PDA

Volledige versie bekijken : Controle Maaseik



Susteren
27 december 2010, 10:34
Hey, ik ga woensdag naar tuddren vuurwerk halen (met een kennis) dacht dat ik daar gewoon alles bij lidl en aldi ging kopen maar denk dat ik voor knallen toch beter naar belgie (Salon Roger) kan gaan. Wat strijkers enzo halen maar zouden ze dan controleren? Aangezien ze zeggen met controles te stoppen. Sommige zeggen dat ze daar op de brug staan, wat is dan de beste (en kortste) omweg waar geen controles zijn? En hoe groot is ongeveer de kans dat ze daar staan? Is iemand laatst nog in Maaseik geweest:D?

Alvast bedankt:)!

Re_Style
27 december 2010, 10:40
Ja onlangs nog in Maaseik geweest, en nee geen controlle's bij mij! Je kunt dit niet overzien soms kondigen ze het aan soms niet, het blijft gewoon gokken. Het is een gok wat je neemt en zoals iedereen weet zit aan elke gok een risico. Wordt je gesnaaid? Ja dan ben je de sjaak! Laat ik het zo zeggen ben 27 en kom mijn hele leven als in Maaseik en ook om vuurwerk te halen en ben nog nooit gesnapt. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst het is maar een indicatie.

Daniello
27 december 2010, 10:45
Ik ben al diverse keren dit jaar in Maaseik vuurwerk gaan halen en 1x een controle gezien. Ga dan meestal met 2 auto's, waarvan de voorste geen vuurwerk bij zich heeft en als verkenner voorop rijdt...dit werkt het beste. De laatste paar keren is er geen controle geweest...misschien geluk!?? Voor een paar knallers zou ik niet moeilijk doen en gewoon alleen rijden, wees creatief, die dingen verstop je wel ergens op een plek waar ze niet 123 kijken omdat de verpakkingen toch niet groot zijn, rijd ook een paar x zodat je niet alles weg moet proppen ;)

Daniello
27 december 2010, 10:46
OF!!!!

Ga je knalvuurwerk bij Drutti in Lanaken halen en rijd over de snelweg terug naar Susteren, daar heb ik nog NOOIT een controle meegemaakt!

Susteren
27 december 2010, 10:53
Ik ben al diverse keren dit jaar in Maaseik vuurwerk gaan halen en 1x een controle gezien. Ga dan meestal met 2 auto's, waarvan de voorste geen vuurwerk bij zich heeft en als verkenner voorop rijdt...dit werkt het beste. De laatste paar keren is er geen controle geweest...misschien geluk!?? Voor een paar knallers zou ik niet moeilijk doen en gewoon alleen rijden, wees creatief, die dingen verstop je wel ergens op een plek waar ze niet 123 kijken omdat de verpakkingen toch niet groot zijn, rijd ook een paar x zodat je niet alles weg moet proppen ;)

Thanks, tsja haal denk k 5 pakke stijkers, pakje of 2 nitraten en wat baby vlinders, dus weet niet presies waar k dat moet verbergen xd

Susteren
27 december 2010, 10:54
OF!!!!

Ga je knalvuurwerk bij Drutti in Lanaken halen en rijd over de snelweg terug naar Susteren, daar heb ik nog NOOIT een controle meegemaakt!

Thanks, hoe zit het met prijs/assortiment van die shop:)?

Susteren
27 december 2010, 10:55
OF!!!!

Ga je knalvuurwerk bij Drutti in Lanaken halen en rijd over de snelweg terug naar Susteren, daar heb ik nog NOOIT een controle meegemaakt!


Mwah zie dat t toch best ver weg is en denk niet dat die kennis van mn ouders dat op prijs zal stellen haha:)

Susteren
27 december 2010, 10:57
oh en als ze controleren controleren ze dan alle auto's helemaal met honden en alles of kijken ze alleen bij opvallende auto's even in achterbak ofzo :P ?

slofRotjes
27 december 2010, 11:03
Susteren hij heeft ja al vuurwerk bij zich uit duitsland :P dus die honden ruiken dat en dat is niet illigaal en de kans dat ze verder kijken is denk ik niet zo groot maar ga gewoon met meerdere mensen man vrouw en kind ik bedoel lijkt gewoon op een gezinetje..

Susteren
27 december 2010, 11:04
Susteren hij heeft ja al vuurwerk bij zich uit duitsland :P dus die honden ruiken dat en dat is niet illigaal en de kans dat ze verder kijken is denk ik niet zo groot maar ga gewoon met meerdere mensen man vrouw en kind ik bedoel lijkt gewoon op een gezinetje..

Ik ga eerst even vuurwerk uit Tuddren thuis droppen natuurlijk (pijlenpakketjes en cakes) :)

Susteren
27 december 2010, 11:23
Ja onlangs nog in Maaseik geweest, en nee geen controlle's bij mij! Je kunt dit niet overzien soms kondigen ze het aan soms niet, het blijft gewoon gokken. Het is een gok wat je neemt en zoals iedereen weet zit aan elke gok een risico. Wordt je gesnaaid? Ja dan ben je de sjaak! Laat ik het zo zeggen ben 27 en kom mijn hele leven als in Maaseik en ook om vuurwerk te halen en ben nog nooit gesnapt. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst het is maar een indicatie.

En jij moet ook over de brug :)?

slofRotjes
27 december 2010, 11:34
Ik ga eerst even vuurwerk uit Tuddren thuis droppen natuurlijk (pijlenpakketjes en cakes) :)

Ga gewoon via duitsland belgie in en via belgie duitsland in en via duitsland nederland in klaar..

Susteren
27 december 2010, 12:51
Ga gewoon via duitsland belgie in en via belgie duitsland in en via duitsland nederland in klaar..

Oke, right...

Susteren
27 december 2010, 13:01
En wat is trouwens aan te raden met budget tussen de 25 en 35 eurie?

Zelf dacht ik aan:
5x Pirat strijker: € 2,30 per 100 stuks (4 kopen + 1 gratis)
3x Widowmaker: € 1,60 (5 kopen = 1 gratis)
1x Silver Cracker: € 2,50 per 10 stuks (4 kopen + 1 gratis)
1x Lightening Cracker per 10 stuks: € 3,50 (10 kopen = € 30,-)
1x Black Bermuda: € 7,- per 20 stuks
1x Lady Cracker vlinder: € 8,- per 20 stuks

Zou dat een leuk knal setje zijn :P ?

Bram95
27 december 2010, 16:42
Pirats? Wil je veel knallen of hardere knallen? Voor hardere kan je beter voor Chooêt nitraten gaan, pirats zijn niet veel harder dan rotjes.

Susteren
27 december 2010, 16:49
Pirats? Wil je veel knallen of hardere knallen? Voor hardere kan je beter voor Chooêt nitraten gaan, pirats zijn niet veel harder dan rotjes.

gewoon iets hardere dan bijv. kanonslagen niet keihard ofzo:)

slofRotjes
27 december 2010, 16:49
Je kan beter weco crossair strijkers nemen 17 euro per 100 maar wat knallen die lekker.. En waarom neem je niet een pakje zwarte doos nitraten er bij

Susteren
27 december 2010, 17:06
Je kan beter weco crossair strijkers nemen 17 euro per 100 maar wat knallen die lekker.. En waarom neem je niet een pakje zwarte doos nitraten er bij

Weet nie of ze die bij roger hebbe :P

Maar heb corsair ook overwogen maar dacht: koop beter voor dat geld pirats en wat nitraten:)

Susteren
27 december 2010, 18:10
Maar kans om gepakt te worden als het er niet verdacht uitziet is klein? En we gaan in een bestelbusje, als we het vuurwerk dan in rugzak in dashboard ofzo stoppen en ze controleren doen ze dan alleen ffe acherdeur open ofzo of controlere ze hele auto :P ?

slofRotjes
27 december 2010, 18:14
nou ga je met 2 volwassen mannen is het al verdachter dan met vrouw en kind er bij.. En als ze je aan houden zeg bijv dat je bij je tante op bezoek ging wel geldig adres en dat ze jarig was etc.. dus geen *** verhaal van: er kwam een man op mij af die wat magisch poeder op mij strooide en boem ik had vuurwerk bij me (dit verhaal heeft een aziel zoeker ge***t een keer alleen dan was die ineens in ter apel voor het asielzoekerscenterum)

Susteren
27 december 2010, 18:15
nou ga je met 2 volwassen mannen is het al verdachter dan met vrouw en kind er bij.. En als ze je aan houden zeg bijv dat je bij je tante op bezoek ging wel geldig adres en dat ze jarig was etc.. dus geen *** verhaal van: er kwam een man op mij af die wat magisch poeder op mij strooide en boem ik had vuurwerk bij me (dit verhaal heeft een aziel zoeker ge***t een keer alleen dan was die ineens in ter apel voor het asielzoekerscenterum)

Ik ga met 2 volwassen vrouwen (pap kan niet dus kennis rijdt maar mam gaat mee:))

Susteren
27 december 2010, 18:16
Ja het klinkt allemaal paranoide van me maar heb echt geen zin in boete/halt :P

hindoerol
27 december 2010, 18:20
Ja het klinkt allemaal paranoide van me maar heb echt geen zin in boete/halt :P



:wink:dan moet je gewoon niet gaan

Susteren
27 december 2010, 18:25
:wink:dan moet je gewoon niet gaan

Jawel joh:wink:

Maar in ieder geval, op youtube zie je de hele tijd dat ze alleen ff achterklep openen dus denk dat k het gewoon voor in rugzak in dashboard prop (geen idee of het past :P

hindoerol
27 december 2010, 18:38
Jawel joh:wink:

Maar in ieder geval, op youtube zie je de hele tijd dat ze alleen ff achterklep openen dus denk dat k het gewoon voor in rugzak in dashboard prop (geen idee of het past :P

:rolleyes: wat is dan het probleem, zitten hier geen waarzeggers die jou kunnen vertellen waar ze gaan kijken en of er al uberhaupt controle is

red thunder
27 december 2010, 19:08
Theoretisch kan je natuurlijk gecontroleerd worden,zeker in deze dagen.Ookal zegt men dat ze hier niet meer op grote schaal op controleren.Als je minder kans wilt lopen dan moet je natuurlijk ook niet in de laatste week van het jaar gaan!
Je hebt per slot van rekening 51 andere weken! Anyhow, mocht je aangehouden worden voor een vuurwerkcontrole,dan blijft het niet beperkt tot een blik in je kofferbak,maar dan kijken ze echt wel het hele voertuig na.En dan komen aan aantal cakes of matjes ongetwijfeld aan het licht...
En daar komt nog bij dat busjes en bestelauto's zoiezo een voorkeursbehandeling genieten bij de motorwouten die steekproefsgewijs de auto's van de weg plukken en begeleiden naar de controleplek.

Susteren
27 december 2010, 19:47
Theoretisch kan je natuurlijk gecontroleerd worden,zeker in deze dagen.Ookal zegt men dat ze hier niet meer op grote schaal op controleren.Als je minder kans wilt lopen dan moet je natuurlijk ook niet in de laatste week van het jaar gaan!
Je hebt per slot van rekening 51 andere weken! Anyhow, mocht je aangehouden worden voor een vuurwerkcontrole,dan blijft het niet beperkt tot een blik in je kofferbak,maar dan kijken ze echt wel het hele voertuig na.En dan komen aan aantal cakes of matjes ongetwijfeld aan het licht...
En daar komt nog bij dat busjes en bestelauto's zoiezo een voorkeursbehandeling genieten bij de motorwouten die steekproefsgewijs de auto's van de weg plukken en begeleiden naar de controleplek.

Zijn deze "motorwouten" goed zichtbaar vanaf de brug of gaan ze zich verbergd opstellen:)?

DarkSoul
27 december 2010, 19:57
Als de politie zo voorspelbaar was dat WIJ hier op VWC alles al wisten, dan hadden die agenten allang werkloos thuis gezeten.

red thunder
27 december 2010, 20:03
Als je ze ziet ben je al te laat,want je kan geen kant op,alleen maar rechtdoor.
Let wel,ik probeer je niet bang te praten,maar er zijn veel meer wegen die terug naar Nederland leiden behalve de snelweg.Alleen is dit voor jou een handicap is aangezien je zelf niet achter het stuur zit.
@ darksoul:het blijft natuurlijk altijd een gok,dat weet een ieder van tevoren.Susteren is niet van plan om een bus vol te halen,maar wanneer je dit wel van plan bent,dan kan je beter een tweede auto vooruit laten rijden.Maar wie doet dat tegenwoordig nog ,aangezien België niet meer bijster interressant is.

knalvuurwerkfreak
27 december 2010, 21:43
Mensen waarom deze discussie nou nog voeren hij gaat toch niet heeft hij al tig posts terug vermeld :) ?

Susteren
28 december 2010, 08:08
Mensen waarom deze discussie nou nog voeren hij gaat toch niet heeft hij al tig posts terug vermeld :) ?


joawel k ga toch maar eerst in duitsland 2x groot en 1x klein peilenpakket hale, wat cakes en van overig geld (34 euro) nog ff naar belgie.

knalvuurwerkfreak
28 december 2010, 08:12
joawel k ga toch maar eerst in duitsland 2x groot en 1x klein peilenpakket hale, wat cakes en van overig geld (34 euro) nog ff naar belgie.

Succes, en dan nu thread closed, meer weten wij ook niet over controles e.d. :bonk:

Susteren
28 december 2010, 08:20
Succes, en dan nu thread closed, meer weten wij ook niet over controles e.d. :bonk:
ok tread mag dicht:wink:

Nitraat12
28 december 2010, 08:57
Prima,

Slotje