PDA

Volledige versie bekijken : * Zink 901

Ruben
11 juli 2009, 12:59
Artikelnaam: Zink 901
Aantal per verpakking: Per stuk
Aantal in karton: 200
Fabrikant/Importeur: Zink Feuerwerk Gmbh
Kruitgewicht: 25,2 gram
Prijs: Dit artikel is niet legaal te koop, prijzen wisselen sterk
Effectomschrijving: Harde knal

De Zink 901 valt onder de lawinepijlen, een van de bekenste in zijn soort. De Zink 901 word geproduceerd door Zink Feuerwerk Gmbh in Cleebronn (Duitsland). Dit bedrijf is ook producent van de Zink 902.

13284

Er zijn ook enkele immitatie Zink 901 pijlen in omloop geweest. Deze zijn van andere kwaliteit.

Jupilerfreak
15 september 2011, 14:17
Waarom heten die dingen nou eigenlijk Zink 901?
Heeft Zink er nog 900 andere producten ervoor in de productielijn staan ofzo?

bassie1978
15 september 2011, 14:33
reken er maar op van yes :D

jappy-b
15 september 2011, 14:37
volgens mij gebruikt Zink per product een ander serie nummer, de 9xx serie voor pijlen en de 6xx serie voor shells, de 7xx serie voor patronen(?)

bassie1978
15 september 2011, 14:46
Jij hebt ook gelijk hoor, het zullen er echt geen 900 zijn, maar best wel een hoop. Ik heb eens een keertje een demo van Zink gezien....het ging maar door :D

PyroPowerZ
15 september 2011, 14:46
Ik dacht dat het tot zink 930 ging, kwa pijlen?

NL-Robin-NL
15 september 2011, 20:27
Ik dacht dat het tot zink 930 ging, kwa pijlen?

Ja dat klopt, 930 is de grootste pijl van zink.

vuurwerk-banaan
22 september 2011, 16:06
ze worden in Duitsland gemaakt? kan een normale burger bij die groothandel/fabriek ook dat vuurwerk kopen? of heb je wapenvergunning enz nodig ?

Viva la Bang
22 september 2011, 16:10
ze worden in Duitsland gemaakt? kan een normale burger bij die groothandel/fabriek ook dat vuurwerk kopen? of heb je wapenvergunning enz nodig ?

Je kunt als burger niet zomaar bij Zink-Feuerwerk vuurwerk kopen.
Klasse 2 producten van Zink kan je bij de vuurwerkwinkels in Duitsland etc tegenkomen. In Duitsland gelden dezelfde verkoopdagen als in Nederland.
Voor het professionele spul gelden hele andere regels.

These fireworks are designated as Class III and IV by the German Explosives Law. In Germany they can only be purchased with a valid pyrotechnics license (per § 20 SprengG) or a permit to burn large fireworks (per § 7 sect; 27 SprengG).

In countries other than Germany, different legal regulations may apply.

Bovenstaand een quote van de site van Zink Gmbh.

vuurwerk-banaan
22 september 2011, 16:12
Je kunt als burger niet zomaar bij Zink-Feuerwerk vuurwerk kopen.
Klasse 2 producten van ZInk kan je bij de vuurwerkwinkels in Duitsland etc tegenkomen. In Duitsland gelden dezelfde verkoopdagen als in Nederland.

dus je kan daar niet de 901/902 krijgen of bijvoorbeeld de 751-1 bodenblitz?

Viva la Bang
22 september 2011, 16:13
dus je kan daar niet de 901/902 krijgen of bijvoorbeeld de 751-1 bodenblitz?

Nope. Of je moet de goede papieren etc hebben. Maar dan nog mag het niet in Nederland.

vuurwerk-banaan
22 september 2011, 16:14
Nope. Of je moet de goede papieren etc hebben. Maar dan nog mag het niet in Nederland.

wapenvergunning/ kvk papieren of heel ander soort? ;p

Viva la Bang
22 september 2011, 16:15

Heel anders. Hetgeen in t Engels staat wat ik quote zegt genoeg.

Marizon
22 september 2011, 16:17

These fireworks are designated as Class III and IV by the German Explosives Law. In Germany they can only be purchased with a valid pyrotechnics license (per § 20 SprengG) or a permit to burn large fireworks (per § 7 sect; 27 SprengG).

In countries other than Germany, different legal regulations may apply.

deze papieren dus, of andere papieren die laten zien dat je Groot vuurwerk mag kopen afsteken en opslaan.

smilli
22 september 2011, 16:26
Heb nog een video van deze knalpijl:)

http://www.youtube.com/watch?v=Hxgkf--_Ls4

dennis-pyro
24 september 2011, 14:24
http://www.youtube.com/watch?v=ruVw76MPxjk&feature=channel_video_title

hardcore0438
17 oktober 2011, 20:21
ik heb een vraag over de stokken. de lengte weet ik wel maar ik heb een vraag over de dikte, normaal zit er rond de 9mmx9mm stokken op maar ik kan in de bouwmarkt 14mmx14mm kopen, is dat erg of kan dat gewoon?

jorisman
17 oktober 2011, 20:25
ik heb een vraag over de stokken. de lengte weet ik wel maar ik heb een vraag over de dikte, normaal zit er rond de 9mmx9mm stokken op maar ik kan in de bouwmarkt 14mmx14mm kopen, is dat erg of kan dat gewoon?

Zou ik niet doen! De stok van een vuurpijl heeft met de lengte dikte en zwaarte van een stok te maken. Als je de stokt te klein maakt of te dun dan is de vuurpijl niet stabiel en gaat de pijl alle kanten op. Je kan natuurlijk wel 14×14 millimeter gebruiken maar dan moet de stok iets kleiner zijn.

Gunner1001
17 oktober 2011, 20:59
vergeet ook niet als je een 14 x 14 mm stok eraan zet , je moet het ook ergens uit lanceren , en in een 3/4 pvc pijp past een normale 10x10 stok , maar 14 x 14 word krapjes , dus ben je verplicht om een maat groter te nemen , nu heb je deze wel in een elektro zaak , maar niet bij de praxis of iets dergelijks , misschien klein puntje kwa veiligheid om erg in te houden .

MasterBsc
17 oktober 2011, 23:01
Gewoon 1 bij 1 cm doen! Wij hadden jaren geleden stokken die te dun waren, en daardoor kwam de pijl veelste hoog.

Als je 14mm bij 14mm stokken in een winkel ziet, vraag dan of ze die 1 bij 1 cm kunnen maken. Of neem gewoon de stokken die erbij zitten. Een dealer met zink 901 zonder stokken is wel heel raar. Die zitten namelijk bij een karton inbegrepen.

KanzLooz
18 oktober 2011, 17:50
Ik kan maar geen goede stokken vinden voor deze knaller. Ik ben reeds langs 3 houtzaken geweest en de minimale doorsnee was 16mm. Nu ga ik morgen langs nog 2 , kijken of ik daar meer geluk heb,

brian the freak
18 oktober 2011, 18:07
Ik kan maar geen goede stokken vinden voor deze knaller. Ik ben reeds langs 3 houtzaken geweest en de minimale doorsnee was 16mm. Nu ga ik morgen langs nog 2 , kijken of ik daar meer geluk heb,

http://www.pyro-stuff.com/rocket-sticks-100cm.html

Richardus
18 oktober 2011, 19:35
Ronde stok kan je minder veilig bevestigen aan de reeds ronde pijl...Geen risico's nemen, kanzlooz. Ik kan me niet indenken dat ze niet bij je Gamma, Praxis en/of Hornbach te koop zijn. Vraag ze 'ns naar vierkante latjes van 9mm of 10mm doorsnee. Natuurlijk niet noemen waarvoor :p Zou liefst nog met je mee willen gaan om ongelukken te voorkomen... Waarom heb je überhaupt geen stokken d'r bij gekregen???

DarkSoul
18 oktober 2011, 22:57
Elke bouwmarkt verkoopt houten profielen. Lijstwerk, afdeklijstjes etc. Daarbij moeten ook 10x10 tot 14x14 mm liggen. Mag ook wel 10 of 12 mm rond zijn hoor. Het probleem van Richardus dat dat moeilijk bevestigen zou zijn, vind ik vergezocht. Dan gebruik je toch gewoon wat meer tape? :wink:
Mocht je in het vierkant of rond ECHT niets kunnen vinden, dan kun je het laten zagen. Neem een plank van 44x12 of 65x12 (als het maar 12 mm dik is) en laat daar latjes van 12 mm breed uit zagen.

Richardus
19 oktober 2011, 16:55
Het probleem van Richardus dat dat moeilijk bevestigen zou zijn, vind ik vergezocht. Dan gebruik je toch gewoon wat meer tape? :wink:

"minder veilig" zei ik :rolleyes: da's wat anders. Rond glijdt op rond dus heb je meer tape nodig inderdaad. Dat soort verregaande knutselen moet je altijd hopen te voorkomen bij dit soort zwaar vuurwerk. Een vierkante stok heeft meer raakvlak met de ronde pijl dus is veiliger. Simple as that. Misquoten is nie zo leuk :wink:

KanzLooz
19 oktober 2011, 16:59
Zo, net terug van de bouwmarkt voor 90 cm, 9mm stokken. Voor de rest ook maar 3 pvc buizen van 60 cm 3/4e genomen :)

Dit moet wel lukken toch?

dennis-pyro
19 oktober 2011, 17:31
Probeer het uit is wel heel makkelijk gezegd. Snap niet dat jullie die pijlen zonder stok kopen. Een goede handelaar levert die dingen met bijbehorende stok.

koevis
19 oktober 2011, 18:08
Voor de rest ook maar 3 pvc buizen van 60 cm 3/4e genomen :)

Dit moet wel lukken toch?

Ik zou oppassen met pvc buizen, deze hebben nog al eens de neiging om te smelten, vorig jaar had ik een pvc buis en die was na een paar pijlen een heel eind weggesmolten, gelukkig had ik nog een koperen buis in de schuur liggen maar dat pvc stelt niet zoveel voor.

PyroPowerZ
19 oktober 2011, 18:18
Dat ligt ook aan de hoeveelheid pijlenen hoe snel je ze schiet!
Als je om het uur een pijltje schiet zou het aardig goed moeten gaan, of je moet van die pijlen hebben die eerst een paar seconden op de grond spuiten voordat ze het luchtruim kiezen. Gewoon meerdere pvc pijpen nemen! Ik moet ze hier sowieso per 3m kopen, dus daar kan ik er genoeg uithalen.

Dus, zorg dat het pvc weer af kan koelen en hard worden na elke pijl, desnoods haal je de bovenste paar cm eraf? 5cm zo niet zo een groot probleem moeten zijn.

KanzLooz
19 oktober 2011, 18:26
Ik kon ook een 20mm alliminium buis nemen, alleen het was me iets te duur en volgensmij kan je deze niet laten zagen?

PyroPowerZ
19 oktober 2011, 18:30
Aluminium kun je zelf toch gewoon zagen met een ijzerzaagje? Heb ik wel eens gedaan.

RickB
31 oktober 2011, 02:52
Gewoon een fijne ijzeren buis halen bij de Praxis. Niks mis mee. Vorigjaar ook een beste buis gehaald waar ik verschillende pijlen in af schoot. Hij was alleen een beetje zwart na de dag, maar nog prima :) Hij staat hier nog in de schuur, en als hij verrot is in December koop ik zo weer een nieuwe buis. Veilgheid voorop!

dream-real
12 november 2011, 22:37
Ik heb een vraag over transport van de 901.
Er zijn ghost verhalen dat er tijdens verkeerd vervoeren
een pijl af kan gaan.
Is dit waar?

En wat is een goede transport van de 901.
Wat zijn de risico's van verkeerde transport in de vorm van veel
trillen, heen en weer glijden etc.

Zijn er mensen die daar een GOED antwoord op hebben???

Dinkydau
12 november 2011, 22:52
Volgens mij is er helemaal geen risico.

Corsair
13 november 2011, 01:02
here a comparison I did of Zink 901/2 and a 2" Privatex Salute
http://www.youtube.com/watch?v=sOWtk1Pw1mI

rene_vuurwerk
13 november 2011, 01:06
een pijl af kan gaan.
Is dit waar?

Als je hier al vragen over hebt dan moet je er niet aan beginnen.
Als het mis gaat met deze pijlen met een groot aantal dan gaat het goed mis.

thunder95
13 november 2011, 02:05
een pijl af kan gaan.
Is dit waar?

Zink 901 pijlen zijn (correct me if i'm wrong) geclassificeert als 1.1 G vuurwerk, wat wil zeggen dat het een massa explosief is. Of het verkeerd vervoeren kan leiden tot ontbranden, lijkt mij nogal onlogisch. Wat zou er fout kunnen gaan bij het vervoer? Als jou voertuig in brand vliegt heb je natuurlijk wel een probleem, maar door trillen of heen en weer glijden kan het niet ontbranden.

rene_vuurwerk
13 november 2011, 02:11
Volgens mij is er helemaal geen risico.

Risico is er altijd daarom zijn er ook bepaalde regels voor het vervoeren en moeten de vervoerders ook een ADR diploma hebben.Je moet weten wat je moet doen als het wel mis gaat.en je moet gevaren borden op de auto plaatsen voor de hulp diensten etc.....

thunder95
13 november 2011, 02:21
Risico is er altijd daarom zijn er ook bepaalde regels voor het vervoeren en moeten de vervoerders ook een ADR diploma hebben.Je moet weten wat je moet doen als het wel mis gaat.en je moet gevaren borden op de auto plaatsen voor de hulp diensten etc.....

Dat zijn voorzorgsmaatregelen voor áls het misgaat, bijvoorbeeld brand in het voertuig. De bevelvoerder van de brandweer moet dan weten met wat voor stof ze te maken hebben voor het bestrijden van de brand en de veiligheid van z'n ploeg. Net als bij een tankwagen die brandstof vervoerd. Daar staan ook borden op met daarop gevaarsidentificatienummers. Bijvoorbeeld 2 is een gas, 3 een brandbare stof en 8 een bijtende stof (even uit m'n hoofd, kan het fout hebben). Een chauffeur van zo'n tankwagen moet ook een ADR diploma, maar bij het vervoer van benzine kan niks fout gaan door trillen of heen en weer glijden...

dream-real
13 november 2011, 03:25
Er word dus gezegt dat door trillen, geleiden, hevig bewegen( denk aan achterin de kofferbak van link:s naar rechts schuiven), uitpakken en per ongeluk laten vallen: eigenlijk niets mee kan gebeuren.
Want iedere x bij het uittellen, zit mij het niet lekker dat ik ze zo van karton in plastic zakken uittel/sorteer.
Dit gevoel heb ik al jaren en dacht waarom geen vraag stellen, wij freaks moeten elkaar wel kunnen aanvullen op vragen etc..

Van de classificatie en alles over de 901 ben ik op de hoogte, alleen het bovengenoemde kan ik nergens fatsoenlijk vinden.

Richardus
13 november 2011, 09:40
Risico is er altijd daarom zijn er ook bepaalde regels voor het vervoeren en moeten de vervoerders ook een ADR diploma hebben.Je moet weten wat je moet doen als het wel mis gaat
wat moet je dan doen als je een paar karton zinks uit Duitsland haalt en 't gaat mis? Bukken? :frusty:

Lijkt me eerder dat er maatregelen worden genomen om het te voorkomen of de kans op dood zo klein mogelijk te maken; bepaalde ruimte tussen bestuurderscabine en vervoerseenheid bv.

Anywayz; d'r is op alle forums elk jaar weer een discussie over of schudden van hoge kwaliteit flash kruit (zoals Zink 901 en Cobra 6) de boel laat ontploffen (of de knal verbetert...) maar de sterkste argumenten spreken beide beweringen tegen. Dat en reallife ervaringen; persoonlijk heb ik 2 jaar geleden 'ns in een auto gezeten met losse 902's, 3 C6jes en een It-bom los in de achterbak, en de bestuurder is niet zo'n erg voorzichtige rijder (zwak uitgedrukt) en ik ben d'r nog. Net als al die honderden of duizenden mensen die ooit met flashkruit gevuld spul zijn gaan rijden.

Weet je; alles kan gebeuren wat je je kunt voorstellen. Wat mis kan gaan, gaat ooit mis. Als je je daar onrustig bij voelt; niet doen. De argumenten spreken tegen 't risico maar 't is net als een loterij winnen (winkans 0,000032%) maar dan andersom :D

chappie
13 november 2011, 10:48
Dat zijn voorzorgsmaatregelen voor áls het misgaat, bijvoorbeeld brand in het voertuig. De bevelvoerder van de brandweer moet dan weten met wat voor stof ze te maken hebben voor het bestrijden van de brand en de veiligheid van z'n ploeg. Net als bij een tankwagen die brandstof vervoerd. Daar staan ook borden op met daarop gevaarsidentificatienummers. Bijvoorbeeld 2 is een gas, 3 een brandbare stof en 8 een bijtende stof (even uit m'n hoofd, kan het fout hebben). Een chauffeur van zo'n tankwagen moet ook een ADR diploma, maar bij het vervoer van benzine kan niks fout gaan door trillen of heen en weer glijden...

ik ben het met jou eens we hebben het hier niet over hollywood films,mensen worden bang gemaakt door media en expres verkeerde informatie door politie.ik heb bij een slopers bedrijf gewerkt die een afdeling hadden om te slopen met explosieven dat werd gewoon geleverd met een bestelbus(natuurlijk onder adr regels maar toch!!)spaanse mascleta,s waar shells worden gebracht gewoon met bussen etc.vuurwerktransport ook gewoon over de weg .vergeet niet de landen waar zwaarder spul is toegestaan word ook gewoon over de weg aangevoerd.het is niet in het belang van de staat om mensen goed voor te lichten hoe meer mensen bang zijn hoe minder mensen zich bezig houden met deze handel.en ik denk er zo over als het zo gevaarlijk is als ze zeggen(wat schudden betreft)zou de ene vrachtauto na de andere van de weg ploffen.of ze hebben allemaal een antischud vrachtwagen:D:D:D:D:D

Dinkydau
13 november 2011, 11:18
Dream-real vraagt of er risico is door trillen of heen en weer glijden, en ik denk dat dat er niet is. Wat heeft jouw verhaal daarmee te maken?

een pijl af kan gaan.
Is dit waar?

Jaron C
13 november 2011, 16:20
een pijl af kan gaan.
Is dit waar?

Heel veel vuurwerk, maar niet de Zink 901, wordt via schepen vanuit China aangevoerd. En volgens mij trilt het daar erger dan op de weg ... :bye:

Maar hoge kwaliteit flash is redelijk stabiel. Alleen wat mindere stabiele stoffen kunnen ontbranden als er een vonk is. Maar, visco gaat niet 1, 2, 3 aan (zoals veel mensen merken op Oud en Nieuw :)), en er zit nog een plastic dop om het lontje heen waardoor de kans dat het lont ontbrand en zo de lading ontsteekt nog kleiner is.

Trouwens, het meeste vuurwerk wordt verpakt in verpakkingen/hebben iets om het lont, waardoor het moeilijk aangaat. Zoals al zei, Zink heeft een dop, maar de Delova Rana heeft een papiertje/plasticje om het timefuse lont zitten. En dat gaat alleen aan bij het uiteinde :)

Over het schudden: het schudden mengt alleen de stoffen die erin zitten. Een vonk/statische schok ontstaat zonder een hoge temperatuur nauwelijks, tenzij er speciale omstandigheden zijn.

Trouwens, alle handelaren/winkels/bedrijven etc. willen zoveel mogelijk vuurwerk verkopen. Als ze dat onveilig maken/verkopen, komen er minder klanten en maken ze minder winst. Dus daar wordt natuurlijk ook op gelet :)

AVPyro
13 november 2011, 16:26
Zink 901 uit china? Ze worden toch gewoon gemaakt in de zink fabrieken in Duitsland? Of heb ik het verkeerd.

Jaron C
13 november 2011, 16:31
Zink 901 uit china? Ze worden toch gewoon gemaakt in de zink fabrieken in Duitsland? Of heb ik het verkeerd.

Ik kan het ook verkeerd hebben :rolleyes: Maar het gaat om het principe, veel gevaarlijk vuurwerk komt per boot uit China en op de zee trilt het veel erger dan op een duitse snelweg.

thunder95
14 november 2011, 12:37

Jep, worden gemaakt in Duitsland. Maar wat Jaron C zegt, het gaat om het principe. Met het transport vanuit de fabrieken van waar dan ook ter wereld is het ook niet een tril-vrij-transport. :p Ik denk dat dream-real nu het antwoord op zijn vraag wel heeft.

Rocketfreak
14 november 2011, 14:29
We gaan wel erg offtopic, maar toch:

Wie kan zich het stukje van Marijn Vuurwerk nog herinneren. Zij gaven daarin aan dat ze het vreemd vonden dat consumenten vuurwerk in kooien en alles zit en dat ze het prof spul voor de shows zo in een open doos (bij wijze van) achter in de VW Caddy schuiven.... En dan beweerd ineens de media dat het transport van shells e.d. zeer gevaarlijk is en dat het spontaan ontploft...

Dan had het dus al meerdere keren fout moeten gaan...

Zoals al gezegd pure bangmakerij, als ze nu gewoon eens toegeven dat ze bezig zijn met het spekken van de kas met al die boetes...

Nu maar weer over de Zink 901?

Minimized
14 november 2011, 15:12
Mooi al die broodjes aap verhalen..

Zijn er hier mensen al wellis bij Zink Feuerwerk GmbH geweest? Ik geloof het niet als ik dit zo lees..

Zink 901 die ontploft als je hem schud of weet ik veel wat? Niet alles geloven wat men zegt, niet aan dingen beginnen waar je geen verstand van hebt..

Ruben
14 november 2011, 18:28
Jongens, graag ontopic!

vuurwerkgekkie
28 december 2011, 20:12
Hier foto's van de zink met oranje dop! 2011 versie...

HZracing
28 december 2011, 23:40
haha hollands tintje

LaJohnny
29 december 2011, 03:26
Die zinks 901 met oranje dop heb ik ook hier liggen :)

the cigarman
29 december 2011, 06:05
Je kan wel raden voor welk land deze gemaakt zijn.:wink:

vuurwerkgekkie
29 december 2011, 23:34
Die zinks 901 met oranje dop heb ik ook hier liggen :)

Handige informatie...:bonk:
Misschien voor de politie, maar niet voor ons:wink:

Willymeuf
31 december 2011, 14:26
Kerel hier in de buurt had 2 van deze dingen! Mijn binkies waren opeens nergens meer:p Wat een enorm mooie, doffe dreun!

LaJohnny
31 december 2011, 19:31
Handige informatie...:bonk:
Misschien voor de politie, maar niet voor ons:wink:

lol, ze komen maar een inval doen. Ik heb niks thuis liggen :)

RIK777
31 december 2011, 20:03
Ze zijn weer heerlijk hoor! Wat een geweld haha!

Tomijojo
31 december 2011, 20:27
Heel veel gehoord vandaag. :p

speedy007
1 januari 2012, 15:42
Ze waren ook dit jaar weer uitstekend! Wat een doffe dreunen, ze kwamen zelfs om 12 uur nog boven al het vuurwerk uit. Het was voornamelijk op de grond voelbaar!

Zinkfanaat
1 januari 2012, 16:54
Ze waren goed hoor. Als vanouds. Niets is lekkerder dan zon pijl te zien opstijgen, en dan een doffe dreun die op de grond voelbaar is te horen.

vuurwerkgekkie
1 januari 2012, 17:07
Heerlijk dat geluid als die op stijgt, en dan die dreun die galmt tussen de huizen door! I love it!

Vuurwerkkoning
7 januari 2012, 20:01
Hele harde knalpijlen. Stijgt hard op en de knal komt met een felle flits. Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ifx74orbXlg

:handsup::thumbup:

jwtjuh
7 januari 2012, 21:23
Hele harde knalpijlen. Stijgt hard op en de knal komt met een felle flits. Filmpje:

Prachtige beelden zeg! Mooi geluid vooral ook :thumbup: Wat voor camera gebruik je?

Jwtjuh :bye:

Vuurwerkkoning
7 januari 2012, 21:48
Prachtige beelden zeg! Mooi geluid vooral ook :thumbup: Wat voor camera gebruik je?

Jwtjuh :bye:

Een panasonic SD90, staat bij de beschrijving van het filmpje op youtube. Het is inderdaad heel belangrijk om het geluid goed vast te leggen van deze prachtpijlen.:)

genius
8 januari 2012, 00:20

Het blijven juweeltjes! Geen 1 knal die zo klinkt als die van zink. Altijd leuk voor erbij. :)

Janniekske
14 januari 2012, 12:35
Oud filmpje van me 9 stuks zink rekje:
Sl--UtqE-Go
Alleen te langzaam dooorgelont.

Dark-Gun
18 januari 2012, 17:33
Ook nog een mooi HD filmpje van mij;)http://www.youtube.com/watch?v=olU42ECLjrU

RickB
21 januari 2012, 04:18
Ze leken dit jaar wel harder te gaan als de versies van vorigjaar.. Meer mensen die ervaring?

dennis-pyro
14 maart 2012, 18:17
8x zink 901
http://i19.photobucket.com/albums/b199/dennis1986/zink901.jpg
Foto is ongeveer 3 jaar oud en niet van mij

Bombone
5 juni 2012, 23:00
Kwam dit filmpje tegen op youtube,

http://www.youtube.com/watch?v=Y6LlCi5nJtk
Lekker geluid als je het mij vraagt, jammer dat we de saluuts niet kunnen horen klappen :sad:

Kijk het filmpje in HD kwaliteit en je bass + volume vol open!

Dan heb je net als ik veel kijkplezier!

greetz

dennis-pyro
6 juni 2012, 14:46
nice hoor! wat een geweld, zo hoort het :D dank je wel voor het delen :wink:

wonkobonko
16 juni 2012, 08:40
Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar heeft 1 van jullie de aluminium motor ooit terug gevonden?

Jobofireworks
16 juni 2012, 08:46
Ik hen 1 keer een deel gevonden. maar was bijna onherkenbaar vervormd.
Gr

hardcore0438
16 juni 2012, 08:51
nu ik er over nadenk , nee heb er ok geen teruggevonden

Jobofireworks
16 juni 2012, 09:25
Het zag er bij mij uit als een stuk vervormd aluminium waar je nog net kon zien dat het een buisje was geweest.

TBM09
17 juni 2012, 17:13
Wel de stok die soms enkele meters voor me voeten weer netjes terecht kwam. Al dan niet een stukje eraf. Maar inderdaad heb zelf ook nooit het aluminium gedeelte gevonden.

PYROMANIAC 1975
17 juni 2012, 20:08
Het zijn niet voor niks pijlen,Deze horen de lucht in te gaan.
Ik zet een fontijn toch ook niet op zijn kop:bonk:.

Dus even voor de duidelijkste uitleg.
Vuurpijlen zo afsteken dat deze ongehinderd vertikaal omhoog kunnen.

RickB
18 juni 2012, 16:37
Helemaal eens met de vrienden hierboven. Wees eerlijk: Hoeveel mensen denken er nu bij na dat het motortje voor schade kan zorgen? Alleen extreem voorzichtige mensen. Ja, we moeten allemaal extreem voorzichtig omgaan met vuurwerk, dat weten we. Maar helaas zien we maar al te vaak mensen het niet doen. Vaak ook door onwetendheid. Nu mensen dit lezen, denken ze wel twee keer na.

Wellicht handig om bij deze bomb-shell (haha) weer ontopic te gaan?

Ik heb mensen nog geen antwoord zien geven op mijn vraag van een tijd terug: Wie vond de 2011 versie van Zink 901 ook harder gaan voor het gevoel?

hardcore0438
18 juni 2012, 16:52
Helemaal eens met de vrienden hierboven. Wees eerlijk: Hoeveel mensen denken er nu bij na dat het motortje voor schade kan zorgen? Alleen extreem voorzichtige mensen. Ja, we moeten allemaal extreem voorzichtig omgaan met vuurwerk, dat weten we. Maar helaas zien we maar al te vaak mensen het niet doen. Vaak ook door onwetendheid. Nu mensen dit lezen, denken ze wel twee keer na.

Wellicht handig om bij deze bomb-shell (haha) weer ontopic te gaan?

Ik heb mensen nog geen antwoord zien geven op mijn vraag van een tijd terug: Wie vond de 2011 versie van Zink 901 ook harder gaan voor het gevoel?

ik vond eerlijk gezegd de versie van 2011 wat tegenvallen vergeleken met voorgaande jaren.

RickB
18 juni 2012, 16:58
Huh, waarom dan? Met Oranje dop he? Dat is wel grappig. Twee tegenovergestelde meningen. Ben wel benieuwd naar je bevindingen.

hardcore0438
18 juni 2012, 17:01
Huh, waarom dan? Met Oranje dop he? Dat is wel grappig. Twee tegenovergestelde meningen. Ben wel benieuwd naar je bevindingen.

oh nee ik had ze met rode dop. Had met de jaarwisseling 10-11 de 2010 versie gehoord en die klonk toch harder naar mijn beleving.

kaotch
1 augustus 2012, 18:30
Wie van jullie weet of deze pijlen core-of end burners zijn?
Heeft iemand misschien een autopsie foto/film van deze pijl?

FireDragon
1 augustus 2012, 19:06
Of het core- of end-burner pijlen zijn vind ik nog geeneens een slechte vraag, maar ingaan op de details door vuurwerk te ontleden, dat gaat hier op dit forum té ver. Dus dat zien we hier dan ook liever niet terug, en bespreken we dan ook niet op dit forum.

:bye:

hardcore0438
26 augustus 2012, 15:08
http://www.youtube.com/watch?v=At1HMVp9b5A

pollepel
26 augustus 2012, 22:30
De zink series zijn allemaal core burners. End burners van klein kaliber , hebben veel minder stuwkracht.

nederlandsvuurwerk
26 augustus 2012, 23:37
Je zou voor de grap eens in het archief van geposte filmpjes moeten kijken van een paar mensen die vaker op het forum aangeven hoe je met vuurwerk nou precies om moet gaan.
De politiek is er niks bij haha.

PyroBoy040
5 september 2012, 20:55
Iemand De 2012 versie al getest Heeft er iemand misschien fototje van de 2012 versie ?

Crackling
20 september 2012, 17:16
2012 versie?

Ken alleen de versie 2009 rode dop en versie 2011 oranje dop maar 2012 !?!?!?!

Triplexje
28 september 2012, 14:03
2012 versie?

Ken alleen de versie 2009 rode dop en versie 2011 oranje dop maar 2012 !?!?!?!

2012 gele dop!

3xh
28 september 2012, 18:11
En 2014 een blauwe en in 2015 een pimpel paars;)

3xh
17 oktober 2012, 20:54
Haha lachte me kapot toen een plaatsgenoot met een gele doppert kwam aanzetten.. Haha.
Wie weet is het volgendjaar wel echt een zwarte blauwe of pimpelpaarse.:D

smilli
17 oktober 2012, 21:00
Dan gaan nog verzamelaars items worden al die verschillende kleuren doppen:p

RIK777
2 november 2012, 17:25
Hoe dan ook, blijven gave pijlen!! Heerlijke dreun....

PyroBoy040
14 december 2012, 17:33
Dit jaar trouwens toch geen pimpel paarse dop :cry:
maar de Oud Hollandse Dop :p
Blijven mooi deze pijltjes !

Zwitsal
14 december 2012, 19:12
http://www.youtube.com/watch?v=V1ZqsdFFj24

Gevonden op YouTube zo perfect dat geluid :D.

Gr Zwitsal

A2Racer
8 januari 2013, 16:03
Foto's van 2012 versie.

http://i50.tinypic.com/zmlda1.jpg

http://i49.tinypic.com/15qrmkj.jpg

illegaaltje12
26 februari 2013, 23:37
http://www.youtube.com/watch?v=ywvw0VTdOhw

Dark-Gun
5 augustus 2013, 13:13
http://www.youtube.com/watch?v=Cfu0HPyi-80
Blijft lekker zo'n knal in de lucht ;)

Bombone
25 oktober 2013, 01:39
145741457514576

:d

Bombone
25 oktober 2013, 01:42
1457714578145791458014581

:d

Jesse4Fireworks
29 oktober 2013, 23:26
Wat is nou de beste manier om de pijl aan zn stok te maken. Tape of tyraps?

fireworkaddict
29 oktober 2013, 23:36
Goede duct-tape is de beste optie!
Een tie-rip krijg je nooit zo strak, zonder de huls in te drukken. Tie-rips hebben de neiging om te verschuiven. Contactoppervlak, en dus grip van de tape is veel beter.

strijkie
30 oktober 2013, 16:50
Inderdaad met goede tape, boven en onderaan de pijl even vastmaken en klaar.

TBM09
3 december 2013, 14:18
Dit jaar rustig omtrent deze pijlen. Voorgaande jaren veelvuldig aangeboden, dit jaar totaal niet.
Kwalitatief gezien super pijl

fireworkaddict
3 december 2013, 15:56
En dat lijkt heel sterk te maken te hebben met het oppakken van deze grote jongens:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?34119-Den-Bosch-Mega-handel-illegaal-vuurwerk-maandag-voor-rechtbank

bolle-040
3 december 2013, 18:01
4x Zink 901

http://www.youtube.com/watch?v=m5eQLpWOars&feature=c4-overview&list=UUs0-sJKPRJ9HKQHH61jov3w

BaMe Vuurwerk
15 december 2013, 16:53
Dit zijn zulke heerlijke knallen, het is gewoon bijna niet te beschrijven! Heerlijke doffe dreun!

Jesse4Fireworks
22 december 2013, 17:07
Als je hiervoor bij de bouwmarkt een stok haalt, maakt de houtsoort dan ook uit?

Suckyy
22 december 2013, 17:10
Als je hiervoor bij de bouwmarkt een stok haalt, maakt de houtsoort dan ook uit?

ik heb bij de gamma eikenhouten stokken gekocht betaal je ongeveer wel 1 euro per stok maar dan weet je zeker dat het goed zit

TBM09
23 december 2013, 01:05
1 ding begrijp ik niet! Waarom zink pijlen kopen zonder dat je de stokken erbij krijgt?

VWBE
23 december 2013, 01:23
1 ding begrijp ik niet! Waarom zink pijlen kopen zonder dat je de stokken erbij krijgt?

Zou de schuld niet meestal bij de handelaren liggen?

TBM09
23 december 2013, 13:20
Zou de schuld niet meestal bij de handelaren liggen?

Of de schuld nu bij de handelaren ligt of bij de consument die de pijlen koopt, zonder de stokken erbij is het onverantwoord. De stokken zitten er altijd bij. Uiteraard zijn er genoeg handelaren die de stokken teveel rompslomp vinden om ze mee te nemen.

pyroteamzuid
23 december 2013, 16:57
Bij die Oostblok online stores krijg je ze ook niet er bij !
Heb voor mij Zink 903 lawine pijlen ook zelf bij de bouwmarkt stokken moeten kopen komen dus nog wel wat euro's bij.

VWBE
23 december 2013, 17:24
Of de schuld nu bij de handelaren ligt of bij de consument die de pijlen koopt, zonder de stokken erbij is het onverantwoord. De stokken zitten er altijd bij. Uiteraard zijn er genoeg handelaren die de stokken teveel rompslomp vinden om ze mee te nemen.

Sommige handelaren kennen geen schaamte. Cobra's verkopen aan 11-jarigen. Zink 901 zonder stok verkopen. Shells aanbieden maar geen mortieren kunnen leveren.

Jesse4Fireworks
23 december 2013, 21:41
Heb stokken van 1x1x90 cm nu denk dat dit ook wel kan?

pyro-power
24 december 2013, 19:35
Ze worden wel eens geschoten met een stokkie van 70 cm, ook zonder problemen.. Ligt meer aan de wind en aan de zekerheid. je zou toch niet willen dat die pijl halverwege terug stort naar de aarde, omdat jij te skeer was om er een minimaal stokkie aan te doen :wink:

ik raad zelf 100/90 cm aan.

chappie
24 december 2013, 20:10
Even een vraag voor de kenners hier weet iemand voor wie zink deze pijlen maakt? Ik was onder de veronderstelling dat de mmeste profs geen pijlen in shows gebruikt of heb ik het mis?

Vuurwerkkoning
4 januari 2014, 11:30
Heerlijke knalpijlen :)

http://www.youtube.com/watch?v=2xpWNaRjKFk

VwStunter
5 januari 2014, 18:32
http://www.youtube.com/watch?v=G6iFE-cSHzI

.N3rdy
12 januari 2014, 22:27
hier een filmpje van de zink 901

http://www.youtube.com/watch?v=F0zQJRH0JK0

vuurwerk-banaan
21 juni 2014, 12:25
video gemaakt met de 903, allebij erg mooie pijltjes!

https://www.youtube.com/watch?v=L85qnVr-VJs

Shellman
24 oktober 2014, 10:13
Hier een paar Zink 901 pijlen, wat zijn ze toch leuk he!

https://www.youtube.com/watch?v=GTNaAAxM30I

vuurwerktwenthe
24 oktober 2014, 16:32
Lekker hoor ! (Fapvoer die zink 901)

chappie
24 oktober 2014, 18:31
Heb toch liever een afzwaaiende babypijl dan een 901 in een drukke straat.....!

Shellman
29 oktober 2014, 09:32
Heb toch liever een afzwaaiende babypijl dan een 901 in een drukke straat.....!

Moet je ze niet in een drukke straat afsteken en ook voorzorgsmaadregelingen treffen.

chappie
29 oktober 2014, 16:54
Moet je ze niet in een drukke straat afsteken en ook voorzorgsmaadregelingen treffen.

Mijn post was bedoeld met een knipoog,maar even niet voor het een of ander ik geloof niet dat mensen er speciaal mee naar een weiland lopen.mensen over het algemeen houden geen rekening met een veiligheids zone.

TBM09
30 oktober 2014, 12:07
Ik ben zoals de meesten wel weten, fel tegen zink 901 die zonder de daarbij horende stokken worden verkocht. Dit vraagt meestal om problemen!
Al met al heeft een maatje van me ze zonder stok gekocht :(
De bijbehorende stokken van 1x1x90 cm zijn bij de bouwmarkt maar liefst 1€ per stuk !
Iemand een idee of dit goedkoper kan of dat er een andere optie is? (terugbrengen is mijn optie, maar dat gaat eenmaal niet meer)

Xplode
30 oktober 2014, 12:32
fel tegen zink 901 die zonder de daarbij horende stokken worden verkocht

Zonde.. maar een beetje dealer geeft de stokken er gewoon bij, zelf even vast tapen en klaar
2jaarterug zelf de 901 meegemaakt maar het het is toch wel de creme de la creme onder de knalpijlen

BurstDuo
30 oktober 2014, 13:31
En dat lijkt heel sterk te maken te hebben met het oppakken van deze grote jongens:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?34119-Den-Bosch-Mega-handel-illegaal-vuurwerk-maandag-voor-rechtbank

Ahaa vandaar al die thunderking lawinepijlen... Viel me ook al op, zeer weinig zink 901

TBM09
30 oktober 2014, 15:40
Zonde.. maar een beetje dealer geeft de stokken er gewoon bij, zelf even vast tapen en klaar
2jaarterug zelf de 901 meegemaakt maar het het is toch wel de creme de la creme onder de knalpijlen

Dat roep ik al jaren en ook in dit topic. Ik zal ze nooit kopen zonder de stokken. Een zink 901 zonder stok is als een kroeg zonder bier.
Heb deze pijlen altijd al gehad, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan de 902!

the cigarman
30 oktober 2014, 16:04
@ TBM09, misschien een jaartje bewaren en op 1 januari op zoek gaan naar vuurpijl en stokken.
Net zo lang zoeken totdat je maat er genoeg van hebt/heeft, ze vast tapen als de stokjes droog zijn en de jaarwisseling daarop wegschieten.

Shellman
12 november 2014, 12:50
Mijn post was bedoeld met een knipoog,maar even niet voor het een of ander ik geloof niet dat mensen er speciaal mee naar een weiland lopen.mensen over het algemeen houden geen rekening met een veiligheids zone.

Dat kon ik niet uit je post opmaken, maar persoonlijk schiet ik ze op een groot veld en altijd vanuit een pijlen rek of buis. UITERAARD MET STOK! Dus niet in krappe drukke straten, ik steek zelfs geen pot af in een straat als de afstand niet meer dan 30 meter is. (Zijn de filmpjes ook nog mooier :) )