Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Folder of internet ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Folder of internet ?

    Folder of internet?
    Heeft de folder de langste tijd gehad?

    Deze discussie staat te lezen op de website van Isandra Ijzendoorn.

    Toevallig speelde deze discussie gisteren ook toen ik bij een bevriende vuurwerkhandelaar was.
    Hij heeft een vergunning voor 1000 kg, zijn omzet is nog niet zo heel erg groot.
    Hij zat aan kostenbesparing te denken door de verspreiding van folders dit jaar achterwege te laten.

    Is dit wel zo verstandig vroeg hij aan mij?

    Over het algemeen weet je het antwoord op die vraag pas achteraf als de verkoop achter de rug is. Dan pas kan je het resultaat meten.

    Hebben jullie een mening over dit onderwerp?
    Dan hoor ik het graag, alvast bedankt, ook namens mijn vriend, de detaillist


    #2
    Heel goed gevonden Fred. Hier ga ik toch even op reageren.

    Zelf vind ik de aloude vuurwerkfolder de beste manier van herkenbaarheidsmaking in de omgeving. De vuurwerkfolder word meestal in en rondom de buurt van het vuurwerkverkoooppunt verspreid en komt daarbij bij alle potentiele klanten terrecht. De mensen die al van dit verkooppunt afweten komen vast wel wanneer het vuurwerk wat er eerder is aangeschaft goed is bevallen, maar het blijft een grote wereld dat van de vuurwerkverkoop. De ene winkelketen is nog groter dan de andere en gaat ook vuurwerk verkopen en daaronder bezwijkt de kleinere vuurwerkwinkel die qua vuurwerk kwalitatief veel beter kan zijn terwijl hij veel minder bekend is. Daarom zou ik, zeker als kleinere vuurwerkwinkel, goed aan promotie doen bijvoorbeeld met een vuurwerkfolder, maar ook de sandwitchborden om lantaarnpalen heen want dat is ook een makkelijke manier van bekendmaking.

    Comment


      #3
      Het is altijd handig om online een PDFje te benaderen, alhoewel een folder toch lekker in de hand ligt

      iPad ftw zullen we maar zeggen.

      Tja met folders is het altijd, kijken lezen weggooien voor de meeste mensen, en knoei er koffie over, scheurt het of wat dan ook.

      Kortom online lijkt mij beter. Maarja ik zie de folder spaarders al boos kijken
      Lachen. Gieren. Brullen. Vuurwerk.

      Comment


        #4
        Ik zou de folders gewoon houden. De reden is dat de gewone consument niet op internet naar vuurwerkwinkels zoekt en een folder leest iedereen wel. IK denk ook dat vooral jonge kinderen dan aan hun ouders gaan vragen of ze wat vuurwerk uit die winkel mogen hebben. Ik zou inderdaad ook wat reclame posters ophangen om toch wat meer omzet te draaien.
        Mijn nieuwe youtube-kanaal:[url]http://www.youtube.com/user/PyrocrewVlissingen[/url]

        Comment


          #5
          Voor mij ook maar online makkelijker met het lijstje maken enzo

          Comment


            #6
            Hallo Fred, er gaat toch niets boven de aloude folder. Er is toch niets lekkerder dan in een stoel lekker door een blaadje bladeren, even wegleggen, weer pakken. Op een Pc kun je niet even snel alles doorbladeren etc. een folder staat voor mij aan gezelligheid, waarbij je toch ongezien wat meer besteld danwel aankruist. Daarna kun je niet om internet heen om je bestelling te plaatsen.

            Kortom, de folder blijft naar mijn idee onmisbaar.
            (net zoals de krant...digitaal beschikbaar maar iedereen heeft het liefs een papieren exemplaar om even lekker mee weg te duiken en alles even snel door te lezen....)

            Comment


              #7
              Dit is echt lastig!

              Ik zelf ben een folder fanaat! Liever offline dan online bestel ik Maar voor dealers is online veel goedkoper, trekt veel meer klanten en, je kan meer rommelen. Een folder is definitief, tenzij je heel veel geld wilt besteden voor de wijzigingen, internet kun je aanpassen wanneer je wilt en, kost maar 2 euro per maand (hosting) en 5 euro per jaar. Dus

              Maar goed, in mijn ogen is allebei nog beter Dan heb je meer klanten, maar je houdt je klanten, die soms gek zijn op folders, tevreden
              Website: https://www.rfgfireworks.nl

              Comment


                #8
                Ik heb toevallig deze discussie ook pasgeleden gehad.
                Het is inderdaad zo dat je het nooit zeker weet, totdat je het probeert. Een folder uitgeven zorgt voor publiciteit en dus zeker meer omzet. Maar de folder kost ook aardig wat om te laten bezorgen en drukken. Er zijn natuurlijk tal van andere manieren om omzet te genereren en naamsbekendheid te krijgen. Ik denk persoonlijk dat de folder een goede manier is om een jong verkooppunt op te starten. Maar als je eenmaal een vaste klantenkring hebt, je naam wijdverbreid is, en wellicht op andere manieren aan PR doet, dan denk ik dat een folder overbodig wordt.
                Internet is eigenlijk onmisbaar, zeker als vuurwerk verkooppunt. Een duidelijke, betrouwbare en goed werkende webshop zijn ongetwijfeld beter dan een papieren folder. Maar hoe wijs je mensen op de website? Dat kan met een folder maar ook met advertenties, banners, sandwichborden... Voordat je website je folder kan overnemen, moet je zeker zijn dat je klanten je website kennen en weten te vinden. Naar mijn idee kun je dus ook beter eerst zorgen dat je een folder bezorgt, als jong verkooppunt zijnde, waarin je je eigen website promoot. Wellicht is het uitgeven van een folder waarmee je niet kunt bestellen (geen bestellijst) een goede tussenstap?
                Laten we lekker link gaan doen!

                Comment


                  #9
                  Leuk topic.

                  Wij liefhebbers weten onze weg goed te vinden op het internet en de webshops. Toch vraag ik mij af of de buurman verderop in de straat, die er niet zo actief mee bezig is als wij hier, ook eerst het internet zal bekijken. Deze groep zul je "wakker" moeten maken dat er weer vuurwerk zal worden verkocht. Als in deze aankondiging (hetzij een daadwerkelijke folder, hetzij een simpele aankondiging) dan een webadres van een webshop staat zal men er misschien gaan kijken. Toch denk ik dat een folder dan gewoon meteen meer impact zal hebben bij die groep mensen. Ik als liefhebber blijf nog altijd graag de folders doorbladeren, om daarnaast het gemak van het internet te gebruiken om te bestellen en filmpjes e.d. te kunnen bekijken van de beoogde producten.

                  Comment


                    #10
                    Sowieso niet alléén een folder, de meeste mensen zullen eerst in de folder koekeloeren en daarna online bestellen. De tijd van het blaadje invullen en inleveren bij de vuurwerkwinkel heeft zijn tijd gehad.
                    Dus óf alleen internet, óf folder & internet.

                    Persoonlijk vind ik het wel wat hebben om lekker in vuurwerkkrantjes te lezen :P

                    Comment


                      #11
                      Folders hebben voor mij een bijna sentimentele waarde.
                      Kan me nog goed herinneren dat ik als kind de hele maand december niks anders deed dan folders doorspitten , lijstjes maken waar ik zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk kon krijgen. en elke dag even in je foldertje snuffelen.
                      Heerlijk

                      Tegenwoordig krijg ik mijn folders ook nog wel thuis en spit ze nog steeds met plezier door.

                      Maar door de groei van internet , de opkomst van forums, en online verkoop.
                      Denk ik dat dit fenomeen over een paar jaar wel zal verdwijnen.

                      Dus of het rendabel is voor een "klein verkooppunt"om een hele berg reclame te versturen die de nodige kosten met zich meebrengen.
                      is erg moelijk in te schatten.
                      Internet is tegenwoordig een goedkopere en efficientere methode om jezelf en je bedrijf te promoten dan via huis aan huis reclame.

                      Uit persoonlijk opzicht,
                      vindt ik het makkelijker om via internet te bestellen.
                      Je pakt je ideal erbij en hebt meteen betaald.
                      Meestal staan op de site van de verkoper de productfilms van het geen wat je wilt bestellen.weet je dus ook meteen wat je koopt.
                      Kortom :ideaal

                      Neemt niet weg dat folders toch ook wel een stukje reclame zijn voor je bedrijf , en dat Jantje van 10 de hele middag met zijn vriendjes precies hetzelfde doet als ik 15 jaar geleden
                      Papa en Mama kunnen er niet meer omheen, dus bestellen ze maar wat vuurwerk
                      voor Jantje.
                      Even a broken clock is right twice a day.

                      Comment


                        #12
                        Voor de omzet die ze zullen bereiken denk ik dat je aan informatie van een aantal freaks hier op 't forum niet zoveel hebt.
                        Dit zijn wel de mensen die het meeste geld uitgeven, maar in vergelijking tot de hoeveelheid mensen die ook naar de winkels komen voor wat potjes, zijn wij als freaks niet echt de hoofddoelgroep lijkt me.

                        De enige tip die ik kan bedenken is kijken naar de omzet die afgelopen jaar behaald is door middel van de folders, en die vergelijken met het aantal losse verkopen en bestellingen via de website.
                        Een beetje slimme ondernemer houdt dat wel ergens bij, dus dat moet geen probleem zijn toch?
                        Dan heeft de eigenaar een "hard" cijfer waarop hij(zij) een schatting kan doen wat er dit jaar aan inkomsten komen met folders, en daarop de keuze baseren.

                        Een 2e aspect om rekening mee te houden is: Reclame.
                        Ook al zou je misschien toch al via internet bestellen, of in de winkel willen kijken, zo'n folder door de bus krijgen is toch weer even zo'n moment waarbij de naam van de winkel door het hoofd van een potentiële klant gaat.
                        Naamsbekendheid is goud waard!

                        Dus, of het wel of niet verstandig is kan ik je niet zeggen, maar ik raad diegene aan om de factoren even goed te bestuderen, en daar een conclusie uit te trekken.

                        Comment


                          #13
                          Alle twee.

                          Ik heb nu 2 jaar via internet me bestelling gedaan.
                          Ideaal.
                          Netjes in een overzicht wat je hebt besteld.
                          Het wordt allemaal opgeteld, dus je weet gelijk wat de kosten zijn.

                          Maar.
                          De vuurwerkfloders is iets, wat ik niet kan missen.
                          Ieder jaar gaat rond begin november de ja/nee stikker van me brievenbus af.
                          En dan maar wachten totdat de door de brievenbus komen.
                          De vuurwerkfolder, heerlijk om ze door te bladeren met een kop chocomel en een stuk speculaas.
                          Pure prono voor pyro's vind ik het.

                          En als je dan een keuze hebt gemaakt om bij een bepaalde winkel te bestellen.
                          Ik ook leuk om daar even rond te kijken, als je je bestelling plaats.
                          De dummy's bekijken het sfeertje wat er een beetje hangt, bijpraten met de verkoper.

                          Daarvan krijg ik echt ballen van in me buik.
                          Eigenaardig, maar toch niet vies toch....
                          Kom zei de vis in de vissenkom.

                          Comment


                            #14
                            Online bestellen is gewoon handiger, ik denk dat de meeste dat wel met mij eens zijn.
                            Je hebt een handig overzichtje van producten in de webshop, in het winkelmandje rekent ie het automatisch goed uit en zonder de deur uit te gaan, heb jij je vuurwerk alweer besteld.

                            Maar folder is gewoon iets, lekker door dat ding heen bladeren, dingen aankruisen en er weer af.
                            Verklaar ons voor gek, maar het is een must have item in oud en Nieuwjaar periode.
                            Het leven is een feest!

                            Comment


                              #15
                              Ik zeg beide, ik weet dat nog lang niet iedereen via internet besteld. Deze personen doen dat dus in de winkel en dus via een folder of bestellijst. Een folder is het ideale middel om toch die extra naamsbekendheid te krijgen en mensen de gelegenheid te geven het assortiment rustig door te kijken.

                              Comment

                              Working...
                              X