Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Artikel over vuurwerkverbod bij online bibliotheek

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Artikel over vuurwerkverbod bij online bibliotheek

    Artikel over het vuurwerkverbod. Vandaag gepubliceerd.

    Zie hier.
    Daar kan je ook reacties plaatsen zo te zien.

    #2
    die klaag zang wordt er gewoon in gedramd .
    en zoal het stuk tekst eindigt kan ik al helemaal giftig van worden .
    leuker kunnen we het niet maken wel veiliger .
    jongen mag ik een teiltje .
    soms heb ik wel eens van die dagen dat ik echt knetter gek kan worden van de kaders goed en fout verstandig en niet verstandig .
    ik begrijp dat die regels er zijn om je te beschermen tegen mogelijk gevaar
    maar soms wil een mens ook eens een keer wat anders . voor mij is oud en nieuw ff het moment dat ik kan luchten .
    als ik goed om ga met het vuurwerk wat ik heb kan mij weinig gebeuren .
    als ze mij deze uitlaat klep af zouden pakken , weet ik verder niet wat een goede vervanger zou moeten wezen .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      #3
      Zo kunnen wij ook wel een stuk schrijven en op die site zetten. Alle positieve punten over vuurwerk opsommen. Alle negatieve punten verwijzen naar de echte oorzaak, namelijk de halve zolen die in onze samenleving rond lopen.
      Alle maatschappelijke problemen worden veroorzaakt door mensen, niet door materie. Men vind het gewoon makkelijk om een "ding" de schuld te geven.
      Problemen oplossen? ho maar. De gene die het moeten doen zijn te schijterig om oplossingen door te voeren..
      ..

      Comment


        #4
        "Een oplossing voor dit probleem zou een 'buurtvertegenwoordiger' zijn"
        Hoe willen ze die buurtvertegenwoordigers bepalen? volgens mij verandert er dan helemaal niets. prima plan dus

        lol in de reacties reageert die schrijver op het argument dat het illegale vuurwerk toeneemt bij afschaffing legaal: "In ieder geval wordt het makkelijker om illegaal vuurwerk op te sporen, aangezien consumentenvuurwerk dan afgeschaft is."
        Zo krijg je straks nog dat je verplicht in de cel moet zitten, zodat ze criminelen die ontsnappen makkelijker kunnen terugvinden
        ---

        Comment


          #5
          Ik vind het ook erg typerend dat ruim de helft van de bronnen die deze persoon heeft gebruikt van Trouw.nl komen, verder nog een andere nieuwssite, en dan 2 paragraven tekst van rijksoverheid.nl

          Ik heb in ieder geval mijn reactie achtergelaten, ben benieuwd of de redactie hem plaatst.
          Die gast van die filmpjes...

          Comment


            #6
            Ik herken de schrijftrend van deze blogger. Ik zet in op Johan Meijering.
            Alle dooddoeners op een rijtje, precies zoals hij dat altijd doet.

            Een van mijn kinderen kreeg overigens, toen zij een spreekbeurt over vuurwerk wou doen, twee boeken van deze persoon mee (van drie boeken in totaal). Het schijnt dat de boeken van meneer Meijering op deze manier extra aandacht krijgen. Best zorgelijk, want niet ieder kind is zo kritisch als het mijne. Ze had het direct door;"He pap, dat is toch die man die bang is voor vuurwerk?".

            Heb ook even een reactie achtergelaten overigens.
            -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
            Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

            Comment


              #7
              Ik moet zeggen, mijn reactie is geplaatst en verder ook serieus genomen.

              Dat is al twintig stappen meer in de goede richting dan welke andere anti-vuurwerk blogger/media/krant/etc dan ook.

              +1
              Die gast van die filmpjes...

              Comment


                #8
                Dat is mooi, Patroontje. Ik denk echter dat er toch een soort willekeur bij het al dan niet plaatsen speelt. Mijn reactie, en deze voldeed echt aan alle huisregels, is tot tweemaal toe niet geplaatst. Mogelijk was ik te kritisch. Toch jammer.
                -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Verbod

                  De tegens vanuit de vuurwerkbranche worden er bij dit soort berichten zekers uitgefilterd. Het is ook wel duidelijk dat de schrijver absoluut tegen vuurwerk is, maar dit met een omweg de burger/overheid in de strot wil drukken.
                  Er worden voordelen tegenover nadelen afgewogen en uiteraard, zijn er in de ogen van dit slag mensen meer voordelen bij een verbod dan nadelen.

                  Men vergeet echter te denken of te vermelden dat voordelen ook nadelen met zich meebrengen, bijvoorbeeld:

                  Men spreekt over veel oogletsel door vuurpijlen en hierin moet ze gelijk geven, dat aantal moet naar beneden, dus schaf eerst de vuurpijlen eens af om te zien hoever dit de ongelukken naar beneden drukt. Dit is makkelijk haalbaar en makkelijk uitvoerbaar. Ook het verpicht dragen van een bril is haalbaar en dit kan je er zeker bij kinderen, goed in krijgen.

                  Mooi idee die centrale vuurwerkshows, maar wie gaat de alcohol controles uitvoeren? Niet de politie, want die probeert het vuurwerkverbod te handhaven.
                  Gevolg: Men stapt massaal(net als op de Antillen) bezopen achter het stuur, want ome agent controleert toch niet!
                  Om maar te zwijgen van de rellen en vernielingen op en rond de betreffende locatie. Want het is een feit dat als je duizenden feestvierende Hollanders danwel beschonken/doorgesnoven/nuchter bijelkaar brengt op 1 lokatie, dit garant staat voor vernielingen, vechtpartijen en gewonden. Leuk als je daar met je gezinnetje tussen staat.
                  Dergelijke lokaties laten beveiligen is logistiek onhaalbaar in een oudejaarsnacht. De gecertificeerde beveiliging in Nederland is in die nacht volgeboekt bij besloten feesten, kroegen, evenementen etc...
                  En waar haal je alle verkeersregelaars en oa beveiliging te water vandaan?

                  Ander voordeel wat men noemt is dat het vuurwerk bij een centrale show kwalitatief beter en veiliger is dan het consumenten vuurwerk!!! Hallo... Ditzelfde consumenten vuurwerk wordt al jaren ingezet bij de Nederlandse vuurwerkshows van tegenwoordig, valse beschuldiging, vuurwerkbranche hier valt juridisch wat aan te doen!!!
                  De importeurs hebben hun hele handel voor tientallen milioennen CE laten, maar daar hoor je deze verbodsaanbidders niet over, omdat dit immers niet in hun straatje past.

                  Verder is iets wat zo ingeburgerd is niet zomaar af te schaffen, directe afschaffing zal garant staan voor bovengenoemde zaken: rellen, vernielingen gewonden door vechtpartijen, etc...

                  * De mensen die een verbod willen, zijn daar toch op uit omdat ze de gewonden en het vele oogletsel zat zijn?
                  Een verbod zonder een verhoging van gewonden bij vechtpartijen, rellen, vernielingen etc is onmogelijk. Er zal ten alle tijde een overgangsregeling van zeker tien jaar moeten komen om mensen niet massaal tegen zich in het harnas te jagen en daarbijhorend problemen te beperken, daarnaast is er dan ruimte voor de branche om over te stappen naar iets anders.

                  * De mensen die een verbod willen, zijn daar toch op uit omdat ze de gewonden en het vele oogletsel zat zijn?
                  Waarom horen we deze Moraalridders dan niet over een schaatsverbod?
                  Want tijdens de twee weken ijspret dit jaar, zijn er op schaal veel meer gewonden gevallen dan tijdens welke jaarswisseling dan ook. zie onderstaand bericht:

                  2 weken natuurijspret (2012) 13.000 slachtoffers.
                  Alle verwondingen samen hebben volgens de stichting twintig miljoen euro aan directe behandelkosten gekost. Daar komt nog eens 26 miljoen euro aan arbeidsverzuim bij. (Bron: Consument en Veiligheid)

                  Er zijn reeele kansen om het afsteken van vuurwerk op de "inmateriele wereld erfgoedlijst" te krijgen.
                  Hier is men ook mee bezig voor o.a. carbid schieten, beschuit met muisjes en het behoud van zwarte piet.
                  Genoeg over te vinden op inet.

                  Dergelijke azijnzeikers blijven de media bestoken en zullen winst behalen wanneer hun vele vaak uit de lucht gegrepen beschuldigingen niet aangevochten worden.
                  Branche en vuurwerksites sla de handen ineen en ga voor een bijschrijving op die erfgoedlijst!

                  Zo,das lang geleden dat ik zo'n stuk getyped heb...
                  Laatst aangepast door firewire; 26 March 2012, 21:58.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
                    Dat is mooi, Patroontje. Ik denk echter dat er toch een soort willekeur bij het al dan niet plaatsen speelt. Mijn reactie, en deze voldeed echt aan alle huisregels, is tot tweemaal toe niet geplaatst. Mogelijk was ik te kritisch. Toch jammer.
                    Die van mij zijn allebij de keren geplaatst en ik heb op allebij ook reactie gehad. Vreemd.
                    Die gast van die filmpjes...

                    Comment


                      #11
                      Ook zullen alle importeurs/vuurwerkwinkels uitgekocht moeten worden, want een normale vuurwerkwinkel heeft al een bunker van +/- €30.000 staan. Soms nog wel meer.
                      Laat staan de importeurs.

                      Dus een vuurwerkverbod zal nog lang niet van toepassing zijn!
                      Laatst aangepast door tristen; 26 March 2012, 20:54. Reden: Overbodige info verwijderd, staat al in een paar posts boven me.

                      Comment


                        #12
                        @ firewire ontzettend mooi stukje mijn complimenten ben het helemaal met je eens. Helaas heb ik het idee dat de vuurwerkbranche zich er niet bepaald druk over maakt. Terwijl die azijnzeikers als johan meiering,Arno bonte,David rietveld etc niet bepaald stil blijven zitten. En er alles aan zullen doen om het vuurwerkverbod er door te krijgen

                        Bij deze dus nog maar een keer importeurs etc doe er wat aan nu het nog kan!
                        Laat van je horen voor het te laat is.
                        Stoken tot we er bij neervallen!!

                        Comment


                          #13
                          @tristen: Inderdaad.

                          Wat ik al een beter alternatief vond waar die persoon mee kwam, was "selecteer specifieke mensen die het mogen doen"... zoals een vergunning. En dan niet zielig gaan doen als gemeente en overal nee op zeggen; als mensen geen geschiedenis van vernieling en andere ongein hebben bij de politie, gewoon een vergunning verlenen. En dan efficienter met patrol area's van politie en buurtpreventie omgaan. Als iemand stookt zonder vergunning: kom maar mee naar bureau, als iemand met vergunning zich onbehoorlijk gedraagd: boete en kan de komende jaren geen vergunning meer krijgen.

                          Er zullen dan vast wel mensen zijn die dat beleid negeren, maar het maakt mensen in ieder geval een stuk voorzichtiger en zullen minder snel rare dingen doen. Als er op de lange termijn ook van de overheid minder onkosten zijn door vuurwerkoverlast, dan zou je het zelfs kunnen subsidieeren.

                          Dus... als je in de bebouwde kom wilt afsteken, moet je dat doorgeven bij de gemeente. Als je in de polder wil afsteken, ga vooral je gang, daar zullen minder willekeurige slachtoffers vallen en valt ook weinig te slopen.

                          Dan heb je controle EN de mensen die van vuurwerk afsteken genieten zoals het bedoelt is kunnen nog steeds hun ding doen. Ik moet wel toegeven dat het wel een beetje anarchistisch is zoals het nu gaat. Dat wij daar goed mee om kunnen gaan wil niet zeggen dat de rest van de leken (voornamelijk jeugd) dat kan. ;)

                          -----

                          Even over hierboven: Ik heb geen idee hoe dat in de praktijk zal lopen, het was ook meer een soort brainfart. Moet zeggen dat ik liever dat soort alternatieven zie dan dat we steeds dichter bij de afgrond van de illegalisatie komen... Kan aan mij liggen.
                          Die gast van die filmpjes...

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
                            Dat is mooi, Patroontje. Ik denk echter dat er toch een soort willekeur bij het al dan niet plaatsen speelt. Mijn reactie, en deze voldeed echt aan alle huisregels, is tot tweemaal toe niet geplaatst. Mogelijk was ik te kritisch. Toch jammer.
                            is het niet wat om zelf een blog op die site zelf te zetten .
                            waar je kunt inloggen moet ook een account aan te maken zijn toch .
                            kijk als dat zou lukken wil ik best een paar columns van jou op die site gooien .
                            maar dan wel met bron er bij he
                            02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
                              Dat is mooi, Patroontje. Ik denk echter dat er toch een soort willekeur bij het al dan niet plaatsen speelt. Mijn reactie, en deze voldeed echt aan alle huisregels, is tot tweemaal toe niet geplaatst. Mogelijk was ik te kritisch. Toch jammer.
                              Hoi Cameo,

                              Ik heb een reactie ingezonden.
                              Netjes geplaatst en ook weer een reactie.

                              Ik zou zeggen driemaal is scheepsrecht!!

                              Comment

                              Working...
                              X