PDA

Volledige versie bekijken : * [Alpeco] La Bomba

spanishboom
4 december 2009, 20:58
Artikelnaam: La Bomba
Artikelnummer: CZ-04
Importeur: Alpeco
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 100/20
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 3 gram PTS (2,5 gram knal, 0,5 gram vlam)
Richtprijs: 6,50

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Alpeco (www.alpeco.be) voor deze informatie.

barrett rifles
4 december 2009, 21:19
hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?
wel super geil natuurlijk:D

fred 810
4 december 2009, 21:28
hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?
wel super geil natuurlijk:D

Het staat op de site. samen met nog wat andere items

LA BOMBA

Nieuw !
meer info art. code: 1219 € 6,50

spanishboom
4 december 2009, 21:59
http://www.alpeco.be/producten.aspx?c=2#producten

hier

hij staat bij steptakel vuurwerk
maar je heb wel kvk nodig dus eigen bedrijf ofzo voor deze dingen te kopen

Je kan beter de la bomba nemen dan de colour salute 3x zo goedkoop en 3x zo hard

Johnno
4 december 2009, 22:03
Ze mogen toch niet over de 2 gram pts. komen? Zelfs niet onder kvk toch? Zal dan waarschijnlijk een immitatie zijn net zo als de colour salute die ze bij alpeco verkopen.

philippeaudiavp
4 december 2009, 22:13
Een pak opgestookt.
Erg lekkere knallers voor hetgeld en een mooie vlam aanrader.
Ik telde er 10 voor neer maar ik zou er wel 15 voor over hebben!
Mvg

Pik
5 december 2009, 06:41
Volgens mij zijn het niet onze tjeschiese vrienden! Of wel??
Want ik denk dat ze die niet mogen hebbe....... Enzoiezo is colour salute zeer zeldzaam!! Lijkt me sterk als dat de echte tjeschiese zijn!!

MysticFireworks
5 december 2009, 07:54
volgende keer meer info?
en gebruik een rijtje
met artikelnaam , nummer ,prijs , verkrijgbaarheid , importeur
en van die dingen
dan weten mensen al heel goed wat dat product inhoud ;d

fred 810
5 december 2009, 08:51
volgende keer meer info?
en gebruik een rijtje
met artikelnaam , nummer ,prijs , verkrijgbaarheid , importeur
en van die dingen
dan weten mensen al heel goed wat dat product inhoud ;d

Stond al in het nitraten topic.

LA-BOMBA CZ-04

http://i36.tinypic.com/2ush8c1.jpg

Aantal gram: ca. 3 gram. ( 2,5gr. knal 0,5gr. vlam )
Vlam: Ja, Groene vlam voor knal.
Waar te koop: Illegale circuit/Italie
Prijs: €4,80 per 20
Verpakkingseenheid: 100/20
Verkrijgbaarheid: Redelijk

spanishboom
5 december 2009, 09:29
tuurlijk niet want de colour salute van alpeco is 2.5Gr en de a bomb ook dus ik weet niet wat je zeurt

fred 810
5 december 2009, 09:32
tuurlijk niet want de colour salute van alpeco is 2.5Gr en de a bomb ook dus ik weet niet wat je zeurt

Ik geef alleen info, maar zeg jij het maar dan.

Ronnie_24
5 december 2009, 09:52
Alpeco mag ook zwaarder vuurwerk verkopen als je KVK bezit, alleen doen ze dit niet meer zo vaak omdat het voor problemen zorgt ofzo.

wonkobonko
5 december 2009, 12:04
Maargoed, er is nog niemand die bevestigt dat de la bomba bij alpeco hetzelfde is als de la bomba uit Tsjechie. Het lijkt mij eerder een imitatie van de la bomba van BiA omdat de CS van BiA ook geïmiteerd is.

pyrooooo
5 december 2009, 12:35
ik heb ze twee weken geleden ook al bij alpeco gehaald...
deze zijn de beste van de 3 verschillende nitraten die je daar kan halen!!!
en de prijs is echt goed 6,50 voor 20 stuks.
zeker een aanrader als je er naartoe gaat.
je moet alleen wel kvk hebben ja, maar goed, als het in de winkel zo druk is valt er altijd wel wat te regelen met iemand die wel kvk heeft:bonk::devil:

ltrrrrrrr

pyromaan1990
5 december 2009, 13:43
De Colour Salute van Panta/Brothers werd ook geïmiteerd door Alpeco. Dan zal de La Bomba van Panta/Brothers ook wel een imitatie van Alpeco worden. La Bomba's gaan harder dan Colour Salute's van Alpeco en de La Bomba is nog goedkoper ook? Waarom verkopen ze dan nog de Colour Salute? :bonk: Snap Alpeco niet echt met hun prijzen...

Wel verrassend dat de La Bomba wordt verkocht in België. Ik denk dat het Poolse spul zo langzamer hand naar België komt...:cool: Nu nog wachten op de Fenix Nitraat oid.

wonkobonko
5 december 2009, 16:19
Ruben, waar heb jij dit van de alpeco site vandaan dan? Die info kan ik nl. nergens vinden op die site. Als die info niet wordt bevestigt dan zullen veel mensen misleid worden. Kan je dus ajb de link geven waar deze info(van de La Bomba die bij alpeco wordt verkocht) staat, zoniet dan is een aanpassing van de beginpost wel op zn recht denk ik.

Ruben
5 december 2009, 16:50
Ruben, waar heb jij dit van de alpeco site vandaan dan? Die info kan ik nl. nergens vinden op die site. Als die info niet wordt bevestigt dan zullen veel mensen misleid worden. Kan je dus ajb de link geven waar deze info(van de La Bomba die bij alpeco wordt verkocht) staat, zoniet dan is een aanpassing van de beginpost wel op zn recht denk ik.

http://www.alpeco.be/producten.aspx?c=2&sc=11&i=487&p=0&foto=1#producten

Staat onder spektakelvuurwerk.

wonkobonko
5 december 2009, 17:56
Ruben zover was ik ook gekomen, maar ik zie niet de informatie die jij geeft.

Dinkydau
5 december 2009, 19:49
Die informatie is denk ik bekend omdat het artikel al eerder in de illegale handel verkrijgbaar was.

MasterBsc
5 december 2009, 19:58
Ja maar hoe kan je zeker zijn dat dit de labomba uit tjechie is?

De colour salutes waren ook aangepast. En je ziet geen foto, of verdere informatie. Het kan ook een heel ander product zijn. wie weet. We moeten afwachten op verdere informatie en niet gaan gokken.

spanishboom
5 december 2009, 21:12
das dan jammer want de la bomba is 10x zo harder als een colour salute en t klopt dat ze kleiner zijn;)

pyro-power
5 december 2009, 22:00
Volgens mij zijn het niet onze tjeschiese vrienden! Of wel??
Want ik denk dat ze die niet mogen hebbe....... Enzoiezo is colour salute zeer zeldzaam!! Lijkt me sterk als dat de echte tjeschiese zijn!!

Dit is inderdaad een namaak versie. Kun je zien aan het doosje. Op de echte staat een Brothers merk. Ook op de nitraat zelf staat onder La Bomba een Brothers merkje. Op de onderkant van het doosje staat ook nog Panta.

En zo heel erg zeldzaam zijn die niet hoor. In Tsjechie makkelijk verkrijgbaar. Maargoed. Terug ontopic over de Alpeco versie :)

En ik heb een tijd geleden een foto'tje van mijn doorlont projectje gemaakt, heb helaas geen apparte foto's gemaakt met mijn mobiel.

pyrooooo
6 december 2009, 15:09
er is weinig verschil te merken tussen de knal van la bomba en colour salute...de drukverplaatsing is bij allebei redelijk tot goed en de knal zelf is hetzelfde.
zal dus de la bomba kiezen kwa prijsvergelijking. En idd la bomba zijn stukje kleiner, maar dat boeit ni want de knal is lekker...
zal straks wel paar fotoos maken van die verpakkingen. kunnen de experts (of de imitatie experts:cool:) ff checken en zeggen wat ze er van vinden..

ciaooooo

spanishboom
6 december 2009, 18:38
alpeco zegt zelf dat de colour salute harder is enzo en geen 3gr ofzo

Johnno
6 december 2009, 22:41
Mijn vraag is dan weer: Mag je onder de categorie ''spektakelvuurwerk'' over de maximale 2 gram flash komen? Aangezien de La Bomba uit tsjechie 2,5 gram flash bevat. Ik neem eigenlijk aan dat dadt niet mag anders hadden ze de colour salute wel niet aangepast.

pyrojames
6 december 2009, 22:51
Volgens mij is deze aangepast voor de Belgische wetgeving?
Corrigeer als ik het fout heb, weet het echt niet zeker..

pyromaan1990
7 december 2009, 15:26
De A-Bomb heeft ook 3,2 gram kruit in zich (2 gram Flsh)...Dat wordt ook verkocht onder spektakelvuurwerk. Dus de La Bomba mag dus waarschijnlijk ook verkocht worden.

Ronnie_24
7 december 2009, 18:20
foto toegevoegd op site alpeco, lijkt op de echte dus....
http://www.alpeco.be/replace/xl_product487.jpg

Johnno
7 december 2009, 18:20
De A-Bomb heeft ook 3,2 gram kruit in zich (2 gram Flsh)...Dat wordt ook verkocht onder spektakelvuurwerk. Dus de La Bomba mag dus waarschijnlijk ook verkocht worden.

De la bomba bevat 2,5 gram flash en de a-bomb 2 gram. De grammen van de vlam zullen daar wel niet bij opgerekend worden als je het mij vraagt.

edit: ik zie op de foto geen enkel panta of brothers logo, ik denk dat die fake is

MasterBsc
7 december 2009, 19:23
Idd, ze laten geen Panta of Brothers ( als ik het goed spel) teken zien. Als ze de echte hadden, dan hadden ze denk ik met opzet het wél laten zien. Maar in dit geval niet dus.

Ik hoop op een ervaring van dit product, daar hebben we echt wat aan.

Pik
7 december 2009, 20:50
Zeker niet de echte! Wat ik zie zoiezo andere crepe.......

TVDL
7 december 2009, 21:01
Ongeacht of het de echte zijn hoop ik wel dat ze lekker knallen.

MasterBsc
8 december 2009, 07:52
Als ze ongeveer even hard zijn als chooet bangers, en met een mooie vlam. Dan is het zéker te weten een goede prijs. Zowiezo is 6,50 voor een pakje nitraten helemaal niks. Moetje nagaan als je hiervan 10 pakjes, 20 pakjes of zelfs een karton koopt.

DenHaagVuurwerk
8 december 2009, 16:23
jammer dat alpeco mensen wil doen geloven dat ze de goede la bomba's hebben terwijl het gewoon een immitatie is...

Lardo
8 december 2009, 17:24
FF offtopic, ik hoorde op het nieuws dat België niet meer KVK van Nederlanders toe staat ofzo. Dat betekent dat je deze als Nederlander daar niet meer kan kopen,

Correct me if I'm wrong.

Johnno
8 december 2009, 18:08
FF offtopic, ik hoorde op het nieuws dat België niet meer KVK van Nederlanders toe staat ofzo. Dat betekent dat je deze als Nederlander daar niet meer kan kopen,

Correct me if I'm wrong.

Dat gezeik was er verleden jaar ook al, toen konden nederlanders volgens het nieuws geen vuurwerk meer in belgie halen:frusty:. Niks van geloven..

Gygabyte
8 december 2009, 18:32
Ik geloofde er ook eerst weinig van, maar het is nu wel definitief;
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=13871
(wellicht ook beter er daar verder over te discussieren, anders gaat het hier zo offtopic)

MasterBsc
9 december 2009, 12:35
Even ontopic, er is al een topic om over dat onderwerp te praten. :D

Ik las dat een hoge baas Zhang ( iets in die richtig) alleen eigen producten wilt. Dus dit is een immitatie.

( Daarom komen de Ricasa Trueno's ook niet meer terug.)

Djdre
20 december 2009, 23:04
ik heb thuis la bombas en er staat panta op en brothers

heb ik de echte ??

alvast bedankt

pyrojames
20 december 2009, 23:18
Niet meer te koop toch?...

Johnno
20 december 2009, 23:29
Niet meer te koop toch?...

Vanaf nu niet meer nee, tenzij je de juiste papieren hebt. Niet meer met kvk in ieder geval..:sad:

pyrojames
21 december 2009, 00:07
BLijft jammer die afschaffing.. :(

Voorthuizen
21 december 2009, 10:45
k heb net ff mijn La Bomba's gecheckt,
en gelukkig kon k daar het Brothers logo op vinden
:thumbsup:

La_bomba_4_life
24 december 2009, 18:23
Ik heb mijn La Bomba's in Tjsechië gekocht, bij zo'n vietnamees winkeltje.
Er stond Panta op en een brothers logo, zijn dit dus de echte?

philippeaudiavp
26 december 2009, 18:04
Ik vind dit echt Toppersz!
Zeker voor de prijs waarvoor ik ze had (10euro) .
Mooie vlam lekkere knal goed afgewerkt !
Mvg

Bram95
1 januari 2010, 13:57
Heb er dit O&N een 6tal pakjes doorheen gejaagd (Alpeco met Panta /Brothers logo), ze waren echt geweldig! Vooral de vlam was mooi.

Johnno
2 januari 2010, 15:21
Damn wat gingen ze lekker zeg (niet de alpeco versie, echte versie). Geen idee hoeveel pakjes ik er doorheen heb gestookt maar heb zeker wel een gehoorbeschadiging opgelopen. Samen met de supero's de hardste knallers die ik had. Ik had wel 1 slecht pakje, die gaven soms geen vlam of weigerde. Maargoed dat was maar 1 pakje waarvan het plastic ook al open was.

pyrojames
5 januari 2010, 00:27
Wat zullen jullie kiezen de fenix nitraat of de La bomba van brothers?
En er zijn toch maar weinig nitraten die de echte La bomba overtreffen qua knal/kwaliteit?

Sorry voor het beetje off-topic gaan..

Torrr
5 januari 2010, 00:48
En er zijn toch maar weinig nitraten die de echte La bomba overtreffen qua knal/kwaliteit?

Tussen die 2 kan ik geen keuze maken, zijn alle hardstikke goed. Maar moest ik toch een keuze maken, dan is het puur wat betreft de afwerking en wordt het de la Bomba :rolleyes:

pyrojames
5 januari 2010, 00:59
Tussen die 2 kan ik geen keuze maken, zijn alle hardstikke goed. Maar moest ik toch een keuze maken, dan is het puur wat betreft de afwerking en wordt het de la Bomba :rolleyes:

Haha oke bedankt! Ik was aan 't twijfelen, maar nu weet ik t! :D

C&C Fireworks
5 januari 2010, 13:16

Ik heb ze dit jaar vergeleken, met nog een thumping thunder blauwe crepe erbij. Ik was van plan 4 verschillende nitraten met groene flits te vergelijken, en de fenix ging van alles het hardst. En ook echt een duidelijk verschil.
Ik zou voor fenix gaan!

pyrojames
6 januari 2010, 00:26
Ja nu snap ik 't niet meer de een zegt zus de ander zo. :p

Torrr
6 januari 2010, 11:23
Ik denk dat je wel vaker in topics hebt gelezen dat iedereen de knal weer anders ervaart, mede door de omgeving etc waar hij wordt afgestoken.
Ik heb zoiets van welke je ook neemt van die twee, je hebt een goede knaller in huis dan :)

pyrojames
6 januari 2010, 16:00
Naja ik neem gewoon La bomba puur om de afwerking, als is de knal wat zachter kan mij het schelen ik heb liever dat mijn hele pakje knalt en een vlam geeft dan dat 5 het niet doen wat het bekende probleem is bij Fenix nitraten.. En vlam wilt soms er niet zijn, niet zo'n probleem opzich dan pak ik wel een grondbloem als ik een vlam.. :P

Torrr
6 januari 2010, 16:44
Naja ik neem gewoon La bomba puur om de afwerking, als is de knal wat zachter kan mij het schelen ik heb liever dat mijn hele pakje knalt en een vlam geeft dan dat 5 het niet doen wat het bekende probleem is bij Fenix nitraten.. En vlam wilt soms er niet zijn, niet zo'n probleem opzich dan pak ik wel een grondbloem als ik een vlam.. :P

Om even te reageren op jou reactie : ik heb behoorlijk veel Fenix afgeschoten en er zat geen een weigeraar tussen !!

pyrojames
6 januari 2010, 16:47
ik had er dit jaar 3 jammer genoeg.. :(

Torrr
6 januari 2010, 20:39
Naja ik neem gewoon La bomba puur om de afwerking, als is de knal wat zachter

Dan heb je nog de optie om de A Bomb te nemen, knalt ook lekker en heeft een vlammetje :D, om het je weer even moeilijk te maken :rolleyes:

pyrojames
6 januari 2010, 22:07
Maarja zal niet weten hoe ik die kan krijgen.. :p Ja bij alpeco maar spektakel vuurwerk nu nog meenemen lijkt me moeilijk wat heb je er nu eigenlijk voor nodig, om spektakel vuurwerk te kopen?

witte reus
6 januari 2010, 22:20
Maarja zal niet weten hoe ik die kan krijgen.. :p Ja bij alpeco maar spektakel vuurwerk nu nog meenemen lijkt me moeilijk wat heb je er nu eigenlijk voor nodig, om spektakel vuurwerk te kopen?

Voor spektakel vuurwerk heb je nodig een nummer van kvk, een btw-formulier en sinds 21 december afgelopen jaar ook een bewijs dat je in de vuurwerkbranche zit. Dit is niet zozeer het gevolg van de Nederlandse wetgeving, dit heeft puur te maken dat de Belgen deze bewijzen ook moeten hebben en kunnen aantonen om het te kunnen kopen, alleen de mensen die niet in België wonen (Nederlanders in dit geval) hoefden alleen een uittreksel van de kvk hebben, dat was voorheen voldoende. Nu is dat ook voor de buitenlanders gelijkgetrokken. En dat is wel eerlijk tegenover de Belgen.
Hoe jammer het ook is voor de echte freaks.

pyrojames
6 januari 2010, 23:09
Voor spektakel vuurwerk heb je nodig een nummer van kvk, een btw-formulier en sinds 21 december afgelopen jaar ook een bewijs dat je in de vuurwerkbranche zit. Dit is niet zozeer het gevolg van de Nederlandse wetgeving, dit heeft puur te maken dat de Belgen deze bewijzen ook moeten hebben en kunnen aantonen om het te kunnen kopen, alleen de mensen die niet in België wonen (Nederlanders in dit geval) hoefden alleen een uittreksel van de kvk hebben, dat was voorheen voldoende. Nu is dat ook voor de buitenlanders gelijkgetrokken. En dat is wel eerlijk tegenover de Belgen.
Hoe jammer het ook is voor de echte freaks.

Ja van kvk enzo wist ik al, maar dus nu moet je iets hebben dat je kan bewijzen dat je in de vuurwerkbranche zit...
Dat gaat er g moeilijk worden. :p

koevis
7 januari 2010, 22:40
Zou een strafblad met veroordeling voor vuurwerk verhandelen ook volstaan als een bewijs dat je in de vuurwerk branche zit?:p(heb zelf geen strafblad zeg ik er ff bij:)) Maar voor Alpeco is er geen handel meer in de losse knalles als je al die papiere moet hebben, en de blokken zullen ook een stuk minder verkocht worden.

pyromaan1990
8 januari 2010, 15:24
Zou een strafblad met veroordeling voor vuurwerk verhandelen ook volstaan als een bewijs dat je in de vuurwerk branche zit?:p(heb zelf geen strafblad zeg ik er ff bij:)) Maar voor Alpeco is er geen handel meer in de losse knalles als je al die papiere moet hebben, en de blokken zullen ook een stuk minder verkocht worden.

Alpeco trekt hun strop zelf steeds strakker aan...

Charlie
8 januari 2010, 16:43
Alpeco trekt hun strop zelf steeds strakker aan...

Alpeco heeft die kvk regeling niet afgeschaft, de belgische regering heeft ervoor gezorgd dat dit werd afgeschaft. Wel ben ik met je eens dat, in mijn ogen, Alpeco al jaren geen succesvolle handel meer is. Ik geloof dan ook niet dat ze lang de concurrentie van andere feestvuurwerk-verkopende zaken zullen overleven, tenzei ze drastische veranderingen maken binnen het bedrijf.

pyrojames
9 januari 2010, 00:04
Je kan nu net zo goed naar edruco gaan, dus alpeco moet echt met wat nieuws komen want dit schiet voor hen denk ik niet op..

Torrr
9 januari 2010, 11:05
Je kan nu net zo goed naar edruco gaan, dus alpeco moet echt met wat nieuws komen want dit schiet voor hen denk ik niet op..

Edruco is alleen de laatste maanden van het jaar geopend en Alpeco het gehele jaar, wel met beperkte uren. En ik denk dat het assortiment van Edruco nu gewwon bij Alpeco ligt.

pyrojames
10 januari 2010, 00:41
Ik ben er nog laatst geweest edruco heeft meer klein vuurwerk ook trouwens.. :p

Torrr
10 januari 2010, 01:04
Ik ben er nog laatst geweest edruco heeft meer klein vuurwerk ook trouwens.. :p

Edruco en Alpeco zijn een en dezelfde winkel in principe, nu Alpeco geen spektakel meer mag verkopen en de openingstijden van Edruco alleen de laatste 3 maanden van het jaar zijn kan je er gif op innemen dat het gehele assortiment nu in de winkel van Alpeco ligt. Tenminste zo zou ik het doen om nog iig een rol te spelen in de verkoop van consumentenvuurwerk in Belgie.

Charlie
10 januari 2010, 02:04
Edruco = Alpeco :P
Zelfde eigenaar/bestuur als het goed is..
Ben benieuwt wat er met deze twee zaken gaat gebeuren de komende 2 jaar

hardcore-nathan
10 januari 2010, 12:17
Had van deze heerlijke nitraat maarliefst 25 pakjes! (1/4 karton) vondt het heerlijke nitraten! lang londje, altijd een duidelijke en mooie vlam en een vervoestende knal!

hoop dat ik er dit jaar weer aan kan komen!

Hardcore-nathan / gabbeer

Torrr
10 januari 2010, 12:19
Had van deze heerlijke nitraat maarliefst 25 pakjes! (1/4 karton) vondt het heerlijke nitraten! lang londje, altijd een duidelijke en mooie vlam en een vervoestende knal!

hoop dat ik er dit jaar weer aan kan komen!

Hardcore-nathan / gabbeer

Huhhh, heb je er 500 weg geknald.. heb je aardig je best gedaan :D

pyrotje
10 januari 2010, 14:17
ik kon ze kopen voor 12,50 is dat duur want kon de fenix nitraat voor een 10euro dat heb ik ook gedaan die fenix heb er nog steeds geen spijt van maar welk is better want kan er nu nog aan komen ?

Torrr
10 januari 2010, 15:31
ik kon ze kopen voor 12,50 is dat duur want kon de fenix nitraat voor een 10euro dat heb ik ook gedaan die fenix heb er nog steeds geen spijt van maar welk is better want kan er nu nog aan komen ?

Mijn tip : sla ze allebei in :)

Johnno
18 januari 2010, 19:42
Heeft iemand al ervaring met de immitatie la bomba van alpeco??

teun48
18 januari 2010, 20:56
Heeft iemand al ervaring met de immitatie la bomba van alpeco??

Bedoel je nu dus de La Bomba van Alpeco?

Als dat zo is kan je de volgende keer het topic wel even doorlezen. :wink:

Erg lekkere knallers voor hetgeld en een mooie vlam aanrader.

zeker een aanrader als je er naartoe gaat.

Heb er dit O&N een 6tal pakjes doorheen gejaagd (Alpeco met Panta /Brothers logo), ze waren echt geweldig! Vooral de vlam was mooi.

:bye:

Johnno
18 januari 2010, 22:22
Bedoel je nu dus de La Bomba van Alpeco?

Als dat zo is kan je de volgende keer het topic wel even doorlezen. :wink:

Uhuh, heb ik ook gedaan. Alleen de meeste mensen hebben het hier over de panta/brothers versie, niet over de alpeco versie zonder het panta/brothers logo. Ik vraag om een ervaring van iemand die duidelijk zegt over welke la bomba hij het heeft... Veel verwarring in dit topic trouwens.

teun48
13 februari 2010, 09:03
Nee zover ik weet is dat aangepast en niet meer te halen, ook niet met KVK.
Maar ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen. :wink:

Springwind
13 februari 2010, 17:23
Ieder bedrijf is geregistreerd bij het KVK;-)

Kun je die la bomba nou bij alpeco kopen?moet je daarvoor een kvk hebben? of kun je ze ook zo meenemen

EDIT: mijn vader heeft een bouwbedrijf en ik heb hem opgezocht in kvk en hij stond erbij! kun je dan nu la bombas kopen???

pyromaan1990
14 februari 2010, 13:35
Ow XD

(dit is vast geen spam als ik dit erbij zet :P)

Het maakt niet eens meer uit of je nou KvK of niet hebt, bij Alpeco krijg je ze gewoon niet meer mee. En dat was eigenlijk wel de business waar Alpeco op draaide... Dus nu gaan mensen naar de concurrenten: Zena en Loots.
Tsja, het duurt niet lang meer voordat Alpeco groot verlies maakt en kan sluiten denk ik.....

Dinkydau
14 februari 2010, 15:24
Je bedoelt denk ik de illegale handelaren, of het moet zijn dat Zena en Loots sinds kort ook goed knalvuurwerk verkopen voor weinig geld.

pyromaan1990
14 februari 2010, 15:35
Je bedoelt denk ik de illegale handelaren, of het moet zijn dat Zena en Loots sinds kort ook goed knalvuurwerk verkopen voor weinig geld.

Maar we hebben het nu over winkels in België ja?
Maar nu weer over de La Bomba.

Torrr
28 februari 2010, 11:10
la bombas knallen hard he 4,80 per pakje:shocked:

De originele La Bomba's van Brothers wel ja :D

Maar uhhh, tegen wie praat jij eigenlijk of hoor/zie jij jezelf graag praten ?

Lesl
28 februari 2010, 11:10
Even over de la bomba
Ze knallen geweldig, zelfs wanneer ik mijn filmpje terugkijk, lijkt het alsof je een schok voelt. Alleen deed het vlammetje het soms niet.
---------------------------

Torr,dat snap ik ook niet(maja hij is nieuw en nog maar pas 9)
Du-gangster, het is de bedoeling dat je over de La bomba praat en niet dat jij wat krijgt ofziets

Jean-Paul_*
28 februari 2010, 11:31
Juist.

Deze knallers heb ik nog niet gehad
vriend van mij wel en ik moet zeggen dat hard knallen
voor 6.50 hoef je ze zeker niet te laten liggen

Bas.
1 maart 2010, 16:32
goede constante knallers, maar voor de knal en prijs kun je beter fenix pakken. vaak goedkoper en de knal is duidelijk harder.

moet er wel bij zeggen dat labomba stuk beter is afgewerkt.

hardcore0438
3 maart 2010, 17:39
vuurwerk4life, je pa kan dan wel kvk hebben maar daarvoor moet je tog een bepaalde brief ofso laten zien dat je met vuurwerk werkt

RedBaron
3 maart 2010, 20:15
haha zeg gewoon niks als je er geen verstand van hebt:D

zo komen er alleen maar weer praatjes in de wereld.

en jij ook...

Je kunt met KvK niet meer bij Alpeco terecht.. Tenzij je over alle benodigde papieren beschikt: opslag en transport vergunning.

teun48
6 maart 2010, 21:09
Ik heb een aantal La Bomba's gehoord met oudjaar, ik weet niet of deze van Alpeco waren maar de knallen waren zeker goed. :)

Rocky131AVP
3 april 2010, 21:17
Goedkoper en harder al TT,maar wel met Kvk helaas.

Gygabyte
3 april 2010, 22:53
Je loopt achter, KvK regeling bestaat niet meer...

Ronnie_24
13 mei 2010, 14:04
Ja deze La Bomba van alpeco ging lekker hard, ongeveer als een superero van pyrostar(nog ietsje harder vond ik) maar dan veel goedkoper en nog een groene vlammetje ervoor, helaas dat alpeco ze niet meer verkoopt zonder de juiste papieren. Aan alles komt een eind he , ik denk dat ik er zo'n 800+ heb gehoord aangezien een aantal buurjongens een hele karton hebben weggeschoten, en ik heb het 100 procent zeker over de alpeco versie. Ik vond deze dan ook harder dan de Colour Salute van Alpeco die zij ook hadden.

Grtz Ronnie

Johnno
19 mei 2010, 19:56
Ja deze La Bomba van alpeco ging lekker hard, ongeveer als een superero van pyrostar(nog ietsje harder vond ik) maar dan veel goedkoper en nog een groene vlammetje ervoor, helaas dat alpeco ze niet meer verkoopt zonder de juiste papieren. Aan alles komt een eind he , ik denk dat ik er zo'n 800+ heb gehoord aangezien een aantal buurjongens een hele karton hebben weggeschoten, en ik heb het 100 procent zeker over de alpeco versie. Ik vond deze dan ook harder dan de Colour Salute van Alpeco die zij ook hadden.

Grtz Ronnie

Vreemd dat alpeco dan de la bomba voor minder verkoopt dan de colour salute..

defqon1
1 augustus 2010, 13:20
mooie vlam hebben ze:) Zijn heel goed afgewerkt. De knal zal helaas niet harder mogen denk ik door de wetgeving, maar zo'n afwerking in combinatie met de knal van een Fenix nitraat zou echt vet zijn.

Bram95
10 augustus 2010, 21:01
Hmmmmmmm, ik vond daarnet 3 pakjes in mijn ammo-kistje. Ze zien er nog goed uit! Zoals ik al eerder vertelde knalden zij erg goed, even hard als zo'n poolse nitraat (Het kan de fenix zijn), ook een goede vlam, maar ze hadden soms de neiging om tijdens de vlam even weg te schieten.

wonkobonko
31 augustus 2010, 19:45
Misschien is het handig om de topic titel te veranderen, alpeco verkoopt ze e niet meer, en illegaal zijn ze wel verkrijgbaar. Daarnaast bestaat er geen topic over de Tsjechische variant aangezien er duidelijk verschil zit tussen de 2.

Ronnie_24
2 september 2010, 20:56
Vreemd dat alpeco dan de la bomba voor minder verkoopt dan de colour salute..

Ja dat vond ik dus ook raar, maar ik vind het niet erg aangezien ik een hele karton had gekocht :rolleyes:. Waarschijnlijk wist Alpeco niet dat de la bomba weliswaar kleiner was dan de colour salute maar toch een luidere knal geeft en een vlam die altijd te zien is, dit wilde bij de colour salute nog eens ontbreken :bonk:.

Gr, Ronnie

rachidvuurwerk1996
11 september 2010, 02:10
de la-bomba en colour salute van panta/brothers zijn de egte tog?

Torrr
11 september 2010, 07:32
de la-bomba en colour salute van panta/brothers zijn de egte tog?

Ja die van Brothers zijn inderdaad de echte.

smoorkie2
20 oktober 2010, 10:14
ben ook voor la bomba gegaan dit jaar, had fenix vorig jaar maar fenix werdt me iets te duur tegenover vorig jaar. (kartonprijzen)

Sop
25 oktober 2010, 19:00
jammer, immitatie :(

smoorkie2
26 oktober 2010, 12:55
jammer, immitatie :(

bij mij niet hoor?.. heb de echte met logo

actajon
26 oktober 2010, 17:20
hiervan staan dit jaar zeker 5 pakken van op't lijstje
zo goedkoop met een vlam
blij dat mijn vader KVK enzo heeft
en volgens mji hoef je alleen maar een KVK
en BTW bewijs te hebben dat het bedrijf nog bestaat
dan kan je het gewoon kopen
de andere dingen waaraan je meot voldoen staan in de link onderaan deze pagina
http://www.alpeco.be/wetgeving.aspx
(bij het geel/oranje woordje 'hier;)

DarkSoul
26 oktober 2010, 17:24
Nee actajon. Die hele KvK regeling is verleden tijd. Bij Alpeco kan je ook mt KvK niet meer dat soort professionele vuurwerk meekrijgen.

Fireleroy
26 oktober 2010, 17:24
FF een vraagie is 17,50 euro duur voor deze nitraten? Ik heb verstand van vuurwerk maar niet van goede prijzen. Dit werd mij aangeboden maar heb het niet gekocht want vond het wel aan de dure kant en zag dat de richtprijs ongeveer 6,50 is.

actajon
26 oktober 2010, 17:25
ow ok
maar wat staar er dan op de site?

DarkSoul
26 oktober 2010, 17:26
FF een vraagie is 17,50 euro duur voor deze nitraten? Ik heb verstand van vuurwerk maar niet van goede prijzen. Dit werd mij aangeboden maar heb het niet gekocht want vond het wel aan de dure kant en zag dat de richtprijs ongeveer 6,50 is.

Als de richtprijs 6,50 is, dan weet je toch genoeg? Ik snap je vraag dan ook niet. Als de richtprijs voor een auto 10.000 euro is, dan betaal je er toch ook geen 30.000 voor? Dan word je afgezet.

Fireleroy
26 oktober 2010, 17:28
Als de richtprijs 6,50 is, dan weet je toch genoeg? Ik snap je vraag dan ook niet. Als de richtprijs voor een auto 10.000 euro is, dan betaal je er toch ook geen 30.000 voor? Dan word je afgezet.

ja oke maar zou het via vrienden kopen en die zeggen het is niet duur dus ik raak in de war die zegt goedkoop en dieandere weer duur snap je.

actajon
26 oktober 2010, 17:29
ja oke maar zou het via vrienden kopen en die zeggen het is niet duur dus ik raak in de war die zegt goedkoop en dieandere weer duur snap je.

dan hebben die vrienden net zoals jij misschien ook geen verstand van de prijzen toch?
(niet rot bedoeld tegenover jij en je vrienden hoor

Fireleroy
26 oktober 2010, 17:33
dan hebben die vrienden net zoals jij misschien ook geen verstand van de prijzen toch?
(niet rot bedoeld tegenover jij en je vrienden hoor

Nee oke maar bedankt dan kijk ik voortaan gewoon naar die prijzen die hier opstaan:)
:bonk:

smoorkie2
26 oktober 2010, 18:15
jullie allemaal hebben geen verstand van prijzen hier boven.. want de richtprijs, 6,50 per pakje is kartonprijs van 100 pakken:)

voor de echte (met brothers/panta logo dus), is 15,- per pakje mooi. als je ze goedkoper wilt moet je meerdere pakken afnemen of minimaal een karton.

die van 6,50 per pakje bij alpeco zijn de neppe. namaak spul, en gaat dus veel zachter!

actajon
26 oktober 2010, 18:57
nou die van alpeco zijn dan wel nep
maar als je dzegt dat die veel zachter gaan
had je toch wat in je oren op dat moment hoor
want die dignen gaan toch aardig goed
en dat van richtprijs voor karton 6,50 klopt ook neit
op de site staat duidelijk dat het 6,50 is
het gaat hier over die van alpeco
en niet die van panta brothers

smoorkie2
26 oktober 2010, 19:01
nou die van alpeco zijn dan wel nep
maar als je dzegt dat die veel zachter gaan
had je toch wat in je oren op dat moment hoor
want die dignen gaan toch aardig goed
en dat van richtprijs voor karton 6,50 klopt ook neit
op de site staat duidelijk dat het 6,50 is
het gaat hier over die van alpeco
en niet die van panta brothers

met die 6,50 ps (karton) bedoelde ik de echte van panta/brothers.
die van alpeco kosten inderdaad 6,50 per los pakje. maar dan heb je ook namaak. netzoals dat je zink 901 imitatie koopt, ook veel goedkoper dan de echte.
het verschilt heel veel, je kan ze bij de 1 krijgen voor 3,50 per pakje, en bij de ander voor 6,50 per pakje bijvoorbeeld (karton prijzen)

er is trouwens geen apart topic van de panta/brothers versie, en aangezien de alpeco versie legaal niet meer te verkrijgen is in belgie met kvk, zou dit hele topic ook op slot moeten, maargoed

Dinkydau
26 oktober 2010, 19:21
jullie allemaal hebben geen verstand van prijzen hier boven.. want de richtprijs, 6,50 per pakje is kartonprijs van 100 pakken:)

voor de echte (met brothers/panta logo dus), is 15,- per pakje mooi. als je ze goedkoper wilt moet je meerdere pakken afnemen of minimaal een karton.

die van 6,50 per pakje bij alpeco zijn de neppe. namaak spul, en gaat dus veel zachter!

€15 is voor de echte veel te duur. €10 is zo'n beetje de prijs waar je op kunt rekenen als je nitraten aanschaft. Minder is leuk maar liefst geen cent meer, 't is al zat geld, €10.

smoorkie2
26 oktober 2010, 19:40
€15 is voor de echte veel te duur. €10 is zo'n beetje de prijs waar je op kunt rekenen als je nitraten aanschaft. Minder is leuk maar liefst geen cent meer, 't is al zat geld, €10.
tja, ik weet via via dat mensen deze nitraten aanschaffen voor 15,- een los pakje. meerdere pakken komen op een tientje idd.:wink:
zelf koop ik een karton in, dus weet wat ik er voor neerleg max. 3,50 is mooi per pakje en geen cent meer, dus dan is die 10,- nog veels te duur als je het zo gaat vergelijken toch?..

smoorkie2
26 oktober 2010, 19:44
in china betaal je 40 cent voor een pakje nitraten.. maargoed:rolleyes:
je hebt geen pakkans (belgie), geen benzine kosten, het wordt vaak ook nog gebracht voor je, waar je ook woont. dus dan is 10 a 15 eu een mooie prijs al zeg ik het zelf.

PyroGuy2010
26 oktober 2010, 19:45
Ik vind deze nitraat echt geniaal :)
niet al te duur, en toch wel leuk, lekkere doffe dreun, veeeeeeel beter dan bijvoorbeeld thumping thunder, en ik vind deze ook beter dan sommige van chooet.

Dinkydau
26 oktober 2010, 22:19
tja, ik weet via via dat mensen deze nitraten aanschaffen voor 15,- een los pakje. meerdere pakken komen op een tientje idd.:wink:
zelf koop ik een karton in, dus weet wat ik er voor neerleg max. 3,50 is mooi per pakje en geen cent meer, dus dan is die 10,- nog veels te duur als je het zo gaat vergelijken toch?..

€10, dan heb ik het over een los pakje. Als je een karton koopt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.

smoorkie2
26 oktober 2010, 23:29
10, dan heb ik het over een los pakje. Als je een karton koopt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.

ja oke, maar het is wat een gek ervoor geeft. 15,- is ook mooi als jij geen betere en goedkopere nitraten kan krijgen:wink:

Dinkydau
27 oktober 2010, 00:54
Nou nee hoor, voor die prijs hoef ik ze echt niet, koop ik wel een doosje corsairs erbij. Voor anderen is dat misschien anders.

smoorkie2
27 oktober 2010, 11:11
Nou nee hoor, voor die prijs hoef ik ze echt niet, koop ik wel een doosje corsairs erbij. Voor anderen is dat misschien anders.

gozer, laten we gewoon ontopic blijven oke:wink:
mensen zijn al blij genoeg dat ze aan nitraten kunnen komen, en niet zelf naar belgie hoeven te gaan.

Pijltjes
11 november 2010, 16:30
ik kan ze nu ook krijgen.. 20 pakjes van 20 voor 100 euro..

Weet nog niet om welke versie het gaat..

Voor de duidelijkheid, rode crepe is alpeco versie
Roze crepe is origineel..

Verder natuurlijk te herkennen aan het logo :D

smoorkie2
17 november 2010, 23:11
de knal is minder hard van de Alpeco versie.
maar ik denk dat je gewoon de echte van Brothers/Panta zult krijgen want die zijn er dit jaar heel veel. en daar aan tegen mag Alpeco wettelijk de La Bomba's niet meer verkopen ivm nieuwe wetten.

vuurwerkgekkie
28 november 2010, 15:41
ik heb afgelopen week 15 doosjes la bomba gekocht van alpeco, en een doosje van panta, maar bij die van alpeco komt er geen vlam:confused:
Maar vond die van alpeco wel harder:bonk:

Pijltjes
28 november 2010, 16:13
komt omdat de vlam is weg gelaten (denk ik)

Daardoor blijft er meer "ruimte" over voor de knal.. Ik heb zelf de P/B versie en die is gewoon heerlijk..

Het schijnt niet heel veel te verschillen tussen de P/B versie of alpeco :)

TruenoTraca
28 november 2010, 16:34
Bij Alpeco knallen ze misschien zachter dan de originele, maar ze kosten bij Alpeco maar 6,50 en knallen nog harder dan de Chooet nitraten, en ze zijn nog goedkoper.

landinho
28 november 2010, 19:47
Maar bij Alpeco heb je KVK nodig toch?

Ik zelf heb de Panta/Brothers versie en die klonken ZEER nice!
Heerlijke doffe dreun met een lange, groene vlam.

Die van Alpeco heb ik nog nooit gehoord.

Dinkydau
28 november 2010, 20:03
Maar bij Alpeco heb je KVK nodig toch?

Ik zelf heb de Panta/Brothers versie en die klonken ZEER nice!
Heerlijke doffe dreun met een lange, groene vlam.

Die van Alpeco heb ik nog nooit gehoord.

Nee, je hebt geen kvk meer nodig. Professioneel vuurwerk kan sinds eind vorig jaar niet meer met alleen kvk gekocht worden. Alleen vuurwerkbedrijven enz. kunnen nu nog zulk vuurwerk kopen bij Alpeco. Dat komt door een wetswijziging.

Sop
7 december 2010, 19:13
Deze zijn echt waardeloos!
lelijke vlam en een knal die leek meer op een scheet als het ware, voor mij voortaan gewoon die van panta, dan maar een paar euro"s meer!

Thrillseeker
13 december 2010, 19:48
Dit is een Alpeco la bomba topic, dus alleen die info a.u.b

Johnno
13 december 2010, 21:16
Dit is een Alpeco la bomba topic, dus alleen die info a.u.b

Misschien solliciteren voor mod?? Waar moet de vraag dan gesteld worden volgens jou?

@ xKanonslag

Ik ben die ''PP'' Coulour Salutes wel eens tegengekomen op dit forum. Daaruit bleek dat het goedkope Tsjechische namaak is dat niet al te hard knalt. In ieder geval niet zo hard als de originele.

Edit:
http://i33.tinypic.com/110iyqf.jpg
Foto is van Koekepan

Zijn het deze? Het rechter pakje.

RickB
13 december 2010, 23:01
PP zijn inderdaad NEPPPP!

De Colour Salute van Fenix, die heeft de zelfde code als de Brothers/Panta versie, en die hoort met BP te beginnen. Die van Fenix heeft meer flash, dus knalt harder als de echte van B/P. Dit zal vast ook voor de La Bomba van Fenix gelden, want die zal er vast zijn, gezien Fenix ook een Colour Salute maakt. Beide Colour Salute en La Bomba horen met BP te beginnen, dan heb je de echte, als je PP hebt heb je de neppert.

Het Crepe moet er altijd strak om heen zitten, en roze zijn. Zoals hier boven bij de groene is gewoon fake. Zo zit het never nooit bij de echte versie.

BP0038P/L is de code van de Fenix Colour Salute, maar ook van de brothers panta versie. Volgens mij is de echte La Bomba: BP0038P

geert-jan21
17 december 2010, 14:24
http://www.youtube.com/watch?v=nREymd4YwsU dit filmpje heb ik gemaakt willen jullie reageren:P

Robin.S.
17 december 2010, 18:46
kvond deze dus echt gaar! die van panta brothers gingen duidelijk harder!

Bighead
20 december 2010, 19:46
Ze mogen toch niet over de 2 gram pts. komen? Zelfs niet onder kvk toch? Zal dan waarschijnlijk een immitatie zijn net zo als de colour salute die ze bij alpeco verkopen.

Jawel tis spektakel vuurwerk voor shows enzo. belgen kunnen het ook alleen kopen met vergunning en je kan er niet aan komen met een kvk-nummer.

goochelaar1996
23 december 2010, 21:55
Ik heb ze vorig jaar gehad,aantal pakjes!
Zijn super. op de dag zelf amper verschil tussen fenix en labomba!

zeker voor deze prijs!

tomtadeus
30 januari 2011, 15:29
zou 15 euro een redelijke prijs zijn voor deze?

MasterBsc
30 januari 2011, 15:32
Nee totaal niet, namaak van de echte labomba's, die een gemiddelde stuks prijs van 8 euro hebben. Dus ja, je moet zelf beetje bepalen wat je iets waard vind. Maar in mijn ogen een dikke faal als je er 15 euro voor betaald.

jorisman
30 januari 2011, 15:35
zou 15 euro een redelijke prijs zijn voor deze?

Kan je die van alpeco of van b/p regelen. Als van alpeco niet nemen. Als je b/p kan krijgen en deze niet goedkoper kan regelen zou ik toch een pakje nemen, want het is alsnog goedkoper dan Belgische knallers en ze hebben een vlam.

vuurwerkgekkie
30 januari 2011, 19:46
Kan je die van alpeco of van b/p regelen. Als van alpeco niet nemen. Als je b/p kan krijgen en deze niet goedkoper kan regelen zou ik toch een pakje nemen, want het is alsnog goedkoper dan Belgische knallers en ze hebben een vlam.

Ze hebben beide toch een vlam?
Tenminste op het doosje van de alpeco versie staat dat er wel een vlam bij zit...

jerome 785
30 januari 2011, 21:12
Stond al in het nitraten topic.

LA-BOMBA CZ-04

image
(http://i36.tinypic.com/2ush8c1.jpg)

Aantal gram: ca. 3 gram. ( 2,5gr. knal 0,5gr. vlam )
Vlam: Ja, Groene vlam voor knal.
Waar te koop: Illegale circuit/Italie
Prijs: 4,80 per 20
Verpakkingseenheid: 100/20
Verkrijgbaarheid: Redelijk

tsjechie dacht ik italie zal ook wel maar worden verkocht in tsjechie en fenix in polen maar ja er zijn natuurlijk copien die er op lijken :P

jerome 785
27 april 2011, 08:39
koop liever de orginele,

misschien kvk nodig omdat er een vlam op zit maar de knal ist hem niet waard!

Dark-Gun
7 mei 2011, 18:36
Deze kan je toch alleen maar krijgen met een kvk-nummer ofzoiets dergelijks. Want toen ik vorig jaar in de winkel kwam stond dat vermeld. :S

smilli
7 mei 2011, 19:04
dat was vroeger zo inderdaad maar aangezien de kvk-regeling is gestopt zijn deze niet meer te koop.

sammod1
24 augustus 2011, 16:51
Deze zijn alleen maar te koop met een KVK-pas

DarkSoul
24 augustus 2011, 17:45
Nee, sammod1. Je kunt lezen, neem in aan? Staat boven je:

dat was vroeger zo inderdaad maar aangezien de kvk-regeling is gestopt zijn deze niet meer te koop.