Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansteeklont zelf maken

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Aansteeklont zelf maken

    Wat vind jij van de zelfgemaakte aansteeklont?

    Geen idee of die in het goede topic staat :P

    Maar wat vind jij ervan?

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    geef je mening

    #2
    Waarom al die moeite voor iets wat je in de meeste gevallen gratis bij je bestelling krijgt ?
    Gerwin

    Comment


      #3
      Dit deed ik vroeger ook altijd. Leuke bezigheid voor in 'de dagen' toen ik ook nog niet zoveel vuurwerk kocht en ik dus niks te doen had tot 31 debember! Tegenwoordig koop ik er gewoon genoeg en ga ik niet meer lopen kliederen

      Comment


        #4
        Neem altijd zo'n bosje van 50 of 100, weet niet precies hoeveel er in zo'n netje zitten, kom ik de dag wel mee door.
        Heb dit vroeger ook gedaan maar het wou hier nooit lukken, die dingen bleven niet branden, zal vast iets verkeerd gedaan hebben

        Comment


          #5
          Een aantal jaar geleden heel veel gedaan
          Het was gewoon een leuke bezigheid, maar bij mij deden ze het niet zo goed
          Ik koop nu de standaard lonten gewoon in de winkel.
          Tip: Koop de lonten tijdens de verkoopdagen wanneer het druk is. Vaak geven ze je meer mee dan je gekocht had
          Het leven is een feest!

          Comment


            #6
            Je kan het ook zien als bezigheidstherapie he!

            Heb trouwens vaak genoeg meegemaakt dat de vuurwerkdealer te krenterig was om er een lontje bij te doen.
            Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

            Comment


              #7
              Ik zelf koop een stuk of 20 aansteeklontjes, maar dit jaar toch voor de zekerheid 5 ofzo zelfgemaakte voor als toch alle echte op zijn.

              Comment


                #8
                Ik heb er weer een hoop gemaakt dit jaar. Had er vorig jaar ook wat, een hele dikke die 1 uur brandde ofzo.Gewoon een simpele oplossing als je te kort komt.

                Comment


                  #9
                  Ik had zo'n zelfgemaakte aansteeklont gekregen van de dochter van Jawe.
                  Moet wel zeggen, dat het perfect is om je vuurwerk mee aan te steken.
                  Aangezien het zelfgebrouwde aansteeklont, 2x zo groot is dan het gewone aansteeklont, kan je ook je vuurwerk er beter mee aansteken.
                  En het brand beter, dan het standaar daansteeklont.

                  Ik ga zo ie zo, volgend jaar weer over op de aansteeklonten.
                  De glasbranders, gaan bij mij allemaal stuk en dan zit je weer te prutsen omdat je gasbrander het niet doet.
                  Kom zei de vis in de vissenkom.

                  Comment


                    #10
                    Voor alle mensen die gewone aansteeklonten te duur vinden en ze zelf gaan maken kan ik de katoenkoord van de hema aanraden.
                    Ik koop ieder jaar weer 2 rollen van 20 meter voor ongeveer 4 euro per stuk. Het is dunner als gewoon aansteeklont maar gloeit daardoor ook een stuk beter.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door pirat Bekijk bericht
                      Voor alle mensen die gewone aansteeklonten te duur vinden en ze zelf gaan maken kan ik de katoenkoord van de hema aanraden.
                      Ik koop ieder jaar weer 2 rollen van 20 meter voor ongeveer 4 euro per stuk. Het is dunner als gewoon aansteeklont maar gloeit daardoor ook een stuk beter.
                      Die heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een goed alternatief.

                      Ik wil dit jaar zelf wat aansteeklonten maken, puur om de tijd te doden
                      Liever binnen knutselen dan buiten vuurwerkafsteken met het risico om de 31e bij Halt te komen schoonmaken..

                      Dus ik wacht lekker tot de 31e
                      Mvg, Landinho

                      Comment


                        #12
                        i heb dit ook gedaan maar ik heb geen kachel. tip: heb je geen kachel gebruik een hete kruik ook dat werkt!
                        Abbonneer even A.U.B :) http://tiny.cc/aftp

                        Comment


                          #13
                          Tja als je ff de tijd neemt en er 5 maakt van deze scheelt het ongeveer weer een eurie. Kan je weer bijna een slof rotjes halen. Misschien dat ik dit jaar ook maar eens zelf wat ga maken.
                          75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                          Comment


                            #14
                            Ik maak er ieder jaar een stuk of 50 van keukenrol. Het duurt wel lang, maar je spaart inderdaad wat geld, en het doodt de tijd, en je komt in de nieuwsjaars stemming (-:

                            Comment


                              #15
                              vind het ook leuk om te maken en het werkt goed, maar ik ben ook wel echt fan van die dunne aansteek lonten van LESLI, die doen het ook zo lekker, omdat ze niet zo slap zijn als die dikke en wat dunner..

                              Comment

                              Working...
                              X