PDA

Volledige versie bekijken : Fp3 small in België?



Dinkydau
19 november 2011, 11:24
Zomaar een idee voor de Belgische vuurwerkwinkels: de nitraten van fenix gaan hard, zijn van goede kwaliteit, niet duur en ze zijn erg populair. De colour salutes en fp3 hebben te veel kruit om in België verkocht te mogen worden, maar de fp3 small bevatten maar 1,5 gram kruit dus die zouden in principe toegestaan kunnen zijn.

Gisteren had ik dit topic ook al gemaakt maar dat is verdwenen doordat er iets fout was gegaan (http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=23852) met de website.

Iemand gaf toen aan dat de knal te hard zou zijn. Wie dat was weet ik niet meer. Iemand anders gaf toen aan dat de supero's al een stuk harder gaan, dus de knal het probleem niet kan zijn.

Iemand gaf toen ook aan dat er dan een nieuwe verpakking moet worden gemaakt met een nl/fr gebruiksaanwijzing erop, ik weet ook niet meer wie dat was. Maar zena heeft ook cobra's in het assortiment gehad, en de pyroshop heeft op dit moment truenos Ricasa met een sticker op de doos met nl/fr gebruiksaanwijzing. Ik denk dat dat dus ook geen probleem hoeft te zijn.

Maar er schoot me toen wat te binnen. Er mochten geen nieuwe producten meer worden gekeurd in België of zo?

Misschien heb ik wat gemist maar volgens mij is dat waar het topic gebleven was.

MasterBsc
19 november 2011, 16:07
Een stikker zou kunnen, maar ziet er niet echt netjes uit.


In prencipe zou dit gewoon kunnen hoor. Maar er word dan ook gezeikt, net zoals bij de ricasa no4, dat het te duur is. want ja, je kan voor 2/3 euro een pakje van 30 stuks fp3 small halen uit polen/ illegale handel. En in Belgie zou dit zeker 10 euro worden.



10euro zou het nog zeker waard zijn, maar mensen gaan dan zeuren omdat het ergens elders veeeel goedkoper is.


Snap je mijn punt?

kwintos
19 november 2011, 16:10
Een stikker zou kunnen, maar ziet er niet echt netjes uit.


In prencipe zou dit gewoon kunnen hoor. Maar er word dan ook gezeikt, net zoals bij de ricasa no4, dat het te duur is. want ja, je kan voor 2/3 euro een pakje van 30 stuks fp3 small halen uit polen/ illegale handel. En in Belgie zou dit zeker 10 euro worden.



10euro zou het nog zeker waard zijn, maar mensen gaan dan zeuren omdat het ergens elders veeeel goedkoper is.


Snap je mijn punt?

Een prijs van 8,50 en deze vliegen als warme broodjes over de toonbank.:wink:

MasterBsc
19 november 2011, 16:13
En de andere knallers vliegen als koude broodjes dus in de prullenbak..



Denk even na. 8,50 voor top knallers ( 30 stuks ) , en knallers zoals 9 euro per 10 stuks zal niemand meer kopen.

Dat is je eigen ondergang tegemoed gaan.

kwintos
19 november 2011, 16:16
En de andere knallers vliegen als koude broodjes dus in de prullenbak..



Denk even na. 8,50 voor top knallers ( 30 stuks ) , en knallers zoals 9 euro per 10 stuks zal niemand meer kopen.

Dat is je eigen ondergang tegemoed gaan.

Of juist niet want mensen kopen meestal toch wel extra,dus als een soort van lokkertje.:p

Dinkydau
19 november 2011, 16:48
En de andere knallers vliegen als koude broodjes dus in de prullenbak..



Denk even na. 8,50 voor top knallers ( 30 stuks ) , en knallers zoals 9 euro per 10 stuks zal niemand meer kopen.

Dat is je eigen ondergang tegemoed gaan.

Het verschil met de dure knallers is toch aanzienlijk. Ik denk niet dat die ineens niet meer verkocht zouden worden. Voor de "normale nitraten" van 10 voor 20 die alle winkels hebben is het een ander verhaal, maar ik moet zeggen dat mij dat als klant eigenlijk niks uit maakt. Als de fp3 small zo geweldig zijn dat de nitraten eruit kunnen, dan mogen ze van mij de nitraten eruit doen. Uiteindelijk komt het de klanttevredenheid alleen maar ten goede. Natuurlijk hoeven ze geen €3 te kosten, want Polen is een veel armer land dan België. €8,50 Lijkt mij inderdaad een prima prijs, €10 ook nog. Ze zijn in ieder geval klein dus dat betekent minder transportkosten.

vuurwerk_geak2
19 november 2011, 16:53
Volgens mij heeft FP3 Small 2,0 gram pts of 1,95gram pts.

kwintos
19 november 2011, 17:03
Volgens mij heeft FP3 Small 2,0 gram pts of 1,95gram pts.

small heeft 1,5 gram,dus lijkt me allemaal prima.

vuurwerk_geak2
19 november 2011, 17:07
small heeft 1,5 gram,dus lijkt me allemaal prima.

Wat is je bron als ik vragen mag ?

Dinkydau
19 november 2011, 17:10
Mijn bron is de weegschaal, maar of het nou 1,5 gram of 2 gram is maakt toch niet uit? Als het maar niet meer dan 2 gram is is het toegestaan in België.

MasterBsc
19 november 2011, 18:46
Dinkydau, dat zal je dan nog gaan verbazen. Als de kwaliteit(hardheid van de knal )/prijs verhouding nou bij deze knallers als cijfer 10.0 krijgt, en bij de mammoth enzo is dat 6.0, dan zullen meer mensen voor die knallers kiezen.

En uiteindelijk zijn de mammoth enzo eigen producten en zullen ze daar het meeste winst op behalen.


Maarja, original gaat toch geen fp3 small invoeren aangezien ze geen nieuwe knallers meer krijgen. Maar bijvoorbeeld Loots zou dit wel zeker kunnen doen. Hij verkoopt alleen maar producten van andere dealers.


Maar wat ik dus wil zeggen is dat 8,50 te laag is voor een pakje knallers van 30 stuks in Belgie. Zoek maar een product die zo'n goede afwerking heeft en zo'n knal en zo'n kwantiteit voor 8,50.


Misschien haalt deze het niet bij de hardere knallers uit Belgie, maar bijvoorbeeld de keuze tussen de veelste dure chooet bangers en deze is al snel gemaakt lijkt me. En zo geld het wel voor meer knallers. Die zullen aanzienlijk minder verkocht gaan worden.


Ze zouden voor 1 product alle prijzen omlaag moeten gooien met vergelijkbare knallers willen ze al hun producten vollop verkopen. Je zal denken, winst is winst, of het nou van het ene product komt of van het andere. Maar de producten zitten nu eenmaal in de schappen en zullen toch verkocht moeten worden.




Zelfde geld dat het logisch is dat de ricasa trueno no3 en no4 voor die prijzen de deur uit gaan. Kan het pyroshop niet kwalijk nemen. Want als deze nou voor heel goedkoop weggingen, is het hun eigen ondergang met de andere knallers.



Ik snap dat je het goedkoop wil, maar je moet verder denken dan als een consument wanneer je met zo'n idee komt toch. Tuurlijk wil ik het ook zien dat het voor zo'n prijs de deur uit gaat. Tuurlijk wil ik top knallers als supero en mammoth voor 4 euro per 10 verkocht zien worden. Maar dit zijn nu eenmaal de ( abnormale ) verkoop prijzen die ze hebben.



@ kwintos,


Als lokker voor andere producten ja. Maar kijk naar de 'schade' die het zal opleveren met vergelijkbare producten ( knalvuurwerk catergorie )

DarkSoul
19 november 2011, 22:55
Paar knelpunten:
- Inkoop zal moeilijkheden met zich meebrengen. Dit is namelijk een nieuwe leverancier voor de Belgische winkels, waardoor er nieuwe inkoopkanalen moeten worden gecreëerd.
- Verpakkingseenheid moet worden aangepast, omdat er nu teveel grammen PTS per binnenverpakking in zitten.
- Product moet gekeurd worden voor de Belgische markt.
- Product moet CE-gekeurd worden.
- Label moet in het Frans en Nederlands gemaakt worden.

Al met al voegt dit heel veel extra kosten toe. Of het goedkoper zal worden dan de huidige Belgische knallers? Ik betwijfel het...

jorisman
19 november 2011, 23:02
Paar knelpunten:

- Product moet CE-gekeurd worden.
dan de huidige Belgische knallers? Ik betwijfel het...

En daar hebben we een groot probleem want dit was het laatste jaar dat er nieuwe knallers gekeurd mogen worden(in verband met het verbod op knallers in 2017). In een AVP-filmpje had ik hier iets over gezien. Het komt er dus op neer dat deze knaller nooit in België komt(tenzij onder de toonbank maar daar praten we niet over:devil:).

Dinkydau
19 november 2011, 23:43
Ja daar had ik ook iets over meegekregen dus dan heeft dit idee überhaupt geen zin meer.

thunder95
20 november 2011, 00:03
En daar hebben we een groot probleem want dit was het laatste jaar dat er nieuwe knallers gekeurd mogen worden(in verband met het verbod op knallers in 2017). In een AVP-filmpje had ik hier iets over gezien. Het komt er dus op neer dat deze knaller nooit in België komt(tenzij onder de toonbank maar daar praten we niet over:devil:).


Ja daar had ik ook iets over meegekregen dus dan heeft dit idee überhaupt geen zin meer.

Zie vanaf 8:30 min.

http://www.youtube.com/watch?v=nH4UCYuC504

kwintos
20 november 2011, 09:31
En daar hebben we een groot probleem want dit was het laatste jaar dat er nieuwe knallers gekeurd mogen worden(in verband met het verbod op knallers in 2017). In een AVP-filmpje had ik hier iets over gezien. Het komt er dus op neer dat deze knaller nooit in België komt(tenzij onder de toonbank maar daar praten we niet over:devil:).

Komt dit verbod er dan door in 2017?

killerdome
20 november 2011, 12:10
Achja, ze kunnen wel zeggen dat de knallers per 2017 verboden zijn in België. Maar zoals vaak in Nederland lopen dit soort dingen uit en komt er soms niks van... Eerst maar eens zien en dan geloven.

tweede punt is gewoon dat het in mijn ogen geen slimme stap is als ze dit echt door willen voeren. Wij als consumenten uit Nederland kunnen niks meer in een normale winkel in België kopen en krijgen het dus wel via de dealer uit de straat die het weer uit Polen haalt of weet ik veel waar vandaan tegen die tijd! En zoals jullie allemaal weten, daar ligt de max. niet op 2 gram flash per knaller.

Het zal mij benieuwen hoe dit uit zal gaan pakken!

Sorry voor offtopic!

Jupilerfreak
20 november 2011, 12:18
Had al begrepen dat men in België het arrogante bla bla bla uit Nederland nogal zat was. Er is een redelijke kans aanwezig dat importeurs en winkeliers in België zich nadrukkelijk uit gaan spreken tegen een verbod op knallers.

the cigarman
20 november 2011, 13:01
Waarom weer een ,,nieuwe'' knaller in Belgie?
Je kan er toch zat kopen in Belgie.

Ik was gisteren bij de Pyroshop en ik verbaaste mij hoeveel knallers Pyroshop te koop heeft.
Dat vind ik niet erg hoor, je heb immers lekekr veel keus.
Maar mijn idee is dat er zat knallers te koop zijn Belgie.

thunder95
20 november 2011, 14:19
Komt dit verbod er dan door in 2017?


Achja, ze kunnen wel zeggen dat de knallers per 2017 verboden zijn in België. Maar zoals vaak in Nederland lopen dit soort dingen uit en komt er soms niks van... Eerst maar eens zien en dan geloven.

tweede punt is gewoon dat het in mijn ogen geen slimme stap is als ze dit echt door willen voeren. Wij als consumenten uit Nederland kunnen niks meer in een normale winkel in België kopen en krijgen het dus wel via de dealer uit de straat die het weer uit Polen haalt of weet ik veel waar vandaan tegen die tijd! En zoals jullie allemaal weten, daar ligt de max. niet op 2 gram flash per knaller.

Het zal mij benieuwen hoe dit uit zal gaan pakken!

Sorry voor offtopic!

"In de nabije toekomst gaat er eigenlijk helemaal niks veranderen, dus we blijven gewoon op onze pijlen en knallers hangen. In de verre toekomst wordt er gesproken dat daar een vermindering in komt. Mocht dat gebeuren dan komt dat pas vanaf 2017 in werking."

"En de verhalen die bijvoorbeeld rondzwerven over het feit dat er geen nieuwe keuringen meer mogen aangeboden worden en dat soort dingen daar is allemaal niks van waar?"

"Nee, het is wel waar dat je niet opnieuw mag keuren, maar het is ook zo dat alle knallers die nu in het belgische assortiment zitten dat die blijven bestaan tot 2017."

"Oke, en dan mogen er gewoon nieuwe van geimporteerd worden?"

"Er mogen nieuwe van geimporteerd worden maar je mag geen nieuwe modellen meer aanmaken."