PDA

Volledige versie bekijken : Abc Karnaval



moontan
5 juni 2007, 19:56
ABC KARNAVAL
Moeskroenstraat 170
8930 Menen (Belgie)

website:
http://www.abckarnaval.com/aspabckarnaval/idabc021.asp?idsubcat=eerste&idcat=22&id=1

Ze verkopen hier de BLOW OUT serie.
Maar ook 18 shots potten van het merk Red Dragon voor slechts 5 euro per stuk.

Thundering in tha sky
5 juni 2007, 20:23
dat is erg goedkoop maar dan moet je ook weten wat het doet:p en niet dat je em aansteekt en dat er 18 pijltjes uitkomen maar als je er bent lijkt mij dat je er makkelijk eentje kan meenemen om te proberen:D het misteral paket kost daar trouwens 8.00.
:bye:

moontan
5 juni 2007, 21:27
Ik ken de collectie Red Dragon niet.
Het zijn goedkope potten, maar wat voor uitwerkingen het zijn weet ik niet.
Prijs alleen zegt natuurlijk niet alles.

Gurby
5 juni 2007, 23:58
volgens mij zijn het een beetje van die potjes die bijvoorbeeld ook in zo'n dikke bertha vuurwerk pakket zitten of in zo (Familie pakket ieder wat wils) ik noem het troep, want het is 9 van de 10 keer is het troep
de meeste dealers hebben wel dat soort pakketten

Nitraat12
6 juni 2007, 16:10
voor knal kan je beter ergens anders heen gaan:bonk:

joshua
6 juni 2007, 16:40
Ik heb even via google naar red dragon gezocht en kwam toen de volgnede site tegen:
http://www.reddragon.uk.com/index2.htm
Het is dus een engels merk.
Bij cakes staan de 18 schots potjes ook maar staat verder geen info bij.

Gurby
7 juni 2007, 00:37
ik heb de site eens goed bekeken.. en ik blijf der bij.. ik vind het er uitzien als echte meuk , allemaal van dat pakketten opvul vuurwerk...

djara
4 juli 2007, 17:21
als je het niet zeker weet dan moet je er ook niet zo over oordelen .....E 5,- is niet veel maar het zou zomaar kunnen dat het goede potjes zijn voor die prijs!!

kijk maar naar de cakjes van original die E 9,- (ong) zijn (ben ff de naam kwijt iets met z/b nog wat :p )

3307
31 juli 2007, 21:03
Ik had vorig jaar een pijl van het merk Red Dragon. Het is inderdaad een Engels Merk. Was best de moeite waard. Bevatte iets van rond de 100 a 120gram kruit.
http://i18.tinypic.com/660cvhk.jpg

Helaas geen filmpje volgens mij. Zal nog eens voor de zekerheid zoeken in mijn mappen.

Overigens, deze pijl heb ik niet in deze winkel gekocht. Voor alle duidelijkheid.

moontan
19 januari 2011, 15:43
Ook Fransen vinden vlot hun weg naar ABC Karnaval

Vuurwerkwinkel beleeft topdagen

MENEN - Jaar na jaar wordt er in Vlaanderen op oudejaarsavond meer vuurwerk de lucht in geschoten. En dat is goed te merken in de vuurwerkwinkel ABC Karnaval. De klanten verdringen er zich om hun jaarlijkse portie gespetter in te slaan.

http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2010/12/30/B5_GHT34B7RL.1_WKVUURWERK.jpg.h170.jpg.280.jpg

Vuurwerkliefhebbers uit de grensstreek kunnen bijna uitsluitend bij ABC Karnaval in de Moeskroenstraat in Menen terecht. Het is de laatste dagen dan ook razend druk in de zaak die word uitgebaat door Frans en Greta Noyelle en hun zoon Bart. De zes verkoopsters doen hun uiterste best om de massaal opkomen klanten te bedienen. Zowat de helft zijn Fransen.

Vuurwerk heeft de naam gevaarlijk te zijn. 'Vuurwerk dat legaal wordt gekocht en dat volgens de regels wordt aangestoken, is helemaal niet gevaarlijk', vertelt Greta.

Veel controles
Ook in de zaak zelf is er geen ontploffingsgevaar. 'We mogen het vuurwerk niet in de winkel bewaren. Hier staan alleen dummies, leeg materiaal. De mensen kiezen hier wat ze willen en wij halen dat vuurwerk dan uit onze bunker. Dat is een constructie met een dak dat los ligt. Mocht er toch al eens iets misgaan, dan vliegt het dak er zo af. Maar die kans is zo goed als nihil. We krijgen meerdere keren per jaar controle van de Federale Overheidsdienst Economie en van de politie. Bij iedere inspectiebeurt hebben we tien op tien gekregen voor veiligheid. Voor minder doen we het niet', zegt Frans.

Hij vertelt over de man die hij na Nieuwjaar zeker terug verwacht in zijn winkel. 'Die nam hier een grote doos mee voor 92euro. Maar daarin zitten alleen lege pijlen en blokken. Die man nam dat mee zonder enige uitleg te vragen, betaalde aan de kassa en weg was hij. Onze verkoopster kon niet weten dat het een winkelmodel was. Veel vuurwerk zal daar op oudejaarsavond niet uitkomen.'

Iedereen die bij ABC Karnaval vuurwerk koopt, krijgt een door de uitbaters zelf opgesteld blaadje mee (in het Nederlands en het Frans) met de noodzakelijke aanwijzingen. 'Als je die regels respecteert, verzekeren wij je een aangenaam spektakel', zeggen Frans en Greta.

Zelf ook fan
Al het vuurwerk dat de familie verkoopt, komt uit China. In de folder ontdekken we bijna honderd verschillende producten die je bijna allemaal in twee categorieën kan onderverdelen: pijlen en blokken. 'Een blok geeft meer vuurwerk, een pijl gaat hoger en eindigt in een paraplu. We zien dat pijlen nu populairder zijn, maar wij houden zelf meer van blokken. Wees maar gerust dat ook wij op oudejaar vuurwerk afsteken.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BA34D73E