PDA

Volledige versie bekijken : Promotie vuurwerkbril, smakeloos?



DsNL
4 november 2010, 20:41
Beste mede-freaks,

Dit spookt toch al een tijdje door mijn hoofd, de vuurwerkbril actie van vuurwerkbelgie.com. Opzich zou je denken, het is een prima actie, want ik ben ook zeer zeker voor promotie van de vuurwerkbril.

Maar deze reclame uiting is mij toch in het verkeerde keelgat geschoten.
Helemaal omdat ik deze banner ook op vwc tegen kwam:

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/zena_bril_468x60.jpg

Ik vind het smakeloos om Osama bin Laden te gebruiken bij een reclame uiting voor de veiligheid van vuurwerk. De vuurwerkperiode is weer aangebroken, de media praat weer over allerlei verschillende soorten "bommen". Hiermee geef je in mijn ogen bijna toe dat vuurwerk erg gevaarlijk is, bijna te vergelijken met bommen. Terwijl we juist van dat imago af willen!

En om Osama nou een prof te noemen, dat vind ik echt belachelijk!
Link:
http://vuurwerkbelgie.com/vuurwerkbril.php

Nu ben ik vooral erg benieuwd naar de reacties van de freaks hier, hoe jullie een actie als deze ervaren:)

Snutareen
4 november 2010, 20:43
Inderdaad, dit heeft toch weer een averechts effect op de reputatie van vuurwerk. De brillen gratis weggeven laat meer sporen achter lijkt mij.

magnolia
4 november 2010, 20:56
ik snap best dat ze osama gebruiken .
want dit lijkt het meeste op die sire recklame .
maar ik kan me ook best vind in jou mening dsnl .
want osama staat nou niet bepaalt positief bekend nee .
maar als dit verkeerd is hoe het dan wel volgens jou ?

p-aart-y
4 november 2010, 20:58
Mag ik vragen wat je dan van die campagne van "Laaf" vind? Daarin staan de terroristen ook centraal.

http://www.laaf.info/

DarkSoul
4 november 2010, 21:02
Deze campagne borduurt duidelijk verder op het concept van LAAF. Als je alle filmpjes van LAAF hebt gezien, snap je de humor van Osama in de banner. Maar heel veel mensen kennen de reclames van LAAf niet, of weten zich die niet meer te herinneren. Daardoor is deze banner compleet uit zijn verband gerukt. Mensen snappen de link met LAAF niet. Nu is de banner véél te vergezocht en slaat hij de plank compleet mis.

DsNL
4 november 2010, 21:05
ik snap best dat ze osama gebruiken .
want dit lijkt het meeste op die sire recklame .
maar ik kan me ook best vind in jou mening dsnl .
want osama staat nou niet bepaalt positief bekend nee .
maar als dit verkeerd is hoe het dan wel volgens jou ?

We zitten hier met vooral met een imago probleem. Een bril staat belachelijk, ik doe hem niet op. Of wat je hier ook vaak op het forum leest, ik doe voorzichtig met vuurwerk, mij over komt het niet.

Ik ben zelf voor gratis vuurwerkbrillen bij elke bestelling, ongeacht het bestel bedrag. Hier geef je mensen de kans om oogschade te beperken, zonder daarvoor kosten te maken. Maar om een imago omslag te krijgen, daar gaat veel tijd en geld in zitten. Kijk maar naar de BOB reclame, die uiteindelijk wel helemaal ingeburgerd is.

skyrider
4 november 2010, 21:14
De filmpjes van LAAF kennen we wel. Maar om osama bin laden,nou als promotie materiaal te gebruiken. Ik denk dat je daar eerder vraagtekens mee op oproept,dan dat je interesse wekt.

DsNL
4 november 2010, 21:15
Deze campagne borduurt duidelijk verder op het concept van LAAF. Als je alle filmpjes van LAAF hebt gezien, snap je de humor van Osama in de banner. Maar heel veel mensen kennen de reclames van LAAf niet, of weten zich die niet meer te herinneren. Daardoor is deze banner compleet uit zijn verband gerukt. Mensen snappen de link met LAAF niet. Nu is de banner véél te vergezocht en slaat hij de plank compleet mis.

LAAF komt mij zeer zeker bekend voor. Ook LAAF vind ik een belachelijk concept, hierin komt ook weer de link tussen bommen en vuurwerk naar voren. En Belgisch vuurwerk word ook als extreem gevaarlijk bestempeld.

Als ik kijk naar dit filmpje, vind ik het te belachelijk voor woorden, er word gewaarschuwd voor Belgisch vuurwerk, het vuurwerk is hier totaal niet de oorzaak van het ongeval. Maar de onverantwoorde manier van schieten is de oorzaak.:bonk:

http://www.youtube.com/watch?v=soUKzY6DZGM&feature=related

p-aart-y
4 november 2010, 21:23
Ikzelf heb geen problemen met deze manier van campagnevoeren maar ik had er ws zelf voor gekozen om de echte professionels uit te lichten. Bijv. de mensen uit de pyrotechniek of de slijpers in de industrie. Deze mensen dragen allemaal (als het goed is) oogbescherming.

Sunseeker
4 november 2010, 21:27
Ikzelf heb geen problemen met deze manier van campagnevoeren maar ik had er ws zelf voor gekozen om de echte professionels uit te lichten. Bijv. de mensen uit de pyrotechniek of de slijpers in de industrie. Deze mensen dragen allemaal (als het goed is) oogbescherming.

Maar dan zit je ook weer met het feit dat mensen niet weten wie het is.. Met welk persoon zou de buurman vuurwerk associëren?

p-aart-y
4 november 2010, 21:31
Maar dan zit je ook weer met het feit dat mensen niet weten wie het is.. Met welk persoon zou de buurman vuurwerk associëren?

Ik zeg ook niet dat ik alleen het hoofd zou laten zien...... Ik bedoel eigenlijk dat ik ze zou uitlichten terwijl ze hun beroep uitoefenen.

herdervriend
4 november 2010, 22:44
Dit heeft 1 simpele reden!

Campagnes helpen niet. Wij echte vuurwerk freaks met echt verstand van vuurwerk moeten eigenlijk zelf een campagne starten. Niet via een multimedia bron, maar door gewoon, op straat, op Oud & Nieuw, of de dag daarvoor (zolang onze hobby maar niet verziekt wordt), te verkondigen hoe het nou moet, wat veilig is en wat niet en dat stoer doen niet altijd de manier is om aandacht te krijgen. Kost niks, onze belastingcenten worden dus niet verbrand aan onzin en t zal een positief bericht in de media veroorzaken, omdat wij het initiatief nemen.

Als wij, met z'n duizenden de kinderen, de jeugd gewoon voorlichten op een realistische, vuurwerk liefhebbende manier, misschien dan dringen we door tot die mensen, waardoor dit soort campagnes niet meer nodig zijn en misschien de overheid eindelijk hersenen krijgen (overheid/nieuws, don't care), dat we hier praten over normaal vuurwerk en geen kernbommen.

Mensen vandaag de dag hebben namelijk geen theorie nodig, ze willen de praktijk meemaken. En, door middel van een actie door t land, rond oud & nieuw, zal dit allemaal vast goed komen. Belangrijkst is dan dat dit soort hatelijke campagnes niet meer nodig zijn.

Want, ze proberen t goed hoor, die organisaties, maar ze hebben gewoon geen hart voor vuurwerk. Dus, ze hebben er niks aan.

Het is t zelfde met de politie, ze doen t goed, ons bekeuren als we te hard rijden, maar zonder de dodelijke ongelukken zelf mee gemaakt te hebben, zonder een mede rijder die net zo fanatiek is, te ontmoeten, over te praten. Leert men vandaag niks meer.

T zal ook tegen de wat oudere mensen, die voornamelijk vuurwerk haten, laten zien dat wij jeugd, nog wel t leven waard zijn, inplaats van zoals zij altijd zeggen: Wat een rot jeugd etc.

Kijk, bepaalde groepen mensen zullen sowieso niet bereikbaar zijn, die kun je zelfs extreem bedreigen en ze luisteren nog niet. Maar voor die onwetenden, die kinderen etc. Is het echt een poging waard.

T belangrijkst is. Dit alles is simpel te regelen en kost niks. Uiterst wat zelf gekocht vuurwerk wat je sowieso wou besteden, hulp van je medemens en gewoon een duidelijke manier van uitleggen.

Ik bedoel, de scholen vandaag de dag besteden miljarden aan onzinnige praktijklessen, zelfstandig gedoe, maar, dat is nutteloos. Wij mensen zijn een ras dat samen wilt werken. Wij willen elkaar helpen, zelfs als we elkaar helpen, gewoon omdat dat zijn wie we zijn. We horen elkaar te helpen. En of dat nou een goed doel is of gewoon alleen voor vuurwerk, t maakt niks uit. Samen spelen is toch veel leuker dan alleen?

Ook vind ik dat er een algemene voorlichting voor ouderen, vuurwerk hatende of mensen die gewoon geen respect voor ons hebben, moet komen over waarom vuurwerk voor ons zo belangrijk is!

Zo, PM me maar als je me weer wilt aanvallen:)

poziloc
5 november 2010, 21:51
Even wat anders....heeft ook met imago te maken....wat dacht je van de labels van Lesli...met name het knalvuurwerk.
Lekker van die vage figuren erop....vind ik ook niet echt slim.

fred 810
5 november 2010, 21:59
http://img184.imageshack.us/img184/5116/suriname20063146nr7.jpg

Pas er mooi bij haha. Ik kan me er persoonlijk niet zo druk om maken, maar snap je punt wel DsNL

Rocketfreak
5 november 2010, 22:18
Even wat anders....heeft ook met imago te maken....wat dacht je van de labels van Lesli...met name het knalvuurwerk.
Lekker van die vage figuren erop....vind ik ook niet echt slim.

Volgens mij heeft Lesli niet van die rare labels toch? Of je moet de schrik je rotjes bedoelen..., of dat rotje met een gezicht (kanonslag TNT of zo iets...) :p

Maargoed, door deze actie zou ik juist eerder helemaal niet zo'n ding gaan dragen, als ik het nog niet deed... Ach ja, die marketing hè...

Cameo
6 november 2010, 08:24
Het is natuurlijk allemaal met een knipoog, dat weten wij. Zowel de labels als de campagne voor de brillen. Men probeert de massa (dus niet specifiek de liefhebber) te bereiken en daar worden verschillende tactieken op losgelaten. Ik denk dat vooral wij als liefhebbers hier aanstoot aan kunnen nemen, omdat het imago voor vuurwerk nu eenmaal gevoelig ligt.

Ik heb de banner overigens aan een paar kennissen laten zien en die moesten er wel om lachen. De link met imagoschade werd niet gelegd. De motivatie om een bril te kopen nam echter ook niet toe. De gemiddelde reactie was;"Ik sta toch alleen maar te kijken en steek zelf niets af.". En daar komt een minstens zo belangrijk aspect van de voorlichting naar voren; mensen moeten zich bewust worden dat als je bij vuurwerk aanwezig bent, je voorzorgsmaatregelen moet nemen. Los van de vraag of je zelf iets aansteekt.

Cameo

Jupilerfreak
6 november 2010, 09:52
Ik vind het mooi. Gewoon een beetje shockeren, prachtig!

Ik hoor trouwens anders niemand klagen over Wolff's Stalin Orgel. Stalin heeft meer doden op zijn dan Hitler en de katjoesja was een vreselijk vernietingswapen.

Richardus
10 juli 2011, 18:39
wordt misschien tijd dat ze 'ns een andere banner gaan gebruiken...