PDA

Volledige versie bekijken : Spring Flowers



moontan
15 juni 2009, 00:03
Artikelnummer: 2019
Artikelnaam: Spring Flowers
Netto Kruitgewicht: 500 gram
Aantal Schoten: 49
Effectomschrijving: Blue Stars and red falling leaves, Blue Stars and green falling leaves,blue stars/fish
Richtprijs 2012: € 39,95

Productfilm Demo 2012.
YuPhmG1ZGm8

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.


Wij danken BONFIREWORKS (http://www.bonfireworks.nl) voor deze informatie

moontan
15 juni 2009, 00:05
2019 - Spring Flowers (Bonfireworks)
Een productiefilm van deze cake.

http://www.youtube.com/watch?v=u_eIC3qSGd4&feature=channel_page

Bert
15 juni 2009, 09:00
Erg mooie cake maar naar mijn mening wel een lager bedrag waard dan een gemiddelde 500grams cake. Ook wel vrij bijzonder dat de fish effecten hier op het eind er aardig mooi uitkomen, dit terwijl ik normaal best een hekel aan dit effect heb.

Mattenfreak
15 juni 2009, 09:38
Heel gaaf, zet er hier 2 van in de straat op een afstand van elkaar en dan heb je zeker een spektakel. :D Nu maar afwachten of de prijs dat ook toe gaat laten. :wink:

Nitraat12
15 juni 2009, 10:04
Hele vette cake!! Super tempo nu de prijs nog afwachten :)

Pyroguy
15 juni 2009, 10:09
Echt heel mooi! Zeer appart ook:)
De falling leaves zijn zeer goed verwerkt en de finale met fishes is ook heel tof!
Eindelijk een RUIGE, rustige cake! :D

Tunit
15 juni 2009, 11:41
Heel aparte cake. Normaal vind ik het effect wat gebruikt woord niet mijn smaak maar doordat er z'n hoog tempo in zit bevalt hij me erg goed en een erg leuke finale.
Nu wachten op de prijs.

*kevin*
15 juni 2009, 12:08
ik vind het ook een erg mooie cake hoor, prijs is even afwachten natuurlijk.
het tempo in deze cake is lekker hoog waardoor een met toch een rustig effect als falling leaves een erg mooi effect ontstaat, in finale met de fishes past erg goed in deze cake.

bassie1978
15 juni 2009, 13:02
op zich wel een mooi cake inderdaad, maar dit is wel een stille cake zeg maar...door de effecten wat het heeft....door de falling leafs en fish knalt het niet echt in de lucht, wat ik wel een btje mis...desondanks een hele mooie cake hoor!

magnolia
15 juni 2009, 16:07
dit is echt zon cake voor een rust punt in je show .
tempo is goed . alleen zou hij in z shape toch mooier zijn geweest

drummer 92
15 juni 2009, 16:13
Inderdaad een erg mooie cake. Mooie effecten die in een goed tempo worden geschoten, is weer eens wat anders dan peony's. Alleen de prijs is inderdaad afwachten, persoonlijk zou ik niet meer dan 30-35 euro geven voor dit blok. Maarja dat is mijn mening, we wachten af :)

moontan
15 juni 2009, 17:51
Ik vindt het ook een opvallend goede nieuwe cake van Bon.
Mooie leafs die lang blijven hangen in een lekker rap tempo.
Een paar naast elkaar en moet je eens kijken wat een prachtige lucht je dan hebt.
Voor mij een aanrader.

Richardus
15 juni 2009, 18:27
Ik hoor mensen vaak zeggen: 'een paar naast elkaar en dan...' maar da's voor de meesten toch echt niet haalbaar, en het lijkt me dat een cake op zich ook al z'n vele geld waard mag zijn...

ik vind 'm best mooi, vooral het tempo is erg goed. In waaiervorm was de lucht meer gevuld geweest (en mss die meerdere naast elkaar niet nodig) maar zo met die leaves alle kanten op schietend, en die fishesfinale (origineel!) heb je ook genoeg om naar te kijken.
De leaves zijn goed van kleur, duur en gevuldheid, en dus een erg goed tempo. Nou inderdaad nog een goede prijs.

moontan
15 juni 2009, 19:06
Even inhaken op jouw post Richardus. Ik ben het helemaal met je eens.
Voor mij hoeft het ook niet zo nodig meerdere cake,s tegelijk. Een cake alleen moet het geld gewoon waard zijn.
Voor elke regel is er echter weer een uitzondering.
Voor mij is dat bij deze cake om dat ik de effecten niet zo groot vind en het mij daarom mooier lijkt om er twee tegelijk af te steken.

skyrider
15 juni 2009, 19:33
Ik vindt het een leuke cake. Mooi kleuren gebruik,en geen standaard effecten.ik vindt fish trouwens een ondergewaardeerd effect.Maar er wordt leuk gebruik van gemaakt. In deze cake.

ronaaron
15 juni 2009, 20:19
Ik vind deze een topper...jammer dat Falling leaves in Belgie niet zo makkelijk te vinden is!

3307
17 juni 2009, 20:18
Normaal ben ik niet zo`n falling leaves liefhebber omdat het effect op zichzelf nogal saai kan overkomen. Maar zo met een constant gevulde lucht vind ik het toch erg goed te doen en daar hebben ze blijkbaar dus ook over na gedacht / rekening mee gehouden.

Ruben
18 juni 2009, 08:27
Dit ziet er toch geweldig uit! Ik ben normaal wel fan van een mooie Falling Leave, deze is goed uitgewerkt, er zit een heerlijk tempo in, en de finale past er ook mooi bij. Normaal een rustgevend effect, maar in dit tempo is er geen bijkomen bij!

bassie1978
18 juni 2009, 08:45
Dat is ook wel weer zo ruben...ik ben normaal niet echt fan van dit effect omdat het mij te stil is, maar deze cake is erg goed, ben ook wel benieuwd naar de prijs eerlijk gezegd..
(ben bang dat het mij tegen zal vallen, maar we zien wel :D)

Jeko
18 juni 2009, 10:28
Prachtige nieuwe cake. Fishfinale vind ik teleurstellend (hou er niet zo van) maar wel origineel...

damianus
16 juli 2009, 21:31
geweldig product , echt ongelofelijk mooi .
falling leaves is altijd al een van m'n favorieten effecten .
maar deze is perfect afgewerkt , met 'n top tempo , heldere kleuren , en 'n bijpassende finale .

moontan
6 september 2009, 01:25
6 september 2009
Productfoto aan de beginpost toegevoegd

aasamember
18 september 2009, 13:01
Wauw deze is prachtig beetje zelfde als die 500 gram falling leaf cake alleen is deze ietsjes goedkoper en korter geloof ik, maar wel mooier.

SteV
12 oktober 2009, 10:18
Weer een prachtig stukje vuurwerk van Bonfireworks. Ik heb nu al meerdere films zitten bekijken en moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben over de effecten en prijzen van deze collectie.

In deze cake veel kleuren en mooie effecten. Het fishes effect op het eind is een mooie afwisseling. Voor mijn gevoel mis ik daar wel de burstknallen. Tja, dat zal dan wel aan mij liggen.

Overigens ben ik zeer te spreken over de prijs. Nog onder de 40 euro voor een 500grams cake. Maar vooral, voor een cake met effecten die we niet zo vaak zien. Dat is een mooie prestatie.

Over het afsteken van meerdere cakes tegelijk denk ik toch wat anders. Bij de demo-shoot die we op de film zien is de afstand wel een stuk groter als wat wij zien op een oudejaarsavond. Ik denk dat deze cake dan ook prachtig tot zijn recht komt als er een word afgestoken.

RaideR
12 oktober 2009, 13:07
Helemaal mee eens met bovenstaande. Mooie effecten, schappelijke prijs en volgens mij is deze cake nog mooier als je er vlak onder staat :D!

DarkSoul
8 december 2009, 12:45
Een filmpje gevonden van deze cake, gisteren geschoten tijdens de demo in Lopik:

PZCarY6oduo
De EERSTE CAKE welteverstaan.

Nitraat12
12 december 2009, 18:56
Zonet bij de show van Giezen gezien! Wat een cake zeg!! :D Effecten komen tot aan de grond!

Richardus
12 december 2009, 19:08
Ja, deze viel zeer positief op! De lucht is van boven tot de grond gevuld met deze falling leaves van geweldige kwaliteit! Zeer heldere kleuren ook. De finalewolk fishes vond ik wel wat kleiner dan verwacht. Maar topcake, zeer goede falling leaves!

moontan
13 december 2009, 00:10
Vanavond gezien bij de demo van Vuurwerkmagazijn7kamp.
Zelden zo,n mooie uitvoering van de falling leaves gezien als bij deze cake.
Ongelooflijk mooie en heldere kleuren en een goed tempo.
Deze kleuren zijn nooit goed op film te krijgen.
Deze moet je echt live gaan zien.

pigi.
13 december 2009, 09:27
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=p1WRCKczE9Q

RNBakker
13 december 2009, 20:35
Voor de liefhebber! Wat mij betreft de beste falling leaves cake.

MichelAngelo
13 december 2009, 22:51
Dat is heel mooi om te horen, want ik had 'm al besteld tegen eerdere kritische geluiden in...

Anthony bomb
18 december 2009, 08:33
Eerste keer dat ik in het gedeelte van bonfireworks rondneus, maar wat een prachtig ding zeg. Leuk om hier een flinke fluitbak bij te combineren. (denk aan het effect van de 49shots pot van crown, die overgaat van willows naar fluitende faling leaves)

Gygabyte
19 december 2009, 18:43
Demo filmpje van deze cake, met dank aan keesiej;
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=11895&page=3

http://www.youtube.com/watch?v=3zgDbtxaBqQ&

Prachtige kleuren zeg, was me niet eerder opgevallen dat er tijdens de finale fishes ook nog wat blauwe effecten worden meegeschoten.

jawe
19 december 2009, 22:10
Dit is toch 1 van de beste falling leaves cake's die op de markt zijn.
De leaves blijven lang hangen en de finale met fisches is leuk bedacht.

bryan613
27 december 2009, 13:50
normaal ben ik niet zo van dit soort effect.
Maar deze is mooi!

Ruben
30 december 2009, 22:22
Ik had hem het liefst gewilt. Dit is een cake die ik zou doorlonten (3x). Maar bij Steenbergen waren ze al heel snel erdoorheen. Dus heb ik een andere cake moeten kiezen. Helaas, maar is niet anders.

Het is een super cake. Ik ben fan van Falling Leaves en deze komt goed in de buurt van de echte (wat voor mij echt is was mijn blok 2006/2007: Bonbridge Silent Night 150sh FS). Maar goed, het is en blijft een topper. Hopelijk volgend jaar wel!

MichelAngelo
1 januari 2010, 11:17
Hij was betrekkelijk snel weg, maar de leaves waren heel mooi. Heldere kleuren.

meerval
1 januari 2010, 11:29
Zeker een mooi bakkie, en die fish waren echt goed op het eind:cool:

DarkSoul
1 januari 2010, 17:08
Ik heb deze ook gezien van dichtbij. Helaas waaiden de falling leaves gedeeltelijk weg achter de daken, dus ik kon niet goed zien hoe lang ze bleven branden. Maar het zag er wel veelbelovend uit! De kleur was erg helder en fel, en ze leken me goed lang omlaag te vallen. De fish is een grappige afsluiter, die ik alleen niet helemaal overtuigend vond overkomen.

damianus
1 januari 2010, 17:31
ook deze zat in de collectie van mij en michael / pyromaniac , en het was 'n ware topper .
snel tempo , felle heldere kleuren , leuke finale , en zoals het bij falling leaves hoort , bleven de effecten erg lang hangen .

Bert
1 januari 2010, 21:35
Nog een topper van Bonfireworks. De falling leaves zijn ongelofelijk mooi van kleur. Het is een cake die vrij snel afgelopen is maar de effecten en de finale liegen er niet om. Let wel op waar je deze afsteekt want er vlogen aardig wat effecten van deze tegen daken van huizen aan bij ons.

moontan
2 januari 2010, 15:20
De Spring Flowers van Bonfireworks is voor mij de beste en mooiste falling leaves cake van Nederland
Schitterend de kleuren van de leaves en leuke afsluiting met fish.
Zo mooi die kleuren.
Alleen jammer dat hij snel afgelopen is, ik had er wat langer van willen genieten.

Pauls
2 januari 2010, 15:22
Wauw, dat was mijn reactie. Wat een cake! Ben normaal niet zo'n fan van stille effecten, maar had er een nodig voor een showtje bij mijn oma. Wat een prachtige heldere effecten. Fantastisch gewoon!

heartworm
8 januari 2010, 01:19
Echt een heerlijk ding.
Heb deze in de vooravond geschoten, maar had net zo goed 's nachts gekund, want deze cake kan zich qua falling leafs prima meten met de Falling Leaves en Jewel in the Crown van Broekhoff.
Deze falling leaves fluiten alleen niet, maar deze heeft wel weer een salvo fish.
Volgend jaar niet kiezen, want dan heb ik deze 3 cakes alle drie weer.

DarkSoul
27 november 2010, 23:37
Hier is mijn film van deze cake, geschoten bij de demo van ANO Milheeze!

http://www.youtube.com/watch?v=1r2pJK7_Dwo

DarkSoul
28 november 2010, 09:23
Een erg leuk ding :) Origineel zo zonder knallen. De finale vind ik ook erg goed bij de falling leaves passen, juist omdat het zonder burst is. De falling leaves doen het erg goed, en komen echt tot bijna op de grond. Helder van kleur ook. Kwalitatief echt een goede cake, maar ik vind hem een tikkeltje prijzig. Hij zit wel in mijn achterhoofd, puur omdat het zo'n origineel effect is. Maar eigenlijk vind ik hem wat prijzig. Je moet er van houden. Maar als je van falling leaves houdt, scoort deze heel goed!

pyroboy
28 november 2010, 17:59
Wat is dit een prachtige pot!!
Ik vind falling leaves sowiezo wel mooi, maar wat zijn ze in deze cake goed uitgewerkt zeg. Prachtige heldere kleuren, geen harde knallen en de leaves vallen zo goed als op de grond!
Wanneer je van dit effect houdt is dit een zeer indrukwekkende pot.

chrissie81
29 november 2010, 08:21
Als je van falling leaves houdt is dit een goede inderdaad.

De leaves lagen letterlijk op de grond nog te branden.

Jammer dat het niet mijn effect is...

Vuurwerkbieb
29 november 2010, 21:08
http://www.youtube.com/watch?v=usjGVUfMelM

Fire-Freak
29 november 2010, 21:19
Het effect is prachtig en in deze cake ook zeer sterk uitgevoerd. Ik vind het effect alleen wel mooi als iemand anders hem in de straat aansteekt, aangezien ik het zonde van mijn geld vind. Voor het wat beperkte budget heb ik toch liever geweld. Maar, nogmaals, dit is wel gewoon een pure topper!

pigi.
12 december 2010, 07:29
http://www.youtube.com/watch?v=ZMmfHrCPbVI

Pyroguy
12 december 2010, 09:30
Als hij een tientje goedkoper was geweest had ik hem absoluut gekocht. Ik ben helemaal verliefd op die prachtige falling leaves, maar om een of andere reden vind ik hem toch nét te duur..

pyroboy
12 december 2010, 12:41
De twijfel waar ik nu al de hele dag mee zit dus, als alle bon-cakes zo zijn tegengevallen, in mijn geval, is deze dan nog wel goed? Of is deze ook veranderd? Aangezien ik deze alleen nog in Milheeze heb gezien.

TLVD(G)
20 december 2010, 20:05
jammer dat deze niet hier in de buurt te verkrijgen is, want dit is naar mijn idee de mooiste falling leaves cake in nederland. heerlijk tempo en erg goed uitgevoerde fish effecten op het laatst. als hij hier in de buurt verkocht zou worden had ik hem zeker gehaald. zoals je ook op de film van Vuurwerkbieb.nl hoort/ziet vinden de kinderen hem erg gaaf:)

Pyroguy
1 januari 2011, 10:41
Hij had erg mooie heldere kleuren en de fishes op het einde waren erg goed uitgewerkt.
Helaas, bleven de falling leaves helemaal niet lang hangen, wat ik toch wel had verwacht...

pyroboy
1 januari 2011, 14:59
Deze viel mij gisteravond helaas een beetje tegen. De kleuren waren erg helder en mooi!
Maar op de demo bleven de falling leaves een stuk langer hangen en vielen ze soms zelfs terug op de grond. Bij de cake die ik gisteren zelf had was dit absoluut niet het geval helaas.

Toffee
1 januari 2011, 17:37
2x spring flowers en 2x splitting comets

http://www.youtube.com/watch?v=BbVGHxmPuso

dimple
1 januari 2011, 17:42
Deze viel mij gisteravond helaas een beetje tegen. De kleuren waren erg helder en mooi!
Maar op de demo bleven de falling leaves een stuk langer hangen en vielen ze soms zelfs terug op de grond. Bij de cake die ik gisteren zelf had was dit absoluut niet het geval helaas.

Had hetzelfde, ook bij mij bleven de leaves totaal niet hangen. Mooie heldere kleuren dat wel. Maar het gaf mij niet het waauw-gevoel.
Twijfel geval, volgend jaar niet meer denk ik. Jammer, had hier meer van verwacht.

shinji
1 januari 2011, 19:49
2x spring flowers en 2x splitting comets

movie (http://www.youtube.com/watch?v=
http://www.youtube.com/watch?v=BbVGHxmPuso)

Geweldige combo, volgend jaar alleen de splitting commets 10 seconden eerder aansteken, dan klopt het helemaal.

Exceptional
2 januari 2011, 12:40
Deze was inderdaad slecht, had 2 van deze dingen, maar daar had ik grote spijt van.
Het leek meer op een ***lige peony dan op falling leaves.

Ruben
29 januari 2011, 12:19
Toch heel appart want ik had ook een Spring Flower (productiejaar 2010) en deze ging heel goed. Effecten waren mooi, dwarrelde rustig naar beneden en waren niet snel uitgebrand.

mark1600
29 januari 2011, 13:11
deze is mij ook tegengevallen, de falling leaves waren erg klein.

Sunseeker
29 januari 2011, 13:28
Mhm, das minder. Had afgelopen week een projectje op papier gezet met stille effecten. Deze zat er in, maar blijkt dus tegen te vallen :sad: Iemand die nog een suggestie heeft om deze cake te vervangen? :)

pyroboy
14 juni 2011, 17:08
Hier mijn straatfilmpje van de Spring Flowers.. persoonlijk was ik er niet zo over te spreken.

http://www.youtube.com/watch?v=0KA8NBR3n6Q

Jupilerfreak
14 juni 2011, 17:41
Hier mijn straatfilmpje van de Spring Flowers.. persoonlijk was ik er niet zo over te spreken.

movie (http://www.youtube.com/watch?v=
http://www.youtube.com/watch?v=0KA8NBR3n6Q)

waarom was je er niet over te spreken?

pyroboy
14 juni 2011, 19:16
Volgens mij had ik dat al ergens eerder getypt.. vandaar dat ik het er niet meer bij had gezet;)
Maar ik was niet zo te spreken aangezien deze op de demo vaak falling leaves had tot op de grond.. daarom had ik deze gekocht, want dat vond ik prachtig.
Echter, zoals je ziet op de film, branden deze falling leaves niet erg lang.

magnolia
14 juni 2011, 19:40
Volgens mij had ik dat al ergens eerder getypt.. vandaar dat ik het er niet meer bij had gezet;)
Maar ik was niet zo te spreken aangezien deze op de demo vaak falling leaves had tot op de grond.. daarom had ik deze gekocht, want dat vond ik prachtig.
Echter, zoals je ziet op de film, branden deze falling leaves niet erg lang.

wat ik daar op het filmpje heb gezien is niet echt falling leaves maar meer fish in mijn ogen .

*kevin*
14 juni 2011, 20:41
Vind de falling leaves op het filmpje wat warrig overkomen geen echte streep sporen om het zo maar te noemen.

Toch blijft het wel een apparte cake alleen ik denk wel als je hem zo afsteekt dat het snel verveeld. Je zou het kunnen doen voor de afwisseling maar zou hem dan zelf alleen ook nemen als je een redelijk buget hebt of helemaal weg bent van deze cake.

Pyroguy
14 juni 2011, 21:11
Zoals Pyroboy hem laat zien heb ik hem ook meegemaakt. Echt een afknapper, totaal niet wat ik er van had verwacht na de veelbelovende films en reacties.

Willymeuf
14 juni 2011, 22:37
Hmmm... Ik had hem al 2x op mijn lijstje gezet, maar begin na al de reacties na 1 januari 2011 toch te twijfelen... Als hij zo is als op het eerste filmpje vind ik hem zijn geld dubbel en dwars waard, maar het laatste filmpje...:sad:

FireDragon
28 september 2011, 18:09
Adviesverkoopprijs voor 2011: € 37,95

smilli
18 december 2011, 16:59
Video van mijn kant.

qb-iWWzqhyM

thomaz
18 december 2011, 17:22
Slechte cake, effecten zijn wel erg snel weg en ook relatief klein.

DSey
18 december 2011, 18:58
Tja, deze cake was vorig jaar al verkracht. Eerste jaar, 2009, was'ie perfect. Lekker tempo en lang brandende leaves die tot op een meter van de grond kwamen. Misschien is dat wel de reden waarom hij is aangepast - er stond dat jaar aardig wat wind en bij mij dwarrelde menig blaadje zo de heg van de buren in.

ylke
2 oktober 2012, 20:51
Productfilm van de demo 2012 en actuele verkoopprijs 2012 toegevoegd

Slomo
4 oktober 2012, 15:59
Wow!

Maar dat ziet er ineens goed uit zeg! Hoe dramatisch ik sommige andere cakes nu vind hoe goed ik deze wel niet vind..

Prachtig die salvo´s en het blijft nice hangen! Finale shot is ook erg goed uitgewerkt hoor!


Jammer van de prijs tho, dit jaar heb je voor MINDER!!! de tequila van Zena die imo nog iets mooier is..

kamikaze
2 januari 2013, 09:12
Viel vies tegen deze pot.
Het idee is leuk, maar het geheel pakte me gewoon niet.

Daarbij is de tijd tussen de salvo's wel érg lang. Dacht in eerste instantie dat hij uit gegaan was.


Teleurstelling van het jaar

Vuurwerkplace
18 september 2017, 15:48
Dit is echt niet meer wat het is geweest.. :no:


https://www.youtube.com/watch?v=R_4uDaSTIZY

AtaiLo
26 september 2017, 14:55
Dat is niet zo raar want Bonfire is al een paar jaar de stekker eruit

Happiness
26 september 2017, 17:56
Wat helaas vind ik nog steeds erg jammer is.