PDA

Volledige versie bekijken : Plaats hier je vraag aan Original/ Zena Belgie 2011



ylke
23 mei 2011, 19:58
Wederom hebben wij Original/ zena Belgie bereidt gevonden om al jullie vragen te beantwoorden.
Daarom zal Lesly van Original Fireworks proberen om zoveel mogelijk antwoorden op jullie vragen te geven.

Ik weet dat jullie alles willen weten omtrent de nieuwe artikelen wat we dit jaar kunnen verwachten dus stel ze hier.
Mochten jullie ook opmerkingen plaatst ze dan ook in deze topic.

Vraag alles mits het vuurwerkgerelateerd is.

teun48
23 mei 2011, 20:01
Ik zie dat de Spinning Salute ook verkocht gaat worden in België, de spinning tails doen het erg goed alleen de knal valt erg tegen, is er een mogelijkheid dat deze word aangepast voor de Belgische markt dat hij ook een lekkere dreun heeft (Of misschien ook voor de Nederlandse markt?)

Ik denk dat het idee van de Spinning Salute erg goed is, spinning tails naar een harde knal is een mooie combinatie. :)

Tiger-Head
23 mei 2011, 20:02
Komen de Zena NL knalcakes Thunderking XXL en de Thunder Coloured Heaven dit jaar ook in het Belgische assortiment te zitten ?

killerdome
23 mei 2011, 20:14
Ik mis de Light year pijlen jammer genoeg? Zullen deze ooit nog eens in het assortiment van Zena België komen?

k0enn
23 mei 2011, 20:29
is er dan ook al meer bekend over de prijzen in belgie voor deze producten uit nederland?

gr koen.

Denjo
23 mei 2011, 20:32
Na navraag gedaan te hebben, blijkt dat er ongeveer 24 gram per tube mogelijk is met de nieuwe wetgeving, gaan jullie hier ook gebruik van maken?

Als daar een Ja op te beantwoorden is, komen er dan ook nieuwe 19 schots potten met deze inhoud per tube?

Komen er dit jaar nieuwe pijlen?

killerdome
23 mei 2011, 20:33
is er dan ook al meer bekend over de prijzen in belgie voor deze producten uit nederland?

gr koen.



Prijzen zijn nog niet bekend!!!!

klik hier (http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=21119) voor het hele topic

smilli
23 mei 2011, 20:41
Zag in het lijstje van nederlandse cakes die naar bels komen een ontbreking voor mij: de Hypnotised.
Denk dat vele andere freaks deze ook wel zouden willen zien in Belgie.
Is de lijst van Nl naar BE producten sowieso al definitief of zal deze lijst blijven groeien in de komende tijd?

killerdome
23 mei 2011, 20:47
Zag in het lijstje van nederlandse cakes die naar bels komen een ontbreking voor mij: de Hypnotised.
Denk dat vele andere freaks deze ook wel zouden willen zien in Belgie.
Is de lijst van Nl naar BE producten sowieso al definitief of zal deze lijst blijven groeien in de komende tijd?

Voeg daarbij de Fusion ook maar toe:D

landinho
23 mei 2011, 20:52
Klopt het dat er een 20m variant van de Traca op de markt gaat komen?
En als dat zo is, wat zal de prijs ongeveer worden?

the cigarman
23 mei 2011, 21:08
Voeg daarbij de Fusion ook maar toe:D

En de burning Horse.

Torrr
23 mei 2011, 21:41
En het palm assortiment :)

killerdome
23 mei 2011, 21:48
En het palm assortiment :)

Mag dit nog wel door Zena gevoerd worden dan? Aangezien het in Nederland tegenwoordig door GBV wordt gevoerd. Jammer genoeg...

Torrr
23 mei 2011, 21:56
Mag dit nog wel door Zena gevoerd worden dan? Aangezien het in Nederland tegenwoordig door GBV wordt gevoerd. Jammer genoeg...

Maar wel van het merk Herlat, en als Zena Belgie meerdere cakes van Herlat voert kan ik mij best voorstellen dat zij meerdere artikelen in het assortiment kunnen gaan opnemen toch ?

eboyvuurwerk
23 mei 2011, 23:19
En 100schots blokjes Silly Walks /multi Coco

VWC Mitch
24 mei 2011, 11:40
Klopt het dat er een 20m variant van de Traca op de markt gaat komen?
En als dat zo is, wat zal de prijs ongeveer worden?

Ja die komt er, de prijs is nog niet bekend :wink:

Ruben
24 mei 2011, 12:13
Hoe staat Original Fireworks tegenover het besluit dat er sinds 2011 ook in Belgie "zwaarder" vuurwerk verkocht mag worden? Het bied mooie kansen voor Original Fireworks en natuurlijk ook voor de consument, maar zal door "zwaarder" vuurwerk ook niet de discussie weer ontstaan door mensen die voor een verbod van vuurwerkverkoop zijn?

En hoe is deze discussie in Belgie? In Nederland is het wel bekend dat er een groep mensen voor een verbod van vuurwerk zijn, maar in Belgie is het nog rustig gebleken volgens mij?

Zullen de nieuwe producten van Original Fireworks die niet worden overgenomen uit het Nederlandse assortiment ook producten zijn die een maximale lading per tube hebben en bijvoorbeeld maar maximaal 20 schoten (of 19 schoten zoals bijvoorbeeld de Z05ABC serie)? En zo ja, kunnen wij hierbij ook nieuwe effecten te zien krijgen? Het lijkt mij dat met zo'n vulling er wel meer gekoerst kan worden naar mooiere effecten.

gizmo75
25 mei 2011, 17:21
Hi Original, zitten de Stickless rocket [AB15] nog in het assortiment? Ik begrijp dat daar nogal wat onduidelijkheid over is. Zelf vind ik ze top dus vandaar mijn interesse.

En ik ben benieuwd wat er aan is of wordt gedaan om de leveringsproblemen van bijv. de Warrior Collection van vorig jaar deze keer te voorkomen?

We horen het graag!

Jupilerfreak
25 mei 2011, 21:28
Hoe staat Zena vuurwerk tegenover het idee om (daylight) pijlen te maken met een dikke (coloured) smoke tail?

Jupilerfreak
25 mei 2011, 21:29
En het palm assortiment :)

Zena Belgie heeft al enkele goede palmpotten in het z39 assortiment zitten. Deze zijn kwalitatief beter dan de Nl versie.

Ruben
25 mei 2011, 22:01
Hoe staat Original Fireworks tegenover het lage loon wat de Chinezen krijgen voor het werk wat ze doen. Ze werken hard en krijgen per dag betaald wat wij in een half uur verdienen. Hebben jullie ook invloeden op de werkprocessen in China?

En zo ja, word er in China ook gedacht aan een meer duurzame werkwijze, duurzame kwaliteit en milieuvriendelijk vuurwerk zoals het TNO vandaag (25-5) naar voren bracht?

jorisman
26 mei 2011, 12:31
Ik heb een vraag over de prijs van de 500-grammers.
Ik hoef geen precieze prijzen te weten maar klopt het dat de prijzen onder de goedkoopste 500-grammers in Nederland liggen?

the cigarman
26 mei 2011, 12:46
Nog een vraag van mijn kant.
Komen er in het arsortiment van Orginal Belgie grote sier single shots.
1,5 en 2.0 inch.

Lijkt mij vuurwerk wat goed verkoopt.:)

darkwintucker
27 mei 2011, 11:59
Nog een vraag van mijn kant.
Komen er in het arsortiment van Orginal Belgie grote sier single shots.
1,5 en 2.0 inch.

Lijkt mij vuurwerk wat goed verkoopt.:)

Toen ik einde december in Baarle bij Zena was, vertelde een verkoper van Zena
dat er 500 grammers met tubes tussen de 1,5 en 2.0 inch kwamen.

Het zou een PR- stuntje kunnen zijn. We zullen het van zelf wel horen/zien.

Ruben
27 mei 2011, 12:09
Die bestaan nu ook al, alleen hebben die een mine effect, anders mogen de tubes niet zo breed zijn.

knalvuurwerkfreak
28 mei 2011, 09:08
Hoe staat Original Fireworks tegenover het lage loon wat de Chinezen krijgen voor het werk wat ze doen. Ze werken hard en krijgen per dag betaald wat wij in een half uur verdienen. Hebben jullie ook invloeden op de werkprocessen in China?

En zo ja, word er in China ook gedacht aan een meer duurzame werkwijze, duurzame kwaliteit en milieuvriendelijk vuurwerk zoals het TNO vandaag (25-5) naar voren bracht?

Hier zal natuurlijk een positief antwoord op worden gegeven. Elke werkgever beweert immers dat zijn of haar personeel goed behandelt wordt. Echter, in China is dat nou eenmaal het 'schappelijke' loon voor een werkdag.
Je hebt gelijk, het is ontzettend laag, en vaak zijn de werkomstandigheden slecht -vergeleken met Europa- maar wanneer je naar andere fabrieken (denk aan: vuurwerk, speelgoed, kleding, en technische producten) gaat kijken, kom je er achter dat dit zowat overal het geval is.
Bedrijven vestigen zich niet voor niks in China; de lonen zijn laag en er zijn bijna geen eisen voor de arbeidsomstandigheden.
Het lijkt me dan ook sterk dat Original fireworks hiervoor opkomt: een bedrijf ziet namelijk (helaas) het liefste euro's, en graag zoveel mogelijk.


:bye:

007BOOM007
28 mei 2011, 10:58
Komen er dit jaar nieuwe knallers met lont in het assortiment van Zena België?

killerdome
28 mei 2011, 11:04
Komen er dit jaar nieuwe knallers met lont in het assortiment van Zena België?

Is er nog niet genoeg dan?:shocked:

Toffee
28 mei 2011, 13:29
Hier zal natuurlijk een positief antwoord op worden gegeven. Elke werkgever beweert immers dat zijn of haar personeel goed behandelt wordt. Echter, in China is dat nou eenmaal het 'schappelijke' loon voor een werkdag.
Je hebt gelijk, het is ontzettend laag, en vaak zijn de werkomstandigheden slecht -vergeleken met Europa- maar wanneer je naar andere fabrieken (denk aan: vuurwerk, speelgoed, kleding, en technische producten) gaat kijken, kom je er achter dat dit zowat overal het geval is.
Bedrijven vestigen zich niet voor niks in China; de lonen zijn laag en er zijn bijna geen eisen voor de arbeidsomstandigheden.
Het lijkt me dan ook sterk dat Original fireworks hiervoor opkomt: een bedrijf ziet namelijk (helaas) het liefste euro's, en graag zoveel mogelijk.


:bye:

Dit is wel heel erg aan het veranderen. zo erg eigenlijk dat veel fabrieken worden omgekocht door een andere leverancier om hun product te gaan maken. dit betekent dus dat je op een of andere dag de mededeling krijgt dat ze stoppen met het maken van jou artikel. als leverancier brenkt dit erg veel problemen met zich mee. je moet een andere fabriek vinden die jou producten wil maken. in de meeste gevallen worden je producten dan niet meer voor het zelfde geld gemaakt.

veel werknemers krijgen nu ook steeds meer lucht er van dat ze eigenlijk slecht worden behandeld. vaak werken ze 70 uur in de week voor heel weinig geld. en ze werken dan maanden aan 1 stuk door. wat er nu vaak gebeurt is dat werknemers dan naar maanden werken terug naar huis met hun vakantie. dat is in de meeste gevallen duizende km ver weg. vroeger gingen ze na hun vakantie weer terug. nu komt het steeds vaker voor dat deze werknemers niet meer terug gaan naar hun huidige werkgever. ze zoeken nu werk dicht bij huis en werk dat beter werkomstandigheden heeft. dit kost fabrieken erg veel geld en dus de productie meer geld gaat kosten.

veel leveranciers zijn dus nu ook in andere landen aan het kijken om de productie op te starten met dat soort werk omstandigheden. denk aan delen in afrik,india etc.

ylke
15 juni 2011, 21:03
Aanstaande vrijdag worden alle vragen door gestuurd naar Zena/Original, dus heb je nog vragen plaats ze dan nog voor vrijdag 17 juni.

Ruben
15 juni 2011, 22:26
Komt er ook een cake als de Crackling Chrysantheum maar dan 500 gram? Is jaren lang een grote hit geweest bij Alpeco, de grote broer van...

gizmo75
15 juni 2011, 22:44
Komt er ook een cake als de Crackling Chrysantheum maar dan 500 gram? Is jaren lang een grote hit geweest bij Alpeco, de grote broer van...

Zelfde vraag maar dan voor een 500gr. versie van de China Girl!!

Torrr
15 juni 2011, 23:09
Is er al iets bekend over die mega fontein die misschien in het assortiment komt ?

heartworm
15 juni 2011, 23:37
Komt de Hypnotized nog naar Belgie?

Lesley
16 juni 2011, 16:02
Beste allemaal,

Ik heb alle vragen gelezen (VWB en VWC) en denk dat ik ze kan onderverdelen in de volgende onderwerpen; product informatie, logistiek en omstandigheden in China, de algemene opinie over vuurwerk in België.

Product info.
Ik kan nu niet te specifiek ingaan op elk nieuw product waar we mee bezig zijn, ten eerste zijn er dat teveel en ten tweede zitten we met een groot deel van die producten nog in de fase van het keuren/testen en weten we dus nog niet zeker welke producten uiteindelijk in de schappen komen te liggen. Wel wil ik er over zeggen dat de productontwikkeling voor ons een feest is! de nieuwe regelgeving zorgt er toch voor dat we nu meer mogelijkheden hebben en producten kunnen maken die echt helemaal te gek zijn.
We hebben wel eens gehoord van enkelen, dat we wel wat veel verschillende producten in de collectie hebben….. nu, ik kan jullie vertellen, dat worden er nog veel meer! Uiteraard zal er veel nieuws te zien zijn in de batterijen 250 tot 500gr, maar ook in alle andere productgroepen zal er veel nieuws te zien zijn.
Over de prijzen wil ik het volgende zeggen: Original Fireworks zal net als in de vorige jaren met een zeer competitieve prijsstelling komen, in vergelijking tot Nederland zal het goedkoop zijn! Original Fireworks is hofleverancier van Zena, koop je daar je spullen dan kun je daar ook nog acties en cadeautjes verwachten.

China, omstandigheden, logistiek,
Het land maakt enorme sprongen op alle fronten! Het klopt helemaal dat het nog niet zo werkt als in onze westerse wereld, iedereen die dat raar vind moet zich nog even in de geschiedenis verdiepen vrees ik…..ze hebben daar in de afgelopen 10 jaar een ontwikkeling doorgemaakt waar we hier wel iets langer over hebben gedaan.
Wij merken dat de omstandigheden waarin de mensen werken heel snel aan het verbeteren zijn, er steeds meer processen en vergunningen nodig zijn om als fabriek te mogen werken, de lonen stijgen en uiteraard voor ons allen ook belangrijk, de kwaliteit van de producten wordt steeds beter. Wij hebben nu enkele jaren een vaste stek in China vanwaar we constant bezig zijn met de verschillende fabrieken, we zorgen voor uitgebreide kwaliteitscontrole programma’s, en zitten er constant bovenop om te zorgen dat er niemand in slaap valt….
Het is helaas voorgekomen dat een gewild product er wat later was dan we graag hadden gewild, er zijn nogal wat factoren die ervoor kunnen zorgen dat dit gebeurt, denk aan het feit dat het aantal reders dat klasse 1 producten vervoert in de afgelopen decennia sterk is gedaald, China in geval van Olympische spelen of World Explo vrolijk een hele branche stil zet, er een sneeuwstorm over Liu yang trekt waardoor een deel van de fabrieken met schade te maken heeft, enzovoort. Wat doen we eraan? we hebben voor komend seizoen weer veel vroeger onze orders geplaatst, ondanks een late feedback over de wetgeving die België zou gaan hanteren, zijn we midden vorig jaar al begonnen voor komend seizoen.
We zullen de eerste producten eind juli, begin augustus verwachten.

De algemene opinie over vuurwerk in België.
In België is het testen van vuurwerk al jaren aan de gang. Een importeur brengt samples binnen bij de militaire school, daar worden die producten aan allerlei testen onderworpen, vervolgens gaan die rapporten naar de dienst der springstoffen, die er vervolgens een goedkeuringsnummer aan geeft en pas dan mag het verkocht worden. In Nederland werd slechts gewerkt met een bureau classificatie, de producent/importeur brengt documenten van een product binnen en er werd sporadisch na aankomst van de producten in Nederland een product uitgepikt en getest. De veiligheid van de producten is hier dus minder een issue, gezien het feit alle (legale) producten hier dus getest zijn, beseft men dat als je een goed product, op de goede manier gebruikt (gebruiksaanwijzing) er geen gevaar is.
Ook het bewust verkeerd omgaan met vuurwerk, ofwel vandalisme, is hier nauwelijks aan de orde. Voor degene die het niet wisten, in België zijn er nog veel scholen waar de kinderen allemaal in het zelfde pak naar school gaan, s’morgens netjes in rijen van twee opstellen en de leerkrachten met meneer en mevrouw aanspreken. Het overgrote deel in Nederland heeft uitstekende normen en waarden hoor, maar er wordt door sommigen verwarring gezaaid door te zeggen dat het vuurwerk voor problemen zorgt in Nederland, terwijl het toch echt de mensen zijn! 21 scholen in de brand (2 a 3 jaar terug), stalen prullenbak door het raam de woonkamer binnen….. ???
Steeds meer Belgen steken vuurwerk af! Met oudejaar, maar ook door het jaar mag je hier zelf vuurwerk afsteken, toelating vragen en je bent in orde. Je ziet hier dan ook best veel mensen die een verjaardag hebben of gaan trouwen en hun eigen vuurwerkje regelen. Natuurlijk hebben we in België ook wel eens een ongeluk meegemaakt, afgelopen jaar een huis met rieten kap in de brand, maar dat is een ongeluk, hier wordt over het algemeen vuurwerk gekoppeld aan feest!


Tot slot
We gaan in de komende maanden ons uiterste best doen jullie op de hoogte te houden van nieuwe producten. We hebben er ook echt super veel zin in omdat we gewoon weten dat we allemaal blij gaan worden van de producten die we hebben kunnen maken. Tijdens de Geelse kanaal feesten zullen we dit jaar geen consumentenvuurwerk laten zien omdat het simpelweg te vroeg is, daar gaan we een flinke profshow neerzetten, drinken, eten en sommigen zelfs dansen. Zodra we een deel van de nieuwe producten binnen hebben zullen we een demo organiseren op het voor sommige bekende veldje hier om de hoek, er zal dan weer via de forums een aantal mensen uitgenodigd worden en de dag erna zullen de filmpjes op de sites te zien zijn, komen er daarna weer nieuwe producten binnen, doen we dat gewoon nog een keer.
Ook gaan we jullie dit jaar via social media van meer nieuws voorzien, uiteraard spelen de forums een belangrijke rol maar daarnaast zullen facebook en twitter ook gebruikt gaan worden, er is een twitter en facebook account voor Zena, Original heeft een facebook account en een youtube kanaal; originalfireworkscom.
Volg ons en je blijft op de hoogte!

Mvg
Lesley
Original Fireworks

gizmo75
16 juni 2011, 16:30
Hi Lesley, bedankt voor jouw uitgebreide reactie! Ik hoef je niet uit te leggen dat we erg uitkijken naar de nieuwe producten dus top dat jullie ons voortdurend van de nodige info zullen blijven voorzien. Ben erg benieuwd!!

jawe
16 juni 2011, 17:35
Bedankt Lesley voor de uitgebreide informatie,waar onder meer ook daarbij de maatschappelijke beweegredenen ter sprake is.
Kan daarbij zeggen we zien graag jullie visie tegemoet en veel succes met wat er verder komen zal.

moontan
16 juni 2011, 18:15
Bedankt voor dit uitgebreide nieuwsbericht. Fijn dat jullie ons op deze wijze op de hoogte houden. Bravo.!!

ylke
16 juni 2011, 18:53
Lesley, bedankt dat je alles zo uitgebreid heb uitgelegd, wou je namelijk vrijdag alle vragen sturen maar je was me voor :wink:
Bedankt hiervoor.

Ruben
16 juni 2011, 22:24
Lesley bedankt voor het beantwoorden van onze vragen.

Ik ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar de nieuwe producten die Original Fireworsk gaat voeren in 2011. De nieuwe 500 gram regeling gaat absoluut een hit worden in Belgie en Nederlanders die over de grens vuurwerk gaan halen.

Viva la Bang
17 juni 2011, 08:09
Bedankt voor deze duidelijke uitleg van de diverse onderwerpen!
We zijn heel beneiuwd wat er weer voor mooie producten uit de Original stal komen!

melle3105
26 oktober 2011, 15:49
weet iemand mischien voor hoeveel geld je een product er bij krijgt in zena olen?
weet iemand mischien een echt goede pot of pakket echt goedd!!! prijs maakt niet uit?
hopelijk bedankt

Denjo
26 oktober 2011, 15:59
Ik geloof niet dat je zonder gratis spullen naar huis wordt gebracht wanneer jij voor een leuk bedragje besteld en dan geen 10 maar een euro of 50 is al meestal voldoende om iets leuks te krijgen.
Ik zou zelf voor de Hydra A gaan, een leuke pot, nog geen 25 euro en maximaal gevuld.
En wanneer je karton haalt, 8 stuks, dan krijg je wat korting.

patrick1974
24 november 2011, 14:27
Kan iemand me van original vertellen wanneer de DJF Thunder weer op voorraad is??Alvast bedankt.