PDA

Volledige versie bekijken : Notulen nieuwjaarsmeeting 29-01-2012



pyroboy
30 januari 2012, 00:15
Zoals bekend heeft er dit weekend een nieuwjaarsmeeting plaatsgevonden onder de crewleden.
Hierbij werd ook een gedeelte tijd vrij gemaakt om zaken betreffende het forum te bespreken.
Naast de zaken die enkel betrekking hebben op de crew en bijvoorbeeld de financien zijn er natuurlijk ook zaken die direct invloed hebben op het forum.
Hieronder worden deze dan ook kort genoemd.

Forumregels
Vanaf vandaag gelden er een aantal nieuwe regels op het forum waaraan iedereen zich dus dient te houden :)
-Het bespreekbaar maken van het ''modden'' van cakes en andere vuurwerkproducten is niet toegestaan!
-Het is niet toegestaan illegale knallers te bespreken die meer dan 50 gram knalsas bevatten.
-Bij bedreiging wordt er geen berisping meer gegeven. Vanaf vandaag geldt dat er dan direct een ban van 1 maand gegeven wordt.

Evaluatie zware knallers
Wij zijn zeer tevreden over de manier waarop er gesproken en gediscussierd wordt over zware knallers.
We blijven dan ook bij ons besluit dat deze knallers bespreekbaar gemaakt worden.
Echter wordt er vanaf vandaag een maximum gesteld om te voorkomen dat er té gekke zaken online komen die totaal niets meer met vuurwerk van doen hebben.
Het is vanaf vandaag dan ook niet meer toegestaan knallers te bespreken die meer dan 50 gram knalsas bevatten.

Bannen/Unbannen
Leden die een berisping hebben staan van minimaal 0,5 jaar oud, worden vanaf nu in de gelegenheid gesteld een pm te sturen naar een moderator met daarin een goede motivatie waarom de berisping ingetrokken zou kunnen worden.
Per persoon wordt er dan bekeken of die berisping inderdaad wordt ingetrokken.
Het sturen van een pm is dus géén garantie dat je berisping ook daadwerkelijk verdwijnt.

Verantwoording bij verwijderen van berichten
Uit ervaring is gebleken dat het voor ons niet altijd te doen valt om een pm te sturen wanneer wij een bericht van iemand hebben verwijderd.
Ook worden er berichten verwijderd waarvan overduidelijk is waarom dit gebeurd waardoor het onzinnig is om hier een pm voor op te stellen.
Vanaf nu geldt dan ook dat wij, wanneer wij dat nodig achten, een pm sturen bij verwijdering van een bericht.
Wanneer een bericht van je is verwijderd en je hebt geen pm gehad, staat het je natuurlijk altijd vrij een moderator aan te spreken via pm en te vragen naar de reden.
Wij zullen je dan zo goed mogelijk proberen te helpen.

Aanpassing homepage
Daar de homepage van ons forum niet meer up-to-date is, zullen we proberen deze zo snel als mogelijk te wijzigen.

Post editten na 10 dagen
Helaas blijkt uit ervaring dat sommige leden die om de één of andere reden niet meer op vuurwerkcrew.nl willen komen, hun berichten gaan deleten.
Op deze manier wordt het forum ontzettend onduidelijk en onleesbaar.
Om deze reden hebben wij ervoor gekozen om het editten van posts ná 10 dagen, onmogelijk te laten.
Wanneer je een aanpassing wil verichten kan je dit in een pm kenbaar maken bij een moderator.
Wij zullen je dan zo goed en zo snel als mogelijk helpen.

Opschonen forum
Ook dit jaar zullen de moderators zich in de rustige tijd van het jaar bezig houden met het opschonen van het forum.
Het is dus mogelijk dat je postcount zal teruglopen en dat je sommige van je berichten kwijt zal zijn. Wanneer je het hier niet mee eens bent staat het je altijd vrij een pm naar een moderator te sturen en wij zullen proberen je zo goed als mogelijk te helpen.

Winkeltopics per provincie
De winkeltopis zullen binnenkort worden ingedeeld per provincie om het overzicht hierin duidelijker te maken.

Subforum voor imago vuurwerk
Er komt geen apart subforum voor het bespreken van het imago van vuurwerk.
Wel komt er zeer binnenkort een nieuw subforum ''Vuurwerk algemeen'' dat te vinden zal zijn boven het subforum ''Siervuurwerk algemeen''.
Hierin zijn dit soort zaken natuurlijk bespreekbaar, maar ook kunnen hier andere algemene, vuurwerk-gerelateerde zaken besproken worden.

Onderverdeling cakes/pijlen/pakketten
Deze onderverdeling zullen wij niet gaan maken onder de bestaande subfora.
Dit omdat het volgens ons de duidelijkheid niet te goede komt doordat er vaak doorgeklikt moet worden.
Ook staat er reeds bij veel productnamen achter wanneer het een pakket of vuurpijl betreft.

Tutorial ''modden'' van cakes
Wij hebben besloten een tutorial over het ''modden'' van cakes en andere vuurwerkproducten niet toe te staan.



Hopelijk is zo weer een beetje duidelijk wat er besproken is in de vergadering en wat dit direct betekent voor het forum.
Verder hoop ik dat, het geven van openheid in zaken, op prijs wordt gesteld en iedereen bereid is zijn steentje bij te dragen aan het uitvoeren van bovenstaande punten.

We maken er met z'n allen weer een topjaar van! Want vuurwerkcrew.nl blijft natuurlijk hét vuurwerkforum!!

:)

stefantvs
30 januari 2012, 07:52
Thanks voor het naar buiten brengen van jullie punten van gisteren.
Zitten een paar goede veranderingen bij :-)

Starburst
30 januari 2012, 08:44
Bedankt voor het overzicht van de besproken punten. Zitten een paar goede punten bij. Jammer dat die onderverdeling niet in de smaak is gevallen. Wellicht dat ik dat punt nog eens een keer beter moet uitleggen en motiveren :D

omepje
30 januari 2012, 09:06
Bedankt Morris dat je het al zo snel hebt klaar gemaakt.
Was inderdaad een goede vergadering die ook even nodig was om bepaalde punten te bespreken.

Cameo
30 januari 2012, 09:25
Zeer positief dat jullie kritisch blijven kijken naar de content. Als website heb je nu eenmaal een zekere verantwoordelijkheid naar je publiek en de maatschappij.

De discussie over het zwaardere vuurwerk; ik heb nog steeds gemengde gevoelens, maar ik begrijp de beslissing heel goed. De discussie is mij niet onbekend en ik weet eerlijk gezegd ook nog steeds het eindoordeel niet. Wat is nu beter; preventief weren of juist bespreekbaar houden (tot op zekere hoogte). Voor beide invalshoeken is iets te zeggen. Ik vind het goed dat jullie hier kritisch naar (blijven) kijken.

Groet,
Cameo

jawe
30 januari 2012, 09:43
Bedankt Morris dat je de notulen zo snel klaar hebt gemaakt,het was een productief en goede vergadering.

Bram95
30 januari 2012, 09:59
3 Maal hoezee! Ik ben het helemaal eens met beleid, en ik vind dat er steeds meer vooruitgang hier wordt geboekt.

3xh
30 januari 2012, 10:01
Met deze aanpassingen kan ik zekker leven!
Hulde voor de VWC modorators!

teun48
30 januari 2012, 12:17
Dat knallers van 50> gram 'verboden' zijn op het forum vind ik een erg goede zet.

Dat het 'modde' van vuurwerk niet bespreekbaar is vind ik jammer, maar deels begrijpelijk. Ik denk dat wanneer je hier een duidelijke tutorial over maakt het juist op een veiligere manier kan gebeuren.

Wel snap ik heel goed jullie zorg, en ben ik blij dat jullie het zo voorzichtig aan doen, dit zal uiteindelijk voor een beter resultaat zorgen.

Jupilerfreak
30 januari 2012, 13:03
Houden de nieuwe regels betreffende het modificeren ook in dat jullie de lonttopics die jaren bestaan zullen verwijderen? Evenals alle films waar te zien is dat er een bepaalde vorm van modificatie in terug komt?

gizmo75
30 januari 2012, 13:03
Ook van mijn kant weer bedankt voor de openheid! Duidelijk en goed verslag met heldere punten. Top!

Ik weet dat ik eigenlijk eerder met tips had moeten/kunnen komen, maar nu ik de notulen lees schiet mij nog iets te binnen:

Is het niet handig om een soort centraal PM-Moderators-adres te creëren waar je al je verzoeken naartoe kunt sturen? In de notulen staat nu dat je bij uiteenlopende vragen, gewenste toelichting, post-aanpassingen, etc., een PM naar een (willekeurige) Moderator kunt sturen. Maar Mods gaan ook weleens op vakantie, zijn weleens ziek/zwak/misselijk of gewoon erg druk waardoor een reactie of handeling even op zich kan laten wachten. Door een centrale ingang ontstaat er overzicht en kunnen de Mods onderling het werk dan ook beter verdelen. Daar hebben de Forum-leden dan ook weer baat bij. Ik denk dat dit voor zowel de Mods als voor de Forum-leden handig zou zijn. En wil je toch rechtstreeks een Moderator aanschrijven dan kan dat natuurlijk altijd.

bassie1978
30 januari 2012, 13:10
Over een centraal punt hebben we het toevallig ook gehad, maar er is in principe altijd wel een mod online en dan kun je daar terecht. Mocht een antwoord even iets langer op zich wachten, neem dan even contact op met een andere mod die online is oid om te vragen naar de stand van zaken.
Als het naar een centraal punt wordt gestuurd is een goed idee, alleen moet ook dit verdeeld worden naar mensen (kost weer onnodig tijd) en anders zijn er straks bijvoorbeeld 6 mods bezig met hetzelfde. En in de praktijk blijkt ook dat er over het algemeen altijd wel een snel antwoord komt.

heartworm
30 januari 2012, 13:11
Ik wil toch even kwijt dat ik het krom vind dat explosieven zoals Cobra's en Explods gewoon besproken mogen worden, terwijl dat "vuurwerk" zeer schadelijk is voor onze liefhebberij op de lange termijn, terwijl het modden (mooier maken) en doorlonten van vuurwerk (ook modden toch) niet besproken mogen worden.
Temeer omdat m.i. uit het laatste geen schade naar voren komt voor het imago van vuurwerk.

bassie1978
30 januari 2012, 13:13
Houden de nieuwe regels betreffende het modificeren ook in dat jullie de lonttopics die jaren bestaan zullen verwijderen? Evenals alle films waar te zien is dat er een bepaalde vorm van modificatie in terug komt?

Wat er nu staat is in principe prima. Ook de doorlonttopics e.d. staan we gewoon toe, aangezien je dan niet intern iets met een cake doet. Wat we dus niet willen is een tutorial die het voor iedereen heel makkelijk maakt om cakes te modificeren/aaien. Filmpjes van cakes die bijvoorbeeld in 1x leegschieten, staan we wel toe.
Denk dat je zo wel een btje de bedoeling van deze regel begrijpt toch?

Dit betekend dat er in vergelijking met de huidige regels niet heel veel veranderd.

Anaconda
30 januari 2012, 14:37
Bedankt voor het publiceren van de notulen, Morris.
In de meeste opgesomde punten kan ik me prima in de beargumentatie vinden. Als enige vrees ik dat het issue betreft zware knallers altijd ter discussie zal staan. Gelet op een overzichtelijk en concreet beleid vind ik het prima dat hier een grens wordt gestrokken bij max. 50 gram PTS. Dit schept duidelijkheid en men weet wat wel en niet kan worden besproken. Handhaving zal hierdoor eenvoudiger en stabieler kunnen functioneren dan een ongeregeld en warrig beleid.

Kortom; prima beleid en ik hoop dat het in de praktijk zijn vruchten zal afwerpen!

leslifan
30 januari 2012, 15:38
Zo Jongens, Dat moet een flinke vergadering zijn geweest zo te zien!
Als jullie ook nog tijd vrij gemaakt hebben voor wat humor is het goed:)

Moet wel toegeven dat dit een beetje vaag is,
ik dacht namelijk dat de meeting in Tilburg gehouden werdt, zo ja, dan was het vrij vaag om daar niet bij te zijn haha:p

Jongens, Top Job!

Jupilerfreak
30 januari 2012, 15:46
Zo Jongens, Dat moet een flinke vergadering zijn geweest zo te zien!
Als jullie ook nog tijd vrij gemaakt hebben voor wat humor is het goed:)

Moet wel toegeven dat dit een beetje vaag is,
ik dacht namelijk dat de meeting in Tilburg gehouden werdt, zo ja, dan was het vrij vaag om daar niet bij te zijn haha:p

Jongens, Top Job!

IK DACHT HET NIET, JOB!

:p

bassie1978
30 januari 2012, 15:52
ook al was ie wel in Tilburg....dan was jij daar nog steeds niet bij geweest hoor :p

Schorpioen
30 januari 2012, 16:08
Goed om te lezen dat jullie bezig zijn met al deze punten. Ben zelf erg blij met het punt van "Winkeltopics per provincie" Want ik ben hier al een paar keer de weg in kwijt geraakt hahah!

Veder goede regels. Dit houd VWC gewoon lekker duidelijk en informatief.

leslifan
30 januari 2012, 16:33
ook al was ie wel in Tilburg....dan was jij daar nog steeds niet bij geweest hoor :p

Dannog,

Je moet toegeven, Als er een aantal leden van het Forum waar jij ook 365 dagen per jaar op zit(of in ieder geval, zo veel mogelijk) samen komen, of het nu Moderators of niet zijn, het blijft dan raar dat je er niet bij bent,
ongeacht of het in Tilburg of in spanje of in het zuiden van limboland!

Toch?:D

the cigarman
30 januari 2012, 16:48
Filmpjes van cakes die bijvoorbeeld in 1x leegschieten, staan we wel toe.

Gelukkig maar.
Wat betreft het modden, ik zal me proberen te gedragen.

Verder goede punten.
Over de knallers boven de 50 gram.
Komt dat wel een info topic over, zodat het vroeger ook was met de knallers boven de 5 gram.

Verder @ de moderators.
Keep up the good work!

3xh
30 januari 2012, 17:13
Arme sigaren man!
Voor jou breken er barre tijden aan:p
hahah maar ik denk dat jij je prima kan gedragen..
Iig heb jij HET woord van 2011 verzonnen ! het modden heet tegenwoordig AAIEN

mat96matje
30 januari 2012, 17:35
Helaas,dat het aaien niet toegestaan is. Dit zal voormijzelf inhouden dat ik maar wat ga proberen om cake's in een keer de lucht in te rammen,i.p.v dat er een tutorial is waarin staat hoe en wat de beste en veiligste mogelijkheden zijn...

dennis-pyro
30 januari 2012, 17:38
Jammer dat knallers boven de 50 gram niet meer besproken mogen worden. Maar kan het ergens wel begrijpen.
Ik ga er verder vanuit dat het hier bij blijft en de regels niet nog strakker getrokken worden.

En dat bij deze ook het eeuwige gezeik van bepaalde leden in topics knallers boven 5 gram eindelijk stopt. Dan doel ik dus op reacties als: Dat dit hier besproken mag worden blaat blaat blaat.
Interesseerd het je niet, lees het dan gewoon niet.

Verder goede en duidelijke punten mooi uitgewerkt Morris.

vincer
30 januari 2012, 17:49
Helaas,dat het aaien niet toegestaan is. Dit zal voormijzelf inhouden dat ik maar wat ga proberen om cake's in een keer de lucht in te rammen,i.p.v dat er een tutorial is waarin staat hoe en wat de beste en veiligste mogelijkheden zijn...

Je kan de mensen waarvan jij weet dat ze het kunnen ook gewoon een pm sturen, zo moeilijk is dat toch niet?

jappy-b
30 januari 2012, 17:53
duidelijk beschreven punten, het laat ons iig niet raden naar de regelgeving omtrent bepaalde punten :)

het niet meer kunnen editten na 10 dagen is jammer maar wel begrijpelijk, de regels voor het modden/aaien/kietelen/geefhetbeestjeeennaam van vuurwerk vind ik een goede toevoeging, rommelen met vuurwerk hoort niet en zal het forum alleen maar een slechte naam geven wanneer jan en alleman met cakes gaan rotzooien met alle risico's van dien.

Mocht je nou echt willen weten hoe dat zou moeten kan dat altijd nog buiten het forum om besproken worden :)

stefantvs
30 januari 2012, 18:13
heb jij er dan een praatgroep voor :p ?
zelf vind ik het wel jammer dat het niet mag.
Ik vind het gewoon leuk / interessant om te weten hoe het moet, en dat zal ik nu dus niet via het forum kunnen lezen.
Wat ga je nu krijgen.... juist mensen die het zelf gaan proberen met alle risico`s erbij :-(. m.b.t het stukje regelgeving ervan , natuurlijk mag het niet. Maar ik vind het aan de persoon zelf om het wel of niet te doen. Cobra`s mogen toch ook niet...

the cigarman
30 januari 2012, 18:18
Mocht er een gesloten info topic gemaakt worden, hoe je cakes moet aaien, dan wil ik daarmee wel helpen.
En verder stop ik nu even met het gemodde cakes verhaal.
(Ik vervuil ook de topic met mijn gezwam.)

Lev-he
30 januari 2012, 18:33
Het aanpassen van vuurwerk is niet zoals het hoort. En wij hebben een voorbeeldfunctie. Het is begrijpelijk dat jullie het liever anders zouden willen zien, maar vanuit ons oogpunt kunnen we dat gewoonweg niet toelaten.

ivivuurwerk
30 januari 2012, 18:35
Is het dan niet beter om ook filmpjes niet toe te staan? Anders willen andere die het zien ook doen, zonder dat ze het weten hoe het moet omdat het hier niet besbroken mag worden :wink:

FireDragon
30 januari 2012, 18:47
Ik denk even in het openbaar: bied de ideeën over geaaide producten aan bij de verschillende importeurs die ons forum ook in de peiling houden en altijd op zoek zijn naar goede ideeën...

Witte tenten heeft bijvoorbeeld de Woede reeds op de markt gezet en de Hoogmoed mag er ook best wezen. Wie weet ziet men tussen jullie ideeën nog wel een potentieel mooi en veilig geproduceerd (kant en klaar) product? :rolleyes:

Mattenfreak
30 januari 2012, 18:52
Bedankt voor de notulen Morris en zo te lezen is iedereen het er ook wel mee eens, uiteraard blijven er altijd dingen die iemand niet helemaal zint, maar we kunnen het niet iedereen 100% naar de zin maken helaas. :wink:

Wat betreft het modden van cakes, films wel, tutorial niet, daar hebben we misschien wel het langst over gediscussieerd gisteren. Tutorial uit naam van een professional is ingebracht, maar het blijft een risico, een cake is er niet op gemaakt en mocht het nou een keer fout gaan, dan wijst men naar de tutorial op VWC en daar hebben we allemaal geen baat bij natuurlijk.
Lastig dus, op film zie je niet hoe het is gedaan, enkel de uitwerking en dat het goed gaat. Maar geloof mij, het kan ook fout gaan, soms weet je niet of de constructie van de cake het aan kan en omvallen kan ook zomaar.
Punten waar mensen geen rekening mee houden, wij willen niet aangewezen worden als bron van de gemaakte fout door iemand, dus is het niet toegestaan.
Voor ons dus ook erg dubbel, maar je moet toch een keuze maken en dit is het geworden. :):wink:



Iig heb jij HET woord van 2011 verzonnen ! het modden heet tegenwoordig AAIEN

De credits zijn voor Bob1 van Dutch Fireworks, die gebruikt het woord al een aantal jaren en daarvan is het overgenomen. :p

Willymeuf
30 januari 2012, 18:56
Erg duidelijk! Zoals hierboven ook vaker is aangegeven: De regels zijn gewoon begrijpelijk met de beargumentatie die er bij staat. Je houdt altijd mensen die het er niet helemaal mee eens zijn, maar op deze manier denk ik dat het grootste gedeelte met alles eens is.

Golddigger
30 januari 2012, 18:59
Top leden van de crew en netjes dat jullie open zijn richting je leden en daarnaast ook ook je verantwoording nemen richting bepaalde zaken.

Leuk ook dat mijn idee goed is ontvangen over het indelen van de winkels per provincie.

Succes nog verder.

the cigarman
30 januari 2012, 19:00
Bedankt voor de notulen Morris en zo te lezen is iedereen het er ook wel mee eens, uiteraard blijven er altijd dingen die iemand niet helemaal zint, maar we kunnen het niet iedereen 100% naar de zin maken helaas. :wink:

Wat betreft het modden van cakes, films wel, tutorial niet, daar hebben we misschien wel het langst over gediscussieerd gisteren. Tutorial uit naam van een professional is ingebracht, maar het blijft een risico, een cake is er niet op gemaakt en mocht het nou een keer fout gaan, dan wijst men naar de tutorial op VWC en daar hebben we allemaal geen baat bij natuurlijk.
Lastig dus, op film zie je niet hoe het is gedaan, enkel de uitwerking en dat het goed gaat. Maar geloof mij, het kan ook fout gaan, soms weet je niet of de constructie van de cake het aan kan en omvallen kan ook zomaar.
Punten waar mensen geen rekening mee houden, wij willen niet aangewezen worden als bron van de gemaakte fout door iemand, dus is het niet toegestaan.
Voor ons dus ook erg dubbel, maar je moet toch een keuze maken en dit is het geworden. :):wink:



De credits zijn voor Bob1 van Dutch Fireworks, die gebruikt het woord al een aantal jaren en daarvan is het overgenomen. :p

Akkoord en begrijpelijk en ik zal me er aan houden.
Een idd de credits van het aaien gaan naar Bob van Duch fireworks!

Vuurwerkkoning
30 januari 2012, 19:48
Ik heb net de notulen doorgelezen en ik moet zeggen: ik ben het overal mee eens. Op deze manier wordt forum nog een stuk beter. Voor het onmogelijk maken van het editten na 10 dagen vind ik een goede maatregel. Niets zo vervelend als dat goede informatie opeens verwijderd is. Ook vind ik de regels omtrecht bans en bedreigingen goed. Goed dat jullie naar de leden luisteren. Winkels per provincie is trouwens ook een goede toevoeging want soms zoek je een ongeluk naar een winkel. :p

Ga zo door en dan wordt het forum nog beter!:)

dikkeeric
30 januari 2012, 19:51
Top ! Leuke veranderingen , vooral knallers tot max 50 gram. Van mij mag het tot en met 5 gram besproken worden , alles daarboven ook al niet meer. Want het brengt vaak veel negatieve dingen naar boven vind ik.

Succes verder en ik kan al niet wachten op 1 september ! :D

3xh
30 januari 2012, 20:37
Top ! Leuke veranderingen , vooral knallers tot max 50 gram. Van mij mag het tot en met 5 gram besproken worden , alles daarboven ook al niet meer. Want het brengt vaak veel negatieve dingen naar boven vind ik.

Succes verder en ik kan al niet wachten op 1 september ! :D

HUH Ik denk dat je een beetje in de war bent!
Dit forum is een heel jaar open!
Je kunt hier het hele jaar je hard luchten.
Nee 1 september vind ik telang wachten! HIER is het ALTIJD GEZELLIG!
(waarschijnlijk wist je het al maar tog)

verder over de knallers: gelukkig hebben de mods anders besloten:wink:

dikkeeric
30 januari 2012, 21:06
HUH Ik denk dat je een beetje in de war bent!
Dit forum is een heel jaar open!
Je kunt hier het hele jaar je hard luchten.
Nee 1 september vind ik telang wachten! HIER is het ALTIJD GEZELLIG!
(waarschijnlijk wist je het al maar tog)

verder over de knallers: gelukkig hebben de mods anders besloten:wink:

Ja dat weet ik maar ik zit mezelf alleen maar gek te maken als ik steeds ga kijken dus ik neem vaak even een pauze en als ik zin heb stook ik een romeinse kaars of iets in die richting.
Maar vanaf 1 september volg ik echt alles. Ik ben ook echt een freak hoor maar nu ff trainen , schoolwerk en me richten op de zomer.
Diploma halen en groeien is ff veel belangrijker :)
Ik zal af en toe kijken naar wat film topics maar liever niet teveel dat lijd mij af. En dat is puur persoonlijk:bye:

magnolia
30 januari 2012, 21:08
het is mij volkomen duidelijk allemaal :)

Denjo
30 januari 2012, 21:31
De veranderingen doen mij niet veel, dat betekent niet dat ik negatief ben, maar ik zou toch geen knaller boven de 50 gram scoren bijvoorbeeld.
Over dat aaien, ik begrijp dan ook dat jullie dan weinig zullen aaien, de eventueel geaaide producten filmen en op vwc delen.
Dat zou wel hypocriet zijn namelijk:wink:

Lesl
30 januari 2012, 21:47
beetje krom vinden jullie zelf ook niet???

Wel even uitleggen hoe je shells moet schieten, pijlenrekje maken, doorlontopic lontentopic enz enz.

En dan geen topic over het modden van cakes....?

En dan trots zelf als moderator zijnde een gemodde cake online gooien....

thumps up!:frusty:

tristen
30 januari 2012, 21:47
Ben het er helemaal over eens.

Het punt van de winkels op provinie is vooral handig, want steeds meer winkels worden hier toegevoegd door de winkeliers zelf of overige mensen!

Maar saluteshells met meer dan 50 gram knalsas mogen deze wel besprokem worden?

Starburst
30 januari 2012, 21:51
Ben het er helemaal over eens.

Het punt van de winkels op provinie is vooral handig, want steeds meer winkels worden hier toegevoegd door de winkeliers zelf of overige mensen!

Maar saluteshells met meer dan 50 gram knalsas mogen deze wel besprokem worden?

Een shell is toch echt wel wat anders dan een Cobra6 of Explod of zelfs nog stapje hoger. Een shell wordt nog wel gebruikt bij vuurwerkshows en dergelijke.

Zelfde geld beetje voor doorlonten, dat is wat anders dan het (deels) uit elkaar halen van producten. Dat zie je echt voorbij komen :bonk:

pyroboy
30 januari 2012, 22:04
beetje krom vinden jullie zelf ook niet???

Wel even uitleggen hoe je shells moet schieten, pijlenrekje maken, doorlontopic lontentopic enz enz.

En dan geen topic over het modden van cakes....?

En dan trots zelf als moderator zijnde een gemodde cake online gooien....

thumps up!:frusty:

Alle zaken die jij benoemd maken het afsteken van vuurwerk veiliger en is dus goed dat dit benoemd wordt.
Het doorlonten van cakes keuren wij goed doordat er op deze manier niets inwendig aan de cake veranderd wordt.
Het modden van cakes is daarentegen een hele andere tak van sport doordat de cake dan inwendig bewerkt en veranderd wordt.
Daarbij komt er teveel kijken bij het maken van een tutorial want er zijn teveel zaken waar op gelet moet worden.
Welke cakes zijn stevig genoeg om te modden? Bij welke cakes wordt de druk door het modden te groot? Allemaal zaken die je per cake, per product zou moeten benoemen om het veilig te maken, wat dus niet te doen is.
Daarbij, zoals Mike al aangeeft, willen wij niet de verantwoording hebben als forum, wanneer een onervaren iemand een cake verkeerd mod en dan verwijst naar ons forum als raadgever.
Dit is de reden dat wij hiervoor gekozen hebben en daar zullen we mee moeten leven :)

ivivuurwerk
30 januari 2012, 22:08
Nog een vraagje, hoe zit het met overlappend doorlonten? Dat is ook een beetje in een cake snijden.. Mag dat wel omdat je hem niet helemaal mod maar een beetje opensnijd?

Voor de rest zijn de regels prima hoor! Bedankt voor de uitleg over de regels! :)

Mattenfreak
30 januari 2012, 22:36
Nog een vraagje, hoe zit het met overlappend doorlonten? Dat is ook een beetje in een cake snijden.. Mag dat wel omdat je hem niet helemaal mod maar een beetje opensnijd?

Voor de rest zijn de regels prima hoor! Bedankt voor de uitleg over de regels! :)

Overlappend lonten is inderdaad nog een vraagstuk dan, maar we zullen dit dan beoordelen op wat er staat, als de cake teveel open moet worden gemaakt, zullen we dat dus ook niet toestaan.
Overlappend lonten kan ook met bijvoorbeeld quickfuse, hierover is meen ik wel een tutorial. :)