Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgie naar 500 gram 2011

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Belgie naar 500 gram 2011

    Assortiment Zena Vuurwerk 2011/2012

    Er zal volgend jaar op gebied van kruitinhoud en afwerking van producten erg veel veranderen in het Assortiment van Zena. Zo zullen er voor het eerst in Belgie 500 grams cakes te verkrijgen zijn voor particulieren, dit is nog nooit eerder zo geweest!
    Ook zullen de pijlen kleiner worden maar met meer kruidinhoud, een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de vergelijking tussen het pijlenpakket “space flyer” en “new years eve” in het pijlenpakket Space flyer ziet er niet zo geweldig uit in tegenstelling tot het Pijlenpakket New Years eve. Veel mensen die in de winkel staan pakken vaak het grootste pijlenpakket ( Voorbeeld: Pijlenpakket New Years Eve kost bijvoorbeeld 44 euro per 4 bolpijlen!!) deze zijn maximaal gevuld tot 75 gram. Space Flyer is gevuld tot 69 gram bijna net zo veel en kost een stuk minder € 17,50 per 6 pijlen. Dit zul je in de toekomst meer zien voorkomen.


    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Assortiment Zena Vuurwerk 2011/2012

    Er zal volgend jaar op gebied van kruitinhoud en afwerking van producten erg veel veranderen in het Assortiment van Zena.
    Ik neem aan dat dit niet alleen geld voor het assortiment van Zena Belgie, maar voor alle vuurwerk verkooppunten ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    Comment


      #3
      500gram in belgie? Perfect!

      Misschien een rare vraag, maar betekend dit ook dat er meer kruit in matten mag? Toen er in NL de 500grams regeling kwam, toen kwamen er ook opeens matten waar meer kruit in mocht. Ik doel op de chinese rollen.

      Comment


        #4
        ohh, dat is wel handig toch, niet meer die grote pijlen die dan flut blijken, maar gewoon een maat die dan flut is;)
        DarkSoul is soms een inspiratierover!

        Comment


          #5
          dit maakt belgie voor mij helemaal compleet voor mij het enige wat er nog miste; de 500 grammers
          Raaddebom.nl

          Comment


            #6
            Dank je wel Fred voor het posten van deze topic, heb hier vanochtend uitgebreid overgepraat met onze belgische vuurwerkliefhebbers.
            Ze zijn ontzettend blij met deze nieuwe regel.
            Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

            Comment


              #7
              Het is toch allemaal zo raar. Mensen zijn eindelijk tevreden met het Nederlands vuurwerk (even prijs niet meegerekend) gaan ze het in Duitsland en nu ook in Belgie aanpassen. Of ze communiceren in de EU niet goed, of er komt gewoon een wet dat je inderdaad gewoon overal je vuurwerk kunt kopen waar je maar wilt. Niks meer econimisch delict.

              Comment


                #8
                Dit is inderdaad een gevalletje gelijktrekken van regels.
                Ben toch echt benieuwd of we dan met 2 jaar uiteindelijk wel naar de 1000 gaan.
                Dat vond ik toch zoon heerlijk vuige roddel.

                Echter voorspel ik voor volgend jaar de introductie van het flash.
                Maar dat blijft glazenbolwerk ^^

                Comment


                  #9
                  Waar ik over na zat te denken, wat moet nederland nú gaan doen om 'het illegale vuurwerk tegen te gaan' ?

                  in 2006 dan de 500 grams regel... maar nu die gelijk word.. 1000gram regel? Flash in knallers/matten?

                  Comment


                    #10
                    Wat ik verder nog gehoord heb bij een groothandel in Belgie:

                    -De diameters van de tubes gaat omhoog naar 30 mm
                    -Max. kruitinhoud per tube gaat omhoog naar 25 gram!

                    Belgie gaat dus weer een voorsprong op Nederland nemen!

                    Comment


                      #11
                      Maar niet met het kaliber. De enige voorsprong dan is die 10gram extra. Wat overigens best wel wat uit kan maken.

                      Op de zwarte markt is het aanbod wat betreft blokken flink aan het inkrimpen, de prijzen aan het stijgen en zijn de glorie jaren langzaam aan het vergaan, maar het legale aanbod maakt een positieve ontwikkeling door die van mij nog wel even mag aanhouden. Op naar de 1000gram en vrij handelsverkeer.

                      Comment


                        #12
                        Ik zie graag een 25 mm tube met 10 gram meer, wat maakt een 30 mm pijp dan extra uit .
                        Vuurwerk doet de duivels dansen

                        Comment


                          #13
                          Goede beichten hoor!

                          Maar wat wordt de nieuwe kruitinhoud van de pijlen, deze kon ik niet uit het stukje opmaken?

                          We zullen in ieder geval na januari wel meer van gaan horen, als ze gewoon alle regels gelijk zouden maken en dat nederlanders ook gewoon legaal in belgie zouden kunnen kopen dan is al een deel van de illegale handel verdwenen. We hoeven niet alles van elkaar over te nemen maar met een beetje geven en nemen kom je een heel eind.

                          Comment


                            #14
                            Het lijkt me dat de kruitinhoud van pijlen op 75 gram blijft staan.

                            Comment


                              #15
                              Wat ik eruit kan opmaken, is dat de pijlen compacter worden en goedkoper. Ze willen meer pakketten die dus niet kwa uiterlijk een indruk geven, en een lekkere prijs, zoals de space flyers.


                              Dit is dus voor de consument allemaal een plus punt! Alhoewel je met een 3'' oversized-pijl wel indruk in je buurt maakt; 'buurman, kijk eens wat ik eens heb gekocht!'

                              Nee maar voor mij hoeft het allemaal niet hoor. Je betaald alleen maar meer voor lucht.. Geef mij maar compact en goedkoop!

                              Comment

                              Working...
                              X