PDA

Volledige versie bekijken : Vragen aan Bonfireworks 2010



Richardus
5 januari 2010, 07:04
Ok, een nieuw bezoek over een maand, en dus tijd voor nieuwe vragen.

1. Zijn er plannen de collectie uit te breiden, en zal dat weer in de vorm van dit soort wereldcakes zijn, of zijn er ook plannen voor pijlen bijvoorbeeld?
2. Hoe vond Bonfireworks zelf de levering van goederen gaan? Er waren wat probleempjes met de Great Wall Of China en er waren geluiden over problemen met de levering aan winkeliers. Hoe heb je dit zelf ervaren, en hoe gaat dat volgend jaar aangepakt worden?
3. Waar zit die fabriek waar je zo goedkoop en klein dit geweldige spul laat maken?! Hahaha, flauw, hoef je niet te antwoorden. We staan allemaal versteld, dank voor 't mooie spul!

Richardus
5 januari 2010, 16:36
* Was de Colorful Sky nou inderdaad afgekeurd? Komt er nog een aangepaste versie van, een nieuwe poging? Of een andere horsetail-cake, of andere fanshapes?
*Daar is er eigenlijk maar eentje van hè, waaiercakes, beetje weinig. Ik snap dat ze wat duurder zijn vanwege productie- en transportkosten, maar dat is een mooie fanshape wel waard. Ach, lukte met New Kid On The Block toch ook goed een vette én betaalbare waaier neer te zetten!

ilvan
5 januari 2010, 16:39
- Komen er meer winkels? De vraag hiernaar is groot!

- Komen er nieuwe producten, zo ja, wat voor soort nieuwe producten?

- Waar willen jullie je op richten. Voledig op de effecten, de klant, de prijs of kwaliteit?

3xh
5 januari 2010, 17:21
heb genoten van bonfirewoks dit jaar!
maar staat er een uit brijding van de budget cakes tot 23,75 op de planning voor dit jaar?
mogen we nog wat waaiers verwachten?
en hoe gaat het met julie verder in het jaar van de ce keur merk?
en wat voor invloed gaat dat hebben op de prijs?
mvg 3xh

cass
7 januari 2010, 18:51
De populariteit van Bonfire is na deze jaarwisseling groot, zeker onder de freaks.

1. Hoe denkt Bonfire de ongetwijfeld grote vraag volgend jaar aan te kunnen?
2. Hoe gaat Bonfire de huidige kwaliteit handhaven en B & W-achtige toestanden (veranderde uitwerkingen in nieuwe badges die over het algemeen onaangekodigd komen en niet positief zijn) voorkomen?

Als het Bonfire lukt om deze problemen het hoofd te bieden zal ik zeker een groot deel van mijn budget aan hun produkten besteden.

heartworm
8 januari 2010, 01:05
Bon, Ik heb erg van jullie cakes genoten. Zaten echt meerdere pareltjes bij!
Graag zou ik van jullie nog 4 cakes zien met de volgende effecten:

- Een met jellyfish zoals Tequila (Zena) of Hit me (Pyroshopper
- Een met Huilers. Neem de Sky Screamers als v.b. zou'k zeggen.
- Een met mines only I shape (In paars, Rood, Geel, Oranje, Roze en blauw b.v.) in de 23,75 euro lijn.
- Een met Spinners (Draco van Meester of Fire Emblem van Royal)

Als jullie dat doen, ben ik bang dat ik volgend jaar voor 1000 euro aan Bon cakes ga halen...



De populariteit van Bonfire is na deze jaarwisseling groot, zeker onder de freaks.

1. Hoe denkt Bonfire de ongetwijfeld grote vraag volgend jaar aan te kunnen?
2. Hoe gaat Bonfire de huidige kwaliteit handhaven en B & W-achtige toestanden (veranderde uitwerkingen in nieuwe badges die over het algemeen onaangekodigd komen en niet positief zijn) voorkomen?

Als het Bonfire lukt om deze problemen het hoofd te bieden zal ik zeker een groot deel van mijn budget aan hun produkten besteden.

Bert
8 januari 2010, 08:39
Persoonlijk zou ik ook graag een uitbreiding van het assortiment zien, mijn vraag is dan ook of er andere producten opgenomen worden in het assortiment? Producten zoals pijlen en fonteinen zou ik graag zien, als de kwaliteit van de cakes ook in deze producten zouden terug komen dan zou het echt super zijn.

Daarnaast heb ik nog een opmerking, Bonfireworks is echt super vuurwerk en daarom graag complimenten doorgeven aan de eigenaar! Aankomende jaarwisseling zal mijn collectie weer voor het grootste deel uit dit vuurwerk bestaan.

(even nogmaals ter bevestiging, ik ben niet Bert van Bonfireworks)

RaideR
8 januari 2010, 09:31
1 Punt wat ik even wou meededelen, is dat ik echt Super tevreden was over het vuurwerk van Bon. Ik had ook het nodige pro line spul maar de meeste cakes van 23,75,- kwamen boven ALLES van pro-line uit :D!

Dan vraagjes :D

- Is er al iets bekend qua prijsstijgingen o.i.d? want op dit moment is echt bijna alles ongelooflijk goed geprijs t.o.v. van andere merken :).

- Is er planning voor kleine vuurwerkpakketten (vooravond paketten) met gewoon wat kleinere cakes met minder shots maar nog steeds die goede uitwerking :D?

ronobo
8 januari 2010, 12:07
uit een redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat de prijzen aardig omhoog zullen gaan wat is hiervan waar?

Anthony bomb
8 januari 2010, 13:04
Ik zou graag een flinke huilpot willen zien zoals bijvoorbeeld ADHD van MARIJN, of de oude Skyscreamers van Skyline, maar dan met een kwaliteits/prijsverhouding zoals we die van Bonfireworks gewend zijn (below de 40 euro zegmaar)

Ook een cake met spinning tail to colour peony (of eventueel een spinning to salute) zou ik erg waarderen.

Ik denk dat op deze manier de collectie nóg aantrekkelijker wordt dan dat deze al is :) In hoeverre zou dit mogelijk zijn?

Bonfireworks heeft in elk geval me hart veroverd en krijgt van mijn de gouden troffee op de nummer 1 :)

looney
8 januari 2010, 13:35
Ook de vraag of de prijzen gelijk blijven. Met zulk mooi vuurwerk als Bonfireworks wat zo lekker geprijsd is hoef ik dan namelijk voor gewoon siervuurwerk absoluut niet meer naar het Buitenland!

Ik denk wel dat jullie het alleen bij cakes moeten gaan houden.

leo303
8 januari 2010, 14:18
- Komen er meer winkels? De vraag hiernaar is groot!
Dat ligt denk ik vooral aan de winkeliers zelf. Zij bepalen of ze Bon gaan in- en verkopen. Maar gezien de louter positieve berichten omtrent Bon denk ik dat het wel goed gaat komen in 2010 :wink:


- Komen er nieuwe producten, zo ja, wat voor soort nieuwe producten?
Ben ik ook, net als velen, zeer benieuwd naar!
Salutecake erbij? Meer waaiers? Mixed effects cakes? Dikke mines? Schelle fluiters? :D

Ik hoop alleen wel dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.

Gerwin
8 januari 2010, 14:37
Aangezien zga alle toppers van bon dit jaar uitverkocht waren hoop ik toch echt dat er niet gesleuteld word! Zie je erg vaak dat bij nieuwe partijen in de meeste gevallen slechter zijn :(

EschR
8 januari 2010, 15:57
Het enige wat mij wat uitmaakt is of de prijzen en kwaliteit gelijk blijven.

Mocht dit het geval zijn dan bestaat mijn collectie volgend jaar vrijwel volledig uit Bonfireworks spul.

moontan
8 januari 2010, 16:16
Bedankt voor al jullie goede en zinvolle vragen en opmerkingen tot dusver.
Ze worden allemaal meegenomen in het overleg eind deze maand

Persoonlijk heb ik geen vragen die tot dusver nog niet gesteld zijn.
Maar wel de wens die aansluit op Escher zijn opmerking, kwaliteit en prijs gaarne intact laten, dan bestaat ook mijn collectie dit jaar voor een flink deel uit Bonfireworks

Mek
8 januari 2010, 16:43
De Great Walls of China....hier mag van mij(fors) aan gesleuteld worden.
Ik ben zelf gek op mines , maar deze waaier vond in werkelijk Bonfire onwaardig.
De rest van Bonfire, behoort gewoon tot de TOP van NL ......subliem , awesome ,great !

moontan
9 januari 2010, 00:20
uit een redelijk betrouwbare bron heb ik vernomen dat de prijzen aardig omhoog zullen gaan wat is hiervan waar?

Ik heb het aan de meest betrouwbare bron gevraagd, namelijk aan Bert van Bonfireworks zelf. Jouw "gerucht" over grote prijsstijgingen klopt van geen kant.
De prijzen zijn grotendeels afhankelijk van de materiaal-, loon- en productiekosten in China, transportkosten (zee/land) en de stand van de dollar. Als er dus niets wijzigt het komend jaar, blijven de prijzen ook gelijk. Helaas heeft Bonfireworks op deze kostenontwikkeling geen vat, zowel in positieve als in negatieve zin.

3xh
9 januari 2010, 03:38
fijn te horen fred!
nou hopen dat de economie niet al te hard groeid in 2010:D dan profiteren wij er ook van:D

en over nieuwe producten gesproken.
wat bon wel niet met 15 gram per tube kan doen......
laat staan met 50gram......JA IK WENS SINGEL SHOTS ALLA 2 INCH:D(natuurlijk voor een schappenlijke prijs)
maar aan de andere kant, als die effecten net zo goed worden als bon in de cakes laat zien, ben ik berijd om er extra voor te betalen!

ook zie ik graag een Camaro king of een Fire flower bij bon verschijnen!
maar ik ben uit gekeken op het blauw:D
zie liever brocade crowns met colour tips op het einde!
maar ik draaf net te ver door!

Richardus
9 januari 2010, 08:58
of eens goud met rood...mooie combi die je te weinig ziet. Iedereen is gericht op dat goud met blauw, terwijl met rood me heel stijlvol en Chinees lijkt. Rode mines, rode parels tussen de brocades... Heb je zo een nieuwe topper te pakken.

teun48
9 januari 2010, 09:02
Heb er spijt van dat ik dit jaar geen bon heb gehaalt, maar dat maak ik dit jaar wel goed. :)

Mijn lijkt een cake me paarse mines en daarboven een groot zilver blink boeket. Dat lijkt me prachtig! :D

Richardus
9 januari 2010, 09:06
Vraag: is Bonfireworks, indien het geval, alweer volop bezig met nieuwe producten te testen, in te kopen etc. (wat altijd al heel vroeg aan de gang schijnt te zijn) of worden soort tips als hier gegeven zelfs nog voor de komende jaarwisseling in beraad genomen? Anders vast wel voor latere plannen toch :D Inspiratie genoeg hier :)

heartworm
9 januari 2010, 10:19
Mek, wat ging er bij jou fout dan?

Bij mij ging hij 2 keer goed af. Veel beter dan op demo's omdat je er misschien 10 meter vanaf staat. Timing was ook perfect. In de finale per 2 geschoten, en de individuele mines deden niet veel onder voor die van de Niagara falls van Brothers.



De Great Walls of China....hier mag van mij(fors) aan gesleuteld worden.
Ik ben zelf gek op mines , maar deze waaier vond in werkelijk Bonfire onwaardig.
De rest van Bonfire, behoort gewoon tot de TOP van NL ......subliem , awesome ,great !

Blitzzz
9 januari 2010, 11:09
of eens goud met rood...mooie combi die je te weinig ziet. Iedereen is gericht op dat goud met blauw, terwijl met rood me heel stijlvol en Chinees lijkt. Rode mines, rode parels tussen de brocades... Heb je zo een nieuwe topper te pakken.

Het rood met goud ziet er in de Investigate van Hardix i.i.g. heel goed uit:)

Richardus
9 januari 2010, 11:41
maar die heeft nog blauw met crackling, en het rood is me niet krachtig genoeg.

Doel meer op een Sniper of Camuro Blast achtig iets, en dan met helder (of juist wat warmer rood, maar wel duidelijk) rode parels. En vooral rode mines eronder, da's mooi.

Maar goed, 't gaat hier om vragen aan Bonfireworks, niet ideeën voor cakes :D

DSey
9 januari 2010, 12:30
Misschien kunnen er pakketten samengesteld worden uit bestaande cakes en die dan voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden? Beetje hetzelfde idee wat ze bij Pronk doen. Hele collectie/lijn lijkt mij namelijk wel erg leuk en ligt toch al wel enigszins in de planning. :D

Snutareen
9 januari 2010, 12:42
maar die heeft nog blauw met crackling, en het rood is me niet krachtig genoeg.

Doel meer op een Sniper of Camuro Blast achtig iets, en dan met helder (of juist wat warmer rood, maar wel duidelijk) rode parels. En vooral rode mines eronder, da's mooi.

Maar goed, 't gaat hier om vragen aan Bonfireworks, niet ideeën voor cakes :D

Ik denk zelf dat die combinatie weinig wordt toegepast omdat een brocade een relatief donker effect is. Rood is een vrij felle kleur, en zo is het goud weer wat minder goed zichtbaar. Blauw daarentegen is niet zo fel, en kan zo goed met goud overweg.
Nu mijn vraag: Is Bonfireworks nog van plan een knalcake in het assortiment op te nemen?

moontan
9 januari 2010, 13:08
Vraag: is Bonfireworks, indien het geval, alweer volop bezig met nieuwe producten te testen, in te kopen etc. (wat altijd al heel vroeg aan de gang schijnt te zijn) of worden soort tips als hier gegeven zelfs nog voor de komende jaarwisseling in beraad genomen? Anders vast wel voor latere plannen toch :D Inspiratie genoeg hier :)

Richard, hele goede en interessante vraag
Ik denk dat je tot aan september invloed kan uitoefenen op het assortiment van Bonfireworks. Immers dan moet in China worden geproduceerd en de spullen moeten naar Nederland worden verscheept.
één ding is 100% zeker: Bonfireworks houdt heel veel rekening met de wensen van de liefhebbers zoals die op dit forum samenkomen.
Bert van Bonfireworks heeft een jaar lang alle topics op dit forum grondig bekeken om te kijken wat liefhebbers mooi vinden.
De oriental collectie is daar het bewijs van.
Wat ik persoonlijk niet kon weten is dat de collectie uiteindelijk ook zeer scherp geprijst zou gaan worden.
Al deze factoren verklaren volgens mij het grote succes van Bonfireworks.

Torrr
9 januari 2010, 13:38
Wat ik persoonlijk niet kon weten is dat de collectie uiteindelijk ook zeer scherp geprijst zou gaan worden.
Al deze factoren verklaren volgens mij het grote succes van Bonfireworks.

Dat is inderdaad iets wat natuurlijk een hele goede combi was van Bonfireworks, betaalbare en goede producten.
Hopelijk zien we dit jaar in hun vuurwerk geen prijsverhoging terug en blijven ze stevig met hun benen op de grond staan. Nog goedkoper zou natuurlijk nog mooier zijn...... even een stille hint, Bert van Bonfireworks leest tenslotte mee :D

Richardus
9 januari 2010, 15:07
Nog goedkoper...zoals Moontan al het antwoord van Bert doorgaf, is dat afhankelijk van de productie- en transportkosten. En hij wil er zelf natuurlijk ook nog een boterham aan overhouden. Dus denk dat het al behoorlijk aan de bodem zat qua prijzen, vond ik in ieder geval wel te merken :D

Mooi, Moontan, hoe Bert onze adviezen ter harte neemt en dat hij er nog iets mee kan voor dit jaar. Als hij slim is, en dat zal wel gezien van Bonfireworks, leest hij ook in de andere tiptopics aan andere importeurs lekker mee. Inspiratie opdoen, graantjes meepikken :D

Nog wat persoonlijke wensen/voorkeuren dan maar?
* begin maar gewoon niet aan knalcakes. Daar is onderhand zoveel keus in dat het me nauwelijks nog toegevoegde waarde lijkt voor Bonfireworks. Of je moet met iets héél opvallends, ook qua prijs, op de proppen kunnen komen. Een Jorge BS120 of BS100 maar dan voor consumenten, in die richting zul je nog wat kunnen bereiken.

* wat ik eerder genoemd zag: een minescake. Eentje in fanshape met verschillende felgekleurde mines. Oplopend tempootje...Prachtig.
* een voordelige cake met enkel tails. Met kleur. Fanshape kan mooi zijn, zeker als je 'm z-shape en mss zelfs kruislings laat schieten, maar i-shape kan ook mooi zijn
-> laatste twee zijn liefhebberdingen die je gewoon in vuurwerkland nauwelijks aantreft omdat er geen massale vraag naar is. Wij freaks weten er wél raad mee!

* Sowieso: betaalbare fanshapes. En originele. Vooral spelen met de schietrichting zien we nog te weinig. Daar kun je écht mee opvallen! Z-richtingn afwisselen, laten kruisen, van binnen naar buiten, buiten naar binnen, dat soort geintjes. Icm goede prijzen, je bekende heldere kleuren en goedgevormde effecten kunnen dat krakers van de bovenste plank zijn.
* een goede blinkercake, met enkel blink-boeketten, niks anders. En dan in diverse kleuren, grote blinkboeketten. Rooitje van Marijn komt in de richting, maar er is veel meer mee mogelijk.
* en de Colourful Leaves moet natuurlijk een herkansing krijgen: een mooie horsetail cake.

That's all for now :D Fijn om te merken hoe een medeliefhebber de wensen en tips ter harte neemt, en zo geweldig vuurwerk op de markt zet. Dat oogst succes, dat blijkt maar weer. Bedankt, en geniet van je werk, dan genieten wij van je vuurwerk.

Mek
11 januari 2010, 17:00
Mek, wat ging er bij jou fout dan?

Bij mij ging hij 2 keer goed af. Veel beter dan op demo's omdat je er misschien 10 meter vanaf staat. Timing was ook perfect. In de finale per 2 geschoten, en de individuele mines deden niet veel onder voor die van de Niagara falls van Brothers.

Er is niets fout gegaan hoor Jos.
We vonden alleen de mines veel te mager, te lief en ook de hoogte was maar matig ,niet echt spektaculair.
Eeerlijkheidshalve moet ik toegeven dat we de Great wall geschoten hebben als stand-alone.
Daar is deze batt eigenlijk gewoon niet geschikt voor in mijn ogen.

De (forse) wind zal ook parten gespeeld hebben.
In een projekt (wat eerst mijn bedoeling was)zal hij echter veel beter tot ze,n recht komen.

We hebben ook de Loco-Motion van Brothers geschoten , en deze mines waren
echt geweldig.....het kan dus wel!!:)

Ciao
Mek

fab
11 januari 2010, 17:51
Geachte bonfire,

Is het ook mogelijk dat jullie voor de laatste tube of salvo een doorverbind lont aanbrengen aan de buitenkant van de pot. Met natuurlijk een duidelijke vermelding, GEEN AANSTEEKLONT, dit maakt het doorlonten een stuk makkelijker en natuurlijk een mooie constante show.

TenJ
11 januari 2010, 18:03
Geachte bonfire,

Is het ook mogelijk dat jullie voor de laatste tube of salvo een doorverbind lont aanbrengen aan de buitenkant van de pot. Met natuurlijk een duidelijke vermelding, GEEN AANSTEEKLONT, dit maakt het doorlonten een stuk makkelijker en natuurlijk een mooie constante show.

Je kunt ook gewoon een gaatje in de laatste tube maken, tegenover waar het laatste lontje ingaat, en daarin dan weer een lontje van een andere pot of een andere lont doen.

(Verwijder maar als ik dit niet mag zeggen)

Richardus
11 januari 2010, 18:04
Geachte bonfire,

Is het ook mogelijk dat jullie voor de laatste tube of salvo een doorverbind lont aanbrengen aan de buitenkant van de pot. Met natuurlijk een duidelijke vermelding, GEEN AANSTEEKLONT, dit maakt het doorlonten een stuk makkelijker en natuurlijk een mooie constante show.Zou uitlokken van een overtreding zijn, want doorlonten is bij de wet verboden.

DarkSoul
11 januari 2010, 19:42
Het aanbrengen van een tweede lont is ook momenteel bij wet gewoon verboden.

Met de CE-keuring echter, mag een importeur wél een tweede reserve-lont aanbrengen op een cake. Dus, dit jaar biedt dat al hoop :angel:

500gram
11 januari 2010, 21:08
Al het vuurwerk wat na juli 2010 binnen nederland gebracht zal gaan worden moet voldoen aan de CE-Keuring

Richardus
14 januari 2010, 20:53
Ik heb nog 2 suggesties/vragen voor nieuwe cakes. Ik heb dit ook eerder gesuggereerd in het 'wat missen we nog'topic op FPM:

* een cake met go-getter effect. Het is in Swimming Stars van Beko m.i. mislukt: sterren die pas later voortwaartse stuwing krijgen. Dit kan, zoals je ziet in grote shows, als tails/kogels die uit de cake rechtomhoog gaan en dan pas later na de burst vaart krijgen. Maar wat nóg mooier zou zijn (alleen heb ik geen idee of het mogelijk is in consu-kalibers) is als de sterren van een boeket, een peony, na de burst opeens grillig van richting veranderen in de lucht, door elkaar heen. Zeer bijzonder.
* Een cake met fluiters ná de burst. Dus eerst het lanceren van de bombette, dan het ontbarsten daarvan en dat er vervolgens fluiters uitkomen die verspreid het luchtruim kiezen. Wellicht per bombette gecombineerd met andere effect en kleur, of vanuit de cake afwisselend met andere effecten (dat Earcatcher idee). Ben benieuwd of dit mogelijk is. Ik had wel fluitpijltjes van Jorge waar, behalve een paar sterretjes, ook na de burst een fluiteenheidje wegfloot...

Twee soorten effecten die vast niet al te makkelijk te verwezenlijken zijn, en waarmee jij en wij absoluut de show zullen stelen :D

ilvan
14 januari 2010, 21:05
- Komen er meer dealers, zo ja, waar?

- Wordt het assortiment uitgebreider, met bijvoorbeeld budget cakes en fonteinen?

jejestilo074
14 januari 2010, 22:25
* Een cake met fluiters ná de burst. Dus eerst het lanceren van de bombette, dan het ontbarsten daarvan en dat er vervolgens fluiters uitkomen die verspreid het luchtruim kiezen.

Ben jij ook zo gek op de Zink 916 :p

Richardus
15 januari 2010, 06:31
Ik vind 'm zeker mooi maar had ook meer het idee doordat ik het in films van prof.shows vaak voorbij heb zien komen.

AtaiLo
15 januari 2010, 08:29
Denk dat wat jij wilt niet haalbaar is met 15 gr per tube..
Volgens mij zijn de grenzen met deze kruitinhoud wel zo´n beetje bereikt

Anthony bomb
15 januari 2010, 14:34
Wordt er hier uberhaubt nog wel gereageerd door Bonfireworks, of wat is de bedoeling hiervan?

moontan
15 januari 2010, 16:17
Wordt er hier uberhaubt nog wel gereageerd door Bonfireworks, of wat is de bedoeling hiervan?

De eigenaar van Bonfireworks zal zelf niet rechtstreeks reageren in dit topic. De vragen die hier gesteld worden nemen wij als crew mee als we op bezoek gaan naar Bonfireworks.
Het eerste bezoek dit jaar staat gepland op 26 januari a.s.
Van dit bezoek maken wij een verslag op en in dat verslag komen ook alle antwoorden op jullie vragen te staan.
That,s the way it is :p

Mattenfreak
15 januari 2010, 16:18
De 26ste nemen we de vragen mee tijdens ons bezoek.
Bert leest vaak mee ja, maar waarschijnlijk is ie te druk om constant te antwoorden.

Richardus
15 januari 2010, 16:45
Hoeft toch ook niet: de vragen worden meegenomen in het bezoek, de suggesties leest hij wel en we merken wel wat daarvan wordt meegenomen en werkelijkheid wordt :)

DSey
15 januari 2010, 17:44
Beste Bert,

- wat vind je zelf de mooiste cake of cakes uit je assortiment? Heb je een favoriet?

- wat vind je erg goede cakes die bij andere importeurs in het assortiment zitten? Zijn er producten waarvan je bij jezelf zoiets hebt van 'nou die had ik graag zelf in het assortiment gehad'?

Veel succes het komende jaar en ik kijk er nu al smachtend naar uit wat voor nieuws je ons gaat brengen!

cokemonster
16 januari 2010, 11:03
Beste Bert,

- wat vind je zelf de mooiste cake of cakes uit je assortiment? Heb je een favoriet?

- wat vind je erg goede cakes die bij andere importeurs in het assortiment zitten? Zijn er producten waarvan je bij jezelf zoiets hebt van 'nou die had ik graag zelf in het assortiment gehad'?

Veel succes het komende jaar en ik kijk er nu al smachtend naar uit wat voor nieuws je ons gaat brengen!

Ik denk niet dat bert dit forum leest ;)

moontan
16 januari 2010, 11:41
@cokemonster, Bert leest dit forum wel degelijk, alleen niet elke dag.

Gygabyte
16 januari 2010, 12:06
Had eigenlijk nog één vraag; komt er ook merchandise van Bonfireworks?
Vindt het logo en de kleurencombi wel een sjieke uitstraling hebben en een net shirt ofzo zou niet verkeerd zijn.

XpyroX
16 januari 2010, 16:55
mijn vraag is al gesteld hier maar toch vraag ik het nog een keer :p

komen er meer dealers? aangezien er mensen zijn zoals ik die deze collectie geweldig vinden maar er niet aan kunnen komen omdat het gewoon te ver rijden is.

Richardus
16 januari 2010, 17:31
maar ze zaten toch overal in 't land? hmm, behalve in Noord-Holland misschien bedenk ik me net... Verder in 't noorden, oosten, midden, westen...hmm, Limburg misschien ook niet?

zenerdiode
16 januari 2010, 17:47
Ik heb nog wel een tip voor Bonfireworks.
Als ik op hun website kijk, zie ik nergens een overzicht met dealers.
Zo'n overzicht vind ik persoonlijk erg handig, omdat de klant zo makkelijk een dealer kan uitzoeken.
Nu is het vinden van een Bonfireworks-dealer een stuk lastiger.
Misschien kunnen ze zo'n overzicht toevoegen aan de website.

basicd
19 januari 2010, 12:10
Word er door Bonfireworks ook een demo avond gehouden voor (toekomstige) dealers?zodat ze wat bekender kunnen worden het vuurwerk? Zoiets wat Broekhoff doet begin oktober.

moontan
19 januari 2010, 15:50
Goede vraag Basicd, iets waar ik ook erg benieuwd naar ben.
Vorig jaar waren er plannen voor een demo, maar toen is het er uiteindelijk niet van gekomen. Ik verwacht zelf dat Bert dit jaar een demo gaat geven, maar voor de zekerheid nemen we je vraag mee voor het overleg volgende week.

Gygabyte
19 januari 2010, 16:21
Hoop dat ze dan geen besloten demo houden, zou er dolgraag één willen bijwonen.
En dan het liefst één niet al te laat in het seizoen.
Op zo'n manier zouden er dan al vroegtijdig veel productvideo's te vinden zijn en kan Bert eenvoudig weg zijn inkoop baseren op de reacties op de diverse vuurwerkfora.

Afgelopen seizoen was het tenslotte ook zo, dat er vanuit de demo's en video's op de vuurwerkfora veel toppers naar voren zijn geschoven, welke binnen een mum van tijd uitverkocht waren.
Neem bijvoorbeeld de Wodka Blue, de Outrageous, de Gorgeous en de City Lights.
Denk dat dat wel uitschieters waren in de verkoop en dat daar gerust extra voorraad van genomen kan worden (mits ze weer identiek geproduceerd kunnen worden uiteraard).

moontan
25 januari 2010, 17:58
De geplande afspraak met Bonfireworks voor morgen kan helaas geen doorgang vinden i.v.m. prive omstandigheden van Bert.
We zullen snel een nieuwe afspraak maken en ervoor zorgen dat jullie zo snel als mogelijk antwoorden op jullie vragen krijgen.

Jean-Paul_*
26 januari 2010, 11:12
Jammer dat dit zo is gegaan had graag het verslag willen lezen nou dan wachten we maar af!:D

XpyroX
26 januari 2010, 16:39
Jammer dat dit zo is gegaan had graag het verslag willen lezen nou dan wachten we maar af!:D

idd jammer maar niks aan te doen helaas. verslag komt er vast wel, we moeten alleen nog wat langer wachten maar dat komt vast wel goed ;)

moontan
26 januari 2010, 16:41
Die afspraak zal er zeker snel komen en de antwoorden komen nog eerder dan ons bezoek. Bij uitzondering zullen de eerste vragen voor dit jaar per mail gesteld en beantwoord worden.

vuurwerkk14
26 januari 2010, 17:26
heb nog wel een extra vraag. Wat gaan jullie doen om jullie fantastische succes van 2009 voort te zetten nieuwe producten en bv geen prijsstijgingen zou erg leuk zijn.

looney
26 januari 2010, 21:06
Meer dealers? Ze zouden eigenlijk wat grote bedrijven moeten proberen te bereiken. Zoals Halfords, intratuin, welkoop. Want het is goed en mooi vuurwerk. Denk dat ze tot de beste importeurs van het land horen en daar moeten ze nu wel op gaan voortborduren en bekend worden bij de grote massa!

basicd
27 januari 2010, 14:38
Meer dealers? Ze zouden eigenlijk wat grote bedrijven moeten proberen te bereiken. Zoals Halfords, intratuin, welkoop. Want het is goed en mooi vuurwerk. Denk dat ze tot de beste importeurs van het land horen en daar moeten ze nu wel op gaan voortborduren en bekend worden bij de grote massa!
Je kan wel grote klanten binnen halen maar dan zal je ook je opslag moeten vergroten. Intratuin heeft o.a. Schuurmans die een vele malen grotere opslag en transport mogelijkheden hebben. Maar daar valt voor bon natuurlijk aan te werken als ze dat willen.

moontan
23 februari 2010, 12:17
Het beantwoorden van de vragen door Bert loopt enige vertraging op.
Bert zijn hoofd staat er momenteel wat minder naar doordat er sprake is van een sterfgeval binnen de familie.
Wij wensen Bert heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

PYROMANIAC 1975
23 februari 2010, 12:57
Weet niet of het hier moet maar bij deze wil ik Bert condoleren met het verlies.Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

subarufreak
23 februari 2010, 14:35
ook wij van royalfireworks wensen bert en familie heel veel sterkte toe in de komende periode.


TEAM ROYALFIREWORKS

bassie1978
23 februari 2010, 16:14
oei, dat zijn mindere berichten....ook ik wens Bert en familie veel sterkte natuurlijk. Erg vervelend dit soort dingen altijd.

Richardus
23 februari 2010, 17:53
Oei, dat is hard. Sterkte, Bert & co!

dj-firework
23 februari 2010, 18:00
Sterkte toegewenst!

Ischa
23 februari 2010, 18:24
gecondleerd met jullie verlies.
en veel sterkte toegewenst in de komende periode

3xh
23 februari 2010, 18:38
ook namens mij gecondoleerd!
en sterkte!

ylke
23 februari 2010, 18:55
Bert, namens mijzelf en de gehele crew van de Vuurpijl uit Reeuwijk, Gecondoleerd en sterkte in de komende periode.

Marco/ Gerard

XpyroX
23 februari 2010, 20:21
gecondoleert en veel sterkte de komende tijd

witte reus
23 februari 2010, 21:48
Ook gecondoleerd en sterkte.

pyromaniac
24 februari 2010, 13:03
Gecondeleert & sterkte gewenst namens mijzelf & Thundershow.nl!

Starburst
24 februari 2010, 14:46
Namens vuurwerkrapport gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

FireDragon
24 februari 2010, 14:55
Bert en Familie, gecondoleerd met jullie verlies en heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Bert
5 maart 2010, 18:34
Van mijn kant ook nog gecondoleerd en sterkte met het verwerken.

Om toch nog on-topic te blijven heb ik nog een vraag:
In dit topic (http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10924) werd gezegd dat er vorig jaar al klein vuurwerk op de markt zou verschijnen. Wat is er gebeurd met dit idee en staat dit voor het komende seizoen wel op de planning?

3fire3boy3
11 maart 2010, 22:18
Wat mij ook erg leuk lijkt is als jullie met een aantal daylight producten op de markt zouden kunnen komen. bijv een confetti cake of een cake met gekleurde parachutjes met daaraan gekleurde rook. Of een cake die niet uit multishots bestaat maar die uit elke tube achter elkaar gekleurde rook spuit. Een 500 grammer met van die huilers die ook in de earcather zit, en die eindigen met salute. Of een gewone salute cake, eventueel gemixt met die huilers.
kortom, ideén genoeg:p

pyro-power
12 maart 2010, 10:35
Wat mij ook erg leuk lijkt is als jullie met een aantal daylight producten op de markt zouden kunnen komen. bijv een confetti cake of een cake met gekleurde parachutjes met daaraan gekleurde rook. Of een cake die niet uit multishots bestaat maar die uit elke tube achter elkaar gekleurde rook spuit. Een 500 grammer met van die huilers die ook in de earcather zit, en die eindigen met salute. Of een gewone salute cake, eventueel gemixt met die huilers.
kortom, ideén genoeg:p

Rook als effect mag sowieso niet.

3fire3boy3
12 maart 2010, 14:03
oke, dat wist ik niet, wel jammer

oye
24 maart 2010, 17:23
Komen er dit jaar nog nieuwe potten van Bon Fireworks, dit is toch wel een van de betere merken volgens mij

bemadragon
24 maart 2010, 21:16
Ondanks dat het nieuwe vuurwerkseizoen nog maar net is begonnen zijn wij achter de schermen al druk in de weer met een aantal nieuwe artikelen. Ik kan daar nu nog niets over vertellen behalve dat er fraaie exemplaren tussen zitten. Deze gaan we in de komende periode uitgebreid (laten) testen. Zodra daar meer over bekend is zullen wij dit bekend maken. De opmerkingen van de freaks zullen wij zeker meenemen. Gr. Bert.

oye
24 maart 2010, 21:45
Dat ziet er goed uit , is er iets bekend of er meerdere artikelen gaan komen.
Ik vraag me af of ze ook met andere produkten komen dan alleen cake's

danieldekker
6 april 2010, 19:51
Wanneer gaan jullie naar Bon Fireworks , ben wel nieuwsgierig of hun ook in emmerich de opslag hebben en hoe het met de nieuwe artikelen is en wanneer de nieuwe filmpjes komen

Pyrofiel
8 april 2010, 19:36
Inderdaad, wanneer is er weer een bezoek van jullie aan Bonfireworks?
Ben nu al nieuwsgierig naar de nieuwe cake,s.
En wat ik ook graag wil weten is of er pakketten komen

danieldekker
10 april 2010, 00:03
Wat gebeurt hier ik plaats een filmpje en het is gelijk weer weg ?????

moontan
10 april 2010, 00:08
Filmpje was al door mij geplaatst

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=13545&page=2

Richardus
25 april 2010, 10:58
Ondanks dat het nieuwe vuurwerkseizoen nog maar net is begonnen zijn wij achter de schermen al druk in de weer met een aantal nieuwe artikelen. Ik kan daar nu nog niets over vertellen behalve dat er fraaie exemplaren tussen zitten. Deze gaan we in de komende periode uitgebreid (laten) testen. Zodra daar meer over bekend is zullen wij dit bekend maken. De opmerkingen van de freaks zullen wij zeker meenemen. Gr. Bert.

dit is wat we weten, plus dat testfilmpje

moontan
25 april 2010, 11:04
We wachten de informatie die van Bonfireworks zal komen wel af.
Bert is zelf actief lid op dit forum en zal als het zover is zelf wel reageren.
Achter de schermen werkt Bert hard aan het nieuwe seizoen.
Een bezoek aan Bonfireworks zit er voorlopig niet in. Bert is druk en heeft op dit moment geen tijd om ons te ontvangen waarvoor begrip en respect.

Pyrofiel
6 juni 2010, 20:22
Ondanks dat het nieuwe vuurwerkseizoen nog maar net is begonnen zijn wij achter de schermen al druk in de weer met een aantal nieuwe artikelen. Ik kan daar nu nog niets over vertellen behalve dat er fraaie exemplaren tussen zitten. Deze gaan we in de komende periode uitgebreid (laten) testen. Zodra daar meer over bekend is zullen wij dit bekend maken. De opmerkingen van de freaks zullen wij zeker meenemen. Gr. Bert.

Is er al meer nieuws? Het is de laatste tijd een beetje stil gebleven.

FireDragon
16 juni 2010, 19:35
Het is nog steeds stil...toch dacht ik ergens gelezen te hebben dat men bezig was met het produceren van product filmpjes...?

Ik kan het ook verkeerd gelezen hebben hoor of mij gewoon vergissen in het merk, dus neem mij niet kwalijk als het niet zo is a.u.b.!

Ik word gewoon steeds nieuwsgieriger naar waarmee Bon ons dit jaar mogelijk mee gaat verrassen!

poziloc
16 juni 2010, 20:17
Hier staan een 36 tal filmpjes van Bonfire, waaronder wat nieuwe

http://www.vimeo.com/album/95555

nemmie
16 juni 2010, 20:39
Hier staan een 36 tal filmpjes van Bonfire, waaronder wat nieuwe

http://www.vimeo.com/album/95555

hey doon had ik het toch goed gezien dat er nieuw spul tussenzit.
Zit al te popelen waar ze nog meer mee komen,ben benieuwd.

thx.:bye:

FireDragon
16 juni 2010, 20:48
Zie je wel...had ik het toch goed gelezen. Ik zie leuke, voor mij nieuwe produkten en nieuwe produktfilmpjes, denk ik zo. Maar ik hoop toch echt dat Bon zelf, zo gauw ze er natuurlijk zelf klaar voor zijn, ons tot in de puntjes informeert. Maar daar heb ik uiteraard vertrouwen in dat dat ook gaat gebeuren.

DsNL
16 juni 2010, 20:54
Die golden dream ziet er toch echt fantastisch uit!
Wel staat er dream fireworks boven het filmpje en in het filmpje bon fireworks. Is dat een nieuwe collectie of een vergissing? (dream fireworks - prof)

skyrider
16 juni 2010, 20:57
Niet om het een of ander,Maar zijn dit niet de producten,Van Frits Pen? Kan me herineren dat hij een drietal cakes op de markt heeft gebracht.

FireDragon
16 juni 2010, 20:59
Misschien om het 'under cover' te houden?
Al die mogelijke nieuwe heten zo zie ik...of een nieuwe productlijn?

FireDragon
16 juni 2010, 21:02
Niet om het een of ander,Maar zijn dit niet de producten,Van Frits Pen? Kan me herineren dat hij een drietal cakes op de markt heeft gebracht.

Ze staan wel onder het Bonfireworks video kanaal kopje...?

Ach, ik hou er over op.
Afwachten maar wat Bon er zelf over kwijt wil, als de tijd er rijp voor is!

skyrider
16 juni 2010, 21:07
http://www.fritspenvuurwerk.nl/Folder2009.pdf Pagina 1


Gewoon een foutje gemaakt door Freakpyromaniacs,Kan iedereen gebeuren.

FireDragon
16 juni 2010, 21:42
Tsja, ik denk dat je gelijk hebt. Het zijn sowieso lekkere cakes, dat mag gezegd worden. Alleen is dit dan het verkeerde topic. Dus...jammer.

@Poziloc...welke waren er dan nieuw volgens jouw?
Of Bert, wanneer verlos je ons van onze nieuwsgierigheid?

Bert
16 juni 2010, 22:26
Op FPM stond laatst dat er alleen oude producten geschoten zijn, die 3 andere filmpjes zullen dus inderdaad van Dream Fireworks zijn (zoals in de titel staat).


(ik ben overigens niet Bert van Bonfireworks)

MjB
16 juni 2010, 23:23
Het is dan weer wel zo dat de producten van Dream Fireworks uit dezelfde fabriek komen als die van Bonfireworks, aldus Frits.

Mattenfreak
17 juni 2010, 12:00
Beste leden,

Wij merken dat er veel vragen bestaan omtrent Bonfireworks en de producten.
Helaas en tot onze spijt zullen wij de informatie niet meer van eerste hand ontvangen. Wij zullen dan ook geen bezoek brengen aan Bonfireworks waarbij wij jullie vragen voor kunnen leggen, wat wij ontzettend jammer vinden na de leuke bezoeken die we reeds afgelegd hebben bij Bert te Mebel.

Er is sprake geweest van een verandering in het beleid bij Bonfireworks; Frits Pen maakt nu onderdeel uit van het beleid.
Met deze verandering binnen het beleid van Bonfireworks moeten wij als website met bepaalde voorwaarden akkoord gaan om de informatie van eerste hand te kunnen verkrijgen. Na goed onderling overleg hebben wij besloten dat wij daar als crew niet achter kunnen staan.

Wij zullen dit topic met vragen aan Bonfireworks dan ook sluiten. Uiteraard gaat hij direct weer open als Bonfireworks open zal staan voor jullie vragen.

Wij willen met nadruk melden dat wij het leuke en informele contact met Bert te Mebel zullen missen en dat wij deze gebeurtenis dan ook ontzettend betreuren.

Met vriendelijke groet,

De Vuurwerkcrew