PDA

Volledige versie bekijken : Aanhoudingen na vuurwerk bij Vitesse



SniperX
6 maart 2011, 10:21
ARNHEM - Vuurwerk op de tribune is zaterdagavond aanleiding geweest voor twee aanhoudingen tijdens het duel Vitesse-VVV (2-0). Tot twee keer toe ontplofte er tijdens de tweede helft van het duel Vitesse-VVV zwaar vuurwerk in het strafschopgebied van doelman Begois van VVV-Venlo.

Beide keren was dat afkomstig van de Zuid-tribune, waar de fanatieke aanhang van Vitesse huist. Na de tweede donderslag ontstond er op diezelfde tribune heibel. Supporters die op zoek gingen naar de vuurwerkgooiers speelden voor eigen rechter. Dat leidde tot confrontaties en uiteindelijk twee aanhoudingen.

Onduidelijk is nog of het vuurwerkgooiers betreft. Vitesse gaat de beelden nog nader bestuderen om alle daders te kunnen aanpakken.

De club kan door de vuurwerklappen, waarbij de tweede wel erg dicht achter doelman Begois ontplofte, rekenen op boetes van de KNVB.

bron: http://www.gelderlander.nl/sport/vitesse/8274581/Aanhoudingen-na-vuurwerk-bij-Vitesse.ece

Jupilerfreak
6 maart 2011, 11:59
Eindelijk weer eens wat actie! Is het vuurwerk niet van de spelers afkomstig, dan moet je er als fan blijkbaar "voorbeeld" aan geven hoe het wel moet. Nou spelers, ga eens voetballen en trakteer je fans op een spektakel op het veld zou je zeggen...

Maar dat is dus een sv voor 5 jaar en een boete van 450,- plus incassokosten als niet de knvb verhaald wordt. Ben je lekker mee. :(

gizmo75
6 maart 2011, 22:43
Maar dat is dus een sv voor 5 jaar en een boete van 450,- plus incassokosten als niet de knvb verhaald wordt. Ben je lekker mee. :(

Maar hoe dan ook Jupilerfreak, vuurwerk gooien op een voetbalveld waar op dat moment gespeeld wordt hoort gewoon niet! Dat is van de gekke en moet verbannen worden. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat er een stadionverbod volgt.

Daarnaast heb ik de afgelopen jaren in verschillende stadions meerdere keren gezien dat zware knallers en fakkels tussen publiek terecht komt. Ik kan je vertellen: dat wil je echt niet meemaken!!

Steeds vaker staan clubs open voor gecontroleerd geschoten vuurwerk of dat er bijv. in overleg tussen een supportersvereniging en de club aan het begin van de wedstrijd door een aantal supporters op een veilige manier een aantal fakkels worden afgestoken. Super, dat brengt extra sfeer. Maar ga niet lopen klooien met vuurwerk!

Jupilerfreak
7 maart 2011, 12:03
Uiteraard hoort het niet. Ik praat het ook geenszins goed. Maar 5 jaar thuis zitten voor 1 stommiteit is ook niet leuk.

Als deze knakworst de boete betaalt die Vitesse krijgt, dan is een minder lang stadionverbod voor beiden beter. Vitesse krijgt alles vergoed, die vent mag er eerder in en Vitesse kan vervolgens weer geld vangen voor de kaartjes die ze aan hem verkopen. Laat hem dan nog een taakstraf erbij doen in het belang van de club en ze leren er beiden het meeste van (hopelijk).

the cigarman
7 maart 2011, 19:50
Uiteraard hoort het niet. Ik praat het ook geenszins goed. Maar 5 jaar thuis zitten voor 1 stommiteit is ook niet leuk.

Als deze knakworst de boete betaalt die Vitesse krijgt, dan is een minder lang stadionverbod voor beiden beter. Vitesse krijgt alles vergoed, die vent mag er eerder in en Vitesse kan vervolgens weer geld vangen voor de kaartjes die ze aan hem verkopen. Laat hem dan nog een taakstraf erbij doen in het belang van de club en ze leren er beiden het meeste van (hopelijk).

Mee eens.
En een gehoorapparaat voor doelman Begois.
Lijkt me niet erg fijn, als er vlak achter je dikke knallers worden neergegooid.