PDA

Volledige versie bekijken : * [Di Blasio Elio] Cobra 6

Pagina's : 1 [2] 3

3xh
21 september 2012, 14:16
laten we hier Aub weer ontoppic gaan over deze knaller.
en in het Nieuws toppic weer verder gaan over het 11 jarig mannekuh.
PLZ
Anders word het strax weer zo on overzichtelijk...:wink:

wonkobonko
21 september 2012, 18:43
Ik geef 3xh gelijk. (De jongen had de cobra6 gevonden, gaan de geruchten.)

smilli
28 september 2012, 20:23
Nieuwe video van mijn kant.

http://www.youtube.com/watch?v=ITfEYJvzPUo

mans5
30 september 2012, 15:57
This erg genoeg met die jongen van 11

maar een cobra6 die in je hand knalt,ben je geen 3 vingers kwijt,dan is alles wel weg!
de politie moet toch ook een naam verzinnen voor dat stuk vuurwerk

smilli
7 oktober 2012, 17:44

http://www.youtube.com/watch?v=GdK7l-rRh6I

djara
7 oktober 2012, 17:54
Ben het eens met man5.

Als je een c6 in je hand houd of je hand staat er dichtbij dan geloof ik nooit dat je MAAR 3 vingertjes kwijt bent. Helemaal van een elf jarige. Op z`n minst flinke gehoorschade, trommelvlies scheuring, half handje eraf en misschien zelfs lichtelijk blindheid.

Of het moet een neppert zijn met flink minder kruit.

Het zal wel om een ander stuk vuurwerk zijn dan een cobra want dat geeft vele malen meer schade!

chappie
12 oktober 2012, 15:47
ja ik heb een filmpje gezien van zeg maar het duitse tno waarbij ze een hand hadden van iets wat vergelijkbaar was met mensen vlees (weet de tecnische naam ff niet)wat helemaal uit elkaar was geklapt en dat ging om een achtung.dus dat gedoe met cobra is echt verzonnen

freddie
12 oktober 2012, 15:55
denk dat je balistic gel bedoelt?

vuurwerkgekkie
16 oktober 2012, 23:14
Op de foto's de tekst te zien die er op de cobra's staat.
Dit jaar is dat een andere tekst als ik andere jaren heb gezien. Waar het voorheen in het Italiaans stond, staat het nu in het Duits:wink:
Bovenste foto is van productiejaar 2009 en de andere van 2011...

vuurwerkgekkie
17 oktober 2012, 23:11
Zou dit trouwens betekenen dat ze nu ook in Duitsland of Oostenrijk in de winkel liggen?
Iemand enig idee?

vwrulez
17 oktober 2012, 23:23
zou mooi zijn! iemand die meer weet idd?

dikkeeric
18 oktober 2012, 00:16
Misschien in DE gemaakt voor diablo ofzo? Of het is een duitse namaak uit een van de vele fabriekjes.

RickB
18 oktober 2012, 02:17
Aan het doosje te zien is dit een verpakking uit Oostenrijk. Deze dingen zullen nooit in de winkels liggen in Duitsland want dit soort vuurwerk is daar natuurlijk verboden. Oostenrijk heb ik geen idee van.

vuurwerkgekkie
18 oktober 2012, 14:02
In Oostenrijk ben ik ook nog nooit van dit zware spul tegen gekomen, is daar denk ook verboden. Maar het zijn zeker geen namaak cobra's, dan zou het wel hele goede kwaliteit namaak zijn...

3xh
18 oktober 2012, 14:46
Leuk zeg al die apen verhalen.
De Cobra 1 t/m 7 komen gewoon uit italie.
Deze worden gemaakt met duitse Text omdat het Product ook via een duitse boer/bedrijf de markt op komt. waarschijnlijk is dit dan ook na Wens gedaan.

Vroegah had je daarom ook explods van EPM met duitse of NL of Italiaanse text.

Niets om je druk over te maken.

Het voordeel is dat ik duit en/of Nederlands wel kan lezen en Italiaans niet!
En zolang de knal het zelfde blijft vind ik een duitse of NLse text alleen maar beter.
iig is de gebruiks aanwijzing nu wel te lezen:p

chappie
18 oktober 2012, 14:59
In Oostenrijk ben ik ook nog nooit van dit zware spul tegen gekomen, is daar denk ook verboden. Maar het zijn zeker geen namaak cobra's, dan zou het wel hele goede kwaliteit namaak zijn...

di blasio elio verkoopt wel producten in oostenrijk cobra 6 gaat mischien te ver maar ik kwan in de vrije verkoop al wel cobra 1 tegen valt onder klass f2 op vertoon van id gewoon te koop.ff verder gekeken zag ook de cobra6 maar kan niet vinden (nog niet)in welke klasse die zit als die in klasse f3 of f4 zit heb je een vergunning en ontheffing nodig

ajaxciedjuhh
18 oktober 2012, 17:41
klasse 1.1 G

Firecrack-R
18 oktober 2012, 17:49
De gevarenclassificatie is 1.1 ja, maar daar gaat het niet over.

chappie
18 oktober 2012, 18:26
het gaat niet om 1.1 klasse f1 en f2 is vrij voor consumenten dwz op vertoon van een id kan je dit gewoon in de winkel ophalen in oostenrijk.voor klasse 3 en 4 kun je ook gewoon naar de winkel maar heb je een vergunning nodig.onder klasse 1 en 2 vallen bv:la bomb explod(knr009)-viper2-trueno-cobra1-spanish crackers onder klasse3 en 4 :delova rana-la bomba-atomic6-eraser-virus 1 3 en4 etc

smilli
20 oktober 2012, 16:45

http://www.youtube.com/watch?v=Em-aUMXAK_0

ollie-123
26 oktober 2012, 14:04
Is het waar dat de atomic6 gewoon een cobra6 is met een ander papiertje?

ollie-123

Zwitsal
26 oktober 2012, 14:08
Is het waar dat de atomic6 gewoon een cobra6 is met een ander papiertje?

ollie-123

Dit is waar cobra 6 en actomic 6 zijn zelfde
En camela 6 is volgends mij cobra 6 2G

Gr Zwitsal

Stefano1997
26 oktober 2012, 14:14
@Zwitsal,

De caramamella 5 is hetzelfde als een cobra 5 2G.

Zwitsal
26 oktober 2012, 14:20
@stefano1997
Gaat over cobra 6
Gr Zwitsal

Stefano1997
26 oktober 2012, 14:32
@stefano1997
Gaat over cobra 6
Gr Zwitsal
Ik heb een stukje over de caramella 6 gelezen, ik wist niet dat de Caramella 6 ook vergelijkbaar was met een Cobra 6, ik dacht alleen dat een Caramella 5 vergelijkbaar was met een Cobra 5 2G ;)

Zwitsal
26 oktober 2012, 14:37
Is de cobra 6 2G maar dan met ander label
Gr

robdegekste
29 oktober 2012, 12:15
Check hoe overdreven Nederlandse rechters over dit mooi stuk vuurwerk denken.

Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman
Rechter: "Weet je hoe gevaarlijk Cobra 6 is? Als we dat hier afsteken, dan is de hele zaal weg. Heeft kracht granaat." #Facebookmoord

sander17
29 oktober 2012, 12:47
nou de kracht van een granaat zal die wel hebben alleen de scherven heeft de c6 niet

dennis-pyro
29 oktober 2012, 13:26
Weet je hoe gevaarlijk Cobra 6 is? Als we dat hier afsteken, dan is de hele zaal weg. Heeft kracht granaat.

En zo iemand is rechter? Van een rechter mag je toch wel iets meer kennis verwachten. Wat een bullshit zeg.

Dinkydau
29 oktober 2012, 18:34
Check hoe overdreven Nederlandse rechters over dit mooi stuk vuurwerk denken.

Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman
Rechter: "Weet je hoe gevaarlijk Cobra 6 is? Als we dat hier afsteken, dan is de hele zaal weg. Heeft kracht granaat." #Facebookmoord
Kun je hierbij ook een bron vermelden? Ik kan het me helemaal indenken dat een rechter zoiets zegt trouwens.

wouter
29 oktober 2012, 18:40
rechters kennen de wet ook niet goed hoor zo moest ik een keer voorkomen voor een rollerbank beweeder mevrouw dat ik daarvoor al een x geflitst was met een snelheid van 96 na corectie op een scooter was dus een werkelijke snelheid van 66 km dus deze uitspraak kan een rechter heel goed gemaakt hebben daarbij is de kracht van een cobra natuurlijk wel groter dan een granaat bij een granaat zit het gevaar juist in het schilverende materiaal

Jupilerfreak
29 oktober 2012, 19:04
Kun je hierbij ook een bron vermelden? Ik kan het me helemaal indenken dat een rechter zoiets zegt trouwens.

Is volgens mij een verslaggeefster van de Telegraaf die zich richt op rechtzaken.

smilli
29 oktober 2012, 19:30
daarbij is de kracht van een cobra natuurlijk wel groter dan een granaat bij een granaat zit het gevaar juist in het schilverende materiaal

Als je geen verstand hebt van zaken wil je dan aub niet reageren, nu gaan bijvoorbeeld nieuwe leden verkeerde dingen denken

wouter
30 oktober 2012, 10:33
hoezo er geen verstand van heb ? denk dat je de explosiefe kracht van een cobra en zwaarder vuurwerk zwaar onderschat tuurlijk hebben ze een minder sterken huls enz maar een handgranaat uit de 2de wereld oorlog bevatte maar een explosiefe landing van 45 gram zwart buskruit. de 28.5 gram hoogwaardig flash kruit van een cobra6 2g zal hier zeker van in de buurt komen zoniet overheen gaan. tegenwoordig zit er zo 60 gram sas in een granaat hierbij wordt niet gesproken over het soort sas dat er gebruikt wordt. oftewel mijn conclusie mee eens of niet zou je een cobra in een ijzeren huls stoppen is deze wel degelijk evenkrachtig als een handgranaat uit bv de 2de wereld oorlog en zal deze dus ook dodelijk kunnen zijn op een afstand van 7 meter. ( neeemt niet weg dat een cobra minder gevaarlijk is imo )

edit: nieuwe soorten bevatten tnt en zullen dus wel dus wel duidelijk krachtiger zijn.maar die zijn dan ook dodelijk op 30 meter

edit 2: nog een leuk weetje in een lawinepijl kan de kracht oplopen tot meer dan 5.000 bar !

Stefano1997
30 oktober 2012, 14:00
@Dinkydau,
Wat robdegekste vertelde over de #Facebookmoord kwam van twitter vandaan, toen jing voor de rechter moest komen kon je op twitter via @Saskiabelleman volgen wat er gaande was in de rechtszaal. Dit weet ik omdat ik dit zelf ook heb gevolgd omdat jing vorig jaar bij mij op school zat

vuurwerkgekkie
30 oktober 2012, 14:20
Hier een paar verschillende kleuren doppen van de afgelopen jaren van de cobra 6:)

vuurwerkfreakk
30 oktober 2012, 18:18
Zeer interessant vuurwerkgekkie! En welke kleur is van welk jaar?

knalvuurwerkfreak
30 oktober 2012, 18:24

Kan je geen touw aan vast knopen :wink:

wouter
30 oktober 2012, 18:27
donkerblauw rechts gaan dit jaar rond

smilli
30 oktober 2012, 20:10
een handgranaat uit de 2de wereld oorlog bevatte maar een explosiefe landing van 45 gram zwart buskruit.

De standaard lichte versie granaten die het nederlandse leger gebruikte tijdens de 2de wereld oorlog bevatten 65 gram TNT, de zwaardere varianten zelfs 120gram hiervan.
Een goede kwaliteit flash kruit heeft een equivalente TNT-waarde van 80 %, behalve dat moet je ook rekening houden met de explosie snelheid van TNT wat 6,7 keer hoger ligt dan bij flash.

Maar we zijn nu weer genoeg bezig geweest denk ik: On topic!

DannyB
31 oktober 2012, 12:46
cobra 6!!!!:shocked: wat een knallen geven deze dingen! vind het alleen jammer dat bij de 2g's geen vlam meer vanaf komt. maar ach.. die verschrikelijke harde knal maakt het helemaal goed!

strijkkopje
31 oktober 2012, 16:07
De 2g versie heeft nog een vlam gehad...

sharkyboy
31 oktober 2012, 16:46
De 2g versie heeft nog een vlam gehad...

de 2G is toch juist de variant zonder vlam en zonder flap? Die flap beschermd juist de laag met vlam tegen vonkjes

vuurwerkfreakk
31 oktober 2012, 16:53
De 2G is inderdaad de versie zonder vlam. Daat weet iedereen. Simpel zat!

strijkkopje
31 oktober 2012, 17:24
Sorry mijn fout, ik wou te snel typen. "nog" moet "nooit" zijn.

vuurwerkgekkie
31 oktober 2012, 19:37
Hier is inderdaad geen touw aan vast te knopen zoals knalvuurwerkfreak al zei...
De 1e, 2e en 4e cobra vanaf links op de foto zijn van productiejaar 2009, de 3e van 2011:wink:

joeyvanderlee
21 november 2012, 06:55
Idd, de lichtblauwe is productiejaar 2009 dat weet ik zeker.

misha670
22 november 2012, 11:07
Kan iemand het papieren omhulsel van een cobra voor mij inscannen?

Alvast bedankt,

Gr misha

richard21
22 november 2012, 11:30
Kan iemand het papieren omhulsel van een cobra voor mij inscannen?

Alvast bedankt,

Gr misha

Ga je astronauten omlabelen??

Whahaha

davidh
22 november 2012, 11:48
Ga je astronauten omlabelen??

Whahaha

Ik mag dit soort humor wel en erger..ik zie het meteen voor me....schuurmans astro met een cobra 6 label en als je een handige knutselaar bent (zonder dat je een dakraam nodig hebt!!!) ook nog een hele lange, dikke lont..hi, hi

3xh
22 november 2012, 11:53
Leuk voor de NL markt.
De cobranaut:p

vuurwerkNOP
22 november 2012, 13:12
Ik merk dat m'n camera deze knallers niet aankan, in het echt klonk ie nog wel ietsje harder!

https://www.youtube.com/watch?v=7trqgc6LFus

jasper-dj
22 november 2012, 14:55
Idd, de lichtblauwe is productiejaar 2009 dat weet ik zeker.

Ik heb pas een aantal pakken gekocht met een lichtblauw dopje en die knalden snoeihard! Nu had ik weer een paar pakjes gekocht en deze blijken een donkerblauw dopje te hebben en bovendien is de lont een stuk korter! ik heb er 1tje getest en toen bleek dat de fontijn te lang duurt en dat de klal een stuk minder is.. Hoe kan dit? Het label is namelijk wel exact het zelfde net als de beschrijving en het kruidgewicht..

Dinkydau
22 november 2012, 15:50
Waaruit bleek dat de knal een stuk minder is? Van welk jaar zijn ze?

vuurwerkfreakk
22 november 2012, 17:34
Of gewoon gewenning. Het moet steeds harder gaan wil het leuk blijven. Het begint met knalerwten en eindigt met big boy's, en wie weet wat er nog voor zwaarders op de markt gaat komen. Op naar de big boy's dan maar.

joeyvanderlee
22 november 2012, 18:01
Er kan natuurlijk altijd 1tje tussen zitten die misschien iets minder is.

Jobofireworks
22 november 2012, 20:06
Een vriend van mij heeft toevallig vanmiddag een karton (half karton ) van 50 pakken van deze dingen binnengekregen. Dus wij de doos openmaken en toen kwamen we tot de conclusie dat er geen kartonnen bovenkantje was vast geniet aan het zakje?. Iemand enig idee hoe dit kan.

Overigens de maat van mij houd zich niet bezig met handel maar heeft samen met zijn broers een 50 tal pakken gekocht puur om lekker in de weilanden op de 31 op te stoken.

Namaak ? foutje ? Er zat wel de juiste hoeveelheid kruid in.

Grtzz

brunodebull
22 november 2012, 20:23
Er kan natuurlijk altijd 1tje tussen zitten die misschien iets minder is.

Of de plek waar je hem afstak?
In een weiland of in een straat?
Weiland is natuurlijk velen malen zachter dan in een bebouwde omgeving

joeyvanderlee
23 november 2012, 07:28
Of de plek waar je hem afstak?
In een weiland of in een straat?
Weiland is natuurlijk velen malen zachter dan in een bebouwde omgeving

Inderdaad, even niet aan gedacht.
Maar als je de eerste hoort in de stad en de tweede in een weiland kan het weleens een teleurstelling zijn ja.

kleinevwfreak
28 november 2012, 15:21
Is het zo dat deze duurder zijn geworden? Hoor namelijk om mij heen allemaal prijzen van minimaal 18 euro.

faab1234
28 november 2012, 15:24
Is het zo dat deze duurder zijn geworden? Hoor namelijk om mij heen allemaal prijzen van minimaal 18 euro.

Ja klopt, BTW verhoging!! het treft iedereen, ook de handelaar:wink:

Zwitsal
28 november 2012, 15:48

nee hoor ligt net aan hoeveel mensen er tussen zitten .
en heb niks met btw verhoging te maken . prijs is gelijk gebleven per karton !
en handelaren hebben niks met btw te maken alleen met grondstofprijzen en vervoer .
hier zit btw al in .

Hoop dat je vraag heb beantwoord

Gr Zwitsal

vuurwerkfreakk
28 november 2012, 16:16
Goed, hoe zal ik beginnen. Je mag eigenlijk geen prijzen bespreken maar we handelen niet en we lokken het ook niet uit. Maar het is al bijna december he. Dan gaan hadelaaren sowieso meer vragen vanwege het grote risico wat ze lopen.

Ronaldeh
29 november 2012, 16:35
De houdbaarheidsdatum van deze knaller, zegt dat nu echt wat?
Had er vorig jaar namelijk waar de houdbaarheidsdatum 2009 was.. en deze knalde nog goed..

strijkkopje
29 november 2012, 16:45
Dat lijkt me sterk, het zal wel het productiejaar zijn geweest, dat staat op de meeste Cobra 6'en. Met als houdbaarheids jaar 2014. De nieuwe productie is uit 2011 en daartussen zit volgens mij geen productie meer.

Ronaldeh
29 november 2012, 16:51
Ik weeet de precieze datum niet meer, maar de houdbaarheidsdatum was iig voor 2011.
Zal voor dit jaar eens kijken wat er op staat, zodra ze binnen zijn.

underground
30 november 2012, 19:27
Hallo.

Heb het even doorgelezen, hoop wel dat dit mooie knaller's zijn :)

Maar heb er nog nooit een gehad vandaar dat ik het even vroeg :)

Bedankt !

Afz Underground,

underground
30 november 2012, 19:28
Weet u misschien welke Cobra 6 harder gaat ?

Cobra 6,
Cobra 6 2G ?

Alvast Bedankt !!

Afz Underground,

underground
30 november 2012, 19:29
Dus gaat de Cobra 6 2G harder dan de normale Cobra 6 ?

GlobalFireworks
30 november 2012, 19:59
Dus gaat de Cobra 6 2G harder dan de normale Cobra 6 ?

Ja, iets harder.

strijkkopje
30 november 2012, 20:16
Ja ze gaan hard, heerlijk hard zelfs, maar het is geen salute shell die iemand op de grond afsteekt dus de knal is zeker te verdragen. En over dat ruiten springen gebeuren, dat klopt niet, ze geven zeker wat druk maar niet genoeg om een ruit te laten knallen op een afstand van 2 meter. Maar ik raad het je natuurlijk niet aan om ze korten op een ruit te zetten want je weet maar nooit.

PyroPowerZ
1 december 2012, 00:29
2 meter is wel erg dicht bij hoor... Enkel glas wil nog wel eens moeilijk doen dan. Zet deze gewoon neer op een pleintje/veldje, waar er geen auto's of ruiten in de buurt zijn :)

Zwitsal
1 december 2012, 10:59
Mensen kom op

Cobra classic en 2 G maak voor de knal geen hol uit.
Alleen classic heb een vlam en 2G niet .
Voor de knal zit er de zelfde hoeveelheid in .

Gr Zwitsal

Dinkydau
1 december 2012, 20:27
Waar heb je de informatie vandaan dat er 2 gram meer in zit? Van de super cobra6 is niet bekendgemaakt hoeveel flash erin zit dus dan moet er gewogen worden. En als er gewogen wordt dan moet dat het liefst ook meerdere keren om met zulke nauwkeurigheid iets erover te kunnen zeggen.

2G betekent 2e generatie.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen wat significant en wat niet significant is en hoe nauwkeurig informatie is. Een bron op YouTube zegt:

73,5 gram is totaalgewicht van de Cobra.
48,5 gram totaal aan kruit. (26-31 gram Flash en de rest voor het vlammetje)
Zelf gewogen.
DLpyro 1 year ago
Als dat zo is blijkt dat de kruitinhoud inderdaad rond de 28 gram flash is, maar dat er een afwijking mogelijk is.

wo2man
4 december 2012, 00:34
Ik kwam vandaag een aantal cobra6 tegen met het volgende:

Zeer slechte opdruk vrij wazig en dof productie jaar stond 2009

Bij het aansteken ervan was de fontein wel heel erg kort de 2de het zelfde verhaal.
Iemand ervaring me?

Dinkydau
4 december 2012, 01:13
Die met een mat etiket zijn imitatie.

wo2man
4 december 2012, 14:56
Die met een mat etiket zijn imitatie.

Ben ik dan mooi weer gepakt dan...
Zit er veel verschil in kwa knal dat iemand mij kan zeggen?
Mvg

hindoerol
4 december 2012, 20:03
:Dals je hem afgestoken hebt (want je zag de fontein) dan kun je dat toch beoordelen hoe hard ie ging?

strijkkopje
7 december 2012, 18:31
Hier een filmpje van een vriend van me:
http://www.youtube.com/watch?v=39Ha1QJ4sXU

Cyberize7x
7 december 2012, 19:13
Topdingen, vorig jaar voor het laatst gehoord. Dreunen dat die pokke dingen geven ^^

underground
7 december 2012, 19:17
Topdingen, vorig jaar voor het laatst gehoord. Dreunen dat die pokke dingen geven ^^

Hoop dat ze die dit jaar weer bij me in de straat hebben !
Net als je zegt echt "TOP" dingen !

robdegekste
8 december 2012, 11:04
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1311320

In het begin blaast 1 cobra bijna een hele auto op.
Toch wel ziek hoor die cobra's. Blij dat het altijd goed is gegaan bij mij.

Pyrowork
8 december 2012, 11:14
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1311320

In het begin blaast 1 cobra bijna een hele auto op.
Toch wel ziek hoor die cobra's. Blij dat het altijd goed is gegaan bij mij.

Ja ik wil niet veel zeggen, maar er is geknoeid met die auto, een handgranaat krijgt een auto niet eens uit elkaar zoals daar.

MiniV
8 december 2012, 12:08
Ja ik wil niet veel zeggen, maar er is geknoeid met die auto, een handgranaat krijgt een auto niet eens uit elkaar zoals daar.
Wat een hollywood auto, het hele chassis buigt door. :bonk:

robdegekste
8 december 2012, 15:58

Lijkt mij ook al. Heb je een filmpje van een granaat in een auto?

jamie
8 december 2012, 22:26
Gister nacht even zo'n ding in de sneeuw gepropt! ze blijven leuk :)

https://www.youtube.com/watch?v=p3YHnDYUKW4

TBM09
10 december 2012, 01:43
Wat een hollywood auto, het hele chassis buigt door. :bonk:

Dit gaat inderdaad nergens over :) Ik ken me een filmpje herrineren met deze rode auto waarin 2x 6 inch shell tegelijk werd ontstoken. Ik zal dit filmpje even opzoeken :)
Zonde dat hiermee een cobra 6 wordt vergeleken. Hoe krijg je de consument zo gek om allemaal met 0900-NSB te gaan bellen als je iemand met een cobra 6 ziet of weet....Wat een gedoe en onzin allemaal om een pracht stuk vuurwerk dat bedoeld is om te ontsteken en niet iets op te blazen!

MasterBsc
10 december 2012, 07:11
Ik heb trouwens het idee dat ze dit jaar minder hard knallen. Wat ook bizar was, is dat de vlam vele malen korter is. Normaal duurde dat zeker 5 seconde, nu een kleine 2/3 seconde.

Rino Pyro
10 december 2012, 07:16
Dat met die auto kan inderdaad nooit....

http://www.youtube.com/watch?v=RBQr3arwqbc

Hier heb je een filmpje van een explod die op het dak van een auto ligt. Was in principe 2 keer zo sterk als een cobra 6.
Zie je iets bewegen aan die auto dan...

the cigarman
10 december 2012, 09:49
Misschien een beetje offtopic.
Maar ik vind het zeer vreemd dat politie en justie meewerkt aan zo'n sensatie programma, zoals powlitie.
Waarom geven ze niet gewoon voorlichting, hoe je dit soort knallers moet afsteken.
Ik bedoel, zeg dan in een advertentie, dat je als overheid liever nie thebt dat consumneten dit soort spul afstoken.
Maar dat je ze beter in een park, buiten de bebouwde kom, enz moet afsteken.
Met aansteek instructies, enz.

Misschien een beetje een beetje wazig van mij, maar kan je de mensen niet beter voorlichten, dan bang maken.
We leven in een maatschappij waar alles wat afwijkt vreemd is.
De overheid maakt mensen alleen maar bang.

pyro99
10 december 2012, 11:04
Dit gaat inderdaad nergens over :) Ik ken me een filmpje herrineren met deze rode auto waarin 2x 6 inch shell tegelijk werd ontstoken. Ik zal dit filmpje even opzoeken :)
Zonde dat hiermee een cobra 6 wordt vergeleken. Hoe krijg je de consument zo gek om allemaal met 0900-NSB te gaan bellen als je iemand met een cobra 6 ziet of weet....Wat een gedoe en onzin allemaal om een pracht stuk vuurwerk dat bedoeld is om te ontsteken en niet iets op te blazen!

bedoel je deze? het is wel een gele auto

maar als je ziet hier liggen 2x een shell in , en alleen het dak van de auto staat een beetje hol:rolleyes: , zwaar overdreven dat cobra 6 filmpje dus.

http://www.youtube.com/watch?v=T0s0zqebJyY

(@mods ,ik weet niet zeker of dit geplaatst mag worden , maar als dit niet mag, verwijder hem dan maar:wink:)

--pyro99:bye:

Bammetjeboem
12 december 2012, 20:17
Foto's:

LET OP!! IS NIET VAN MIJ!!
10734

10735

10736

10737

10738

(Die andere is de bsc italia)
http://g2f.nl/0qdyrxm

blouapie
12 december 2012, 20:52
Dat met die auto kan inderdaad nooit....

http://www.youtube.com/watch?v=RBQr3arwqbc

Hier heb je een filmpje van een explod die op het dak van een auto ligt. Was in principe 2 keer zo sterk als een cobra 6.
Zie je iets bewegen aan die auto dan...

1. twee keer zoveel kruit staat niet per definitie gelijk aan twee keer zo sterk
2. Staat er bij welke versie explod er op die auto ligt. Het is dus ook niet zeker dat het de 50 grams versie is.
3. De explod wordt op het dak! gelegd. Waar denk je dat de druk heen gaat?

Ik wil maar zeggen dat hier op het forum evengoed een hoop onzin als waarheid verkondigt wordt.

Ronaldeh
13 december 2012, 18:38
Ik heb even het topic doorspit maar kan het zo gauw niet vinden.

Zeggen de dopkleuren nu wel of niet iets over het productie jaar?

vuurwerkfreakk
13 december 2012, 18:44
Ja, heb dit zelf ook al een keer gevraagd maar er is geen touw aan vast te knopen.

jelles9
13 december 2012, 18:48
Mwa volgens mij maakt het niks uit.
Het ligt er denk ik maar net aan wat voor plastic ze hebben liggen bij de fabriek.
Anyway het maakt toch niet uit welk productie jaar je hebt als ze maar goed knallen!
en op de omwikkel staat het productie jaar.

Gr. Jelles9

MasterBsc
13 december 2012, 18:51
Ik heb trouwens het idee dat ze dit jaar minder hard knallen. Wat ook bizar was, is dat de vlam vele malen korter is. Normaal duurde dat zeker 5 seconde, nu een kleine 2/3 seconde.

Iemand hetzelfde probleem ervaren?

Dinkydau
13 december 2012, 20:54
Nou toevallig zag ik op AVP een foto van een schijnbaar hele nette imitatie van de cobra6. Misschien heb je die.
http://www.avpvuurwerk.nl/showthread.php?t=1792&page=4&p=23365&viewfull=1#post23365

ryan-zuid
16 december 2012, 01:39
een maat van mij heeft de cobra 6 met productiejaar 2012 ( lichtblauwe dop) na openmaken van de bovenkant bleek dat de lont los in het papier zit ( bij elke cobra met productie 2012) terwijl dat bij de cobra met productie 2007 niet is zijn er meer mensen met dit probleem, of weet iemand hier wat over?

DiBlasioElio
16 december 2012, 17:27
Ja ik ga ze niet opensnijden, maar ze zien er van de buitenkant iig goed uit, staat er bij die vriend van jou toevallig een duitse tekst op?

ryan-zuid
16 december 2012, 17:48
nee we hebben ze ook niet losgesneden alleen boven die flap los gescheurd, nee er staat italiaanse tekst op

Ronaldeh
16 december 2012, 23:39
heb deze ook : cobra 6 met productiejaar 2012 ( lichtblauwe dop).. ook geen zin om open te snijden,, maar ben wel benieuwd naar het verhaal..

iemand anders ervaring? of die weet hoe of wat?

Ronaldeh
16 december 2012, 23:42
want als je het papier aan de bovenkant lostrekt zie je dat de lont gewoon los ligt en die moet het kruit voor de vlam wel aansteken, als hij deze niet goed raakt dan gaat die dus niet af

las deze zin op avp.. wellicht dat het daarmee te maken heeft?

DiBlasioElio
16 december 2012, 23:55
las deze zin op avp.. wellicht dat het daarmee te maken heeft?

We zullen het tijdens oud en nieuw vanzelf merken;)

vuurwerkdord
19 december 2012, 17:46
Weet u misschien welke Cobra 6 harder gaat ?

Cobra 6,
Cobra 6 2G ?

Alvast Bedankt !!

Afz Underground,

De cobra 6 gaat harder dan de cobra 6 2G , heb afgelopen jaar het verschil gehoord , je hoort duidelijk verschil , en bij de 2G zit geen vlam/knetter

~Vuurwerkdord:bye:

vuurwerkdord
19 december 2012, 17:57
Ik heb even het topic doorspit maar kan het zo gauw niet vinden.

Zeggen de dopkleuren nu wel of niet iets over het productie jaar?

Nee , dat heeft er niks mee te maken , de kleur van de dop zegt of het een knetter , vlam , of knetter met vlam is.

-Vuurwerkdord:bye:

knalvuurwerkfreak
19 december 2012, 18:02
De cobra 6 gaat harder dan de cobra 6 2G , heb afgelopen jaar het verschil gehoord , je hoort duidelijk verschil , en bij de 2G zit geen vlam/knetter

~Vuurwerkdord:bye:

Nee , dat heeft er niks mee te maken , de kleur van de dop zegt of het een knetter , vlam , of knetter met vlam is.

Wat een onzin :D

TBM09
20 december 2012, 02:03
Inderdaad, de vuurwerknoobs zijn weer massaal actief :)
Vind het best grappig, maar anderzijds ook behoorlijk irritant als er zowat elke pagina de vraag wordt gesteld over de c6 en c6 2g of de kleur dop. Laten we snel naar pagina 33 gaan over deze heerlijke knaller :D

joeyvanderlee
20 december 2012, 07:46
Kan het zijn dat er bij het lont een dikke klodder lijm zit en het kruit beweegt?

gr

Xplode
20 december 2012, 10:52
Het enige verschil tussen de Cobra6 en de 2G versie, is dat de 2G GEEN vlam heeft en de classic wel, de n zegt dat er in de 2G meer kruit zit voor de knal maar ik heb het verschil nooit echt gemerkt.

Wat maakt het berhaupt uit wat voor een dop erop zit, ze gingen tot nu toe elk jaar hetzelfde!

mickietjuh
20 december 2012, 12:32
Kan het zijn dat er bij het lont een dikke klodder lijm zit en het kruit beweegt?

gr

is compleet normaal ;)

Ronaldeh
20 december 2012, 17:52
Zijn er niet wat vrolijke nieuwe filmpjes hier van users over deze klapper, nu et van dat druiligere weer is buiten

Patroontje
20 december 2012, 18:28
Zijn er niet wat vrolijke nieuwe filmpjes hier van users over deze klapper, nu et van dat druiligere weer is buiten

Sorry, we hebben het geprobeerd maar de weergod wilde niet luisteren. :p

Hier een vergelijkingsfilmpje tussen de normale Cobra 6 en de Cobra 6 2G die we afgelopen Oud en Nieuw hebben opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=2DV5V3kGRnU

In het echt konden we wel voelen dat er achter de normale wat meer kracht zat, maar daar is op beeld niet veel van terug te horen. Verschillen zijn niet heel groot. :)

vuurwerkfreakk
20 december 2012, 18:56
Goed filmpje, is heel helder ook en van goede beeldkwaliteit. Ook wel grappig: oren dicht meneer! haha. :D

arnoud96
20 december 2012, 19:03
haha hrlijk einde van het filmpje ;D

Zinkfanaat
20 december 2012, 20:10
Ik heb ook de normale (SuperCobra) en de 2G gehad, vond de Super Cobra nt iets harder. Verschil is minimaal maar toch. Overigens zit je met de 2G ook gewoon goed hoor, daar komt ook een harde knal uit :)

vuurwerkgekkie
20 december 2012, 20:31

Zoals ik al zei bij me foto van 4 verschillende kleuren doppen een aantal posts terug, er zit geen verschil in! Ze waren wel van verschillende jaren maar dat zegt ook niets...

Nu weer ontopic dan maar:)

TjoenZ
23 december 2012, 13:51
Hallo leden

Gisteren had een vriend van mij een cobra 6 gekregen van iemand en die liet die aan mij zien. En toen ik het ding goed had bekeken kwam ik tot me verbazing dat die cobra van productie 2007 is en tot 2012?

Is het nog verstandig om hem aftesteken, of hebben jullie nog tips? Want de lonten zijn ook niet zo goed..

Groetjes

Zinkfanaat
23 december 2012, 13:52
Hallo leden

Gisteren had een vriend van mij een cobra 6 gekregen van iemand en die liet die aan mij zien. En toen ik het ding goed had bekeken kwam ik tot me verbazing dat die cobra van productie 2007 is en tot 2012?

Is het nog verstandig om hem aftesteken, of hebben jullie nog tips? Want de lonten zijn ook niet zo goed..

Groetjes

Ik zou hem sowieso verlengen met visco, aangezien je aangeeft dat het lont slecht is. Verder kan je hem gewoon afsteken tenzij er kruit uit lekt oid.

TjoenZ
23 december 2012, 15:01
Ik zou hem sowieso verlengen met visco, aangezien je aangeeft dat het lont slecht is. Verder kan je hem gewoon afsteken tenzij er kruit uit lekt oid.

Er zat volgens mij beetje zn bruine spul op..

GTRulez
23 december 2012, 15:12
Als je het niet vertrouwd verleng je de lont en leg je er toch een gebroken rotje oid voor. desnoods meerdere zodat je alle tijd hebt om weg te komen.

als je dan nog je twijfels hebt zou ik m lekker in een bak met water gooien. dan maar niet hoor...

Donny076
23 december 2012, 20:01
Ik heb ook cobra 6 uit het jaar 2007 met een donker grijze dop, nou haalde ik net de dop eraf en zag dat daaronder nog een oranje stop zat. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, weet misschien iemand hier meer van?

Colour salute
23 december 2012, 20:54
Hallo, ik heb een paar pakjes cobra6 super gekocht. Het is de immitatie versie, precies zelfde label en op de blauwe dop staat netjes 2g zoals normaal. Alleen het label glimt niet maar is mat. Ze hebben een korte spuitvlam en hardere knal als de normale c6. Weet iemand er iets meer over?

Alvast bedankt

Dinkydau
24 december 2012, 00:36
Ik heb ook cobra 6 uit het jaar 2007 met een donker grijze dop, nou haalde ik net de dop eraf en zag dat daaronder nog een oranje stop zat. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, weet misschien iemand hier meer van?
Dat moet dan de zoveelste imitatie zijn.

TBM09
24 december 2012, 03:44
Iedereen lijkt mee te willen gaan met het succes van de cobra 6. In mijn ogen zijn ze er wel wat laat mee, maar ach ze zijn nog steeds een hot item :-)

jipi92
30 december 2012, 14:27
Jezus, wat een slecht afgewerkte knallers zijn dit zeg, van heel veel foto's lijken ze mooi afgewerkt, maar bij mij is de lont zwaar verpest,label zit er niet goed op(kreukels enzo)lijmresten waar het lontje de cobra ingaat(echt teveel lijm)... Valt me nogal tegen, hopen dat de knal er niet minder om is...

speen11
30 december 2012, 15:01
Jezus, wat een slecht afgewerkte knallers zijn dit zeg, van heel veel foto's lijken ze mooi afgewerkt, maar bij mij is de lont zwaar verpest,label zit er niet goed op(kreukels enzo)lijmresten waar het lontje de cobra ingaat(echt teveel lijm)... Valt me nogal tegen, hopen dat de knal er niet minder om is...

Heb je wel een originele?

jipi92
30 december 2012, 15:08
Heb je wel een originele?

Volgesmij wel. Geen Ekstra Cobra ofso.

speen11
30 december 2012, 15:10
Volgesmij wel. Geen Eksta ofso.

Ik heb namelijk nog nooit slecht spul gezien van deze makens.
Als ze maar goed knallen dan.

DiBlasioElio
30 december 2012, 22:55

Er zijn meerdere imitaties op de markt, jij hebt er n van, want de orginele zijn altijd goed afgewerkt, k dit jaar.

GlobalFireworks
1 januari 2013, 11:17
Ik heb hier eentje van meegemaakt op 20 - 25 meter afstand. Wat ik moet zeggen is dat de knal krankzinnig dof is. En hij knalt extreem hard. Op die afstand had ik nog steeds een beetje ruis aan me oren nadat tie afging. Is dat normaal voor een Cobra 6 dat je ruis krijgt zelfs op 20 - 25 meter?

SniperX
1 januari 2013, 13:30
Ik stond zo'n.. 15-20 meter van een cobra 6 af. Eerlijk, hij was hard. Maar niet zo 'extreem' als ik verwacht had... ligt wellicht aan mezelf.
Cobra was net van mij.

Xplode
1 januari 2013, 13:34
Vannacht om de boel af te sluiten 3 achter elkaar in de straat, blijven heerlijke klappen geven!

Leuk om te zien dat veel mensen altijd vingers in hun oren stoppen en toch schrikken
Stonden er ongeveer meter of 8/10 vanaf

Zinkfanaat
1 januari 2013, 13:45
Er zat volgens mij beetje zn bruine spul op..

Dat had ik ook, en dat was kruit voor een mooie witte vlam :D

Zinkfanaat
1 januari 2013, 13:45
Ik stond zo'n.. 15-20 meter van een cobra 6 af. Eerlijk, hij was hard. Maar niet zo 'extreem' als ik verwacht had... ligt wellicht aan mezelf.
Cobra was net van mij.

Dan stond je er te ver vanaf.

SingleShot
1 januari 2013, 13:48
Zijn geweldige dingen, hartstikke harde doffe knal met veel druk.

Wolter
1 januari 2013, 14:06
Ik had er meer van verwacht.
Een vriend van mij had er 2.
Ze gingen trouwens beide niet in een keer af.
Dan moest je een opengebroken rotje op het vlam gedeelte van de cobra leggen voordat hij afging.

Lesl
1 januari 2013, 16:16
Ze zitten er elk jaar weer bij, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien.

Heb nog filmpjes van vorg jaar.

Dit jaar weer gestookt, maar echt zoveel zal ik er niet meer stoken.

Van vorg jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=dwl_F026KXw

Dit jaar had ik alleen de 2g versie, knalde gewoon hetzelfde.
Stuk veiliger vind ik ze, minder vertraging, een fontein ervoor is niet altijd even handig.

nielsjevuurwerkfreak
1 januari 2013, 16:41
Vond ze vorig jaar al meevallen en dit jaar heb ik er weer enkele mee mogen maken maar deze knaller doet mij werkelijk niets.. vind die knal echt reuze meevallen van deze dingen.. Zijn zeker harde knallers maar had er echt wel meer van verwacht.
En ik vind een bombero in een brandgang misschien wel voor net zo veel druk zorgen. Maar dat is mijn mening.
Overigens moet je niet de druk van een Bomero in een brandgang onderschatten :p

bozem
2 januari 2013, 12:20
http://www.youtube.com/watch?v=jkGkZ2ED04w&feature=youtu.be

splash2220
2 januari 2013, 13:20
http://www.youtube.com/watch?v=oluMmQecRiA

miba10
2 januari 2013, 23:20
ik hab deze cobra 6 uit 2007 ook ,zwarte dop , bruine vlam gedeelte . Ik heb er 3 van afgestoken en gingen alle 3 verkeerd . Bij elke van de cobra's gingen ze ongeveer 1 seconde na de vlam af . Dan schoot het vlam gedeelte de lucht in en bleef hij even hangen. Maar de cobra 6 met blauwe doppen gingen wel gewoon normaal af.

anthony
3 januari 2013, 19:33
Filmpje van dit oud en nieuw:)

http://www.youtube.com/watch?v=CD5dkkBIuR4&feature=share&list=PLnw2DHD9GLHfeCWoBFVq8njry61Znzmbf

Ronaldeh
4 januari 2013, 15:13
Vond ze dit jaar minder imposant als de jaren ervoor.. toch soort gewenning denk ik

Meshuggah
4 januari 2013, 15:18
Ik heb er ook zo'n 3 gehoord, maar het is een wereld van verschil of je ze in een park hoort of tussen huizen. Wel echt een heerlijke knaller!

vuurwerk-banaan
4 januari 2013, 15:30
voor het eerst meegemaakt dit jaar, knallen zeker goed maar niet heel hard..
hier een filmpje van mij:)

http://www.youtube.com/watch?v=rriw2zTbjKw

kauwboy
4 januari 2013, 15:35

Niet hard? Ik weet niet wat je gewend heb maar de Cobra 6 knallen hier hard! Misschien waren ze vochtig?

vuurwerk-banaan
4 januari 2013, 15:46
ze knallen wel hard maar ik had ze harder verwacht! ;)

GlobalFireworks
4 januari 2013, 16:24
Ik vond ze echt keihard op 20 - 25 meter.

Dinkydau
5 januari 2013, 03:08
Ik zie net op de blijkbaar vernieuwde site van di blasio elio dat de cobra6 met vlam 28 gram kruit voor de knal bevat. Mocht iemand nog daaraan hebben getwijfeld is dat bij dezen duidelijk.

http://www.diblasioeliofireworks.it/artificio/cobra-6/#info_bar

Dimensione:130x29 mm
Q.tativo Netto Esplodente:28,00 g
Totale Massa Attiva:48,50 g
Peso Lordo:73,50 g
Ritardo Pirotecnico:S

vuurwerkfreakk
5 januari 2013, 15:21
Pfff, kan die discussie eindelijk afgelopen zijn. :)

scorpio99
5 januari 2013, 19:12
mooi vuurwerk vind ik, goed afgewerkt en een goede lont en ze knallen echt hard vond ik maar dat kan ook komen omdat ie tussen 3 flats stond.... ik had de lichtblauwe dop

grz

DiBlasioElio
5 januari 2013, 22:45

Steek er volgende keer eentje af tussen huizen of ergens anders dichtbebouwd, dat scheelt al een stuk. Kijk dan maar of je ze nog steeds zacht vindt.

Iedereen trouwens de beste wensen!

w0rkwithfire
6 januari 2013, 15:48

Jullie staan echt ver weg.. Veel te ver weg, volgende keer iets dichter bij staan en dan zal je de knal al een stuk harder ervaren!

mvg

TBM09
6 januari 2013, 18:39
Ik heb nooit eerder in dit 35 pagina's tellende topic meegemaakt dat iemand een cobra 6 niet hard vind gaan :bonk:
Als je op zp een 5-6 meter afstand staat is die echt goed hard en voel je de luchtdruk. Deze voel je niet op een afstand van ruim 15 meter/ Daarbij doet de omgeving ook erg veel.

Zwitsal
7 januari 2013, 13:28
He die mensen,

Vraagje van mij (eigelijk door me meisje )
Komt de cobra wel door de ce keuring heen ? Want alles moet toch ce keuring zijn ?

Jojo

GlobalFireworks
7 januari 2013, 13:44
Ik vond de Cobra 6 3, 4x zo hard als een Scorpio, Supero...

Zinkfanaat
7 januari 2013, 15:02

Schijterd :p

mollyman
7 januari 2013, 15:12
Ik heb nooit eerder in dit 35 pagina's tellende topic meegemaakt dat iemand een cobra 6 niet hard vind gaan :bonk:
Als je op zp een 5-6 meter afstand staat is die echt goed hard en voel je de luchtdruk. Deze voel je niet op een afstand van ruim 15 meter/ Daarbij doet de omgeving ook erg veel.

Ja inderdaad, je moet op 2 meter gaan staan!
In een dicht bebouwde omgeving, met veel huizen en auto's!

Dan pas ervaar je de klap goed!

Jupilerfreak
7 januari 2013, 15:16
Van de cobra of van degene die een corrigerend handkusje uitdeelt?

rachid058
7 januari 2013, 15:56
He die mensen,

Vraagje van mij (eigelijk door me meisje )
Komt de cobra wel door de ce keuring heen ? Want alles moet toch ce keuring zijn ?

Jojo

Ja dat moet haast wel. Bijna alle vuurwerk producten hebben CE, dus ik denk de knallers van DBE ook wel....

tristen
7 januari 2013, 16:37
Het komt zeker door de CE, waarschijnlijk als categorie 4.
Professioneel vuurwerk, aangezien categorie max. 10 gram flash mag bevatten!

Anders komen ze er niet doorheen en zou de verkoop gestopt moeten worden.
Wel mogen ze niet meer aan de consument verkocht worden en dat vind ik een goede zaak.
Papa haalt voor de kinders een Cobra 6 weet niet precies wat het is en de kindjes van 12 steken hem af en denken wouw mooie fontijn! Kabam.

Nee, goede zaak die CE, deels dan!

ChrissieOne
7 januari 2013, 16:46
Het komt zeker door de CE, waarschijnlijk als categorie 4.
Professioneel vuurwerk, aangezien categorie max. 10 gram flash mag bevatten!

Anders komen ze er niet doorheen en zou de verkoop gestopt moeten worden.
Wel mogen ze niet meer aan de consument verkocht worden en dat vind ik een goede zaak.
Papa haalt voor de kinders een Cobra 6 weet niet precies wat het is en de kindjes van 12 steken hem af en denken wouw mooie fontijn! Kabam.

Nee, goede zaak die CE, deels dan!

Cobra 6 was nooit legaal verkocht toch?

tristen
7 januari 2013, 17:00
Cobra 6 was nooit legaal verkocht toch?

Volgens mij wel. Winkels hadden de Cobra 6 gewoon in de winkel staan.
Dus dan zal het wel legaal zijn!

Ook op Malta werden ze verkocht, hier kan dat nu dus ook niet meer aan consumenten.

vwjent
8 januari 2013, 14:23
De cobra 6 heeft volgens mij geen CE keurmerk. Ik heb net een pakje gezien en op de verpakking en op de cobra zelf staat geen CE keurmerk, wel staat er 4 categoria wet neem ik aan categorie 4 betekend.

rachid058
8 januari 2013, 17:04
Ik heb DBE al een Mail gestuurd met de vraag over CE, nu ff afwachten dus...

smilli
9 januari 2013, 13:30
Volgens mij wel. Winkels hadden de Cobra 6 gewoon in de winkel staan.
Dus dan zal het wel legaal zijn!

Ook op Malta werden ze verkocht, hier kan dat nu dus ook niet meer aan consumenten.

Wat is je bron voor je zin over Malta?

GroenLinkeSoep
9 januari 2013, 17:39
Weet iemand toevallig hoe het komt dat bij sommige cobra`s een soort titanium effect er af komt als ze afgaan?

Dinkydau
9 januari 2013, 17:46
Ze zullen er dan wel titanium in hebben gestopt. Ik heb het ook gehad met die van 2007, daarna niet meer.

bolle-040
11 januari 2013, 13:00
3x cobra 6 te gelijk

http://www.youtube.com/watch?v=V3QGiZ3MxEA

3xh
12 januari 2013, 14:40
Ik heb zo juist een aantal filmpjes toe gezonden gekregen van De-KnalKoning.
Waaronder dit filmpje van de Cobra 6 uit 2007.

In dat jaar was de Vlam nog aardig lang (met geknisper).

http://www.youtube.com/watch?v=hBEzYzWt0MY

Alle credits gaan uiteraard na De-KnalKoning.

Bammetjeboem
14 januari 2013, 20:12
Ik had dit jaar de c6 met vlam.
Zonder knetter dus.
Die vlam hield niet zo lang.
Het is zoiezo de echte.
Een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=RwmqOMWxDtk

rotje1000
22 januari 2013, 21:35
Hallo,

ik heb een vraag:
Is er nog verschil met de 2009 versie en 2011 versie?
Is de 2011 harder of zachter?

gr rotje1000

rachid058
14 maart 2013, 23:15
Ik weet niet of dit mag, maar goed.
Ik zag net een Tsjechise immitatie, en die lijkt net op die van DBE:
12794
12795
12796

Ze zitten dus in een doosje, niet in een zakje. Ze zitten per 4 verpakt.

vuurwerkfreakk
15 maart 2013, 07:18
Ze worden door ik weet niet hoeveel meelifters geimiteerd en dat is alleen maar handig om te weten. Deze zijn in elk geval direct te herkennen aan de crepe bovenaan en het veel kortere lont dan de echte,en natuurlijk dat ze per 4 gaan als je ze zo koopt. :)

paulus
26 augustus 2013, 17:47
Nu zie ik dat de Cobra een zwarte dop hebben .
Verleden jaar had ik nog de Cobra 6 met licht blauwe dop .
Mijn vraag is nu Original of imitatie
mvg Paulus:)

tristen
26 augustus 2013, 17:55
Kleur dop heeft wat ik kan lezen niks te maken met origineel of imitatie. Gaat over productiejaar etc.

In het Cobra 6 topic staat hierover meer dan genoeg uitleg:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?13551-*-Di-Blasio-Elio-Cobra-6

Ten tweede is het niet erg verstandig om hier te plaatsen dat jij net Cobra's hebt gekocht, aangezien dit forum voor jan en alleman te zien is! :wink:

Troyify88
26 augustus 2013, 17:55
Dit heeft met de batch/productiejaar te maken. DBE heeft de gewoonte om de einddoppen een andere kleur te geven bij nieuwe batches. Het gaat hier dus hoogstwaarschijnlijk niet om een imitatie.

EDIT: tristen was me net voor :p

Jesse4Fireworks
27 augustus 2013, 20:18
Iemand enig idee of deze cobra's 6 origineel zijn of dat het imitaties zijn?

Dinkydau
27 augustus 2013, 22:29
Origineel
Duitse tekst maakt niet uit, die zijn ook gewoon origineel.

paulus
27 augustus 2013, 23:31
Hoe weet je dat??

Troyify88
28 augustus 2013, 01:02
Hoe weet je dat??

Er staat Duitse tekst op, omdat de Cobra's 6 in kwestie naar mijn weten gemporteerd wordt in opdracht van een Oostenrijks bedrijf, al is het precieze doeleinde voor mij onbekend.

dikkeeric
28 augustus 2013, 02:32
Toch snap ik niet dat zo'n simpele knaller 32 pagina's haalt ? Het is toch gewoon een knal, en meer niet. Als er nou nog een super mega speciale voorvlam was dan zou ik het nog kunnen snappen. Maar dit ? Deze knaller is voor mij zo ongelovelijk saai geworden omdat het ten eerste een simpele knal is en ook door de naam. Zoveel aandacht voor dit lelijke kreng terwijl er zoveel leukere stukken vuurwerk zijn.
Ik stook nog liever een Saper dan een cobra 6.

Iedereen weet toch wel wat deze knaller doet ? Kaboem !!

vuurwerkfreakk
28 augustus 2013, 07:40
Ach het zijn met name discussies, die niet echt over de knal zelf gaan maar over de veiligheid. Kan je het stoken in de straat bla bla bla. En verder gewoon wat meer de mensen die alleen maar posten van, wat gaan ze hard! Of: heb er ook weer 70 doorheen gestookt of gekocht, bla bla bla. En voor de wat jongere freaks is de knal ook gewoon de kick.

BHORaket
28 augustus 2013, 15:03
@ Dikkeeric , gelijk heb je kerel.

Stook liever hardere knallers , voel je tenminste , bij een C6 moet je er al zowat 4 meter vanaf staan eer je de echte druk wilt voelen, Ja dat heb ik moeten ondervinden , omdat een imitatie exemplaar meteen knalde i.p.v. een vlam gaf , en daardoor ik er 4M naast stond , was nog weg aan het lopen .

Dinkydau
28 augustus 2013, 15:16
Toch snap ik niet dat zo'n simpele knaller 32 pagina's haalt ? Het is toch gewoon een knal, en meer niet. Als er nou nog een super mega speciale voorvlam was dan zou ik het nog kunnen snappen. Maar dit ? Deze knaller is voor mij zo ongelovelijk saai geworden omdat het ten eerste een simpele knal is en ook door de naam. Zoveel aandacht voor dit lelijke kreng terwijl er zoveel leukere stukken vuurwerk zijn.
Ik stook nog liever een Saper dan een cobra 6.

Iedereen weet toch wel wat deze knaller doet ? Kaboem !!
Heel simpel: ze zijn veel in de handel. Als er nou vooral atomyc6 in de handel waren zou dat topic 32 pagina's halen. Als er alleen maar explods waren zou daarover worden gepraat.

dikkeeric
30 augustus 2013, 04:02
Ja maar meer omdat het gewoon een knal is.. er is toch verder totaal niks speciaals aan. Ook al is er veel handel in. Er zijn zat andere dingen veel in de handel waar je niks over hoort en die naar mijn mening toch veel leuker zijn.
Ik moest het gewoon ff kwijt, vond het bizar veel pagina's voor zo'n saai product.

the cigarman
30 augustus 2013, 06:09
@ Dikkeeric , gelijk heb je kerel.

Stook liever hardere knallers , voel je tenminste , bij een C6 moet je er al zowat 4 meter vanaf staan eer je de echte druk wilt voelen, Ja dat heb ik moeten ondervinden , omdat een imitatie exemplaar meteen knalde i.p.v. een vlam gaf , en daardoor ik er 4M naast stond , was nog weg aan het lopen .

4 meter afstand en je voelt de druk niet?
Niet te vaak doen is mijn advies.

Op 20 meter afstand voel je de druk ook nog best, schat ik zo in.

MasterBsc
30 augustus 2013, 09:22
Dat deze knaller veel besproken is, is niet zo gek lijkt me. Deze knaller was toen der tijd d knaller. Er was toen geen hardere knaller te verkrijgen. De enige harde knaller was toen de italiaanse bom en dan niet van die grote die je nu hebt maar gewoon echt kleine maten. Er kwam een filmpje vrij vlak voor de cobra6 in het cirquit kwam en iedereen was helemaal wild over deze knaller en de ramen zouden eruit klappen als je 'm in de straat af stak. 1 jaar daarna kwam al de delova rana en de explod die beide net wat beter knalde.

Nu is het 1 van de meest verkrijgbare knallers en loopt elk ventje van 13 er mee. Wie kent nu geen cobra 6 toch? En om er even op terug te komen wat hierboven word gezegt: de druk voel je nog wel van enige afstand maar voor de perfecte beleving moet je zo'n 4/5/6 meter er van afstaan.

vuurwerkfreakk
30 augustus 2013, 09:24
4 meter afstand? Ben je wel goed wijs? :frusty: Ik weet niet hoeveel cobra's jij stookt maar ik vrees echt dat als je bijvoorbeeld 50 cobra's stookt, dat je dan echt wel goed doof bent op 1 januari.

Fireworkfan007
2 september 2013, 09:23
Beste Vuurwerkliefhebbers,

Is deze cobra echt? Het label laat een beetje los, maar volgensmij is dat omdat ze al van 2007 zijn..

Ik weet het niet, misschien dat iemand aan de hand van deze foto's het wel weet.

Groet,
Fireworkfan007

14045140461404714048

vuurwerkfreakk
2 september 2013, 09:31
Deze zijn wel echt. Pas rond 2010 werd een cobra 6 een ware hype in Nederland. En rond 2011 hebben allerlei buitenlandse duistere mensen met fabriekjes aan huis proberen mee te liften op het succes van di Blasio Elio doormiddel van imitatie. Vandaar! :)

Fireworkfan007
2 september 2013, 09:39
Deze zijn wel echt. Pas rond 2010 werd een cobra 6 een ware hype in Nederland. En rond 2011 hebben allerlei buitenlandse duistere mensen met fabriekjes aan huis proberen mee te liften op het succes van di Blasio Elio doormiddel van imitatie. Vandaar! :)

Thanks,

Is het gevaarlijk om ze nu nog af te steken?

Of kan dat geen kwaad?

Er zit namelijk ook een bruine rand om de lont,

Foto's:

1405214053

Zoals je ziet, zijn 2 lonten goed, en 1tje is een beetje verkleurd, en zit een bruine klodder op.

3xh
2 september 2013, 10:14
Deze zijn zo nep als wat!

De echte cobra 6 heeft geen klei stoppen onder de dop.
Wel een goede imitatie aan de foto's te zien.

vuurwerkfreakk
2 september 2013, 12:52
Deze zijn zo nep als wat!

De echte cobra 6 heeft geen klei stoppen onder de dop.
Wel een goede imitatie aan de foto's te zien.

Zo ja, goed dat jij het door had. Het leek net echt!

vuurwerkfreakk
2 september 2013, 12:56
Thanks,

Is het gevaarlijk om ze nu nog af te steken?

Of kan dat geen kwaad?

Er zit namelijk ook een bruine rand om de lont,

Foto's:

1405214053

Zoals je ziet, zijn 2 lonten goed, en 1tje is een beetje verkleurd, en zit een bruine klodder op.

O ja, houdbaarheid datum is echt onzin. Als je je vuurwerk goed en droog bewaart blijft het jaren en jaren goed. Bruine lont vertrouw ik niet helemaal, daar heb ik geen ervaringen mee.

the cigarman
2 september 2013, 13:21
Bruine lont vertrouw ik niet helemaal, daar heb ik geen ervaringen mee.

Bruin lont doet mij denken aan wassag/wasag? lont.
Ik zou die bruine lont, even verlengen met een stukje visco.
Wasag brand een stuk sneller dan visco. (= normaal lont)

vuurwerkfreakk
2 september 2013, 13:33
Bruin lont doet mij denken aan wassag/wasag? lont.
Ik zou die bruine lont, even verlengen met een stukje visco.
Wasag brand een stuk sneller dan visco. (= normaal lont)

Dus sommige cobra's met wassag en anderen met normaal visco? Rare gang van zaken bij de producent!

wie-o-wie
2 september 2013, 15:03
DBE heeft nooit C6 geproduceerd met wasag lont, only Visco

tristen
2 september 2013, 15:39
Voor de zekerheid een stukje visco eraan plakken, ten tweede ze zijn imitatie waarom? Bij een Cobra 6 zit achter het plastic dopje het kruit al. Geen stop van stopkruit, gips of wat dan ook! Zeker imitatie dus, ook het lont vind ik heel verdacht. Voor de zekerheid wat visco eraan maken en of een paar doorgebroken rotjes ervoor!

Fireworkfan007
2 september 2013, 16:12
Thanks voor de reactie's iedereen! :)

bolle-040
5 september 2013, 18:03
Cobra 6 compilatie 12x

http://www.youtube.com/watch?v=bvsjj5HD1J8

GlobalFireworks
7 september 2013, 17:41
10 - 15 meter in een woonwijk vind ik toch wel de perfecte afstand voor deze knaller.

dutchpyro2011
18 september 2013, 21:06
http://www.youtube.com/watch?v=qZn4UkO_ZpI

Geweldige dingen !

GlobalFireworks
25 september 2013, 14:00
Wat gaat harder; een Cobra 6 of carbid schieten van een melkbus?

fireworkaddict
25 september 2013, 14:09
Serieus?
Nogal afhankelijk van de melkbus, soort carbid, afstand, bal of deksel etc.
Persoonlijk zeg ik: de luchtdruk verplaatsing van de cobra 6 is groter. Maar carbid schieten heeft zijn eigen charme en is ook nog eens vele malen goedkoper.

GlobalFireworks
25 september 2013, 14:27
Serieus?
Nogal afhankelijk van de melkbus, soort carbid, afstand, bal of deksel etc.
Persoonlijk zeg ik: de luchtdruk verplaatsing van de cobra 6 is groter. Maar carbid schieten heeft zijn eigen charme en is ook nog eens vele malen goedkoper.Gewoon standaard melkbus en carbid. Van zo'n 20 meter afstand.

GlobalFireworks
29 september 2013, 16:39
Dat deze knaller veel besproken is, is niet zo gek lijkt me. Deze knaller was toen der tijd d knaller. Er was toen geen hardere knaller te verkrijgen. De enige harde knaller was toen de italiaanse bom en dan niet van die grote die je nu hebt maar gewoon echt kleine maten. Er kwam een filmpje vrij vlak voor de cobra6 in het cirquit kwam en iedereen was helemaal wild over deze knaller en de ramen zouden eruit klappen als je 'm in de straat af stak. 1 jaar daarna kwam al de delova rana en de explod die beide net wat beter knalde.

Nu is het 1 van de meest verkrijgbare knallers en loopt elk ventje van 13 er mee. Wie kent nu geen cobra 6 toch? En om er even op terug te komen wat hierboven word gezegt: de druk voel je nog wel van enige afstand maar voor de perfecte beleving moet je zo'n 4/5/6 meter er van afstaan.6 meter vind ik goed voor een hardste Belgische knaller, maar voor een Cobra 6? No way!

fireworkaddict
3 oktober 2013, 18:18
Maar welke gaat nou harder: de normale of de 2G? Iedereen zegt namelijk wat anders.

Ik zie je nu in zeer korte tijd in meerdere topics de typische "wat knalt er harder...." vraag posten.
Gebruik de search functie van het forum en neem de moeite om enkele pagina's uit de betreffende topics te lezen en je vindt je antwoorden.

Daarnaast is het niet zo vreemd dat de meningen verschillen.
Een knal, of beter gezegd "de beleving van de drukverplaatsing" wordt door tientallen factoren bepaalt.
Een Cobra 6 2G of normaal knalt gewoon erg hard en brengt veel drukverplaatsing met zich mee, zelfs op een open vlakte.

Ik denk dan even erg zwart/wit en hardop: als je zulke vragen stelt dan denk ik dat je er niet aan toe bent om met zulk zwaar 'vuurwerk' om te gaan.
Maar ik zie graag dat ik het fout heb in dit geval :wink:

vuurwerkfreakk
3 oktober 2013, 19:44
Sorry, we hebben het geprobeerd maar de weergod wilde niet luisteren. :p

Hier een vergelijkingsfilmpje tussen de normale Cobra 6 en de Cobra 6 2G die we afgelopen Oud en Nieuw hebben opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=2DV5V3kGRnU

In het echt konden we wel voelen dat er achter de normale wat meer kracht zat, maar daar is op beeld niet veel van terug te horen. Verschillen zijn niet heel groot. :)

Maar welke gaat nou harder: de normale of de 2G? Iedereen zegt namelijk wat anders.

Heb het hele topic doorgelezen + vele youtube video's, maar de meningen verschillen nogal inderdaad. Alleen vind ik dit nogal een dure knaller, kan je net zo goed een caramella 5 halen die is stukken goedkoper + doet niet veel onder.

Hierbij een vergelijkingsvideo!

Drx.Green
10 oktober 2013, 13:22
My Video Of The Super Cobra 6

http://www.youtube.com/watch?v=KRkd0RvJrF8

Bombone
25 oktober 2013, 02:27
14655146561465714658146591466014661146621466314664

:d

Bombone
25 oktober 2013, 02:29
14665146661466714668

:d

Jesse4Fireworks
25 oktober 2013, 20:52
Orgineel of niet? Ben er niet helemaal zeker over maar heb er niet veel verstand van. Iemand die mij duidelijkheid kan geven?

1478114782

Dinkydau
25 oktober 2013, 21:11
Mat papier zo te zien? Dan nep.

vuurwerkfreakk
25 oktober 2013, 21:16
Scheurtjes in het papier en rare lontjes, label is identiek maar dat zegt weinig. Vrees het ergste.

Jesse4Fireworks
25 oktober 2013, 21:21
Mat papier zo te zien? Dan nep.

Het papier is wel glimmend zegmaar alleen naar mijn idee moet de kleur zwart dieper zijn moeilijk uit te leggen maar als je op de foto's uit de eerdere post bekijkt lijkt mij dat wat te grijs? Nogmaals heb er geen verstand van dus het kan zijn dat dit normaal is.

14783

Dinkydau
25 oktober 2013, 21:52
Ja, ik snap wat je bedoelt. Daardoor dacht ik ook dat ze mat waren. Als ze glimmend zijn zijn ze wellicht toch echt, maar het kan zomaar zijn dat ze de imitaties steeds mooier maken. Laatst waren er al neppe met blauwe dop in plaats van zwart toen de mensen opmerkten dat de originele een blauwe dop hebben.

Jesse4Fireworks
25 oktober 2013, 22:02
Ja inderdaad, de cobra 6 begint een beetje ten onder te gaan door zijn eigen succes, daarom twijfel ik erover of ze echt zijn, kan niet met zekerheid zeggen dat ze echt zijn maar ook niet met zekerheid nep. Enig idee over die zwarte kleur? hoort het nou echt heel donker zwart te zijn of is het normaal dat het vanuit zoon hoek meer op grijs lijkt? zoek er al een tijdje naar maar filmpjes zijn nogal tegenstrijdig hierover.

Dinkydau
25 oktober 2013, 22:19
Als je met een lamp erop schijnt zijn ze inderdaad wel grijs. Ik heb het gecontroleerd bij een echte.

Als je het nog verder wil onderzoeken kun je het bovenste stuk papier erafscheuren waar het lont in zit. Het sas voor de vlam heeft de vorm van een naar binnen gericht bol kuiltje waar het lont los in ligt.

Je kunt ook nog proberen om de dop eraf te halen. Als de dop er stevig en strak in zit is het waarschijnlijk een echte. Als je 'em er daadwerkelijk af zou halen (wat ik formeel moet afraden omdat vuurwerk openmaken gevaarlijk kan zijn) dan zit direct onder de dop behoorlijk donkergekleurd flash.

Als dat allemaal het geval is kun je er voor nu denk ik wel met behoorlijke zekerheid op rekenen dat je echte hebt.

Jesse4Fireworks
25 oktober 2013, 22:22
Als je met een lamp erop schijnt zijn ze inderdaad wel grijs. Ik heb het gecontroleerd bij een echte.

Als je het nog verder wil onderzoeken kun je het bovenste stuk papier erafscheuren waar het lont in zit. Het sas voor de vlam heeft de vorm van een naar binnen gericht bol kuiltje waar het lont los in ligt.

Je kunt ook nog proberen om de dop eraf te halen. Als de dop er stevig en strak in zit is het waarschijnlijk een echte. Als je 'em er daadwerkelijk af zou halen (wat ik formeel moet afraden omdat vuurwerk openmaken gevaarlijk kan zijn) dan zit direct onder de dop behoorlijk donkergekleurd flash.

Als dat allemaal het geval is kun je er voor nu denk ik wel met behoorlijke zekerheid op rekenen dat je echte hebt.

Ik zal het morgen is proberen je hoort het resultaat bedankt man :)

Apollo
26 oktober 2013, 09:37
Jesse4fireworks,

Een maatje van me heeft ook cobra's (echte) en wat me opviel toen ik die van jou en van hem vergeleek is dat jij een witte rand rond je Cobra hebt zitten (het plaatje van de slang erop bedoel ik dus). Bij die van hem is dat niet.. De lont vind ik ook wat apart met die knikjes, die van hem hebben hele stugge lonten, die krijg je niet zo geknikt als op jouw foto. Het papier lijkt me ook anders zo waar dat gevouwen zit rond de lont maar dat is moeilijk te zeggen. Twijfelgeval, maar ik denk neppers..

Hier een foto van die van hem, zonder die witte rand.

14784

Richardus
26 oktober 2013, 10:21
Tijd dat de hype overwaait, met die toegenomen onbetrouwbaarheid over echtheid.

Jesse4Fireworks
26 oktober 2013, 10:40
Ik twijfel er nogal over, de lontjes heb ik min of meer zelf veroozaakt, lagen nogal beknelt opgeborgen. over die witte rand, tsja tis inderdaad wel een dingetje maar kan niet met zekerheid echt of nep zeggen.

jvdbeld
26 oktober 2013, 13:22
Wat maak het nou uit als ze echt zijn of niet, Als ze maar goed knallen daar gaat het toch om?

vuurwerkfreakk
26 oktober 2013, 13:26
Dat is het probleem, de neppe knallen juist vaak wat minder.

jvdbeld
26 oktober 2013, 13:50
Dat weet hij nog niet ,zijn ze al getest dan?

knalvuurwerkfreak
26 oktober 2013, 14:00
Dat is inderdaad een hele goeie namaak zeg :D

vuurwerkfreakk
26 oktober 2013, 14:00
Waarom wil iedereen nou juist geen imitatie hebben? :rolleyes:

jvdbeld
26 oktober 2013, 14:15
Omdat iedereen DENKT dat immitatie rotzooi is,er zit zeker ook goed spul bij.
Als het nu uit polen komt of italie het maakt niet uit, Als de knal en de vertraging maar goed is.
Het gaat toch uiteindelijk niet om het papiertje wat er om heen zit of wel?

En het gaat er toch niet om wat IEDEREEN wil.

vuurwerkfreakk
26 oktober 2013, 14:18
Je weet nooit van te voren hoe hard zo'n imitatie gaat he, niet alles is troep maar er zijn genoeg voorbeelden bekend van matige imitaties.

jvdbeld
26 oktober 2013, 14:37
Nee dat weet je ook niet hoe hard hij gaat, maar als deze (cobra 6) eerst getest wordt en hij knalt goed dan is er toch geen probleem.

dan hoef je ook geen eindeloze discussie te voeren wel echt niet echt.

Jesse4Fireworks
26 oktober 2013, 14:42
daarom hoopte ik duidelijkheid te vinden, of ze echt zijn of niet en zo niet of het goeie imitaties zijn.

knalvuurwerkfreak
26 oktober 2013, 14:46
Of ze goed zijn weten niet veel mensen hier denk ik. Het enige wat wij kunnen zien is dat ze erg hun best hebben gedaan om de originele na te maken :)

Jesse4Fireworks
26 oktober 2013, 15:18
Wat is het doorslaggevende dat ze niet origineel zijn? kan ik daar een beetje op letten :D

Richardus
26 oktober 2013, 16:10
Waarom wil iedereen nou juist geen imitatie hebben? :rolleyes:
Veiligheid zou een punt moeten zijn (maar vaker is het om 'the original' in handen te hebben). Bij Di Blasio weet je dat je kwaliteit hebt, bij een imitatie is het nog afwachten hoe het ermee zit. Heb voorbeelden gehoord van dun visco, of zelfs van slechts een centimeter. Of er dan echt 28gr. flash in zit of niet, ik steek zoiets dan liever niet af.
En als het zo'n gedoe wordt om door de imitaties heen de echte nog te onderscheiden, dan kan er beter overgestapt worden naar andere knallers. Komt genoeg ander moois uit Itali.

knalvuurwerkfreak
26 oktober 2013, 17:08
Wat is het doorslaggevende dat ze niet origineel zijn? kan ik daar een beetje op letten :D

Het getal 26 is in jouw geval er ingegraveerd min of meer. Bij de echte ligt het er bovenop als relif zijnde.

Nitraat12
26 oktober 2013, 19:51
Heb hier een aantal berichten opgeruimd,

Prijzen worden hier op het forum niet vermeldt! Dit geld ook voor namen van internetshops in Polen en Tsjechi

Ontopic maar weer :)

Dinkydau
27 oktober 2013, 02:11
Heb je zelf ook nog wat toe te voegen in plaats van informatie te verwijderen? We zijn onlangs een digitaal tijdperk ingegaan met meer en meer online winkels. Daaronder zijn onvermijdelijk ook online vuurwerkwinkels. Ik zie niet in wat er verkeerd aan is om constateringen te doen met betrekking tot zulke winkels. Ik moedig niemand aan om dingen te gaan bestellen die in Nederland niet mogen. De winkels zelf mogen gewoon legaal vuurwerk versturen via de post, of je het nou leuk vindt of niet. Je kunt net doen alsof het niet bestaat, maar het bestaat en is relevant om te bespreken. Als het je niet aanstaat moet je bij de Europese Unie zijn. Die lui daar maken dit allemaal mogelijk.

3xh
27 oktober 2013, 08:20
Ga maar eens de wet goed door lezen!
Vuurwerk mag in NL nooit verzonden worden met de post!
Sterker nog officieel mag er niet eens cat-1 vuurwerk verzonden worden in/door ons land.
Die zo genaamde webshops zijn legaal om dat het wel mag in diverse andere Europese landen.
Echter mogen zij officieel ook nix na NL sturen via de post.
De europese CE is enkel een richtlijn voor het vuurwerk zelf binnen de EU.
Daar staat nix in over transport of verzending er van.
Dat stukje regeld ieder land weer voor zich:wink:

Tsja ik heb die achtelijke regels ook niet verzonnen!

Zullen we nu maar weer ontoppic gaan over de Cobra 6?

Dinkydau
27 oktober 2013, 12:52
Goed idee

Ik heb volgens mij precies dezelfde "vreemde" cobras liggen samen met waarvan ik wel zeker weet dat ze echt zijn.

De stop zit strak en eronder zit direct het kruit (goed).
De dop is tot in het detail precies hetzelfde (goed).
Het kruit ziet er precies hetzelfde uit (goed).
Wit lijntje om het plaatje van de slang is duidelijk zichtbaar (vreemd).
Jaartal is 2009 (vreemd).
Het plastic zakje is van dunner plastic (vreemd).
De prijs was onrealistisch goed (vreemd) (en anders had ik ze ook niet gekocht juist vanwege al die imitatie op de markt).
Sas voor de vlam is vlak (klopt niet).
De kwaliteit van het drukwerk is enigszins goedkoop te noemen (klopt niet).
Het papier is dunner en plakt minder hard (klopt niet).

Er zijn cobras uit 2012 gesignaleerd dus zou het raar zijn als di blasio elio ineens 2009 erop gaat zetten. Het kan dan nog een oude partij zijn, maar laten er dan toevallig allemaal kleine afwijkingen op te merken zijn in combinatie met een onrealistisch goede prijs. Op zichzelf zouden al deze dingen niet voldoende zijn om imitatie te vermoeden, maar samengenomen vind ik het erg verdacht.

Het kan imitatie zijn geproduceerd met dezelfde materialen. Dat kan best, want er zijn in Itali vele fabrieken die dezelfde doppen en kokers gebruiken als di blasio elio.

http://i538.photobucket.com/albums/ff342/formule/vergelijk1.jpg~original
Boven: zeker echt
Onder: echtheid wordt betwijfeld

http://i538.photobucket.com/albums/ff342/formule/vergelijk2.jpg~original
Links: zeker echt
Rechts: echtheid wordt betwijfeld

Jesse4Fireworks
27 oktober 2013, 14:27
De punten die je benoemde is bij mij ook zo ongeveer het geval, het enigste verschil is dat ik in het kruit van de vlam wel een kuiltje heb maar het is wel glad idd.

(mocht je dr een testen film het dan effe)

Daarbij ookal is het misschien een imitatie ik heb er best wel vertrouwen in dat hij goed hard knalt aangezien ze toch behoorlijk hun best op het uiterlijk hebben gedaan

Dinkydau
27 oktober 2013, 21:00
Ik heb net de imitatie afgestoken en vergeleken met de echte. De imitatie gaat hard, maar de druk van de originele is veel groter. Als je dat gevoel wil hebben dat de grond trilt moet je toch zeker de echte hebben.

NIET KOPEN DIE NEPPE ROTZOOI

(mocht je dr een testen film het dan effe)
Heb ik gedaan, maar er is alleen geluid opgenomen. Zonde

Jesse4Fireworks
27 oktober 2013, 22:33
Ik heb net de imitatie afgestoken en vergeleken met de echte. De imitatie gaat hard, maar de druk van de originele is veel groter.

Erg jammer, word dan toch nog maar wat echte erbij halen deze keer goed opletten. Hoe bleek de vlam van die imitatie achteraf te zijn?

wimpie
27 oktober 2013, 23:16
De echtheid word betwijfelt toch? Misschien gewoon wat slechtrr geproduceert bedoel di blasio elio zou toch zeker van imitatie afweten? En dan lijkt het mij meer plagiaat... of hebben ze geen coppyright in vuurwerkland?

PyroPowerZ
27 oktober 2013, 23:27
De echtheid word betwijfelt toch? Misschien gewoon wat slechtrr geproduceert bedoel di blasio elio zou toch zeker van imitatie afweten? En dan lijkt het mij meer plagiaat... of hebben ze geen coppyright in vuurwerkland?

Dan moeten ze er nog achter komen wie die dingen maakt. Je hebt wel iemand nodig om aan te kunnen klagen.

Dinkydau
27 oktober 2013, 23:27
Erg jammer, word dan toch nog maar wat echte erbij halen deze keer goed opletten. Hoe bleek de vlam van die imitatie achteraf te zijn?
De vlam was geweldig! Dat is dan nog een positief punt. ;)

Ja, ik wilde voorzichtig zijn omdat ik het inderdaad niet zeker wist, maar als je ze na elkaar hoort twijfel je niet meer.

wimpie
27 oktober 2013, 23:44
Dan zeg ik dat ik zwaar baal:cry: eerst x gehaalt gelijk genaaid! Maar zijn nu het t geld waard, ( redelijk betaald) of maak je er nu niet meer de blitz mee?

Jesse4Fireworks
27 oktober 2013, 23:57
Ik denk dat de cobra 6 een beetje ten onder gaat aan zijn eigen succes volgens mij is er meer namaak dan echt in omloop, wel jammer van zoon mooi product maarja je doet er niks aan. Denk dat ik maar is een beetje ga zoeken naar de atomyc 6 zover ik weet zijn daar (vrijwel) geen imitaties van.

MasterBsc
27 oktober 2013, 23:59
Of cobra 6 2G is zo ver ik weet ook geen imitatie van. Dus de versie zonder vlam.