Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk belgie vragen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk belgie vragen

    Beste mensen,
    binnekort ga ik op vakantie naar Durbuy in de Ardennen. Ik rij via Baarle Nassau daar heen. Op de heen weg. Ga ik vuurwerk halen bij loots http://www.lootsvuurwerk.nl/

    A is start
    B is baarle
    C is eindbestemming

    Maar als ik uit baarle kom moet ik een stukje door Nederland over de N260. Mijn vraag, controleren ze daar?

    op de terug weg rijd ik zo, en controleren ze daar?

    Tips zijn welkom

    #2
    Overal rondom Baarle kunnen ze controleren in de herfstvakantie (ik zeg niet dat het altijd zo is). Op de terugweg ga je over de snelweg, daar heb je geen vuurwerkcontroles, alleen heel soms algemene controles.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Snutareen Bekijk bericht
      Overal rondom Baarle kunnen ze controleren in de herfstvakantie (ik zeg niet dat het altijd zo is). Op de terugweg ga je over de snelweg, daar heb je geen vuurwerkcontroles, alleen heel soms algemene controles.
      Controleren ze echt niet op de snel weg

      Comment


        #4
        Die echte vuurwerkcontroles van vroeger zijn verleden tijd. Maar soms is er (vaak 's avonds) een algemene alcohol/drugs/documenten controle. Als ze dan vuurwerk vinden nemen ze het ook in beslag.
        De pakkans op de snelweg is eigenlijk verwaarloosbaar als je overdag in de spits rijdt.

        Comment


          #5
          Zoals vele al zeggen kun je dit niet voorspellen, de kans op controle is klein, heel klein, maar je kunt het niet uitsluiten.

          Ik zelf heb nog nooit meegemaakt dat ze me staande hielden, wel eens politie gezien maar die zie je in elke stad wel eens rijden.

          Je neemt dus wel een risico, alleen dat risico is klein, denk er over na of je dat risico de moeite waard vind.

          Comment


            #6
            Maar als ze minder op de snelweg controleren, kan ik het vuurwerk beter ergens ander kopen toch?

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lep Bekijk bericht
              Maar als ze minder op de snelweg controleren, kan ik het vuurwerk beter ergens ander kopen toch?
              Nee denk niet dat je zo moet denken, overal heb je even veel kans om politie tegen te komen. Je moet dus overwegen of je het de moeite waard vind om het risico te lopen.

              Zo niet koop je alles toch lekker in Nederland, ook prima spul hoor.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door lep Bekijk bericht
                Maar als ze minder op de snelweg controleren, kan ik het vuurwerk beter ergens ander kopen toch?
                Je kan het bijvoorbeeld ook bij Zena Olen kopen, dat is op de route een stukje onder Turnhout. Dan hoef je niet door Baarle, waar de pakkans toch wel groter is dan op de A16.

                Comment


                  #9
                  Altijd weer diezelfde vragen. Wordt er gecontroleerd op die en die weg, op dat en dat tijdstip. Het is altijd hetzelfde antwoord:

                  Controle is altijd en overal MOGELIJK. Je weet dat je illegaal bezig bent; dat je een risico zult lopen. Is het risico jou je niet waard, koop dan gewoon geen Belgisch vuurwerk!
                  Laten we lekker link gaan doen!

                  Comment


                    #10
                    Handig zeg om te laten zien waar je woonachtig bent.
                    controle is altijd mogelijk, wil je geen risico ga niet.
                    End of story

                    //close
                    [B][U]ÜBERTITANIUMBLITZSHELLCOBRAGRANAAT 6G [/U][/B]

                    Comment


                      #11
                      Een slotje zowizo.

                      We hebben een topic over Original Fireworks/ Zena Vuurwerk.
                      En we hebben een topic over grenscontrolles.

                      Comment

                      Working...
                      X