PDA

Volledige versie bekijken : Leukste stukje kleinvuurwerk uit NL



magnolia
3 juli 2011, 20:22
als je naar be gaat , kun je je zelf staat arm kopen aan de meest uiteen lopende hebbedingetjes .
ons aan bod hier in nederland is afgelopen tijd behoorlijk gegroeit .
en daarom wou ik van jullie weten wat voor jullie het leukste stukje
klein vuurwerk is van nederlandse bodem

smilli
3 juli 2011, 20:25
grondbloem met knal, crackling balletjes kan ik ook van genieten:D

leslifan
3 juli 2011, 20:27
gewoon old scool, babypijltjes, en crackling balletjes

tristen
3 juli 2011, 20:27
Grond bloem knal van GBV (zijn niet door de CE keuring gekomen). En singleshots vindt ik persoonlijk. Vindt ik de leukste stukjes kleinvuurwerk.

YorickT
3 juli 2011, 22:13
Crackling balls inderdaad, geweldige dingen..

babypijltjes ook heel vermakelijk.. kan er rustig met 200 in me hand 1 voor 1 in een buis doen en de lucht in schieten

Grondbloem knal, nog nooit gehad, hopelijk dit jaar wel lijken me leuke dingen!

ook de gil pijlen van wolf (even naam kwijt) die lijken me echt super! hopelijk ook dit jaar voor het eerst.

MasterBsc
3 juli 2011, 22:27
Voor goed kwalitatief klein vuurwerk moet je toch echt bij Lesli wezen. Ik zal even een kort lijstje opnoemen wat aan te raden is.

- Red devil, de beste crackling ball die je kan krijgen. Deze ploft niet simpel weg open, maar geeft een echt crackling boeketje. Kost haast niks en is zeker leuk om de dag mee door te komen.

- Assorted fountain. Kost iets meer dan een euro en zijn echt mooi en leuk om de vooravond mee door te komen. De 1 duurt iets langer dan de ander. Effect hoogte is ook gewoon te doen.

- Hobbit, de betere versie van de Happiness. Deze geeft wel een goede fluit en een grote crackling mine. De enige van Nederland die nog een beetje richting de oude Happiness presteren.

- Kick, klein crackling fonteintje. Knettert lekker hard en is leuk om 1 of 2 in de vooravond af te steken. Advies prijs is 0,95 , dus lekker goedkoop.

- New lady 2000, een variant op de Magic whip. Hij is misschien niet zo lang als de Magic whip ( 1 meter en 10 meter ) , maar hij knettert wel een stuk beter. Hij knettert lekker goed door en is zeker harder dan menig ratelbanden. Ook zeer geschikt om door te lonten!

- Babypijl fluit, heeft een lekkere felle fluit. De stokjes zijn ook van betere kwaliteit, deze zijn tenminste rond en niet van die houtsplinter stokjes.


Dit kost misschien iets meer dan de gemiddelde kleinvuurwerkjes, maar is zeker wel meer de moeite waard.


filmpjes volgen binnenkort!

PyroPowerZ
3 juli 2011, 22:40
Baby pijltjes: gewoon 10 recht op in de sneeuw en dan pyrotorch met grote vlam erop.
Als er geen sneeuw is: dingetjes in het water is ook altijd leuk! oude pan met water vullen, en alles kan er in! Let er wel op dat je niet nat wordt :)

3xh
4 juli 2011, 08:48
De assorted fonteinen zijn voor mij de absolute nr1 van het klein vuurwerk!
zowel die van Lesli als Van wolf vind ik bijde even goed!
Heerlijk voor in de ochtend middag avond en voor door het jaar heen... omdat ze weinig tot geen geluid maken!

leslifan
5 juli 2011, 08:45
Voor goed kwalitatief klein vuurwerk moet je toch echt bij Lesli wezen. Ik zal even een kort lijstje opnoemen wat aan te raden is.mee eens:)





- New lady 2000, een variant op de Magic whip. Hij is misschien niet zo lang als de Magic whip ( 1 meter en 10 meter ) , maar hij knettert wel een stuk beter. Hij knettert lekker goed door en is zeker harder dan menig ratelbanden. Ook zeer geschikt om door te lonten!
deze ken ik helemaal niet?? zijn ze nieuw of zo?


- Babypijl fluit, heeft een lekkere felle fluit. De stokjes zijn ook van betere kwaliteit, deze zijn tenminste rond en niet van die houtsplinter stokjes. ik ga toch elk jaar voor de baby pijl knal, simpel we g omdat deze maar 0,99 kosten, en de fluit even uit mijn hooft.. ehh.. 2,49 geloof ik:p, en, de knal van babypijl knal vind ik ook gewoon goed,
bij mij zat er trouwens dit jaar ook gwn fluit bij de knal:bonk:


Dit kost misschien iets meer dan de gemiddelde kleinvuurwerkjes, maar is zeker wel meer de moeite waard.


filmpjes volgen binnenkort!



tom



..................(10 tekens:p)

leslifan
5 juli 2011, 08:50
Crackling balls inderdaad, geweldige dingen..

babypijltjes ook heel vermakelijk.. kan er rustig met 200 in me hand 1 voor 1 in een buis doen en de lucht in schieten

Grondbloem knal, nog nooit gehad, hopelijk dit jaar wel lijken me leuke dingen!

ook de gil pijlen van wolf (even naam kwijt) die lijken me echt super! hopelijk ook dit jaar voor het eerst.

naam is cruze rockets:)(als ik het zo goed typ:p, wat waarschijnlijk niet zo is:p)

grond bloem met knal, moet je eens geprobeert hebben, als ik jou was, zou ik de ground bloom flower w/ report nemen, van zena, die knalt erg hard,
als er geen zena in de buurt is, zou ik ook voor die twisti bang dingen van beko gaan:)


tom

nielstepas
5 juli 2011, 09:02
sowieso de binkies van marijn, maar de extreme bang rockets vind ik persoonlijk ook super vette dingetjes.


Niels

tristen
5 juli 2011, 09:14
welke gaan harder? Die van Beko of die van Zena? Wil dat graag weten want dit jaar gaan die van GBV eruit.



naam is cruze rockets:)(als ik het zo goed typ:p, wat waarschijnlijk niet zo is:p)

grond bloem met knal, moet je eens geprobeert hebben, als ik jou was, zou ik de ground bloom flower w/ report nemen, van zena, die knalt erg hard,
als er geen zena in de buurt is, zou ik ook voor die twisti bang dingen van beko gaan:)


tom

mollyman
5 juli 2011, 09:29
welke gaan harder? Die van Beko of die van Zena? Wil dat graag weten want dit jaar gaan die van GBV eruit.

Mijn top 5

1. Grondbloem-knal cafferata (devil collection)
Tussen de volgende 3 zit weinig verschil
3. Zena
4. GBV
5. BEKO

MasterBsc
5 juli 2011, 10:56
tom



..................(10 tekens:p)

De new lady is zeker niet nieuw, en is naar mijn weten al zeker 4/5 jaar in het assortiment. Alleen zijn ze sinds 2 jaar bij veel dealers eruit gegaan. Bij mijn dealer was hij zelfs raar genoeg vorig jaar weer terug gekomen.

Dit zijn echt leuke dingetjes, kostte toen 1euro maar nu 1,50 ofso. Doen het zeker beter dan de magic whip.

leslifan
5 juli 2011, 11:02
en het zijn dus gewoon crackling linten, of iets in die richting?!

nou ja, klinkt leuk,
heb bij een bestelling bij de bunker(zena, baarle) ook een crackling lint ding gekregen, en dat heb ik dus een week of 3 geleden afgestoken, was een leuk ding:)




welke gaan harder? Die van Beko of die van Zena? Wil dat graag weten want dit jaar gaan die van GBV eruit.



die van zena, heb ik zelf nog nooit geprobeerdt, daar komt dit jaar verandering in:), maar van veel klasgenootjes heb ik wel goede resultaten gehoordt, al zijn zij geen VW freaken zoals ons, dus alles gaat volgens hun hard, maar dan nog!
de beko dingen heb ik wel ervaring mee gehad, en die vond ik zelf erg lekker gaan!

MasterBsc
5 juli 2011, 12:35
En om niet te vergeten een product dat iedereen kent:

Flashing demon / Flashing diamond / Disco flash


Een leuk klein vuurwerkje dat lekker flitst ( zilver ) en soms zelfs in meerdere kleuren en crackling.

Maiko
5 juli 2011, 18:19
En om niet te vergeten een product dat iedereen kent:

Flashing demon / Flashing diamond / Disco flash


Een leuk klein vuurwerkje dat lekker flitst ( zilver ) en soms zelfs in meerdere kleuren en crackling.

Erg leuk ding, wel verschrikkelijk irritant als jij 'm niet aansteekt en die flitsen even niet wil hebben.

De babypijltjes ben ik zelf voorbij merkte ik de afgelopen 2 jaar. Grondbloemen daarentegen vind ik nog steeds super dingen. Zeker met crackling kunnen deze mij zeker de hele dag bekoren.

Bijtjes vind ik kwalitatief niet goed genoeg om echt leuk te zijn. Te vaak stijgen ze niet goed op, wat gevaar kan opleveren.

Deniz
30 augustus 2011, 14:41
cruise rockets vind ik het leuk

PyroPowerZ
9 september 2011, 17:23
Single shots blijven ook altijd leuk!

Waar ik ook fan van ben, zijn die kleine pijlen, die wel effect hebben, maar eigelijk geen burst.
Zijn vaak ook lekker goedkoop! The bag en the pack zijn voorbeelden.

kamikaze
10 september 2011, 22:15
Grondbloemen (al dan niet met knal), staan in het echte kleine werk bij mij echt op de nummer 1 plaats! Wat een leuke dingen blijven dat. Ook lekker veel rook, dus lekker motiverend om even een pakje door te stoken achter elkaar.
Daar achter komen de Crackling Balls, die al jaren ondervertegenwoordigd zijn in mijn collectie.

Iets groter staan de fonteintjes a la Assorted Fontains (of een klein pakketje van een paar euro), Gilpijlen (Silver Thunder/ Cruise Rocket) en de single shots (Asian Thunder/ Rebel)

jeske2
11 september 2011, 17:35
Cruiserockets,magic whip,Grondbloemen knal/knetter:D

magnolia
11 september 2011, 20:28
wat ik een leuk stukje kleinvuurwerk vond waren de stoere knallers .
hier van had ik vorig jaar een pakje van in de avondt getest .
de boeketjes waren niet heel groot maar wel groot genoeg om er in de voor avond van te genieten .
ik vindt het jammer dat deze uit de schappen zullen verdwijnen .
en ik hoop dat marein een dergelijk produckt er voor in de plaats op de markt brengt :)

thunder95
18 september 2011, 20:16
Mensen... vergeten we niet iets? De kanonslagen? Ik denk dat vele hier er wel honderden per oudjaarsdag van wegknallen... PANG!! ... blijft leuk toch? :D

Ruben
18 september 2011, 20:26
Flop, flof, plof, paf of pstttt bedoel je? :D

herdervriend
18 september 2011, 20:49
1. Flashing Thunder (Single Shot van beko)
2. Knalpijltjes
3. Rookbommetjes
4. Grondbloemen met crackling
5. Assorted Fountains

Dit is toch wel me top 5 aan vuurwerk goedkoper dan 5 euro. Op de rookbommetjes na koop ik dit toch weer echt elk jaar erbij. Als dat bedoeld wordt met klein vuurwerk.

Rotjes stond tot verleden jaar er ook nog bij. Ben ze echt helemaal doodzat.

mitchy112
18 september 2011, 20:59
Er zijn zat leuke kleine dingetjes, vroeger met mijn broer vaak de dagen voor oud en nieuw kleine fonteintjes afgestoken, grondbloemetjes.
Maarja zo voor tussendoor van die happiness gevalletjes en grondbloemen, van die albatrossen, goede tijden waren dat! Er zijn zo veel leuke dingen.

thunder95
19 september 2011, 15:04
Flop, flof, plof, paf of pstttt bedoel je? :D

Voor 200 stuks voor gemiddeld 1 of 2 euro mogen we ook niet te harde knallen verwachten natuurlijk he, en het blijft nederlands.

Snutareen
19 september 2011, 16:55
Zou het geen optie zijn voor importeurs om kwaliteitskanonslagen te verkopen voor 5-10 euro per 200 naast de budgetrotjes?

ruben_3
19 september 2011, 16:58
De ouderwetse crazyjacks waarbij de lontjes aan de zijkant zaten. die kon je op de stoeprand zetten en dan vlogen ze net zoals bij bijtjes de lucht in.. ohhhh vroeger uren mee vermaakt.

Flying Dragon
19 september 2011, 17:19
Zou het geen optie zijn voor importeurs om kwaliteitskanonslagen te verkopen voor 5-10 euro per 200 naast de budgetrotjes?

Chooêt, kwaliteitskanonslagen voor E4,-

Ruben
19 september 2011, 17:24
Ja goed, daar was ook niet alles bepaald goed aan. Ze waren misschien met wat meer zorg in elkaar geknutseld, maar harder knalde ze niet echt. Dat is gewoon lastig bij Nederlands consumentenvuurwerk. Het enige wat ik harder heb ondervonden dan alle gewone Kanonslagen zijn de Bo Peep superkanonslagen.

pyro-tukker
20 september 2011, 18:32
Altijd leuke dingen om mee te spelen zijn morning glory's en rookbommetjes. Dit vooral voor oud en nieuw in de voorverkoop. Als anders klein spul vindt ik de lady crackers en de pili crackers altijd grappig. Natuurlijk de flashing demons niet te vergeten :D

!-Joost-!
22 september 2011, 16:59
Laatst nog zo'n leuk rookballetje afgestoken tegen de kruitkoorts.
Helaas stond er toch net iets te veel vind en is het filmpje verpest doordat mijn neefje naar buiten kwam rennen met mijn tante schreeuwend achter zich aan ;)
Helaas post ik hem dus niet...!

reva
22 september 2011, 17:21
De grondbloem met knal van gbv wordt dit jaar en volgend jaar nog gewoon verkocht

DarkSoul
22 september 2011, 21:51
Altijd leuke dingen om mee te spelen zijn morning glory's en rookbommetjes.



Laatst nog zo'n leuk rookballetje afgestoken tegen de kruitkoorts.


Moeten jullie mij toch eens vertellen waar jullie rookbommetjes halen. Die zouden namelijk in Nederland niet meer te koop kunnen zijn wegens wetgeving.

jappy-b
22 september 2011, 22:05
in onze buurlanden zijn deze gewoon te koop :)

DarkSoul
22 september 2011, 22:23
Joost is (was) 15 jaar, woont ver van de grens (namelijk West-Friesland) en praat hier op VWC vrijwel nooit over buitenlands vuurwerk. Dus ik denk niet dat hij het in het buitenland gehaald heeft. Daarom wil ik graag een antwoord van hemzelf :wink:

bluebear
23 september 2011, 00:19
Joost is (was) 15 jaar, woont ver van de grens (namelijk West-Friesland) en praat hier op VWC vrijwel nooit over buitenlands vuurwerk. Dus ik denk niet dat hij het in het buitenland gehaald heeft. Daarom wil ik graag een antwoord van hemzelf :wink:

mompeld iets over koopjegadget.nl :wink:

!-Joost-!
23 september 2011, 06:40
Joost is (was) 15 jaar, woont ver van de grens (namelijk West-Friesland) en praat hier op VWC vrijwel nooit over buitenlands vuurwerk. Dus ik denk niet dat hij het in het buitenland gehaald heeft. Daarom wil ik graag een antwoord van hemzelf :wink:

Zozo, jij weet veel over mij :frusty: Ben je een spion ofzo? :wink:
En nou. Ik denk dat je het misschien toch fout hebt.

Ik ga namelijk ook nog wel eens op vakantie?.
Maar verder kan je ze ook op andere manieren krijgen geloof ik.
Ik hoorde net al iets over koopjegadet? Dus succes!
Edit: Gevonden, http://www.koopjegadget.nl/product_info.php?cPath=43_61&products_id=238
Alleen ze zijn wel erg duur :O

Ook praat ik vaak gewoon mee over nitraten enzovoort.
Zelf ben ik alleen meer van het legale spul,
dit komt omdat ik inderdaad niet zelf naar het buitenland kan :P
Ook betekend dit niet dat ik dat zware vuurwerk niet leuk vind,
ik praat er graag over mee maar heb het zelf dus helaas niet.

leslifan
25 september 2011, 16:08
crackling balls!~!!!!!

pyro-tukker
25 september 2011, 18:33
Moeten jullie mij toch eens vertellen waar jullie rookbommetjes halen. Die zouden namelijk in Nederland niet meer te koop kunnen zijn wegens wetgeving.


Zoals anderen al zeggen, genoeg mogelijkheden. In het buitenland wordt het nog verkocht, in Nederland op sommige plaatsen ook nog wel. Maar het is inderdaad wel illegaal nu. Vroeger kon je ze het hele jaar krijgen, dat waren nog eens tijden (Y)

Rowy Vuurwerk
25 september 2011, 18:49
15-20 jaargeleden slangen tabletjes :)
dat was wel leuk spul, helaas niet meer te verkrijgen :(

jawe
25 september 2011, 19:02
Is apart spul:)bij cafferata is een soort nog te verkrijgen.
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=13117&highlight=slang

Rowy Vuurwerk
25 september 2011, 19:41
Deze dingetjes:

http://www.youtube.com/watch?v=zEr4SxxFC70

timmy96
22 oktober 2011, 23:07
Ik heb weekie terug crackling ballen gekocht in Duitsland 18 stuks voor 2 euro,
valt best mee.. En als je mij vraagt wat beste grond vuurwerk is? uhm.. knetterpijltjes ,crackling balls.. beetje knetterend t nieuwe jaar in denk?

!-Joost-!
23 oktober 2011, 07:11
En als je mij vraagt wat beste grond vuurwerk is? uhm.. knetterpijltjes

Hahaha......En wat doen knetterpijltjes?
Ik weet niet hoe jij ze gebruikt maar bij mij blijven ze niet op de grond :P

Richardus
23 oktober 2011, 08:46
* Super Bees (of heetten ze nou Big Bees?) van Broekhoff! Grote bijen die behoorlijk goed 't luchtruim kiezen

* Oelewapper van Lesli. De oude springende vuurbal bijna in ere hersteld. Hij springt niet altijd dat metertje omhoog dat 'ie kan, dus het is nog spannend ook. Leuk ding voor overdag én 's avonds.

Jupilerfreak
23 oktober 2011, 08:49
Ik ben benieuwd naar 2 producten die mijn aandacht trokken. Te weten:

http://www.vuurwerk4all.nl/data/articles/images/big/b_1674.jpg

http://www.vuurwerk4all.nl/data/articles/images/big/b_1675.jpg

Toch wel benieuwd naar. Zijn er mensen met filmpjes hiervan? Heb zelf nog niets gevonden op youtube.