PDA

Volledige versie bekijken : Open dag Alpeco



moontan
8 september 2009, 14:20
Open dag bij Alpeco
Zondag 4 oktober 2009
Van 10 tot 17 uur.
In het kader van Open Bedrijvendag 2009

Alpeco nv is de grootste importeur van vuurwerk in België en fabrikant van het merk Bonbridge. Bij ons vindt u zowel sterretjes als spektakelvuurwerk. We leiden u rond in de toonzaal en bunkers, maken u wegwijs in het productieproces en loodsen u door onze productielijn die start in China. Ook geven we advies over veilig vuurwerk opstellen en afschieten en leggen we voorbereiding, werkwijze en set-up van een professionele vuurwerkshow uit

http://www.openbedrijvendag.be/pages/?menuId=42&contentId=54

Tokie
8 september 2009, 15:14
en loodsen u door onze productielijn die start in China.


Zo, dat moet wel een verdomd lange rondleiding zijn dan.

remio
8 september 2009, 15:38
ja en dat gootste importeur van belgie is onderhand ook al achterhaald:bye:

Tornado
8 september 2009, 15:42
lijkt me wel heel vet om te doen!
maar gaat hem helaas niet worden voor mij denk.

Dcrack
8 september 2009, 15:57
Lijkt me leuk, ga er wel kijken denk ik!

moontan
8 september 2009, 18:40
Vraag aan diegenen die deze open dag gaan bijwonen:
Leuk als jullie een verslag hiervan maken, zodat de thuisblijvers mee kunnnen genieten. Thank you.

originalmaster
8 september 2009, 20:15
is er wel animo voor :P niet dat je daar dadelijk staat met 3 freakz haha

mvg O

Tornado
8 september 2009, 20:21
is er wel animo voor :P niet dat je daar dadelijk staat met 3 freakz haha

mvg O

maakt dat nou uit :P
als je maar foto's maakt!:wink: dan is iedereen een beetje bij je geweest:thumbup:

RedBaron
8 september 2009, 21:14
Voor deze open dag ben ik op dit moment bezig om een video presentatie te maken!

genius
1 oktober 2009, 12:07
zijn er nog mensen die er heen gaan?

the cigarman
1 oktober 2009, 12:35
Ik zit er sterk aan te denken.
Anders zit ik toch de hele dag achter de computer op vuurwerkcrew.:wink:

Neem me camera wel mee.

bassie1978
1 oktober 2009, 12:44
zet de baron ook even op de foto dan :D haha

Guy
1 oktober 2009, 13:21
Voor deze open dag ben ik op dit moment bezig om een video presentatie te maken!

Hey baron:p, is het mogelijk om na het plaatsvinden van deze opendag de video te publiceren. Of was dat reeds het plan van alpeco?
Ben wel benieuwd.

Thrillseeker
2 oktober 2009, 10:15
Ik ben er ook bij met vriendin! ... Nog meer freaks? :bye:

jawe
2 oktober 2009, 10:36
Ga ook even kijken daar samen met the sigarman.
Neem denk ik de filmcamera wel mee om wat beelden te schieten.

RedBaron
2 oktober 2009, 11:43
Anyways. die video presentatie is niet af. Heb wel begrepen dat Xavier met andere videos van ons dingen gaat laten zien! :)

Green-Power
3 oktober 2009, 18:00
word er ook nog wat geschoten morgen?

Ga zoiezo wel een kijkje nemen

moontan
3 oktober 2009, 20:48
Vuurwerkverkoper wil omwonenden geruststellen

Vuurwerkbedrijf Alpeco — KAPELLEN - 'De bedoeling van onze Open Bedrijvendag is dat iedereen kan zien hoe veilig de opslag van vuurwerk is', stelt zaakvoerder Xavier Van den Bulte van de firma Alpeco.

http://dsonline.be/Assets/Images_Upload/2009/10/03/B7_GQ12FUPFD.1+ALPECO.jpg.275.jpg


De geschiedenis van vuurwerkbedrijf Alpeco leest als een succesverhaal. 'Alpeco is begonnen als krantenwinkel van de familie Alliet in Merksem. De dagbladhandel verkocht ook vuurwerk en die verkoop ging gestadig omhoog. Omdat er grotere opslagmogelijkheden nodig waren, verhuisde Alpeco zo'n 15 jaar geleden naar de kmo-zone Starrenhof in Kapellen. Rond de eeuwwisseling kwam het bedrijf in Chinese handen.

'Met de bezoekers gaan we zondag op reis van China naar Antwerpen', vertelt Xavier Van den Bulte. 'Ze krijgen informatie over de fabrikatie van vuurwerk, over het transport naar de haven van Antwerpen en over de organisatie van vuurwerkshows.' De containers met vuurwerk die Alpeco importeert, komen toe in de haven van Antwerpen en worden dan overgebracht naar de opslagplaats in Sugny, nabij Bouillon. 'Daar wordt het vuurwerk opgeslagen in NAVO-bunkers', legt Xavier Van den Bulte uit. 'In kleine hoeveelheden wordt het vuurwerk dan telkens overgebracht naar Kapellen waar het ook in sterk beveiligde bunkers wordt bewaard.' Het vuurwerk dat in de showroom uitgestald staat, is niet echt en de bezoekers mogen ook niet in de bunkers met vuurwerk. 'Op Europees niveau wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe wetgeving. Ik hoop dat die toelaat om groter vuurwerk te verkopen. Het grote gevaar bij vuurwerk is immers dat het zou omvallen. Groter vuurwerk is veel stabieler', aldus nog Xavier Van den Bulte. De bezoekers krijgen zondag tijdens Open Bedrijvendag een mooie sleutelhanger mee naar huis.

Alpeco, Starrenhoflaan 9, Kapellen, van 10 tot 17 uur


http://dsonline.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=232G2L25

ylke
3 oktober 2009, 23:05
dat waren nog eens tijden in Merksem , je auto parkeren in de grote winkelstraat en dan via een trapje naar boven de sigarenmagazijn/krantenwinkel kwam je in een ruimte waar je toen letterlijk alles nog kon kopen zoals shellkitjes, 300k. enz.

kregen toen vlinders gratis mee om uit te proberen of het wat zodat deze in het assortiment konden worden opgenomen, schitterende tijd.

kwamen die tijden nog eens terug.

Thrillseeker
4 oktober 2009, 09:26
Ik ga er nu heen rijden ... ff kijken wat me te wachten staat ... :)

genius
4 oktober 2009, 17:05
zo, net terug.. en wat was t ongelofelijk druk daar en snik heet binnen...
ze hebben goede info gegeven met een foto presentatie en bij de bunkers legde ze uit hoeveel er in zit en waar wat in zit en het verschil met nederland..
Wat ik alleen niet wist is dat ze vandaag niks verkochten, das wel een beetje jammer...

Wel hadden ze een tweetal posters liggen die je kon meenemen, heb ik toch nog iets:p

vuurwerkk14
4 oktober 2009, 17:13
in 1 woord dom, waarom als ze zon drukte verwachten verkopen ze niks.
Bij zoiets kun je juist lekker binnenlopen een gemiste kans echt slecht.

MasterBsc
4 oktober 2009, 17:32
Is ook zo. Maar je bent denk ik ook zélf dom als je iets gaat kopen met zoiets, je kan dan wel politie verwachten :bonk:

wonkobonko
4 oktober 2009, 17:55
Ik hoop dat die toelaat om groter vuurwerk te verkopen. Het grote gevaar bij vuurwerk is immers dat het zou omvallen. Groter vuurwerk is veel stabieler', aldus nog Xavier Van den Bulte.

Dit klinkt trouwens ook goed! Blijkt dus dat Xavier denkt dat de regels in Belgie worden versoepelt, en dan hoogstwss ook in Nederland! Waardoor we weer grote compacts kunnen kopen!:D

the cigarman
4 oktober 2009, 18:01
in 1 woord dom, waarom als ze zon drukte verwachten verkopen ze niks.
Bij zoiets kun je juist lekker binnenlopen een gemiste kans echt slecht.

Ik wil niet ***lig zijn ten opzichte van Alpeco, maar qua feestvuurwerk is er helemaal niks op voorraad.
Alle 19 shots crown potten, waren uitverkocht op de rode na.
Voor de rest, waren alle v-shape/ w-spape cakea uitverkocht.
Alleen van de knallers wat er nog een voorraad(tje).

Nu noem je als Alpeco de grootste importeur van Belgie.
Maar als je dan in Baarle-Hertog ziet, wat er naar buiten gesleept wordt aan vuurwerk.

----

Maar ja, mijn verslag bij deze.
Vanochtend ging om 9:00 uur me wekker.
Na een paar keer me zelf omgedraait te hebben en gevloekt tegen mezelf te hebben, he je mot er uit, ging ik ook maar uit.
Snel een stuk ontbijtkoek in me mik gegooid en na een uurtje belde Jawe aan.
Samen richting Kapellen gereden.

Op de A27 was het lekker druk, omdat de A2 was afgesloten, maar ja het reed en dat was goed.
Na een korte omweg, want een straat in Kapellen was opengebroken en daar moesten wij nou juist doorheen, waren we bij Alpeco.
Het was er druk, erg druk, Jawe en ik zeiden al van, zouden die mensen allemaal voor vuurwerk komen.
Mwo als die mensen allemaal voor vuurwerk zouden komen, dan zal Alpeco nu helemaal los zijn....:wink:

Xavier was door middel van een foto presentatie aan het uitleggen, hoe vuurwerk werd gemaakt en hoe dat allemaal in de bunkers bij Alpeco terecht komt.
Wij zijn daar niet bij gaan staan, want ik heb foto's gemaakt en Jawe is gaan filmen.

Daarna zijn we even naar de bunkers gegaan en hebben we daar alles op de foto en film gezet.

Toch stiekem vragen of er nog vuurwerk gekocht kon worden, want je bent immers een freaks, maar dat kon helaas niet.

Toen zijn we naar langs Baarle Hertog gereden, waar we Sisser tegen kwamen, die ons een paar mooie dummy's liet zien.
Zelfs een dummy waar me mond van open viel.
Maar ik heb Sisser en Toon beloofd om daar niet al te veel over te zeggen, dus dat doe ik verder lekker niet.

Leuke dag, maar ik vraag me wel af waar Alpeco mee bezig is.
Het begin okotber, het vuurwerk seisoen begint te lopen, maar waarom is er geen goede voorraad?
Mensen gaan terleurgesteld naar een andere vuurwerk winkel en komen heel moeilijk terug naar Alpeco.
En zo verlies je een groot stuk van je markt....

Maar ik ga even me mandje in, ik ben bekaf.

vuurwerkk14
4 oktober 2009, 18:39
1000 gram word het nu in belgie waarschijnelijk binnenkort wonkobonko.

wonkobonko
4 oktober 2009, 19:14
ja ok, maar gaat het dan ook per caliber verschillen?

kauro
4 oktober 2009, 20:06
VUURWERK 14

Alpeco is in oktober op zondag nog gesloten. Alpeco was vandaag open voor open bedrijvendag. De bedoeling is om de vlamingen wat wegwijs te maken over vuurwerk. Geen enkel bedrijf zal tijdens zo een openbedrijvendag bezig zijn met verkoop. De bedoeling is om zoveel mogelijk informatie te geven aan de bezoekers. De bezoekers komen echt niet om vuurwerk te kopen, maar om informatie in te winnen.

aadjogfanaat
4 oktober 2009, 22:06
ja ok, maar gaat het dan ook per caliber verschillen?


dezelfde vraag hier, want in nederland worden een paar jaar al 500 grams potten verkocht terwijl het caliber niet groter is. Dus je hebt alleen wat meer effecten in 1 pot maar geen groter effect.

Dus heb je er nog niks aan.

vuurwerkk14
5 oktober 2009, 00:28
gram per shot is sowieso al hoger in belgie dus ik verwacht mooiere effecten,omdat ze dat eerst ook wel konden doen alleen dan had je misschien 8 schoten en kauro je hebt deels gelijk, maar toch ze zijn binnenkort weer zondag open dus was dit met een soort van open dag wel leuk geweest als er ook verkoop was erg slim ook in mijn opzicht. Ik zou in ieder geval als ik de baas was wel zorgen dat mensen op die dag konden kopen maar goed wie ben ik.

jejestilo074
5 oktober 2009, 01:51
Als 1000 gram in Belgie voor particulieren een feit wordt is dat heel interessant. Importeurs kunnen 40 shot cakes van 25 gram per shot op de markt brengen, dat klinkt als hemelse muziek in de oren.

3xh
5 oktober 2009, 17:19
idd en als nederland er niet in mee gaan zijn we weer bij voor af aan!
en groeit de markt na belgie weer als bloemkool!
fijt is dat in belgie gewoon 25gram per tube mag zitten (dat is ongeveer even veel als in een 30 mm pro blok)
helaas word het niet gedaan want met maximaal 250 gram maken ze liever cakes met meerdere schoten.

kaboom
5 oktober 2009, 17:25
Dus dan laten we hopen dat die 1000 g snel in Belgie ingevoerd wordt want dan kan Nederland eigenlijk niet achter blijven als ze de invoer van vuurwerk uit Belgie terug willen dringen.

aadjogfanaat
5 oktober 2009, 19:04
Als 1000 gram in Belgie voor particulieren een feit wordt is dat heel interessant. Importeurs kunnen 40 shot cakes van 25 gram per shot op de markt brengen, dat klinkt als hemelse muziek in de oren.

wat is het verschil tussen 2 cake's van 20 shots afsteken zoals nu mag of misschien binnenkort 1 cake van 40 shots. Volgens mij heb je toch een vettere cake als je de 1e optie neemt. Dan heb je meer kleur, geluid en toch dezelfde hoeveelheid pyrotechnisch sas.

Snap je waar ik op doel, de inhoud per tube word waarschijnlijk toch niet groter dus heb je exact dezelfde effecten als nu. Meer gram per tube zou het weer leuk maken omdat dat iedereen naar belgië gaat en dan mag er in Nederland misschien ook meer gram per tube worden gestopt om die handel tegen te gaan. En dan word het vuurwerk wat voorheen hierzo illegaal was legaal.

jawe
5 oktober 2009, 20:19
Hierbij een video verslag bij Alpeco.
Helaas zijn een aantal opnames mislukt door een storing zoals opnames bij de bunkers.
Maar Gerco heeft nog een aantal leuke foto's gemaakt van de open dag .
http://www.youtube.com/watch?v=idDBlqZVjvk

fred 810
5 oktober 2009, 20:23
Leuke video opname jawe, heeft een beetje een oldskool vibe

jejestilo074
5 oktober 2009, 20:41
wat is het verschil tussen 2 cake's van 20 shots afsteken zoals nu mag of misschien binnenkort 1 cake van 40 shots. Volgens mij heb je toch een vettere cake als je de 1e optie neemt. Dan heb je meer kleur, geluid en toch dezelfde hoeveelheid pyrotechnisch sas.

Snap je waar ik op doel, de inhoud per tube word waarschijnlijk toch niet groter dus heb je exact dezelfde effecten als nu. Meer gram per tube zou het weer leuk maken omdat dat iedereen naar belgië gaat en dan mag er in Nederland misschien ook meer gram per tube worden gestopt om die handel tegen te gaan. En dan word het vuurwerk wat voorheen hierzo illegaal was legaal.

De regel is op dit moment zo dat ze een 10x25 gram per shot cake kunnen maken. Als dat 1000 gram wordt kunnen ze 40 shot cakes maken en gaan dat dan waarschijnlijk ook doen omdat 10 schoten toch wel weinig is.

wonkobonko
5 oktober 2009, 21:18
ik heb liever 75mm blokken die we kunnen kopen als particulier/kvk-houder:). Vroeger kon dat ook makkelijk;)

jejestilo074
5 oktober 2009, 21:51
ik heb liever 75mm blokken die we kunnen kopen als particulier/kvk-houder:). Vroeger kon dat ook makkelijk;)

Zal niet gaan dan komt Nederland weer druk zetten.

jawe
5 oktober 2009, 22:29
Leuke video opname jawe, heeft een beetje een oldskool vibe

Dat gevoel had ik ook toen ik het terug zag vooral het beginstuk.

Tony
5 oktober 2009, 23:53
De Ce gaat straks echt wel bepalen hoeveel gram er in een tube mag en dat zal denk ik straks overal 15 gram zijn. Het word nu mooie verteld of niet volledig maar ik geloof nooit dat ze voor klasse 3 vuurwerk straks gewoon 20 a 25 gram per tube gaan laten toestaan. De CE geeft geen minimum maar wel een maximum.

the cigarman
6 oktober 2009, 05:38
In onderstaande topic staan de foto's die ik gemaakt heb, tijdens de open dag van Alpeco op 4oktober.

Klik en geniet. :wink: (http://www.forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=12150)