks de felle discussies.
Het jaar waarin meer mag en kon als ooit te voren.
Het jaar waarin eerlijkheid het heeft gewonnen van de Samples en leugens!


Wat brengt 2013 ons als liefhebbers?
iig een bedankje na alle lede toe die dit een geweldig gezellig en vooral een eerlijk forum maken en houden!!
Geldt is met DT!

Hoezo kritisch? :)

Zwitsal
14 januari 2013, 18:56
Geldt is met DT!

Hoezo kritisch? :)

Laat toch eens mensen in de waarde klootviool.

Jojo

Thresher
14 januari 2013, 19:08
Het jaar dat een nieuw lid voor moderator speelt... :wink:

kamikaze
14 januari 2013, 19:16
Laat toch eens mensen in de waarde klootviool.

Jojo

Het jaar van meteen aanvallen als iets je niet bevalt..

Zwitsal
14 januari 2013, 19:23
Het jaar van meteen aanvallen als iets je niet bevalt..

Dit heb niks met het niet bevalt te maken .
Weet van remco persoonlijk dat die disletie heb en heb dat ook vind dat mensen gewoon mekaar in de waarde moeten laten .
Had anders moeten zegen maar kan er kwaad om worden maar sorry er voor had niet zo moeten doen :angel:

En wie is dat thresher dan ?

Jojo

3xh
14 januari 2013, 19:35
Het jaar van aanvallen?.. Heren het is 2012!.:p
Volgens mij heeft kamikaze het niet zo bedoeld..
Tog bedank zwitsal...
Nu weer vriendjes AUB!.
Ik kan best voor me zelf opkomen:wink:.

2013...laten we het gezellig houden!!

azui308
14 januari 2013, 20:18
Het jaar van aanvallen?.. Heren het is 2012!.:p
Volgens mij heeft kamikaze het niet zo bedoeld..
Tog bedank zwitsal...
Nu weer vriendjes AUB!.
Ik kan best voor me zelf opkomen:wink:.

2013...laten we het gezellig houden!!


Het jaar van 3xh begeleiden tijdens een mini conflict:D

Ruben
14 januari 2013, 20:24
2013 het jaar van laten we 2012 vergeten en in 2013 beginnen met een schone lei. Jammer dat er nog steeds genoeg mensen zijn die gewoon weer verder gaan als waar ze geeindigd zijn vorig jaar.

Voor mij was 2012 het jaar van de regen en storm op oudjaarsavond.

azui308
14 januari 2013, 20:28
Voor mij was 2012 een goede prestatie op school en een toffe stage!

DarkSoul
14 januari 2013, 21:36
2012; het jaar van...


het vinden van een uitdagende stage.
een redelijk relaxt VWC.
verminderde mod acitiviteit.
minder shows/demo's bezoeken dan in 2011 en zeker 2010.
werken bij Pronk vuurwerk.
de 25 grams en 25 kilo regeling.
een verregende en verwaaide jaarwisseling.
Rubro.

leslifan
15 januari 2013, 08:05
Dit heb niks met het niet bevalt te maken .
Weet van remco persoonlijk dat die disletie heb en heb dat ook vind dat mensen gewoon mekaar in de waarde moeten laten .
Had anders moeten zegen maar kan er kwaad om worden maar sorry er voor had niet zo moeten doen :angel:

En wie is dat thresher dan ?

Jojo

Onze DsNL (weet niet of de hoofdletters op de goede plaats zitten:angel:)


Het jaar dat DarkSoul nog irritanter is geworden...!

kamikaze
15 januari 2013, 09:51
Dit heb niks met het niet bevalt te maken .
Weet van remco persoonlijk dat die disletie heb en heb dat ook vind dat mensen gewoon mekaar in de waarde moeten laten .
Had anders moeten zegen maar kan er kwaad om worden maar sorry er voor had niet zo moeten doen :angel:

En wie is dat thresher dan ?

Jojo
Dat van disclectie wist ik niet. Maar jij begrijpt waarschijnlijk net zo goed als mij, dat het meer op het "kritisch" ging, dan om de spelfout zelf :)




Het jaar van aanvallen?.. Heren het is 2012!.:p
Volgens mij heeft kamikaze het niet zo bedoeld..
Tog bedank zwitsal...
Nu weer vriendjes AUB!.
Ik kan best voor me zelf opkomen:wink:.

2013...laten we het gezellig houden!!
Jij snapt hem :)



Zwitsal? Weer vriendjes?

Zwitsal
15 januari 2013, 10:42
@Kamikaza

Tuurlijk hebben ooit ruzie gehad dan ?
En als ik ruzie wil spuit ik wel Zwitsal parfum in je ogen :D haha

Jojo

Ischa
15 januari 2013, 22:15
Het jaar van een levendig forum met veel terechte en onterecht kritiek.
Het jaar van dat Broekhoff mij verbaasde.
Het jaar van eerste keer Orthen.( en zeker niet de laatste)
Het jaar van Wollf was het niet.
Het jaar van het grootste baggerweer in jaren
Het jaar van kortingacceptatie.

2013 het jaar van.....