PDA

Volledige versie bekijken : Lvc Info & Stookshow / Een Avondje Bij Zena Olen



moontan
12 september 2010, 00:26
Lvc Info & Stookshow / Een Avondje Bij Zena Olen

Leuke Vuurwerkmensen Club info- en stookshow
Avondje uit bij Zena Vuurwerk Olen

Op initiatief van de tofste gepensioneerde vuurwerkmod van de wereld organiseert de LVC zaterdag 2 oktober bij Zena Vuurwerk in Olen een soort info-avond, die wordt afgesloten met een uurtje of 2 stoken. Het biedt de vuurwerkliefhebbers de kans de vriendin, moeder of andere vuurwerkonwetenden, te ontvluchten om samen een middag/avond lekker met vuurwerk bezig te zijn. Er wordt uitleg gegeven over de productie van consumentenvuurwerk, en het op een leuke manier combineren en afsteken van consumentenvuurwerk. Er zullen batterijen/pijlen worden ontleed, de toepassing van verschillende ontstekers wordt verklaard, manieren van doorlonten besproken etc.
Dit levert je geen certificaat van vuurwerkschieter op, hoogstens een van gezelligheid!
S’ avonds wordt er nog een soort demo geschoten met Belgisch consumenten vuurwerk. Niet alleen batterijen maar ook pijlen, knallers, matten en grondvuurwerk gaan de brand in. Het wordt ook geen demo in de zin van een show, maar er wordt gewoon lekker gestookt en getest. In die zin, is het dus een demo die anders is dan alle andere.
Wat ook anders zal zijn, is het besloten karakter. Bij Original Olen passen nu eenmaal geen duizenden mensen binnen. Om er bij te zijn, moet je jezelf aanmelden.
Je hoeft geen lid te zijn van de LVC. Er zijn ook plaatsen gereserveerd voor leden van AVP, VWM, VWC en FPM.

De kosten zijn 0 €. Je krijgt hiervoor:
• Koffie, thee, fris of bier
• Uitleg over het tof combineren en afsteken van consumentenvuurwerk door profschieter Ramon Palsma
• Een korte cursus van chemicus Tjark Bakker: hoe zit vuurwerk in elkaar?
• Een gezellige Leuke Vuurwerkmensen Clubdag

Datum: 2 oktober 2010

Programma:
16.00u De tap wordt geopend
17.00u Een kort praatje over de LVC en Zena Vuurwerk
17.15u Ramon Palsma verteld over de tips en trucs van consumentenvuurwerk
18.00u Tjark Bakker ontleed wat vuurwerk en verklaart de werking er van
19.00u Naar de wc, wat drinken, jassen aan en verzamelen
20.15u Prive demo met consumentenvuurwerk
22.00u einde van de Leuke Vuurwerkmensen Club info- en stook show

Locatie: Zena Vuurwerk(Original Fireworks)
Lammerdries Zuid 16a
2250 Olen, België

Aanmelden: bij de voorzitter van de LVC via email:

[email protected]
Let op, de ruimte in Olen is beperkt.

Als je jezelf niet op tijd aanmeldt, val je mogelijk buiten de vuurwerkboot.
Meld je alleen aan als je 100% zeker bent dat je ook werkelijk komt, anders ontneem je een ander de kans hierbij te zijn.

jawe
12 september 2010, 07:58
Een leuk initatief lijkt me een gezellige dag te worden,me aanmelding komt eraan.

sisser
12 september 2010, 08:44
Vermeld in je e-mail ook van welk forum je lid bent.
Het aantal plaatsen is echt heel beperkt er is dus veel kans dat je naast de boot valt. Je krijgt daar bericht over.
Je kunt ook niet een ander aanmelden, dat moet ieder lid zelf doen.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/11/1284206424-270.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3027065.html)


http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/11/1284205712-470.png (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3027026.html)

moontan
12 september 2010, 13:08
Ik heb mij inmiddels zelf ook aangemeld voor deze leuke avond.
Geheel gratis (op reiskosten na) en verzorgd waar vind je heden ten dage nog zo iets?

ylke
12 september 2010, 13:22
ik meld mij ook aan, geweldig

Ruben
12 september 2010, 13:28
En uiteraard ben ik ook aanwezig.

de knaller
12 september 2010, 13:38
Kan ik met iemand mee rijden? zo ja dan ga ik graag mee.

the cigarman
12 september 2010, 15:44
Ik heb mij bij deze ook aangemeld.
Dit wordt weer erg gaaf.
Ja, is het al 2 oktober........:wink:

smooky
12 september 2010, 19:30
Ik heb mij inmiddels zelf ook aangemeld voor deze leuke avond.
Geheel gratis (op reiskosten na) en verzorgd waar vind je heden ten dage nog zo iets?

He fred hoe ga jij erheen met het OV of?
Als je met het OV gaat zou er een mogelijkheid zijn om samen te reizen want je komt neem ik aan dan weer via utrecht CS.

koenie95
12 september 2010, 20:44
iemand die langs hilversum komt waar ik mee kan rijden?

MasterBsc
12 september 2010, 20:56
Ik zou hier erg graag bij willen zijn, alleen kan denk geen vervoer regelen. Misschien dat een vriend van mij gaat, die ook lid is van dit forum. Zou erg leuk zijn!

moontan
12 september 2010, 21:06
He fred hoe ga jij erheen met het OV of?
Als je met het OV gaat zou er een mogelijkheid zijn om samen te reizen want je komt neem ik aan dan weer via utrecht CS.

Ik kan gelukkig met iemand meerijden, met openbaar vervoer is het geen doen.
Volgens mij kom je nooit meer op tijd thuis met OV
:bye:

Sunseeker
12 september 2010, 21:08
Ik kan gelukkig met iemand meerijden, met openbaar vervoer is het geen doen.
Volgens mij kom je nooit meer op tijd thuis met OV
:bye:

Fred,

Zou je even naar de PM kunnen kijken betreft deze dag? :angel:

:bye:

Aftershock
12 september 2010, 22:01
Ik meldt me ook aan. Dit wil je toch niet missen!!

sisser
14 september 2010, 18:21
Ik meldt me ook aan. Dit wil je toch niet missen!!

Beter dan een avondje AVRO.:D

vwk-boy
14 september 2010, 19:56
Als ik met iemand zou kunnen meerijden Ik kan naar Den haag Delft Rotterdam Amsterdam Komen met de trein als ik met iemand vanaf daar kan meerijden iets verder is ook geen probleem Natuurlijk betaal ik Een deel van de benzine kosten.:)

Aftershock
15 september 2010, 00:07
Beter dan een avondje AVRO.:D

Zo is het maar net : Omroep Zena Olen Rocks the night!! :D

Golddigger
15 september 2010, 08:46
Mooi iniatief.

Maar ik zie dat de middag begint om 16.00, is er dan nog ruimte om ergens te eten ofzo?

Rembo
15 september 2010, 09:14
Mooi iniatief.

Maar ik zie dat de middag begint om 16.00, is er dan nog ruimte om ergens te eten ofzo?

Dat vroeg ik mij ook af ja!

Ik heb ook zeker interesse om te komen, zodra ik het 100% zeker weet dat ik kan, geef ik het definitief door.

Lijkt me een leuke bijeenkomst!:)

Golddigger
17 september 2010, 19:20
Ik zie dat er die avond ook een ander feest is van de LVC, maar dan in Leiden

LVC (http://partyflock.nl/location/73:LVC_Cultuur_Podium.html) haha :)

http://www.lvc.nl/read/concert/id/7725

moontan
17 september 2010, 19:25
Ik zie dat er die avond ook een ander feest is van de LVC, maar dan in Leiden

LVC (http://partyflock.nl/location/73:LVC_Cultuur_Podium.html) haha :)

http://www.lvc.nl/read/concert/id/7725

Haha, hij is goed :p
Vast een besloten party waar wij niet bij mogen zijn :p

Rembo
17 september 2010, 19:47
Haha, hij is goed :p
Vast een besloten party waar wij niet bij mogen zijn :p

Zouden die ook gaan knalle?:wink:

heartworm
17 september 2010, 22:17
Echt een super initiatief van Zena. Kan er zelf helaas niet bij zijn, maar als echte freak moet je hier toch bij zijn.

Golddigger
19 september 2010, 11:18
Dit staat op vuurwerkbelgie.com




Ik heb van Sisser begrepen dat er een mail/bevestiging komt wanneer de inschrijftermijn verlopen is (dwz als het "VOL" is).

Zijn niet alle plekjes bezet, maar wordt het erg kort dag, dan neem ik aan dat er eerder een mail onze kant op komt.

Even geduld nog dus (het lijkt nog ver weg... maar dat is het eigenlijk helemaal niet haha)

Greetz,

Gerrie

Rembo
19 september 2010, 11:24
Bedankt voor de info Jeroen!

Het lijkt allemaal inderdaad nog ver vooruit.. maar als je op de kalender ga kijken zie je toch dat de tijd zeer snel gaat ja!

Het is tenslotte a.s. woensdag nog maar 100 dagen tot oud&nieuw!:D

groeten

koenie95
19 september 2010, 11:51
iemand die langs Hilversum rijdt en mij op kan pikken?

the cigarman
19 september 2010, 14:25
Vraagje.
Ik heb vorige week zondag me aangemeld, maar ik heb tot heden geen bevestiging gehad.
Is dat bij de anderen die zich hebben opgegeven ook zo?

Rembo
19 september 2010, 14:32
Vraagje.
Ik heb vorige week zondag me aangemeld, maar ik heb tot heden geen bevestiging gehad.
Is dat bij de anderen die zich hebben opgegeven ook zo?

Post 24:wink:

We krijgen dus pas bericht als het "vol" is geboekt.

the cigarman
19 september 2010, 18:50
Post 24:wink:

We krijgen dus pas bericht als het "vol" is geboekt.

Oeps, sorry.

moontan
20 september 2010, 12:13
Ik heb van de directie van Original inmiddels begrepen dat alles vol zit nu en er geen nieuwe aanmeldingen meer mogelijk zijn.

sisser
20 september 2010, 12:39
Dat klopt Moontan het is vol en het niet meer mogelijk je hiervoor aan te melden.
Mensen die zich tijdig hebben aangemeld kunnen spoedig een mail bevestiging verwachten.

Aftershock
21 september 2010, 10:03
De bevestigingsmail is binnen!! Kom samen met mijn vriendin, maken we er een leuk weekendje van.... Tot 2 oktober mensen, Ik heb er zin in :D

Rembo
21 september 2010, 10:26
Ja ik heb hem ook binnen:)

Ook ik heb er ontzettend veel zin in!

sisser
21 september 2010, 10:29
Ja ik heb ze verstuurd.

Vuurwerkland-Steenbergen
21 september 2010, 10:37
Bevestiging ontvangen, heb er zin in!!! :D

ylke
21 september 2010, 20:14
Mij bevestiging is ook binnen zie jullie daar, heb er zin in.

Vuurwerkland-Steenbergen
21 september 2010, 20:15
Mij bevestiging is ook binnen zie jullie daar, heb er zin in.

Leuk je weer te zien dan Marco, gaat een gezellige en informatieve avond worden! :D

jawe
21 september 2010, 20:32
Heb m ook binnen,op naar een gezellig avondje mannen:)

knalpiraat
21 september 2010, 22:52
heb er zin in 1e keer dat ik met zoiets mee ga:)

Golddigger
22 september 2010, 08:43
Heb er zin in heren, leuk om iedereen straks weer te zien.

Dit heeft Sisser trouwens op vuurwerkbelgie.com neergezet


Naast drankjes zal Original ook voor wat belegde broodjes zorgen. Verwacht geen overvloed dus ben je een grote eter zorg dan zelf voor een MSP.
Meeting Survival Pakket.


De aanvang is om 4 uur en het lijkt me niet echt handig als iedereen zo'n anderhalf uur later de deur uitloopt om te gaan eten. Zoals gezegd zorgt Original voor wat belegde broodjes maar als dat je niet voldoende lijkt zorg dan dat ja iets te eten meeneemt, op die manier kan het geplande gewoon voortgaan.
Mensen die echt niet zonder een Big Mac kunnen zullen delen van het programma missen

Handigst dus om van te voren ook al wat te eten, zonde om iets te gaan missen!

3307
25 september 2010, 21:38
Ik heb een mini grill voor in de auto. Dan nemen we die toch mee, in combinatie met een paar pakken kant en klare broodje hamburgers en mini-pizza`s. :p

Ach, gewoon vooraf ff wat warms naar binnen werken op de heenweg, en een broodje op de zaak, daar moeten we het toch wel mee kunnen redden. Op oudjaarsdag zijn we ook altijd liever non stop bezig met vuurwerk, dat we niet eens aan eten denken.

sisser
27 september 2010, 15:30
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/27/1285584936-520.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3077626.html)


Tjark gaat dit doen met behulp van een prachtige power point presentatie op een scherm zodat het wel heel duidelijk wordt.


Naast Tjark is er ook de workshop van Ramon Palsma die jullie de fijne kneepjes van het werken met div. lont soorten zal uitleggen en hoe dat het verbinden van consumenten vuurwerk wordt gedaan. Ook hoe te werken met electr. onsteking en hoe je dan kunt steppen.

Met de demo zullen er flink wat vuurpijlen worden geschoten wat niet alledaags is en natuurlijk ook de nieuwste producten van Zena.

Een programma om van te watertanden denk ik zo.

Rembo
28 september 2010, 09:52
Hebben jullie dit al gezien? http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?p=284981

H.C. Pyrotechnics schiet zaterdag in Merksem om 22.30 uur een grote show op muziek. misschien is het leuk om hier naartoe te gaan na het programma. Het is ongeveer 20 a 25 minuutjes rijden van Olen naar Merksem. Ik heb begrepen dat dit vuurwerk zeker de moeite waard zal worden.

Misschien een leuke finale na het gehele programma:rolleyes:


Groet.

3307
28 september 2010, 18:45
Bedankt voor de tip! Dit is zeker het overwegen waard. En ze schieten ook nog eens tot 6inch, dus het zal vast geen klein showtje zijn.
Lijkt mij wel gezellig als we daar met een groepje naartoe gaan. Maar het wordt denk ik wel erg krap in tijd...

Rembo
28 september 2010, 18:56
Bedankt voor de tip! Dit is zeker het overwegen waard. En ze schieten ook nog eens tot 6inch, dus het zal vast geen klein showtje zijn.
Lijkt mij wel gezellig als we daar met een groepje naartoe gaan. Maar het wordt denk ik wel erg krap in tijd...

Nee klopt.. Ik heb begrepen dat deze show echt de moeite gaat zijn. En het is een pyromusical, H.C. pyrotechnics kennende word dat een toppertje.

Zo heb je wel een avondje vuurwerk zeg:D

moontan
30 september 2010, 22:02
En mannen: Hoe is de stemming? Iedereen beetje zin in zaterdag? Anders ik wel.
In de openingspost las ik dat de tap om 16.00 uur open gaat. Goede zaak en leuk binnenkomen.!!
Is er een deelnemerslijst bekend? Ik vind het wel leuk om te weten wie er allemaal komen.
Tot zaterdag allemaal.!!!

Vuurwerkland-Steenbergen
30 september 2010, 22:15
Gaat helemaal super worden Fred!

Ik heb er zin in! :D

Vinnievuurwerk
30 september 2010, 22:19
present , samen met nepfreak Donald .

Rembo
30 september 2010, 22:20
Jaja Fred ik heb er ook zeker zin in!!!:D

Word een geweldige avond!!

Aftershock
30 september 2010, 22:36
Present, met vriendin. We maken er een weekendje van :D

Heb er zin in!

Pieter
30 september 2010, 23:06
Aanwezig!

Vandaag eens bekeken wat er getest gaat worden zaterdag.
Een flinke lijst is het geworden. Voornamelijk de nieuwste cakes gaan de lucht in.
Ook gaan we de nieuwste pijlen eens de lucht in vlammen :)

Zie jullie zaterdag.

3307
1 oktober 2010, 00:17
Goed nieuws dat sowieso de nieuwe producten de nodige aandacht krijgen. Daar ben ik toch wel het nieuwsgierigst na. Vooral pijlen. :D

jawe
1 oktober 2010, 17:48
Uiteraard zin in:)
De tap die open gaat klinkt helemaal goed op naar een mooie avond:D
Tot morgen iedereen.

Ruben
1 oktober 2010, 18:04
Tot morgen iedereen! Heb er heel veel zin in.

sisser
1 oktober 2010, 18:05
Uiteraard zin in:)
De tap die open gaat klinkt helemaal goed op naar een mooie avond:D
Tot morgen iedereen.

Je moet wel een geldige Belse zuipvergunning tonen.:D

Corné
1 oktober 2010, 20:08
Je moet wel een geldige Belse zuipvergunning tonen.:D

Mag handgeschreven zijn.

Het belooft echt een prachtige meeting te worden.Vele liefhebbers van het kruit tesamen in de mooiste en sfeervolste vuurwerkzaak van Belgie.:p
See you all in Olen:bye:

Golddigger
1 oktober 2010, 20:33
Heb er ook zin in mannen...Ben alleen iets later samen met Ramon, denk dat we er rond half 6 zijn.

Tot morgen iedereen!

Fire Fox
1 oktober 2010, 20:36
Heb er ook zin in mannen...Ben alleen iets later samen met Ramon, denk dat we er rond half 6 zijn.

Tot morgen iedereen!

Als je mij morgen ziet, spreek me ff aan (over je vraag van ce ) ;)

jawe
1 oktober 2010, 20:38
Je moet wel een geldige Belse zuipvergunning tonen.:D
Die heb ik Jim al tijden:wink: dan moet het toch goed komen toch allee!:)
Zoals handgeschreven op z,n belgisch:)

Fire Fox
3 oktober 2010, 00:24
Wat was er vandaag toch in Olen, was onwijs druk in de winkel, en ik zag allemaal mensen met vuurwerkkleding lopen enzo ... :rolleyes:

Ruben
3 oktober 2010, 00:43
Wat was er vandaag toch in Olen, was onwijs druk in de winkel, en ik zag allemaal mensen met vuurwerkkleding lopen enzo ... :rolleyes:

Dat kwam omdat er op de terugweg bij Utrecht zowaar bijna een flink ongeluk gebeurde...:shocked:

de knaller
3 oktober 2010, 03:31
Dat kwam omdat er op de terugweg bij Utrecht zowaar bijna een flink ongeluk gebeurde...:shocked:

:shocked: Wat dan? Had je z'n haast om in Olen te komen?

Ruben
3 oktober 2010, 09:03
Terugweg... :p

moontan
3 oktober 2010, 09:05
Ik was gisteren aanwezig bij het avondje Zena Olen en ik wil hier een kort verslag van doen.

Zena Olen heeft gisteren op een uitstekende wijze aan klantenbinding gedaan.
Voltallige directie en medewerkers hadden hun vrije dag opgeofferd om ons van dienst te zijn, gratis catering ter beschikking gesteld, en daarnaast ook nog een volwaardig programma voor ons liefhebbers in elkaar gezet.

Het is een bijzonder leuke avond geworden en ik denk dat iedereen zich wel vermaakt heeft. Leuk ook om leden en crewleden van de grote websites gebroederlijk met elkaar om te zien gaan.
Interessante workshops over de werking van het vuurwerk en doorlondprojecten, mijn complimenten voor de heren presentators.

Ja en de klap op vuurpijl was natuurlijk de demo, op een grasveld in Herenthals, op een korte afstand van de schietlocatie.
Prima geschoten door Rob Bakker en Vincent, op drie verschillende posten.
1 post waar de pijlen werden geschoten, op een andere post werden de cake,s geschoten en op de derde post het knalwerk.
Het geheel werd afgesloten met een kleine, maar leuke finale.

Zelf was ik het meest onder de indruk van het knalwerk maar vooral het pijlenwerk.

Ik wil dit korte verslag afsluiten met dank aan en complimenten voor de directie van Zena Olen. Zij hebben met deze avond veel liefhebbers blij gemaakt en weer voor een enorme goodwill gezorgd.

Golddigger
3 oktober 2010, 10:01
Gister echt een topmiddag en avond gehad in Olen. Er hing een gezellige sfeer en we konden lekker l*llen over vuurwerk met zijn allen. Alles was op en top georganiseerd en er werd afgesloten met een leuke demo.

Vooral op de demo wat leuke pijlen voorbij zien komen, met flinke burstknal. Alleen vond ik de cakes allemaal wat tegenvallen, was voor mij veel 13 uit een dozijn.

Na de demo dachten we dat weer verzamelen was bij de winkel zelf. Alleen stonden we daar toch best lang te wachten, zonder dat er iemand kwam haha.

Iedereen bedankt voor een top avond, nu heb ik het oud&nieuw gevoel helemaal te pakken :D

ylke
3 oktober 2010, 10:25
Mijn complimenten aan Zena Olen en Ramon,en zijn mensen voor dit geweldige initiatief.
Leuke mensen gezien en ontmoet waarvan je alleen de nickname weet en niet het gezicht erbij had gezien en nu wel.
Ook Tjark Bakker bedankt voor de geweldige uitleg over de werking van het vuurwerk.
Catering was goed en als je te kort kwam aan drinken had je het aan jezelf te danken.
Persoonlijk was ik wel onder de indruk van het geweld van de vuurpijlen van Zena/Original, wat een klappen en grote bouqetten.

Dit is echt voor herhaling vatbaar.

the cigarman
3 oktober 2010, 11:09
Mijn verslag.

Lief dagboek.

Gistermiddag vanuit scouting naar Jawe.
Daar aangekomen snel wat gedronken en richting Olen.
Onnderweg lekker ouwehoeren over vuurwerk, vuurwerk en vuurwerk.
En al snel waren we in een Nederlandse enclave.:wink:
Jawel Orginal in Olen.

Daar aangekomen heb ik mee eerst blij gemaakt met uitgestalde producten.
Ik heb daar ook foto's van gemaakt en die zal ik ook posten.
En verder met een aantal mensen gepraat.

Toen was het tijd voor de uitleg van Ramon over doorlonten en verbinden van vuurwerk.
Ik heb daar helaas niet al te veel van meegekregen, mede omdat ik achteraan stond en de microfoon rare knallen :applause: maakte.
Wel jammer, moet ik zeggen.

Toen was het tijd voor Tjark om de uitleg van de werking van vuurwerk.
Zeer interesant en ook leuk om de foto's te zien, van de vuurwerk fabrieken.

Daarna was het tijd voor een broodje en drankje en gingen we naar Herentals.
De demo was erg leuk.
Vooral de matten en de losse knallers, was iets compleet anders dan de demo's in Nederland.
Ook grappig is, dat er geen lint gespannen hoeft te worden om de mensen op afstand te houden.

Vuurpijlen vond ik ook leuk om te zien tijdens een demo.
Ik moet zeggen, dat er zeer mooie pijlen bij zaten.
Vooral de Big 3 en de 7 slagen pijl vond ik mooi.
Er waren meer pijlen die ik mooi vond, maar ik ben helaas de namen vergeten.....

Na demo terug naar het huis van Jawe.
Waar ik en Jawe getrakteerd werden door de vrouw van Jawe, op aardappel kroktten en kaassoufle's.
Super en bedankt Jawe en de vrouw van Jawe.

Daarna ben ik naar me einge huisje gereden en gaan pitten.

Orginal bedankt voor het regelen en de organisatie.
Donald, Vincent en Rob, bedankt voor het schieten.
Iedereen die er was, bedankt voor de gezelligheid, zonder jullie....
En Jawe bedankt voor het meeliften, het was erg gezellig.

poziloc
3 oktober 2010, 11:15
Even een kleine correctie....ik heb niet geschoten op deze demo, maar de camera van Vin bediend

jawe
3 oktober 2010, 11:24
Hierbij wil ik de heren/dames van de organisatie hartelijk bedanken voor de gezellige en geslaagde dag.
Heb nog een aantal foto's gemaakt van deze leuke dag.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZDZ7E7Y.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWGKRAXZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHWU6PBI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAU388L6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMLTBEVO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SENEBO7I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUWNPTVU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRUJWF74.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A4ISEH6G.jpg

hardcore0438
3 oktober 2010, 12:26
Ziet er geweldig uit:) jammer dat ik fotograaf bij de kustmarathon was anders was ik zeker gekomen!

3307
3 oktober 2010, 14:47
Ik was gister ook aanwezig en heb mij prima vermaakt. De avond liep voor mijn gevoel anders dan ik in eerste instantie had verwacht aan de hand van het schema`tje dat vooraf kenbaar was gemaakt, en dat er niet werd gecontroleerd of degene die kwamen ook daadwerkelijk op de lijst stonden viel mij ook op. Maar verder was het een leuk en ook informatief avondje. Vooral de uitleg over de werking van vuurwerk vond ik de moeite waard en Tjark was ook de hele avond beschikbaar om de nodige vragen aan te horen en te beantwoorden. Mijn complimenten en waardering.

Één ding stoorde mij wel daarbinnen. Tijdens de uitleg over het doorlonten en de werking van het vuurwerk, gelukkig bij dat laatste al wat minder, zaten behoorlijk wat gasten met elkaar te ***len. Zal voor degene op dat moment best gezellig zijn, maar ga dan lekker buiten staan de volgende keer. Vervelend voor degene die zich staat uit te sloven en vervelend voor degene die serieus willen luisteren en kijken naar wat er wordt gedemonstreerd en uitgelegd.

Demo showtje was ook aardig. Vooral leuk om op een avondje zoveel vuurpijlen de lucht in te zien gaan. Van het meeste geschoten spul was ik niet echt onder de indruk. Integendeel. Sorry, ik blijf eerlijk. Maar lekker gezellig op een weilandje staan en een uurtje van alles de lucht in zien gaan, is altijd wel bevredigend voor freaks als ons. Spijtig dat het net op het laatste moment moest gaan regenen.

Aan de heren van Zena, bedankt voor de avond, broodjes en bier.

vincer
3 oktober 2010, 16:04
Één ding stoorde mij wel daarbinnen. Tijdens de uitleg over het doorlonten en de werking van het vuurwerk, gelukkig bij dat laatste al wat minder, zaten behoorlijk wat gasten met elkaar te ***len. Zal voor degene op dat moment best gezellig zijn, maar ga dan lekker buiten staan de volgende keer. Vervelend voor degene die zich staat uit te sloven en vervelend voor degene die serieus willen luisteren en kijken naar wat er wordt gedemonstreerd en uitgelegd.



Hier wil ik even op reageren, omdat ik denk dat het over mij gaat.
Als jij( of iemand anders) nou last heeft van dit voorval. Waarom stap je dan niet op mij( of iemand anders ) even toe en zeg je dit even? Dan word het probleem gewoon opgelost.
Nu ga je achteraf lopen zeuren, terwijl je op dat moment gewoon actie had kunnen ondernemen. Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je op dat moment niets zegt, hou dan hier ook gewoon je mond dicht.
Beetje jammer.

Torrr
3 oktober 2010, 16:17
Voordat dit uitmond in een discussie topic : houd het even bij het onderwerp aub !

@vincer : niet iedereen stapt namelijk even makkelijk op een ander af om hem op iets aan te spreken :)

On topic : ik lees leuke verhalen en ik neem mij dan ook voor om bij een eventuele volgende keer bij zoiets aanwezig te zijn. Top van Zena dat ze dit hebben georganiseerd.

Corné
3 oktober 2010, 16:40
Het was een kei geslaagde dag met veel blije en bekende gezichten.En het is zeker voor herhaling vatbaar.Hou 14nov vrij,want dat gaat HELEMAAL top en te gek worden!!
Nadere info volgt later.

ylke
3 oktober 2010, 16:42
Ben nu al nieuwsgierig.

3307
3 oktober 2010, 17:19
Nou Torr, ik wil graag toch even op Vincer reageren omdat zijn kritiek op mij onterecht is en ik op mijn beurt weer jammer vind.

Ik heb geen idee wie degene waren en of jij je dus terecht aangesproken kunt voelen, Vincer. Ik zat met mijn aandacht uiteindelijk meer bij hetgeen dat voor mij plaatsvond.
Dat ik op dat moment niet mijn mond open deed is omdat het storende element van het desbetreffende moment nog te overzien was. Ik zie dan niet echt de noodzaak in om mijn aandacht dat moment af te leiden van hetgeen dat mij interesseert naar andermans gedrag en een principieel gebeuren te maken van iets dat op dat moment voor mij persoonlijk geen praktische probleem oplevert, op een lichte irritatie na. Als dat wel zo zou zijn geweest dan had ik het wel degelijk ter plekke even opgelost.

Dat ik er achteraf toch nog even een opmerking over maak als kleine kanttekening is niet onterecht, omdat het meer een principieel punt van kritiek is, en dit een geschikter moment is om aan te kaarten. Ik snap dus niet zo goed wat er nou zo jammer is aan hetgeen dat ik gister heb "nagelaten" en nu kenbaar maak.

vincer
3 oktober 2010, 17:42
Ik vind dat je jezelf aardig tegen spreekt 3307, aangezien je zegt dat mensen buiten moeten gaan staan om te praten, (waarschijnlijk vind je het dus zo irritant, dat mensen maar weg moeten gaan), terwijl je weer hierboven zegt dat "het storende element van het desbetreffende moment wel te overzien was".

Ik laat het hier ook maar verder bij, heb geen zin in een discussie.

ylke
3 oktober 2010, 17:45
Voordat dit uitmond in een discussie topic : houd het even bij het onderwerp aub !

@vincer : niet iedereen stapt namelijk even makkelijk op een ander af om hem op iets aan te spreken :)

On topic : ik lees leuke verhalen en ik neem mij dan ook voor om bij een eventuele volgende keer bij zoiets aanwezig te zijn. Top van Zena dat ze dit hebben georganiseerd.

Dus ontopic graag

poziloc
3 oktober 2010, 19:07
Ben nu al nieuwsgierig.

Ik zal maar zeggen wat er gaat gebeuren....we gaan dan met z'n allen even de snippers oprapen met een knijpertje:D

vuurwerkfreak4live
3 oktober 2010, 19:13
Gister een super leuke dag gehad! Een aantal nieuwe freaks gezien en natuurlijk ook de bekende. De doorlont workshop was erg leuk maar vooral het verhaal van Tjark was interresant. Daarbij werd er eens wat dieper op vuurwerk ingegaan. We waren van alles voorzien en de sfeer zat er goed in.
De demo was erg gaaf zeker omdat er ook wat knalwerk werd afgestoken en de pijlen maakte het echt af. Een aantal pijlen gezien die ik nog niet kende maar ook de Big 3 die het weer echt goed doet! Helaas begon het op het einde van de demo te regenen en ben ik gestopt met filmen, de finale heb ik wel gefilmd.


Heren van Original Fireworks en van de Leuke Vuurwerk Mensen Club heel erg bedankt!

http://i51.tinypic.com/j5wb3b.jpg


Thunderboy bedankt voor het rijden! Het was weer gezellig.

Viva la Bang
3 oktober 2010, 19:35
Het ziet er naar uit dat jullie een topdag gehad hebben mannen. Original bedankt voor het organiseren van zo'n dag voor een aantal freaks. Hulde!
En natuurlijk erg leuk dat er ook pijlen en knalvuurwerk de lucht in zijn gegaan!

ylke
3 oktober 2010, 19:42
Ik zal maar zeggen wat er gaat gebeuren....we gaan dan met z'n allen even de snippers oprapen met een knijpertje:D

okee, dan neem ik mijn eigen knijper mee:p

poziloc
3 oktober 2010, 22:12
die ouderwetse houten schijnen het beste te zijn

moontan
4 oktober 2010, 00:06
Het was een kei geslaagde dag met veel blije en bekende gezichten.En het is zeker voor herhaling vatbaar.Hou 14nov vrij,want dat gaat HELEMAAL top en te gek worden!!
Nadere info volgt later.

14 november is een zondag, waar, wat en hoe :p
Ben benieuwd wat er gaat komen
Spannend Corne, maak ons gek!!!

Vinnievuurwerk
4 oktober 2010, 06:21
Ook ik heb Zaterdag een hele leuke dag meegemaakt.
het was leuk om zo veel (bekende) freaks bij elkaar te zien.
Original heeft het super geregeld kwa eten en drinken voor ons.
uitleg van Ramon en Tjark was super , alleen jammer das ze soms niet goed vestaanbaar waren. er was inderdaad veel geklets door het aanwezige publiek.
van de geschoten produkten heb ik weing gezien.
omdat ik de meeste zelf heb aan mogen steken.
maar "china Girl" vond ik een mooie pot.
Het was een supe rgeslaagde dag. Original bedankt voor de goede zorgen.

Rembo
4 oktober 2010, 08:11
Het was een zeer leuke en geslaagde avond! De presentaties waren leuk, ja er werd wat doorheen gepraat maar ach. Het was een erg gezellige avond.

De demo show was ook zeer geslaagd. Ik was wat minder gecharmeerd van de cakes maar de vuurpijlen vond ik erg goed!

Het was voor ons wel echt "dancing in the rain", stokken-regen dan wel te verstaan. 3 stokken kwamen toch wel gevaarlijk dichtbij waarvan 1 zich langs mijn broek op de voet van Ramon stortte.:shocked:

Ik begrijp nou waarom er geen pijlen worden geschoten tijdens shows:rolleyes:

Groeten:bye:

Aftershock
4 oktober 2010, 09:46
Ik heb ook genoten van de zeer geslaagde meeting en stookshow.
Was iets later dan gepland, heb echter Tjark zijn uiteenzetting nog wel mee kunnen krijgen.

Zoals eerder al gezegd, op alle fronten was weer goed aan ons gedacht. Drinken Broodjes en zoetigheid waren er in overvloed.

De demo was super. De nieuwe producten vielen zeer goed in aarde De Happiness en Shining Golden Tiger en China Girl zijn in zeer positieve zin opgevallen. De pijlenpakketten waren zonder uitzondering toppers. Cosmopolitan, WeekendRacer en last but absolutely not least: de Space Flyers. Wat een pijlen :D


Ik dank iedereen va Original en de LVC crew voor het mogelijk maken van deze gezellige meeting en demo middag en avond.
Het was heel tof om weer bij te praten. Mijn vriendin heeft zich ook goed vermaakt en vond het leuk om te weten waar ik het over heb als ik over meetings praat.

sisser
4 oktober 2010, 11:39
Alles wat Zena/Original organiseert wordt telkens een waar feest voor de echte vuurwerk liefhebbers. Zo ook was het met deze LVC stook/info meeting in Olen.
Het was weer smullen voor de vele bezoekers van deze meeting.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-52.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097551.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-528.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097557.html)


Voor aanvang werd er eerst flink geshopt want je komt natuurlijk niet elke dag in zo’n goeie vuurwerk winkel. Het was ook een weerzien met bevriende en nieuwe pyro’s

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-50.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097549.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-51.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097550.html)

Ramon trapte af met een kort vriendelijk welkomst woordje waarna het evenement begon met een prima uitleg door Ramon Palsma over de verschillende manieren om consumenten vuurwerk door te lonten wat toch ongekende mogelijkheden toonde.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-517.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097556.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-514.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097553.html)


http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-515.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097554.html)

Tjark Bakker pakte zijn uitleg over vuurwerk productie gedegen aan met een frisse Jip & Janneke Power Point presentatie wat de toehoorders een goed inzicht gaf in het onderwerp.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286176160-380.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097728.html)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/04/1286172763-53.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3097552.html)

De catering was overvloediger dan verwacht en zo stonden de meeters gezamenlijk stevig op de kadetjes te kluiven en niemand vertrok naar Max Donald.

Toen de duisternis inzette werd er onder fikse belangstelling voor de deur van de Original winkel wat klein spul gestookt.

http://www.youtube.com/watch?v=6fhbnRSuoxM

Daarna ging het in een colonne op naar een weiland bij Herentals waar we werden opgewacht door het stookteam. Matten , knallers, pijlen en een hele serie van de budget potten gingen er de lucht in.
Zelfs op deze openvlakte waren de matten ongekend hard. De pijlen verbaasden iedereen met hun enorme burst knallen en prachtige effecten. Onverwacht was ook het effect dat er uit deze klein geprijsde potjes kwam.
De demo werd vlot geschoten en afgesloten met een leuke mini show.

Na al dat geknal vertrok een aantal bezoekers snel richting huis of naar een volgende show, zelf bleef ik met een flinke groep achter op het weiland om gezellig na te kaarten.

Het was weer voorbij en het was een super meeting, gezellig, goed verzorgd, informatief en uniek. Dat gebeurd alleen bij Zena/Original weten de insiders intussen.

Ik wil Zena/Original, LVC, alle verdere medewerkers en bezoekers hartelijk bedanken voor hun bijdrage wat het weer een gezellige top meeting maakte.

Torrr
4 oktober 2010, 12:14
Bedankt voor deze post en mooi om te zien hoe jullie allemaal vol aandacht staan te luisteren naar hetgeen wat daar wordt uitgelegd. Tevens vind ik het prachtig om enkele bekende gezichten te herkennen :)

the cigarman
4 oktober 2010, 16:10
Ik heb zaterdag een x aantal foto´s genomen van de winkel.
Klik en geniet. (Of niet.)
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=17516

Foto´s van de demo volgen......

sisser
4 oktober 2010, 16:16
Is dit nu wat hijacken wordt genoemd?:frusty:

moontan
4 oktober 2010, 23:04
Leuke Vuurwerkmensen maken van meeting een succes

Eigenlijk zijn alle LVC meetings tot nu toe een succes geweest. Al moeten we kruitsnuiven met een halve grondbloem en een pakje mini knalerwten, zo veel vuurwerkliefhebbers bij elkaar is een garantie voor een berg gezelligheid.

Vanaf 16.00u stroomden mensen binnen en toen om 17.30 de demonstraties van Tjark en Ramon begonnen, was het volle bak.
In de winkel hebben we wat rubbing bangs aangestoken en op de parkeerplaats een paar stadiofakkels en grondbloem XL.

Rond 20.00 zijn we in Herentals op een veldje gaan stoken. Er werden bijna geen grote batterijen afgestoken maar vooral van de nieuwe budget batterijen van rond de 10€. Wat we al wisten, hebben we nu op video vast kunnen leggen: de prijs/kwaliteit verhouding van de kleine potjes is helemaal top.
Verschillende matten zijn ook de brand in gegaan. In onze ogen is de Colouful Kings Cracker de enige echt hardste mat van Belgie. De 100.000 gaat ook als de brandweer: mooi tempo en super harde, doffe knallen.

Qua pijlen waren de Cosmopolitan, Super rocket assortiment, Z08, Z09, Z10, Big Three maximaal goed. Van de nieuwe, onbekende pijlen vielen de Weekend Racer en Space Flight op. De Spaceflight kost maar 17,50€ en dan krijg je 5 pijlen met een loeiharde burst.

Afzetlinten en andere veiligheidsmaatregelen waren met dit intieme en betrokken clubje helemaal niet nodig. Koekenbakkers die altijd de sfeer verpesten hebben we zaterdag helemaal niet gezien. Leuk dat het ook zo kan! Wat ons betreft is dit zeker voor een herhaling vatbaar.

Bij deze willen we iedereen, die een bijdrage heeft geleverd, vriendelijk bedanken: bedankt. Dus.


http://www.vuurwerkbelgie.com/nieuws.php

de bijgaande foto is gepikt van Jawe, die deze op vuurwerkcrew had gepost.
http://www.vuurwerkbelgie.com/cm/nieuws/lvc_meeting640.jpg

Sniper
5 oktober 2010, 18:46
Was zeker een hele leuke avond! Original had het weer super verzorgd.

De workshops waren zeer interessant en zeer leerzaam. Bij de doorlont workshop van Ramon was het leuk om toch weer eens een andere techniek van doorlonten te zien. Heb vooral genoten van de workshop over de werking van vuurwerk van Tjark.

De demo was goed maar af en toe wel wat slordig (b.v. soms werd product A afgeroepen terwijl product B ontstoken werd), dat is misschien een verbeterpuntje.

Ik was vooral onder de indruk van de burst van de pijlen. Daar werd ik helemaal blij van :D.

Heb overigens filmpjes geschoten, deze zijn hier (http://www.youtube.com/sniperpyrofreak) en hier (http://www.avpvuurwerk.nl/forum/topic/22353/) te vinden.

Golddigger
15 oktober 2010, 17:54
Het was een kei geslaagde dag met veel blije en bekende gezichten.En het is zeker voor herhaling vatbaar.Hou 14nov vrij,want dat gaat HELEMAAL top en te gek worden!!
Nadere info volgt later.

Dit stond in de mail die ik vanmorgen had ontvangen van Zena....


Original Fireworks consumentenvuurwerkshow in Herentals
Zondag 14 november a.s. schiet Original Fireworks een vuurwerkshow in Herentals. Aanvang omstreeks 17.30 uur.
Bij Zena Vuurwerk in Olen maken we er weer een klein feestje van: een hapje en drankje zullen klaar staan en er zijn ook verschillende korting acties. Meer info hierover volgt

ylke
18 oktober 2010, 12:41
Zag net op LVC dit bericht staan gepost door SISSER:

Zondag 14 nov. a.s. gaat Original een show schieten met over de 100 consumenten batterijen op het voetbalterrein van

VC Herentals
Herenthoutsesteenweg 118
2200 Herentals

Dit is op korte afstand van de winkel.
Deze show heeft een beetje variabele starttijd maar het zal rond 17.30u. zijn

En zoals Lesley zegt zal het een peperige show worden waarin het gas er flink op zal gaan.
Je hoeft je niet door een regenbuitje te laten weerhouden om te komen want hier zit je op een overdekte tribune met een prima zicht op het vuurwerk.

Vooraf aan de show zal er in de winkel in Olen een gezellige meeting worden gehouden. Tijdens deze meeting is er gelegenheid tot kopen en hoe, Original gaat flink uitpakken met spectaculaire acties. Zorg dus dat je je plastic meeneemt want dit beloofd wel heel speciaal te worden.
Zoals altijd zal er natuurlijk weer goed voor een natje en een droogje worden gezorgd zodat je inwendige freak ook niets tekort zal komen.

Gelijk met een dikke stift in je agenda kalken en zorgen dat je dit niet mist.

http://img140.imageshack.us/img140/5402/zenax.jpg (http://img140.imageshack.us/i/zenax.jpg/)

bron: http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/index.php?showtopic=5152