PDA

Volledige versie bekijken : Toekomst en vuurwerk



tristen
15 juni 2012, 22:10
Ik was wel eens benieuwd of er hier ook mensen zijn die plannen hebben over een toekomst met vuurwerk.

Wat is de bedoeling van dit topic:

Vertel jullie verhalen of jullie ooit al eens nagedacht hebben over een toekomst met vuurwerk.
Hebben jullie al eens gedacht, ik zou later een eigen vuurwerkwinkel of bedrijf willen hebben. Of ik zou graag in de vuurwerkbranche willen werken. En er mijn beroep van maken.

Zijn er ook mensen die vroeger toen ze klein waren een vuurwerkwinkel wouden hebben, een bedrijf of baan in de vuurwerkbranche. En dit ook is uitgekomen.

Ik en ik denk ook andere, zijn wel benieuwd naar alle verhalen.

Willymeuf
15 juni 2012, 23:14
Ik wil 'later' een eigen bedrijf hebben. Het maakt mij op zich niet uit waar precies in, aangezien ik ook veel van muziek en sport houdt. Zo lijkt mij een eigen platenzaak ook geweldig, alleen lijkt het alsof die branche langzaamaan uitsterft. een sportwinkel lijkt me ook tof, alleen moet je wat anders hebben dan de andere sportwinkels, aangezien je anders dood-geconcurreerd wordt.

Als ik ooit in de vuurwerk ga zou ik er niet het hele jaar mee bezig willen zijn. Nu ben ik dat wel als hobby, maar ik denk niet dat ik dat echt een jaar volhoud als het echt een verplichting is. Mij lijkt het daarom wel tof om naast een 'normale' winkel te hebben, in november-december een vuurwerkwinkel te hebben, zoals veel fietsenwinkels dat ook hebben.

Ik ben ook benieuwd naar verhalen van anderen!

tristen
16 juni 2012, 01:05
Ik zelf zal dan ook maar posten:
Zelf wil ik altijd al een eigen restaurant.
Maar ook weer vuurwerkverkoop.
Vuurwerk is maar één maand, dus dat zou ik er dan bij willen doen.
Alleen vraag ik me af hoe ik dit ga doen.
Aangezien een restaurant in december de beste tijd van het jaar heeft.
Misschien een apparte ruimte.
Of een appart gebouw huren, en deze van januari t/m oktober verhuren.
Heb er wel echt plannen voor.

Ik wil in iedergeval bij een vuurwerkwinkel werken nu, balie/bunker etc.
Dat lijkt me al leuk om dat mee te maken.
En daar leer je weer van.
Dus ben nu al vanalles aan het regelen voor te werken bij een winkel in december.
Denk dit jaar nog niet veel, (geen 16, nog 15...) dus kan wel al dummy's doen, balie klaarmaken, bestellingen opnemen, nummers geven. Helaas bunker niet, mag helaas niet.

Nitraat12
16 juni 2012, 10:39
Ik wil geen eigen winkel. In december wil ik bezig zijn met mijn eigen oud en nieuw!

Ik ben wel van plan om over anderhalf jaar mijn schietpapieren te halen. Het lijkt me geweldig om shows op te bouwen en daarna te schieten. Ik snap dat dit geen volledige baan is dus ik zal voor de andere dagen een andere baan moeten zoeken. Ik doe een opleiding in Het transport en logistiek en dan de management kant op dus misschien bij een importeur werken in de logistiek lijkt me ook gaaf. Of bij een transportbedrijf en dan het vuurwerk bezorgen aan het einde van het jaar want ik ben ook bezig met mijn vrachtwagen rijbewijs :p :)

baassie123
16 juni 2012, 10:57
Ik weet niet of ik wel een eigen vuurwerk zaak wil of bedrijf. Ik zie het meer als hobby, en zoals de meeste zeggen alleen op het eind van het jaar is er dan iets te doen. Misschien zou ik wel schietpapieren willen evenals Nitraat. Dit lijkt mij wel echt vet. Ik weet voor de rest nog niet wat ik ga doen. Misschien het bedrijf van mijn ouders overnemen, maar dat weet ik nog niet. Ik ben nog jong, en kan uiteindelijk nog wel beslissen. Maar zelf vuurwerk verkopen, nee.

Dutchman
16 juni 2012, 11:25
Ik heb al mijn hele leven van vuurwerk gehouden, En toen kwam vorig jaar wel een van mijn dromen uit: Een eigen vuurwerkwinkel!

deze staat op naam van mij en me moeder, Omdat je 21 moet zijn en dat wordt ik pas volgend jaar.

Dat jaar ervoor had ik al mee geholpen met bestellingen klaar maken in de bunker etc.

En ik kan het zeggen: Het zijn echt de 3 leukste dagen van het jaar!
Ondanks alles zo hectisch is ben je wel met familie en vrienden bezig en dat is echt geweldig!

Het liefst zou ik in de toekomst mijn schiet papieren willen halen, nog 1 of 2 winkels er bij hebben en importeur zijn van mij eigen winkels en wie weet wel voor andere winkels.

Om nu op te starten als importeur is heel erg moeilijk, Denk aan de kosten voor de CE keuring.

dikkeeric
16 juni 2012, 11:26
Ik denk dat de komende jaren alle regels nog strenger worden en dat ze het uiteindelijk toch wel verbieden. Net zoals met koninginnendag, geen bier meer in Amsterdam.

Dutchman
16 juni 2012, 11:43
Vuurwerk zullen ze denk ik nooit gaan verbieden. Wat hoor je op dit moment over vuurwerk?

Straks als het weer tijd is voor vuurwerk hoor je ze weer klagen etc.

Maar na 2 maanden hoor je er niemand meer over, En zo zal het altijd gaan denk ik.

Wat misschien wel in de toekomst kan is dat elk land in Europa de zelfde regels krijgt. En wie weet is dat misschien weer een voordeel voor ons.

dikkeeric
16 juni 2012, 13:28
Vuurwerk zullen ze denk ik nooit gaan verbieden. Wat hoor je op dit moment over vuurwerk?

Straks als het weer tijd is voor vuurwerk hoor je ze weer klagen etc.

Maar na 2 maanden hoor je er niemand meer over, En zo zal het altijd gaan denk ik.

Wat misschien wel in de toekomst kan is dat elk land in Europa de zelfde regels krijgt. En wie weet is dat misschien weer een voordeel voor ons.

Ja alleen dit jaar is het wel meer als vorige jaren. Ze bouwen het op , let maar op mijn woorden het is zo voorbij :( Dan word het tijd om een nieuw leuk land op te zoeken voor oudjaar :D

Nitraat12
16 juni 2012, 14:48
Ja alleen dit jaar is het wel meer als vorige jaren. Ze bouwen het op , let maar op mijn woorden het is zo voorbij :( Dan word het tijd om een nieuw leuk lang op te zoeken voor oudjaar :D

Misschien dat carbid wel legaal blijft, hiermee kan je bijvoorbeeld niet slopen. Dan gaat iedereen straks aan het carbid :p

Dutchman
16 juni 2012, 17:33
Misschien dat carbid wel legaal blijft, hiermee kan je bijvoorbeeld niet slopen. Dan gaat iedereen straks aan het carbid :p

Alles kan!

http://www.youtube.com/watch?v=aIrWH3BQ1FI

Nitraat12
16 juni 2012, 18:14
Alles kan!

http://www.youtube.com/watch?v=aIrWH3BQ1FI

Met een restrictie op het aantal liters waar je bus aan moet voldoen is dat ook opgelost! :wink:

Cameo
18 juni 2012, 09:28
Interessante vraag van topicstarter. Ik denk dat iedere grote liefhebber hier vroeg of laat wel eens over nadenkt. Zonder direct dromen in duigen te willen gooien is het wel belangrijk te begrijpen dat vuurwerk een serieuze branche is waar hard gewerkt wordt en alles niet altijd even mooi als aan de buitenkant zichtbaar. Een switch naar het vuurwerk toe (op welke manier dan ook) moet je daarom echt goed overdenken en misschien overwegen eerst "stage" te lopen of te helpen bij hetgeen je nastreeft.

Zelf ben ik in de laatste 7 jaar regelmatig benaderd voor werk in de branche. Aantrekkelijk aan de ene kant, omdat je hobby en werk combineert, maar er zitten ook duidelijke minpunten aan. Mijn ideale plek zou ergens binnen Research and Development moeten bestaan. Artikelen selecteren, actief in gesprek met fabrikanten om de wens goed vertaald te krijgen naar het resultaat. Testen hoort daar ook bij uiteraard. Alles om het kwaliteitsniveau, maar ook de vernieuwing van de artikelen een boost te geven.

Shows bouwen vind ik persoonlijk ook erg leuk om te doen, maar dan vooral "voor erbij". Ik heb er in de laatste jaren erg veel geleerd van ervaren pyrotechnici die echt goede ideeën en oplossingen hebben. Deze kennis draagt deels weer bij aan het R&D verhaal.

Ik heb een aantal keer concreet op het punt gestaan "de knoop door te hakken", maar heb om verschillende redenen besloten dit telkens niet te doen. Voor mij blijft vuurwerk dus een hobby. Ik denk dat ik er op die manier het best van kan blijven genieten, zonder me zorgen te maken over de bekende nadelen van een baan in de vuurwerkbranche.

Cameo

tristen
27 juni 2012, 00:06
Één ding vergeten in mijn eigen post.
Nog één droom dat ik fantastisch zou vinden:
Moderator op Vuurwerkcrew!
Maar ik denk dat dat nog (even) wachten is of het ooit gebeurd!
Maarja, het is wachten op een vacatures of iets in die trant.
Ook denk ik dat ik nog te jong ben, 15 namelijk.
En nog niet heel lang lid. 2,5 jaar.
Ze zeggen weleens: Wie wacht wordt beloond.
Dus afwachten maar, en dan zie ik wel wat er gebeurd ooit. Haha!

herdervriend
27 juni 2012, 00:14
Voor dit jaar heb ik niet veel in de planning. Wat meer kopen dan verleden jaar, eens meer gaan rondlopen, groter en mooier vuurwerk kopen en HOPELIJK als ik me rijbewijs heb gewoon eens een keer echt vuurwerk kopen, korting/buitenlands (sier). En ja, als ik het hier thuis zat wordt hopelijk een keer de demonstratie in Rotterdam te kunnen bezoeken. Verder, als het goed is, staan er ongeveer 3 demonstraties gepland dus. Dat is nu.

Voor over 5 jaar hoop ik ondertussen genoeg inkomen te hebben gegenereerd, genoeg zelfvertrouwen te hebben opgebouwd, om echt werk te verrichten. Liefst wil ik de boekhouding doen voor al die bedrijven. Of foto-reportages maken. Iets waar ik goed in ben en echt plezier in heb. Zeker als dit in combinatie is met interesses.

En ja, over 10 jaar, hoop ik t zelf zover te hebben geschopt dat ik een eigen bedrijf heb opgericht die na normale werkzaamheden dus ook vuurwerk verkoopt. Ik wil dan zeg maar niet al te groot zijn, maar wel, hetgeen verkopen waarbij ik denk: dit wilt men voor die prijs, dan krijgen ze dat, boeit me niet of ik schuld draait, ik zal mijn klanten tevreden houden.

Dat zijn me dromen voor nu althans. Ik heb niet echt een toekomst in t oog dat groots moet zijn. Ik ben al blij als er over 10 jaar nog steeds vuurwerk verkocht wordt en ik een mooie show kan geven die anderen WOW doet zeggen. Die drang om een show te geven wordt namelijk elk jaar steeds groter.

DsNL
27 juni 2012, 07:25
Vuurwerk zal voor mij altijd een hobby blijven, ik heb geen plannen om dit verder uit te breiden als broodwinning. Juist als hobby geeft het mij een erg plezierige break, waar ik ontzettend van kan genieten.

Maar als ik vuurwerk zou kunnen filmen voor m'n centen, dan zou ik direct tekenen, de wereld overreizen voor de meest geweldige films, dat klinkt toch als muziek in mijn oren!:) Maar aangezien daar vrij weinig markt voor is, zal dit meer een 'droom' zijn.

Een erg leuk topic trouwens!:D

stefantvs
27 juni 2012, 07:52
wooooooooo tjah vuurwerk en toekomst...
Vind het een lastig iets, wat jaco al aangeeft nu is vuurwerk een hobby en dat maakt het leuk, blijft dat nog steeds als vuurwerk iets is wat moet ? Ik weet het nog zo niet, daarbij lijkt het me opzetten van een winkel of wat dan ook niet zo 1,2,3 haalbaar en dan weet ik wel, waar een wil is is een weg, dus alles kan maar ik zie dat niet zo zitten, filmen,website,helpen bij shows alles wel al geprobeerd maar is dat iets waar je van kan gaan rond komen ? nee ik denk van niet.
Ik hou het lekker als een hobby en mocht ik daarbij kunnen helpen bij shows of misschien een keer in een winkel dan is dat zeer mooi !

Natuurlijk zou ik een vaste baan willen hebben als schieter *vind het echt prachtig * maar zou je er van kunnen leven ?

jordiij
27 juni 2012, 08:22
vuurwerk zal voor mij denk ik ook een hobby blijven. ik ga we nogsteeds door met de verkoop er van bij de plaatselijke vuurwerk winkel. maar ik wil van af jongs af aan al meubelmaker worden. dus ik hoop dat ik daar later me geld mee kan verdienen.

hardcore0438
27 juni 2012, 10:46
Voor mij begon het ook als een hobby wat behoorlijk uit de hand liep. het was voor mij alleen nog maar vuurwerk.zoveel mogelijk shows zien dat ik er zelfs minder van begon te genieten.Garage vol met vuurwerk, en dan niet alleen het nederlandse, dus na oud en nieuw ben ik wat gaan minderen. Ga nu nog af en toe naar een show en dat combineer ik met mijn andere hobby; filmen.
Natuurlijk zal er rond de oud&nieuw periode niet bezuinigd worden op het vuurwerk.Want daar begon de hobby immers mee.

kamikaze
4 juli 2012, 13:12
Vuurwerk en toekomst is iets waar ik wel al echt over nagedacht heb. Uiteindelijk is de keuze gevallen om het voor voorlopig niet te doen. Simpele reden; is er echt goed brood in te verdienen? Is er überhaupt werk in te vinden? Lijkt me vrij lastig aangezien het aantal 'echte' bedrijven (importeurs, transporteurs) niet bijzonder groot is.
Een eigen winkel heeft me nooit wat gedaan. Ik spreek wel eens met wat ondernemers hier in de omgeving, en bij allemaal valt het vies tegen. Daarbij ben ik nogal lui aangelegd. Dat gaat ook niet echt goed met een eigen winkel.

Iets wat ik voor ver (een jaar of 10) in de toekomst op de planning heb staan, is wel schietpapieren halen. Dat het geen voltijd baan betreft ben ik me goed bewust, maar daar heb ik mijn huidige opleiding voor. Het is meer om 'zo door het jaar heen' met vuurwerk bezig te zijn. En het hopelijk min of meer hobbymatig kan blijven doen.

Bram95
10 juli 2012, 23:17
Ik zou graag bij een importeur willen werken of een bedrijf dat vuurwerkevenementen over de wereld verzorgt. Het hoeft niet zo te zijn dat ik elke dag met de ontstekers rondloop, PR, marketing of andere dingen lijken mij ook wel leuk om te doen. Ik zal ook als ik mijn HBO heb afgemaakt kijken of ik bij een importeur kan solliciteren. Als het geluk aan mijn zijde is probeer ik misschien nog wat op te zetten of eventueel een eigen bedrijf op te zetten dat vuurwerk gerelateerd is, maar ik denk niet dat een bedrijf runnen voor mij geschikt is. Het zou voor mij altijd goed zijn om een verantwoordelijke boven mij te hebben.

Ik wil het altijd als hobby houden, maar als de kansen er zijn zal ik zeker er werk van maken!

nederlandsvuurwerk
10 juli 2012, 23:23
Is er überhaupt werk in te vinden? Lijkt me vrij lastig aangezien het aantal 'echte' bedrijven (importeurs, transporteurs) niet bijzonder groot is.

Lijkt me eerder lastig omdat er al zo absurd veel importeurs in Nederland zijn!

kamikaze
13 juli 2012, 08:05
Lijkt me eerder lastig omdat er al zo absurd veel importeurs in Nederland zijn!

Als het er totaal 20 of 25 zijn, heb je het wel gehad. Hoeveel werkplekken zullen daar nou vrij komen? Opzich niet veel lijkt me?
In de petrochemie zit je veel beter (zeker in de randstad/Rotterdam). Veel meer werk te vinden, maar ook veel meer bedrijven om te gaan werken.

tristen
16 september 2012, 00:01
Ik zat zo eens te denken.
Als je een eigen vuurwerkwinkel(tje) zou willen.
En je hebt geen eigen Intratuin die aan het eind wat vuurwerk verkoopt.

Dus een aparte winkel.
Hoe wil jij een pand kopen/huren?

Kopen en dan verhuren van bijv. januari t/m oktober?

Of met heel veel geluk een winkel vinden die het verhuurd?

Snap de huizen markt nog niet goed genoeg denk ik :p

dinoroel
16 september 2012, 18:44
Ik zat zo eens te denken.
Als je een eigen vuurwerkwinkel(tje) zou willen.
En je hebt geen eigen Intratuin die aan het eind wat vuurwerk verkoopt.

Dus een aparte winkel.
Hoe wil jij een pand kopen/huren?

Kopen en dan verhuren van bijv. januari t/m oktober?

Of met heel veel geluk een winkel vinden die het verhuurd?

Snap de huizen markt nog niet goed genoeg denk ik :p


Mogelijk zou je de rest van het jaar kunnen teren op de verkoop van CAT 1 producten en andere feest artikelen.

tristen
16 september 2012, 18:55
Mogelijk zou je de rest van het jaar kunnen teren op de verkoop van CAT 1 producten en andere feest artikelen.

Het is nou niet echt zo dat ik een feestwinkel wil :p
Alleen verkoop vuurwerk naast mijn baan!

En om een pand te kopen en dat hij erna leeg staat is ook prijzig.

Kopen erna verhuren of zelf huren een paar maanden?

kamikaze
16 september 2012, 18:58
Ik zat zo eens te denken.
Als je een eigen vuurwerkwinkel(tje) zou willen.
En je hebt geen eigen Intratuin die aan het eind wat vuurwerk verkoopt.

Dus een aparte winkel.
Hoe wil jij een pand kopen/huren?

Kopen en dan verhuren van bijv. januari t/m oktober?

Of met heel veel geluk een winkel vinden die het verhuurd?

Snap de huizen markt nog niet goed genoeg denk ik :p

Wellicht combineren met door het jaar heen een feestwinkel? Dus feestartikelen, verjaardagsspullen, kindervuurwerk enzovoort?

Deels verhuren lijkt me lastig, zeker omdat het maar een deel van het jaar is. Dat is het eind oktober ineens "oprotten, ik heb de ruimte weer nodig" en in januari zijn ze weer welkom. Ik denk niet dat veel bedrijven daarop zitten te wachten.

fernando93
16 september 2012, 19:06
valt op dat hier nog veel kids lijken te reageren van jonger dan 18 geen rijbewijs e.d. Een vuurwerk bedrijf is leuk Je hebt op vuurwerk vaak wel een leuke winst margé die 3 dagen. Maar je moet het alleen doen als je het in een huldig bedrijfspand erbij kan doen anders is het niks. En vergeet niet dat rond deze tijd je al weer af en toe een mailtje heen en weer wisselt met de Importeur. En dat de bunker eisen niet mis zijn :) Kortom als erbij is het leuk maar hou het verder bij een hobby dat is het beste. En in de logistiek van een vuurwerk bedrijf werken lijkt leuk. Maar het is niks bijzonders. Spreek als logistiek medewerker op het moment uit eigen ervaring :)

3xh
19 september 2012, 10:32
Vuurwerk en de toekomst?
Dat zie ik somber in!!
Door de prijsverhogingen die vast en zeker door gaan in de komende jaren.
En door de vermoedelijke afspraken.. Kopen mensen steeds minder vuurwerk.
Helaas zie ik in de toekomst gebeuren dat de branche deze traditie kapot maakt inplaats van handelaren en kinders met illegaal vuurwerk.
.....

vuurwerk word langzaam onbetaalbaar voor Jan modaal.

svenovic
19 september 2012, 10:53
Misschien klinkt het heel stom van me hoor en slaat het nergens op.

Sommige importeurs hebben de prijzen van bestaande producten met hoge percentages verhoogd, of komen met producten aanzetten die een hoge prijs hebben. Het lijkt nu net alsof enkele importeurs prijsafspraken hebben gemaakt? (Of denk ik nu raar?) Indien dit wel zo is, is dit een gevalletje NMa, aangezien prijsafspraken niet mogen.

leo303
19 september 2012, 12:29
Het is nou niet echt zo dat ik een feestwinkel wil :p
Alleen verkoop vuurwerk naast mijn baan!

En om een pand te kopen en dat hij erna leeg staat is ook prijzig.

Kopen erna verhuren of zelf huren een paar maanden?

Een pand kopen/huren en dan 10-11 maanden per jaar onderverhuren, lijkt me erg lastig. Dan moet je dus iemand of een bedrijf vinden die voor 1 a 2 maanden aan het eind van het jaar zijn zaak zou willen sluiten.
Maar als je er echt serieus mee bezig wilt zou je misschien enkele winkels (tuincentra, fietsenzaak, elektrowinkels) kunnen vragen of zij geen interesse hebben om aan het eind van het jaar vuurwerkverkoop erbij te willen doen, en dat jij die vuurwerk-gerelateerde werkzaamheden dan voor je rekening neemt. Dat is dus bijna het omgekeerde, op deze manier 'huur' jij voor de laatste maanden van het jaar een stukje bedrijfsruimte. Of zo'n bestaand bedrijf dan dicht gaat of er een stuk ruimte voor reserveert valt dan te bespreken. Maar dan nog zal je ook een bunker, papieren en vervoer enz moeten regelen.

Zelf zou ik niet in de vuurwerkverkoop willen werken. Die gasten werken zich echt helemaal de pleuris die laatste dagen van het jaar. Extreem vroeg opstaan, erg laat doorwerken, en in de weken ervoor alle bestellingen klaarzetten, spul in- en uitladen, chaos, stress. Liever zou ik aan de importeurskant willen zitten. Nieuwe producten ontwerpen, testen en aan winkeliers proberen te verkopen. Ook hard werken denk ik, maar anders, en niet het gedoe van een winkel erbij.

Opbouwen en meewerken met shows is leuk voor een keertje, maar zou ik ook niet voor vast willen doen. Heb de prof workshop bij Royal gedaan en diezelfde gasten toen ook bij mijn bruiloft een show laten verzorgen en regelmatig bij shows de opbouw bekeken, dus ik weet een beetje hoe pittig dat kan zijn. Zeker bij wat grotere shows ben je de godganse dag druk met opbouwen (heavy) om vervolgens te moeten wachten tot het moment daar is. Kan lang duren... en je moet er bij blijven, weer of geen weer. Dan na de show de hele bende weer controleren, opruimen, terugbrengen, enz enz. Dus voor mij, leuk voor een keertje ofzo, maar niet als dagelijks/wekelijks, dan kijk ik liever alleen naar de shows :D

djara
8 juni 2015, 17:01
Leuk topic maar waar ik benieuwd naar ben is wat is het salaris van een schieter in Nederland?

Gerwin
8 juni 2015, 17:20
Valt niet te zeggen 99% zijn zzp'ers en degene die het fulltime doen geven geen info erover.

Van dreamfireworks was er ooit een uitzending op tv en die zij 2k maar of dat bruto of netto is werft niet gezegt.

bakero1973
24 juni 2015, 21:33
ik denk dat het toch heel lastig is om daar antwoord op te geven omdat het salaris natuurlijk enorm afhankelijk is van de opdrachtgever, of je nu in de zomer een hoop festivals moet doen of je doet een kermis.

Verschil is er natuurlijk wel in budget en dus ook salaris.

bakero1973
24 juni 2015, 21:55
Zelf zou ik niet in de vuurwerkverkoop willen werken. Die gasten werken zich echt helemaal de pleuris die laatste dagen van het jaar. Extreem vroeg opstaan, erg laat doorwerken, en in de weken ervoor alle bestellingen klaarzetten, spul in- en uitladen, chaos, stress. Liever zou ik aan de importeurskant willen zitten. Nieuwe producten ontwerpen, testen en aan winkeliers proberen te verkopen. Ook hard werken denk ik, maar anders, en niet het gedoe van een winkel erbij.
:D

ik zal even antwoorden op je vragen / opmerkingen:
ik ben de laatste dagen inderdaad werkzaam bij een vuurwerkbedrijf / importeur, het is inderdaad hard en lang werken, maar de bestellingen worden meestal op dezelfde dag klaar gezet ivm ruimte gebrek.

Ik heb jarenlang op schiphol gewerkt dus ik ervaar alle drukte met de voorraad dus niet als stress, je moet het gewoon goed regelen en vooral simpel houden. Daar ben ik dus oa voor, we werken inmiddels met een redelijk vast team dus je weet wat je aan elkaar heb. De eigenaar van alles moet gewoon lekker de hele dag bellen ivm voorraad, beetje praten met relaties en af toe wat brullen. ( hij heb al genoeg aan zijn hoofd )

Dit is tevens een importeur dus daardoor hoor en zie ik ook veel. Hij staat absoluut open voor mijn mening en geeft je dan ook de vrijheid, dat vind ik erg prettig. Wij hebben dan ook veel contact in de rest van het jaar.
januari is terug kijken op en nieuwe producten voor nieuwe jaar.
Daarna is het een paar maanden rustig en nu begint het alweer, plannen maken voor de winkel, info krijgen over de nieuwe eind producten en productie.

Dus ik zie dit niet als werk...
al ben ik wel helemaal kapot hoor !!! op 31 DEC.